VALTIO YRITTÄMISTÄ VASTAAN

Outo maa

Suomen, pääosin vasemmistojohtoisessa valtiossa, on tuhansia outoja asioita joita ei järjellä voi selittää.

Ei mitenkään. Ja tässä vain yksi niistä:

Olen 5 v. ollut yritykseni kaatamisen jälkeen sosiaalituen varassa.

Toimiva yritykseni kaatui viimekädessä, kun kyseenalainen Finnvera irtisanoi mielivaltaisesti lainansa.

Jos olisin tuon 5 v. pyörittänyt yritystäni, olisi lainat jo maksettu.

Mutta enhän voinut enää pyörittää toimivaa yritystäni, kun tuotantokalusto meni ja minusta tehtiin varaton.

Liikevaihtoni oli hyvässä nousussa, tosin vasta 100 000 euroa vuodessa mutta kuitenkin. Olinhan vasta 2 vuotta sitä yritystä pyörittänyt.

Laitos nimeltä Finnvera ajatteli että saisi rahat helposti ulosmittauksessa ja loput tulisi sitten vlkasaneerauksessa: samalla minusta saisi nyky-yhteiskunnan jumaloiman palkkatyöläisen, vasemmistolaisen ja SAK:n jäsenen.

Vaan ei se niin mene.

YRITTÄJYYS ON VAKAUMUS. SIITÄ EI TINGITÄ!

Ja niin minä sain elinkautisen.

Tähän mennessä valtio on hävinnyt reilusti yli 100 000 euroa laskentatavasta riippuen.

Ja lisää tappiota tulee joka päivä.

Olen kuullut myös paljon naurettavia väitteitä kuten esimerkiksi "Suomen valtiohan elättää sinut?"

Ei se niin ole.

Eli käytännössä valtiohan pitää minua vankina: vedellä ja leivällä, sosiaalituen varassa eikä anna minun tehdä työtäni!

Syy tähän: yrittäjyys.

Ei ihme, että Suomessa on EU:n vähäisin kiinnostus yrittämiseen: Suomi on yrittäjän kannalta todella takaperoinen maa.

17

626

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • kannattaa

Aivan eli tuo finnvera houkuttelee ihmisiä ansaan.

Velkarahalla ei Suomessa kannata yrittää, ei myöskään ilman velkarahaa: onhan tämä on ns. vasemmistolainen valtio.

• vasemmistolainen
        kannattaa kirjoitti:

Aivan eli tuo finnvera houkuttelee ihmisiä ansaan.

Velkarahalla ei Suomessa kannata yrittää, ei myöskään ilman velkarahaa: onhan tämä on ns. vasemmistolainen valtio.

valtio kun eduskunnassa on porvarienemmistö se on faktaa.

• ihan vielä
        vasemmistolainen kirjoitti:

valtio kun eduskunnassa on porvarienemmistö se on faktaa.

ole sisäistänyt/käsittänyt asiaa:)

• tere tere

voi tehdä sitä mitä huvittaa työkseen, silti tekevät, eivätkä roiku sossun luukulla.

• mlkin

Tuohonhan se Suomen vasemmistolaisuus ja EU:n vähäisin yrittäjyys juuri kiteytyykin.

Ei ymmärretä yrittäjyyden vakaumusta ja merkitystä.

• muistelen

• tehdä työkseen mitä huvittaa
        muistelen kirjoitti:

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=110&conference=4500000000000103&posting=22000000013758559

Ei saa ei, ja niin hyvin menee esimerkiksi mielenterveydellisestä näkökulmasta! Loppuunpalaminen jo alle 30-vuotiaana on täysin tosiasia nykyään.

Yksilöllä täytyisikin olla oikeus menestyä taloudellisista lähtökohdista huolimatta, miksi tähän ei vielä nykypäivänäkään päästä?

Menestymisenkin voi käsittää niin monella lailla... Voi menestyä sosiaalisessa elämässä, taloudellisesti, henkisellä saralla. Kun tätä havitellaan täytyisi olla valmiuksia, esimerkiksi aikaa ja rahaa, huolehtia fyysisestä ja psyykkisestä terveydestään. Onko meillä nykyään resursseja tähän? Onko meillä ylipäätään edes aikaa aatetoiminnalle?

