Lapsi=>ero

Mies

Minun Tarinani.
Tässä istun ja mietin, että mikä meni vikaan, miksi vaimoni halusi erota minusta ja jättää 1 1/2 vuotiaan pojan käytännössä vaille isää, missä meni vikaan.
Aikaa on kulunut n. 4 kuukautta, kun jouduin muuttamaan yhteisestä asunnosta omaan asuntoon, emme enää tulleet toimeen keskenään vaan riitelimme jatkuvasti, mikään asia ei enää luonnistunut, vaan tehtiin tikustakin riitaa ja asiat käänneettin nurin päin, eikä edes annettu sanoa asioita loppuun asti.

Nyt kun olen tavallaan saanut asioihin etäisyyttä, niin näen paljon virheitä ja vikoja jotka saivat tän prosessin huipentumaan eroon asti.
Tapahtuma ketju sai alkunsa tietenkin vaimon raskaudesta ja omasta burnautista, en tiennyt silloin, kuinka burnautti, muuttaa ihmisen kaiken näkemyksen mustaksi ja perheen lisäys joka pitäisi olla iloinen asia, rupesi pelottamaan, olen syyttänyt asioista itseäni ja vatvonut öitäkin ajatellen että mitä olisi voinut tehdä toisin, mutta ei siinä ollut oikeastaan mitään muuta tehtävissä, kuin hyväksyä se että on burnaut, taistelin sitä vastaan ja tuntuu että olen elänyt tosi pimeää aikaa pari vuotta, nyt sen vasta nään ja tiedostan miten se tuli perheen väliin, kuin myös ymmärrän vaimonkin käyttäytymisen, kun musta ei ollut siihen mitä isänä mun olisi pitänyt pystyä.
Niin paljon virheitä ja vika ratkaisuja tuli tehtyä, että missään asiassa ei onnistunut, vaikka muutettiin paikka kuntaakin sen takia, että saisin etäisyyttä työhöni, valitettavasti muutettiin samalla myös home taloon, jossa asuminen oli tietynlainen helvetti ja emmekä osanneet kantaa yhteistä vastuuta, yhteisistä ratkaisuista.
Kuitenkin rakastan vaimoani hyvin paljon ja lastani ja haluaisin yrittää kaiken alusta, että olisi vielä yksi mahdollisuus, saisi edes keskustella vaimon kanssa ja pyytää anteeksi, tekemisiä ja sanomisia, en usko kuitenkaan että mitään peruuttamatonta olisi tapahtunut vaan jatko on kysymys siitä että haluaako setviä asioita vai antaako ne olla, sillä lailla kuin ne on ja antaa painaa mieltä.
Kaiken kaikkiaan olemme joutuneet käymään kovan koulun tässä suhteessa ja ivallista miten tavallaan suutarin lapsilla ei ole kenkiä, kuinka annoimme mennä asioiden tähän pisteeseen, ja miksemme hakeneet apua aikoinaan pari suhteeseen, itse kävin burnautin takia psykologilla ja ymmärsin taudista paljon, kuitenkin kaikesta huolimatta tein ne virheet mistä psykologi varoitti mua, mielestäni olisi ollut hyvä että vaimonikin olisi tullut mukaan psykologille, koska se koskee häntä yhtä lailla kuin minuakin ja huojentavaahan on tietää että taudilla on nimi ja taudin kulku, on tosi valitettavaa ja surullista että täytyi maksaa tälläinen hinta tästä asiasta.
Luulen että vaimonikin sai tietynlaisen burnautin, lapsen hoidon suhteen ja työnsä vaatimusten suhteen, mutta siihen en voi ottaa kantaa koska meillä molemmilla on omat käsityksensä asioista ja mielstäni parempi että tunnustaa omat virheensä, eikä yritä etsiä toisesta niitä vikoja.
Onkohan kenellekään muulla vastaavanlaisia kokemuksia ja miten niistä on selvitty.
Itse olen käynyt perheneuvojalla, mutta ei ollut apua, mutta huomasin että se oli liika aikaistakin, nyt vasta alkaa hahmottumaan tietyt asiat, eli todennäköisesti menen sinne uudestaan, haluaisin vaimonikin sinne mukaan, että saisimme pöydän putsatuksi, ihan lapsemmekin takia.
tv jarska

