"RYYPPÄÄMÄÄN LÄHDÖSSÄ"

EN HOLTITON!

oon lähdössä viikonloppuna ryyppäämään ja kyselisin että paljon pitää olla maitoa 4kk vauvalle varoilla yöksi ja seuraavaksi päiväksi.. nyt on pakkasessa 3dl, riittääköhän se?

52

5382

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ++++++++++

ei todellakaan riitä,tai sit sun vauvas on todella pieni ruokainen

• PALJONKO LAPSESI LUTKUTTAA

MAITOA, JOS KERRAN ET OLE HOLTITON. HERÄÄ PAHVI, 4 KK IKÄINEN VAUVA TARVITSEE ÄITIÄÄN 24 H VUOROKAUDESSA, OLET ÄITYISLOMALLA ET JUOPOTTELULOMALLA. MITÄS JOS SINULLE SATTUU NOILLA RYYPPYREISSUILLAS JOTAIN JÄÄ VAUVA ILMAN ÄITIÄ.

• *alkuperäinen*

hei ystävä hyvät,en oikeesti tiedä paljon vauva syö kun imetän! niin voisitteko ystävällisesti kertoa paljon pitää lypsää maitoo??

• holtiton...

niin laita varalle korviketta 10 tetraa ja ryyppää ihan rauhassa.

• Voi taivas

jos ei tuon vertaista asiaa tiedä ilman että kysyy sitä keskustelupalstoilta! Oletkohan muuten edes totuttanut vauvan tuttipulloonkaan vai meinasitko ihan kylmiltään heittää hoitoon suoraan tissistä ? Eipä saata välttämättä ihan onnistua.

Mutta itse asiaan, lypsä nyt niin paljon sitä maitoa sinne pakkaseen kun mitä ylimäärästä vauvalta jää, ja varmuuden vuoksi sinuna ostaisin varalle pari purkkia korviketta. Eipähän vauva näe nälkää kun äippä on RYYPPÄÄMÄSSÄ.

• sitten juomaan tuttipullosta

maitoa ennen kuin lähdet RYYPPÄÄMÄÄN. Näin tiedät paljonko vauvasi juo maitoa. Mitäs äitisi sitten vauvan kanssa pärjää ellei vauva osaakkaan/huoli pullosta maitoa?? Soittaako sitten ympäri päissään olevalle "äidille" imettämään alkomaitoa??

• ihanan tytön äiti 87
        sitten juomaan tuttipullosta kirjoitti:

maitoa ennen kuin lähdet RYYPPÄÄMÄÄN. Näin tiedät paljonko vauvasi juo maitoa. Mitäs äitisi sitten vauvan kanssa pärjää ellei vauva osaakkaan/huoli pullosta maitoa?? Soittaako sitten ympäri päissään olevalle "äidille" imettämään alkomaitoa??

SIIS VOI VITTU!!! mitä porukkaa täällä on. heti tuomitaan jos kerran käy vähän tuulettumassa.. hohhoijaa... kukaan ei voi haukkua huonoks äidiks jos äiti haluaa nähdä kavereita ja tehdä muutakin ku olla 24h vuorokaudessa vauvansa kanssa. sitä päitsi kummasti jaksaa paremmin kun pääsee vähän tuulettuun. itse käyn ulkona n.kerran tai kaks kahdessa kuukaudessa ja oon paras mahdollinen äiti lapselleni...

mutta siis vastaus. lypsä vielä vaan lisää tai osta korviketta. mielummin reilusti kun että maito loppuisi kesken. osta vaikka 5 tuttelia niin eiköhön pärjää!! kyllähän ne sitten säilyvät!! hauskaa iltaa sitten kun meet!! :)

• jättää väliin

vauvasi vuoksi jätä menemättä ryyppäämään. Arvaa miksi?? Sinua väsyttää koko seuraava viikko valvomisesta ja alkoholin käytöstä johtuen. Kuka silloin hoitaa pientä vauvaasi??!! Olet todellakin äitiyslomalla, juhlimaan ehtii möhemminkin. Ei ne baarit mihinkaään karkaa, ne on pystyssä vuodenkin päästä. Kävisit mieluummin elokuvissa, syömässä, ystäviä tapaamassa jossain muualla kuin ryyppäämisen merkeissä. Näin tekee fiksut äidit.

