Poskiontelontulehdus&allergia

ongelmainen

Hei kaikki.

Onko kellään muulla vastaavanlaisia oireita nyt pahimpaan koivun siitepölyaikaan? siis että poskionteloissa tuntuu painetta? voiko mennä tulehdukseen saakka taas..
ennen allergiakevättä sairastin monta poskiontelontulehdusta, kuureja siis syöty ja käyty myös punkteerauksessa!
Taasko tämä alkaa..?

49

24149

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Painetta täälläkin

      Kyllä painetta on munkin onteloihin kertynyt niin maan vietävästi, että välillätuntuu että koko pää räjähtää. En usko että tulehduksesta on kysymys: onhan se aika luonnollista, että jos ontelot on aivan täynnä räkää ja näne niin tukossa, ettei sitä pysty niistämään pois, alkaa painetta kerääntyä. Päätä ei voi laittaa alaspäin, sattuu niin paljon. Ja kaiken muun allergiatuskan lisäksi saa sitten armottoman päänsäryn jatkuvasta niistämisestä ja paineesta... Hohhoijaa.

      Oon kyllä ite menossa lekuriin juurikin, eli kysäisen kuitenkin, että siellä on kaikki kunnossa. Voin vaikka tänne tulla kertomaan, mitä mieltä lääkäri oli asiasta.

      Ja jos mietityttää ja on kovin tuskainen olo, niin kannattaa varmaan varmuuden vuoksi käydä lääkärissä, niin ei tarvitse olla epätietoinen ja saa ehkä helpotusta tuskiinsa.:)

      Voimia, kyllä tämä tästä!:)

      • Painetta täälläkin

        Lääkärillä on käyty, ja laittoi varmuuden vuoksi verikokeeseen, tarkistetaan tulehdusarvot. Mutta siis kannattanee käydä lääkärissä, jos vaan siltä tuntuu, niin kuten jo sanoinkin, saa ainakin varmuuden asiaan, niin ei tarvitse sitä turhaan stressata.:)


      • poskiontelon tulehdukselta

        kaikki tuo päänsärky ja kun laitat pään alas päähän sattuu, on poskiontelon tulehduksen oireita. ja paine onteloissa.

        kannattaa kyllä käydä lääkärissä.


      • Anonyymi

        Kannattaa tutkia onko polyypit nenässä, minulta poistettiin polyymit nenästa rupesi ilma kiertämään ja loppui tulehdukset.


    • valmistaa

      maitohappobakteeriliuosta.
      Minulla se on auttanut paljon, eikä maksa paljon.
      Pikkasen vain vaivaa.
      Oletteko lukeneet aiheesta, vai kerronko miten itse sitä teen ja käytän?

      • maija meikäl.

        kertoa. Olisi kinnostavaa tietää kakki keinot millä poskiontelotulehduksen saa pidettyä aisoissa.

        Minulla oli poskiontelotulehdus puoli vuotta ja kyllä oli hankalaa päästä siitä eroon. Nyt pelkään että sama toistuu. Oikeastaan lopulta auttoi akupunktio ja luonnontuotekaupasta ostetu Antivir niminen luononantibiootti kuuri.Sitä ennen mikään hoito ei oikein auttanut.


      • kuriin näin:
        maija meikäl. kirjoitti:

        kertoa. Olisi kinnostavaa tietää kakki keinot millä poskiontelotulehduksen saa pidettyä aisoissa.

        Minulla oli poskiontelotulehdus puoli vuotta ja kyllä oli hankalaa päästä siitä eroon. Nyt pelkään että sama toistuu. Oikeastaan lopulta auttoi akupunktio ja luonnontuotekaupasta ostetu Antivir niminen luononantibiootti kuuri.Sitä ennen mikään hoito ei oikein auttanut.

        Minä valmistan maitohappobakteerikapselin jauheesta pienen määrän liuosta, jota suihkuttelen vanhalla nasocort pullolla sieraimiin useita kertoja päivässä.
        Vasomotoriseksi nuhaksi diagnosoitu vaiva on taaksejäänyttä elämää, ja ilma kulkee molemmissa sieraimissa vaikka ennen olin tosi tukkonen ja pääkipuinen johtuen paineesta poskionteloissa.
        Nyt tällähetkellä on käytössä IDOFORM kapseli, käy varmaan muutkin.
        Eli, keitettyä jäähdytettyä vettä n.20 ml
        Kapselin sisältö sekoitetaan veteen
        Voi suihkuttaa tai laittaa pipetillä, esim, lapsille helppo laittaa tippoina.

