Pyrvin

epätoivo

Hei, osaisiko joku sanoa kuinka nopeeta Pyrvin auttaa häätämään kihomadot?? Ostin eilen tabut ja nielasin 5 kpl kuten pitää ja olin kovin toiveikas että madot olisivat hävinneet täksi päiväksi MUTTA siellähän ne edelleen kiemurtelevat peräpäässä niin pahasti etten saa hetken rauhaa!! Pakkauksen mukaan hoito uusitaan 2 vkon päästä, mutta en haluaisi odotella niin kauan joten voiko uusintasatsin ottaa aikaisemmin?? Pliis.. tiedosta hyvin kiitollinen, Hki nainen vm. -65

28

52794

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • välttämättä

      Tehokkaampi, muttei kalliimpi, lääke on Vermox.Saa vain reseptillä. Kannattaa syödä useiden kuukausien ajan. Itselläni oli aikuisiällä tartunta, ja kärsin pitkään ennen kuin apu löytyi. Ihmeellistä, että näistä lääkkeistä ei saa lainkaan kelakorvausta edes lapset!Sairaus on siitäkin kamala, että hermot menee. Vaiva on paljon yleisempi kuin luullaan. Minullakin tehtiin ensin laktoosikokeet ja osoittautui että sairastan laktoosi-intoleranssia. Mutta kun vihdoin löydettiin oikea syy ja lääke- laktoosi "parani". Joillain tauti ilmenee umpisuolen tulehduksena ym.

      • lupahan maksaa

        jotta niistä saataisiin Kela-korvaavuus, koska lääkitseminen on pakollista;

        kantelu on maksutonta ja sen voi tehdä on-line tai sähköpostilla.

        Ongelmana on myyntiluvan haltija, joka ehkä ei edes halua hakea SL:n mukaista Kela-korvaavuutta, ellei pääse hintalautakunnan kanssa yhteisymmärrykseen (sosiaali- ja terveysministeriö).

        http://www.oikeusasiamies.fi/Resource.phx/eoa/kantelu/kantelu.htx

        Kannattaisi yrittää auttaa seuraavia, jotka kärsivät samasta taudista ja saada muutos aikaa, että kaikki sellaiset lääkkeet, jotka on pakko syödä, että niistä saisi Kela-korvaavuuden.


      • Anonyymi

        pyrvin ei tehoa niin hyvin matoihin koska se vain lamauttaa madot eikä tee mitään toukille ja munille...vermox taas tappaa madot sekä toukat sentakia on vermoxilla helpompi päästä madoista eroon. kihomadoilla ei ole mitään koukkuja tms.lapamadolla kylläkin - https://ibright.lv/vermoxfi.htm


    • farkku

      Pyrviini on sellainen lääkeaine, joka vaikuttaa paikallisesti suolessa. Se ei imeydy niin paljoa, että sitä edes pystyttäisiin mittaamaan verestä. Siispä, madot kuolevat kunhan lääke saavuttaa ne suolessa. Mitä alempana suolessa ne oleskelevat, sitä pidempään kestää vaikutuksen alku. Ruoansulatuskanavan läpikulkuaikahan on helposti noin 24 tuntia, eli reilun vuorokauden kuluttua voi odotella vaiktusta, ja muutaman päivän päästä lienevät kaikki madot kuolleet ja poistuneet.

      Uusinta-annos otetaan sen takia vasta 2 viikon päästä, että ensimmäinen annos tappaa nyt elossa olevat madot, ja uusinta-annos nyt munina olevat ja kahden viikon päästä kuoriutuneet madot.

    • 21-v

      Otin siis perjantaina lääkkeen. Sen jälkeen olen nyt 3 päivää ollut niin, ettei mitään ole tullut ulos! Kauhea ummetus iski. Nyt illalla tuli jotain ulos, mutta ei punaiseksi värjäytyneenä. Eli lääke ei ole tullut läpi. Eikä oikein tunnu siltä, että se olisi tehonnutkaan...

      Mutta ihmettelen vaan kun lääkeselosteella sivuoireina ei lue ummetusta ollenkaan! Minulla normaali ulostusrytmi on 1-2 kertaa päivässä, ja ruoansulatus vilkasta, joten päivänselvää on, että tuo lääke aiheuttaa suolen toimimattomuuden.