• sä oikein

selität.. eikö äidit saa enää käydä viihteellä äippälomalla ollessaan?! Joo, okei, oli tyhmä kyssäri ap:ltä..kyllähän hänen pitäisi tietää paljonko oma lapsi syö ja totuttaa pulloonkin mut haloo, kyllä saa dokamaan mennä ihan rauhassa. Sit kun mennään töihin niin tuleeko joku sanomaan että hei, nyt olet työelämässä..jätä juhliminen ja tee töitä..kyllä baari odottaa siihen asti että jäät eläkeelle.. ja niin toi oli kärjisteetyä(niille jotka ette ymmärtäneet pointtia), itse en vertaisi äippälomaa työhön mutta monet äidit niin tekevät ja hokevat näillä palstoilla että älkää tehkö lapsia kun ette tajua että lasten hoito on työtä, työtä ja työtä!Ehkä heile, mutta ei mulle.. äippäloma on ihanaa..ainakin suurimmaksi osaksi ja ihanaa olla lapsen kanssa kotona mutta kyllä sitä nyt tuulettumaan saa lähteä.. ja hui, JOPA alkoholinkin voimalla joskus

• *alkuperäinen*

nyt se moralisointi vähemmälle! olen lapseni paras äiti! ja ihan vain tiedoksi, että tämä on ensimmäinen kerta kun lähden ulos vauvan aikana ja lisäksi vauvalla on maailman paras isi, joka jää vauvan kanssa..
      käytin sanaa ryyppäämään, koska ajattelin että se kiinnittää enemmän huomiota ja saisin vastauksen kysymykseeni! saatan juoda(jos tai kun juon) enintään viisi annosta.. tuttipullosta vauva kyllä osaa syödä! oikeesti on vaikeaa tietää edelleenkin että paljon syö päivässä kun imettää??!!

• äippä07

et itsekään osaa sanoa paljonko lapsesi sinun rinnasta juo niin miksi osaisimme mekään? minun tyttö 2kk juo pullosta maidot ja parin-kolmen tunnin välein 100-120 ml että lasket nyt vaikka siitä ja lapsesi on jo hieman isompi joten...

• kaisa70

kyllä suosittelen että lypsät vielä saman verran/annat korviketta jos ei tuo 3dl riitä, oma tyttö on 2,5vko ja syö kerralla n.160ml korviketta tissiä eli arvaisin tälläkin menee 2dl kerralla tai vajaa..

minä oon kyllä sitä mieltä että ei se huonoks äidiks tee jos käy kerran baarissa kun pitää kuitenkin huolen että lapsi saa ruokaa ja mikäs sen parempi hoitaja on vauvalle ku oma isä.

vaikka äiti onkin niin kyllä sitä saa joskus käydä tuulettumassa ulkona vaikka menisikin baariin ja varmasti jaksat hoitaa vauvaa seuraavankin vkon jne. pääasia on että ruokaa tulee ja hoitoa vauvalle sinäkin aikana.

on varmasti isäkin onnessaan aina kun pääsee lastaan hoitamaan :)

muista: olet paras äiti lapsellesi vaikka menetkin baariin! se yhden kerran juominen ei tee huonoa äitiä :)

• vähän vanhempi

P. Rovo, tällainen oli sitten se seuraava provo.
      Tulipahan nähtyä.

• P.Rovo

Jaahas, tosiaankin. Tallainen siis uusin provo. Kenella on aikaa ja energiaa provoilla noin paljon?

• Joku vain

Vaikea sanoa, että kuinka paljon vauvasi juo maitoa, mutta kyllä varmaan kannattaa enempikin jättää. Minä jättäisin mieluummin liian paljon, kuin liian vähän, vaikka kyllä korviketta saa kaupasta.

Älä turhaan pode huonoa omaa tuntoa siitä, että lähdet piristämään itseäsi. Se on ihan oikeutettua ja jos kerta lapsella on ihana isikin. Ei äidin tarvitse olla lapsella kiinni 24 / 7. Kai hän saa käydä vessa tai suihkussa?! Varmaan vauva pitäis ottaa sinnekin mukaan. Lapsen on hyvä tutustua isäänsä sekä isovanhempiin sekä myös kummeihin, jos lapsi on kastettu.

• Vapaako vastuuntunnosta?

Kyllä äidin tarvitsee olla 24/7 kiinni lapsessaan jos kerran sellaisen haluaa.

Onko oikein että itse tahtomaansa lasta tuupataan isovanhemmille ja syyttömille kummeillekkin?

Täytyykö syyttömien kärsiä että joku huora saa iloteltua oikeututesti?

