Liikenneministeriön tuorein "liikenneturvallisuus"-ehdotus ei ymmärtääkseni sisällä 80:n alueiden muuttamista 70:ksi, vaan yleisrajoituksen alentamisen.
Eli jos liikennemerkillä ei ole muuta osoitettu, niin oletusarvoisesti nopeusrajoitus taajaman ulkopuolella on 70. Vaikutus kohdistuisi lähinnä hiekkateihin.
70's show...
6
501
Vastaukset
- paljon noita teitä on?
onko sinulla käsitystä kuinka paljon noita teitä on? Niitä on yllättävän paljon! Katso vain niitä pieniä lisäkilpiä merkkien alla!
Onko noilla yleisrajoitetuilla "hiekkateillä" sattunut ainuttakaan kuolonkolaria joka olisi johtunut nopeusrajoituksesta- ....
"onko sinulla käsitystä kuinka paljon noita teitä on? " Minulla ei ainakaan ole, mutta koska niillä ajetaan joka tapauksessa toista sataa eikä niillä teillä käytännössä koskaan ole poliisia, niin eipä tässä nyt ole elämä niin hirveästi vaikeutumassa. Se on sitten aika sama, ajaako jatkossa ylinopeutta entiseen tapaan 30 kmh vai 40 kmh?
- mr turboboost
Uh oh, tarttee varmaan myydä "oikea auto" pois ja ostaa tilalle litranen jaris :) tässähän kerää kohta sakkoja aina kun on liikenteessä.
- ihan hyvin..
Mulla on ollu litranen varis ja huippuja se otti mittarin mukaan vajaa 180km/h kahden hengen kuormalla, tehojakin on hulppeat 70hv :) Pieni auto hienolla moottorilla. Että eikö yariksella muka kerkiä? Ohituksiakin sillä teki helposti maanteilläkin.
Nykyään on mulla arvojen mukaan huomattavasti suoritys kykyisempi auto ja eikä siinä loppujen lopuksi muussa ole huomattavaa eroa kuitenkaan kuin että bensaa menee kaksi kertaa enemmän, tosin tilaakin on kaksi kertaa enemmän, melkein.
Työ kaverilla on auto jossa taas on yli kaksi kertaa enemmän tehoja kuin tässä mun nykyisessä ja on vielä kevyempi auto kuin minulla. Liikkuu se vähän reippaammin.. Tietojen mukaan alle 6 sekuntia 0-100km/h, bensaaki alkaa mennä jo kuin silmin nähden liikkuisi bensamittarin viisari. Pystyy silläki ajamaan ilman että on kortti hyllyllä ja sakkoja postilaatikko täynnä, oikee paikka ja aika niin ei ole poliiseista huolta eikä tartte olla tappaja liikenteessä.
- Jusu
Tarkoittaa sitä että,YLEISNOPEUS on 70 km/h KAIKILLA niillä teillä,jossa liikennemerkein ei osoiteta muuta nopeutta.Esim.Turku-Rauma voi olla tuon 70:n aluetta.Ei noilla hiekkateillä varmaan paljon kolareita ajeta.Muuten tämä liikenneministeriön mietintö on ihan hanurista.Tiestö tarttis saada ensin sellaiseksi,että vastais edes jotenkin nykyisiä automääriä,sen jälkeen vois katellä noita nopeuksia jos liikenne ei parane.Rahaa tiestön hoitoon ei ole,elämmehän maassa,missä muutama veronmaksaja elättää kaikki"loiset".Siirretään liikenneministeriö vaikka Paltamoon,niin sais virkamiehet ajella suuressa viisaudessaan tuota 70 km/h,ja tiukka valvonta.Kyllä jotakin tarttis jo tehdä......
- maukka
Nyt vaan kaikki laittamaan sähköpostia liikkene- ja viestintäministeri Susanna Huoviselle. Sähköpostihan on muotoa [email protected]
Niin ja liikenne- ja viestintäministeriölle voi laittaa palautetta tän nettisivun kautta.
http://www.mintc.fi/scripts/cgiip.exe/WService=lvm/cm/pub/showdoc.p?docid=1947&menuid=84
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kelekkakisat
Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.3611476- 639950
- 1505629
- 1443794
- 753760
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi373645- 403388
Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal243193- 652835
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak792633