karttingharrastaja < tytöt

Nimetön

tytöt mukaan karttingiin,myös tytöissä on potentiaalista voittaja ehdokkaita.vuosien takaa on muistoja tyttöjen voitoista jopa SM tasolla 3 parhaan joukossa. EI KUN TYTÖT MUKAAN KARTTINGIIN. nimimerjillä 18vuotta karttingissa mukana.

19

3526

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • puolesta

      Mielestäni tytöillä ei ole oikein motivaatiota nykyisin karting-kisoissa. Suurin osa, melkein kaikki ovat poikia. Tytöillä on jo lähtökohtaisesti paljon vaikeampi pärjätä. Ehdotukseni on että jokaisessa kisassa myös koko kisan paras tyttökuski palkittaisiin.

      • VVVVV

        Sukupuolien välinen tasa-arvoerottelu on niin poliittisesta hanurista että. Kartingissa ei ole sukupuolella mitään väliä. Tuolla jossakin ulkomailla on tyttösarja, mutta se on niille jotka eivät pärjää muuten. Saa nähdä jos vielä pojan kanssa kokeillaan jossakin seurassa, niin saattaa ne tytötkin vielä lähteä mukaan. Vanhin tyttö oli vuokra-autolla ylivoimainen ykkönen ja hakkasi kaikki radalla olevat pojat kokeillessaan autoa ensimmäistä kertaa. Sanoin vaan tytölle että ajaa niin kovaa kuin uskaltaa ja painaa ohi aina kun on tilaisuus. Pari autoa kierroksella on mielestäni aika hyvä suoritus, varsinkin kun oli tihkusadetta ja vuokra-autoissa oli slicksit alla.


      • Tytöillä
        VVVVV kirjoitti:

        Sukupuolien välinen tasa-arvoerottelu on niin poliittisesta hanurista että. Kartingissa ei ole sukupuolella mitään väliä. Tuolla jossakin ulkomailla on tyttösarja, mutta se on niille jotka eivät pärjää muuten. Saa nähdä jos vielä pojan kanssa kokeillaan jossakin seurassa, niin saattaa ne tytötkin vielä lähteä mukaan. Vanhin tyttö oli vuokra-autolla ylivoimainen ykkönen ja hakkasi kaikki radalla olevat pojat kokeillessaan autoa ensimmäistä kertaa. Sanoin vaan tytölle että ajaa niin kovaa kuin uskaltaa ja painaa ohi aina kun on tilaisuus. Pari autoa kierroksella on mielestäni aika hyvä suoritus, varsinkin kun oli tihkusadetta ja vuokra-autoissa oli slicksit alla.

        Tytöt kehittyvät poikia nopeammin ja sen naiseuden myötä alkaa tulla enemmän massaa jo 10 vuoden iässä. Sen jälkeen annetaan painossa aikalailla tasoitusta, kun pojat joutuvat pelaamaan painoilla ja tytöillä minimipainot täyttyy ilman lisäpainoja. Missimittaiset tytöt taas ovat kiinnostuneempia ulkonäöstään kuin haisevista kaksitahtikarteista.


      • tideofsong
        Tytöillä kirjoitti:

        Tytöt kehittyvät poikia nopeammin ja sen naiseuden myötä alkaa tulla enemmän massaa jo 10 vuoden iässä. Sen jälkeen annetaan painossa aikalailla tasoitusta, kun pojat joutuvat pelaamaan painoilla ja tytöillä minimipainot täyttyy ilman lisäpainoja. Missimittaiset tytöt taas ovat kiinnostuneempia ulkonäöstään kuin haisevista kaksitahtikarteista.

        Ei tietenkään silloin jos on kiinnostusta ainoastaan muihin asioihin kannata edes ajatella kartingia.
        Tyttöjen kohdalla on paljon sellaisia asioita mitä pitäisi ottaa huomioon harjoitellessa.


