Äkillinen, raju vesiripuli

hermot menee...

Mulla alkoi eilen illalla ihan tyhjästä todella voimakas vesiripuli. Päivän olin ollut töissä ja olo hyvä, mitä nyt yli viikon kestäneen flunssan jälkeistä pientä oireilua, kurkku edelleen nimittäin kipeä. Kuuma ja päänsärkyä oli ollut töissä ja jano, ja join yli litran mehuja ja vettä kotiin päästyäni. Siitä sitten vähän ajan päästä alkoi hillitön vesiripuli, kuin hanasta olisi pistänyt ja jatkui tänä aamuna. Luultavasti kaikki nesteet tulivat ulos mitä löytyi. Maha myös mouruaa ihan ympäri kroppaa. Kuumetta ei ole, eikä muutenkaan mikään heikko olo. Kaikki nesteet vaan tulevat ulos samantien "väärästä reiästä". Myöskään nälkä ei juurikaan ole, enkä ruokaa uskalla sisään pistääkään kun töihin on mentävä tänäänkin eikä 3n minuutin vessajuoksuja voi oikein tehdä.
Mutta osaisiko joku auttaa/kertoa mikä on ja mitä tehdä? Voiko johtua vaan eilisestä äkillisestä nestetankkauksesta ja meneekö siitä sitten ohi? Vai voiko liittyä jollain aasinsillalla flunssaan? Olen erittäin kiitollinen ihan kaikista vastauksista ja kaikki apu otetaan todellakin vastaan.

76

59430

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ihan sama täällä

      eli eilen alkoi mullakin vessassa laukkaaminen. on jatkunut tänäänkin. olen syönyt välillä ja sitten taas p-konut. tosi rasittavaa. mullakaan ei ole paha olo, kuumetta tai muutakaan. olen itse analysoinut, että tämä helle voisi vaikuttaa näin. mutta ei ole ennen koskaan ollut tämmöistä helteillä, joten en tiedä. mulla olis ollu kaverin polttarit, mutten voinut lähteä kun ei tiedä milloin pääsee taas vessaan tai jos tämä hyvinkin tarttuu johonkin. koeta kestää, muista juoda riittävästi ja yritä myös syödä jotakin että saat suoloja ja sokeria. varmaan joku kolme päivää on raja, että jos vielä vaan jatkuu niin lääkäriin. tai jo aiemmin, jos olo pahenee. tiedän, miten rassaavaa toi on, kun täällä kärsitään samasta...ja maha tosiaan mouruaa ja loiskuaa kun nesteet tulee saman tien ulos.

      • bakteeri

        Itse sain saman, jopa suun kautta nautittuna, mutta osasin epäillä lähdettä.

        Tauti vei voimat kokonaan. Ruokahalu viikoksi. Suolistoon joutunut bakteeri se oli.


      • mites voitte?
        bakteeri kirjoitti:

        Itse sain saman, jopa suun kautta nautittuna, mutta osasin epäillä lähdettä.

        Tauti vei voimat kokonaan. Ruokahalu viikoksi. Suolistoon joutunut bakteeri se oli.

        joko alkaa helpottaa? mulla tänään jo hyvä päivä eli vain yksi vessareissu aamulla eikä sekään enää vettä. jospa tää tästä. olen syönyt maitohappobakteereja yliannoksina.


    • ertyj

      tartuttamaan muita, ja jos oot yksin yön töissä, entäs jos lähtee äly päästä?
      Kamala näky olis kadullakin housuihinsa paskova immeinen...

    • pastilli...

      Tuliko flunssaan syötyä paljon sokerittomia pastilleja? Keinomak.aineet saattavat aiheutta aikamoisen ruikulin... Yks vinkki vaan tämäkin.

      • Vesipaska

        Kyllä keinomak pastillit aiheuttavat tämä.... Olen syönyt tnää ihan normaalisti ja ei yleensä ole mutta kun päätin syödä sokerittomia pastilleja vähän liikaa leffan kanssa ni ei mennyt kauaa kun alkoi tulla vettä perseestä kun painepesurista joten älkää syöny liikaa pastilleja


      • Vesipaska

        Ja olen nyt pari tuntia istunut jo vessassa joten ei kivaa


    • "Vesimyrsky"

      Joo tosiaan mulla täällä sama ongelma paskaa (tai no vettä) tulee yli äyräiden

    • Vesiperse

      Vanha keskustelu, mut vituttaa niin että kirjoitan.

