Juoksevan vasikan kanssa ei kannata juosta, se vain lisää vauhtiaan. Mutta kun sen antaa olla, rauhoittuu se ajan kuluessa.
----> Gohar
25
1211
Vastaukset
laillisessa vastuussa sitä, että sen ylläpitämillä ja moderoimilla palstoilla ei sallita sopimatonta ja/tai lainvastaista aineistoa.
Joten näiden juoksevien vasikoiden ei voida antaa juosta ihan vapaasti. Toinen vaihtoehto olisi palstan/palstojen lakkauttaminen.
Pakollinen rekisteröityminen olisi tietenkin suotavaa. Esimerkiksi lehdet eivät ota yleisönosastokirjotuksia, joiden kirjoittajien henkilöllisyys ei ole lehden tiedossa. Poleemisten kirjotusten kohdalla taas vaaditaan pääsääntöisesti, että ne julkaistaan kirjoittajan omalla nimellä varustettuna.
Saattaa olla, että vastaavat säännöt tulevat vähitellen pakolisiksi nettipalstoillakin, koska pitkän päälle sananvapautta ei voi olla ilman vastuuta siitä, mitä sanoo. Jos kirjoittajat eivät halua vastata, jonkun muun on se tehtävä.- Minni-Matleena
olisi tosiaan hyvä ajatus. On muutenkin ärsyttävää, kun ihmiset esiintyvät milloin milläkin nikillä, eikä aina tiedä kenen kanssa keskustelee. Kun ei tarvitse esiintyä rekisteröidyllä nikillä, niin voi toimia aivan vastuuttomasti. En muutenkaan ymmärrä miksi joku on niin pelkuri ettei voi rekisteröityä. Pitäisi kirjoittaa vaan sellaista minkä kehtaa myöntää omakseen.
Minni-Matleena kirjoitti:
olisi tosiaan hyvä ajatus. On muutenkin ärsyttävää, kun ihmiset esiintyvät milloin milläkin nikillä, eikä aina tiedä kenen kanssa keskustelee. Kun ei tarvitse esiintyä rekisteröidyllä nikillä, niin voi toimia aivan vastuuttomasti. En muutenkaan ymmärrä miksi joku on niin pelkuri ettei voi rekisteröityä. Pitäisi kirjoittaa vaan sellaista minkä kehtaa myöntää omakseen.
eikä halua vastata kirjoituksistaan, rekisteröityminen tekee kipeää.
Ilmiö on sama kuin sillä osaa nuorisoa, joka töhertelee graffitteja seinille. Eivät hekään rekisteröidy. Joutuisivat maksamaa puhdistuksen.
Mutta vakavasti: Liian pitkämielinen Eniro on ollut. Rekisteröityminen pitäisi tehdä pakolliseksi.- Minni-Matleena
Aabra-ham kirjoitti:
Ilmiö on sama kuin sillä osaa nuorisoa, joka töhertelee graffitteja seinille. Eivät hekään rekisteröidy. Joutuisivat maksamaa puhdistuksen.
Mutta vakavasti: Liian pitkämielinen Eniro on ollut. Rekisteröityminen pitäisi tehdä pakolliseksi.ryhtyä ajamaan sitä asiaa, kun täällä muutkin ovat kovin innostuneita asioidensa ajamisesta.
- Sami 54
Aabra-ham kirjoitti:
Mutta vakavasti: Liian pitkämielinen Eniro on ollut. Rekisteröityminen pitäisi tehdä pakolliseksi.Hassua, kun olet jatkuvasti syytellyt Jyllands-Postenia levikinedistämistempauksesta, mutta mieleesi ei tullut, että Eniron palvelutkin toimivat mainosrahoitteisesti. Jos he alkaisivat vaatia rekisteröitymistä, kävijöiden ja kirjoittajien määrä romahtaisi, ja samoin kävisi mainostulojen. Että se siitä ideasta.
Vähän suhteellisuudentajua voisi myös toivoa ristiretkeesi asiattomia kirjoittajia kohtaan. Ei täällä sentään kovin mittavia rikoksia juuri tehdä. Jos sinua harmittaa, se ei vielä ihan riitä poliisijutun aineksiksi. Koeta kestää, ei maailma aina toimi ihan niin kuin itse haluaisit. - Minni-Matleena
Sami 54 kirjoitti:
Hassua, kun olet jatkuvasti syytellyt Jyllands-Postenia levikinedistämistempauksesta, mutta mieleesi ei tullut, että Eniron palvelutkin toimivat mainosrahoitteisesti. Jos he alkaisivat vaatia rekisteröitymistä, kävijöiden ja kirjoittajien määrä romahtaisi, ja samoin kävisi mainostulojen. Että se siitä ideasta.
