Kokemuksia TURVA vakuutusyhtiöstä?????

kannattaako

kyseistä yhtiötä kilpailuttaa???????

134

38825

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kokeile

      Kannattaa kilpailuttaa; on kokemusta.
      Myös korvauspuoli on toiminut moitteettomasti.

      • tutustunut

        Olen kärsinyt nahoissani 90-luvun puolessa välissä Turvan touhuista. Yhtiö on pirun halpa ja etenee markkinoilla vanhan työläisaatteen voimalla. Vakuutusehdoissa on paljon epätarkkuuksia ja ne teidän täytyy tutkia tarkoin. Vakuutusalalla työskentelevä serkkupoika sanoo, että Turva ei ole vakuutusyhtiö, eikä se sellaiseksi kehitykään. Kun tietämättömät ihmiset loppuvat Suomesta niin firma sulautetaan sen omistajaan Tapiolaan.


      • yksi tietämätön
        tutustunut kirjoitti:

        Olen kärsinyt nahoissani 90-luvun puolessa välissä Turvan touhuista. Yhtiö on pirun halpa ja etenee markkinoilla vanhan työläisaatteen voimalla. Vakuutusehdoissa on paljon epätarkkuuksia ja ne teidän täytyy tutkia tarkoin. Vakuutusalalla työskentelevä serkkupoika sanoo, että Turva ei ole vakuutusyhtiö, eikä se sellaiseksi kehitykään. Kun tietämättömät ihmiset loppuvat Suomesta niin firma sulautetaan sen omistajaan Tapiolaan.

        siitä 90-luvusta on melkoisesti aikaa, ja ehdot ovat muuttuneet hurjasti sen aikana. turva on yksi suurimmista yhtiöistä suomessa ja tapiola ei todellakaan sitä omista. tapiola on turvan yhteistyö kumppani ja omistaa osan takuu pääomasta, siinä on vissi ero?! ja mitä itse olen turvan asiakkaana ehtoja lukenut ja veraillut, ei niissä ole mitään huonompaa. jos ei itse pidä vakuutuksiaan ajan tasalla (tai edes tiedä mitä vakuuttaa) voi katsoa peiliin, eikä haukkua yhtiötä, oli kyseessä mikä yhtiö tahansa.


      • Asiantuntija
        yksi tietämätön kirjoitti:

        siitä 90-luvusta on melkoisesti aikaa, ja ehdot ovat muuttuneet hurjasti sen aikana. turva on yksi suurimmista yhtiöistä suomessa ja tapiola ei todellakaan sitä omista. tapiola on turvan yhteistyö kumppani ja omistaa osan takuu pääomasta, siinä on vissi ero?! ja mitä itse olen turvan asiakkaana ehtoja lukenut ja veraillut, ei niissä ole mitään huonompaa. jos ei itse pidä vakuutuksiaan ajan tasalla (tai edes tiedä mitä vakuuttaa) voi katsoa peiliin, eikä haukkua yhtiötä, oli kyseessä mikä yhtiö tahansa.

        Kyllä Turvan ja Tapiolan yhteistyö on ymmärtääkseni todella tiivistä. Voidaan puhua melkeinpä Tapiolan tytäryhtiöstä. Turvalla on perinteisesti ollut läheiset suhteet ammattiliittoihin ja Tapiola varmaan haluaa hyötyä tästä. Lisäksi Turva myy Tapiolan säästötuotteita ja eläkevakuutuksia.

        Minäkin olen ollut tyytyväinen Turvan asiakkaana ja vakuutusehdot ovat OK.


      • turvan edustaja
        Asiantuntija kirjoitti:

        Kyllä Turvan ja Tapiolan yhteistyö on ymmärtääkseni todella tiivistä. Voidaan puhua melkeinpä Tapiolan tytäryhtiöstä. Turvalla on perinteisesti ollut läheiset suhteet ammattiliittoihin ja Tapiola varmaan haluaa hyötyä tästä. Lisäksi Turva myy Tapiolan säästötuotteita ja eläkevakuutuksia.

        Minäkin olen ollut tyytyväinen Turvan asiakkaana ja vakuutusehdot ovat OK.

        turvaa voidaan pitää tapiolan tytäryhtiönä, jota se kuitenkaan virallisesti ei ole. tämä johtunee siitä että tapiola omistaa osan turvan takuu pääomasta, muttei kuitenkaan itse yhtiötä, turva on keskinäinen yhtiö, asiakkaiden omistama siis. tapiolan henki ja eläke tuotteita turva tosiaan myy,kuten kaikki pienemmät yhtiöt myyvät isompien firmojen henkivakuutuksia (esim.pohjantähti myy pohjolan tuotteita, muistaakseni.) vaikka yhteistyötä on, turva on silti ihan oma yhtiö.


      • Pekasssa
        turvan edustaja kirjoitti:

        turvaa voidaan pitää tapiolan tytäryhtiönä, jota se kuitenkaan virallisesti ei ole. tämä johtunee siitä että tapiola omistaa osan turvan takuu pääomasta, muttei kuitenkaan itse yhtiötä, turva on keskinäinen yhtiö, asiakkaiden omistama siis. tapiolan henki ja eläke tuotteita turva tosiaan myy,kuten kaikki pienemmät yhtiöt myyvät isompien firmojen henkivakuutuksia (esim.pohjantähti myy pohjolan tuotteita, muistaakseni.) vaikka yhteistyötä on, turva on silti ihan oma yhtiö.

        Kuka tietäisi et jos ei ole luotot kunnossa niin myöntääkö turva koti vakuutuksen?


      • hzxblogdx

        Minä tiedän.


      • Pettetty

        Turva ei ole luotettava Yhtiö ei ota kantaa kun oman yhtiön asiakas kolhii toisen autoa, ei saa päätöstä aikaan eikä enään vastaa edes viesteihin, pitää laittaa vakuutustarkastus laitokseen selvityspyyntöä!!!!!!!


      • Laskutuslupa

        Jos olet vastapuoleni liikenne vahingossa ja Turva on maksajana niin saat odottaa laskutuslupaa.
        Minun vahinko tapahtui 23.1. Poliisit kävi paikalla ja totesivat vastapuolen syylliseksi 25.1. Kävin tekemässä vastapuolen vakuutusyhtiössä Turvassa vahinkoilmoituksen. Auton vein korjaamolle 8.2. ja valmista oli 18.2. mutta en saa autoa ulos kun Turvasta ei ole tullut laskutuslupaa.
        Palvelu Salon Turvassa ennätyshuonoa virkailija tiskin takana töykeä. Älkää ihmeessä ottako sieltä vakuutuksia.


      • Hölmöläisiä

        Höpö höpö... Pitääkö joku sun autoa siellä muka panttivankina? Sen kus ajat sen ulos sieltä, jos on korjattu. Jos päätöstä ei ole tuossa ajassa tehty niin se on riitautettu ja poliisi ei päätä näissä asioissa vaan menee oikeuteen.


      • Hölmöx

        Turvan asiakaspalveluun kuuluu töykeys, edes kiitos ja näkemiin ei kuulu tapoihin.
        Todella huono asiakaspalvelija Nokialla.


      • haltiasamakuinhaltija

        Turvan asiakaspalvelu ala-arvoista. Minua palveli Nokialla nainen paljain jaloin.
        Pahat lattajalat näyki olevan. Ei olisi paljasjalkaisuus haitannut jos ei olisi ollut töykeä.


