Kuva levisi, mitä tehdä...?

Katuvainen

Otin Turussa ison tatskan (Studio Tattoo Nobody) ja se levisi parilta reunalta. Tatuoitsija itse sanoo, että voi, voi, ei tiedä miksi.
Näyttänyt kuvaa muutamille tatuoitsijoille ja kaikki sanoo, että työtekniikka on ollut väärä!?!Ymmärtäisin, jos yksi sanoisi niin, mutta kaikki.
Alkuperäisen tatuoitsijan korjausehdotus oli: laitetaan jotain muuta väriä taustaksi. Just joo, olisin kait alunperin laittanut jotain muuta, jos olisin halunnut. Enkä anna hänen enää pilata kuvia tämän enempää.
Kommentteja?

18

7704

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rahassa

      Älä luovuta, äläkä nöyristele vaan valita asiasta. Sano että haluat osan rahasta takaisin, ja sitten korjautat tatskan kunnon tatuoijalla. Jos eivät suostu antamaan korvausta, niin aina voit uhata viedä asiaa eteenpäin kuluttaja-asiamiehelle. Tatuoijankin on otettava vastuu työnsä laadusta, varsinkin jos ottaa täyden hinnan työstään. Kuva on ikuinen eikä tässä ole kyse mistään niin pienestä kuin hiuksten leikkauksesta tai revenneestä paidanhihasta.

    • kustaava

      Voi olla sulla on sellainen kudostyyppi, että väri voi levitä. Aika harvinaista mutta mahdollista.
      Käy näyttämässä jollekkin ihotautilääkärille.

      • Katuvainen

        Kysyin asiaa lääkäriltä,ja hänen mielestään, asialla on ollut tunari, näin hän sanoi.
        Maalaisjärjelläkin ajatellen, mitä tarkoitat "sellaisella kudostyypillä"? Silloinhan aina pitäisi tehdä koetatuointi, jos kudokset käyttäyy eri tavalla jokaisella ihmisellä. Paranemisajoissa voi olla suuriakin poikkeuksia, mutta nyt kuultuani asiasta enemmän ASIANTUNTIJOIDEN näkemystä, en maallikkojen arvailua, niin olen sitä mieltä, että työtaito on surkeaa. En suosittele ja kuvani on varmaan paras mainos tälle tatuointiliikkelle, se on otettu vain vähän aikaa sitten. Onkin käynyt niin, että kun ihmiset on kysyneet missä otettu, niin seuraava kommentti on ollut: en ainakaan sinne sitten mene... Näinhän ne menee.


    • ,.,.,

      Millainen kuva ja missä kohtaa kehoa?

      • Katuvainen

        iso, musta


    • Jotain tietävä

      Väärin tehty.

    • JackSkellington

      Itse olen ottanut kaikki kuvani juuri kyseisessä paikassa eikä niistä yksikään ole levinnyt...
      Kyllä Tomppa ihan ammattitaitoinen pitäisi olla. On vanhimpia Turun tatuoijia...

      • opsku

        "Kyllä Tomppa ihan ammattitaitoinen pitäisi olla."

        Käytät sanaa pitäisi...? Ei ole, jos kuvat leviää.

        "On vanhimpia Turun tatuoijia... "

        Pitäisikö antaa homma jo nuoremmille...?


    • KilliK

      ..ei auta kuin antaa osaavamman korjata.Ei ole olemassa jotain tiettyä "ihotyyppiä" missä kuvat leviäisivät,vaan neula on käynyt liian syvällä ihossa ja muste levinnyt.

    • myös kiinnostaa

      Jos tuollaista leviämistä tapahtuu, tapahtuuko se aina heti tuoreeltaan vai voiko tatuointi muuttua kyseisellä tavalla esim vasta vuosien päästä?

      • kiffa

        Jop iso musta kuva vatsassa levisi..


    • Tiitu

      Kävin ottamassa ekan lävistykseni Tompalla. Lävisti navan kulmakorulla. Eihän siinä mitään vakavampaa vauriota syntynyt, muuta kuin että mun piti väkisin rasvan avulla myöhemmin laittaa isompi koru läpi jotta saan siihen erilaisia napakoruja kun kulman korut on napaan aika pikkuisia.
      Otin myös ekan tastkan Tompalla. Myöhemmin mennessäni korjauttamaan sitä toisaalle, multa tiedusteltiin että onko sen tehnyt joku amatöörikaveri kun on niin rumaa jälkeä.
      Tomppa on Turun vanhimpia tekijöitä niin kuin täällä todettiinkin, mutta laatu kai heittelehtii aika paljon. Jossain vaiheessa polttikin sisällä, mutta sen suhteen skarpannut ja siirtynyt ulos.

