No aloitetaanpa tällainen ketju kun aiemmissa viesteissä on tästä puhuttu.
Kerron omasta ns. kohtuukäytöstä.
Olen nikkini veroinen eli taukoja on paljon mutta karkaa se mopokin
käsistä joskus. Olen käynyt hoidoissa katkolla, sairaaloissa ja aivan
mielisairaalassakin. Nykyään terapiassa kerran kuukaudessa ja välillä
käytän tukena lääkkeitä. Antabus ja diapam (diapam vain ensiapuun).
Nykyään en ole katkoa tai sairaalahoitoja tarvinnut. Ainakaan kolmeen vuoteen.
Olen juonut yli parikymmentä vuotta. Nuorempana tietty enemmän mutta
enää ei kestä. Hallitsen juomistani nykyään enemmän ja on ajateltava
terveyttäkin. Hankalaa tämä vuoristorataelämä kuitenkin on.
En kestä ajatusta että joutuisin taistelemaan jokaisesta päivästä juomattomuuden kanssa.
Miksikö? Koska olen laiska:) No oikeastaan haluan jättää "takaportin"
auki, etten vaan vahingossakaan joudu kärsimään lopettamisen tuskaa.
Tiedän kyllä mitä lopettamisen tuska on ei ole siitä kiinni.
Alkoholi ei ole ainut aine jonka tunnen, mutta niistä ei tällä palstalla. Mainitaan kuitenkin että taaksejäänyttä elämää.
Olen nykyään käyttänyt alkoholia lääkkeeksi. Torjumaan ikävää ja masennusta. Vaarallinen motiivi eikä toimi kun vähän aikaa. Siltikin
se vähän aikaa helpotusta on minulle tärkeä juttu. En taida koskaan
osata tulkita juomistani täydellisesti mutta jokseenkin noin...???????
Taidan olla myös liian väsynyt muuttaakseni elämääni.
Kyllä juomaton jaksokin on ihan kivaa.
Elämäni on nykyään ihan siedettävää, ja yritän olla lipsumatta pitempään putkeen. Yleensä pelko tulevasta krapulasta estää sen.
Juhlapäivinä en yleensä juo koska olen havainnut että putki käynnistyy
herkemmin niistä. Vältän myös isossa porukassa juomista koska riistäytyy silloinkin käsistä. Ennen juhlapäiviä otankin yleensä antabuksen.
Kaverit on pikkuinen ongelma. Joka viikko sataa pyyntöjä lähdetään kapakkaan tai vastaavaa. Olen torjunut pyynnöt mutten kavereita. Hyvä konsti on sanoa: "En nyt pääse mutta entäs joku toinen päivä. ajattelin mennä uimaan, keilaamaan, pelaamaan lentopalloa tai jotain..."
Siis ei tarvitse torjua kaveria vaan hieman siirtää tuota tapaamispaikkaa ja aikaa.
Eli näin olen rajoittanut omaa juomistani ja aika kivalla menestyksellä. Alkoholi on silti minulle ongelma ja ehkä joskus voin
lopettaa sen täysin. Jos tällainen tilanne tulee niin apu kelpaa oli se sitten mistä tahansa.
Tuossa oli jotain omasta kohtuukäytöstä. Mites teillä muilla onnistuu?
kohtuukäyttöä'Kö?
4
1094
Vastaukset
- oää selvänä
maistuu elämä paremmalta
- calmato
Kohtuukäytössä pysytteleminen vaatii ilmeisesti jatkuvaa vaivannäköä. Tuli lukiessani sellainen olo, että nuoralla tanssitaan ja tasapainotanko heiluu välillä vimmatusti - joskus mätkähdellään alas narulta, ilmeisesti toistaiseksi suojaverkkoon.
Vähän sama juttu kuin koiran kanssa ulkona, paljon vähemmällä pääsee jos ei alunperinkään päästä sitä takiaispusikkoon. Silloin ei koskaan joudu nyppimään takiaisia pitkäkarvaisen koiran munakarvoista. Säilyy välit puolin ja toisin.
Jos ymmärrät koirankasvattajan mieleen tulleen vertauksen ;-)- joskusjuoppo
..mutta kun ajattelen menneisyyttäni niin menee 80% paremmin kuin ennen.
Kohtuukäytössä pysyminen vaatii tiukkoja sääntöjä.
Ei ole ollut 3vuoteen putkareissuja tai taloudellisia vaikeuksia eikä sairaalahoitoja ym. joten olen aika tyytyväinen.
Selvät jaksot ovat parhaimmillaan pari kuukautta.
Nyt pidän vähän pidemmän breikin.
Kyllä tuo vaivannäkö minulla toimii. Täysraittius kuulostaa jotenkin rasittavalta ajatukselta.
Tuo vertaus ei mielestäni oikein toimi.
- _Hallanvaara
No joo, ite dokaan unilääkkeksi, masikseen, yksinäisyyteen, ja ties mihin.
Dokaaminen auttaa kuluttamaan aikaa. Jos on hommia niin ei kerkeä oleen koko ajan hiprakassa. Hiprakka sanana muuten harhaanjohtava, paree ois "tokkurassa".
Sellanen pari vuotta tullut tissuteltua puosivistyneesti. Kossu päivässä hitaasti takaa ainakin mielenkiintoiset yöunet.
Talous paranemaan päin. Hommia työnalla ja muutenkin tiedossa. Jos tullut aavistuksen kaljoissaan myytyä niin selvinpäin pitää tehdä. Hmmmmm...
Pilleri ossa jäänyt ihan kokeiluihin, kaitpa onneksi. Jotenkin alkanut tuntumaan että kun kaikenlaisia nappeja ihmiset napsii niin sitä enenpi on aina noita sekoamisia kaljoissaan...
Kavereista ei ole ongelmaa kun olen assosiaalinen. En pidä ihmisistä yleensäkään, saati sitten humalassa. Kissat on kivoja, suoria eivätkä tuputa yhtään mitään.
Toi krapula ei pelota, enenpi vierarit. Ei kiinnosta nähdä pikku-ukkoja enää koskaan. Helppo homma, pysytteleepi kännissä tasaisesti ja välillä selvinpäin, koskaan ei saa katkaista kunnon putkea kerrasta. Nyt menossa loiva lasku, juon sen verran että pääsee uneen. Unet muuten mielenkiintoisia!
Joskus tullut oikken onniteltua itseään että ei tajua muitten hallusinogeenien päälle yhtään mitään. Ei anna luonne myöten ees kokeilla.
Viina se miehen jossain pitää.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kelekkakisat
Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.3511407- 639720
- 1405508
- 1443774
- 753730
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi373625- 403368
Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal243153- 632783
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak782558