• Olen tätä miettinyt

Samoilla linjoilla olen kanssasi. Päälaellaan on moni asia - mutta niinkuin tuossa eräs kirjoittaja totesi kun ei ole mitään tehtävissä täytyy oivaltaa että pakkaspäivä on kivempi viettää kotona ansiosidonnaisella.

• Yrittäjä myöskin

Suomessa, joten siirsin toimintani muualle. Vasurit haukkuivat perästä kuin rakkikoirat, että "hyvä kun menet ei tuollaisia lahtariporvareita täällä tarvita. Valtio on se mikä meidät elättää".
      Nyt täällä yritystoimintaa ymmärtävässä maassa on ongelmana löytää kohtuuhintaisia insinöörejä työvoimapulan takia laajentaakseni toimintaa. Palkkapyynnöt ovat jopa nelinkertaiset suomalaisten palkkaukseen verrattuna, mutta eipä siinä muuta voi kuin maksaa. Suomessa ammattilaisten palkat ovat todella naurettavan alhaiset, mutta valtiovalta tappaa tehokkaasti yrittämisen ja yrittämishalut.

• yrityksesi

toimii en oikein kässännyt,siirryi johonkin mutta laajennat suomess ja haet inssejä??????

• Naisyrittäjä

Finnvera ei aja ketään konkursiin tai muutenkaan ahtaalle. Sen tekee yrittäjä/yritys itse kun ei hoida asioitaan kunnolla. Jos kauppa ei käy eikä homma toimi ei yritys ole kannattava. Turhaa on silloin edellyttää rahoittajia odottamaan kädet ristissä.

Minulla on kuuden vuoden kokemus yrittämisestä, Finnverasta ja muista rahoittajista. Ikinä ei ole ollut minkäänlaista konfliktia.

• kukkopillitehtailija

Joo, näin varmasti on. Olet hyvä esimerkki esiteissä, nainen yrittäjänä. Varmaankin valmistat savikukkopillejä tai kynttilöitä pajassasi, sinulla voi olla aivan omintakeinen siivousyritys. Näitä Finvera auttaa ja se on peitetoimintaa, kuten moni meistä tietää.

Jos taas sattumalta olisit toimialalla jolla Incap pyristelee, niin et voisi menestyä.

http://www.incapfurniture.fi/
        http://www.incap.fi/ (toki muitakin on riittävästi)
        Kuuluu tähän punaiseen Finvera-verkostoon

Tapauksia on erilaisia.

• Naisyrittäjä
        kukkopillitehtailija kirjoitti:

Joo, näin varmasti on. Olet hyvä esimerkki esiteissä, nainen yrittäjänä. Varmaankin valmistat savikukkopillejä tai kynttilöitä pajassasi, sinulla voi olla aivan omintakeinen siivousyritys. Näitä Finvera auttaa ja se on peitetoimintaa, kuten moni meistä tietää.

Jos taas sattumalta olisit toimialalla jolla Incap pyristelee, niin et voisi menestyä.

http://www.incapfurniture.fi/
        http://www.incap.fi/ (toki muitakin on riittävästi)
        Kuuluu tähän punaiseen Finvera-verkostoon

Tapauksia on erilaisia.

...kukkopillejä tai huopatossuja kunhan business toimii.
        Sattumoisin toimin kuitenkin alalla jossa nainen on harvinaisuus.
        Finnvera auttaa niitä joilla on mahdollisuus ja jotka hoitavat hommansa hyvin.

Lopeta se itkeminen ja keskity oikeaan tekemiseen.

• juu, juu
        Naisyrittäjä kirjoitti:

...kukkopillejä tai huopatossuja kunhan business toimii.
        Sattumoisin toimin kuitenkin alalla jossa nainen on harvinaisuus.
        Finnvera auttaa niitä joilla on mahdollisuus ja jotka hoitavat hommansa hyvin.

Lopeta se itkeminen ja keskity oikeaan tekemiseen.