      • vaaleansinistä
        tideofsong kirjoitti:

        Ei tietenkään silloin jos on kiinnostusta ainoastaan muihin asioihin kannata edes ajatella kartingia.
        Tyttöjen kohdalla on paljon sellaisia asioita mitä pitäisi ottaa huomioon harjoitellessa.

        joo o harjotellessa kannatta sanoa tytölle että kun nyt saat vielä 0.2 sekkaa ajasta pois niin laitetaan viikon loppuna korvikset... ja aina pitää muistaa että kun auto, kypärä ja puku on samaa vaaleanpunaista sävyä nii eipä aikaakaan kun auto jo kulkee jopa sekunnin lujempaa...


      • KartingTyttö

        Minusta ei haittaisi jos paras tyttökin palkittaisiin. Mutta en silti haluaisi että tytöt eivät harrastaisi Kartingia. Kaikki tytöt Kartingiin mukaan!


    • Tytön huoltaja

      Ensimmäiset vuodet pikkuluokissa menee koska homma on kivaa, mutta ainakin meillä huomasin varsin pian, että kun siirrytään isompiin ympyröihin kansalliselle tasolle, niin tyttö ryhtyi katselemaankieroon kun piti lähteä torstai-iltaisin reissuun...tahkoa vierasta rataa perjantai ja olla tönittävänä kisapäivä.

      Hattua nostan niille likoille, jotka tuossa rytmissä ja seurassa viihtyy. Itse en pannut hanttiin kun huomasin että tyttö tekee mieluummin viikonloppuisin jotain muuta.

      Ei missään nimessä erillistä tyttösarjaa!

    • harrasti kartingia.

      Tästä aiheesta voisin kirjoittaa vaikka kirjan, sen verran olisi sanottavaa. Mutta todetaan nyt vaan (melko) lyhyesti, että tyttö voi oikein hyvin pärjätä yhtä hyvin kuin pojatkin, mutta kyllä siinä päähän potkitaan monin verroin. Eli ikinä ei pääse samalla tavalla mukaan porukoihin, ja tuntee olonsa jollain tavalla ulkopuoliseksi. Ja tietenkin radalla tulee (ainakin aluksi) enemmän kolareita, kun joillain ei pinna kestä sitä että tyttö menee ohi. Ja mekaanikkojen ja muiden tukijoukkojen satunnaisista seksistisistä kommenteista nyt ei tarvitse varmaan edes mainita.

      Toisaalta positiivisenä puolena on, että saa ehkä extrapaljon kannustusta ja huomiota. (Jos siitä tykkää...)

      Ja olen ehdottomasti sitä vastaan, että tyttöjä erotellaan enää enempää muista kuskeista esim jakamalla jotain "paras tyttö" palkintoja. Mielestäni erittäin tasa-arvoa loukkaavaa. Kun ajetaan samassa sarjassa, niin ajetaan sitten, eikä lähdetä tuollaiseen pelleilyyn.

      Enimmäkseen ihan hyvät kokemukset minulla on omasta "urastani" kuitenkin jäänyt, mutta enpä tiedä uskallanko loppujen lopuksi suositella tytöille.

      • harrastaa kartingia

        Itse ajan kartingia omasta tahdostani ja motivaatio on korkealla. Olen samaa mieltä edellisen kirjoittajan kanssa, että päähän kyllä potkitaan välillä aikalailla, mutta sitä tapahtui lähinnä alkuaikoina. Mutta tosiaan huomiota saa ja kannustavia kommentteja enemmän kuin pojat, ja mukavaahan se on.
        En todellakaan haluaisi, että tyttöjä palkittaisi erikseen tai mitään vastaavaa. Se on juuri yksi kartingin hienoimmista puolista, kun kuljettajia ei eroitella sukupuolen mukaan. Voin suositella lajia (kilpailumielessä) tytöille jotka tietävät mitä tahtovat, ovat aidosti kiinnostuneita lajista ja valmiita tekemään ihan helkkaristi töitä menestyksen eteen. Jos kartingissa ei lähde kilpailemaan, niin silloin sitä voi kyllä suositella ihan jokaiselle!