Vauvan oitäisi olla ensisijaisesti äidin kanssa jos äiti on sen väkisin halunnut. Miksi sitä pitäisi tuupata joillekkin isovanhemmille ja kummeille heti kun lapsi ei tajuakkaan mistään mitään?

Olet tosi vastuun tunnoton kun vielä yllytät jättämiseen. Ette te ansaitse lapsia, niin törkeitä olette! Haluaisitko itse syntyä tuollaisille naisille kuin itsekkin olet? Mietippä vähän!

• pipoa hieman
        Vapaako vastuuntunnosta? kirjoitti:

Onko oikein että itse tahtomaansa lasta tuupataan isovanhemmille ja syyttömille kummeillekkin?

Vauvan oitäisi olla ensisijaisesti äidin kanssa jos äiti on sen väkisin halunnut. Miksi sitä pitäisi tuupata joillekkin isovanhemmille ja kummeille heti kun lapsi ei tajuakkaan mistään mitään?

Olet tosi vastuun tunnoton kun vielä yllytät jättämiseen. Ette te ansaitse lapsia, niin törkeitä olette! Haluaisitko itse syntyä tuollaisille naisille kuin itsekkin olet? Mietippä vähän!

ja rauhoitu.

Sitten mene kaapille ja ota lääkkeesi.

Sitten mene nukkumaan.

• pahvi

Kyllä oot pösilö!!Huhuh!!!

• tarviis syntyä

enpäs haluais syntyä sellaiselle äidille joka huorittelee toisia äitejä. Hyi! Epäilyttää kyllä millainen äiti olet. Kieliasun perusteella et kovin fiksu ainakaa, sääli lapsiasi.

• Joku vain

Siis tarkoitatko todella, että äiti ei saa olla hetkeäänkään erossa lapsesta? Isikään ei saa olla lapsen vieressä? No kai se sit onnistuu sulla, joka ei anna olla ees lasten isän rauhassa lapsen kanssa.

Ja kyllä minä annan lapsenlapseni hoitoon isovanhemmilleen, jos HE tahtovat samoin kummeille. Onneksi meillä on sellaiset isovanhemmat sekä kummit , ketkä tahtovat nähdä lapsenlastaan sekä kummit, jotka tahtovat nähdä kummilastaan.

Tiedätkö edes mikä huora on? Se on sellainen joka ottaa maksua seksistä ja tuskimpa nyt kovinkaan moni äiti tällä palstalla on huora.

No enpä tahtoisi kyllä olla lapsesi, kun haukut muita ihmisiä huoriksi. Ties minkälaisen kasvatuksen annat lapsillesi.

Ja eikö se tee lapsellekin hyvää tutustua muihinkin kuin omaan äitiinsä? Luoja, minkälainen lapsesta tulee kun kouluun mentyään ei tunne yhtään ketään muuta kuin äitinsä.

• kesis9007

millä helvetin oikeudellä SÄ rupeet haukkumaan täällä ihmisiä huoriksi??? voisit kattoo peiliin koska kaikkein eniten sellaset kateelliset lehmät ei keksi muuta ku haukkua kaikkea mitä vastaan tulee...ja muillekkin "kunnon äidin" ilmestymille tiedoksi että kanattais teijänkin keksiä jotain muuta tekemistä kuin istua koneen edessä ja haukkua muita... perse siinä leviää :D tuskin se kyllä enää teitä auttaa... enpä voi sanoa kun en ole nähnyt!!!!

• naurut

nyt iski päälle nussitaanpa pilkkua tilanne :D tuli noista hyvistä ja parhaista äideistä mieleen, jotka väittävät, että lapsen kanssa todellakin täytyy olla se 24/7 yhdessä.. tää kysymys on siis suunnattu teille:

Miten te voitte käydä netissä lukemassa keskusteluja ja jopa vastata niihin jotain? teidänhän pitäisi olla lapsenne kanssa?

Ja vastaukseksi ei nyt kelpaa että se nukkuu, koska sen vieressä ollaan sitten sekin aika kun se nukkuu näissä tapauksissa. Vai onko laps sylissänne kun netissä pyöritte? Onkoos sekään sitten niin kovin hyvää kasvatusta?

Meikäläisellä ainakin ottaa silmiin kun vähän aika on tietokoneen ruutua tuijottanut, niin mitäköhän pienen lapsen silmät siitä tuijottelusta tykkää?

Heh no kiitos teille äipät, jotka ovat sitä mieltä et 24/7 vauvan kanssa.. Sain ainakin hyvät naurut tuon pilkun kanssa :D

• Vanhemmatko?