Vähän suhteellisuudentajua voisi myös toivoa ristiretkeesi asiattomia kirjoittajia kohtaan. Ei täällä sentään kovin mittavia rikoksia juuri tehdä. Jos sinua harmittaa, se ei vielä ihan riitä poliisijutun aineksiksi. Koeta kestää, ei maailma aina toimi ihan niin kuin itse haluaisit.että miksi esimerkiksi sinä et halua rekisteröityä?
- Sami 54
Eniro ei muuten ole yksittäisistä kirjoituksista juuri ollenkaan vastuussa. Riittää kun he pitävät huolen, ettei laittomuus laajemmin rehota, ja poistavat viranomaisen pyynnöstä huomaamatta jääneet laittomat viestit.
Yksittäisten viestien sisällöstä vastaa vain kirjoittaja. Siksi tunnistetiedot pitää operaattorin säilyttää. - Sami 54
että miksi esimerkiksi sinä et halua rekisteröityä?
Minulla on käyttäjätunnuksia ja salasanoja jo muutenkin ihan liikaa. Eksyin tänne vasta viikko sitten, ja viikon päästä olen luultavasti poissa, joten miksi vaivautua.
Rekisteröityminen ei sinänsä paranna tilannetta mitenkään. Kuka tahansa voi rekisteröidä vaikka kuinka monta nimimerkkiä, ja silti kirjoitella myös muilla nimimerkeillä tai ilman nimimerkkiä. Missä pihvi? - Minni-Matleena
Sami 54 kirjoitti:
Minulla on käyttäjätunnuksia ja salasanoja jo muutenkin ihan liikaa. Eksyin tänne vasta viikko sitten, ja viikon päästä olen luultavasti poissa, joten miksi vaivautua.
Rekisteröityminen ei sinänsä paranna tilannetta mitenkään. Kuka tahansa voi rekisteröidä vaikka kuinka monta nimimerkkiä, ja silti kirjoitella myös muilla nimimerkeillä tai ilman nimimerkkiä. Missä pihvi?kivempaa jos tietäisi kenen kanssa keskustelee. Ainakin tietäisi kuka milloinkin haukkuu itseä ettei haukkuisi takaisin väärää ihmistä :) Kirjoitathan sinä ainakin minulle aina samalla nimimerkillä, pliis.
- Sami 54
kivempaa jos tietäisi kenen kanssa keskustelee. Ainakin tietäisi kuka milloinkin haukkuu itseä ettei haukkuisi takaisin väärää ihmistä :) Kirjoitathan sinä ainakin minulle aina samalla nimimerkillä, pliis.
Ei minulla ole mitään tarvetta vaihdella nimimerkkiä.
Sen verran täällä ehkä voisi tilannetta parantaa, että nimimerkin viereen tulisi pienellä kirjoittajan IP-osoite, tai osa siitä. Se auttaisi pysymään kärryillä siitä, kuka kirjoittaa.
Voisi myös cookiella järjestää viimeksi käytetyn nimimerkin automaattisesti uuteen viestiin. Silloin ei varmaan moni niin paljon vaihtelisi. - Minni-Matleena
Sami 54 kirjoitti:
Ei minulla ole mitään tarvetta vaihdella nimimerkkiä.
Sen verran täällä ehkä voisi tilannetta parantaa, että nimimerkin viereen tulisi pienellä kirjoittajan IP-osoite, tai osa siitä. Se auttaisi pysymään kärryillä siitä, kuka kirjoittaa.
Voisi myös cookiella järjestää viimeksi käytetyn nimimerkin automaattisesti uuteen viestiin. Silloin ei varmaan moni niin paljon vaihtelisi.hyvä idea!
- Sami 54
Sami 54 kirjoitti:
Eniro ei muuten ole yksittäisistä kirjoituksista juuri ollenkaan vastuussa. Riittää kun he pitävät huolen, ettei laittomuus laajemmin rehota, ja poistavat viranomaisen pyynnöstä huomaamatta jääneet laittomat viestit.
Yksittäisten viestien sisällöstä vastaa vain kirjoittaja. Siksi tunnistetiedot pitää operaattorin säilyttää.Milläköhän ihmeen perusteella tuo pro westernin lievästi vainoharhainen teksti tuosta taas lähti...