      Ihan sairasta millä paineella vesiripuli voi perseestä tullakkaan. 15min välein pitänyt juosta pöntölle. Persereikä on jo aivan kuin puukolla hakattu... nyt onneksi ollut pari tuntia rauhassa. Tätä tilaa ei toivo kyllä kellekkään... hitto, mitkä paineet voi takaa tullakkaan, tolla vesipaineella leikkaisi jo peltiä... ihan sairasta todellakin.

      • :´D

        :D ei saisi nauraa, mutta ilmaisit asian hauskasti... Tiedän tunteen tasan tarkkaan. Kunhan vatsasi on ruikittu niin tyhjäksi ettei siellä mitään enää ole ja pääset vähän liikkeelle niin käy ostamassa imodiumia, tai pyydä jotain muuta hakemaan sitä sinulle.


      • Joosellasta

        Itellä yhtääkkiä heräsin kovaan kakka hätään ja kun menin paskalle yhtääkkiä tuli hirveen huono olo ja ripulia tuli siinä samalla abaut 25min. Mikäköhän tämä on?


      • Anonyymi
        Joosellasta kirjoitti:

        Itellä yhtääkkiä heräsin kovaan kakka hätään ja kun menin paskalle yhtääkkiä tuli hirveen huono olo ja ripulia tuli siinä samalla abaut 25min. Mikäköhän tämä on?

        Mulla oli ihan sama juttu tänä aamuna 😂


      • Anonyymi
        :´D kirjoitti:

        :D ei saisi nauraa, mutta ilmaisit asian hauskasti... Tiedän tunteen tasan tarkkaan. Kunhan vatsasi on ruikittu niin tyhjäksi ettei siellä mitään enää ole ja pääset vähän liikkeelle niin käy ostamassa imodiumia, tai pyydä jotain muuta hakemaan sitä sinulle.

        Imodoium auttoi vaan teki puolestaan tulpan. JA kun se lankesi 2 vrk jälkeen, ripuli yhä jatkuu vetenä. Olisiko parempi ollut antaa keskeytyksettä elimistön ripuloidq kerralla itsensä puhtaaksi.


    • tuttu tunne..

      Täällä ollut samanlaista! Yli kuukauden jo kärsinyt tuosta niin sanotusta vesiperseestä :D Imodiumista ei ollut apua ja nyt vaa odotellaa taas vaihteeeksi lääkärille! testeissä ei ole näkynyt mitään eikä olo ole ollut sen huonompi..... ei mitään hajua mistä voisi johtua?! Raivostuttaa vain ettei voi liikkua pitempää matkaa ellen tiedä että vessaan pääsee parin minuutin sisällä! Joten eipä tässä ole paljon tullut liikuttua.....

    • Vesiperse

      Huh. Immodium auttoi ja mahaystävällinen ruoka (kaura, mustikkakeitto lähinnä). Toivon ainakin että on nyt poissa ja ettei tule takaisin. Eilinen olikin pelkkää kaasuttelua, mutta hyvillään vaan olin. Maha jäi kipeeksi ja ruokahaluton olo, mutta taitaa kuulua asiaan.

    • tuttu tunne..

      Hienoa että sinulla auttoi! Nimittäin tämä on yhtä helv.. Toivotaan nyt että pysyttelee vain poissa sinulla! ;) ja että omakin tila selviäisi pian -.-

    • vesiputous

      joo.. täälläkin ilmottautuu pahan oksennustaudin omaava ja paska tulee toisesta päästä ihan vetenä.. huh huh

      • Epätoivoinen

        Mikä sulla oli? Mulla tulee jo ylihuomenna maanantaina 2 viikkoa täyteen tästä "mahataudista" silloin melkein 2 viikkoa sitten oksensin ja jäin pois koulusta mutta keskiviikkona oli taas hyvä olo ja menin takaisin kouluun, mutta torstaina tuli huono olo ja alkoi tajuton vesiripuli.. Perjantaina taas oksensin kakskin kertaa ja viikonlopun olin sitten tallivuorosta pois. Sitten maanantaina verikokeisiin ja vaikka oon piikkikammonen nii ei tuntunu oikeen missään , turhaan stressasin ja itkin odotushuoneessa äitin vieressä xd sitten menin syömään johonkin lomakeskukseen nii sen pihalle sitte samantien kaikki ruuat ulos oksennuksena.. Ja nyt on lauantai ja siitä viime viikon torstaista asti on se vesiripuli ollut oon monena päivänä käyny noin 10 kertaa vuorokaudessa vessassa. Maanantaina ulostenäytteeseen , mutta toivoisin et tää loppuis jo ja pääsisin jatkaan normaalia arkea :/ imodium ei oo vaikuttanut , rela duo on ehkä hiukan auttanut , precosastakaan en oikein apua ole saanut .. Auttakaa !!:'( niistä verikokeista oli tuloksena hyvä hemoglobiini 154, tulehdusarvot 1 ja suolat oli kyllä alhaset ..