      Jos se lääke auttaa niin kyllä sen parissa päivässä pitäisi vaikuttaa! Sen tietysti näkee siitä että onko uloste punaista vai ei =lääke on tullut läpi koko matkan. Jos ei tuo kuuri auta niin lääkärille vaan!

      • Anonyymi

        Juo nestettä , tai kuppi vahvaa kahvia niin kuuluisi vatsan alkavan toimia


    • aaapuaaa..

      Niin, että ajattelin vaan, että voiko tuota Pyrviniä ostaa alaikäiset? Jos ei, niin miten vanhemmille kertoisi kihomadoista? Olen havainnut kutinaa yöllä, mutten ole varma, onko minulla matoja..

      • jk71

        Totta kai saa alaikäiset ostaa, kun sitä saa apteekista ilman reseptiä.
        Mutta kerro vaan silti rohkeesti vanhemmilles, kun koko perhe pitäs hoitaa, ja voihan olla että oot "tartunnan" saanu vanhemmiltaskin...
        Mullakin tällä hetkellä kihomatoja, enkä meinaa kehtaa mennä apteekkiin ostamaan, vaik olen aikuinen....hehe... nää on näitä nolostumisjuttuja, vaik ei pitäis. :) Mut parempi vaan hoitaa kun kärsiä tosta kutinasta.


      • lälly
        jk71 kirjoitti:

        Totta kai saa alaikäiset ostaa, kun sitä saa apteekista ilman reseptiä.
        Mutta kerro vaan silti rohkeesti vanhemmilles, kun koko perhe pitäs hoitaa, ja voihan olla että oot "tartunnan" saanu vanhemmiltaskin...
        Mullakin tällä hetkellä kihomatoja, enkä meinaa kehtaa mennä apteekkiin ostamaan, vaik olen aikuinen....hehe... nää on näitä nolostumisjuttuja, vaik ei pitäis. :) Mut parempi vaan hoitaa kun kärsiä tosta kutinasta.

        Millaisia oireita tuo lääke on teille muille tehnyt?
        Itse otin lauantaina ja en ole kyllä punaista ulostetta nähnyt vaikka aika usein olen pytyllä käynyt....
        mahaa kyllä vääntelee kummasti ja uloste tulee tipoittain, eli ihan erilailla kuin normaalisti.Normaalisti suoli toimii hyvin mutta nyt tuon lääkkeen jälkeen tuntuu että ulostuttaa mutta kuitenkaan ei paljon mitään tule...vaikka kuitupitoista ruokaa olen syönyt.Eli minä myös yhdistän oireet lääkkeeseen....


      • omasta pussista
        jk71 kirjoitti:

        Totta kai saa alaikäiset ostaa, kun sitä saa apteekista ilman reseptiä.
        Mutta kerro vaan silti rohkeesti vanhemmilles, kun koko perhe pitäs hoitaa, ja voihan olla että oot "tartunnan" saanu vanhemmiltaskin...
        Mullakin tällä hetkellä kihomatoja, enkä meinaa kehtaa mennä apteekkiin ostamaan, vaik olen aikuinen....hehe... nää on näitä nolostumisjuttuja, vaik ei pitäis. :) Mut parempi vaan hoitaa kun kärsiä tosta kutinasta.

        joku täysin vanhentunut neuvo

        miksi ne pitäisikään hoitaa, joilla ei ole oireita;

        ainakaan lääkäri ei neuvo tällä hetkellä menettelemään sillä tavalla,

        joten eiköhän kyse ole taas kerran siitä, että turhia lääkkeitä vaan yritetään syöttää ihmisille ja lääkefirmat rikastuvat.


      • pyrvin
        omasta pussista kirjoitti:

        joku täysin vanhentunut neuvo

        miksi ne pitäisikään hoitaa, joilla ei ole oireita;

        ainakaan lääkäri ei neuvo tällä hetkellä menettelemään sillä tavalla,

        joten eiköhän kyse ole taas kerran siitä, että turhia lääkkeitä vaan yritetään syöttää ihmisille ja lääkefirmat rikastuvat.

