omena kuutioita

pakkaseen?

Eli voiko omenoita pakastaa kuorittuna ja kuutioituna? Ajattelin että ne olisi kätevä sitten heittää pannariin tai piirakkaan tms suoraan pakastimesta. Sosetta teen jo jonkin verran mutta mitenkäs onnistuis niin ettei ihan sosetta tekis?

Kenelläkään kokemuksia? Mites voi estää tummumisen?

Myös muita ehdotuksia otetaan ilomielin vastaan!

6

11556

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • j.ä

      omenalohkoja/kuutioita voi kai pakastaa niin et lisää niihin vähän sitruunamehua, etteivät tummu. Tuli poimittua 140 omppuja, joten tosiaan ideoita kehiin mitä tekisin...mehun lisäksi..

    • äitini...

      pakastaneen omenoita viipaleina pusseissa. Kyllähän ne sulaessaan tummuivat, mutta puolijäisinä piirakan päälle ja kaneli-sokerit pintaan, niin nami nami :)

      Joskus äitini pakasti viipaleita sokerivedessäkin, mutten muista, pysyivätkö paremmin vaaleina.

    • nimim. kokemusta on

      Kyllä voi pakastaa, olen itse pakastanut viipaleina, sekä myös kokonaisina. Viipaleihin en ole edes kuorinut, vaan leikannut sopivankokoisiksi viipaleiksi ja laittanut annospusseihin. Minulla oli aikaisemmin iso pakastin johon mahtui paljon tavaraa, ja kun olin tarpeeksi laiska, kokeilin miten kokonaisen omenan pakastus onnistuu. Laitoin vielä nämä omenat muovikassiin, eli koko kassillinen pakkaseen. Sitten, kun tarvii omenia ne otetaan pakkasesta sulamaaan, mutta ne eivät saa sulaa kokonaan, silloin niitä on helpompi käsitellä. Etenkin kokonainen omena leikataan viipaleiksi hieman jäisenä, heti kun siihen vain veitsi uppoaa ja suoraan piirakan päälle ja uuniin, hyvin toimii. Eivätkä ne mitenkään ihmeemmin tummu, viipaloidutkaan, kun on tarpeeksi nopea siinä pakastusvaiheessa. Kokeileppa.

    • Omppufani

      Taitaa tulla tämä juttu jo sesongin ulkopuolella, mutta kokeiles tätä vaikka ensi syksynä. Omenat tosiaan kestää pakastusta, itse laitoin kuutioita pakkaseen ja sitten sämpylöidenteon yhteydessä nakkasin kourallisen omppukuutioita taikinaan - tuli tosi meheviä!

      • Vasta-alkaja

        Millaisiin sämpylöihin voi pistää omenia? Minun tekemäni muutamat sämpylätaikinat ovat olleet niin jäykkiä, että on vaikea kuvitella, että sinne saisi mitenkään omenalohkoja joukkoon.


      • 3+10
        Vasta-alkaja kirjoitti:

        Millaisiin sämpylöihin voi pistää omenia? Minun tekemäni muutamat sämpylätaikinat ovat olleet niin jäykkiä, että on vaikea kuvitella, että sinne saisi mitenkään omenalohkoja joukkoon.

        Raasta omenat ja lisää suht alussa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6013
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3801
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      238
      2108
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1840
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1279
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1266
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      298
      1055
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1000
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      929
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      878
    Aihe