        Liuos on käyttökelpoista vain vuorokauden
        Ylijäänyt liuos suuhun, ei viemäriin
        Säilytys jääkaapissa
        Pullot ja pipetit on hyvä desinfioida välillä
        Kun oppii rutiinin, valmistukseen menee aikaa noin hampaiden pesun verran.
        On helppo ja edullinen tapa pysyä terveempänä, ei tartu kulkutaudit, ja pikkulapsilla on todettu auttavan korvatulehduksiin todella paljon.
        Meillä homma aloitettiin vuodenvaihteessa, ja olemme perheenjäsenten kanssa olleet paljon terveempiä siitä asti, kun vertaa muihin vuosiin.


    • Ronatic

      Mä olen luullut (ja joskus lääkäritkin...) että on poskiontelon tulehdus kun on särkenyt. Mut on kerran punkteerattukkin, ei ollut tulehdusta. Eipä meinannut lääkäri saada sitä vettäkään läpi kun oli niin tukossa..
      Mä teen yleensä aina (silloin kun alkaa tuntumaan tukkoiselta ja paineiselta) niin, että "ilmastoin" kunnolla onteloita. Siis hengitän oikein voimakkaasti nenän kautta sen verran mitä pystyn. Joskus se auttaa, ainakin silloin jos ei ole tulehdusta.

    • Luntsi

      Jep, mut tässä on se pahinta, että antibiootilla ollaa ja poskiontelotulehdus ja allergia vaivaa. Ei tähän juuri mikään auta. Ja juuri kun saatiin uutta lääkettä (Aerius) Niin eiköhän haittavaikutukset sitten ilmene.

    • köhköh

      HAkekaas tytöt ja pojat itsehuuhtelukoje, sarvikuono nimeltään, "hyvin varustelluista apteekeista " . Auttaa hyvin, sanoi vanha äitini

      • kat-juska

        Kyllä pitää paikkansa! Sarvikuono auttaa tosiaan. Ja mä oon todella "nenävammanen", ollut neljässä poskionteloleikkauksessa kymmenen vuoden sisällä :(


      • tautinen
        kat-juska kirjoitti:

        Kyllä pitää paikkansa! Sarvikuono auttaa tosiaan. Ja mä oon todella "nenävammanen", ollut neljässä poskionteloleikkauksessa kymmenen vuoden sisällä :(

        Sarvikuonoa käytetty säännöllisesti,poskiontelot avarrettu,allergiaperäistä,joten aina ei vain auta! Tulehduskierre ihan mahoton.. :( 6 lavaatiota jo takana peräjälkeen..


    • kävin

      Lekurissa ja nyt on antibioottikuuri päällä. Painetta poskissa ja yllättätn poskiontelontulehdus.
      Duactia ja antibioottia ja kyllä lähtee. On tää aikas vmäinen allergia tänä vuonna..

      • Anonyymi

        Duact aiheutti itselle melkein tärykalvojen repeämisen.
        Kaikki röörit turposi umpeen.
        Ei enää duactia.


    • VASTAA !

      Minulla on astma (v:sta -92) ja kärsin n. vuoden jatkuvasta rään tulosta ja limaisuudesta, varsinkin aamuisin. Menin lääkäriin: sain antibioottaja, Duactia ja kortisonitabujakin. Kolme kuuria söin, kunnes löysin lääkärin, joka alkoi TUTKIA! Otettiin tietokonetomografiakuvat = molemmat poskiontelot umpeen muurautuneet!! Sitten leikattiin Fess-leikkauksella polyypit...jne. Nyt on JÄLLEEN samanlaiset oireet: ääni on honottava ja räkää piisaa! On ihan TURHA syödä antibiootteja - parasta on punkteeraus! Jollei se auta, niin ei sitten antibiootitkaan. SUOSITTELEN MYÖS SARVIKUONO-KANNUA!Sen saa apteekista ja itse käytän sitä aamuin-illoin eli huuhtelen nokkani. Helpottaa kovasti oireita! Kyl se tästä...Juhannuksen jälkeen jo helpottaa!

