vuokralla-asumisen hyvät puolet

iloinen vuokralainen

1
ei tarvitse maksaa korkoja suurista asuntolainoista, eikä huolehtia velan takaisinmaksustakaan, vaan saa käyttää vähät rahansa mihin haluaa

2
ei tarvitse osallistua kiinteistön kunnostuskustannuksiin, joita ilmenee koko ajan, ja näköjään vieläpä kiihtyvällä tahdilla

3
ei tarvitse ottaa kiinteistölle vakuutusta, palakoon koko talo jos haluaa minun puolestani

4
ei tarvitse maksaa kiinteistöveroa


5
ei tarvotse maksaa jätehuoltomaksua

6
ei tarvitse pelätä kiinteistöjen arvojen laskevan (esim ikääntymisen vuoksi laskevat koko ajan, plus yleinen lamakausi tms)

7
saa asua täysin vapaasti missä aluaa, ja muuttaa milloin haluaa minne haluaa

8
ei tarvitse itse korjata kertaakaan kiinteistöön kuuluvia kausteita, tms, vaan vuokraisäntä tulee auliisti ne pyydettäessä korjaamaan (itse saa käyttää aikaansa mihin haluaa)

9
ei tarvitse maksaa lämmityskustannuksia, koska ne kuuluvat vuokraan

10
ja mikä parasta, ei tarvitse maksaa oikeastaan vuokraakaan, koska kela maksaa siitä yli puolet (teidän) verorahoillanne, minä kun olen pätkätyöläinen ja käyn työssäkin just silloin kun huvittaa

11
kun ei ole isoja jättilainoja, ei tarvitse käydä töissäkään, ainakaan silloin kun ei satu haluttamaan

12
BE RELAX!

38

5151

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ajatteleppa ite

      Se on hyvä että Suomessa ns. syrjäytynytkin tulee toimeen. Puhuvat hyvinvointiyhteiskunnan alasajosta, mutta vielä tuo sitten tuntuu toimivan...

      Mutta kummallinen käsitys tuo, ettei tarvitse maksaa noita mainitsemiasi asumiskuluja. Kyllä nuo kaikki veloitetaan sinultakin vuokran mukana. Se on sitten taas eri asi kuka sen vuokran maksaa. Jotkut vuokralaiset maksaa jopa itse; eli ei kaikki vuokralaisetkaan loisia ole.

      Ilmaita lounaita ei ole - se sinullekin tiedoksi. Se asunnon omistaja, olipa se yksityinen, kunta tms. kyllä nimenomaan hoitaa kaikki nuo mainitsemasi asumismenot nimenomaan sinulta samaallaa vuokralla, kuten kaikki muutkin kulunsa...

      • iloinen vuokralainen

        minulla vuokralla 120m2 v 97 rak paritalo, josta itse maksamani vuokran määrä on 400e, kela maksaa 600e asumistukena

        mitä saan tuolla 400eurolla?
        -hyvän uuden asunnon, keskeisellä paikalla, suuressa eteläsuomalaisessa kaupungissa
        -lämmityksen (sis. vuokraan)
        -vesimaksut (sis. vuokraan)
        -kiinteistön täydellisen ylläpidon (huoltofirma, jolle voi soittaa vaikka jouluaattona, että moi mä täällä, hana vuotaa)
        -jätehuolto (sis vuokraan)
        -täyden vapauden asua tässä tai muuttaa kuukauden varoitusajalla minne haluan, paitsi; viihdyn hyvin....

        -kukako tämän minulle kustantaa? ettet vain sinä, töitäpaiskiva velkaluuseri? MInä maksan max.400e/kk....


      • väärin

        " Jotkut vuokralaiset maksaa jopa itse; eli ei kaikki vuokralaisetkaan loisia ole."

        Ovatpas.


      • tässä esim
        iloinen vuokralainen kirjoitti:

        minulla vuokralla 120m2 v 97 rak paritalo, josta itse maksamani vuokran määrä on 400e, kela maksaa 600e asumistukena

        mitä saan tuolla 400eurolla?
        -hyvän uuden asunnon, keskeisellä paikalla, suuressa eteläsuomalaisessa kaupungissa
        -lämmityksen (sis. vuokraan)
        -vesimaksut (sis. vuokraan)
        -kiinteistön täydellisen ylläpidon (huoltofirma, jolle voi soittaa vaikka jouluaattona, että moi mä täällä, hana vuotaa)
        -jätehuolto (sis vuokraan)
        -täyden vapauden asua tässä tai muuttaa kuukauden varoitusajalla minne haluan, paitsi; viihdyn hyvin....

        -kukako tämän minulle kustantaa? ettet vain sinä, töitäpaiskiva velkaluuseri? MInä maksan max.400e/kk....

        Arvio yleisen asumistuen määrästä Päiväys: 19.10.2006


        Ilmoitetut tiedot: Hyväksytyt tiedot:
        Asuinkunta Helsinki Helsinki
        Ruokakuntaan kuuluu 2 henkilöä 2

        Ruokakunnan bruttotulot yhteensä e/kk
        Tulo omaisuudesta (sisältyy tuloihin) e/kk

        Asunto on kokonaan ruokakunnan käytössä Kyllä Kyllä
        Asumismuoto Vuokra - asunto Vuokra - asunto
        Asunnon pinta-ala 120.0 m2 57.0
        Asunto valmistunut tai perusparannettu v. 1997 1997
        Asunnossa on keskuslämmitys Kyllä Kyllä

        Vammaisen lisätilan tarve Ei Ei

        Vuokra / Vastike 1000,00 e/kk 1000,00
        Vesimaksu yhteensä (henkilöltä) e/kk
        Lämmityskustannukset e/kk
        Alivuokralaisen maksama vuokra e/kk

        Asuntovelat
        Asuntolainojen korot yhteensä e/kk 55%
        Yhtenäislaina e/kk 80%

        Asumismenot yhteensä 1000,00 e/kk 474,81
        Asumismenot e/m2/kk 8,33
        Perusomavastuu e/kk

        Yllä ilmoitetuilla tiedoilla ARVIOITU ASUMISTUKI 379,85 e/kk


      • aatteleppa ite
        iloinen vuokralainen kirjoitti:

        minulla vuokralla 120m2 v 97 rak paritalo, josta itse maksamani vuokran määrä on 400e, kela maksaa 600e asumistukena

        mitä saan tuolla 400eurolla?
        -hyvän uuden asunnon, keskeisellä paikalla, suuressa eteläsuomalaisessa kaupungissa
        -lämmityksen (sis. vuokraan)
        -vesimaksut (sis. vuokraan)
        -kiinteistön täydellisen ylläpidon (huoltofirma, jolle voi soittaa vaikka jouluaattona, että moi mä täällä, hana vuotaa)
        -jätehuolto (sis vuokraan)
        -täyden vapauden asua tässä tai muuttaa kuukauden varoitusajalla minne haluan, paitsi; viihdyn hyvin....

