Korvat turhat

jokinen

Kannan malkani teemaviikkorokkaan.

Onko korvat turhat jos tässä vain kirjoittaa ja kirjoitaa ja kirjoittaa...?
Rillithän voi laittaa maalarinteipillä kallon sivuun kiinni.

Ja miksi ihmisillä on niin rumat korvat? Onhan niihin jo tottunut, mutta kyllä kanin ja norsun korvat ovat jotain!

Ja kuka on keksinyt vaikun?

46

1731

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jokiska .evk

      avaus!

      ...vaatii hetken pohtivaa mietiskelyä..

      ps. sinulla on kyllä aika somat korvat hmm.. en vaihtaisi niitä norsunkaan korviin *tiedoksi*

      • jokinen

        Maukkaat nipukat!


      • Masse Setä

        ne onkin varmaan korvauksena kärsimyksistä.
        Mjaa, missäs ne korvasienet olisivat, jos ei olisi korvia? Ja mihin laitettaisiin hands-free?


      • jokinen
        Masse Setä kirjoitti:

        ne onkin varmaan korvauksena kärsimyksistä.
        Mjaa, missäs ne korvasienet olisivat, jos ei olisi korvia? Ja mihin laitettaisiin hands-free?

        On ihmisiä jotka haluavat samoilla korvissa.


      • Masse Setä
        jokinen kirjoitti:

        On ihmisiä jotka haluavat samoilla korvissa.

        Korvatunturilla.


      • jokinen
        Masse Setä kirjoitti:

        Korvatunturilla.

        Jouluna korvaamaton.


    • norMix evk

      ...pitää kerätä talteen. Kun on tarpeeksi monta vaikkupalloa jemmassa, niin ne voi yhdistää klöntiksi ja muotoilla siitä vaikka mitä kivaa. Askartelemisiin!

      • jokinen

        Vaikkupalloja on hyvä säilyttää kirjahyllyssä siinä napanöyhtäpullojen vieressä.
        Saahan niistä näperreltyä vaikka ystävänpäivälahjoja.


      • jokiska. evk
        jokinen kirjoitti:

        Vaikkupalloja on hyvä säilyttää kirjahyllyssä siinä napanöyhtäpullojen vieressä.
        Saahan niistä näperreltyä vaikka ystävänpäivälahjoja.

        kaikki ne muut pikkupurkit, purnukat ja pullosi joita olet hyllyyn kerännyt...

        Jos kaikki keräämäsi kynnenpalat pistelisi korvavaikkupalloon syntyisi siitä soma siili ;)))

        *innovoi sen sijaan että hämmentäisi...*


    • norMix evk

      ....korvia tarvitaan, että näkisi...siis estämään lakin tai pipon tipahtamista silmille!

    • Angiina

      Hyvä, jokinen! Teit sen jälleen. Korva-avauksesi on kerrassaan briljantti. Päätin juuri, että vaihdan käskirjoitukseni painopistettä niin, että analyysin keskiöön nousee hahmottelemasi korvadiskurssi. Joten teemaviikon voit unohtaa.

      • jokinen

        Odottelen räväkkää nenäavausta nyt.
        Olen kerännyt materiaalia keskustelun pohjaksi.

        Nenä ja muut ulokkeet ovat nääs käsittelemättä.


      • jokiska. evk
        jokinen kirjoitti:

        Odottelen räväkkää nenäavausta nyt.
        Olen kerännyt materiaalia keskustelun pohjaksi.

        Nenä ja muut ulokkeet ovat nääs käsittelemättä.

        tässä jo odottelen näitä muitakin ulottuvuuksia...

        Tämä on sellainen keskustelu jossa minäkin voisin avautua...


      • jokinen
        jokiska. evk kirjoitti:

        tässä jo odottelen näitä muitakin ulottuvuuksia...

        Tämä on sellainen keskustelu jossa minäkin voisin avautua...