      • sarvikuonu

        Eikö tunnu ilkeeltä huuhdella nenää tuollaisela? Itse pelkään punkteeraustakin saatikka sitten huuhtelua


      • Röörit tukossa...

        Kyllä potduttaa, kun kurkku on kipee ja "röörit" tukossa taas, kun kevättä aina odotellaan....!! Jäi taas lääkitys aloittamatta ajoissa ja sen kyllä huomaan. Olen yrittänyt homeopatiaan luotaa, mutta tuntuu että "allergia " vetää voiton, ainakin oma lääkityksestä....

        T. Sniffu...


      • Kannisti
        sarvikuonu kirjoitti:

        Eikö tunnu ilkeeltä huuhdella nenää tuollaisela? Itse pelkään punkteeraustakin saatikka sitten huuhtelua

        Ei tunnu yhtään ilkeältä kun oppii oikean tekniikan. Siihen tosin menee muutama kannullinen. Sen jälkeen se menee rutiinilla.


      • suolaliuos?

        Miten tehdään - sekoitussuhde?
        Ei rahaa ostella valmiita apteekkituotteita - niitä kaiketi on.
        Kiitos neuvoista - niisk!


      • sekoitussuhde
        suolaliuos? kirjoitti:

        Miten tehdään - sekoitussuhde?
        Ei rahaa ostella valmiita apteekkituotteita - niitä kaiketi on.
        Kiitos neuvoista - niisk!

        sarvikuonon sekoitussuhde on 1 sarvikuonomittalusikallinen merisuolaa ja sarvikuono täyteen vettä.... en tiedä miten se on jos mitataan muilla välineillä...


      • punkteeraus
        Kannisti kirjoitti:

        Ei tunnu yhtään ilkeältä kun oppii oikean tekniikan. Siihen tosin menee muutama kannullinen. Sen jälkeen se menee rutiinilla.

        tuntuu vielä ilkeämäältä


      • myöskin poskiontelovaivois...

        Kerroit, että sinulle on tehty Fess leikkaus. Itselleni se on tehty 2 kertaa. Kun Fess leikkaus on tehty, itse punktoimista ei enää tarvita. Valmiit reiät, joista voidaan huuhtelu tehdä eli lavaatio :)

        Ajattelin oikaista, sulla varmaan tuli tuo vahingossa, mutta ne ovat eriasiat. Lavaatio on huomattavasti helpompaa, kun ei tarvitse rustoja puhkoa... Hyvä puudutus kuitenkin siinäkin tärkeää. Kaikki tk lääkärit eivät sitä osaa :/ siinäkin on niksinsä, vuosien varrella oppinut. Monesti joudunkin neuvomaan varsinkin nuoria lääkäreitä itse puuduttamisessa ja toimenpiteessä.


      • sulla
        myöskin poskiontelovaivois... kirjoitti:

        Kerroit, että sinulle on tehty Fess leikkaus. Itselleni se on tehty 2 kertaa. Kun Fess leikkaus on tehty, itse punktoimista ei enää tarvita. Valmiit reiät, joista voidaan huuhtelu tehdä eli lavaatio :)

        Ajattelin oikaista, sulla varmaan tuli tuo vahingossa, mutta ne ovat eriasiat. Lavaatio on huomattavasti helpompaa, kun ei tarvitse rustoja puhkoa... Hyvä puudutus kuitenkin siinäkin tärkeää. Kaikki tk lääkärit eivät sitä osaa :/ siinäkin on niksinsä, vuosien varrella oppinut. Monesti joudunkin neuvomaan varsinkin nuoria lääkäreitä itse puuduttamisessa ja toimenpiteessä.

        on puudutettu fess-leikkauksen jälkeen? Mun kokemus on että tk.lääkärit ei osaa koko hommaa,veri lentää ja hukkua meinaa siihen huuhtelu veteen,iuh!


      • poskiontelotulehduksista my...
        sulla kirjoitti:

        on puudutettu fess-leikkauksen jälkeen? Mun kokemus on että tk.lääkärit ei osaa koko hommaa,veri lentää ja hukkua meinaa siihen huuhtelu veteen,iuh!