      • joustoa

        Onpa kommentoijilla huonoja kokemuksia toisin kuin minulla. Asiakkaana olen saannut nopean käsittelyn ja asianmukaisen korvauksen vakuutusehtojen mukaisesti. Asiakaspalvelussa ainakaan pääkonttorissa ei ole ollut moittimista eikä liioin pukeutumisessa. Edellisessä yhtiössä asait eivät sujuneet yhtä jouhevasti.


      • Tyynetär

        Tunen olevani turvassa kun siirsimme kaikki vakuutukset Op-Pohjolasta Turvaan.Kaikki korvaukset on maksettu ja palvelu todella hyvää.


      • MuistojaPohjolasta
        Tyynetär kirjoitti:

        Tunen olevani turvassa kun siirsimme kaikki vakuutukset Op-Pohjolasta Turvaan.Kaikki korvaukset on maksettu ja palvelu todella hyvää.

        Op-pohjola loistaa soitin kotoa yli puolituntia menin pohjolan toimistoon siellä ei päässyt asioimaan lainkaan näytettiin, että soittaa toimiston nurkassa olevasta puhelimesta ks. virkailijalle 20 minuuttia. Paloi pinna, vasta tämän jälkeen sanottiin että he voivat jättää soitto pyynnön. Siirsin vakuutuksen Turvaan välittömästi ja asiointiin ei tarvinnut varata aikaa vaan suoraan virkailijalle ja homma hoitui pienen odotuksen jälkeen. Kyllä hermo lepäsi kun asiat hoitui sutjakkaasti viehättävän virkailan kanssa hymyssä suin.


      • Anonyymi
        tutustunut kirjoitti:

        Olen kärsinyt nahoissani 90-luvun puolessa välissä Turvan touhuista. Yhtiö on pirun halpa ja etenee markkinoilla vanhan työläisaatteen voimalla. Vakuutusehdoissa on paljon epätarkkuuksia ja ne teidän täytyy tutkia tarkoin. Vakuutusalalla työskentelevä serkkupoika sanoo, että Turva ei ole vakuutusyhtiö, eikä se sellaiseksi kehitykään. Kun tietämättömät ihmiset loppuvat Suomesta niin firma sulautetaan sen omistajaan Tapiolaan.

        Kyllä sen korvauskäytännöistä kärsitään vieläkin 2020. Kokemuksia venevahingosta, asiaa pallotellaan vahinkoarvion tehneen alihankkijan ja Turvan välillä. Vieritetään päätöstä toinen toiselle, käsittämätöntä puuhastelua. En suosittele kellekkään jos haluaa TURVAA!!


      • Anonyymi
        turvan edustaja kirjoitti:

        turvaa voidaan pitää tapiolan tytäryhtiönä, jota se kuitenkaan virallisesti ei ole. tämä johtunee siitä että tapiola omistaa osan turvan takuu pääomasta, muttei kuitenkaan itse yhtiötä, turva on keskinäinen yhtiö, asiakkaiden omistama siis. tapiolan henki ja eläke tuotteita turva tosiaan myy,kuten kaikki pienemmät yhtiöt myyvät isompien firmojen henkivakuutuksia (esim.pohjantähti myy pohjolan tuotteita, muistaakseni.) vaikka yhteistyötä on, turva on silti ihan oma yhtiö.

        Tilanne on tosiaan muuttunut 90-luvulta. Lähitapiola ja suuri määrä ay-liikkeen liittoja ovat suurimmat Turvan omistajat. Asiakkaat omistajia kyllä, mutta mahdollisuus vaikuttaa käytännössä nolla. Turva on nykyisin virallisesti Lähitapiolan tytäryhtiö, Turvan tuotteet ovat kopioita Lähitapiolan tuotteista, vanhempaa sukupolvea niistä, koska ensin kaikki uutuudet tehdään Lähitapiolalle.


      • Anonyymi
        Pettetty kirjoitti:

        Turva ei ole luotettava Yhtiö ei ota kantaa kun oman yhtiön asiakas kolhii toisen autoa, ei saa päätöstä aikaan eikä enään vastaa edes viesteihin, pitää laittaa vakuutustarkastus laitokseen selvityspyyntöä!!!!!!!

        Kyllä, kyllä Turva hyvin rahastaa ja kohtuulliset on vakuutuusmaksut mutta kun pitäisi korvata vahinkoa niin päätös venyy kohtuuttomasti ja sitten päätös on kielteinen, siis venyvä aika käytetään porsaanreiän keksimiseen, vaikka ensin olisi jo korvauspäätös myönnetty. Meillä päin tätä kutsutaan petokseksi ja ja sen osalta asia onkin kesken.


      • Anonyymi

        Turva on turha. Oikeusturva vakuutusta olen maksanut aivan turhaan. Paperissa sanottiin että korvataan asianajajan ja oikeuden kulut. Mutta jostain keksivät että ei sitä maksetakaan. Järkyttävää huijausta. Koulussa jo opetetaan valitettavasti ei korvata. On aika nolo sanoa että olen vakuutusyhtiössä töissä. Kaikki huijaavat mennen tullen. Pienensin hurjan paljon vakuutustani mitä sitä tyhjää maksaa.


      • Anonyymi
        tutustunut kirjoitti:

        Olen kärsinyt nahoissani 90-luvun puolessa välissä Turvan touhuista. Yhtiö on pirun halpa ja etenee markkinoilla vanhan työläisaatteen voimalla. Vakuutusehdoissa on paljon epätarkkuuksia ja ne teidän täytyy tutkia tarkoin. Vakuutusalalla työskentelevä serkkupoika sanoo, että Turva ei ole vakuutusyhtiö, eikä se sellaiseksi kehitykään. Kun tietämättömät ihmiset loppuvat Suomesta niin firma sulautetaan sen omistajaan Tapiolaan.

        Ilmankos eivät suostu maksamaan korvauksia.


      • Anonyymi
        Hölmöx kirjoitti:

        Turvan asiakaspalveluun kuuluu töykeys, edes kiitos ja näkemiin ei kuulu tapoihin.
        Todella huono asiakaspalvelija Nokialla.

        Vakuutus yhtiöt on keksineet ärsyttäviä mainoksia telkkariin. Huijaavat uusia asiakkaita. Valitettavasti osaavat hyvin sanoa.


      • Anonyymi
        joustoa kirjoitti:

        Onpa kommentoijilla huonoja kokemuksia toisin kuin minulla. Asiakkaana olen saannut nopean käsittelyn ja asianmukaisen korvauksen vakuutusehtojen mukaisesti. Asiakaspalvelussa ainakaan pääkonttorissa ei ole ollut moittimista eikä liioin pukeutumisessa. Edellisessä yhtiössä asait eivät sujuneet yhtä jouhevasti.