Samalla kun huoraat niin muista että kukaan kunnon mies ei koske sormellakaan tuollaiseen naiseen. Olet leimaantunut jo loppuiäksesi ja on aika harvinaista että muuttuisit siitä.

Ihme ja kumma jos lähiomaisesi ei tee ilmoitusta lastensuojeluviranomaisille? Taitavat olla silloin samaa paskasakkia kuin olet itsekkin.

• sanoit just oikein

Kunnon mies ei koske sormellakaan tuollaiseen vähä- älyiseen huoraan. Tai jos koskee niin käy niin kuin Kurosellekkin. Persettä ovat levittelemässä ensimmäiseksi ja katkeruus tulee kun eivät saakkaan rahaa ja vaikutusvaltaa perseellään.

• dfghnj
        sanoit just oikein kirjoitti:

Kunnon mies ei koske sormellakaan tuollaiseen vähä- älyiseen huoraan. Tai jos koskee niin käy niin kuin Kurosellekkin. Persettä ovat levittelemässä ensimmäiseksi ja katkeruus tulee kun eivät saakkaan rahaa ja vaikutusvaltaa perseellään.

juu juu kiinostava keskustelu, ensinnäkin, maitoa kannattaa tosiaan olla liikaa kuin liian vähän, toiseksi ketä olette tuomitsemaan tuntematta?! "huonoja" äitejä on, ja sääliksi käy näitä vauvoja, mutta parin rivin lauseen kirjottamisen perusteella ei paljoa voi päätellä. tekeekö ulos lähtö nyt sitten huonon äidin?!...
        voi elämä, taitaa olla osalla henkinen tasapaino aika kunnossa taas.

• tekee,sen

kanssa myös ollaan! En tajua miten jotkut kehtaa kehuskella "olin taas viikonloppuna baarissa ja ihan kännissä!". Tällaisille ihmisille ei pitäisi lasta antaa,kun baarit ovat tärkeämpiä! Kyllä baariin ehtii sitten,kun lapsi on niin iso,että itse haluaa vaikka mummolaan yökylään.

• äippä07
        sanoit just oikein kirjoitti:

siitä olen kyllä samaa mieltä kanssanne että tuo ryyppääminen ei ole niin tärkeää ja että pieni vauva tervitsee myöskin äitiään ja varsinkin vielä näin imetys vaiheessa,mutta ihmettelen että mikä aloittajasta tekee huoran?? eihän kavereiden kanssa oleminen vaikka sitten ryyppäämisen merkeissä huoraa kenestäkään tee...tietääkseni sana huora koskee näitä helposti antavia kevytkenkäisiä naisia?? aloittajan kysymyksessä ei ollut kyse siitä vaan siitä että kuinka paljon lapselle pitää varata ruokaa..

• "alkuperäisen avokki...
        tekee,sen kirjoitti:

kanssa myös ollaan! En tajua miten jotkut kehtaa kehuskella "olin taas viikonloppuna baarissa ja ihan kännissä!". Tällaisille ihmisille ei pitäisi lasta antaa,kun baarit ovat tärkeämpiä! Kyllä baariin ehtii sitten,kun lapsi on niin iso,että itse haluaa vaikka mummolaan yökylään.

Ottakaa nyt järki käteen!! ja lukekaa alkuperäiset viestit. Mun tyttöystävä ei todellakaan oo mikää huora ja se että kutsut häntä siksi kertoo enemmän teistä kuin hänestä! Tyttöystäväni on yksi vastuuntuntoisimmista äideistä joita tunnen; ainakaan hänellä ei ole tarvetta arvostella ihmisiä joita EI tunne, ja itse häntä kehoitin lähtemään tuulettumaan että näkis omiakin kavereita. Eikä lapsi voi olla 24/7 äidin kanssa, lukekaa vaikka uusimmat kasvatus psykologiankirjat (asiasta tietoinen), sitä paitsi lapsi nukkuu kun hän lähtee ja todennäköisesti nukkuu kun tulee takaisin. Ja meillä isovanhemmat kinuavat lasta hoitoon ja kummitkin on innokkaita.
        Täytyy sanoa että vähän säälittää tuollainen päteminen sillä että muut ovat niin huonoja; taitaa olla huono itsetunto.