        Uups....
        Kuuntelin tuossa toisella korvalla (onneksi on) akkainviestiä, Suomi pronssia!

        Avaudu!


    • koltis

      Se on ylimäärästä tippaleipää joka pursuu ulos.

      • jokinen

        Hyvä oivallus.
        Miehillä pitäisi siinä tapauksessa olla putkimaiset korvat, sellaiset torvet. Paitsi että silloin...no joo...


      • mä vaan

        Onko korvat vaikuttavat, jos ne kerää paljon vaikkua?


      • koltis
        mä vaan kirjoitti:

        Onko korvat vaikuttavat, jos ne kerää paljon vaikkua?

        Se menee.


      • Narttu
        koltis kirjoitti:

        Se menee.

        teillä inhorealistiset jutut täällä tänään... pelkistä eritteistä vaan puhutaan:)) On juttua navan eritteistä,korvien moskasta ym.ym.hyhyhyi *nyrpistää nenuaan*
        Mistähän hmmm.. eritteistä vielä ennenkuin päivä on pulkassa, sitä tuleekaan puhetta.
        *miettii että ystävänpäivä taitaa sekoittaa vähän joidenkin ajatuksia*


    • Carmerita

      ..vaikun suhteen. Vaikku on tietysti tuo avoijen suojautumismekanismi.Korvat pukkaa ulos sen, mitä aivot eivät kykene syömään*.

      Jos imisen korvat olisivat rumat , niinkun sanot , niin ihmin suuresti miksi miehet niin mieluusti nuolevat naisen korvia. Korvan nuolenta ja suukottelu on erittäin tehokasta silmäpelin jatkeena.

      • jokinen

        En taida uskoa tuohon vaikkuteoriaan. En.

        Korvaa nuollaan koska se sattuu olemaan ekakontaktissa siinä hollilla. En minä viitsisi koko yötä törsätä korvan nuolemiseen, kyllä luonto ajaa tikanpojan korvasta alas.

        Onhan korva erogeeninen uloke. Kaikkihan ne taitavat olla. Paitsi syylä.


      • jokiska. evk
        jokinen kirjoitti:

        En taida uskoa tuohon vaikkuteoriaan. En.

        Korvaa nuollaan koska se sattuu olemaan ekakontaktissa siinä hollilla. En minä viitsisi koko yötä törsätä korvan nuolemiseen, kyllä luonto ajaa tikanpojan korvasta alas.

        Onhan korva erogeeninen uloke. Kaikkihan ne taitavat olla. Paitsi syylä.

        että et ensikatsomalta diagnosoisi näppylöitäni syyliksi ...


    • jokiska. evk

      voinee selittää myös sillä, että sen yhtenä tärkeänä tehtävänä on mallintaa tunne-elämää. 'Se tunne joka sieluani korventaa se on vain vain rakkaus'

      • jokiska. evk

        vasara, alasin ja jalustin ...


    • norMix evk

      ...jos ei olisi KORVAtunturia!

    • Puhurix

      sovi teemaviikkoon tämä aloitus. Tämähän on oikeasti tosi hyvä. Siis pistää miettimään. Ei korvat kyllä mun mielestä ole rumat. Paitsi semmoset mis ne nahkanapukat roikkuu pahasti. Kyllä mä luulen et korvia tarvitaan vielä nykyään. Onhan niitä tarpeettomampiakin vehkeitä ihmisellä.

      • Angiina

        Mä kuule luulen, että tämä surkeitten avausten teemaviikko on härsikisti ohitettu. Ja viikon teemaksi ollaan nostamassa keskustelu ihmisen ulokkeista. Kohta tietenkin siirrytään ihmisen sisäkkeisiin, niin kuin maksalaatikkoon ja veripalttuun. Jos Tähtis olisi täällä, niin se kyllä varmasti sanoisi, että hoh-hoijaa. Niin sanoisin minäkin, jos olisin. Onneksi en ole.


