ME -> XP

seppo

Elikkäs me:n päivitys xp:ksi. Muistia 192,850 prosessori.. Kannattaako, vai alkaako tökkiä? kun tuota muistia on noin heikosti tarjolla..

6

922

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kannattaa

      Toimii tuolla kookoonpanolla ihan hyvin, tosin RAM- muistia olisi hyvä olla 512 Mt mutta toimii jopa 246Mt RAM-muistin määrällä.

      XP:n päivitys CD-romppu vaatii jotta on käytettävissä aiemman käyttiksen asennus CD-romppu jota se pyytää käyttämään koneessa XP:n asennuksen aikana, XP:n päivitysversiolla voi asentaa käyttiksen vaikka tyhjään koneeseen.
      Tiedäthän jotta XP:n päivitys CD-rompulla voi tehdä asennuksen koilmella eri tavalla:

      1= voit päivittää vanhan käyttiksesi XP:ksi jollon kaikki tiedostot ja asetukset säilyy ennallaan.

      2= Voit asentaa XP:n eri osiolle jolloin voit käyttää molemia käyttiksiäsi.

      3= Voit asentaa puhtaan XP asennuksen jolloin asennuksen aikana vanha käyttiksesi ja kiintolevyltä formatoituu ja koneelleesi asentuu pelkästään XP käyttis, Huom. tämä on kaikkein suositeltavin XP asennus ja saat parhaiten toimivan XP asennuksen.

      Kannattaa harkita ostatko halvemman OEM-version jota tosin et pysty asentamaan sitten aikanaan mahdolliseen uuteen koneeseesi,
      XP:n päivitysversio on Retail-versio ja sen voit asentaa myös mahdollisesti myöhemmin hankkimaasi uuteen tietokoneeseen se XP-päivitysversio vaatii käyttämään asennuksen aikana sitä aiemman käyttiksesi asennusromppua CD-asemassa XP:n asennuksen aikana joten kannattaa pitää tallessa sen vanhan käyttiksesi asennus CD-romppu.

      • ruuti-ukko1

        Koneeni on pari vuotta vanha Fujitsu/Siemens-160G-512ram.Syksyllä tähän pääsi livahtamaan viruksia jotka sekoitti koneen täysin.Nuoriväki asensi jotain ilman palomuuria.Emme saaneet itse "matoja"pois,vein koneen alan huoltoon missä homma onnistui.MUTTA MUTTA!Siellä olikin asennettu käyttöjärjestelmäksi Professional,entinen oliXP-Home.Nyt on ongelmana se että en voi päivittää,Windows Update ilmoitta a että käyttis on piraatti tai vaatii Product Key tunnusta,sitähän minulla ei ole,muuten ohjelmat toimii erittäin hyvin ja vikkelästi.Lisäksi siellä oli jaettu kiintolevy kahteen yhtä suureen osaan D-G.D-asemassa on nykyinen käyttis,G-asemaa olen käyttänyt digikuvien "varastona".Nyt kysymys:Voinko alustaa aseman G ja asentaa siihen XP-Homen?Kaksi eri käyttistä samalla koneella?TOIMIIKO???


      • kannattaa
        ruuti-ukko1 kirjoitti:

        Koneeni on pari vuotta vanha Fujitsu/Siemens-160G-512ram.Syksyllä tähän pääsi livahtamaan viruksia jotka sekoitti koneen täysin.Nuoriväki asensi jotain ilman palomuuria.Emme saaneet itse "matoja"pois,vein koneen alan huoltoon missä homma onnistui.MUTTA MUTTA!Siellä olikin asennettu käyttöjärjestelmäksi Professional,entinen oliXP-Home.Nyt on ongelmana se että en voi päivittää,Windows Update ilmoitta a että käyttis on piraatti tai vaatii Product Key tunnusta,sitähän minulla ei ole,muuten ohjelmat toimii erittäin hyvin ja vikkelästi.Lisäksi siellä oli jaettu kiintolevy kahteen yhtä suureen osaan D-G.D-asemassa on nykyinen käyttis,G-asemaa olen käyttänyt digikuvien "varastona".Nyt kysymys:Voinko alustaa aseman G ja asentaa siihen XP-Homen?Kaksi eri käyttistä samalla koneella?TOIMIIKO???