        -kukako tämän minulle kustantaa? ettet vain sinä, töitäpaiskiva velkaluuseri? MInä maksan max.400e/kk....

        Juu, minä paiskin töitä, ja ihan mielelläni...
        Ja velkaakin on, n. 1/4 uuden omakotitalokiinteistömme (asuttu kohta vuosi, ei vielä lopputarkastettu) käyvästä arvosta.

        Nauti sinä vain makoilusta, minä olen enempi toiminnan mies...


      • Lisää.
        iloinen vuokralainen kirjoitti:

        minulla vuokralla 120m2 v 97 rak paritalo, josta itse maksamani vuokran määrä on 400e, kela maksaa 600e asumistukena

        mitä saan tuolla 400eurolla?
        -hyvän uuden asunnon, keskeisellä paikalla, suuressa eteläsuomalaisessa kaupungissa
        -lämmityksen (sis. vuokraan)
        -vesimaksut (sis. vuokraan)
        -kiinteistön täydellisen ylläpidon (huoltofirma, jolle voi soittaa vaikka jouluaattona, että moi mä täällä, hana vuotaa)
        -jätehuolto (sis vuokraan)
        -täyden vapauden asua tässä tai muuttaa kuukauden varoitusajalla minne haluan, paitsi; viihdyn hyvin....

        -kukako tämän minulle kustantaa? ettet vain sinä, töitäpaiskiva velkaluuseri? MInä maksan max.400e/kk....

        Asumistukea saa myöskin omistusasuntoon.
        Ja korkohan vähennetään.


      • :-D
        iloinen vuokralainen kirjoitti:

        minulla vuokralla 120m2 v 97 rak paritalo, josta itse maksamani vuokran määrä on 400e, kela maksaa 600e asumistukena

        mitä saan tuolla 400eurolla?
        -hyvän uuden asunnon, keskeisellä paikalla, suuressa eteläsuomalaisessa kaupungissa
        -lämmityksen (sis. vuokraan)
        -vesimaksut (sis. vuokraan)
        -kiinteistön täydellisen ylläpidon (huoltofirma, jolle voi soittaa vaikka jouluaattona, että moi mä täällä, hana vuotaa)
        -jätehuolto (sis vuokraan)
        -täyden vapauden asua tässä tai muuttaa kuukauden varoitusajalla minne haluan, paitsi; viihdyn hyvin....

        -kukako tämän minulle kustantaa? ettet vain sinä, töitäpaiskiva velkaluuseri? MInä maksan max.400e/kk....

        Vai velkaLUUSERI.. Heh heh, sanoo mies, joka elätyttää itsensä yhteiskunnalla. Hyvä hyvä!


    • KOMMENTOIJA.

      1
      ei tarvitse maksaa korkoja suurista asuntolainoista, eikä huolehtia velan takaisinmaksustakaan, vaan saa käyttää vähät rahansa mihin haluaa

      Ei saa vaan pitää käyttää sama raha vuokranmaksuun. Yhtään enempää ei jää löysää.

      2
      ei tarvitse osallistua kiinteistön kunnostuskustannuksiin, joita ilmenee koko ajan, ja näköjään vieläpä kiihtyvällä tahdilla

      Ei reaalimaailmassa, vain palstan tuhneroisten unelmissa. Kyllä ne talot pystyssä pysyvät vaikka palstan asiantuntijat muuta väittävät.


      3
      ei tarvitse ottaa kiinteistölle vakuutusta, palakoon koko talo jos haluaa minun puolestani

      No tuohon köyhä ja varaton voi tietysti aina vedota; kun ei omista mitään, ei voi menettääkään mitään.

      4
      ei tarvitse maksaa kiinteistöveroa

      Sama kuin lopettaisi oluen juomisen jotta ei tarvitse maksaa oluesta.


      5
      ei tarvotse maksaa jätehuoltomaksua

      Kts. edellinen kommentti.

      6
      ei tarvitse pelätä kiinteistöjen arvojen laskevan (esim ikääntymisen vuoksi laskevat koko ajan, plus yleinen lamakausi tms)

      Eikä tartte myöskään pelätä kiinteistöjen arvon nousevan. Moni vuokralla tuhnuttava itkee verta seuratessaan jatkuvasti sivusta asuntojen hintojen karatessa jatkuvasti kauemmas heidän ulottuviltaan.

      7
      saa asua täysin vapaasti missä aluaa, ja muuttaa milloin haluaa minne haluaa

      Päinvastoin. Vuokrasopimukset ovat nykyään usein määräaikaisia kun taas oman voi myydä milloin lystää.


      8
      ei tarvitse itse korjata kertaakaan kiinteistöön kuuluvia kausteita, tms, vaan vuokraisäntä tulee auliisti ne pyydettäessä korjaamaan (itse saa käyttää aikaansa mihin haluaa)

      Tuolla argumentilla voisi asua äidin jääkaapilla, ei tarttis itte kokatakaan kun joku tuo ruoan nenän eteen.

      9
      ei tarvitse maksaa lämmityskustannuksia, koska ne kuuluvat vuokraan

      Kts. ed.

      10
      ja mikä parasta, ei tarvitse maksaa oikeastaan vuokraakaan, koska kela maksaa siitä yli puolet (teidän) verorahoillanne, minä kun olen pätkätyöläinen ja käyn työssäkin just silloin kun huvittaa

      Itsetunnolle tuollainen työttömän pummin alkoholistin elämä epäilemättä käy mutta veikkaan että se ei juuri sinua häiritse.


      11
      kun ei ole isoja jättilainoja, ei tarvitse käydä töissäkään, ainakaan silloin kun ei satu haluttamaan

      Kts. ed.

      12
      BE RELAX!

      En halua olla ihan noin rela.