        Taidat olla turvan työntekijä kun kehut turvaa eli turhaketta


      • Anonyymi

        Moi


    • kannattaako

      voin todeta seuraavaa:Olen lukenut kommentteja.Olen perehtynyt asiaan todella tarkasti omasta mielestäni.Vakuutusyhtiön edustaja teki tarjouksen ja lopputulos on seuraava minun kohdallani.Vertailun kohteena käyttämäni Lähi-Vakuutus vastaan Turva.
      Lähi-Vakuutuksen hinta edullisempi(50€)vuositasolla,johon kuuluu:liikennevakuutus,kasko,asuinrakennus,erilliset rakennukset autotalli,talousrakennus.vastuuvakuutus,vaimon täysajantapaturmavakuutus,matkavakuutukset(2kpl)traktorin liikennevakuutus,irtaimistovakuutus.
      Vakuutuksen luokitus poikkeaa toisistaan seuraavasti vain asuirakennuksen osalta.Turvan tarjouksessa paras(laajin)taso.Lähi-Vakuutuksella perustaso.
      Sitten seuraavaksi vakuutusehdot:Lähi-Vakuutuksella suhteellisen selkeästi ymmärrettävät ja helppolukuiset tiedot korvattavista/ei korvattavista asioista.
      Joiden laajuus kokonaisuudessaan parempi kuin Turvalla.
      Turvan vakuutusehdoissa on "kikkailtu"sanoilla sekä pilkuilla/pisteillä joiden tulkinta on hankalaa ja näin ollen myös joutuu todella paneutumaan vakuutusehtoihin,että saa oikean selvyyden ja tarkoituksen asioiden todellisesta tarkoitusperästä.
      Syy,miksi halusin vaihtaa vakuutusyhtiötä oli,että minun kohdallani Lähi-Vakuutuksessa kaikkion pelannut vuosia hyvin.Mutta,jos tulee muutoksia esim.autonvaihto,niin alkaa helvetinmoinen paperinkierrätys,jossa siirretään maksettua vakuutusmaksua toisiin/toiseen vakuutukseen,ja näin ollen tarkistaminen on henkilökohtaisesti vaatii todella matematiikkaa.Mutta jos vakuutukset muuttuu,niin mielestäni on yksinkertaista ja helppoa esim.autokaupassa lopettaa vaihdetun(entisen)auton vakuutus siihen päivään ja yhtiön palauttaa mahdolliset maksetut vakuutusrahat suoraan tilille ja aloittaa uuden auton vakuutus puhtaalta pöydältä.Näin on mielestäni helppo ja yksinkertainen tapa hoitaa asia.Täytyy kyllä todeta,että annoin palautetta yhtiölle,joka otti yhteyttä asian tiimoilta.Totesin,että vaihdan yhtiötä tällaisten järjestelyjen takia.Mutta yhtiö lupasi,että kohdallani kirjataan asiat siten,että minulle palautetaan tulevaisuudessa mahdolliset palautukset,jotka olen ed.maininnut.Aika näyttää kuinka käy?
      Loppu kaneettina täytyy sanoa,että kohdallani ja vakuutusehtojen perusteella,että Lähi-Vakuutus on mielestäni "turvallisempi"kuin Turva.Tämä ei ole vetoomus puolesta/vastaan mitään yhtiötä kohtaan.Jokainen tulkitsee ja tekee päätöksesnä itsenäisesti.Hyvää tulevaa kesää kaikille.

      • kokemustietoa1

        Kyllä "kannanotto" tietää monia asioita oikeinkin, mutta tuo oli silloin, kun Lähi-vakuutis ja Tapiola eivät vielä olleet fuusioituneet. Silloinhan Turva-vakuutuksella oli yhteinen atk-järjestelmä Tapiolan kanssa, en tiedä onko enää? Vakuutuksien ja pankkitoimintojen keskitys Tapiolaan ja Prismaan kaikilla osa-alueillaan tuo jopa 17 % edun kuhunkin vakuutukseen, johon Turva ei saata pystyä enää? Muistan vuosien takaisista kilpailutuksista sen, että Turvasta olisin saanut kaikkein edullisimman osa- tai kokonaistarjouksen, jos vakuutukseni olisivat olleet jossain muussa yhtiössä, kuin Tapiolassa, mutta kun eivät olleet, niin hinnoittajaksi muotoutui Tapiola? - Sielläkin on nyt tuota samanlaista korvauspäätöksien "unohtamista", etenkin oikaisuprosesseissa. Kun lähetän oikaisupyynnön päätöksessä ilmoitetun virkailijan nimellä sähköpostiinsa, niin automaatti sylkee tiedon käsittelyyn ottamisesta vuorollaan, ja käsittelypäivänä tulee tekstiviesti puhelinnumerolla, mahdollisia lisätietoja varten. Ja, kun minulla ei ollut mitään lisättävää, niin en soittanutkaan (omakustanne soitto), ja sitten turhaa odottelua pari kuukautta - jutun oikaisu oli keskeytetty, ilmeni toimistokäynnilläni? Tapiolan paikallistoimisto ei edes pahoitellut asiaa, sanoivat vaan, ettei oikaisupyyntöä ole tullutkaan heille, no eipä tietenkään, koska se meni sähköpostitse Espooseen!


    • Kuju77

      Ihmeellistä korvaus käytäntöä.
      Jos sattuu kodinkoneen aiheuttama vahinko, niin joudut itse maksamaan kaiken ensin. Sitten, kun sinulla on esittää laskut sun muut, niin saat rahat tilille. Ei jokaisella ole säästössä niin paljoa rahaa, että on vara maksaa ensin itse.

      TURVA:lla on todella huono korvaus käytäntö. EN SUOSITTELE KENELLEKÄÄN VAKUUTUSYHTIÖKSI. Lisäksi kodinkoneiden ostoarvot heidän mukaan on pienempiä, mitä todelliset hinnat.

    • ...

      Onko kokemuksia Turvan matkavakuutuksesta, jos lomamatkalla joutuu lääkäriin tai sairaalahoitoon, niin riittääkö vakuutuskortin näyttö?

      • skorpioni52

        Olin lapseni kanssa Roomassa ja Turvan matkavakuutus. Jouduin turvautumaan lääkäriin, jonka pyysin hotelliin. Kun maksun aika koitti, esitin vakuutusasiakirjan. Olin todella hämmästynyt kun lääkäri luetteli suomalaisia vakuutusyhtiöitä, joiden kortti kelpaisi, mutta Turva oli tuntematon ja ei auttanut kuin lähteä pankkiautomaatille hakemaan rahat. Lasku oli huima mutta lääkärin hoito hyvä. Parempi kuin Suomessa. Oli vaara ettei päästä kotimaahan paluulennolla, mutta onneksi päästiin. Kuittia vastaan sain Turvasta rahat, mutta mutkien kautta. Onneksi tilillä oli "varakassa".


      • Höpöä
        skorpioni52 kirjoitti:

        Olin lapseni kanssa Roomassa ja Turvan matkavakuutus. Jouduin turvautumaan lääkäriin, jonka pyysin hotelliin. Kun maksun aika koitti, esitin vakuutusasiakirjan. Olin todella hämmästynyt kun lääkäri luetteli suomalaisia vakuutusyhtiöitä, joiden kortti kelpaisi, mutta Turva oli tuntematon ja ei auttanut kuin lähteä pankkiautomaatille hakemaan rahat. Lasku oli huima mutta lääkärin hoito hyvä. Parempi kuin Suomessa. Oli vaara ettei päästä kotimaahan paluulennolla, mutta onneksi päästiin. Kuittia vastaan sain Turvasta rahat, mutta mutkien kautta. Onneksi tilillä oli "varakassa".

        Ihan höpö höpöä tää sun juttu... Italialainen lääkärikö ihan luetteli suomalaisia vakuutus yhtiöitä. En usko, että Suomalainen lääkäri tietäisi luetella yhtään italialaista vakuutusyhtiötä..