    • xts

      Kertokaa miten saatte pidäteltyä jos ripuli iskee ja ei ole kotiolosuhteissa

      • Anonyymi

        Sormi pyllyyn


    • tuttu tunne..

      niiin tosiaaa tuo pidättely...olempa miettinyt aivan samaa. Töissäkään ei pysty käydä oikein. Eli en tosiaan tiedä miten pidätellä vaikka on yrittänyt mutta lopulta joutunut nöyrtymään ja juosta veskiin...

      • Anonyymi

        Itse kokeilin töissä kerran levittää ohuen kerroksen Gorilla Glue -liimaa ammottavaan aukkooni, joka pakottaisi kakan tulemasta housuihin, vaan jäisi pehvaan. Paine oli kuitenkin niin voimakas, että pakosta housut kastuivat.


    • _putous

      Kuitenkin jos tuotetta ei tule lisää kokoajan niin sehän periaatteessa imeytyy myös aivan suolen loppuosasta, siis neste pois eli hätä häviää eli siis toiminnallisessa ei kait mitään hätää mut jos on ärtymystila kuten noro tms.

    • wode

      missään nimessä ei nestettä sais jättää pois, p***e huutaa hoosiannaa, toista päivää vesiripulilla... 3kg laihtunut, hyvä dieetti... =D kaipa sitä imodiumia pitää lähteä hakee apteekista, eihän tätä muuten p***e kestä.. ;)

    • putous_

      Tuota ei toivoisi pahimmallekaan vihamiehelle ainakaan missään bileissä

    • tuskainen

      Mulla jo 9 päivää on kestäny vesiripuli jonka lisänä on lihas heikkoutta ja huimausta, imodium ei tehonu. Pitää vissiin varata aika lääkärille.

    • kuulin eilen

      imodiumia ei kukaan suosittele ottamaan, ellei ole pakko istua bussissa tms. se kuulemma keinotekoisesi lakkauttaa ripulin ja kehon toimintanestyy työntäessään ripulin kautta bakteeria ulos.

    • ajankoht

      Itä-Suomessa on liikkeellä virusta joka aiheuttaa yrjöä ja vesiripulin peräkanaa lämmön nousua. Helppo välttää käsien pesulla

    • hirveäolo

      Vanha keskustelu mutta kerron silti. Tossa 2.30 tuli vesiripulit sänkyyn johon heräsin. Sitten istuin 2.30-3.45 vessasa ja vettä lentää kuin painepesurista ja oksennettuakin tuli. Olo hirveempi ku krapulassa. *_* kiva juttu näin yöllä ja lomalla kun iskee.

    • Vesilento

      Toinen päivä menossa vesiripulia. Mustikat sun muut tulee paineella pois. Kamalaa.

    • ripulia

      Ottakakaa hiilitabletteja, saa apteekista.

    • Ripuliperä

      Perunajauhokin auttaa ettei ihan jatkuvasti tarvi vessassa juosta.

    • VesiPainePesuri

      Joo o tässä vesiripuli iskeny vettä ku juo niin semmonen e sekkaa lentää pois suun kautta ja perseestä lentää vittu kun paineella sitä ois kiva päästä arkeen muutenkin tärkeitä koulu hommia meneillää...

    • Hyväelää

      Vesipaskaa sairastanu jo puolvuotta. Öisin vessaa ravaa jo tunnin ellei jopa puolen välein. Sellaset yli viiskertaa normaalia jo mulle. Mustikat ja muut käyny läpi. Dia1 ehkä vaikuttaa mut sokeritasot hyvät. Ja taas paskomaa

    • Diarrrrrrrrhea

      Tää on yhtä helvettiä! Mulla jatkunu neljä vuorokautta, eilen tosin autto olo mutta sitten se helvetin pöpö mikälie tuli takaisin.. Pitää joka toinen minuutti käydä vessassa huoh. Helpotti kyllä kummasti kun näin tän keskustelun, että en oo ainoo joka on joutunut kärsimään tästä. Ja en todellakaan toivo tätä ees pahimmalle viholliselle. Kuitenkaa ikinä kokenu mitään näin radikaalia ennen.. Siunausta ja tsemppiä teille muillekin vesiripulipyllyille siellä ympäri Suomea!