      • Puhurix
        Angiina kirjoitti:

        Mä kuule luulen, että tämä surkeitten avausten teemaviikko on härsikisti ohitettu. Ja viikon teemaksi ollaan nostamassa keskustelu ihmisen ulokkeista. Kohta tietenkin siirrytään ihmisen sisäkkeisiin, niin kuin maksalaatikkoon ja veripalttuun. Jos Tähtis olisi täällä, niin se kyllä varmasti sanoisi, että hoh-hoijaa. Niin sanoisin minäkin, jos olisin. Onneksi en ole.

        Onneks en ole minäkään. Tämä porukka vesittää koko teemaviikon. Ei mitään yhteishenkeä!


      • Carmerita
        Angiina kirjoitti:

        Mä kuule luulen, että tämä surkeitten avausten teemaviikko on härsikisti ohitettu. Ja viikon teemaksi ollaan nostamassa keskustelu ihmisen ulokkeista. Kohta tietenkin siirrytään ihmisen sisäkkeisiin, niin kuin maksalaatikkoon ja veripalttuun. Jos Tähtis olisi täällä, niin se kyllä varmasti sanoisi, että hoh-hoijaa. Niin sanoisin minäkin, jos olisin. Onneksi en ole.

        ..kyynäänsä:=)
        Ei rohkene edes huulilta lukea ,mitä sieltä on Sumppiksessa odotettavissa.

        Ennenkuin viikko on edes puolessa väliä..tai siis vakoa..niin silmämunat ovat lusikoitu ulos, korvat käsitelty avokämminillä ja useampi huuli lerppuu..tai on turvoksissa, tai ainakin alahuuli väpättää.


    • Niki Lauda

      Minä tiedän sen.

      • nikitön lauta

        Voihan sitä lahjoittaa roikkuvia ohimokorujakin, hätätilanteissa?


      • jokinen
        nikitön lauta kirjoitti:

        Voihan sitä lahjoittaa roikkuvia ohimokorujakin, hätätilanteissa?

        Mies kun tulee tiettyyn ikään, hän voi kasvattaa korvakarvoistaan näppärät pulisongit ja nenäkarvoistaan muhkeat viikset.


    • ran-tan-plaN

      melkein rasistinen avaus:)))
      ooops,jaa ihmisen korvat.
      on ne vähän turhat tai sitte niissä on sitä kökköä.
      tänä aamuna puhuin ihmiselle päästäkseni ulos ja ihminen vaan käänsi selkänsä ja päästi lepyttelytuoksun kuonooni.
      hätäpäissään jouduin turvautumaan kaivamiseleisiin oman ihmiseni korvien aukaisuun:)
      pääsin ulos,mutten sisälle;)))

    • Jokiska .evk

      Olen joskus miettinyt sitä, että ovatkohan nuo välillä puskissa vilkkuvat korvat kateenkorvia.
      Jos niin on, voisi poistaminen olla vaarallista, tai ainakin elämän laatua alentavaa.

      **Kas kateenkorva on rauhanen, joka sijaitsee rintaontelossa toisen kylkiluun kohdalla. Kreikkalainen nimi onthymus, mikä tarkoittaa elämää, tahtoa ja aistia. Kateenkorva on tärkeä vastustuskyvyn kannalta. Se reagoi nopeasti akuuttiin stressitilanteeseen ja tulehduksiin. Se vahvistaa mieltä, kohentaa tunteita kuten rakkaus, luottamus, toivo, rohkeus ja kiitollisuus. Lihas, joka vetää sinut hymyyn, on yhteydessä kateenkorvaan**

      en ole ihka varma kaikesta mitä tuossa googlettamassani lainassa kateenkorvasta kirjoitetaan... Mutta on se rauhanen... ja kukapa meistä haluaisi olla rauhasia poistamassa. Eihän silloin jää kuin toraset jäljelle.