- P.E.
kivempaa jos tietäisi kenen kanssa keskustelee. Ainakin tietäisi kuka milloinkin haukkuu itseä ettei haukkuisi takaisin väärää ihmistä :) Kirjoitathan sinä ainakin minulle aina samalla nimimerkillä, pliis.
...en silti tiedä yhtään enempää sinusta, olet edelleen nimimerkki muiden nimimerkkien joukossa. Mikä siis on ero, käytännössä ei mikään. Tarvittaessa kuka tahansa saadaan voidaan jäljittää, ja tarvittaessa moinen jäljitys voidaan hyvin kiertää käyttämällä proxy-palveluja. Sitten on tietysti näitä joitain ... tai no oikeastaan vain JOKU ... joka esittää lapsellisia uhkauksia liittyen jäljittämisiin. Voi meitä kaikkia jos Islamin kritisointi onkin rikos.
Ja sama homma kuin Sami 54:llä, en viitsi rekisteröityä enää yhtään minnekään mihin ei ole välttämättä pakko, tunnuksia ja salasanoja on aivan tarpeeksi näinkin. - ace..
Minä vaihdan nimimerkiä lähes joka kerta. Syytkin siihen on hyvin selvät.
- Eräs tyyppi hyökkkää aina poikkeuksetta henkilöä sättimään. Keskustelun tarkoitus olisi tietysti puhua asiaa ja tuoda omia näkökulmiaan keskusteluun mukaan. Hänelle kuitenkin keskustelu merkitsee taistelua, joka täytyy voittaa. Vastustaja täytyy nujertaa ja siihen on paras menetelmä käydä hänen persoonansa kimppuun.
- Vaihtamalla nimimerkkiä ei ole henkilöä, jonka kimppuun voi hyökätä. Silloin on pakotettu keskustelemaan asiasta.
- Keskustelu rauhoittuu, kun ei ole jatkuvaa tappelua henkilöiden välillä.
- Islamin loukkaajat määrätään islamin laissa tapettaviksi. Se on tilanne myös tällä keskustelupalstalla, kuten on jo aikaisemmin osoitettu. Islamin vastustajat panevat henkensä alttiiksi vastustaessaan islamia. Helppo siinä on aaprahamien naureskella. Kristityt eivät tapa kristinuskon vastustajia.
- Olen käyttänyt vuosikausia aivan siviilinimeä keskusteluissa. Siitä luovuin lopulta jatkuvan henkilöön käyvän hyökkäilyn takia.
Tällä palstalla on eräs yli 7000 viestiä kirjoittanut, joka ei koskaan tee avausta palstan aiheesta, vaan aina hyökkää heti henkilön kimppuun. Siis yksi henkilö tekee mahdottomaksi vakionimimerkin käytön. Sen saa aikaan siis yksi hyvistä tavoista piittaamaton, joka pyrkii olemaan isäntä tällä palstalla. Hän on 2 kertaa käskenyt muslimit poistumaan tältä palstalta, ja muslimit lähtivätkin. Itse hän ei lähtenyt.
Ja Minni-Matleena on toinen, joka ei keskustele islamista vaan henkilöistä. Puss-puss.. - Minni-Matleena
P.E. kirjoitti:
...en silti tiedä yhtään enempää sinusta, olet edelleen nimimerkki muiden nimimerkkien joukossa. Mikä siis on ero, käytännössä ei mikään. Tarvittaessa kuka tahansa saadaan voidaan jäljittää, ja tarvittaessa moinen jäljitys voidaan hyvin kiertää käyttämällä proxy-palveluja. Sitten on tietysti näitä joitain ... tai no oikeastaan vain JOKU ... joka esittää lapsellisia uhkauksia liittyen jäljittämisiin. Voi meitä kaikkia jos Islamin kritisointi onkin rikos.
Ja sama homma kuin Sami 54:llä, en viitsi rekisteröityä enää yhtään minnekään mihin ei ole välttämättä pakko, tunnuksia ja salasanoja on aivan tarpeeksi näinkin.että jos käyttää aina samaa nikkiä, niin toiset tietävät, että keskustelee saman ihmisen kanssa. Mutta ymmärrän perustelusi. Toivon kuitenkin käyttäisit samaa nikkiä jos kirjoitat minulle.