9

1005

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Töls

      Opettelepa kirjoittamaan kuin aikuinen ja sitten vasta opettele olemaan aviomies ja isä. :S

      • äiti

        ihanko tosissanne puututte kirjoitusvirheisiin keskustelupalstalla?

        keskustelut on kuin omalla murteella puhuisi, tai jos joskus menee hieman vikaan, pelkkä viaton kirjoitus/huolimattomuusvirhe niin lukutaitoinen osaa kyllä hahmottaa kokonaisuuden tarttumatta noihin pikkuseikkoihin!

        sitäpaitsi eihän ennenkään tai vielä tänäkään päivänä joissain kulttuureissa tai sosiaalisista syistä osata kirjoittaa lainkaan, ja niin vain isiä ja äitejä on osattu ja osataan olla, usein parempiakin sellaisia -saanko väittää?


    • hah

      tekstiä ilman rivinvälejä

      ei jaksa lukee..

      sori

    • Mies

      On kiva huomata miten jotkut, takertuvat johonkin pikku asioihin, eivätkä näe asioissa kokonaisuutta.
      Muistaakseni aikoinaan burnaut kirjoitettiin aut päätteisesti ei out, tai sitten olen saanut väärää opetusta.
      Toisekseen Suomi on kielellisesti maailman rikkain kansa, joka kylläkin ehkä tän, teknologia vallankumouksen takia kärsii, mm. sanonnat yksinkertaistuvat.
      Olisiko kiva jos ympäri suomea puhuttaisiin samalla lailla.

      • noname

        Jos ei ymmärrä lukemastaan muuta, kuin jonkun
        kirjoitusvirheen, niin ei sille sitten mitään voi.
        Jos ei jaksa lukea paria A4:sta niin Aku Ankoissa
        on paljon kuvia ja vähän tekstiä.


    • jutta

      voi olla, että te vielä pystytte käymään läpi nämä asiat. olette yhteen aikananne menneet rakkaudesta, samoin lapsenne on teidän yhteisestä päätöksestä syntynyt.
      Kun saman pöydän ääreen pääsette keskustelemaan (toivottavasti, siihen voi vielä mennä aikaa) niin on muistettava koko ajan toisen ihmisen kunnioitus. Samoin siinä vaiheessa ei ole enää tarpeellista pitää yllä mitään kuorta. Kaikki tarpeellinen pitää sanoa, ennenkaikkea se, miten tärkeä toinen ihminen on itselle ollut.
      Etsi itsellesi hyvä kuuntelija. Sen voit löytää esim. kirkon perheterapiakeskuksen kautta tai kunnan mielenterveystoimiston kautta (riippuu tietysti vähän kunnasta, onko resursseja)
      Voimia syksyysi ja toivotaan keskuteluyhteyttä välillenne....

    • Jussi

      Kumpa me osaisimme ottaa sen lakin kätemme ja istahtaa pöydän ääreen ilman että etsisimme syitä muista. Ei mikään työ eikä opiskelu tai muu maallinen saisi koteja rikkoa eikä rikkoisi jos esimerkiksi me miehet joskus siihen pirttipöydän päähän istuisimme ja juttelisimme suoraan ja rehellisesti. Milloinka muuten itse vein kukkia avopuolisolleni ja halasin häntä sanoen rakastan sinua ja olet tärkeä minulle joten mentäisikö vaikka yhdessä ulos syömään tai mene huilaaman minä katson lapsia ?. Onkohan vaan helpompi syyttää työtä ja kiirettä ?

      • ParisuhdeKestää

        Sitten kun on ollut ihan 30 vuotta naimisissa kuten puolisoni ja minä, nuo Jussin mainitsemat asiat ovat itsestäänselvyys.


    • muistava

      Tuo on hyvä muistaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1224
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1137
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1056
    5. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      1007
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      1005
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      902
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      900
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      764
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      690
    Aihe