      • jokinen

        Enpä ole tiennytkään missä se kateenkorva on. Enpä tiedä missä se pernakaan on. Käpyrauhanen on jossain kaulan kieppeillä? Vai niskassa? Maitorauhaset ovat kivasti näkyvillä, melkeinpä tyrkyllä...

        *käy kylmässä suihkussa*

        Miksi sanotaan että 'on vihreänä kateudesta'?

        Miksi suuresti hävetessä korvat muuttuvat punaisiksi?

        Minen tiijä.


      • jokiska. evk
        jokinen kirjoitti:

        Enpä ole tiennytkään missä se kateenkorva on. Enpä tiedä missä se pernakaan on. Käpyrauhanen on jossain kaulan kieppeillä? Vai niskassa? Maitorauhaset ovat kivasti näkyvillä, melkeinpä tyrkyllä...

        *käy kylmässä suihkussa*

        Miksi sanotaan että 'on vihreänä kateudesta'?

        Miksi suuresti hävetessä korvat muuttuvat punaisiksi?

        Minen tiijä.

        ...liittyköhän tuo sanonta jotenkin käpyrauhaseen ja sen kalkkeutumiseen...

        Käpyrauhanen eli käpylisäke (lat. glandula pinealis tai epiphysis cerebri, engl. pineal gland) on väliaivojen yläosassa, lähellä aivojen keskipistettä sijaitseva pieni, n. 0,1-0,2 g painava rauhanen, joka erittää vereen mm. melatoniinia, joka puolestaan toimii ruumiin 'sisäisenä kellona' määrittäen vuorokausirytmin. Valo vaikuttaa silmien ja hermoston kautta käpyrauhaseen ja se estää melatoniinin eritystä eli melatoniinihormonin määrä on suurimmillaan yöllä ja pienimmillään päivällä. Käpyrauhasen muu hormonaalinen toiminta ihmisen fysiologiassa ei ole täysin selvillä.

        Käpyrauhanen on aivojen ainoa osa joka on täysikasvuisilla ihmisillä useimmiten normaalisti kalkkiutunut ja siten se näkyy myös tavallisessa röntgenkuvassa selvästi erilaisena aivojen muista osista. Liiallinen kalkkiutuminen saattaa kuitenkin viitata esim. pinealoomaan eli kasvaimeen käpyrauhasessa.

        Joidenkin uskomusten mukaan käpyrauhanen on surkastunut "kolmas silmä", joka liittyy paranormaaleihin psyykkisiin kykyihin kuten telepatiaan. Käpyrauhasesta erittyy myös dimetyylitryptamiinia eli DMT:tä, joka on vahva hallusinogeeni. Sisäsyntyisenä tämän kemikaalin on arveltu vaikuttavan osallisena mm. unien näkemisessä sekä kuolemanrajakokemuksissa. René Descartes kuvasi käpyrauhasta "sielun istuimeksi", uskoen että sen roolin ihmisaivojen anatomiassa teki ainutlaatuiseksi se, että kyseinen aivojen osa ei ollut kopioitunut samankaltaisena sekä oikealle että vasemmalle puolelle.

        Tosi mielenkiintoinen, ehkä toisiksi mielenkiintoisin elin, ihmisessä!


      • jokinen
        jokiska. evk kirjoitti:

        ...liittyköhän tuo sanonta jotenkin käpyrauhaseen ja sen kalkkeutumiseen...

        Käpyrauhanen eli käpylisäke (lat. glandula pinealis tai epiphysis cerebri, engl. pineal gland) on väliaivojen yläosassa, lähellä aivojen keskipistettä sijaitseva pieni, n. 0,1-0,2 g painava rauhanen, joka erittää vereen mm. melatoniinia, joka puolestaan toimii ruumiin 'sisäisenä kellona' määrittäen vuorokausirytmin. Valo vaikuttaa silmien ja hermoston kautta käpyrauhaseen ja se estää melatoniinin eritystä eli melatoniinihormonin määrä on suurimmillaan yöllä ja pienimmillään päivällä. Käpyrauhasen muu hormonaalinen toiminta ihmisen fysiologiassa ei ole täysin selvillä.