Totta kai olet sitten mainoslehtisissä ja mannekiini, pelle jota tarvitaan. Peitetoiminta on tärkeää rikollisissa organisaatioissa. Tuollaisen näennäisen ulkokuoren sisällä on aivan toinen maailma, maailma josta et tiedä mitään et koskaan tule tietämäänkään.

Olet aivan hyödyllinen nukke.

Itkut on itketty ja haavat nuoltu ja hampaat teroitettu.

Ja mitä tekemiseen tulee, se kyllä sujuu. Joskus tulee myös tilinteon hetki, sitä odotan. Toimi sinä omalla tahollasi parhaasi mukaan.

Katsoitko muuten linkit. Tai oletko katsonut uutisia Seppo Arposesta, Moisander on jo pelistä pois.

Että sillä lailla!

• Naisyrittäjä
        juu, juu kirjoitti:

Totta kai olet sitten mainoslehtisissä ja mannekiini, pelle jota tarvitaan. Peitetoiminta on tärkeää rikollisissa organisaatioissa. Tuollaisen näennäisen ulkokuoren sisällä on aivan toinen maailma, maailma josta et tiedä mitään et koskaan tule tietämäänkään.

Olet aivan hyödyllinen nukke.

Itkut on itketty ja haavat nuoltu ja hampaat teroitettu.

Ja mitä tekemiseen tulee, se kyllä sujuu. Joskus tulee myös tilinteon hetki, sitä odotan. Toimi sinä omalla tahollasi parhaasi mukaan.

Katsoitko muuten linkit. Tai oletko katsonut uutisia Seppo Arposesta, Moisander on jo pelistä pois.

Että sillä lailla!

Kaikenlaista hörhöpetteriä täällä liikuskeleekin...
        Pelle, nukke, mannekiini????

Kiitos kuule kunniasta, olen kuitenkin ihan vaan firmaa johtava nainen, firman omavaraisuus 75%, ja aloitin tyhjästä.

Itke ja teroittele hampaitasi ja reuhua jostain älyttömistä salatouhuista - meikäläiset hoitaa duunit.

• juu juu
        Naisyrittäjä kirjoitti:

Kaikenlaista hörhöpetteriä täällä liikuskeleekin...
        Pelle, nukke, mannekiini????

Kiitos kuule kunniasta, olen kuitenkin ihan vaan firmaa johtava nainen, firman omavaraisuus 75%, ja aloitin tyhjästä.

Itke ja teroittele hampaitasi ja reuhua jostain älyttömistä salatouhuista - meikäläiset hoitaa duunit.

Meikäläisen firmalla ei ole velkaa laisinkaan, oikovelkoja yms. lukuun ottamatta. Tyhjästä pienyrittäjä yleensä lähteekin.

Kyllähän yritystäsi varmasti tarvitaan ja eihän siinä mitään. Kaikki kunnioitukseni sinulle. Ilmaisin itseäni epäselvästi. Arvosteluni koski Finnveraa ei sinua eikä yritystäsi. Luulen olevani Finnveran suhteen huomattavasti kokeneempi kuin sinä.

Sanoin, tai yritin sanoa, että Finnverassa on kahdenlasta toimintaa. Peitetoimintaa ja sitä toista, joka ei siedä julkisuutta. Sinä ja yrityksesi kuuluvat siihen jolle julkisuutta halutaan.

Kaikki valtakunnassa hyvin... huonosti.

Jatketaan vaan kumpikin hommia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään

Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää
      Maailman menoa
      138
      3819
    2. Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa

Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri
      Maailman menoa
      336
      2954
    3. Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla

Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt
      Tv-sarjat
      8
      1855
    4. Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."

Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa
      Suomalaiset julkkikset
      5
      1588
    5. Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?

Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja
      Tv-sarjat
      4
      1069
    6. Mun kaikkialta häviäminen

Ei liity sinuun. Muista se. ❤️ Mua kiusataan enkä mä enää jaksa.
      Ikävä
      71
      914
    7. Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan

Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar
      Kaste
      38
      854
    8. Onko teillä

minkä tyyppisiä seksifantasioita kaivattunne kanssa?
      Ikävä
      44
      764
    9. Inhottaa ajatus siitä

Miten monia olet pannut.
      Ikävä
      65
      731
    10. Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan

Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat
      Kuhmo
      22
      708
    Aihe