• kahden pienen äiti
        "alkuperäisen avokki... kirjoitti:

Ottakaa nyt järki käteen!! ja lukekaa alkuperäiset viestit. Mun tyttöystävä ei todellakaan oo mikää huora ja se että kutsut häntä siksi kertoo enemmän teistä kuin hänestä! Tyttöystäväni on yksi vastuuntuntoisimmista äideistä joita tunnen; ainakaan hänellä ei ole tarvetta arvostella ihmisiä joita EI tunne, ja itse häntä kehoitin lähtemään tuulettumaan että näkis omiakin kavereita. Eikä lapsi voi olla 24/7 äidin kanssa, lukekaa vaikka uusimmat kasvatus psykologiankirjat (asiasta tietoinen), sitä paitsi lapsi nukkuu kun hän lähtee ja todennäköisesti nukkuu kun tulee takaisin. Ja meillä isovanhemmat kinuavat lasta hoitoon ja kummitkin on innokkaita.
        Täytyy sanoa että vähän säälittää tuollainen päteminen sillä että muut ovat niin huonoja; taitaa olla huono itsetunto.

Onnea vaan tyttöystäväsi ratkaisuille. Imetys loppuu hyvin lyhyen tuolla menolla. Ensin hillutaan baareissa ja seuraava päivä nukutaan ja kärsitään krapulasta. Vai meinaako tämä kyseinen tyttö imettää lastaan,kun tulee baarista? Vähän alkoholia vauvallekkin!

Ihan tosi,lapset tehdään sitten,kun on valmis luopumaan baareissa käymisestä! Noin pieni vauva tarvitsee äitiään 24/7! Ymmärrän kyllä,että vanhemmat haluavat omaa aikaa,mutta menkää vaikka syömään,ostoksille tai elokuviin! Tupakalle haiseva krapulainen äiti ei ole se jonka sylissä pikkuinen tuntee olonsa turvalliseksi!

Nyt järki käteen! Kaikkien pitäisi tajuta,että lapsi menee KAIKEN edelle! Baarit saa jäädä,kun lapsi tulee tai sitten hommataan kunnon ehkäisy,jos ei bile elämää pysty lopettamaan!

Terveisin 21v äiti

• avokki
        kahden pienen äiti kirjoitti:

Onnea vaan tyttöystäväsi ratkaisuille. Imetys loppuu hyvin lyhyen tuolla menolla. Ensin hillutaan baareissa ja seuraava päivä nukutaan ja kärsitään krapulasta. Vai meinaako tämä kyseinen tyttö imettää lastaan,kun tulee baarista? Vähän alkoholia vauvallekkin!

Ihan tosi,lapset tehdään sitten,kun on valmis luopumaan baareissa käymisestä! Noin pieni vauva tarvitsee äitiään 24/7! Ymmärrän kyllä,että vanhemmat haluavat omaa aikaa,mutta menkää vaikka syömään,ostoksille tai elokuviin! Tupakalle haiseva krapulainen äiti ei ole se jonka sylissä pikkuinen tuntee olonsa turvalliseksi!

Nyt järki käteen! Kaikkien pitäisi tajuta,että lapsi menee KAIKEN edelle! Baarit saa jäädä,kun lapsi tulee tai sitten hommataan kunnon ehkäisy,jos ei bile elämää pysty lopettamaan!

Terveisin 21v äiti

kyllä sitä pipoa nyt kiristää. Ja 21v tyttö on kyllä erittäin hyvässä asemassa moralisoimaan ja levittämään keittiö psykologiaansa. Mitenkön lapsi on 24/7 kun vanhemmat on syömässä tai elokuvissa. Tyttö on hyvä ja huolehtii vain omista asioista, jos niistäkään.

• oli vaan
        avokki kirjoitti:

kyllä sitä pipoa nyt kiristää. Ja 21v tyttö on kyllä erittäin hyvässä asemassa moralisoimaan ja levittämään keittiö psykologiaansa. Mitenkön lapsi on 24/7 kun vanhemmat on syömässä tai elokuvissa. Tyttö on hyvä ja huolehtii vain omista asioista, jos niistäkään.

mun mielipide! Kukin tavallaan! Jotkut ovat mieluummin lastensa kanssa kotona,toiset hyppäävät baareissa. Te teette niin,kuin haluatte,mutta hei! Jos otsikko on tuollainen,voi taatusti odottaa kritiikkiä! Enkä ole täällä ainut jonka mielestä oma vauva menee ryyppäämisen ja baarien edelle..