        Käpyrauhanen on aivojen ainoa osa joka on täysikasvuisilla ihmisillä useimmiten normaalisti kalkkiutunut ja siten se näkyy myös tavallisessa röntgenkuvassa selvästi erilaisena aivojen muista osista. Liiallinen kalkkiutuminen saattaa kuitenkin viitata esim. pinealoomaan eli kasvaimeen käpyrauhasessa.

        Joidenkin uskomusten mukaan käpyrauhanen on surkastunut "kolmas silmä", joka liittyy paranormaaleihin psyykkisiin kykyihin kuten telepatiaan. Käpyrauhasesta erittyy myös dimetyylitryptamiinia eli DMT:tä, joka on vahva hallusinogeeni. Sisäsyntyisenä tämän kemikaalin on arveltu vaikuttavan osallisena mm. unien näkemisessä sekä kuolemanrajakokemuksissa. René Descartes kuvasi käpyrauhasta "sielun istuimeksi", uskoen että sen roolin ihmisaivojen anatomiassa teki ainutlaatuiseksi se, että kyseinen aivojen osa ei ollut kopioitunut samankaltaisena sekä oikealle että vasemmalle puolelle.

        Tosi mielenkiintoinen, ehkä toisiksi mielenkiintoisin elin, ihmisessä!

        Elin tärkeä sekin on.

        Umpisuoli on kait ainoa jonninjoutava elin. Kuukkelitatko?


      • Jokiska. evk
        jokinen kirjoitti:

        Elin tärkeä sekin on.

        Umpisuoli on kait ainoa jonninjoutava elin. Kuukkelitatko?

        olisin osannut sijainnin ja perustehtävät... oli vain hatara muistikuva tuosta kolmannesta silmästä... enkä jaksanut sitten kirjoittaa...

        Umpparia en googleta :)) sen kun nappastaan pois turhana ulokkeena. Taitaa olla samanlainen 'jäänne' muinaisuudesta (kutistunut satakerta tai pötsi) kuin häntäluummekin ...


      • jokiska. evk
        jokinen kirjoitti:

        Elin tärkeä sekin on.

        Umpisuoli on kait ainoa jonninjoutava elin. Kuukkelitatko?

        tehdä joskus kuvasarja ihmisen sisäelimistä, nimenomaan noiden uskomusten pohjalta ja nimien..

        ..voitaisiin tehdä niistä eläviä olentoja ;))

        tiedäthän tyyliin, vaeltava kohtu :))))


      • jokinen
        jokiska. evk kirjoitti:

        tehdä joskus kuvasarja ihmisen sisäelimistä, nimenomaan noiden uskomusten pohjalta ja nimien..

        ..voitaisiin tehdä niistä eläviä olentoja ;))

        tiedäthän tyyliin, vaeltava kohtu :))))

        Idea on hyvä. Miten sisäelimistä saisi sympaattisen näköisiä?

        Sydän on ainoa karrikoitu elin, mutta mites teet munuaisista ihanat? Tai kateenkorvasta kokoillan, kokoperheen piirroselokuvan, jonka muovimallinnettua sankaria saisi ostaa hesestä vitosella.

        Perna voisi olla pelle. Heh.


    • sirkkux

      ...sillä seinilläkin korvat on. Tietenkin ihmisellä on korvat, kun seinilläkin sellaiset on! On myös korviahivelevää kuunnella kauniita kuiskauksia makuukamarissa... Kuin musiikkia korville. Joskus voi kylläkin joutua myös raapimaan korvallistaan, tai peräti pistämään jotakin korvan taaksekin... Kieltämättä joskus voi tulla tilanteita, jolloin ei olisi halunnutkaan kuulla mitään...