      • iloinen vuokralainen

        1
        ei tarvitse maksaa korkoja suurista asuntolainoista, eikä huolehtia velan takaisinmaksustakaan, vaan saa käyttää vähät rahansa mihin haluaa

        Ei saa vaan pitää käyttää sama raha vuokranmaksuun. Yhtään enempää ei jää löysää.

        opettele lukemaan ikivelkaluuseri: MINÄ en maksa kiun 400e/kk. KELA eli SINÄ ja kaltaisesi maksavat minun asumisestani hyvässä paritalossa 600e/kk. KIITOS KIITOS!





        2
        ei tarvitse osallistua kiinteistön kunnostuskustannuksiin, joita ilmenee koko ajan, ja näköjään vieläpä kiihtyvällä tahdilla

        Ei reaalimaailmassa, vain palstan tuhneroisten unelmissa. Kyllä ne talot pystyssä pysyvät vaikka palstan asiantuntijat muuta väittävät.

        Tiedän montakin vanhan hometalon epätoivoista remontoijaperhettä, jotka eivät muuta teekään kuin repivät taloaan yhdestä päästä auki ja tilkkivät hädissään toista päätä ISOLLA RAHALLA. Ikuisuusprojekteja, katsos.






        3
        ei tarvitse ottaa kiinteistölle vakuutusta, palakoon koko talo jos haluaa minun puolestani

        No tuohon köyhä ja varaton voi tietysti aina vedota; kun ei omista mitään, ei voi menettääkään mitään.


        Ei tietenkään, OMISTAJA VAKUUTTAA KALUNSA ITSE. Minua EVVK.


        6
        ei tarvitse pelätä kiinteistöjen arvojen laskevan (esim ikääntymisen vuoksi laskevat koko ajan, plus yleinen lamakausi tms)

        Eikä tartte myöskään pelätä kiinteistöjen arvon nousevan. Moni vuokralla tuhnuttava itkee verta seuratessaan jatkuvasti sivusta asuntojen hintojen karatessa jatkuvasti kauemmas heidän ulottuviltaan.

        Nouskoon mihin huvittaa, minua EVVK. Asun vuokralla koska se on niin halpaa, vain 400e/kk. Ja SINÄ maksat loput. HEHE.




        7
        saa asua täysin vapaasti missä aluaa, ja muuttaa milloin haluaa minne haluaa

        Päinvastoin. Vuokrasopimukset ovat nykyään usein määräaikaisia kun taas oman voi myydä milloin lystää.

        Minulla on toistaiseksi voimassaoleva ja talon omistaa yleishyödyllinen voittoahakematon säätiö. Asumisoikeus on juuri niinkuin MINÄPOIKA haluan.


        8
        ei tarvitse itse korjata kertaakaan kiinteistöön kuuluvia kausteita, tms, vaan vuokraisäntä tulee auliisti ne pyydettäessä korjaamaan (itse saa käyttää aikaansa mihin haluaa)

        Tuolla argumentilla voisi asua äidin jääkaapilla, ei tarttis itte kokatakaan kun joku tuo ruoan nenän eteen.

        Vaimo kokkaa, huoltomies korjaa, minäpoika vaan toteutan itseäni...käyn työssä silloin kun huvittaa...ei kyllä oikein sekään kannata, kun asumistuki pienenee jos tulot nousee..


        Itsetunnolle tuollainen työttömän pummin alkoholistin elämä epäilemättä käy mutta veikkaan että se ei juuri sinua häiritse.


        Ei minun itsetuntoni vahvuus ole kiinni siitä onko minulla työtä vai ei. teen työtä silloin kun satun jostain saamaan, ja minua sattuu huvittamaan. Tosin rahallisesti sillä ei ole minulle merkitystä, saan saman kelasta, mitä palkkana. Ei panta päätä purista, katsos.


        Eikä minulla ole alkoholiongelmaakaan. Joskus otan, toisinaan en.


      • uudelleen ja laajemmin
        iloinen vuokralainen kirjoitti:

        1
        ei tarvitse maksaa korkoja suurista asuntolainoista, eikä huolehtia velan takaisinmaksustakaan, vaan saa käyttää vähät rahansa mihin haluaa

        Ei saa vaan pitää käyttää sama raha vuokranmaksuun. Yhtään enempää ei jää löysää.

        opettele lukemaan ikivelkaluuseri: MINÄ en maksa kiun 400e/kk. KELA eli SINÄ ja kaltaisesi maksavat minun asumisestani hyvässä paritalossa 600e/kk. KIITOS KIITOS!





        2
        ei tarvitse osallistua kiinteistön kunnostuskustannuksiin, joita ilmenee koko ajan, ja näköjään vieläpä kiihtyvällä tahdilla

        Ei reaalimaailmassa, vain palstan tuhneroisten unelmissa. Kyllä ne talot pystyssä pysyvät vaikka palstan asiantuntijat muuta väittävät.

        Tiedän montakin vanhan hometalon epätoivoista remontoijaperhettä, jotka eivät muuta teekään kuin repivät taloaan yhdestä päästä auki ja tilkkivät hädissään toista päätä ISOLLA RAHALLA. Ikuisuusprojekteja, katsos.






        3
        ei tarvitse ottaa kiinteistölle vakuutusta, palakoon koko talo jos haluaa minun puolestani

        No tuohon köyhä ja varaton voi tietysti aina vedota; kun ei omista mitään, ei voi menettääkään mitään.


        Ei tietenkään, OMISTAJA VAKUUTTAA KALUNSA ITSE. Minua EVVK.


        6
        ei tarvitse pelätä kiinteistöjen arvojen laskevan (esim ikääntymisen vuoksi laskevat koko ajan, plus yleinen lamakausi tms)

        Eikä tartte myöskään pelätä kiinteistöjen arvon nousevan. Moni vuokralla tuhnuttava itkee verta seuratessaan jatkuvasti sivusta asuntojen hintojen karatessa jatkuvasti kauemmas heidän ulottuviltaan.

        Nouskoon mihin huvittaa, minua EVVK. Asun vuokralla koska se on niin halpaa, vain 400e/kk. Ja SINÄ maksat loput. HEHE.




        7
        saa asua täysin vapaasti missä aluaa, ja muuttaa milloin haluaa minne haluaa

        Päinvastoin. Vuokrasopimukset ovat nykyään usein määräaikaisia kun taas oman voi myydä milloin lystää.

        Minulla on toistaiseksi voimassaoleva ja talon omistaa yleishyödyllinen voittoahakematon säätiö. Asumisoikeus on juuri niinkuin MINÄPOIKA haluan.