    • Painepainepesuri

      Täällä nyt painepesuriripulia ollut pari päivää. Luulin et johtu siitä että join kaljaa pitkänäperjantaina ja lauantaina. En yleensä juo kaljaa ja sit on henkinen jännitys myös ensimmäisestä työpäivästä maanantaina uudessa paikassa. Voiko olla jännitystä vai kalja joka vika vai onko tosiaan mahatauti. Oksentanut en oo eikä tehnyt mielikään. Ruokakin maistuu mut sen jälkeen saa 3 kertaa juosta avaamaan painepesurin. :O

    • Basco

      Vanha ketju, mutta lisään omani tähän, päivän kestänyt ripuli ja kouristavat kivut suolistossa, oksettava olo:

      Eilen aamulla heräsin pahoihin vatsakouristuksiin, ja kun ne eivät antaneet rauhaa, nousin ylös ja vessaan. Ripuliahan sieltä sitten tulikin. Kun tuli hetken päästä tunne, että tarve mennä vessaan, mitään en voinut, kun paskoin matkalla housuihini sellaiset löysät "puurot". :(

      Muutaman minuutin välein ramppasin vessassa ja sitä tuli jo vetenä, kuin oisin "kusella istunut", mutta väärä reikä... paineella se ei tullut kuitenkaan, mutta lorisi kunnolla. Ja aikamoisen kivuliaat suolistokouristukset jatkuivat iltaan saakka sekä oli oksettava olo, mutta en oksentanut. - Onko kellään muulla ollut tällaisia oireita nyt viimeaikoina?

      En voi ymmärtää, mistä oisin saanut. En ollut 4 päivään edes liikkunut missään ja meillä ei pitäis olla pilaantunutta ruokaakaan. Edellisenä yönä tein uunissa ruokaa, jota tuli ahmittua liikaa: uuniporkkanaa, pitkiä vihreitä papuja ja broileria sekä sipulia punaleima emmental -juustoa, voita, oliiviöljyä mausteet ja yrtit. Porkkanaa vedin paljon myös raakana ruokaa tehdessäni. Mulla on keliakia ja herkkä vatsa muutenkin.

      Rauhoittui yöhön mennessä, kun koko päivän join vain kivennäisvettä, otin muutaman hiilitabletin ja myös imodiumin. Yöllä söin hieman ruokaa ja pari kertaa vähän nipisti vatsaa sen edettyä suolistoon saakka, ja sen jälkeen ok.

    • Melddk

      Hei!mulla sama juttu tnä aamulla alkoi ihanku oisin laskenut vettä hanasta!tosi outoa.

    • Tautiapukkaa

      Täällä myös toissapäivänä alkoi ihan yhtäkkiä vesiripuli, ilman oksentelua. Pientä lämpöä nosti mutta muuten meni nopeasti ohi.

      • RI-PULIUKKO

        Taitaa olla Noro virus? Ainakin täällä itä-Suomessa ollut monella viimepäivinä.