    • kyvetti

      Itse otin tatuoinnin käteen ja ranteessa (verisuonten päältä) missä iho on ohutta, kapeat viivat hieman levisivät, tatuoinnin parantuessa.
      En ottanut kyllä Tompalla ja tatuoija varoitti etu käteen että ohuen ihon alle laitetut kapeat viivat voi joskus levitä, mut homma korjattiin ilmaiseksi, rajoja hieman paksunnettiin ja nyt ovat pysyneet hyvinä.

      Ettei vain tatuoijan ongelmana olisi se että on jäänyt kehityksestä jälkeen, ehkä äijä vaan on ihan liian vanhanaikainen autotalli tatuoija?

    • ........

      Vitun pelle!- Kai olis sun kannattanu jättää kokonaan tatskaa ottamatta jos ny noin itkettää!! Kaikella on aina varjopuolensa ja sä ny valitat heti kun sun mielest tatskasta ei tullu 100%. Sanon viel:Vitun pelle!

      • Tatuointityttötee

        Itse olen käynyt Kuopion Tino's tattoolla ottamassa ja aina on ammattimaista jälkeä tullut, vaikka sitten valokuvan tyrkkään Tinon eteen ja sanon, että tuosta tatuointi. Samanlainen on ihoon tullut.

        Hyvän paikan tunnistaa siitä, että tatuoija antaa elinikäisen takuun. Tino antoi omilleen takuun että jos leviää/väri lähtee/muuten tatuointi menee pilalle hänen työnsä tuloksena, korjaus on ILMAINEN.

        Kyllähän nuo tuossa on puoli vuosikymmentä ollut, miehellä toistakymmentä vuotta eikä ole kummallakaan ollut tarvetta käyttää tuota takuuta.

        Käy ihmeessä korjauttamassa ja mieluiten paikassa, joka antaa takuun työlleen.


      • dsdfvbjkbdjc
        Tatuointityttötee kirjoitti:

        Itse olen käynyt Kuopion Tino's tattoolla ottamassa ja aina on ammattimaista jälkeä tullut, vaikka sitten valokuvan tyrkkään Tinon eteen ja sanon, että tuosta tatuointi. Samanlainen on ihoon tullut.

        Hyvän paikan tunnistaa siitä, että tatuoija antaa elinikäisen takuun. Tino antoi omilleen takuun että jos leviää/väri lähtee/muuten tatuointi menee pilalle hänen työnsä tuloksena, korjaus on ILMAINEN.

        Kyllähän nuo tuossa on puoli vuosikymmentä ollut, miehellä toistakymmentä vuotta eikä ole kummallakaan ollut tarvetta käyttää tuota takuuta.

        Käy ihmeessä korjauttamassa ja mieluiten paikassa, joka antaa takuun työlleen.

        Vanha salaisuus on se että lähestulkoon kaikilla tatuoijilla on pieni osuus asiakkaista jotka heti menevät "korjauttamaan" toisella, nämä menevät kuitenkin ristiin, toinen korjaa toisen mokat. Yhdessä tatuoijat nauravat sitten kun asiakas on tatskasta maksanut tuplahinnan.


      • hjbnkjncxndjk
        dsdfvbjkbdjc kirjoitti:

        Vanha salaisuus on se että lähestulkoon kaikilla tatuoijilla on pieni osuus asiakkaista jotka heti menevät "korjauttamaan" toisella, nämä menevät kuitenkin ristiin, toinen korjaa toisen mokat. Yhdessä tatuoijat nauravat sitten kun asiakas on tatskasta maksanut tuplahinnan.

        tuo on kyllä aivan paska puhetta että tatuoijat keskenään naureskelee..ei kukaan tatuoija tahalleen halua kenenkään kuvaa pilata..se olis mailman paskinta mainosta itselleen ja alalle..mietippä uudelleen mitä puhut tai ota ainakin selvää..


      • fvdf vfvfvfvf
        hjbnkjncxndjk kirjoitti:

        tuo on kyllä aivan paska puhetta että tatuoijat keskenään naureskelee..ei kukaan tatuoija tahalleen halua kenenkään kuvaa pilata..se olis mailman paskinta mainosta itselleen ja alalle..mietippä uudelleen mitä puhut tai ota ainakin selvää..

        No tuskin tahallaan, mutta ehkä pointti oli se että kaikki tatuoijat saa korjata muiden teoksia, ja kaikille tatuoijille syntyy joskus korjattavaa. Kaikki varteenotettavat tatuoijat myöntää 100% tyytyväisyystakuun, mutta aika moni ei hyödynnä sitä, vaan menee toiselle, jopa huonompitasoiselle tatuoijalle tilittämään että "tripaali haalistui hieman, oli paska tatuoija". Korjattavakseen toinen tatskaaja ottaa uuden asiakkaan tatuointi aina, olipa siinä tatuointivirhe vai ei, ja on samaa mieltä tilittäjän kanssa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      14
      1372
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1265
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      62
      1170
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1052
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1006
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1005
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      993
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      979
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      971
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      970
    Aihe