        >Voinko alustaa aseman G ja asentaa siihen XP-Homen?Kaksi eri käyttistä samalla koneella?TOIMIIKO???<

        -Toimii.
        Ei siinä XP home editionin asennuksessa mitään alustuksia tarvita (käynnistät vain tietokoneesi siitä home editionin cd-rompulta ja aloitat asennuksen), tee asennuksen haluamallesi Osiolle ( voit poistaa ja/tai tehdä osioita kuten itse haluat) ja asenna home editionin siihen haluamaasi osioon.
        XP:n asennuksen aikana näet selkeät ohjeet koko asennus hommasta.


      • Asennusohjeet
        ruuti-ukko1 kirjoitti:

        Koneeni on pari vuotta vanha Fujitsu/Siemens-160G-512ram.Syksyllä tähän pääsi livahtamaan viruksia jotka sekoitti koneen täysin.Nuoriväki asensi jotain ilman palomuuria.Emme saaneet itse "matoja"pois,vein koneen alan huoltoon missä homma onnistui.MUTTA MUTTA!Siellä olikin asennettu käyttöjärjestelmäksi Professional,entinen oliXP-Home.Nyt on ongelmana se että en voi päivittää,Windows Update ilmoitta a että käyttis on piraatti tai vaatii Product Key tunnusta,sitähän minulla ei ole,muuten ohjelmat toimii erittäin hyvin ja vikkelästi.Lisäksi siellä oli jaettu kiintolevy kahteen yhtä suureen osaan D-G.D-asemassa on nykyinen käyttis,G-asemaa olen käyttänyt digikuvien "varastona".Nyt kysymys:Voinko alustaa aseman G ja asentaa siihen XP-Homen?Kaksi eri käyttistä samalla koneella?TOIMIIKO???

        "vein koneen alan huoltoon missä homma onnistui.MUTTA MUTTA!Siellä olikin asennettu käyttöjärjestelmäksi Professional,entinen oliXP-Home."

        Eli yhteys huoltoon ja heidän tulisi korjata aiheuttamansa virhe ilman kustannuksia. Sen jälkeen voikin käyttää vastaisuuden varalla eri paikkaa.

        "Voinko alustaa aseman G ja asentaa siihen XP-Homen?Kaksi eri käyttistä samalla koneella?TOIMIIKO???"

        No jos sinulla on G-asema digikuvien varastona niin ne katoavat tuota tehdessä. Miksi et asentaisi sitä Home versiota siihen Professionalin tilalle ja säästyisit kaikelta lisäharmilta. Miksi koneessasi tulisi olla kaksi käyttöjärjestelmää muutenkaan?


      • ruuti-ukko1
        Asennusohjeet kirjoitti:

        "vein koneen alan huoltoon missä homma onnistui.MUTTA MUTTA!Siellä olikin asennettu käyttöjärjestelmäksi Professional,entinen oliXP-Home."

        Eli yhteys huoltoon ja heidän tulisi korjata aiheuttamansa virhe ilman kustannuksia. Sen jälkeen voikin käyttää vastaisuuden varalla eri paikkaa.

        "Voinko alustaa aseman G ja asentaa siihen XP-Homen?Kaksi eri käyttistä samalla koneella?TOIMIIKO???"

        No jos sinulla on G-asema digikuvien varastona niin ne katoavat tuota tehdessä. Miksi et asentaisi sitä Home versiota siihen Professionalin tilalle ja säästyisit kaikelta lisäharmilta. Miksi koneessasi tulisi olla kaksi käyttöjärjestelmää muutenkaan?

        Ajattelin vaan että olisi itsellä ja nuorilla omat ohjelmat,pysyisivät salasanan takana tallessa ja suojassa.


      • salasanat
        ruuti-ukko1 kirjoitti:

        Ajattelin vaan että olisi itsellä ja nuorilla omat ohjelmat,pysyisivät salasanan takana tallessa ja suojassa.

        Parempi on jotta on vain yksi käyttöjärjestelmä!!
        siihen laitat itsesi Järjestelmän valvojaksi omilla salasanoillasi ja nuorille omat salasanat joilla ne saa koneen avattua ja pystyvät sitä käyttämään silloin ne ei pääse sekoittamaan koko käyttistä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6163
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3936
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      255
      2319
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1920
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1373
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1296
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1077
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1040
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      986
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      951
    Aihe