Me ladakuskit tunnemme suurta tyydytystä tiedosta, että perusnopeus laskettaneen kahdeksastakympistä seitsemäänkymppiin.
Ladalla on paljon kivempaa ajella juuri seitsemääkymppiä: melu ei juurikaan haittaa ja kaverin kanssa voi keskustella. Turvallisuuskin lisääntyy kun ajo-ominaisuudet riittävät useimmissa olosuhteissa pitämään yllä sallittua 70:ä. Emme olisi enää jonojen vetäjiä.
Ymmärrämme, että kalliiden autojen kuskeja nyppii, kun on 200 hp mutta aina on sakonuhka niskassa, kun valvontaa lisätään. Ladalla ( 60 hp) voi aina käyttää kaikkia tehoja. Mitä sitä tehoja huvikseen hankkimaan, ethän osta monta samaa sanomalehteäkään päivässä.
Jos moottoritienopeus nostettaisiin 130:iin, se olisi mielestämme virhe. Saastepäästöt lisääntyisivät. Me ladakuskit emme juuri saasteiden lisääntymisen vuoksi käyttäisi mahdollisuutta ajaa 130:ä. ( Kerran ajoin 1700i:llä 130 ja tuntui, että kohta mennään metsään mokomallakin lentokoneella.)
Kyllä kaikille pitäisi riittää satanen. ( En oo kateellinen, en!)
Ehdotan, että teiden risteyksiin rakennettaisiin valvontakoppeja kuten oli entisessä neukkulassa. Sinne sitten poliiseja proviisiopalkalla. Ei tarvita peltipoliiseja eikä pahvipoliiseja.
80-->70 oikein!
6
416
Vastaukset
- 90 vuotias ukko
Itse ajan ladallani vain 40km/h.juuri sopiva nopeus autoni huomioon ottaen.Olen aina ajanut neuvotoliittolaisilla autoilla ja ollut aina tyytyväinen.Parempi että nopeus lasketaan 30km/h.Ei nämä Suomen tiet ole hyviä
- 100-vuotias ukko
Voihan poijjaat...on se hienoa, että lainsäätäjät ajattelevat meitä keskiverto Lada-autoilijoita. Nopeus on jatkossa juuri sopiva sekä auton ominaisuuksille että meidän taidoille. Aiemminhan olen joutunut hinauttamaan Ladaani tuon tuosta naapurin isännän traktorilla, kun auto on pettänyt liian kovissa nopeuksissa(80 km/h). Uppeeta toimintaa...
- Ladamies henkeen ja vereen
Joo seittämänkymppiä on kyllä ihan riittävä nopeus. Ei sen lujempaa paljon tarvittisi ajellakaan. Ladalla tosin kyllä puhtia sporttisena autona olisi vähän suurempiikin nopeuksiin. Toivottavasti kuitenkin satasen alueet laitetaan myös 90 kympin alueiksi. Siinä sitä olisi järkeä. Ihan ajattelen tässä liikenneturvallisuutta. Ja jos joku älypää väittää, että Ladalla ei muka lujempaa pääse, niin koittakaapa ajaa satakympillä. Kulkee 185 ja siinä kalpenee moni kalliimpikin länsiauto!
- Altokuski
Todella kerrankin tehdään jotakin turvallisuuden tähden, hienoa. 70km/h riittää mainiosti perusnopeudeksi, ja menkööt kiireelliset lujempaa moottoritiellä. Satanen riittäisi hyvin moottoritiellekin.
- censor
Itse ajan paljon väliä Oulu helsinki.Kyllä se riittää aina tuo ja monesti minulla on hitaampikin vauhti.Turvallisuuden takia,hirvivaara on muutamilla alueilla käsin kosketeltava.Kuitenkin olen esim ennen perillä kuin rekka joka samaan aikaan lähtee ja kaahaa huomattavaa ylinopeutta.Niksi on siinä,minä en istuksi tienreunan kahviloissa tupakkia polttamassa ja mahtailemassa.Annan auton hyristä ja juon siinä samalla termospullosta kahvia
- Ladistina kaiken ikää
110:lle on paha nopeus kun sen voimansiirto vinkuu surkeasti vitosella jos ei kierroksia ole vähintään 2500, jolloin nopeus on jo 90 pinnassa. 70 tarkoittaa jatkuvaa nelosella ajoa n.2700 1/min.Tosin hyvällä vääntöalueella mutta polttonestettä menee enempi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi735022Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal1214727- 804213
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak1074189Veli Sofia teki urosmehiläisen työn
Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa33338Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1253147- 352848
- 282787
- 402783
- 372762