        Siksi koska kaikilla ei ole suinkaan mitään oireita. Toiset ovat herkempiä aistimaan kutinan (etenkin lapset muttei kaikki), kaikilla aikuisilla ei kuulemma välttämättä tunnu mitään..
        Salakavalaa siis =/


      • :((((
        lälly kirjoitti:

        Millaisia oireita tuo lääke on teille muille tehnyt?
        Itse otin lauantaina ja en ole kyllä punaista ulostetta nähnyt vaikka aika usein olen pytyllä käynyt....
        mahaa kyllä vääntelee kummasti ja uloste tulee tipoittain, eli ihan erilailla kuin normaalisti.Normaalisti suoli toimii hyvin mutta nyt tuon lääkkeen jälkeen tuntuu että ulostuttaa mutta kuitenkaan ei paljon mitään tule...vaikka kuitupitoista ruokaa olen syönyt.Eli minä myös yhdistän oireet lääkkeeseen....

        Mulle aiheuttaa pienen ummetuksen...


      • Anonyymi
        omasta pussista kirjoitti:

        joku täysin vanhentunut neuvo

        miksi ne pitäisikään hoitaa, joilla ei ole oireita;

        ainakaan lääkäri ei neuvo tällä hetkellä menettelemään sillä tavalla,

        joten eiköhän kyse ole taas kerran siitä, että turhia lääkkeitä vaan yritetään syöttää ihmisille ja lääkefirmat rikastuvat.

        Ei ole kun siksi ettö madon munat tuon jäljellä ja niistä tulee uusia matoja. Aikipsimotetaan kaksi kuuria ,ei siinä yritetä kuule mitään turhia lääkkeitä antaa vaan ainoastaan ettei kahden viikon päästä taas ala kutittamaan kun munat muuttuu kiemurteleviksi matoiksi. Ei pitäis eräiden aina olla äänessä kun ei tiedä asioista miksi mikäkin asia tehdään . Voi jopa olla että joutuu vielä kolmannenkin kuurin ottamaan joa madot on lujassa lähteä .
        Ei pyrvinillä kukaan lääkefirmat rikastu mitenkään , joten aina jauhetaan rahaa ja rikastumista


    • johhhhhaaaannnaa

      ota ihmeessä uus annostus ja muista pestä kaikki petivaatteet 90 asteessa seuraavana aamuna ja imuroi sänky. pese vessat ,ovenkahvat ym desifioivalla aineella.ne ovat niin viheliäisiä tarttuun että yleensä se kiertää koko perheen joten ehdottomasti kaikkien on syötävä kuuri ja kahteen kertaan. kyllä uloste pitäisi olla punaista tai punertavan ruskeaa. ja käsidesiä kannattaa käyttää. tuo lääkärin määrämä kuuri on kyllä paljon halvempi ja tehokkaampi. alaikäinen voi ostaa apteekista tuotteen. ja kannattaa kertoa vanhemmille jos epäilee moita. eräs kikka on hyvä jos ei ole varma onko kihomatoja, tätä suositellaan yleensä lapsille. laita illalla peräaukon suulle teippi jos aamulla siinä näkyy ohuen ohuita ns. valkoisia langanpätkiä niin sinulla on ne.

    • joku132

      ruoka elinkierrossa kestää 5pv joten lääkkeet ehtivat 3päivän jälkeen suolistoon kannattaa vaan odotella itellä tällä hetkellä sama ongelma

      • kihomato Ongelma

        APUA Olen 15 vuotias tyttö ja kärsin kauvan kihomadoista en uskaltanut ottaa kiinni asiasta vastako nytten! kärsin joka ilta kutinasta ja tuskaa oli. sitten luin Pyrvinistä ja huomasin että sitä saa apteekista ilman reseptiä kaksi yötä kestin tiedon kanssa ja aamulla menin apteekkii nolona, mutta reippaasti kysyin 6 pillerin purkkia. en uskaltanut kertoa vanhemmille, mutta äiti löysi vaatekaapistani lääkepurkin ja kyseli toimintaa. noh tilanne meni ihan hyvin ja äiti sanoi että jos on kihomatoja ei kannata ujostella vaan sanoo suoraan. otin tänään päivällä lääkkeen ja olen kahdesti k
        äynyt pöntöllä eikä punaisuutta näy. pitäskö mun olla huolissaan?!