        Niin, kyllä se joillakin tk-lääkäreillä hakusessa on se lavaatiokin... Pakko kai niidenkin olis saada harjoitella, mutta mun nenuun on harjoiteltu niin useasti, että en anna tehdä, jos ei ole ennen tai kokemusta... :/ Mieluummin kärsin vaikka seuraavaan päivään, jos olisi kokeneempi lekuri paikalla.

        Mulla puudutetaan eka sillä muka "hyvän makuisella" sumutteella... siis karmeen makuista. Sitten vielä lidocainilla (toivottavasti nimi oli nyt oikein kirjoitettu...)pienet pumpulit syvälle nenään, lavaatio aukkojen suulle ja ihan reilusti sitä lidocain liuosta niihin pumpuleihin. Ei siis mitään tikkuja tms. nenään! Puutuu ihan hyvin, vaikka ei nyt mikään miellyttävä tunnetila ole... Ja lidocain ehkäisee myöskin verenvuotoa. Yhden kerran mulla tullut veri lavaation yhteydessä. Silloinkin oli jouduttu huuhtomaan useita kertoja muutaman päivän sisällä, ilmeisesti jo sen verran ärsyyntynyt toimenpiteistä.

        Useasti minun pitää neuvoa tämä puudutustekniikka lääkäreille. Useemmin, kun olen käynyt huuhteluttamassa, tiedän jo ennalta lääkärit, ketkä osaa, ketkä ei... Niin ja se huuhteluvesi meinaa kyllä joskus mennä nieluun :/ Eivät aina muista odottaa, että potilas saa pään oikeaan asentoon...


      • pen
        poskiontelotulehduksista my... kirjoitti:

        Niin, kyllä se joillakin tk-lääkäreillä hakusessa on se lavaatiokin... Pakko kai niidenkin olis saada harjoitella, mutta mun nenuun on harjoiteltu niin useasti, että en anna tehdä, jos ei ole ennen tai kokemusta... :/ Mieluummin kärsin vaikka seuraavaan päivään, jos olisi kokeneempi lekuri paikalla.

        Mulla puudutetaan eka sillä muka "hyvän makuisella" sumutteella... siis karmeen makuista. Sitten vielä lidocainilla (toivottavasti nimi oli nyt oikein kirjoitettu...)pienet pumpulit syvälle nenään, lavaatio aukkojen suulle ja ihan reilusti sitä lidocain liuosta niihin pumpuleihin. Ei siis mitään tikkuja tms. nenään! Puutuu ihan hyvin, vaikka ei nyt mikään miellyttävä tunnetila ole... Ja lidocain ehkäisee myöskin verenvuotoa. Yhden kerran mulla tullut veri lavaation yhteydessä. Silloinkin oli jouduttu huuhtomaan useita kertoja muutaman päivän sisällä, ilmeisesti jo sen verran ärsyyntynyt toimenpiteistä.

        Useasti minun pitää neuvoa tämä puudutustekniikka lääkäreille. Useemmin, kun olen käynyt huuhteluttamassa, tiedän jo ennalta lääkärit, ketkä osaa, ketkä ei... Niin ja se huuhteluvesi meinaa kyllä joskus mennä nieluun :/ Eivät aina muista odottaa, että potilas saa pään oikeaan asentoon...

        (olen se joka kysyi miten) on terveyskeskuksessa vaan laitettu jotain voidetta nenään,odotettu pari minuuttia ja sanottu "että ei se nyt ole vielä ihan tarpeeksi kauaa vaikuttanu mutta huuhdellan vaan jo." Veri lentää ja vesi keuhkossa. Mutta sitten yksityisellä ja keskussairaalassa on ensin laitettu puudutussuihketta ja sitten ne "pumpulit"nenään,ja sitten vielä ennenkun on huuhdeltu niin sitä suihketta.Ja sitten on välillä vielä kyselty että tuntuuko missään pitääkö lisätä suihke puudutetta.Aikamoinen ero missä tehdään! Varmaan ymmärrettävää että en enää ikinä anna tehdä sitä kenenkään TK lääkärin!