      • mies35v

        Oulussa asun. La-aamuna heräsin siihen ku vähän oksettija/tai paskatti. Mietin ekä että oisko tullut jostain mitä olin syöny perjantaina aika kiireellä yömyöhään nälkään ja melkeein tyhjään mahaan.
        Pari kertaa tunnin välein tuli oksennus ja vielä aamupv:llä tuntu siltä että tulis mutta ei kuitenkaan. Ripuliakin jonnin verran. Lepäilin muutaman tunnin enkä pahemmin tainnut ulostella loppupäivänä. Olokin oli aika hyvä ja syyä saatti, jopa kylmää kebab-annosta. Eilen syöskentelin päivällä varsin normaalisti kaikenlaista ja oli vielä viiden seudussa puolikiinteää uloste, mutta sen seassa oli ilmaa mikä vähän levitti sitä kuin ponnekaasu deodoranttia.
        Ilmavaivoja oli aika hurjasti viiden ja yheksän välillä. Mietin pistikö lauantainen rela-tapletti jotenkin mahaa sekaisin. Ehkä ei. Yheksältä oli sitten pakko käyä paskalla taas, se oli aika vaaleaa, kuin kellanruskeaa, hyvinkin vetistä. Puolen tunnin viiva kolmen vartin välein kävin illalla vielä muutamia kertoja tyhjäämässä suolta, ja aina tuli yleensä ensin paineella ja perään paukaus kaasua. Juuri mitn en syöny illalla mutta sokerisuolavettä join ja puhtastakin vettä jonku mukillisen.
        Yön pystyin olemaan ihan vessassa käymättä, 5,5 tuntia, ja sitten alko aamutuimaan vääntää vatsaa ja kuului jotain inhaa lurittelua sieltä. Menin vessaan ja ehkä pari sekuntia tuli lähes pelkkää vedenkaltaista paineella ja perään taas paukaus ilmaa. hyvä ettei sentään peräaukkoa kirvele kuten teki eilen ilallla , kun uloste oli vielä velliä ja se tuntui milteipä kuumalta ja vaati ulospääsyä hekä kolmekin kertaa tunnissa.
        Mitään kuumetta ei kyllä ole, ei okseta, ei kipuja (muuta ku mahaa välillä vääntellee, kentes vähän kalpeempi silti olen


      • Anonyymi
        RI-PULIUKKO kirjoitti:

        Taitaa olla Noro virus? Ainakin täällä itä-Suomessa ollut monella viimepäivinä.

        Temal virus on kaikkein vakavin
        Noronbvoi palauttaa k rautaan


    • Kyllästyttää

      Lauantain ja sunnuntain välisen yön vietin täysin vessanpöntöllä. Kauhea vesiripuli ja tavaraa tuli niinkuin hanasta olisi vääntänyt. Seuraava päivä heikohkoa oloa ja vähän vatsan nipistelyä. Vessassa sai ravata edelleen usein. Ruoka ei pysynyt sisällä juuri ollenkaan. Päivä 2. ja edelleen heikottaa ja vatsa ruikulilla. Mikä ihmeen tauti tämä on???

      • efeg

        Oisko enemmän tahi vähemmän rankka noro, niinkuin mullakin. Pääasia ettei ois salmonellaa tahi kampyloa. Niihin kyllä voi liittyä kuumekin.
        Alkoi kohtalaisen yhtäkkiä ripuli, tai ainakin uloste vetistyi muutamassa tunnissa, eilen illalla viiden ja 11 välillä. Välillä tuntui ettei uskalla painetta löysätä ku ei ollu varma tulisko kaasua vai lirua ulostetta .
        Aamulla tuli arviolta jokunen desi melkein pelkkä vettä, sattumia sen verran että kokonaisia viinimarjoja seassa, myöhemmin vähän jo sakeampaaAamulla otin Relan ja syönyt olen leipeä ja puuroa ja muuta iisiä, ei okseta ja hyvä olo, aavistuksen veltto tosin. Sain yhen ressijutun hoisittua pois p-järjestyksestä, katotaan parantaako sekin osaltaan mahaa


    • väärävitonen

      Norosvirusta kai taas liikkeellä. Vain lepo auttaa ja aika.

      • Kyllästyttää

        Onko noroa ilman oksentamista?


    • Samatäällä

      Koulun jälkeen oli ihan hirvee olo ja oli pakko käydä vessas. Oli vessassa sellaset 50 minuuttia. Tuli ihan sairaasti ripulia. Sinuna mä kävisin lääkärissä!

    • anonyymi_m1G

      Minulla raju vesiripuli ilman oksentelua osoittautui clostridiumiksi. Se ei mene itsestään ohi. Kannattaa mennä lääkäriin jos ripuli jatkuu rajuna yli kolme päivää.

    • Elämä_on_laiffii

      Yhden noron tässä kuukausi sitten sairastettuani iski taas joku helvetin vesikurarippe. Tää tuntuu tosin erilaiselta kuin se noro, jolloin istuin vessanpöntöllä ja oksensin samalla suihkun kaivoon.

      Nyt on jotain ihmeen happamia röyhyjä ja perseen vesipaineella sirkkelöisi läheisen kentän jäät. Piti lähteä apteekkiin hakemaan Imodium Plussaa, mutta arvatkaas pääsinkö sinne asti... Hyvä kun ehti samaan ulkovaatteet päälle niin aloin tuntemaan posliinin kutsun pakaroiden välissäni.