    • dfgh57g

      Bingo! Olimme lomamatkalla Turkin Sidessä ja siellä tarvitsimme lääkäriä. Minulla on liiton kautta matkustajavakuutus Turvassa ja erikseen jatkuva matkavakuutus Ifissä. Lääkäri tuli hotelliin hoitamaan minua. Kaikki sujui tosi helposti ja nopeasti. Sitten tuli maksun aika. Tarjosin lääkärille Turvan korttia, mutta sitä hän ei huolinut. Hän katsoi kädessäni olevaa Ifin korttia ja sanoi, että tuo toinen kelpaa. En saanut koskaan siitä tapauksesta laskua, joten lääkäri oli varmaankin laskuttanut suoraan Ifiä. Toinen tapaus sattui Brasiliassa. Vaimo ja poika saivat matkaripulin. Toisen hoitokulut haettiin Ifistä ja toisen Turvasta. Ifistä tuli korvauspäätös samana päivänä, eikä kuitteja kyselty. Turvasta tuli noin kuukauden kuluttua kirje missä pyydettiin tositteet. Lääkkeistä minulla ei ollut tositetta, mutta muistin mitä se maksoi. Turvasta tuli kirje kotiin parin viikon kuluttua siitä, jossa kulut maksettiin tositteiden mukaisesti ja poikkeuksellisesti myös se neljän euron lääke ilman kuittia. Ilmoittivat, että jatkossa pitää kaikista olla kuitit. Nämä kokemukset minulla on siis Turvasta, jonne en ikinä omia vakuutuksia siirrä.

    • Ei helvetti.

      On kyllä huono firma.

      Itse ostin vahingossa Turvasta autooni vakuutuksen, kunnes huomasin että POP-Vakuutuksella on puolet halvempi. Irtisanoin Turvan mutta eihän se mitään auttanut, lasku kajahti. Nyt on molemmista yhtiöistä lasku avoinna ja Turvan asiakaspalvelu ala-arvoista.

      Älkää hemmetissä ostako Turvasta mitään. Siitä ei ole kuin harmia.

      • Turvasta

        tullut ikään kuin aikakauslehtien puhelin myynti firma! Olen itse ollut tyytyväinen Turvan asiakas 11v, ja kertaakaan tuona aikana en ole vakuutuksista hakenut mitään. Vakuutettuna kuitenkin kaksi taloa, kolme autoa ja henkivakuutukset kaikki turvassa, joten vuosi maksut ovat päätä huimaavia! Kaikessa on täydet ja mahdollisimman kattavat vakuutukset. Nyt kk takaperin autooni murtauduttiin omalla pihalla. Ikkuna rikki ja tavarat lähti. Tein ilmoituksen ja turvan vastaus: vie auto tarkastajalle ja sitten korjaukseen. Mutta millä ajokelvottoman autoni vien? Oma ongelma koska ette ottanut autovakuutukseen lisävakuutusta. No hoidin itse auton korjaukseen ja maksoin omavastuun kuljetuksen, kun olin aikeissa kysyä varastettujen tavaroiden korvauksesta niin luurista ilmoitetaan jonotusajaksi 10min, tuon ajan odotettuani luurista ilmoitettiin uudestaan jonotusajaksi 14min?!?! miten voi aika kasvaa odottamalla? No soitin tavalliseen asiakspalvelu nroon johon vastattiin heti ja alettiin kaupata uutta vakuutusta koska valitin että edellinen ei vielä korvannut mitään tavaroita vielä. Myöhemmin tuli ilmoitus että tarvitaan kuitit tavaroista, ilmoitin heti ettei ole ja nyt asiaa on jankattu viikkokausia eivätkä vielä ole osanneet korvata mitään vaikka vaatimukseni olivat naurettavat muutama satanen tavaroistani!! Asiakaspalvelun vakuutusmyyjä kyllä muistuttelee olemassaolostaan ja tarjoaa uusia "parempia" vakuutuksia s-postitse eikä vanhan käsittely kiinnosta yhtään!

        HYVÄT IHMISET TEHKÄÄ ITSELLENNE PALVELUS, ÄLKÄÄ OSTAKO TURVASTA MITÄÄN!! selviätte helpommalla koska asiakkuus suhteellanne ei sitten ole v**** väliä!


      • Ilmainen

        Ilmaiseksiko sun ois pitänyt Turvasta se vakuutus saada? Kyllähän sieltä vakuutusyhtiöstä kajahtaa lasku, jos sulla on päivänkin vakuutus Turvassa voimassa.


      • Höpöä

        Liikenne Vakuutusta voi siirtää ainoastaan kerran päivässä. Tämän vuoksi vakuutuksesi on ollut vähintään yhden päivän voimassa Turvassa, mistä sinulle on lähtenyt minimilasku. Olet hyväksynyt vakuutustarjouksen allekirjoituksellasi, joten menee kyllä omaan piikkiin.


      • septy

        Kyllä, Vakuutusyhtiö TURVA hallitsee vakuutusten teon, ja vastuuttoman rahastuksen. Mutta vastuu ja korvausvelvollisuuden kiertäminen on kyllä alansa huippua. Asiakas palvelu täysin laiminlyötyä ja holtitonta, tieto ei kulje. En suosittele kenellekään. Rahat menee, jäljelle jää vain pettynyt mieli.


      • Jospaha

        Turvan palvelu ala-arvoista tottatosiaan. Minua palveli yksi töykimys Nokian toimistolla paljasjaloin. Pahat lattajalat näkyi olevan. Ei olisi haitannut paljasjalkaisuus, jos olisi edes tervehtinyt.


      • Nisukkala
        Turvasta kirjoitti:

        tullut ikään kuin aikakauslehtien puhelin myynti firma! Olen itse ollut tyytyväinen Turvan asiakas 11v, ja kertaakaan tuona aikana en ole vakuutuksista hakenut mitään. Vakuutettuna kuitenkin kaksi taloa, kolme autoa ja henkivakuutukset kaikki turvassa, joten vuosi maksut ovat päätä huimaavia! Kaikessa on täydet ja mahdollisimman kattavat vakuutukset. Nyt kk takaperin autooni murtauduttiin omalla pihalla. Ikkuna rikki ja tavarat lähti. Tein ilmoituksen ja turvan vastaus: vie auto tarkastajalle ja sitten korjaukseen. Mutta millä ajokelvottoman autoni vien? Oma ongelma koska ette ottanut autovakuutukseen lisävakuutusta. No hoidin itse auton korjaukseen ja maksoin omavastuun kuljetuksen, kun olin aikeissa kysyä varastettujen tavaroiden korvauksesta niin luurista ilmoitetaan jonotusajaksi 10min, tuon ajan odotettuani luurista ilmoitettiin uudestaan jonotusajaksi 14min?!?! miten voi aika kasvaa odottamalla? No soitin tavalliseen asiakspalvelu nroon johon vastattiin heti ja alettiin kaupata uutta vakuutusta koska valitin että edellinen ei vielä korvannut mitään tavaroita vielä. Myöhemmin tuli ilmoitus että tarvitaan kuitit tavaroista, ilmoitin heti ettei ole ja nyt asiaa on jankattu viikkokausia eivätkä vielä ole osanneet korvata mitään vaikka vaatimukseni olivat naurettavat muutama satanen tavaroistani!! Asiakaspalvelun vakuutusmyyjä kyllä muistuttelee olemassaolostaan ja tarjoaa uusia "parempia" vakuutuksia s-postitse eikä vanhan käsittely kiinnosta yhtään!

        HYVÄT IHMISET TEHKÄÄ ITSELLENNE PALVELUS, ÄLKÄÄ OSTAKO TURVASTA MITÄÄN!! selviätte helpommalla koska asiakkuus suhteellanne ei sitten ole v**** väliä!

        Kahden talon ja kolmen auton sekä henkivakuutuksien vakuutusmaksut ovat päätähuimaavia vain persaukisille.