        8
        ei tarvitse itse korjata kertaakaan kiinteistöön kuuluvia kausteita, tms, vaan vuokraisäntä tulee auliisti ne pyydettäessä korjaamaan (itse saa käyttää aikaansa mihin haluaa)

        Tuolla argumentilla voisi asua äidin jääkaapilla, ei tarttis itte kokatakaan kun joku tuo ruoan nenän eteen.

        Vaimo kokkaa, huoltomies korjaa, minäpoika vaan toteutan itseäni...käyn työssä silloin kun huvittaa...ei kyllä oikein sekään kannata, kun asumistuki pienenee jos tulot nousee..


        Itsetunnolle tuollainen työttömän pummin alkoholistin elämä epäilemättä käy mutta veikkaan että se ei juuri sinua häiritse.


        Ei minun itsetuntoni vahvuus ole kiinni siitä onko minulla työtä vai ei. teen työtä silloin kun satun jostain saamaan, ja minua sattuu huvittamaan. Tosin rahallisesti sillä ei ole minulle merkitystä, saan saman kelasta, mitä palkkana. Ei panta päätä purista, katsos.


        Eikä minulla ole alkoholiongelmaakaan. Joskus otan, toisinaan en.

        1
        ei tarvitse maksaa korkoja suurista asuntolainoista, eikä huolehtia velan takaisinmaksustakaan, vaan saa käyttää vähät rahansa mihin haluaa

        Ei saa vaan pitää käyttää sama raha vuokranmaksuun. Yhtään enempää ei jää löysää.

        opettele lukemaan ikivelkaluuseri: MINÄ en maksa kiun 400e/kk. KELA eli SINÄ ja kaltaisesi maksavat minun asumisestani hyvässä paritalossa 600e/kk. KIITOS KIITOS!


        Mikäli olet töissä maksat kaiketi veroja.
        Etkös täällöin osallistu välillisesti tuohon 600€ myös.


      • iloinen vuokralainen
        uudelleen ja laajemmin kirjoitti:

        1
        ei tarvitse maksaa korkoja suurista asuntolainoista, eikä huolehtia velan takaisinmaksustakaan, vaan saa käyttää vähät rahansa mihin haluaa

        Ei saa vaan pitää käyttää sama raha vuokranmaksuun. Yhtään enempää ei jää löysää.

        opettele lukemaan ikivelkaluuseri: MINÄ en maksa kiun 400e/kk. KELA eli SINÄ ja kaltaisesi maksavat minun asumisestani hyvässä paritalossa 600e/kk. KIITOS KIITOS!


        Mikäli olet töissä maksat kaiketi veroja.
        Etkös täällöin osallistu välillisesti tuohon 600€ myös.

        ihan sama mitä teet, tai mitä vuokrasi määrä on, tämän verran valtio TAKAA, että käteen jää per kuukausi:

        Toimeentulotuki (rahasumma ANNETAAN KÄYTTÖÖN KAIKKIEN asumiskulujen JÄLKEEN, mutta jos sinulla on oma asunto, et saa LATIAKAAN)


        Yksin asuva ja yksinhuoltaja 382,70 e/kk

        Muu 18 vuotta täyttänyt (avio- ja avopuolisot, kumpikin) 325,30 e/kk


        Vanhempansa/vanhempiensa luona asuva 18 vuotta
        täyttänyt henkilö 279,37 e/kk

        10 - 17-vuotias lapsi
        1. lapsi 267,89 e/kk

        2. lapsi 248,76 e/kk

        3. lapsi jne. 229,62 e/kk

        Alle 10-vuotias lapsi
        1. lapsi 241,10 e/kk

        2. lapsi 221,97 e/kk
        3. lapsi jne 202,83


        ELI
        minun ei tarvitse maksaa asumisestani MITÄÄN, ja senkin LISÄKSI saan vaimon kanssa yhteensä melkein 700e/kk kelasta rahnaa. HUOM minun ei tarvitse siis maksaa asumisestani oikeastaan MITÄÄN.


      • Lexu
        iloinen vuokralainen kirjoitti:

        ihan sama mitä teet, tai mitä vuokrasi määrä on, tämän verran valtio TAKAA, että käteen jää per kuukausi:

        Toimeentulotuki (rahasumma ANNETAAN KÄYTTÖÖN KAIKKIEN asumiskulujen JÄLKEEN, mutta jos sinulla on oma asunto, et saa LATIAKAAN)


        Yksin asuva ja yksinhuoltaja 382,70 e/kk

        Muu 18 vuotta täyttänyt (avio- ja avopuolisot, kumpikin) 325,30 e/kk


        Vanhempansa/vanhempiensa luona asuva 18 vuotta
        täyttänyt henkilö 279,37 e/kk

        10 - 17-vuotias lapsi
        1. lapsi 267,89 e/kk

        2. lapsi 248,76 e/kk

        3. lapsi jne. 229,62 e/kk

        Alle 10-vuotias lapsi
        1. lapsi 241,10 e/kk

        2. lapsi 221,97 e/kk
        3. lapsi jne 202,83


        ELI
        minun ei tarvitse maksaa asumisestani MITÄÄN, ja senkin LISÄKSI saan vaimon kanssa yhteensä melkein 700e/kk kelasta rahnaa. HUOM minun ei tarvitse siis maksaa asumisestani oikeastaan MITÄÄN.

        Millä autoilla te ajatte? Teillä on pakko olla molemmilla autot, kun kerran noin hyvin menee.


      • Lexu
        iloinen vuokralainen kirjoitti:

        ihan sama mitä teet, tai mitä vuokrasi määrä on, tämän verran valtio TAKAA, että käteen jää per kuukausi:

        Toimeentulotuki (rahasumma ANNETAAN KÄYTTÖÖN KAIKKIEN asumiskulujen JÄLKEEN, mutta jos sinulla on oma asunto, et saa LATIAKAAN)


        Yksin asuva ja yksinhuoltaja 382,70 e/kk

        Muu 18 vuotta täyttänyt (avio- ja avopuolisot, kumpikin) 325,30 e/kk


        Vanhempansa/vanhempiensa luona asuva 18 vuotta
        täyttänyt henkilö 279,37 e/kk

        10 - 17-vuotias lapsi
        1. lapsi 267,89 e/kk

        2. lapsi 248,76 e/kk

        3. lapsi jne. 229,62 e/kk

        Alle 10-vuotias lapsi
        1. lapsi 241,10 e/kk

        2. lapsi 221,97 e/kk
        3. lapsi jne 202,83


        ELI
        minun ei tarvitse maksaa asumisestani MITÄÄN, ja senkin LISÄKSI saan vaimon kanssa yhteensä melkein 700e/kk kelasta rahnaa. HUOM minun ei tarvitse siis maksaa asumisestani oikeastaan MITÄÄN.

