HP & Uusi kilta

Yavanna

Usva leijui talojen ympärillä ja sen kosteat lonkerot kietoutuivat Harryn ympärille. Hän asteli pitkin Kalmanhankujaa ja mietti kaikkea tapahtunutta. Melkein kuin huomaamatta hän oli saapunut Kalmanhanaukio kahdentoista eteen.
Harry nousi ylös nuhjuiset porrasaskeleet ja avasi oven. Heti eteisen täytti vanhan naisen ääni, joka syyti solvauksia Harrylle.
”Äh, olin unohtanut tuon.” Hän mutisi astuessaan pieneen synkkään eteiseen.
”Vaiennu.” Harry sanoi ja osoitti sauvallaan vanhaa naista esittävää taulua, joka ihme kyllä vaikeni.
Talo tuntui tyhjältä ja hiljaiselta. Jokainen tavara ja huone toi Harryn mieleen muistoja, jotka saivat palan nousemaan hänen kurkkuunsa. Kaikkein kipeimmin häneen koski, kun hän jäi katsomaan huonetta, jossa Sirius oli asustanut vapaan elämänsä viimeiset päivät Hiinokan kanssa. Nyt huone oli tyhjä, lukuun ottamatta kanan luita ja muutamia harmaita höyheniä lukuun ottamatta.
Sirius oli poissa, eikä hän palaisi koskaan, sen Harry tiesi. Hiinokka taas oli Hagridin hoivissa. ’No Hagrid ainakin oli tyytyväinen.’ Harry ajatteli ja naurahti hiljaa.
Hän kääntyi huoneen ovelta ja sulki oven perässään ja asteli keittiöön, missä hän istahti pöydän ääreen.
Pöydällä oli vanhoja lehtiä ja joitakin papereita, jotka olivat kiltalaisilta jääneet, kun olivat kiireessä lähteneet ministeriöön.
’Niin, Kilta.’ Harry ajatteli. ’ Toivottavasti he tulevat.’
Hän oli ennen lähtöään Likusteritieltä lähettänyt viestit killan jäsenille, sekä uskollisimmille AK:n jäsenille ja kutsunut heidät kokoukseen.
Ginnykin tulisi, vaikka Harry toivoi, että tämä olisi jäänyt kotiin. Harrya hymyilytti kirje, jonka Possu oli tuonut Ginnyltä.

Rakas Harry

Minä tulen killan kokoukseen, halusit tai et. Minun on päästävä pois kotoa, sillä Liman häähössötys käy pahasti hermoilleni. Jos en pääse edes vähäksi aikaa eroon Limasta, niin minä vielä noidun hänet ja siitä taas äiti ei pitäisi. Äiti ei pääse tulemaan kokoukseen ja lähettää sinulle terveisiä.
Pääsisihän äiti, jos hänen ei tarvitsisi auttaa Fleuria.
Minulla on ollut kauhea ikävä sinua, nähdään pian. En malttaisi odottaa luoksesi pääsyä.
Rakkaudella, Ginny.

Niinpä niin, sellainen Ginny oli, päättäväinen ja leiskui kuin tuli, kunnes sai tahtonsa lävitse. Se kai sai Harryn rakastumaan, tuohon punapäiseen nuoreen neitoon. Harrya hymyilytti hänen ajatellessaan Ginnyä kaiken sen häähössötyksen keskellä ja noitumassa Fleuria rupisammakoksi.
’Tosiaan Bill ja Fleur menisivät naimisiin, mikä on hyvä sillä näinä aikoina on hyvä saada jotakin iloisempaakin ajateltavaa.’ Harry ajatteli ja hätkähti, kun ovelta kuului kolkutus, joka sai muotokuvat taas huutamaan.
”Ole hiljaa.” Harry sähähti muotokuvalle mennessään avaamaan ovea. Muotokuva vaikeni ja Harry avasi oven.
Rappusilla seisoivat Ginny, Luna, Neville, Fred, George, Ron ja Hermione.


*********

Jatkanko? Asiallista kommenttia/palautetta kiitos.
Häiriköt pysyköön poissa...

9

721

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • OpettajaLordi

      Pilasit päiväni tällä lapsellisella kirjoituksella.

    • hyvä hyvä

      jatka vvan se oli ihan hauska.. hieman huumoria:)

    • ---

      Jatka vain. Hyvä oli. :) Hyvinkirjoitettu koko tarinan alku.

    • black_fan

      ..jatka vaan. Ei se mikään kamala ollut.

    • ginnyW

      mutta jätä toi rowlingille.. aika.. tekstiä..

    • mrs snape 94

      Ihuna! repesin tälle: "Harry nousi ylös nuhjuiset porrasaskeleet ja avasi oven. Heti eteisen täytti vanhan naisen ääni, joka syyti solvauksia Harrylle.
      ”Äh, olin unohtanut tuon.” Hän mutisi astuessaan pieneen synkkään eteiseen.
      ”Vaiennu.” Harry sanoi ja osoitti sauvallaan vanhaa naista esittävää taulua, joka ihme kyllä vaikeni. *hahahhah* Jatkoa ehdottomasti!

    • ...

      mikä juoni? en tajunnu, kirjotatko killan teekutsuista vai? ois voinu olla vähä enemmän kerrontaa jo heti aluksi. en tykänny.

    • taranee2

      Jatka vaan, tosi hyvin kirjoitettu tarina.

    • Nimetön

      jatka jatka! Sit GinnyW:llä on ilisää valittamista... :) Ei pahalla!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      272
      2793
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      75
      1496
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1450
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      33
      1223
    5. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      10
      1180
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1173
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1170
    8. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1164
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1099
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      10
      1090
    Aihe