• avokki
        oli vaan kirjoitti:

mun mielipide! Kukin tavallaan! Jotkut ovat mieluummin lastensa kanssa kotona,toiset hyppäävät baareissa. Te teette niin,kuin haluatte,mutta hei! Jos otsikko on tuollainen,voi taatusti odottaa kritiikkiä! Enkä ole täällä ainut jonka mielestä oma vauva menee ryyppäämisen ja baarien edelle..

se että käy kerra 4kk baarissa ei ole siellä hyppimistä, Ja tyttöystäväni pitää lastaan todellakin tärkeämpänä kuin baareja mutta mielestäni hän saa käydä välillä tuulettumassa. se on kyllä totta että otsikko on räväkkä ja ehkä vähän harkitsematon. Ryypäämään tarkoittaa nauttimaan alkoholia eli n. 5 annosta ei siis perseet olalle ja sammutaan hankeen. Tosin sekin olisi selvinnyt aikaisemmista viesteistä.

• äiti...27
        avokki kirjoitti:

se että käy kerra 4kk baarissa ei ole siellä hyppimistä, Ja tyttöystäväni pitää lastaan todellakin tärkeämpänä kuin baareja mutta mielestäni hän saa käydä välillä tuulettumassa. se on kyllä totta että otsikko on räväkkä ja ehkä vähän harkitsematon. Ryypäämään tarkoittaa nauttimaan alkoholia eli n. 5 annosta ei siis perseet olalle ja sammutaan hankeen. Tosin sekin olisi selvinnyt aikaisemmista viesteistä.

kyllä on hyvä jos isäkin hoitaa lasta, oppii lapsikin tuntemaan isänsä..Jos 6pv viikossa hoitaa lasta 24h niin ei yks parin tunnin keikka iltasella haittaa.

• äiti 23v.

et varmasti ole huono äiti jos kysyt maidon määrästä täällä,saatikka sitten siitä että olet lähdössä juhlimaan. itsellä myös kaksi pientä lasta ja käyn silloin tällöin viihteellä jolloin isä hoitaa lapsia.mitä väärää siinä on? eri asia jos lapset jäisi heitteile ja ryyppäämässä olisi jatkuvasti! mutta sehän nyt ei sullakaan ole tarkoitus! itse kävin ekan kerran baarissa kun vauva oli 2kk.seuraavana päivänä olo oli ok.kun en juonut paljoa!

mutta oikeesti varaa maitoa riittävästi kun et voi aamulla heti imettääkään!kannattaa ostaa korviketta koko pahvialusta muutenkin varalle,niin me ainakin on tehty.kyllä ne säilyy pitkään

• hankkia lapsia?

jos menojalka väpättää noin penteleesti, että täytyy mennä perse vielä synnytyksestä punaisena juhlimaan?? Vuotokin on usein vielä silloin kamalan hajuistakin. Kaikenlaisia teini- äitejä täällä neuvojaan jakelee.

• .....
        hankkia lapsia? kirjoitti:

jos menojalka väpättää noin penteleesti, että täytyy mennä perse vielä synnytyksestä punaisena juhlimaan?? Vuotokin on usein vielä silloin kamalan hajuistakin. Kaikenlaisia teini- äitejä täällä neuvojaan jakelee.

Tällaisten äitien takia kaikkia nuoria äitejä pidetään huonoina! Baariin vaan ryyppäämään,vähät siitä vauvasta! Tästä aiheesta voisi tapella loputtomiin,mutta kyllä se nyt vaan kuuluisi olla niin,että pienen lapsen kanssa ollaan kotona!

• urpolainen

Ai ku vauva on 4kk ni vuoto "haisee" pahalle?!?Mikä vuoto?!?Taidat ite haista pahalle!!!
        Kannattaa ottaa asioista selvää ennenku tulee tänne jakelee noita "neuvoja".

Mistä teitä kaikkia urpoja tänne tupsahtelee??!!??

• sargtf
        ..... kirjoitti:

Tällaisten äitien takia kaikkia nuoria äitejä pidetään huonoina! Baariin vaan ryyppäämään,vähät siitä vauvasta! Tästä aiheesta voisi tapella loputtomiin,mutta kyllä se nyt vaan kuuluisi olla niin,että pienen lapsen kanssa ollaan kotona!

painottaisin vielä sitä että,,... HAUKKUKAA NIITÄ ÄIEJÄ JOTKA TOSIAAN PISTÄVÄT VIINAN VAUVAN EDELLE 25h7 en oikein usko että tässä sellainen teiniäiti on!?.. ulkona voi käydä tuulettumassa tosiaan välillä, ilman että siitä pitää haloota tehdä, kumminkin tuntuu ihan rakastavilta ja huolehtivilta vanhemmilta niin mitä ihmettä?
        jessus mitä kritiikkiä, hankkikaa elämä ja haukkukaa oikeaa puuta!!! aika pinnallista porukkaa, taas yleistäminen aika painokasta täällä.