    • madot lopullisesti

      tärpätti auttaa tähänkin paljon paremmin kui pyrvin! kokemuksella puhun.

    • lääke

      Tämä lääke tappaa kihomadot ja muut madot 1-2 viikossa.
      Mene huutonettiin ja kirjoita hakusanaksi piioksidi.(piimaa)
      itselläni ei auttanut mikään kihomatoihin paitsi tämä.

    • Loogista?

      Pyrvin vaikuttaa ulosteen kautta vain matoihin, jotka munivat ja joista kehittyy noin parin viikon aikana matoja. Madot tulevat sukukypsiksi 4-6 viikossa. Koska munat voivat säilyä viikkoja pinnoilla, voi Pyrvin kuuria joutua ottamaan kahden kerran (2-3 viikon välein) sijaan useita kertoja, jottanlisääntyminen katkeaa kaikissa Tilanteissa. Näin ollennperheenjäsenet lääkittävä samanaikaisesti, riippumatta onko jokaisella nähty matoja ( voi olla elimistössä)

      Käsi- ja veodevaatehygienialla voidaan hillitä matosukupolvien kehittymistä, mutta ei täysin estää käytännössä. Riittävän pitkä lääkehoito siis ainoa varma keino. Lisäksi on mahdollista, että saa uuden tartunnan kodin ulkopuolelta, mikä myöskin tukee pitkän lääkehoidon tarvetta.

      Jonkun tiedon mukaannsaippya tehoaa muniin käsidesejä paremmin, koska liottaa paremmin munaa ympäröivää geelimäistä pintaa.

      Loogisen ajattelun harjoittaja

    • Ongelmiajasuuria

      Itselläni on/oli kihomatoja ja tuntuu, että nyt kun otin toisen kuurin, että peräpäässä olisikin jotakin, koska olen päivällä tuntenut pienoista kiemurtalua, mutta ajattelin katsoa vielä yönyli.
      Onko mitään, mikä tappaisi madot varmasti? :/

      • vastaus1

        mulla on varma lääke. Ulkomailta tuotu ja itse sain ainoastaan sillä tapettua kaikki pois.
        Vastausta vaan...


    • 17vee

      Nyt on pienimmän lapsen mukana nää toverit meille tullu päiväkodista. Eilen huomattiin ja eilen otettiin lääkityksen eka satsi nyt tänään alkanu mulla tuntuu kiemurtelua. Kuinka kauan tolla lääkkeellä (muistaakseni vermox) kestää tappaa noi inhottavat vieraat?

    • Suvisusannaa

      Saako alaikäinen ostaa pyrviniä apteekista? Kysyykö ne apteekissa mtn ikää tai että onko matoja ollut aiemmin?

    • kihotappoa

      Mullakin niitä ollut/on ja en kehtaa vanhmmille kertoo koska oon 5lk ja mulla niitä ollu jo n.3 kertaa ja tuntuu siltä et kokoajan vaaaaan niitä lisää tulee vaikka just lähti edelliset vieraat. Ja meillä iso perhe et jos niillekin tarttunu niin ois hyvä kertoo mut must tuntuu et kuolen häpeeseen mut jos kerron niistä niin ainakaan ei tarvii ite niit ostaa...

    • Kiemura44

      Pyrvin ei tapa vaan lamaannuttaa madot, jotta poistuvat.
      Mulla on nyt jo kolmatta kertaa :((
      Ärsyttävää, vaikka kuinka syö kalliit lääkkeet ja siivoaa, niin jostain se uus tartunta on aina tullut. Taidan ostaa jättipurkit ja syöttää koko porukan 2kk välein useamman kierrojsen prrrrrkl.

    • Anonyymi

      Pyrvin ei ole meidän perheessä tehonnut, vaan ainoastaan reseptillä saatu vermox on tappanut madot. Silti siivous ja hygienia avainasemassa, että hoito onnistuu..

    • Anonyymi

      Minkä ikäinen saa ostaa kihomato lääkettä

    • Anonyymi

      MOII 2006 HENKILÖ

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1214
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1137
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1046
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      995
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      987
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      902
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      890
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      744
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      680
    Aihe