      • se jolta kysyit, että miten
        pen kirjoitti:

        (olen se joka kysyi miten) on terveyskeskuksessa vaan laitettu jotain voidetta nenään,odotettu pari minuuttia ja sanottu "että ei se nyt ole vielä ihan tarpeeksi kauaa vaikuttanu mutta huuhdellan vaan jo." Veri lentää ja vesi keuhkossa. Mutta sitten yksityisellä ja keskussairaalassa on ensin laitettu puudutussuihketta ja sitten ne "pumpulit"nenään,ja sitten vielä ennenkun on huuhdeltu niin sitä suihketta.Ja sitten on välillä vielä kyselty että tuntuuko missään pitääkö lisätä suihke puudutetta.Aikamoinen ero missä tehdään! Varmaan ymmärrettävää että en enää ikinä anna tehdä sitä kenenkään TK lääkärin!

        ...itse pitää minunkin huolehtia miten puuduttavat, siis joudun usein ihan neuvomaan lääkäreitä.. En anna tehdä muulla tavoin puudutusta. Varmaan riippuu paikkakunnistakin miten tapaavat tehdä puudutuksen. Se potilas kuitenkin on aina oikeassa, tuntee mahdollisen kivun. Itsekkin olen hoitoalalla työssä, oppinut varmaan sanomaan lääkäreille oman mielipiteen, ihmisiä ovat siinnä missä muutkin...


    • Sari

      Osta apteekista 'sarvikuono' ja huuhtele. Olen välttänyt poskiontelotulehdukset jo vuosia kyseisellä toiminnolla. Voimia ja aurinkoa!

    • Jensku

      Minulla on myös koivuallergia, ollut jo 20 vuotta. Aina ennen on pelkät tabletit riittäneet, viime vuodet olen syönyt Duactia ja se on poistanut täysin kaikki oireet. tänä vuonna lääkärit eivät kuitenkaan ole sitä suostuneet allergiaan määräämään, koska nykyään siitä sanotaan ettei saa käyttää kymmentä päivää kauempaa.
      Koska nykyiset lääkkeet eivät auta, vaikka on kahta eri tablettia ja kahta nenäsumutetta ja silmätipat, olen joutunut yli viikon jo olemaan töistä poissa ja kun vihdoin pääsin erikoislääkärille, totesi hän poskiontelon tulehduksen, nenäontelon tulehduksen ja silmätulehduksen. Lisäksi nenä oli täysin umpeen turvonnut, keuhkot ja korvat hyvin ärtyneet. Syön nyt antibioottia tulehduksiin, kortisonia turvotukseen sekä kahta eri silmätippaa ja kahta nenäsuihketta/-tippaa. Ja lisäksi siis vielä noi allergialääkkeet... Oireet eivät kuitenkaan helpota koska siitepölyä on niin paljon, joten tuskinpa nuo tulehduksetakaan paranevat. Oireet eivät ainakaan ole viikossa helpottaneet juuri lainkaan.

      Kannattaa kuitenkin sinne errikoislääkärille pyrkiä kaikin keinoin, ettei pääse pahenemaan tällaiseksi tuo allergia! Jaksamista kaikille=)

      • duactin uhri

        Käytin Duactia yhden kesän annoksella kolme/päivä.
        Seurauksena oli, että henkinen tasapaino järkkyi,
        tulin harhaiseksi.
        Siitä lähtien en ole enää Duactia paria päivää enempää syönyt, koska sama ahdistus ja unettomuus
        palaavat. Vaikuttava aineosa pseudoefedriini ei sovi minulle.


      • pen
        duactin uhri kirjoitti:

        Käytin Duactia yhden kesän annoksella kolme/päivä.
        Seurauksena oli, että henkinen tasapaino järkkyi,
        tulin harhaiseksi.
        Siitä lähtien en ole enää Duactia paria päivää enempää syönyt, koska sama ahdistus ja unettomuus
        palaavat. Vaikuttava aineosa pseudoefedriini ei sovi minulle.

        Mun annettin käyttaa noin 6 vuotta sitten duactia noin 3 vuotta.Resepti aina vaan uusittiin ja sitä käskettiin käyttää.Unettomuus oli joka päiväistä(öistä).Meni jopa kolme kuukautta että en tuntenut nukkuneeni yhtään,koko yö vaan silmät auki,ei pysynyt kiinni.Enää ei tienny mikä on unta ja mikä totta.Öisin säikähdin jotain hahmoja jotka kävivät muka kimppuuni,huusin hirveästi ja sydän löi "tuhatta ja sataa",tuntui että sydän pettää tai tulee rinnasta ulos.En tajunnut että vaivat johtuivat lääkkeestä koska olen aina ollut huono uninen.Sitten vaihdoin lääkettä kun aloin epäilemään,sen jälkeen ei ole hahmot ahdistelleet!