      • Matkavakuutus

        .
        Nyt on kokemusta Turvasta!
        Nimi harhauttaa asiakkaan uskomaan yrityksen vilpittömyyteen. Syntyy mielikuva siitä että palvelu turvaa elämääsi ja on ihmisläheisempää kuin kilpailijoilla
        Kokemukseni ko. vakuutusyhtiöstä on erittäin ikävä. En missään tapauksessa suosittele kenellekään, Päinvastoin kehotan kaikkia lopettamaan vakuutuksensa Turva- yhtiössä välittömästi !
        Vakuutusmaksut kannattaa tallettaa pankkiin. On sitten jotain, kun vahinko sattuu.
        Vakuutusyhtiölle menneet rahat häipyvät tuhkana tuuleen.
        Turvaa kiinnostaa vain maksava asiakas. Muutut heti hankalaksi kun sinulle sattuu jotain ja tulee korvaamisen aika. Alkaa asioiden vääristely . Sinut todetaan menneen väärin perustein lääkäriin ja sinun hoitosi oli väärä!
        Hyvän lääkärin ovat onnistuneet palkkaamaan. Sellaisen kun osaa tehdä diagnoosin (telepaattisesti) tuhansien kilometrien päästä.
        Älä kuvittele, että Turvassa olet turvassa!


      • Anonyymi

        Persaukisten valitusta😎


    • Jäbäduunaa

      Harvemmin keskustelupalstoille mitään hyvää vakuutusyhtiöistä kirjoitellaan, vaan päinvastoin. Itselläni Turvassa vakuutukset (irtaimisto, auto, tapaturma, matkustaja). Vakuutusehdoilta vastaava kuin muiden yhtiöiden tarjoukset olivat, mutta edustaja pääsi hinnoissa sen verran alas, että eroa oli n. 200 e seuraavaan vaihtoehtoon. Itse olen vakuutusalalla ollut töissä nyt kahdella isommalla toimijalla yhteensä n. 10 v. Omaan tarjoomaan en päätynyt, vaikka henkilökunnan alet olisin tietysti saanut. Kerta se kehua voi kilpailijaa. Samaa valitusta näyttää olevan joka yhtiön kohdalla.

      • Korvauksen hakija

        Toivottavasti olet myös vahinkotapahtuman jälkeenkin vielä samaa mieltä.
        Yhtä kokemusta rikkaampana tiedän miten korvauskäsittely siellä Turvassa etenee.


    • IF on syvältä

      Jos haluatte tapella vakuutuksista niin ottaka IF sillä olen soittanu 3 viikkoa päivittäin ja jattäny soittopyyntöjä sitten sain käsittelijän sähköpostiosoitteen johon käsittelijä väittiu olevan lomalla ja asiakaspalvelussa väitettiin että koko 3 viikkoa käsittelijällä oli auki kyseinen tapaus

    • Peukku ylös

      Turvasta pelkkää positiivista kokemusta.Kaikki pelannut hyvin ja hinnat olleet ainakin ajoneuvo vakuutuksissa edullisimmat minulle.

      • ei enää turvaa

        Juu,turvassa kaikki toimii hienosti siihen asti kun sattuu vahinko.
        Kilpailukykyiset hinnat mutta sopimusehdot niin ympäripyöreitä ja tulkinnanvaraisia ettei koskaan tiedä kosvaako vakuutusyhtiö vahinkoa vai ei.Kokemuksesta voin sanoa että useimmiten ei.
        Turvan kortilla ei tosiaankaan tee ulkomailla mitään niinkuin tuolla on aiemmin jo todettukin.
        Jos autoon tulee tekninen vika niin kannattaa pitää huoli että se tapahtuu jossain muualla kuin omassa kotipihassa,hinauspalvelu ei korvaa hinausta korjaamolle mikäli tekninen vika sattuu omassa pihassa.Kannattaa tuupata se auto parkkipaikalta tienposkeen.


      • Tosi on
        ei enää turvaa kirjoitti:

        Juu,turvassa kaikki toimii hienosti siihen asti kun sattuu vahinko.
        Kilpailukykyiset hinnat mutta sopimusehdot niin ympäripyöreitä ja tulkinnanvaraisia ettei koskaan tiedä kosvaako vakuutusyhtiö vahinkoa vai ei.Kokemuksesta voin sanoa että useimmiten ei.
        Turvan kortilla ei tosiaankaan tee ulkomailla mitään niinkuin tuolla on aiemmin jo todettukin.
        Jos autoon tulee tekninen vika niin kannattaa pitää huoli että se tapahtuu jossain muualla kuin omassa kotipihassa,hinauspalvelu ei korvaa hinausta korjaamolle mikäli tekninen vika sattuu omassa pihassa.Kannattaa tuupata se auto parkkipaikalta tienposkeen.

        Toinen yhtiö kyllä korvaa kotipihahinauksetkin ja pelkällä puhelinsoitolla.


      • TyytyväinenTurvaan

        Turvan autopalveluvakuutus korvaa hinauksen kotipihasta.


      • Turvassaonparemmassa

        Liiton kautta matkavakuutus Turvassa,useamman kerran joutunut käyttää matkavakuutusta,muualla lasku menny suoraan yhtiöön,paitsi Kreetalla piti itse maksaa,sitten lasku Turvaan ja homma hoitu.Talvisin otan lisäpäiviä liiton 45pv.vakuutukseen noin.15pv lisämaksu oliko n.35€.Viime talvena Thaimaassa jouduin sairaalaan vatsatauti,JHL korttia näytin sairaalassa lähdettyäni nimi muutamaan paperiin ja sillä selvä.Eli turvan matkavakuutus toimii.


    • Tyytyväinen Turvaan

      Itse olen täysin tyytyväinen Turvaan,olen saanut rahat tiille muutamassa päivässä ja sitten mennyt ostamaan rikki menneen pakastinen...ja kaikki hoitui tosi hienosti...mutta Ifilla EI.. meillä räjähti maalipurkki kun se avattiin ja kaikki maalit pitkin keittiön seiniä,kaappien ovia ja kattoa myöten..siis koko keittiö pilalla..Ifi ei sitä korvannut vaikka oli laaja kotivakuutus heiltä. Siis heti vaakuutusyhtiö vaihtoon ja Turva on ollut todella hyvä..en voi moittia Ifin jälkeen todellakaan.

    • Sais edes tarjouksen

      Kilpailutin kaikkia vakuutuksia seitsemässä yhtiössä. Kaikki muut paitsi Turva antoivat suosiolla tarjoukset kaikista vakuutuksista (tapaturma-, koti-, auto-, vene-, henki-, soitin- ja lapsivakuutus).

      Turvasta alettiin ensi tivaamaan todistusta soittimen hinnasta, alkuperästä, valmistenumeroa ja jopa valokuvaa heidän arkistoihinsa. Pyysin siis vasta tarjousta?. Pyysin jättämään soitinvakuutuksen tarjouksesta pois ja sen jälkeen sama juttu halvan (10 000€) moottoriveneen vakuutuksesta. Olisivat vielä kaivanneet valokuvia veneestäni?.

      Ei tarvinnut tämän enempää kysellä tarjouksia Turvasta, päädyin toiseen vakuutusyhtiöön :)

    • Vakuutusasiamies

      On totta, että Turvassa pyydetään valokuva yli 30 vuotta vanhasta veneestä, jos haluaa vakuutustarjouksen veneen kaskovakuutuksesta. Turvalla on hiukan tiukempi riskiseula ja sen tarkoituksena on pitää vakuutukset edullisina asiakkailleen. Soittimelle olet ilmeisesti halunnut vakuutuksen erikseen, koska et säilytä sitä kotonasi vaan esim. Bändikämpässä? Tässäkin tapauksessa halutaan tietää etukäteen minkä arvoinen soitin on, koska vakuutuksen hinta määräytyy sen arvon mukaan. Jos säilyttäisit soitinta kotona etkä bändikämpässä ei sitä tarvitsisi erikseen vakuuttaa. Todella arvokkaista soittimista halutaan myös valokuva, mutta minkäänlaista todistusta arvosta ei pyydetä.

