FINNVERA & PUNAINEN VERKOSTO

Ideoiden sosialisointi.

Olette varmaan kuulleet kauhutarinoita millaista on yrittäjyys suomessa.

Tässä yksi.

Suomen, pääosin vasemmistojohtoisessa valtiossa, on tuhansia outoja asioita joita ei järjellä voi selittää.

Ei mitenkään.

Olen 5 v. ollut kaadetun yritykseni jälkeen pelkän sosiaalituen varassa.

Toimiva yritykseni kaatui viimekädessä, kun kyseenalainen Finnvera irtisanoi mielivaltaisesti lainansa. Tyhjänpäälle siinä jää.

Jos olisin tuon 5 v. pyörittänyt yritystäni, olisi lainat jo maksettu.

Mutta enhän voinut enää pyörittää toimivaa yritystäni, kun tuotantokalusto meni ja minusta tehtiin varaton.

Liikevaihtoni oli hyvässä nousussa, tosin vasta 100 000 euroa vuodessa mutta kuitenkin. Olinhan vasta 2 vuotta sitä yritystä pyörittänyt.

Laitos nimeltä Finnvera ajatteli että saisi rahat helposti ulosmittauksessa ja loput tulisi sitten velkasaneerauksessa: samalla minusta saisi nyky-yhteiskunnan jumaloiman palkkatyöläisen, vasemmistolaisen ja SAK:n jäsenen.

Vaan ei se niin mene.

YRITTÄJYYS ON VAKAUMUS. SIITÄ EI TINGITÄ!

Ja niin minä sain tämän elinkautisen.

Tähän mennessä valtio on hävinnyt reilusti yli 100 000 euroa laskentatavasta riippuen.

Ja lisää tappiota tulee joka päivä.

Olen kuullut myös paljon naurettavia väitteitä kuten esimerkiksi "Suomen valtiohan elättää sinut?"

Ei se niin ole.

Eli käytännössä valtiohan pitää minua vankina: vedellä ja leivällä, sosiaalituen varassa eikä anna minun tehdä työtäni!

Syy tähän: yrittäminen Suomessa 2000-luvulla.

Ei ihme, että Suomessa on EU:n vähäisin kiinnostus yrittämiseen: Suomi on yrittäjän kannalta todella takaperoinen maa.

ÄLÄ LÄHDE YRITTÄJÄKSI SUOMESSA.

Jos haluat yrittää, aloita vaikka Virossa tai USA:ssa.

Tai Suomessa mutta vasta sitten, kun yrittäjien asiat on laitettu kuntoon.

4

710

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuullostaa...

Oletko nyt ihan varma ettet itse tehnyt mitään virhettä?

• näin se toimii

Paha virhe oli mennä paljastamaan liiketoiminta Finnveralle. Finnvera on uusi nimi, vanhat kujeet. Tätä tehtiin paljon 80/90 –luvun vaihteessa. Hyväuskoiset yrittäjät menivät laina-ansaan ja sopimattomia kilpailijoita siivottiin sopivien tieltä pois. Olen jonkin verran kerännyt aineistoa tuosta verkostosta. Toimintatapaan kuuluu myös velallisen, rikosepäily esim. kirjanpitorikos tai velallisen epärehellisyys.

• näin se toimii

” Tähän mennessä valtio on hävinnyt reilusti yli 100 000 euroa laskentatavasta riippuen”.

Valtio on ehkä hävinnyt tuo 100k€, mutta joku on taatusti voittanut paljon enemmän, kun tietosi siirrettiin verkoston kautta jollekin toiselle.

Varmaankin Finnveran yritystutkijoita lappasi yrityksessäsi tuhka tiheään ja kun kaikki tiedot olit luovuttanut laina irtisanottiin. Mitään et voi tuolle kun RAIDkin on vain elokuvissa. Oikeutta on turha hakea, koska tuomatit nimitetään poliittisin ansioin.
      ------------------
      5 v luukuilla notkumista ei välttämättä lannista, sen verran tarvitaan toipumiseen. Aina on mahdollisuuksia ja vaihtoehtoja, sanoi eräs tuttavani, jolle oli joskus käynyt samoin. Vaihtoehtoja on vaikka et siihen itse aluksi uskoisikaan, etsi niitä.

• ...Suomessa on ollut eduskunnassa oikeistoenemmistö vuodesta 1970. Suomi ei siis ole punainen.

Toisekseen, kaikista ei ole yrittäjiksi. Ellei yrittäjänä menesty, niin silloin pitää mennä palkkatyöhön. Yhteiskunnan tuilla tietentahtoin eläminen on halveksittavaa pummimaista toimintaa. Ei ihmekään ettei noin laiskalla luonteella yrittäjänä pärjää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Eutanasia - miksi eläimelle sallitaan armokuolema, mutta ihmiselle ei?

Olen pitkään ihmetellyt yhtä asiaa Suomessa. Kun koira kärsii parantumattomasta sairaudesta ja kovista kivuista, eläinlä
      Arvot ja etiikka
      28
      11538
    2. Veli Sofia teki urosmehiläisen työn

Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa
      Maailman menoa
      60
      4119
    3. Unisex-vessat

Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu
      Tunteet
      125
      3335
    4. Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman

nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie
      Maailman menoa
      201
      2655
    5. Miksi Seta ja Sofia Virta ei vaadi muslimeita kunnioittamaan priden-arvoja?

Kuten tiedetään niin islam ei hyväksy sitä mitä pride edustaa. Seta-pomo Mikkonen nosti hirveän äläkän kun yksi tepsin
      Maailman menoa
      114
      2363
    6. Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista

Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh
      205
      1894
    7. Sofia Virralle täydet 12 pistettä!

Kun ei jäänyt mukaan vähemmistöjen sortamista epäsuorasti tukevaan joukkueeseen. Urheilijoiden pitäisi olla esikuvia.
      Maailman menoa
      340
      1251
    8. Kuvaile kaivattusi

ulkonäkö. Asiattomatkin kommentit saa laittaa. -🏚️
      Ikävä
      68
      1048
    9. Miksi Hotelli Kainuuta dissataan?

Ihmetyttää tämä jatkuva yhden yrityksen arvosteleminen. Ikäänkuin mikään ei olisi hyvin. Kuitenkin yritys työllistää, ta
      Kuhmo
      20
      957
    10. Missä milloin

Missä milloin nähdään?
      Ikävä
      65
      850
    Aihe