    • mulla

      on mulla ollut just tolleen, tai on just nyt.

      Mulle ei ole onneks vielä mennyt tulehdukseen asti *kopkop*

      Mutta arvaa mikä on hyvä juttu? Osta apteekista sellainen nenähuuhtelujuttu, siihen laitat sitten merisuolaa ja kädenlämpöistä vettä, ja sillä huuhtelet nenää. Limakalvot rauhoittuu ja turvotus laskee. Mulle ainakin se auttaa tosi paljon :)
      Ja tuo oli lääkärinkin mielestä hyvä vaihtoehto, koska punkteerausta ei nykyisin enää suositella

      • alkup.

        tuon haluaisin tietää, että miksi punkteerausta ei enää suositella? mitä lääkäri sanoi?


      • että:
        alkup. kirjoitti:

        tuon haluaisin tietää, että miksi punkteerausta ei enää suositella? mitä lääkäri sanoi?

        tämä sarvikuono-nenähuuhtelu on paljon parempi vaihtoehto kuin punkteeraus, ja että punkteerausta ei nykyisin enää suositella. Enpä tullut kysyneeksi perusteluja... Yksi mun kaverikin puhui, että oli kuullut, ettei punkteeraus ole välttämättä hyväksi... Ehkä googlella löytyisi jotain?


      • kat-juska

        ihan tavallinen ruokasuolakin käy.


      • on tehty
        että: kirjoitti:

        tämä sarvikuono-nenähuuhtelu on paljon parempi vaihtoehto kuin punkteeraus, ja että punkteerausta ei nykyisin enää suositella. Enpä tullut kysyneeksi perusteluja... Yksi mun kaverikin puhui, että oli kuullut, ettei punkteeraus ole välttämättä hyväksi... Ehkä googlella löytyisi jotain?

        monta punkteerausta ja huuhteluja fess leikkauksen jälkeen.Mutta nyt olen kieltäytyny huuhteluista jo puolitoista vuotta,kun ei osata tehdä sitä niin ei kiitos!Ne varmaan vaan ärsyttää enemmän onteloita kun joku on aina krassaamassa.


    • Valmat

      vaan ainakin mulla ontelot ovat vaan turvoksissa ja apteekin ilman reseptiä saatava nenäsuihke auttaa ihan hyvin.

    • on kova sana

      meidän perheessä. Se on sellainen muovikannu joita myydään apteekissa ja sinne laitetaan suolavettä jolla sitten huuhdellaan molemmat sieraimet. Puhdistaa syvältä ja tehokkaasti. Meillä käytetään aamuin illoin ja sen jälkeen ei ole ollut ongelmia poskionteloissa. Suosittelen.

    • sisseli1

      Et ole yksin ongelmas kans ihan yhtä kamalaa on mullaki ollut jo kuukauden verran,syön duactia (2 kapselia päivässä ) ja käytän nuhatippoja vielä lisäksi jos oikein tukkoselta tuntuu nytkin on koko ajan sellanen paine poskionteloissa ja pelottaa että koska tämä muuttuu tulehdukseksi,pahimmillaan olen syönyt kolme lääkekuuria peräjälkeen ja eihän se muuten mutta kun korviaki jouduttiin puhkomaan ku vauvoilta konsanaan sillä sehän käy korvienkin päälle jos nenä on tukossa.

    • Myttö

      Olen sairastanut poskiontelon- ja keuhkoputkentulehduksia viime marraskuusta asti. Antibioottikuureja on ollut lukuisia ja punkteerattu tänä vuonna kymmenisen kertaa. Luulin jo päässeeni vaivasta (ehdin olla huhtikuussa kolme viikkoa terve), kunnes tämä koivun siitepöly alkoi vaivata. Se on ainoa allergiani, mutta lääkäri pelotteli minun kärsivän tänä kesänä kaikista siitepölyistä, koska limakalvoni ovat niin rikki. Nyt minulla on käytössä antibiootit, Nasonex, Aerosin ja Duact. Sarvikuonokannulla huuhtelen, muttei siitä ole juurikaan apua. Suihkuttelin talvella tuota maitohappobakteeriliuosta sieraimiin ja se auttoi. Mistä saisin nyt sopivan pullon siihen tarkoitukseen? Ei itseltä löydy mitään.
      Olen jonossa leikkaukseen eli nenäkanavat laajennetaan syksyllä, kuulemma ennen flunssakautta.

