Eli vatsani ja ruokatorveni on mennyt tosi pahaan kuntoon närästyksen ja liikahappoisuuden takia. Nyt ajattelin kokeilla gluteenitonta ruokavaliota, koska huomasin leivän jättämisen pois auttavan jo jotenkin kuplien nousemiseen kurkkuun. Maidoton olen ollut jonkun aikaa.
Nyt ongelmana on ruoka. Eli onko vinkkejä gluteenittomaan ja maidottomaan ruokavalioon? Ja tietysti ilman närästystä aiheuttavia aineita eli omena, kaalit, kurkku... tällä hetkellä myös keitetyt kasvikset tuottaa happoa mahassa :(
Gluteeniton & maidoton
5
2482
Vastaukset
- -----------
maitotuotteet kasvimaidoilla, soija-/kaurajugurteilla, juusto tofulla, kermaviili ja maitorahka soijajugurtilla jne. Korvaa jauhot riisi-, soija-, maissi-, tattari-, peruna- ja papujauhoilla. Poista kurkusta kuori, kuoreton kurkku ei aiheuta närästystä.
Voisiko leivässä oleva hiiva aiheuttaa kuplintaa? Itse nimittäin en voi hiivaisia leivonnaisia ja leipiä syödä tuon takia. Saman tekee rasvainen ja pelkkää hiilihydraattia sisältävä ruoka. - tietää
minkä ikäinen olet ja miten olet tuohon tilanteeseen joutunut?
- zappadz
itse olen myös gluteenittomalla ja LÄHES maidottomalla linjalla ihan perintötekijöistä johtuen. varsinaisista maitotuotteista käyvät ainoastaan laktoositon maitorahka,jotkut juustot ja raejuusto. käytän pirusti alprosoja tuotteita,hyviä ovat. fibrex-sokerijuurikaskuituhiutaleita menee myös kivasti.
- Maidoton myös
zappadz kirjoitti:
itse olen myös gluteenittomalla ja LÄHES maidottomalla linjalla ihan perintötekijöistä johtuen. varsinaisista maitotuotteista käyvät ainoastaan laktoositon maitorahka,jotkut juustot ja raejuusto. käytän pirusti alprosoja tuotteita,hyviä ovat. fibrex-sokerijuurikaskuituhiutaleita menee myös kivasti.
Ei kannata käyttää alprosoija tuotteita, koska ne ovat ulkomaalaisia. Suosisit mielummin kotimaisia huippulaadukkaita GoGreen tuotteita, sillä ne valmistaa Raisio Suomessa !!!
- pbke
Oletan että olet ensin jättänyt pois kahvin, teen, alkoholin ja tupakan sekä rasvaiset, paistetut ruuat? Lisännyt kasvisten ja hedelmien syöntiä joita siedät ja vähentänyt lihan (etenkin valmistuotteiden kuten makkaroiden) syöntiä. Ja harrastat rauhallista liikuntaa ? Jos et niin ei kannata lähteä hakemaan jotain poppakonstiruokavaliota.
Ruokavalioita ei kannata lähteä kokeilemaan omin päin, vaarana ominpäin toteutetussa mielivaltaisessa gluteenittomassa ruokavaliossa ovat monenlaiset puutteet esim. vähäinen B-vitamiinien ja kuidun saanti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "984466Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293313No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452370- 351378
- 341143
- 371086
- 131054
- 1581007
- 6934
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12872