      • Tyttö minäkin
        harrastaa kartingia kirjoitti:

        Itse ajan kartingia omasta tahdostani ja motivaatio on korkealla. Olen samaa mieltä edellisen kirjoittajan kanssa, että päähän kyllä potkitaan välillä aikalailla, mutta sitä tapahtui lähinnä alkuaikoina. Mutta tosiaan huomiota saa ja kannustavia kommentteja enemmän kuin pojat, ja mukavaahan se on.
        En todellakaan haluaisi, että tyttöjä palkittaisi erikseen tai mitään vastaavaa. Se on juuri yksi kartingin hienoimmista puolista, kun kuljettajia ei eroitella sukupuolen mukaan. Voin suositella lajia (kilpailumielessä) tytöille jotka tietävät mitä tahtovat, ovat aidosti kiinnostuneita lajista ja valmiita tekemään ihan helkkaristi töitä menestyksen eteen. Jos kartingissa ei lähde kilpailemaan, niin silloin sitä voi kyllä suositella ihan jokaiselle!

        Sinä tyttö joka ajat kartingia!!!! Sulla on oikea asenne. Ehkä se on pojille liikaa,kun tytöt pärjää, mutta totuushan on se, ettei kartingia ajeta munilla. Käsittääkseni se ajaja on ratin ja penkin välissä.
        Itse nyrkkeilen ja olen ylpeä siitä! Minulle on se ja sama onko vastassani tyttö vaiko poika, tuumaakaan en anna periksi ja isku on kova!!!


    • Huoltajja

      tyttöjä mukaan vaan kartinkiin. ylleensä pojat tuolla raalla vaan möksöttää ja kiertelee issoissa porukoissa nyrpistelemässä. harvoin näkkee poikia jotka hymmyilee ja nauraa ainakin 70% ajasta . noo en sanois että kaikki tytöt tekkee niin ,mutta ... minä mielummin häviäisin iloiselle ja nauravalle tytölle kuin nenänirpussa olevalle pojalle ... mutta toista mielä taitaa olla tuo mun poika ...

      • KartingTyttö

        Minusta ei ole väliä että onko tyttö vai poika Kartingissa eikä muutenkaan koska, tytöt voi myös olla parempia kuin pojat ja pojat voi olla parempia kuin tytöt.Itsekkin harrastan Kartingia ja olen tyttö.Karting on hauskaa ja olen huomannut että useimmat tytöt ajaa siistimmin mutta en tarkoita että pojat ei osaa ajaa siististi.Ja pysyisin mielummin siinä että tytöt ja pojat ajavat samassa ryhmässä.


      • EiMullaMuuta-
        KartingTyttö kirjoitti:

        Minusta ei ole väliä että onko tyttö vai poika Kartingissa eikä muutenkaan koska, tytöt voi myös olla parempia kuin pojat ja pojat voi olla parempia kuin tytöt.Itsekkin harrastan Kartingia ja olen tyttö.Karting on hauskaa ja olen huomannut että useimmat tytöt ajaa siistimmin mutta en tarkoita että pojat ei osaa ajaa siististi.Ja pysyisin mielummin siinä että tytöt ja pojat ajavat samassa ryhmässä.

        Annas mie arvaan, sie kierrät viron kisat ja ajat radoille rataennätyksiä? 😂😂


    • Tsemppiä

      Kilpailenminen maksaa, eikä kukaan tyttökään mene sinne huvikseen pelleilemään. Ei kukaan muu kuin keinottelija halua voittaa armosta.

    • tyttövain.

      Itte Ajan Kartingia, ja kun koulussa poikien kesken ollaan siitä joskus puhuttu niin ne on oikein ollu sillein "woo!" et tyttö ajaa kartingia.