    • Fennia is best

      Eli kun tätä kommenttipalstaa lukee, niin rivien välistä selviää se, että vakuutusta ei pidä arvioida hinnan mukaan, vaan korvauskäytäntöjen ja asiakaspalvelun mukaan.
      Itselläni on vakuutukset kaikki Fenniassa. Ja pakko on sanoa, että palvelu on ollut todella asiallista ja vakuutukset hinta suhteessa korvamiskäytäntöihin on ehdottomasti hyvä. Tämä tuli koettua erään liikennevahingon yhteydessä.

      Meinasin alkaa kilpailuttamaan, mutta näköjään tarvetta ei siihen olekkaan.Liiton jäsenyydet ei merkkaa mitään jos nuo kommenteista lukemani asiat pätevät.
      Luotan edelleen Fenniaan.

    • ex-tanskalainen

      Quote: "Eli kun tätä kommenttipalstaa lukee, niin rivien välistä selviää se, että vakuutusta ei pidä arvioida hinnan mukaan, vaan korvauskäytäntöjen ja asiakaspalvelun mukaan."

      Juurikin näin. Näistä vakuutusyhtiöiden asiakastyytyväisyyksistähän tehdään ihan tutkimustakin. Uutisointia yhdestä alla:

      http://www.taloussanomat.fi/yritykset/2013/11/11/kysely-turvalla-ja-fennialla-tyytyvaisimmat-asiakkaat/201315640/12

      Turva ollut paras nyt neljättä vuotta peräkkäin.

      Itsellä olleet kaikki vakuutukset Turvassa viidettä vuotta - ja siellä pysyvät!

      • Turvaton

        Turva on varmasti tutkitusti hyvä laskuttamaan. Mitään isompia juttuja eivät korvaa. Itsellä oli pesukonevuoto jota ei korvata turvan laajimmasta kotivakuutuksesta. Heillä kun on korvausrajoituksena: asennus, valmistus, aine, käyttö, suunnittelu yms poisluettu korvattavissa vahingoista. Eli siis ihan sama onko pesukoneen osa hajonnut (esim ainevika), koneessa valmistusvirhe, asentaja tehnyt virheen tai jopa koneessa suunnitteluvirhe. Mitään ei siis korvata. En tiedä mitä korvattavaa vikatyyppiä jää enää jäljelle? Jumalallinen väliintulo pesutapahtuman yhteydessä tai meteoriitin isku? En suosittele Turvaa kenellekään, ellei henkilö ole masokisti.


    • Kieroyhtiö

      Älä vaan ota Turvalta mitään. Heidän vakuutukset kalliita muihin verrattuna joten kysy muiltakin. Yleisesti vakuutusmyyjillä on oikeus antaa 15% alennusta, mutta senkin jälkeenkin jää vielä kalliiksi. Pohjola- yhtiöt voi antaa jopa 30% ja Fennia jopa 40%. Jos omistat autoja ja niissä ei ole bonuksia on paras vaihtoehto Pop-vakuutus tai Pohjantähti sieltä ns. "ilmaisia bonuksia". Turva ilmoittaa olevansa ainoa yhtiö joka antaa liittialennuksia. Tämä tieto ei ole oikea, koska liittoalennusta saa myös If ja Pohjola-yhtiöistä. Liittoalennukset muilla myös suuremmat kuin Turvalla.
      Turva korvauspuoli kans aika persiistä, henkilökunta nuorta ja päätökset tekee tiukkapipo lakimies. Entisiltä vakuutusedustajilta peritty palkkoja takaisin jopa perintäyhtiön voimin ja uhiteltu oikeusjutuilla. Kirjatkaa kaikki Turva myyjän lupaukset paperille ja myyjän nimi alle, muisti tuntuu häviävän kun vahinko sattuu. Kaikki mitä myyjä lupaa on sitovaa vakuutusyhtiölle.
      Toimiiko vastuullinen yhtiö näin.
      Ilman korvauksia jäänyt jo toisen yhtiön asiakas....
      Asia menossa vakuutuslautakuntaan käsittelyyn

      • VakuutusEdustaja

        Vastaus entiselle Turvan edustajalle, jolta on näköjään tullut tänne kaksi viestiä. Se, että sinä et pärjää edustajana ei tarkoita sitä, että Turva olisi jotenkin sinua huijannut. Et ole ollut missään vaiheessa ollut Turvaan työsuhteessa vaan toiminut itsenäisenä yrittäjänä ja sinulle on tehty selväksi koulutusajan palkkioiden takaisinperinnät ja muut ehdot mikäli lopetat heti alkuunsa homman. Olet myös tämmöisen sopimuksen itse allekirjoittanut.

        Itse kerrot viestissäsi "kun tulosta ei synny", niin edustajasopimuksesi on päätetty. Tähän voin vastata, että ei ole kenenkään etu, että mikäli myynti ei suju niin jäät "hengailemaan" Turvaan.

        Mitä tulee näihin alennuksiin niin ei ketään järkevä ihminen ota vakuutuksia sen mukaan, kuinka monta prosenttia alennuksia vakuutuksista saa. Järkevä ihminen tekee päätöksen sen perusteella mikä on lopullinen hinta viivan alla. Muissa yhtiössä usein lähtöhinta vakuutuksissa voi olla tuplat Turvaan ja sen takia muissa yhtiöissä joudutaan antamaan kovia alennusprosentteja vakuutuksista.

        Mitään korkeakoulutusta ei tarvita vakuutusedustajan työhön, mutta jokainen edustaja joka Turvaan palkataan saa muutaman kuukauden kestävän koulutuksen Tampereella pääkonttorilla. Koulutus antaa tarvittavan osaamisen työhön ja asiakasneuvojat antavat vielä toimistolla apua tarvittaessa.

        Voin varmasti sanoa omasta ja kaikkien Turvassa pidempään olleiden edustajien puolesta, että Turva on paras paikka toimia edustajana ja yksi parhaista vakuutusyhtiöistä Suomessa.

        -Vakuutusedustaja Turva


    • TurvatonTurva

      Turvasta pitää muistaa, että sen omistaa Lähi-Tapiola ja ammattiliitot. Vaikka Turva on ammattiliittojen osaksi omistaja antaa se kuitenki vähiten alennuksi ns. "liittoalennuksia" liittoasiakkailleen. Kilpailutettuani huomasin, että If ja Op-Pohjola antaa suuremmat liittoalennukset, Eli se siitä omistaja-asiakkuudesta. Turva maksattaa täysin asiakashankinnan itsenäisillä edustajillaan. edustaja maksaa kaikesta tietokoneesta, työtilasta, puhelimesta ym. ja sitten kun yhtiö päätää sopimuksen ilman syytä, se perii vielä koulutusajan palkkion takaisin. HALOO Näin Turva repii kaiken omilta ns. työntekijöiltään jotta kulut olivat pienet. Palkka maksetaan lisäpalkkana jota sitten peritään takaisin Intrum Justitian toimesta ja uhkaillaan oikeustoimilla.
      Työntekijäksi kelpaa edustamaan kuka tahansa ilman koulutusta, ja sitten kun tulostta ei synny tai jotain muuta yhtiö lopettaa sopimukse ilman syytä ja alkaa periä omaa rekrytointi mokaa takaisin.
      Vastuullinen yhtiöhän toimii juuri näin!!!!!!!!!