      • ylempi___

        viesti "poskiontelo/ korvatulehdukset", ja kokeile!


    • kiusallista

      Sairastin pitkään tukkoisuutta ja poskiontelo tulehduksia.
      Tehtiin leikkauksella poskionteloihin toiset reiät. Tulehdukset ja tukkoisuus nenässä loppu,MUTTA tuli toiset vaivat.Poskionteloihin ennen pakkautunut lima pääsee nyt valumaan nielulle ja keuhkoputkeen ja elämä on yhtä räkimistä. Sitkeäkalvoista kuplivaa, mutta kirkasta ja kuitenkin juoksevaa limaa valuu jostain pään onteloista.Iltaisin en saa sitä keuhkoputkestani ulos muutoin kuin sängyssä makuuasennossa päätä alaspäin roikottamalla ja syljen siinä limaa lattialla olevalle sanomalehdella.Yöt saan olla rauhassa, sillä makuuasennossa lima ei pääse valumaan, vaan pysyy alkulähteillään.
      Aamulla pystyyn noustuani ja syötyäni kaikki alkaa uudestaan. Yöllä patoutunut lima tuntuu paineena poskionteloissa ja kohta sitä on nielussa ja keuhkoputken yläpäässä.
      Erdopect yskäntapletit avittavat liman irtoamista, ja höyryhengitys helpottaa.
      Astmaa ei ole,puhallusarvot hyvät ja yleiskunto korkealla. Allergia lääkkeistä ei apua, sillä vaiva on sama kesällä ja talvella.
      Mistähän löytäisi lääkärin joka pystyisi sanomaan mikä limanerityksen aiheuttaa.

    • Nimetön

      Itselläni lukuisten toisen puolen poskiontelotulehusten jälkeen lääkäri suostui tutkimaan mistä johtuu ja sain tietää mikä tämän aiheuttaa, joka korjattiin viime jouluna.

      Oli sellainen rakenteelinen vika, että lima kiesi ympyrää eli toisella puolella oli kaksi aukkoa. Tästä opin, että kannattaa vaatia kunnon tutkimuksia, jos ongelma tuntuu kroonistuvan.

      Huuhtelin itse poskionteloita sitä korjausleikkausta odotellessa.

      Ennen korjausleikkausta oli monta antiboittikuuria ja puntteerausta.

      Sain antibiottikuureista vielä lääkeallergian, joten kyllä lääkäri huikan katsoi, kun meinasin hermostua ja kieltäydyn loppuaikoina antiboittikuureista.

      Totesin käydessäni, että tulin taas puntteeraukseen, joten ole hyvä ja aloita työsi.

      Olen vielä todella pahasti neulakammoinen henkilö ja kaikki lääkärit eivät oikein osanneet asiaansa ja haluneet tehdä, kun tiesivät tämän.

    • J73-M

      Itsellänikin oli monen monta poskiontelotulehdusta vuodessa, kunnes keksin nenähuuhtelun. Nyt olen huuhdellut noin vuoden, eikä ainakaan vielä ole yhtään tulehdusta ollut. Lisäksi vesi huuhtelee limakalvoilta siitepölyt pois, helpottaa!

      • mi

        Näitten juttujen innoittamana kokeilin sitä Sarvikuonoa, ja.. se tuntuu kyllä auttavan


    • Puna

      Hei! Minulle tehtiin viikko sitten tuo FESS eli poskionteloiden tähystysleikkaus. Varoiksi tehtiin vielä ns alakäytäväantrostomia, molempiin poskionteloihin, siis tietenkin molemminpuolin ;D Keski.- ja alakäytävät avattiin ilmastoinnin varmistamiseksi. Jouduin pitämään NELJÄÄ ns Kennedy-tamponia reilun vrk:n, jonka jälkeen ne poistettiin manuaalisesti, eivät olleet siis sulavia. Tämän jälkeen oloni oli tosi tukkoinen muutaman päivän. Käytin nenän avaamiseen HUMIDOSE spraytä, jota saa apteekista ilman reseptiä. Suihkeen loputtua aloitin nenähuuhtelut suolaliuoksella: Joditon hieno merisuola (ruokalusikallinen ltr:aan kädenlämpöistä vettä) EI TAVALLISTA SUOLAA! Nenäkannun avulla, valmis liuos kestää pari päivää. Lisäksi samalla leikkausajalla minulle laitettiin korviin titaaniputket, leikkaukseni keski 2 ja 1/2h.
      Nyt odotan pääsyä jälkitarkastukseen ja LAVITAATIOON. Pitäkääs peukkuja, sillä oloni ei vielä ainakaan ole helpottunut!?