Ja kyllä ainakin minusta monet tietävät vaikka mitä :) - Minni-Matleena
ace.. kirjoitti:
- Eräs tyyppi hyökkkää aina poikkeuksetta henkilöä sättimään. Keskustelun tarkoitus olisi tietysti puhua asiaa ja tuoda omia näkökulmiaan keskusteluun mukaan. Hänelle kuitenkin keskustelu merkitsee taistelua, joka täytyy voittaa. Vastustaja täytyy nujertaa ja siihen on paras menetelmä käydä hänen persoonansa kimppuun.
- Vaihtamalla nimimerkkiä ei ole henkilöä, jonka kimppuun voi hyökätä. Silloin on pakotettu keskustelemaan asiasta.
- Islamin loukkaajat määrätään islamin laissa tapettaviksi. Se on tilanne myös tällä keskustelupalstalla, kuten on jo aikaisemmin osoitettu. Islamin vastustajat panevat henkensä alttiiksi vastustaessaan islamia. Helppo siinä on aaprahamien naureskella. Kristityt eivät tapa kristinuskon vastustajia.
- Olen käyttänyt vuosikausia aivan siviilinimeä keskusteluissa. Siitä luovuin lopulta jatkuvan henkilöön käyvän hyökkäilyn takia.
Tällä palstalla on eräs yli 7000 viestiä kirjoittanut, joka ei koskaan tee avausta palstan aiheesta, vaan aina hyökkää heti henkilön kimppuun. Siis yksi henkilö tekee mahdottomaksi vakionimimerkin käytön. Sen saa aikaan siis yksi hyvistä tavoista piittaamaton, joka pyrkii olemaan isäntä tällä palstalla. Hän on 2 kertaa käskenyt muslimit poistumaan tältä palstalta, ja muslimit lähtivätkin. Itse hän ei lähtenyt.
Ja Minni-Matleena on toinen, joka ei keskustele islamista vaan henkilöistä. Puss-puss..senkun sitten käytät miljoonaa eri nimimerkkiä mutta voisitko käyttää aina samaa kun/jos kirjoitat minulle. Haluan mielelläni tietää kenen kanssa keskustelen.
Vai pitäisiköhän minunkin käyttää aina eri nikkiä, kun olen huomannut, että ihmisillä on täällä ennakkoasenteita minua kohtaan ja se vaikuttaa vastaamistyyliin.
Olen ollut muuten huomaavinani, että sinäkin toisinaan keskustelet henkilöistä... - Sananvapaus
ace.. kirjoitti:
Ja Minni-Matleena on toinen, joka ei keskustele islamista vaan henkilöistä. Puss-puss.."Kristityt eivät tapa kristinuskon vastustajia."
Kyllä tappavat. Sen osoittaa historia. Myös lähihistoriassa niin on tehty. Ei ole montaa vuotta siitä, kun Amerikassa fundamentalistikristityt murhasivat julkiateistin sen vuoksi, mitä tämä oli kirjoittanut kristinuskosta. - minullakin
senkun sitten käytät miljoonaa eri nimimerkkiä mutta voisitko käyttää aina samaa kun/jos kirjoitat minulle. Haluan mielelläni tietää kenen kanssa keskustelen.
Vai pitäisiköhän minunkin käyttää aina eri nikkiä, kun olen huomannut, että ihmisillä on täällä ennakkoasenteita minua kohtaan ja se vaikuttaa vastaamistyyliin.
Olen ollut muuten huomaavinani, että sinäkin toisinaan keskustelet henkilöistä...on ennakkoasenteita sinua kohtaan, koska jatkuvasti nuoleskelet muslimeita. En voi sille mitään, mutta minua oksettaa.
Kun kerran niin ihailet islamia, etkö voisi ruveta käyttämään huntua ja antaa miehesi ajatella puolestasi. Eikä se olisi helpompaa sinullekin? - Minni-Matleena
minullakin kirjoitti:
on ennakkoasenteita sinua kohtaan, koska jatkuvasti nuoleskelet muslimeita. En voi sille mitään, mutta minua oksettaa.
Kun kerran niin ihailet islamia, etkö voisi ruveta käyttämään huntua ja antaa miehesi ajatella puolestasi. Eikä se olisi helpompaa sinullekin?ketään! Sinä et ymmärrä mistään mitään. Minua oksettaa.
- ace..
Sananvapaus kirjoitti:
"Kristityt eivät tapa kristinuskon vastustajia."