      Ovatko korvamme sitten kauniit vaiko ei...? Silmät kertovat sen itse kullekin. Ja maku. Jos ne ovat kauniit, niitä voi vaikka tuijottaa. Silloin niitä on mukavaa myös maistella ja... nuoleskellakin... Kanin korvat? Miksikäs ei... Haa; luppakorvakani on söpö otus! Sellaiset minulle!

      Ajatellaanpa, että saisimme vapaasti valita korviemme mallin. Millaiset haluaisit, jokinen? Jokiska? Kaikki te muutkin? Kun... Eikös sellainenkin seikka voi liittyä kasvojenkin muotoon...? Minä kyllä ehdottomasti ainakin pitäisin mielelläni sellaisia luppakorvakanin korvia. Koirallanikin on korvat kuin luppakorvakanilla, ja koirani on söpö.

      • Jokiska .evk

        tämä korva-asia nyt. Ensin ajattelin, että korvilla ei ole kovinkaan paljoa väliä, siis niiden ulkonäöllä minulle, kun ne eivät useinkaan näy. Ovat tämän pehkon sisällä piilossa.
        Sitten muistin, miten monelle muidenkin usein näkymättömissä olevien ruumiinosien koolla ja näöllä on paljonkin merkitystä.

        Päädyin simpanssinkorviin. Sellaiset isohkot ja karvattomat. Hiuksetkin pysyisivät helposti niiden lehdyköitten takana, joten käytännöllisyysnäkökulmakin toteutuisi. Monet asiathan ovat nimenomaan siksi kauniita, että niiden muotoilu on saavuttanut huippunsa nimenomaan suhteessa tehtäväänsä.

        Jos makuun voisi vielä vaikuttaa... niin ehkäpä sellaiset suklaanmakuiset apinankorvat olisivat hyvät ?...


      • koltis
        Jokiska .evk kirjoitti:

        tämä korva-asia nyt. Ensin ajattelin, että korvilla ei ole kovinkaan paljoa väliä, siis niiden ulkonäöllä minulle, kun ne eivät useinkaan näy. Ovat tämän pehkon sisällä piilossa.
        Sitten muistin, miten monelle muidenkin usein näkymättömissä olevien ruumiinosien koolla ja näöllä on paljonkin merkitystä.

        Päädyin simpanssinkorviin. Sellaiset isohkot ja karvattomat. Hiuksetkin pysyisivät helposti niiden lehdyköitten takana, joten käytännöllisyysnäkökulmakin toteutuisi. Monet asiathan ovat nimenomaan siksi kauniita, että niiden muotoilu on saavuttanut huippunsa nimenomaan suhteessa tehtäväänsä.

        Jos makuun voisi vielä vaikuttaa... niin ehkäpä sellaiset suklaanmakuiset apinankorvat olisivat hyvät ?...

        Voi ajatella, että korvilla ei ole väliä?


      • jokiska. evk
        koltis kirjoitti:

        Voi ajatella, että korvilla ei ole väliä?

        jos luet kommenttini tarkemmin, niin huomaat, että en kyseenalaistanut olemassaoloa ja väliä... vain visuaalisia ominaisuuksia;))

        En osaisi tarkastella korvia välittömästi...


      • Jokiska. evk
        koltis kirjoitti:

        Voi ajatella, että korvilla ei ole väliä?

        ... pienipäinen nainen;)))


      • koltis
        jokiska. evk kirjoitti:

        jos luet kommenttini tarkemmin, niin huomaat, että en kyseenalaistanut olemassaoloa ja väliä... vain visuaalisia ominaisuuksia;))

        En osaisi tarkastella korvia välittömästi...

        Tämäkään kommenttisi ei mennyt läpi korvien.


    Ketjusta on poistettu 13 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      357
      4086
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1769
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1530
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      61
      1507
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      28
      1338
    6. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      58
      1315
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      51
      1312
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      200
      1287
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1187
    Aihe