    • tyttö ratin takaa

      Itsekin olen "tyttö" tai no ehkäpä jo nainen ja takana vuosia ratin takana reilut kymmenen. Itse aloitin suht "vanhana", koska eipä isä hoksannut tyttöään kiikuttaa kartingradalle ennen kuin sitä itse pyysin. Ja kyllä pitikin muutama kuukausi suostutella :D Intohimo lajiin syttyi kerrasta!

      Meillä on aina mennyt niin päin, että minä olen pyytänyt päästä ajamaan, kilpailemaan jne. Voinkin olla onnellin, että isä siihen on suostunut (pienen taivuttelun jälkeen). Kaikki vanhemmat eivät todellakaan ole valmiita panostamaan tytyön autourheilu-uraan samalla tavalla kuin pojan.
      Töitä on pitänyt tehdä välillä paljon, mutta kun saavuttaa tietyn tason ja kilpakumppanit huomaavat taidot, niin sitten ei ajella ihan niin surutta päälle.
      Menestyminen vaatii työtä ja oma motivaatio pitää olla kunnossa, väkisin tekemällä hommasta ei tule mitään.

      Kaiken kaikkiaan ne, jotka lajin parissa vuosikausia viihtyvät, saavat samalla sellaisen elämänkoulun ja kokemuksen, että vastaavaa on vaikea muualta saada. Minä en ainakaan olisi minä ilman tätä harrastusta. Intohimo lajia kohtaan säilyy edelleen ja on laajentunut kartingista muihinkin autourheilulajeihin.

      Ehkä jotain omasta halustani kertoo lausahdukseni jokunen viikko sitten kisapäivää edeltävissä harjoituksissa. Tilanne oli se, että testit oli testattu, auto hyvissä säädöissä ja kulki lujaa. Alkoi olla jo ilta ja väsymys painaa, mutta vielä oli mahdollisuus yhteen testisessioon radalla. Sanoin mekaanikko-isälleni, että menen vielä ajamaan. Isä hieman ärtyneenä jo katsoi, että mitä nyt vielä, eikös tämä ole jo hyvä, miksi pitää vielä ajaa?
      Vastaus oli yksiselitteinen: "Ihan vaan ajamisen ilosta!"
      Isän ilme muuttui ja totesi: "no sitten, paranna samasta ilosta vielä vähän aikaa" :DD
      Tilanne oli isän mielestä jopa uskomaton, miten ihmeessä voi pyytää päästä ajamaan väsyneenä illalla ja ihan vaan huvikseen vielä kymmenen vuoden kilpauilukokemuksen jälkeenkin.

      En tiedä onko muilla tytöillä/pojilla motivaation taso sama kuin itselläni, mutta jos tämä "liekki" joskus sisältäni sammuu, niin sitten lienee oikea aika lopettaa tai ottaa etäisyyttä lajiin.

      ps. sori, taisi jo vähän karata alkuperäisestä aiheestakin tämä kirjoitus.

    • 2tyttöä2poikaa

      Tosi hyvä että te lajin tytöt kommentoitte ja näin hyvällä asenteella. Lisää vaan vauhdikkaita ladyja lajin pariin, sillä todellakin motivoituneesta asenteesta ja tehdystä työstähän kaikki on lopulta kiinni. Lahjat auttaa, mutta kokemusta tarvitaan myös ja paljon.

      En kyllä allekirjoita tuota lausahdusta, etteivätkö isät panostaisi tyttöjensä ajamiseen. Pikemminkin päinvastoin, tytöille saatetaan antaa jopa paljon enemmän tukea kuin samanikäisille pojille. Jopa samassa perheessä. Yksinkertaisesti kait siksi, että vauhtilajit on jotenkin selvempiä valintoja poikien harrastuksiksi. Vaikka saavathan jotkut pojatkin enemmän tukea kuin toiset, niin etteipä tämä ihan taidakkaan selittyä vain "tyttö tai poika harrastajana" -näkökulmasta. Yksilön ja taustajoukojen tilanne taitaakin olla se suurin erottava tekijä. Kukin tyylillään ja mahdollisuuksiensa mukaan.

