Olen kaukosuhteessa, välimatkaa n. 10 000 km ja tavataan kerran vuodessa.
Monille tutuille tämä meidän juttu ei edes ole mikään suhde, koska "ei olla yhdessä". Mutta ollaanhan me herranjestas!
Vai onko normaaliakin, että suhde on suhde vain jos asutaan saman katon alla?
''Kaukosuhde ei ole suhde''
9
2840
Vastaukset
- jaa no
no jos on tavotteena joskus muuttaa kaukosuhde lähisuhteeks niin siinä tapauksessa se on oikee suhde. Mut omasta mielestäni jos suhde jatkuu vuosikausia/-kymmeniä näin, ei se ole ihan tavallinen suhde silloin.
- pohtija......
Se 10 000km välimatkan takana oleva suhde voi olla paljon oikeampi suhde kuin heidän suhde joiden välimatka on 50cm. Kuinka moni pari pitää suhdetta yllä kulissien vuoksi yms...? Ei mitään todellisia tunteita ole ollut pitkään aikaan, mutta ollaan taloudellisten syiden vuoksi yhdessä, lasten tms....
Ja mitä väliä muiden mielipiteillä edes on? Kaksi ihmistä itse tietää missä mennään, ei ulkopuoliset. - taaplaa
Kukin tyylillään, minä kaipaan toista ihmistä arkipäivään, elämään, olemiseen. Minulle välitön kanssakäyminen on tärkeää, toisen katseet, ilmeet, eleet, läsnäolo.
Ei kai sillä ole väliä mitä kutsutaan suhteeksi, ja mitä ei, jos olet onnellinen noin, niin mikäpäs siinä.- Anselmiina
Kyse ei olekaan siitä etteikö kaipaisi sitä ihmistä siihe arkeenkin, mutta jos olosuhteet pakottavat siihen että asutaan kauempana niin siihen vaan joutuu sopeutumaan. Eikä kyse ole siitä onko onnellinen vai ei. Itse olen ollut "pakosta"(opiskelun takia) noin 3 vuotta kuuden vuoden suhteestani kaukosuhteessa enkä ole varmasti niin onnellinen kun voisin olla vaan odotan sitä että pääsen lähemmäksi toista että voin oikeasti olla onnellinen. Kun oikeasti rakastaa ja haluaa olla toisen kanssa tällaisetkin olosuhteet on kestettävä ja olla onnellinen niistä hetkistä jotka saa toisen kanssa olla ja suunnitella "parempaa tulevaisuutta".
- Minä
Anselmiina kirjoitti:
Kyse ei olekaan siitä etteikö kaipaisi sitä ihmistä siihe arkeenkin, mutta jos olosuhteet pakottavat siihen että asutaan kauempana niin siihen vaan joutuu sopeutumaan. Eikä kyse ole siitä onko onnellinen vai ei. Itse olen ollut "pakosta"(opiskelun takia) noin 3 vuotta kuuden vuoden suhteestani kaukosuhteessa enkä ole varmasti niin onnellinen kun voisin olla vaan odotan sitä että pääsen lähemmäksi toista että voin oikeasti olla onnellinen. Kun oikeasti rakastaa ja haluaa olla toisen kanssa tällaisetkin olosuhteet on kestettävä ja olla onnellinen niistä hetkistä jotka saa toisen kanssa olla ja suunnitella "parempaa tulevaisuutta".
Et olisi voinut paremmin kirjoittaa...olen erittäin samaa mieltä!! :)
- Lännen lokari
Etsin kirjeystävää Suomesta.Pystyn kirjoittamaan
hyvin Suomen kieltä, ja tykkään kirjoitella.
Iällä ei ole väliä. Vaan hyvä mielikuvitus.
Asun Kanadassa, ja tänne voi päästä vierailulle.
Mutta vain 6 kk ajaksi.
Torontoon on matka tästä kaupungista 7 tuntia.
Lännen lokari - kaukoneito
Minulle on itsestään selvää että kaukosuhde on suhde. Olen ollut suhteessa kymmenen vuotta josta viimeiset kaksi vuotta ulkomailla, ja mieheni Suomessa. Sain valmistumisen jälkeen töitä Keski-Euroopasta joten kyseessä oli tilaisuus jota en voinut jättää väliin. Kultani käy luonani noin viikon reissuilla 1,5-2kk:n välein. Kun työrupeamani on ohitse palaan takaisin Suomeen tai jos kultani valmistuu ennen sitä saattaa hän tulla tänne luokseni.
Älä anna tietämättömien ihmisten masentaa aliarvioinnillaan: myös meidän suhdetta on yritetty dissata sillä että "ei olla oikeesti yhdessä". Asiasta ymmärtämättömien hölynpölyä, sanon minä! Kukin taplaa tyylillään, kun on välimatkaa niin suhde ja kiintymyksen taso kunnolla punnitaan. Nauti elämästäsi sellaisena kun se on, se ettei lähisuhteissa elävien kapasiteetti riitä sen ymmärtämiseen ei ole meidän ongelma=) - Anselmi 79
En ole tyhmempää kuullu tottakai se on suhde..ei sitä muut päätä sun puolesta!
- mamu
Niin iso osa rakkaudesta on kuitenkin siellä korvien välissä, että kyllä se välimatkan oikea rakkaus kestää ja voi olla oikea suhde. Tottakai pitkä välimatka on sellainen rasite, että ei suhde voi läheskään normaalina kuitenkaan kovin pitkään jatkua. Suhteeseen kuuluu myös yhdessäolo, siis se fyysinen. Paha kuitenkaan sanoa sen enempää, koska et kertonut suhteestanne sen enempää. Todennäköisesti sulla on isoja päätöksiä edessä...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään
Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää1383809Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa
Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri3362944Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla
Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt81855Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."
Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa51588Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?
Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja41069- 71914
Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan
Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar38854- 44764
- 64724
Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan
Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat22708