    • Henna

      Mulla on ajoittain myös poskiontelotulehduksia ja muuten nenän tukkoisuutta.Olen kokenut hyväksi nenän huuhteluun Physiomer valmissuolaliuospullolla.

      Sarvikuonokannun huonopuoli on sen hankala puhdistettavuus ja näin ollen sinne saattaa jäädä pöpöjä pesimään ja altistaa jatkuville poskiontelotulehduksille.Osassa sairaaloita korva-nenä- ja kurkkutautien lääkärit kieltävät sarvikuonokannun käytön.

    • Punkteeraus itse teh

      tynä!

      ..........jatkuu.
      * Itse tehty poskionteloiden punkteeraus:
      Mikäli sinulla on kaikesta huolimatta paineen tunne poskiontelossa, on se merkki siitä että onteloissa oleva erite ei pääse pois luonnollista tietä ja paine aiheuttaa kipua. Toimi heti seuraavalla tavalla!
      ***Kun paineentunne alkaa poskessasi niin sinulla on yksi vuorokausi aikaa tehdä seuraava ontelon puhdistus operaatio:
      -Niistä sieraimet ”tyhjäksi”, suhauta mhb-jauhetta sieraimeen tai varista mhb-tuote1. kapselista noin 1/6….1/3-osa 1.n kapselin jauheesta sieraimeen.
      Varaa ämpäri ja talouspaperia käsille, koska kohta aivastat ja hetken päästä limaeritettä tulee pari ruokalusikallista-sitä samaa ”tavaraa” joka aiheutti paineentunteen.
      Vaikka eritteen tulo vähenee, niin jatka tätä hoitoa niin kauan että verta ei ole eritteessä. Älä huuhtele suolaliuoksella sieraimia tämän hoidon aikana!
      Huom! Poskiontelo-tulehduksen esto on tehtävä ennakoivasti(syöden!) ja (!!!)viimeistään yhden vuorokauden kuluessa siitä, kun paineen tunne alkaa poskissa. Kun poskiontelot ovat jo tulehtuneet, niin siinä vaiheessa ei enää avaaminen onnistu hyötybakteereilla suoraan sieraimiin, vaan silloin on tulehdusta hoidettava syöden ”tehosessioita”eli suuria bakteerimääriä!
      Tai joudut kääntymään lääkärin puoleen. Jatkuu............

      http://maitohappobakteeri.omasivu.fi/mhb-maitohappoprobiootti-bakteerit-pahkinankuoressa-vaiheittain-lyhyesti/mhb-ohje-maitohappobakteerien-kaytosta-nenaan-ja-korviin-apua-korvatulehdus-potilaalle/

    • ei toiminut

      Sarvikuono ei puhdista itse poskionteloja vaan ainoastaan nenäkäytävän, ja näin ollen parantaa värekarvojen toimintakykyä. Näin ollen sillä on ainoastaan välillinen apu poskiontelotulehduksiin, ja tämän takia huuhtelukannu ei kaikilla toimi. Sitä kannattaa kuitenkin jokaisen kokeilla!

      • Anonyymi

        Osta apteekisat isoja ruiskuja,ovat edullisia ja voi heittää pois muutaman kerran käytön jälkeen.Keitä vettä,liota siihen merisuolaa,jäähdytä haaleaksi,ja sillä huuhtele vuoron perään molemmat sieraimet,samoin voi kurlata kurkkua.Tuntuu että koronan sairastumisen jälkeen jäi pahat allergia oireet päälle,nenän limakalvoturvotus,välillä kirkasta limaa niistää pitää,ei ole märkää poskionteloissa.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      375
      4779
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      86
      1924
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      68
      1652
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1566
    5. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      256
      1509
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1420
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      60
      1396
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      54
      1377
    9. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      11
      1264
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1245
    Aihe