        Mahdat olla komea mies kun kerran olet naimisiinkin päässyt. Vaimosi on varmasti ylpeä miehestään. Miettii aina iltaisin nukkumaan mennessään vienosti huokaisten että huh, onneksi sain nimenomaan just tuon kaverin omakseni.


      • muu rahainen
        iloinen vuokralainen kirjoitti:

        ihan sama mitä teet, tai mitä vuokrasi määrä on, tämän verran valtio TAKAA, että käteen jää per kuukausi:

        Toimeentulotuki (rahasumma ANNETAAN KÄYTTÖÖN KAIKKIEN asumiskulujen JÄLKEEN, mutta jos sinulla on oma asunto, et saa LATIAKAAN)


        Yksin asuva ja yksinhuoltaja 382,70 e/kk

        Muu 18 vuotta täyttänyt (avio- ja avopuolisot, kumpikin) 325,30 e/kk


        Vanhempansa/vanhempiensa luona asuva 18 vuotta
        täyttänyt henkilö 279,37 e/kk

        10 - 17-vuotias lapsi
        1. lapsi 267,89 e/kk

        2. lapsi 248,76 e/kk

        3. lapsi jne. 229,62 e/kk

        Alle 10-vuotias lapsi
        1. lapsi 241,10 e/kk

        2. lapsi 221,97 e/kk
        3. lapsi jne 202,83


        ELI
        minun ei tarvitse maksaa asumisestani MITÄÄN, ja senkin LISÄKSI saan vaimon kanssa yhteensä melkein 700e/kk kelasta rahnaa. HUOM minun ei tarvitse siis maksaa asumisestani oikeastaan MITÄÄN.

        Ehkä kannattais jossain vaiheessa alkaa miettimään vaihtoehtostrategioita sen varalta, ettei valtiolla ole loputtomiin varaa kustantaa vapaamatkustajia. Kehitys tähän suuntaan on jo lähtenyt liikkeelle mm. Saksassa.


      • iloinen vuokralainen
        muu rahainen kirjoitti:

        Ehkä kannattais jossain vaiheessa alkaa miettimään vaihtoehtostrategioita sen varalta, ettei valtiolla ole loputtomiin varaa kustantaa vapaamatkustajia. Kehitys tähän suuntaan on jo lähtenyt liikkeelle mm. Saksassa.

        asumiskulujen jälkeen...puhtaana käteen sen verran antaa kela (siis teidän rahaa)

        kyllä sillä rahalla vaimo ja minä hyrisemme ihan tyytyväisinä

        ja meillä on aikaa itsellemme, toisillemme, eikä tarvitse tuhlata elämäänsä tylsissä toimistoissa housuntakamuksia kuluttamassa


      • ??)
        iloinen vuokralainen kirjoitti:

        ihan sama mitä teet, tai mitä vuokrasi määrä on, tämän verran valtio TAKAA, että käteen jää per kuukausi:

        Toimeentulotuki (rahasumma ANNETAAN KÄYTTÖÖN KAIKKIEN asumiskulujen JÄLKEEN, mutta jos sinulla on oma asunto, et saa LATIAKAAN)


        Yksin asuva ja yksinhuoltaja 382,70 e/kk

        Muu 18 vuotta täyttänyt (avio- ja avopuolisot, kumpikin) 325,30 e/kk


        Vanhempansa/vanhempiensa luona asuva 18 vuotta
        täyttänyt henkilö 279,37 e/kk

        10 - 17-vuotias lapsi
        1. lapsi 267,89 e/kk

        2. lapsi 248,76 e/kk

        3. lapsi jne. 229,62 e/kk

        Alle 10-vuotias lapsi
        1. lapsi 241,10 e/kk

        2. lapsi 221,97 e/kk
        3. lapsi jne 202,83


        ELI
        minun ei tarvitse maksaa asumisestani MITÄÄN, ja senkin LISÄKSI saan vaimon kanssa yhteensä melkein 700e/kk kelasta rahnaa. HUOM minun ei tarvitse siis maksaa asumisestani oikeastaan MITÄÄN.

        9 §
        Perusosan suuruus
        Toimeentulotuen perusosa kuukautta kohti on:
        1) yksin asuvalla henkilöllä ja yksinhuoltajalla kansaneläkelaissa
        (347/1956) tarkoitetussa ensimmäisessä kuntaryhmässä
        361,86 euroa ja toisessa kuntaryhmässä
        346,29 euroa; (14.6.2001/535)
        2) muulla kuin 1 kohdassa tarkoitetulla 18 vuotta täyttäneellä
        henkilöllä 85 prosenttia 1 kohdassa tarkoitetusta
        perusosasta, jollei 3 kohdasta muuta johdu;
        3) vanhempansa luona asuvalla 18 vuotta täyttäneellä henkilöllä
        73 prosenttia 1 kohdassa tarkoitetusta perusosasta;
        4) 10–17-vuotiaalla lapsella 70 prosenttia 1 kohdassa tarkoitetusta
        perusosasta; sekä
        5) alle 10-vuotiaalla lapsella 63 prosenttia 1 kohdassa tarkoitetusta
        perusosasta.
        Edellä 1 momentin 1 kohdassa tarkoitettu perusosa kuuluu
        myös vanhemmalle, joka asuu yhdessä 18 vuotta täyttäneen
        lapsensa kanssa eikä ole avioliitossa tai elä tämän lain 3 §:n 1
        momentin mukaisissa avioliitonomaisissa olosuhteissa.
        Jos perheeseen kuuluu useampia 1 momentin 4 ja 5 kohdassa
        tarkoitettuja lapsia, perusosa on toisesta lapsesta viisi
        prosenttiyksikköä ja kolmannesta ja kustakin seuraavasta lapsesta
        kymmenen prosenttiyksikköä alempi kuin 1 momentissa


      • ylpeä
        iloinen vuokralainen kirjoitti:

        ihan sama mitä teet, tai mitä vuokrasi määrä on, tämän verran valtio TAKAA, että käteen jää per kuukausi:

        Toimeentulotuki (rahasumma ANNETAAN KÄYTTÖÖN KAIKKIEN asumiskulujen JÄLKEEN, mutta jos sinulla on oma asunto, et saa LATIAKAAN)


        Yksin asuva ja yksinhuoltaja 382,70 e/kk

        Muu 18 vuotta täyttänyt (avio- ja avopuolisot, kumpikin) 325,30 e/kk


        Vanhempansa/vanhempiensa luona asuva 18 vuotta
        täyttänyt henkilö 279,37 e/kk

        10 - 17-vuotias lapsi
        1. lapsi 267,89 e/kk

        2. lapsi 248,76 e/kk

        3. lapsi jne. 229,62 e/kk

        Alle 10-vuotias lapsi
        1. lapsi 241,10 e/kk

        2. lapsi 221,97 e/kk
        3. lapsi jne 202,83


        ELI
        minun ei tarvitse maksaa asumisestani MITÄÄN, ja senkin LISÄKSI saan vaimon kanssa yhteensä melkein 700e/kk kelasta rahnaa. HUOM minun ei tarvitse siis maksaa asumisestani oikeastaan MITÄÄN.