      Ei tässä ole uskaltanut mitään vielä kunnolla syödä kun haukullinen banaania aiheuttaa sellaisen mahan liskodiscon, ettei moista ole nähty. Oon viimeks ollut lapsena näin kipeä kuin kahdesti tämän kevään aikana.

    • Paskalleeeee...ee

      Heräsin 3 aikoihin yöllä hemmetinmoiseen maha kipuun, kouristeluun ja oksetukseen. Yritin jatkaa unia mut ei vaa pystyny, ja sitten parin tunni valvomisen jälkeen tuli iha järjetön paskahätä ja sit nii nopeesti vessaan ku vaa täs kunnos pääsee, ja nii kovaa vauhtiahan sieltä se vesiripuli si tuliki. Jonka jälkee kuumia ja kylmiä väreitä sekä heikotusta. Ei pysty kunnolla kävelee. Sitten menin takasi lepää ja vartti meni ja taas nopeesti paskalle tai no...vesipaskalle. nyt oksettaa ja ei pysty kunnolla makaa tai seisoo ku tuntuu nii pahalle ja varmaa taas kohta paskoo. Ja nii saa nähä kauvanko kestää, toivottavasti en joudu kokee tätä yhtä kauvaa kun te monet muut, mut ei oo eka kerta tää koska kärsin tästä aina vähintää joka toinen kuukaud yleesä parinpäivän välein(joka kyl vähä poikkee muista koska lyhyt aika mut usein). Tseppii kaikille vesipaskasille vaikka vähän jälkeenpäin tänne kirjottelen.

    • kusijuoksu

      Mullaki alko tos illalla ni karmeella paineella.Eka satsi oli kovaa ja sit ku yritit nousta pöntöltä ni sit se vesiralli alko kolmesti.Nyt vatsa ainoastaan vähän pulputtelee ja olo helpottunut.Ne tebarin safkat ku olin työharjottelussa.Onneks ei siellä paska lentäny mut oli oksu olo koko päivän ja henkinen jännitys päällä uudes työpaikas ni voi helvata näit juttuja.Jaksamisia vaan kaikille vesiperseille.

      • Anonyymi

        Täällä ripulijatkoa toukokuu 2019. Ihme settiä, eilen sain lounaasta vatsanväänteitä, olo oli huonohko, mutta pinnistin työpäivän loppuun. Kotona kävin pytyllä, sellaista hieman lösähköä settiä, söin leivän, nukuin 1h ja lähdin ihan menestyksekkäästi jumpalle. Ajattelin, että homma ok, joku väänne vain. Iltasella kotona söin suht normaalisti, ehkä vatsa vähän hellän tuntuinen, mutta ei mitään pahempaa. Yöllä kolmisen tuntia nukuttuani heräsin ihan saatanallisiin vatsanväänreisiin, kylmiin ja kuumiin aaltoihin ja paskahätään. Äkkiä pöntölle ja siitä se sitten lähti, sai ravata monta tuntia. Vettä, paskaa, sulamatonta ruokaa.... Vatsa todella kipeä, erityisesti ylävatsa aamun tunteina. Aamulla lisää ripulia ja heikko olo, vatsa hellänä. Nyt päivällä hieman ripuli helpottanut, vatsa hellänä, riisikakkuja olen muutamia syönyt, mutta tämä voimattomuus! En meinaa jaksaa seistä, en istua, hyvä kun jaksan maata. Tuntuu että jalat lähtee alta. Vatsakivut ovat laskeneet ylävatsalta keskelle. Juonut olen, kuumetta ei ole, enkä ole oksentanut. Kuvottava olo kyllä on. Kohtalontovereita?


    • Anonyymi

      Täällä kanssa vesipaska lentää, paripäivää eka väänti ja kouristeli mahaa sit kolmantena päivänä ja yönä parintunnin välein suihkuaa.
      Nyt neljäs päivä ja perse on ihan raiskattu ja vieläkin muutaman kerran joutunut käydä kurat heittää. Sais loppua jo!!!

    • Anonyymi

      Luultavasti kyseessä lievä ruokamyrkytys.

      Siihen auttaa keitetty kokojyväriisi.

      Keitä kokojyväriisiä iso annos ja syö vain sitä kolme kertaa päivässä, äläkä mitään muuta.
      Minulla ainakin auttaa aina ripuliin.