      JOTEN KIERRÄ KAUKAA JOS HALUAT VAKUUTUKSIA TAI TÖITÄ

      • voidiipadaapa

        Mitenpä luulet Ifin,LähiTapiolan ja Pohjolan tekevän,antavatko he ilmaiseksi edustajilleen koneet?Ehei,näin ei todellakaan ole.Jokainen edustaja maksaa tilavuokran ja laitevuokran ja se tehdään kyllä erittäin selväksi sopimusvaiheessa.Jollei sitä ymmärrä niin kannatta vilkaista peiliin.Vaikka en olekaan Turvalla töissä vaan toisessa yhtiössä,tiedän että Turvalla on perusteellisin koulutus.Kuka tahansa ei kelpaa edustajaksi mutta kaikista ei siihen kuitenkaan ole.Ne yleensä päätyvät itkemään että yhtiö on huijannut heitä.


    • VakuutusEdustaja

      Vastaus entiselle Turvan edustajalle, jolta on näköjään tullut tänne kaksi viestiä. Se, että sinä et pärjää edustajana ei tarkoita sitä, että Turva olisi jotenkin sinua huijannut. Et ole ollut missään vaiheessa ollut Turvaan työsuhteessa vaan toiminut itsenäisenä yrittäjänä ja sinulle on tehty selväksi koulutusajan palkkioiden takaisinperinnät ja muut ehdot mikäli lopetat heti alkuunsa homman. Olet myös tämmöisen sopimuksen itse allekirjoittanut.

      Itse kerrot viestissäsi "kun tulosta ei synny", niin edustajasopimuksesi on päätetty. Tähän voin vastata, että ei ole kenenkään etu, että mikäli myynti ei suju niin jäät "hengailemaan" Turvaan.

      Mitä tulee näihin alennuksiin niin ei ketään järkevä ihminen ota vakuutuksia sen mukaan, kuinka monta prosenttia alennuksia vakuutuksista saa. Järkevä ihminen tekee päätöksen sen perusteella mikä on lopullinen hinta viivan alla. Muissa yhtiössä usein lähtöhinta vakuutuksissa voi olla tuplat Turvaan ja sen takia muissa yhtiöissä joudutaan antamaan kovia alennusprosentteja vakuutuksista.

      Mitään korkeakoulutusta ei tarvita vakuutusedustajan työhön, mutta jokainen edustaja joka Turvaan palkataan saa muutaman kuukauden kestävän koulutuksen Tampereella pääkonttorilla. Koulutus antaa tarvittavan osaamisen työhön ja asiakasneuvojat antavat vielä toimistolla apua tarvittaessa.

      Voin varmasti sanoa omasta ja kaikkien Turvassa pidempään olleiden edustajien puolesta, että Turva on paras paikka toimia edustajana ja yksi parhaista vakuutusyhtiöistä Suomessa..

      -Vakuutusedustaja Turva

      • Turvaton

        Tarkoitat että edustajalle turva on hyvä firma, asiakkaalle näyttää olevan syvältä korvauskäytäntöineen. Taitaa edustajatkin olla aivopesty Tampereen haarakonttorilla :) Minulla ei moraali kestäisi olla turvassa huijaamassa ihmisiä. Mutta kukin tyylillään.


    • EiTurvaanEnääKoskaan

      Enpä voi millään suositella Turvaa. Korvaavat kohtuu sujuvasti pieniä summia, mutta isomman vahingon sattuessa kiemurtelevat korvausvastuusta ja kaikki minkä voi asiakkaan edun vastaisesti tulkita niin aivan 100% varmasti näin tekevät. Omalla perheellä todella huonot kokemukset, samoin useammalla tutulla. Turva on esim vaihtanut korvauksen eväämisen perustetta kesken käsittelyn eli jos ensimmäinen perustelu ei mene läpi niin kaivavat jostain toisen.

    • tulipalokin

      Huonot kokemukset. Tulipalo tuli naapurinpuolelta huoneistooni paikat mustina niin otsooni käsittely auttaa??? sitten eugaliptus käsittely... ei toimi.
      kaikki toiminta kiven takana mikään ei toiminut ja vakuutusvirkailija vain vinoili asiasta ja minussa ei ollut edes syytä koko asiaan jouduin ulkopuolisena tavallaan taisteleen oikeuksistani

    • Hölmöx

      "kiero yhtiö" tiedoksi kaikille: "If-etuohjelman alennukset 11 % ja 16 %. järjestöasiakkaille". Keskittämisalennus on kaikille heti 10 % kun sinulla on kotivakuutus. Liittoalennus ifissä on yksi prosenttiyksikkö. jonka if salaa laskemalla alennuksen yhtenä laskutoimituksena. Siis vaikka eri alennustyypit pitää laskea aina edellisestä alennetusta hinnasta. Hae netistä "If joustoturva" ja "If joustoturva järjestöasiakkaalle". Niistä se on helppo laskea 10 % 1 % = 11 %.
      Kieroja ovat. Ja AMMATTILIITOT JUONESSA MUKANA, ainakin Ammattiliitto Pro ja joku yksityinen sosiaaliala, en nyt muista nimeä. Tällaisilla sopimuksilla, onko mitään eroa suoraan korruptioon.

      • Mätäpäitä

        IF ALENNUS JÄRJESTÖASIAKKAILLE ON YKSI (1) PROSENTTIYKSIKKÖ! 10% SAA LIITTOIHIN KUULUMATTA JO KUN ON KOTIVAKUUTUS. AMMATTILIITOT TOIMIVAT IFIN SISÄÄNHEITTÄJINÄ. PRO-JÄSENLEHDESSÄ JOKA NUMEROSSA IFIN SIVUN KOKOINEN MAINOS. SILLÄ MAKSETAAN HYVÄVELISOPIMUS.


    • Hyvinmenikerrankin

      Ensimmäinen pieni vahinko (alle 1000 eur) sattui ja Turva oli kotivakuutuksessa yhtiönä. Vähän jännitti kuinkahan tässä käy kun tuntuu, että joillakin on ollut huonoja kokemuksia.
      Korvaus tuli todella nopeasti ja kaikkiin viesteihin vastattiin alle vuorokaudessa. Sain vielä juuri sellaisen korvaussumman, niin kuin piti, nettikaupasta hain vastaavan tuotteen hinnan ja sen perusteella myös korvasivat.

    • Toiminut_minulla

      Minun kohdallani Turvan matkavakuutus (JHL:n kautta) on toiminut aina. Viimeksi juuri Rodoksella lääkäri kelpuutti sen. Korvaus lääkärin määräämistä lääkkeistä tuli nopeasti. Samoin kotimaassa kaaduttuani sain hoitotarvikkeista korvauksen. Lääkärille en tajunnut sitä korttia näyttää, koska en ymmärtänyt olevani matkalla kun olin kotiseudulla käymässä :).

    • utrer

      Itsellä ollut Turvassa koti-, vastuu- ja oikeusturvavakuutus n. 10 vuotta ja hyvin on toiminut mielestäni. On korvannut mukisematta mm. oikeuslaitokuluja n. 8500 € edestä

    • m--m

      Ei ikinä kannata. 2 kertaa korvausta haettu ja korvauspäätökset ns. syvältä. Verrattuna esim. If:iin tämä yhtiö ei tiedä yhtään, mitä on tekemässä. Kahdessa vahingossa siis itsellä kauhea taisto itsestään selvistä asioista, joissa toisessa jopa mustaa valkoisella heidän esitteestää toisen tyylisestä menettelystä kuin lopulline päätös oli. Älkää koskeko tähän yhtiöön pitkällä tikullakaan!!!!!