        Sosiaalipummi, ja vielä kehuskelet sillä täällä. Taidat olla pummi jo vähintään toisessa sukupolvessa, muuten et kehtaisi kehuskella asialla.

        Voitko kuvitella että kaikille ei kelpaa sossun ja Kelan tarjoama elintaso, vaan jotkut haluavat parempaa ja enemmän.

        Lähinnä kijoittelusi kertoo kaiken tarvittavan vuokralaisista.


      • myyt ylpeytesi
        iloinen vuokralainen kirjoitti:

        asumiskulujen jälkeen...puhtaana käteen sen verran antaa kela (siis teidän rahaa)

        kyllä sillä rahalla vaimo ja minä hyrisemme ihan tyytyväisinä

        ja meillä on aikaa itsellemme, toisillemme, eikä tarvitse tuhlata elämäänsä tylsissä toimistoissa housuntakamuksia kuluttamassa

        Ei voi muuta sanoa


      • kylläpä...
        iloinen vuokralainen kirjoitti:

        asumiskulujen jälkeen...puhtaana käteen sen verran antaa kela (siis teidän rahaa)

        kyllä sillä rahalla vaimo ja minä hyrisemme ihan tyytyväisinä

        ja meillä on aikaa itsellemme, toisillemme, eikä tarvitse tuhlata elämäänsä tylsissä toimistoissa housuntakamuksia kuluttamassa

        siis saat käytännössä n. 370 euroa kuussa rahaa? No kylläpä tuolla summalla passaa hykerrellä... ei juma. Mä en tolla summalla paljoa hykertelisi. Eihän tosta summasta jää mitään säästöön, jolla voisi sitten matkustella muuallakin kuin tallinnassa... Auto, moottoripyörä? No vuoden kun säästää, niin saa jo rahat avaimenperään. Mulla menee kaupassa käydessä reilu 100 euroa helposti ja tuolla summalla ei siis paljoa kaupassa käydä, eikä ravintolassa syömässä.


      • Omistusasuja
        iloinen vuokralainen kirjoitti:

        ihan sama mitä teet, tai mitä vuokrasi määrä on, tämän verran valtio TAKAA, että käteen jää per kuukausi:

        Toimeentulotuki (rahasumma ANNETAAN KÄYTTÖÖN KAIKKIEN asumiskulujen JÄLKEEN, mutta jos sinulla on oma asunto, et saa LATIAKAAN)


        Yksin asuva ja yksinhuoltaja 382,70 e/kk

        Muu 18 vuotta täyttänyt (avio- ja avopuolisot, kumpikin) 325,30 e/kk


        Vanhempansa/vanhempiensa luona asuva 18 vuotta
        täyttänyt henkilö 279,37 e/kk

        10 - 17-vuotias lapsi
        1. lapsi 267,89 e/kk

        2. lapsi 248,76 e/kk

        3. lapsi jne. 229,62 e/kk

        Alle 10-vuotias lapsi
        1. lapsi 241,10 e/kk

        2. lapsi 221,97 e/kk
        3. lapsi jne 202,83


        ELI
        minun ei tarvitse maksaa asumisestani MITÄÄN, ja senkin LISÄKSI saan vaimon kanssa yhteensä melkein 700e/kk kelasta rahnaa. HUOM minun ei tarvitse siis maksaa asumisestani oikeastaan MITÄÄN.

        No suoraan sanottuna ei käy yhtään kateeksi. Meillä menee tuo 700€, jo pelkästään autojen lyhennyksiin.


      • Omistusasunto ja omistusautot
        Omistusasuja kirjoitti:

        No suoraan sanottuna ei käy yhtään kateeksi. Meillä menee tuo 700€, jo pelkästään autojen lyhennyksiin.

        Pitääkö sun köyhän ostaa jollain vekselivieterillä autot? BUAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHAHAH!
        Meillä on pihalla kolme autoa ja kaikki on maksettuja. Vanhin on kyllä jo tosi vanha vm 2004 mutta sillä ajeleekin tyttäreni. Pakko varmaan ostaa uusi, etteivät Hankenissa ala kiusamaan häntä vanhasta Lexus-mallista.
        Vaimohan tuossa jo saikin uuden BMW M5:sen ja itse tyydyn tuohon ML 63 AMGhen.
        Asuntokin on ihan jumalattoman iso ja maksettu sekin on.


      • ei käyt tuokaan kateeksi
        Omistusasunto ja omistusautot kirjoitti:

        Pitääkö sun köyhän ostaa jollain vekselivieterillä autot? BUAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHAHAH!
        Meillä on pihalla kolme autoa ja kaikki on maksettuja. Vanhin on kyllä jo tosi vanha vm 2004 mutta sillä ajeleekin tyttäreni. Pakko varmaan ostaa uusi, etteivät Hankenissa ala kiusamaan häntä vanhasta Lexus-mallista.
        Vaimohan tuossa jo saikin uuden BMW M5:sen ja itse tyydyn tuohon ML 63 AMGhen.
        Asuntokin on ihan jumalattoman iso ja maksettu sekin on.

        Autojen rahoitukset on nykyään niin halpoja, että pitää olla vähän tyhmä käyttääkseen säästöjä auton ostoon. Viimeksi ostetun auton todellinen vuosikorko on 2.9%.

        Tosin meillä ei ole varaa mihinkään "lekskuseksituun", vaan ajellaan ihan keksiluokan pirsseillä.

        Kato kun toiset elää omilla, eikä ole perittyjä rahoja.


      • Kyllä sua vituttaa
        ei käyt tuokaan kateeksi kirjoitti:

        Autojen rahoitukset on nykyään niin halpoja, että pitää olla vähän tyhmä käyttääkseen säästöjä auton ostoon. Viimeksi ostetun auton todellinen vuosikorko on 2.9%.