      Tytöillä on kyllä ihan omat haasteensa kaveriensa suhteen, radoilla kun on nin valitettavan vähän tyttöjä. Ja kaveruudestahan tässä harrastuksessa on myös niin paljolti kyse.

      Eikä kait 75% pojista ole nenä mutrussa - mutta tämä taisikin olla provo. Toki mielipahakin kuuluu lajiin. Jossei näin olisi, ajaminen ja ne omat tulokset taitaisivatkin olla turkasen yhden tekeviä - onneksi näin ei ole ja yritystä parempaan työstetään, joskus sen mielipahankin keskeltä. Ja näinhän sen pitääkin olla.

      Tasa-arvo kyllä radalla kypärä päässä toimii, kuski on kuski, eikä siinä ajaessa paljon ajatella onko tuo viereinen kuski poika tai tyttö. Eli ei kannatusta tyttöjen palkitsemiselle. Taitaa se kovin paikka ollakkin vain poikien iskillä sen oman musukan kohdatessa sen nopeamman tytön.

      Tyttösarja toki voisi olla ok, kunhan vain tuo lähtisi tyttöjen ihan omasta halusta kisata yksin toistensa kanssa. Ja osallistujia pitäisi olla paljon, jotta tuo voisi toimia.

      Tyttöjen aikaisempi kypsyminen ja pienempi tarve murkkuilla isäänsä vastaan on kyllä eduksi harrastamisessa. Voisi keskittyä paremmin oleelliseen. No tytöillä on sitten myös omat juttunsa.

      Tämä kommentti vain omalla pienellä kokemuksellani. Vuosia sitten myös 2 vanhempaa tyttöäni ajoivat ja nuorempi näistä oli pikkuveljeään selkeästi innokkaampi ja myös nopeampi. Ehkä myös luontaisia lahjojakin lajiin. No nopeat hepat otti karteista voiton ja sittenpä sitä vain poikien kanssa on ajeltu..

      Eli tyttöjen oma valinta, eikä isin panoksen puute tms - ainakin meillä meni näin. Mutta nuo vuodet tyttöjenkin kanssa oli varsin mukavia, eikä mitään pulmia radoilla ollut.

      Tsemppiä kaikille kuskeille - myös tytöille !!

    • esrgsergergse

      No suomen kf1 sarjassa 2010 toiseksi sijoittui tyttö. Ja vielä pojat jotka olivat samasta tiimistä sijoittuvat häntäpäähän.

    • tyttö ratin takaa

      Kyllä toki isät, jotka antavat tyttöjensä ajaa, panostavat siihen ihan yhtä lailla kuin pojankin ajamiseen. Kaikki vain eivät suhtaudu asiaan samalla tavalla. Tyttöpuolisen kaverini isä ehdotti pojalleen, että alkaisitko ajamaan kartingia. Noh, poika ei innostunut, mutta kaverini olisi kovastikin innostunut. Isä tähän vaan totesi, että no et sinä... Eipä kaverin tarvinnut sitten koskaan ajaa. Minäkin olisin ollut kovasti mielissään, jos hän olisi alkanut ajaa, kun radalla pyöri vain pelkkiä poikia. Ujona tyttönä olo oli välillä melko yksinäistä varikolla.

      Tyttösarjasta vielä sen verran, että henk.koht. en kannata ajatusta. Vastustan jo sitäkin, että jokkiksessa eritellään naiset ja miehet. Ei sitä munilla ajeta ;D

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      59
      5869
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      26
      3717
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      229
      1988
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      27
      1799
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1236
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1219
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      289
      1027
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      53
      970
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      899
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      858
    Aihe