• mikä?

Kuinkas paljon tästä jälkivuodosta oikein tiedät?
        Jos 4kk:n jälkeen synnytyksestä vuotohaisee pahalle, niin luultavasti se on sit haissu jo ennen raskauttakin, koska kyseessä on sitten jo kuukautiset.. että sillai.. ennen kun kerrot noita sun mielipitetä kannattaa ehkä ottaa asioista selvää..

Ja mä olen myös sitä mieltä että vauvan kanssa ei tarvitse olla 24/7.. hulluks siinä tulee niin äiti kuin lapsikin..

• mamma83.

Älä välitä näiden muiden tyhmistä ja ilkeistä kommenteista.
      Jokaisella äidillä on oikeus joskus käydä "tuulettumassa" kavereiden kanssa.
      Kannattaa varata maitoa runsaasti ja varalle vaikka nann korviketta.
      Ihan rauhassa menet vain ulos kavereiden kanssa ja nauti siitä vapaasta jonka saat. Et ole yhtään sen huononpi äiti kun muutkaan!!

• näin on!

Asiaa on se että "joskus" mutta kun näillä penteleen teiniäiteillä se joskus on kohta se jokavkonloppu kun siit muksusta se uutuudenviehätys on mennyt, kersa mummolle että pääsee baariin ketkuttamaan sitä sellupersettä tai jos mummo eikä kukaan muu ota niin otetaan muksu rientoihin mukaan! Just tätä saatanan paskatouhua näillä teiniäiteillä on ja mitä vanhemmaks muksu ja äiti tulee ni sitä enempi on äitee menossa ja muksu(t) ties missä!

Ja sit vielä lisäännytään ja kaikki äpärät eri miehille, siinä sit naidaan kaikki exät ja nyksät läpi, "saan kai mä nyt isän kanssa tekemisissä olla"

Menkää nyt teinimammat ja yli-ikäset epätoivoset "teiniäidit" jo jojoon ja antakaa ne kärsivät lapsenne pois!

• Joku vain
        näin on! kirjoitti:

Asiaa on se että "joskus" mutta kun näillä penteleen teiniäiteillä se joskus on kohta se jokavkonloppu kun siit muksusta se uutuudenviehätys on mennyt, kersa mummolle että pääsee baariin ketkuttamaan sitä sellupersettä tai jos mummo eikä kukaan muu ota niin otetaan muksu rientoihin mukaan! Just tätä saatanan paskatouhua näillä teiniäiteillä on ja mitä vanhemmaks muksu ja äiti tulee ni sitä enempi on äitee menossa ja muksu(t) ties missä!

Ja sit vielä lisäännytään ja kaikki äpärät eri miehille, siinä sit naidaan kaikki exät ja nyksät läpi, "saan kai mä nyt isän kanssa tekemisissä olla"

Menkää nyt teinimammat ja yli-ikäset epätoivoset "teiniäidit" jo jojoon ja antakaa ne kärsivät lapsenne pois!

Mistä tuo kaikki tieto? Mutu-tuntumaa? Olet nähnyt yhden teiniäidin? Yleistät siten?
        Ja yli 25-vuotiaana lapset saaneet ovat täydellisiä ? :D Eikös tässä ollut juuri, että 29-vuotias murhasi oman lapsensa ja sai siitä syytteen. KAIKKI 29-VUOTIAAT ÄIDIT OVAT MURHAAJIA!!!

Niijust :D

• owrekjmntobgkmdst

No johan sait paskaa niskaan!!Ja kaikki muut ovatkin sitten pyhiä äitejä?!?
      Sinuna lypsäisin ainakin 8-10dl maitoa.Ja varalle Tuttelia ettei lapselle pääse nälkä yllättämään.

• opettelisin

ensin hoitamaan vauvaa ja lähtisin sitten baariin. Mistä tiedät suostuuko vauva juomaan pullosta? Ja siis 3dl on varalla!!!??? Meillä 4kk söi jo perunaa,eli ei todellakaan tuo määrä riitä!

• alkuperäiset

viestit ennenkuin kritisoit. sitä paitsi suositukset sanoo että olisi hyvä olla täysi imetyksellä ensimmäiset 6kk eikä perunaa 4kk ikäisenä.

• kaikilla
        alkuperäiset kirjoitti:

viestit ennenkuin kritisoit. sitä paitsi suositukset sanoo että olisi hyvä olla täysi imetyksellä ensimmäiset 6kk eikä perunaa 4kk ikäisenä.