        Tosin meillä ei ole varaa mihinkään "lekskuseksituun", vaan ajellaan ihan keksiluokan pirsseillä.

        Kato kun toiset elää omilla, eikä ole perittyjä rahoja.

        Olen sijoitellut hyvin aikoinaan Nokiaan ja tein melkoista tiliä sillä ja muutamalla muulla. Ei tarvitse perintöä odotella.
        Köyhät ne niitä osareita tekee autokauppiaan kanssa. Minä ostan käteisellä ja sinä velaksi.


      • osaavat lentää
        Kyllä sua vituttaa kirjoitti:

        Olen sijoitellut hyvin aikoinaan Nokiaan ja tein melkoista tiliä sillä ja muutamalla muulla. Ei tarvitse perintöä odotella.
        Köyhät ne niitä osareita tekee autokauppiaan kanssa. Minä ostan käteisellä ja sinä velaksi.

        Ainakin sinun virtuaalitodellisuudessasi...


    • A4 avant -03

      Ei kai joku voi oikeasti olla noin luuseri?

      Minkähänlaisia tulevaisuudensuunnitelmia sulla on?

      Aiotko olla sossun elätti koko ikäsi ja asua siinä samassa asunnossasi ja aina väliin soitella kiusaksesi huoltomiehelle.

      Mitähän tuo vaimosikin tykkää tuollaisesta?
      Esittelee talousneroaan ylpeästi kavereilleen, että onhan tämä meidän ukko ovela, soppalasta me eletään...
      Tosin tuossa teidän yhteiskuntaluokassa taitaa kaveripiirikin olla samaa sakkia.

      Millä autolla tuollainen talousihminen ajelee? ..vai mennäänkö ihan jalkrattaalla?

      • tai sitten syrjäynyt

        Yleiset säännökset
        1 §
        Toimeentulotuen tarkoitus
        Toimeentulotuki on sosiaalihuoltoon kuuluva viimesijainen
        taloudellinen tuki, jonka tarkoituksena on turvata henkilön
        ja perheen toimeentulo ja edistää itsenäistä selviytymistä. Toimeentulotuen
        avulla turvataan henkilön ja perheen ihmisarvoisen
        elämän kannalta vähintään välttämätön toimeentulo.
        Ehkäisevän toimeentulotuen tarkoituksena on edistää henkilön
        ja perheen sosiaalista turvallisuutta ja omatoimista suoriutumista
        sekä ehkäistä syrjäytymistä ja pitkäaikaista riippuvuutta
        toimeentulotuesta. (3.11.2000/923)
        Ehkäisevän toimeentulotuen tarkoituksena on edistää henkilön
        ja perheen sosiaalista turvallisuutta ja toimintakykyä.
        Matkakorvauksen tarkoituksena on tukea henkilön osallistumista
        kuntouttavaan työtoimintaan. (2.3.2001/191)


      • amis oot

        Anteeksi, mutta nyt on pakko puuttua asiaan.

        onhan tää provo?
        Sivistymät apinat kyselevät tätä muilla palstpoilla, ethän kuulu heihin??




        Ei kai joku voi oikeasti olla noin luuseri?


        Mistäköhän puhut? Ammattikouluopinnoistsiko?



        Minkähänlaisia tulevaisuudensuunnitelmia sulla on?



        SENSRUED uesa turha kohta


        Millä autolla tuollainen talousihminen ajelee? ..vai mennäänkö ihan jalkrattaalla?

        laina audi? Turhaa tuohua. Olen mp:llä ajaessani tutustunut audi "poikiin", ne luulee ottavansa päänahan vehkeillä jotka menee yli 7 sek/100 km/h ;P

        Se realismista, kusipäitä riittää!

        nimim 32 v, 2 akat. tutkintoa vanha auto ja uusi mo. ( okt) PKT sucks ass! (lainaa alunperin 26 kE - loppu käteisellä vuokralla-asumisen jälkeen)


      • paviaani1xx
        amis oot kirjoitti:

        Anteeksi, mutta nyt on pakko puuttua asiaan.

        onhan tää provo?
        Sivistymät apinat kyselevät tätä muilla palstpoilla, ethän kuulu heihin??




        Ei kai joku voi oikeasti olla noin luuseri?


        Mistäköhän puhut? Ammattikouluopinnoistsiko?



        Minkähänlaisia tulevaisuudensuunnitelmia sulla on?



        SENSRUED uesa turha kohta


        Millä autolla tuollainen talousihminen ajelee? ..vai mennäänkö ihan jalkrattaalla?

        laina audi? Turhaa tuohua. Olen mp:llä ajaessani tutustunut audi "poikiin", ne luulee ottavansa päänahan vehkeillä jotka menee yli 7 sek/100 km/h ;P

        Se realismista, kusipäitä riittää!

        nimim 32 v, 2 akat. tutkintoa vanha auto ja uusi mo. ( okt) PKT sucks ass! (lainaa alunperin 26 kE - loppu käteisellä vuokralla-asumisen jälkeen)

        Ja etkö saatana edes tajua mikä ero on jutulla ja provolla?

        Paviaanit pyselee "tää on provo.."

        Voi he¤%#etti! Eikö äippä/muna opettanut miten toimitaan? Pelimiehet näkee miten toimitaan, mutta niitähän on vain 5 % massasta.

        tv tavoille / nopea langaton yhteys...


      • paviaanixxxV
        paviaani1xx kirjoitti:

        Ja etkö saatana edes tajua mikä ero on jutulla ja provolla?

        Paviaanit pyselee "tää on provo.."

        Voi he¤%#etti! Eikö äippä/muna opettanut miten toimitaan? Pelimiehet näkee miten toimitaan, mutta niitähän on vain 5 % massasta.

        tv tavoille / nopea langaton yhteys...

        savosa pakasta.

        Ja mitä muuta?


    • Provoon

      1
      ei tarvitse maksaa korkoja suurista asuntolainoista, eikä huolehtia velan takaisinmaksustakaan, vaan saa käyttää vähät rahansa mihin haluaa

      - Ei saa kovin kauaa käyttää rahoja mihin haluaa ennen kuin tulee häätö, kyllä ne vuokratkin pitää maksaa.