      Yleensä auttaa minua, kun syön tämän yhden päivän annoksen, mutta joskus olen joutunut syömään kaksi päivää, kun on ollut oikein paha ripuli.

      Kokeilkaa ihmeessä, sillä minä olen aina saanut avun siitä.

    • Anonyymi

      3 päivää tullut pelkkää litkua. Maanantaina oksensin pari kertaa ja sitten nousi kuume hieman alle 38. Tiistaina eli eilen kuume nousi 38.5 ja pysyi siinä iltaan asti kunnes tippui 37 (minulle kevyt kuume). Tänään keskiviikkona ollut koko päivän 37 ja ripuli vaan jatkuu... hohhoijjaa

      • Anonyymi

        Keskiviikkona nousi korkea kuume (Yöllä 39.3) Ja tänään alko vesiripuli.. aluksi aamulla löysää ja nyt päivemmällä pelkkää vettä. Kuume laskenut (37.2) Voiko olla noro?


    • Anonyymi

      Daegolax rektaali pilleriä suositellaan jos paska haisee ja banjot soi, ripuli perseessä karkeloi (myös Daegg)

      Korvaa risiiniöljyn ja pepanteenin. Suositellaan kaikille.

    • Anonyymi

      Sinulla voi olla vesipöhö. Ripulipaska ei välttämättä lakkaa valumasta enää koskaan. Osta valmiiksi vaippoja ja kumihousut ja hyväksy tilanne

    • Anonyymi

      tit tap tip tap tipetipetap vesiripuli alkoi jouluattona ja tänään kerta rykäsyllä sangollinen liejua kävin hakemassa apteekista litran risiiniöljyä ja vesitankkaus lykkä saa laatikot kyytiä ja kinkku vessanpönttö on kuin hiekkapuhalettu

    • Anonyymi

      Vasikkaripuli jyllää. Kestää viikkoja. Uusii. Tarttuu lehmästä ihmiseen. Ihmisestä ihmiseen.
      Tarttuu helposti.

    • Anonyymi

      Sua on purrut rotta tai rotansonta on päässyt sun suuhun.

    • Anonyymi

      Itse olen istunut jo 3 päivää perse jäässä pöntöllä sillä paska ei lakkaa rulemasta. Edes perunan pala perseessä ei estänyt kakan tulemista. kakkaa tuli niin kuin painepesurista ja voi että peräsuoleeni ottaa koville. mummin sohvakin on jo yltäpäin ripulissa, mutta piilotin sen sohvatyynyllä. Kävin lääkärissä ja antoivat imodiumia. Mummi valitti paskan hajua olohuoneessa, kysyin häneltä että pääsikö pärähdys?

    • Anonyymi

      Mitä helevettiä!?! Sinä vaan kirjoitat tälläistä paskaa tälle palstalle jostain vesiripulista. Mieti vähän ja häpeä! Lopeta tälläinen kirjoittelu!

      • Anonyymi

        Pennut ovat päässeet näköjään kesälomille koulusta.


    • Anonyymi

      Ripulia olen nähnyt Helsingin keskustan yhdestä kaduista.
      Siis jollakin muulla on ripuli samaan aikaan.

      Itselläni ripuli oli pari päivää sitten.

      Voiko lämpöaalto vaikuttaa ruoan sulatukseen.

      Intiassa esimerkiksi ruoka on itsessään ripulimaista valmiina.
      Ruoka on kypsennetty pitkään, tarkoittaen sitä linssikastike tai papukastike.

    • Anonyymi

      Itsellä oli vesiripuli ilman syytä kun join 8 DL tyhjään mahaan vettä ja voisikohan johtua siitä kun muuten ei mitään ja eilen tuli hyvä uloste

    • Anonyymi

      Yhdelle tulee aika usein tämä samainen vesiripuli samaan aikaan kun pitäisi töihin tulla. Kestää juuri sen kaksi päivää mitä työtäkin olisi. Että ihmeellinen tauti ja ajoitus.