Ei tule niin kauan maitoa(6kk). Ja kyllä minäkin annoin kiinteitä jo 4kk vauvalleni..
        Sanoivat neuvolassa että se olisi hyvä..

• pesee
        kaikilla kirjoitti:

Ei tule niin kauan maitoa(6kk). Ja kyllä minäkin annoin kiinteitä jo 4kk vauvalleni..
        Sanoivat neuvolassa että se olisi hyvä..

Sori vaan mut mä en usko tohon hömppään et "kaikilta ei tule maitoa"!Maito EI sun/mun rinnoista lopu noin vaan!!Se ettei viitti/jaksa/huvita imettää on ihan omaa syytä.Ja vaikka vauvalle antaaki kiinteitä ni rintamaitoa vaan lisäksi.Toi su kommenttis oli just katkeran äidin suusta.Taidat olla vaan kateellinen kun jollain on asiat niin hyvin et lähtee vähä tuulettuu,isä hoitaa lapsensa ja silti maitoa riittää vauvalle!!

• eli minä

no nyt on maitoa pakkasessa 1,5 l eli ei syytä huoleen :) ja kun tuttipullostakin osaa syödä niin kohta meikkä lähtee joraan :)

• vaan....

pidäppäs hauskaa, mutte ei liian hauskaa:), muista sitten pumpata maidot viemäriin kun palailet.

• lapsuudenperheessä ei pullo...
        vaan.... kirjoitti:

pidäppäs hauskaa, mutte ei liian hauskaa:), muista sitten pumpata maidot viemäriin kun palailet.

juu ei saa liian hauskaa pitää... koska se tarkoittaa Suomessa että olet alkoholisti, koska niin monella tänhetkisellä äidillä on kokemuksia alkoholisteista, ja sen takia mikä tahansa alkoholiin liittyvä sana voi olla punainen vaate (esim. ryyppäämään=ryömit lähipäivinä kynnyksen yli örisemään ja soperrat miten pahoillasi olet ja seur. päivänä lähdet taas baariin)

• kakadu

meidän poitsu joi 4kk:n ikäisenä reilut 10 dl päivässä...

• Ä171

pitäähän äitienkin joskus tuulettua... ja hyvä, ettet sentään ryyppää lapsesi seurassa.
      en edes aloittanut lukemaan noita aiempia viestejä - niissä luultavasti mussutetaan ja mössötetään ties mitä sontaa.

mutta siis; parempi liikaa kuin liian vähän.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kela tukee virallisesti Pride-liikettä

Iso kiitos Kansaneläkelaitokselle tuen osoittamisesta myös vähemmistöille. Näin toimii vastuullinen valtiollinen koko k
      Maailman menoa
      92
      4070
    2. Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa

Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k
      Maailman menoa
      25
      2856
    3. Hitaille omat kassat

Kassoilla hidastelevat ärsyttävät. Menee heti loppupäivä pilalle, kun kauppareissu kestää hidastelijoiden takia. Näille
      Maailman menoa
      222
      2098
    4. Jorma Lind kuollut

Ylen uutisankkurina 40 vuotta toiminut Jorma Lind on kuollut 85-vuotiaana. https://yle.fi/a/74-20230265 ARVl on näet
      Maailman menoa
      55
      2063
    5. Mikä on kaunein

Ja hellyttävin hetki irl kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      72
      1446
    6. Mahdatko ymmärtää sitä

Mä en selviä jollei me jutella kunnolla. Tarvitsen sua siihen. Etkä sä voi sitä tietää kun en ole ilmaissut mutta olen
      Ikävä
      76
      1300
    7. Kävisikö tällainen sopimus?

Olisitko valmis juttelemaan jo ensi viikolla kahden kesken?
      Ikävä
      90
      1109
    8. Ensimmäisenä Helluntaina ei uudelleen kastettu KETÄÄN!

Raamattu kertoo, että Helluntaina kastettiin. Mutta vaikka Raamattu ei erikseen kerro tiedän VARMASTI Ettei
      Kaste
      691
      1091
    9. Mitä yhteistä sinulla

on kaivattusi kanssa? Sama musiikkimaku, tai huumorintaju, tai ehkä työpaikka? Vai ettekö tunne vielä niin hyvin?
      Ikävä
      57
      945
    10. Nyt kerrot mies mitä ajattelet minusta

Ihan suoraan ja suodattamatta.
      Ikävä
      68
      914
    Aihe