      2
      ei tarvitse osallistua kiinteistön kunnostuskustannuksiin, joita ilmenee koko ajan, ja näköjään vieläpä kiihtyvällä tahdilla

      - Tämä koskee ainoastaan palstan uskovaisia mummoja, kaikki muut laskevat korjauskustannukset mukaan vuokrasummaan.

      3
      ei tarvitse ottaa kiinteistölle vakuutusta, palakoon koko talo jos haluaa minun puolestani

      - Sekin kuuluu osana vuokraan, eli maksat siitäkin.

      4
      ei tarvitse maksaa kiinteistöveroa

      - Taas osa vuokraa.

      5
      ei tarvotse maksaa jätehuoltomaksua

      - Tarvitseepas jos haluaa että roskat viedään pois, on osa vastiketta joka vuokralla maksetaan. Paitsi taas palstalla jossa vuokralle anto perustuu hyväntekeväisyyteen eikä bisnekseen.

      6
      ei tarvitse pelätä kiinteistöjen arvojen laskevan (esim ikääntymisen vuoksi laskevat koko ajan, plus yleinen lamakausi tms)

      - Tämä lienee osittain totta, tosin viime laman aikana vuokrat nousivat rajusti kohonneen kysynnän ansiosta joten lamaa kannattaa pelätä.

      7
      saa asua täysin vapaasti missä aluaa, ja muuttaa milloin haluaa minne haluaa.

      - Tietääkseni kukaan ei aseta rajoituksia omistusaujien asuinpaikan valintaan tai muuttamiseen. Ainoa rajoitus on sama kuin vuokralaisella = hinta.

      8
      ei tarvitse itse korjata kertaakaan kiinteistöön kuuluvia kausteita, tms, vaan vuokraisäntä tulee auliisti ne pyydettäessä korjaamaan (itse saa käyttää aikaansa mihin haluaa)

      - Puhdasta utopiaa, paitsi uskovaisten mummojen keskuudessa. Jos rikot jääkaapin vuokra-asunnossa niin sinähän sen myös maksat. Jos se taas ei toimi kunnolla niin saat anella vuokralle antajaa sitä korjaamaan.

      9
      ei tarvitse maksaa lämmityskustannuksia, koska ne kuuluvat vuokraan.

      - Taikasana, kuuluvat vuokraan. Taas, vuokralle antajat eivät yleisesti harrasta hyväntekeväisyyttä, vaan haluavat toiminnalleen tuottoa = Vuokra on suurempi kuin asunnon kustannukset.

      10
      ja mikä parasta, ei tarvitse maksaa oikeastaan vuokraakaan, koska kela maksaa siitä yli puolet (teidän) verorahoillanne, minä kun olen pätkätyöläinen ja käyn työssäkin just silloin kun huvittaa.

      - Onneksi olkoon! Tämä kertoi kaiken...

      11
      kun ei ole isoja jättilainoja, ei tarvitse käydä töissäkään, ainakaan silloin kun ei satu haluttamaan

      - Onneksi olkoon! Itse en todellakaan viihtyisi työttömänä.

      12
      BE RELAX!

      - Samoin

    • 1, 2, 4, 5, 7, 9, 10 ja...

      sun elama !

    • Maksaa saman, mutta muille

      1. Myös vuokra-asunnot on rakennettu lainarahalla ja korot sisältyy vuokraan

      2. Kiinnosti tai ei, niin rempat peritään vuokrissa

      3. Kiinteistövakuutus ei tee paljon lisää kotivaakutukseen. Kai sulla on kotivakuutus?

      4. Maksat kiinteistöveron vuokrassa.

      5. Jätehuoltokin on vuokrassa.

      6. Miksi sitä pitäisi pelätä? Toisekseen et pääse myöskään nauttimaan kiinteistön arvonnoususta, paitsi tietysti korotettuna vuokrana.

      7. Kuka ei saa muuttaa koska haluaa?

      8. Ja kulut peritään vuokrissa

      9. Alat jo itsekkin käsittää

      ....

      Ketä huijaat? Et edes itseäsi...

      Vuokrassa on mukana kaikki mitä omistusasumisessa, et vain saa itse päättää niistä.

    • iloinen omakotiasukas

      1
      maksat vuokrassa

      2
      maksat vuokrassa

      3
      maksat vuokrassa

      4
      maksat vuokrassa


      5
      maksat vuokrassa

      6
      eivätpä vaan tunnu laskevan

      7
      jos sattuu saamaan asunnon

      8
      maksat vuokrassa

      9
      maksat vuokrassa

      10
      ruhtinaallisen kansaneläkkeen saajana pääset sitten iloitsemaan tosissaan

      11
      eikä sitten ole rahaakaan

      12
      KYLLÄ KIITOS! TOSIN ENGLANTIA PAREMMIN HALLITEN!

    • Kela ja sossun rahat

      Kelan ja sossun rahoista kun joutuu maksamaan veroa... Ajattele jos sinun kaltaisia pummeja ei olisi noin paljon niin voisit saada tuon rahan verottomana. Nyt kustannat omilla tuillasi jonkun muunkin juntin toimeentulon! Ympäri mennään ja yhteen tullaan! :)

      Huvittavaa, että muistaakseni sosiaalietuuksistä menee 16% veroa, kun taas minä joka tienaan triplasti ja omistan oman kämpän maksan 14% veroa. Jää muuten aika paljon enemmän rahaa käteen ja raha=aikaa. Hajoo siis vuokra luukkuus ja käytä vaikka se luppo-aikasi englannin opiskeluun!

      • sossun elätti

        Ei muuten mene mulla kuin 7 pinnaa veroja


      • sillä maksat
        sossun elätti kirjoitti:

        Ei muuten mene mulla kuin 7 pinnaa veroja

        meikäläiselle verovapaata lapsilisää jnejne :)


      • Kummastunut
        sillä maksat kirjoitti:

        meikäläiselle verovapaata lapsilisää jnejne :)

        Ottamatta kantaa siihen, miten asia oikeasti on... Juhlitko tuossa viestissäsi sitä, että mielestäsi "sossun elätti" maksaa maksamillasi verorahoilla kustannetuista tuista veroja, joilla rahoitetaan sinulle verottomat lapsilisät?

        Siis toisin sanoen, juhlitko viestissäsi sitä, että maksat "sossun elätin" elättämisen lisäksi itsellesi lapsilisät?


    • miljonääri123

      mutta jos on miljonääri kuten MINÄ niin vuokraa ei ole vaan omistan kaiken

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      48
      4974
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3267
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      27
      1405
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1245
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      74
      943
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      878
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      215
      731
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      728
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      697
    Aihe