Kyllä tappavat. Sen osoittaa historia. Myös lähihistoriassa niin on tehty. Ei ole montaa vuotta siitä, kun Amerikassa fundamentalistikristityt murhasivat julkiateistin sen vuoksi, mitä tämä oli kirjoittanut kristinuskosta.>>Kyllä tappavat. Sen osoittaa historia. Myös lähihistoriassa niin on tehty.
Me emme elä historiassa. Täytyy puhua meihin vaikuttavista asioista.
>>Amerikassa fundamentalistikristityt murhasivat julkiateistin
Amerikan fundamentalistikristittyjä en tunne ollenkaan. Kun tapauksesta ei ole enempää tietoja, siitä ei voi sanoa mitään. Murha on kyllä erittäin epäkristillinen teko. Kuolemantuottamus vahingossa tai onnettomuudessa kyllä voi sattua kristityllekin. - Minni-Matleena
ace.. kirjoitti:
>>Kyllä tappavat. Sen osoittaa historia. Myös lähihistoriassa niin on tehty.
Me emme elä historiassa. Täytyy puhua meihin vaikuttavista asioista.
>>Amerikassa fundamentalistikristityt murhasivat julkiateistin
Amerikan fundamentalistikristittyjä en tunne ollenkaan. Kun tapauksesta ei ole enempää tietoja, siitä ei voi sanoa mitään. Murha on kyllä erittäin epäkristillinen teko. Kuolemantuottamus vahingossa tai onnettomuudessa kyllä voi sattua kristityllekin.tuon typerän nuoleskelujutun, aika matalaa kyllä!
- ace..
senkun sitten käytät miljoonaa eri nimimerkkiä mutta voisitko käyttää aina samaa kun/jos kirjoitat minulle. Haluan mielelläni tietää kenen kanssa keskustelen.
Olen ollut muuten huomaavinani, että sinäkin toisinaan keskustelet henkilöistä...>>Olen ollut muuten huomaavinani, että sinäkin toisinaan keskustelet henkilöistä..
Kun joku yhtä mittaa käy henkilön kimppuun, joutuu vastaamaan myös henkilökohtaisesti. Ei siihen ole muuta keinoa. Mutta hyvänä nettitapana on aina pidetty, ettei keskustelua siirretä asiasta henkilöön. Joskus kuitenkin on palstalla henkilö, joka aina alkaa sättimään vastustajaansa. Se on ilmeistä röyhkeyttä ja säännöistä piittaamattomuutta.
Olen muuten pannut merkille, että sinä keskustelet pelkästään ihmisistä palstalla. Eikö olisi jo aika alkaa asioista puhumaan? - Minni-Matleena
ace.. kirjoitti:
>>Olen ollut muuten huomaavinani, että sinäkin toisinaan keskustelet henkilöistä..
Kun joku yhtä mittaa käy henkilön kimppuun, joutuu vastaamaan myös henkilökohtaisesti. Ei siihen ole muuta keinoa. Mutta hyvänä nettitapana on aina pidetty, ettei keskustelua siirretä asiasta henkilöön. Joskus kuitenkin on palstalla henkilö, joka aina alkaa sättimään vastustajaansa. Se on ilmeistä röyhkeyttä ja säännöistä piittaamattomuutta.
Olen muuten pannut merkille, että sinä keskustelet pelkästään ihmisistä palstalla. Eikö olisi jo aika alkaa asioista puhumaan?asioista, varsinkin alussa. Mutta kun joku alkaa haukkumaan minua niin silloinhan se toinen aloittaa asiattomuuden. Täällä on muuten monia muitakin joita voisit kehottaa olemaan asiallinen! Miksi hitossa kaikki minua arvostelevat, alkaa ottaa jo päähän!
- kaikki arvostelevat
asioista, varsinkin alussa. Mutta kun joku alkaa haukkumaan minua niin silloinhan se toinen aloittaa asiattomuuden. Täällä on muuten monia muitakin joita voisit kehottaa olemaan asiallinen! Miksi hitossa kaikki minua arvostelevat, alkaa ottaa jo päähän!
sinua?
Joko olet vainoharhainen tai sitten kirjoitustyylissäsi on jotain ärsyttävää.
Mietihän. - ace..
tuon typerän nuoleskelujutun, aika matalaa kyllä!
Tänä iltana en mitään nuoleskele. Menen nyt käymään kaapilla.
Ketjusta on poistettu 13 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi724989Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal1164699- 804183
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak1014097Veli Sofia teki urosmehiläisen työn
Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa33288Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1223104- 352838
- 282777
- 402753
- 372752