    • Anonyymi

      Tässä vesiripuloiden episodissa. ei voi kyl pieruun luottaa yhtää. Maha ku murahtaa. voi tuntua et paukku tulossa ja vähä ku pers kannikkaa nostaa. Nii vesiripulia paineen kanssa. Ympäri ämpäri. Ja se tunne. ku se tulee sielt perseestä , paineella. ku oot sohvalla. Ja vessa juoksu askeleen päässä ja tiedät, et vittu oo kerkeemäässä sinne vessa. Sit se siivoominen vesiripulin kourissa. Yhen paikan ku saat siivottua jo uus paikka odottaa. Itseähän perustin leirin vessaa. Tääl on nyt vietetty aikaa neljäpäivää. Saas nähä kauvan viel menee. tseppiä kaikille...

    • Anonyymi

      Olin eräässä kylpylässä muutaman päivän, en koko aikana juonut alkoholia, en syönyt karkkeja. Kotiin tullessa tuli hirveä ripuli, joka muuttui vesi ripulksi.
      Mistähän kaikki johtui , söin vain kylpylän ruokia. että sellaista.

    • Anonyymi

      Niin edelliseen, kylpylä oli siis suomessa. En voi ymmärtää, mikä kovan ripulin aiheutti. Koska en syönyt mitään muuta,
      kuin seisovasta pöydästä otettuja antimia. Oliko joku ruoka pilaantunut, en tiedä.

      • Anonyymi

        Heippa kaikille tuttu juttu 2017 alkoi ja todetin paksun suolen tulehdus ja aamusta en voinut käydä lenkillä saatikka mennä minnekään sain onneksi hyvät lääkkeet 10 v.joudun syömään niitä ja on kyllä lääkkeellä hintaa onneksi kävin lääkärissä ja olin huonossa kunnossa sanotaan näin semmonen vatsa on myös sydän ja sain infarktin samana keväänä 3. Kk.ta oli pientä lämpöä onneksi on ystäviä jotka auttoivat selviämään tästä kaikesta ja kannattais käydä tutkimuksissa jos vaivat jatkuu ? Pidempään vaikka vähän maksaisi ?hyvää kevättä kaikille


    • Anonyymi

      Perseestä vaan suihkuaa! Se tuntuu inhottavalta vatsassa! Oon suonu melkein pelkästään, kokoajan jano

    • Anonyymi

      Kertoispa joku ees, miten parani tai lääkärissä/ tutkimuksissa kävi ja minkä avun sai millä, miten loppui?

      • Anonyymi

        Aihehan on 247 kokoajan vuodesa toiseen ajankohtainen... ja onneksi jatkettu samaan aloitukseen, ettei ole 150+ eri aloitusta kun kerran on sama aihe. Rasittavaa, ja epäloogista, tyhmää? että jotku ei tajuu ja aloittavat uusia vaikka jostain aiheesta on jo aloitettu keskustelu. Tähän tällainen peini huomatus, jos taas tulee joku valittaan ( typerästi, ajattelmattomasti ) vanhaan ketjuun laittamista. oh...


    • Anonyymi

      Itellä kans alko tänään ilman mitään ennakko-oireita, aivan hirvee pippuripaskahätä iski kesken kauppareissun ja ei muuta ku juosten vessaan, kotia tultua joutunu alle 10 minuutin välein juosta vesipaskalla. Nyt tuntuu jo siltä ku ois chiliä sivelly, vähän vatsaa kouristelee mut muita oireita ei ainakaan vielä oo. Ja vasta joku vajaa 2kk sitte ku sairastin noron.

    • Anonyymi

      Sairastin noron joulukuussa. En ollut vuosiin ollut oksennustaudissa, ja ajattelin että jaa ehkä tämä on nyt sitten vähäksi aikaa taas ohi. Vaan mitä. Eilen maha tuntui oudolta, oli ripulilla, mutta uloste oli normaalin väristä. Mulla on laktoosi-intoleranssi, joten ajattelin tuon johtuneen pääsiäissuklaista :D en saanut viime yönä nukuttua ollenkaan, joskus seitsemän aikaan nukahdin. Sitten alkoi oksetus kymmenen aikaan. Unenpöpperössä ja houreessa oksentelin sitten koko aamupäivän. Nyt ei enää ole oksennusta tullut, vaikka olo etova onkin. En ole juuri pystynyt syömään. Apteekista tulee kohta imodiumia ja aktiivihiilitabletteja. Meillä oli onneks kaapissa joulukuun jäljiltä elektrolyyttijauhetta, sitä oon lipitellyt veden seassa kovasti. Jospa tämä kohta tästä helpottaisi.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      174
      3184
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2131
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2054
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1905
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      70
      1588
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1351
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1247
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1241
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1207
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1188
    Aihe