    • Maitta-mummu

      2007 vesivahinko Porissa eli satoi n.60sm paskavettä viemäristä. Meillä on Turvan täysmäärävakuutus. Se kyllä korvas sanalla sanoen KAIKKI. Kattava vakuutus. Hyvä ottaa selvää, mitä siihen kuuluu. Vielä erittäin hyvä palvelu konttorilla. Vieläkin suur kiitos!!!😂

      • Turvaton

        Seuraavalla kerralla voi olla erilainen korvauskäytäntö turvassa. Toivottavasti ei nalli napsahda enää.


    • NäinTampereella

      Onko kukaan saanut koskaan ketään asiakaspalvelijaa kiinni soittaessaan Turvaan? Onko ikinä vastattu puhelimeen?
      Kaikki aina varattuja, en oikein jaksa uskoa.

    • asedrfgtvyhjk

      Turva on ok!

      • Turvaton

        Turva on ok niin kauan kuin on pienistä korvausasioista kyse, kuten auton lasivakuutuksesta yms. Mutta heti kun tulee isompi vahinko alkaa ongelmat. Eli kotivakuutus ei korvaa mitään vuotovahinkoja vaikka erikseen mainostavat pesukonevuotojen korvaamista. Tosiasiassa kaikki mahdolliset ja mahdottomat syyt vuotoihin on kirjattu korvausrajoituksiin. Arpapeliä saako mitään korvauksia, yleensä ei. Turvassa ei kukaan osannut nimetä minulle edes yhtään pesukonevuotoa mikä ei ole korvausrajoitusten piirissä. Tuntuu melkoiselta huijari firmalta.


    • Turvaton

      En kyllä suosittele Turvaa. Vahinkokäsittely aikalailla hitaan puoleista, palvelu hankala käyttää sekä ei perustelut täysin tuulesta temmattuja olettamia. Korvausta vältetään loppuun asti. Turvassa toki tuntuu olevan asiantuntijalääkäreitä sekä lakimiehiä, jotka osaavat asiansa perustella, eli asiansa osaavaan henkilökuntaa siellä toki on töissä. Parhaat asiantuntijalääkärit osaavat jopa näkemättä arvioida vammaa paremmin kuin yksityisen lääkäriaseman erikoislääkärit magneettikuvista.

      Jokaisessa vakuutusyhtiössä on toki puolensa. Kärsin kohtaloni ja äänestän jaloillani toiseen yhtiöön ja en koskaan enää palaa Turvan asiakkaaksi.

      Muistan toki kiitokseksi kirjoittaa palstoille mielipiteeni ko yhtiöstä :)

    • TurvavahinkotarkastusTre

      Onko kokemuksia miten autovahinkokorvaustarkastus toimii Tampereella.

    • Isomolojossakorvat

      Ryöstää ihmisiä vakuutusyhtiö Turvassa. Joka paska korvauksesta saa käsittelijä bonukset omalle tililleen.

    • vakasiakas

      Samaa louskutusta näkyy olevan, joten lienee yhet samat louskuttajat.
      Harvoin menestyy missään yhtiössä kuitittomat hakemukset. Se, että joku kehuu saaneensa jostain yhtiöstä kaiken haluamansa ja vielä vähän enemmänkin, voi kuitata lumeen.

    • Perhanatämä

      No eivät korvanneet kun hukkasin työnantajani n.650e kauko-ohjainta. Että jaa.

    • billclinton

      2viikkoa sitten laitoin korvaushakemuksen eikä ole kuulunut mitään !

    • Silla78

      Harkinnassa katkaista sopimus Turvan kanssa. Aika kankea palvelu ja nyt nostavat niitä hintoja,millä sai houkuteltua meidät vuosi sitten asiakkaaksi. Kattava kotivakuutus, mutta kun omakotitalon ilmastointi laitteeseen tuli parin tonnin remppa, niin itte jouduttiin maksamaan ja kyseesaä alle 10 vuoden ikäinen talo. Asiakaspalvelu hidasta ja tosiaankin linjoille jättävät asiakkaan roikkumaan.Harmi.Meille myytiin ihan muuta kun mitä saatiin.

    • Turvan autovakuutus on toiminut hienosti. Korvaa nopeasti. Huokein vaihtoehto ainakin minulle.

    • VeliKimi

      Vakuutusyhtiönä TURVA on ihan perseestä. Vaikea saada kiinni ketään.

      • Anonyymi

        Olen ihan samaa mieltä!


    • öööas

      Erittäin hankalaa saada korvaus.
      asiakaspalvelu on tönnköä ja korvaus rikkoutuneesta esineestä jäi saamatta, koska en jaksanut enää viidettä kertaa ottaa yhteyttä samasta asiasta.

      • Anonyymi

        Todella surkeaa palvelua, ei voi suositella yhtiötä.


    • Omanelämänasiantuntija

      Ei sitä suorilta käsin voi sanoa, että mikä yhtiö on hyvä tai mikä huono. Usein haukkuvat tahot ovat saaneet kielteisen korvauspäätöksen syystä tai toisesta. Mahdotonta on ottaa kantaa siihen, että kumpi osapuoli on ollut tapauksessa oikeassa. Kaikki vakuutusyhtiöt ovat mysteereitä omalla tavallaan. Yleensä korvataan pienet vahingot, mutta veikkaisin, että hyvän yhtiön tunnistaa vasta sitten kun tulee isompi keissi.

      Meillä oli sen 3500 euroa vakuutusmaksut ja saatiin noin 35-40 pinnaa veks, kun käytettiin meklaria. Kerran tuli kilpailutettua 4 yhtiötä täysin turhaan. Nyt menin sieltä missä aita on matalin, enkä kadu pätkääkään. Ammattilaiset on ammattilaisia.
      https://www.vakuuttava.fi/
      5/5 suositus

      • Anonyymi

        varmaan melko kallis tapahtuma, kilpailuttaminen.

        toiseksi, jos halvimman ottaa, voi olla melko varma että korvauksetkin on halvimmat. mistä se yhtiö saisi rahaa kunnon korvausten maksuun.

        en toki suosittele kalleinta vakuutusta, vaan itse kysellen lähes halvinta.
        en suosittele iF, sieltä olen saanut korvauksia kun autojamme kolaroitiin.
        en suosittele pohjantähteä, on osoittautunut kalliiksi, jopa hinnan saaminen ollut vaikeaa.
        sellainen olisi paras, jossa on henkilökohtaista palvelua , siis vakuutustarkastaja eikä mitään puhelinjuttuja.


    • Anonyymi

      turvan vakuutuslääkäri sanoi kovien kipujen hoidosta vain "sinun pitää oppia elämään tämän kivun kanssa" eikä suostunut kirjoittamaan maksusitomusta tutkimuksiin! Eli välttäkää turvaa!

    • Anonyymi

      Onko turva ainoa vakuutusyhtiö joka perii liikennevakuutusmaksuja seisonnassa olevasta ajoneuvosta? Vuoden ollut itsellä seisonnassa eräs menopeli ja hämmästelin noin 40€/vuosi liikennevakuutusmaksua kys ajoneuvosta :/

      VAIHTOON!

    • Anonyymi

      Aivan surkea ei voi suositella

    • Anonyymi

      Paras vakuutusyhtiö IF. Turvassa kestää 3 v. saada päätökseen kuolinpesän asia ja vieläkin kesken. Virkailija soittaa 3 vuoden jälkeen, pyytää kaikkien kuolinpesän osakkaiden valtakirjoja, että voivat maksaa korvauksen, kun toimittaa, vastaakin, että ei kuolinpesän asioita yleensä hoideta kuin yhdellä valtakirjalla. Hämäystä, sanoo selvittelevänsä asioita heidän juristin kanssa ja ottaa joskus myöhemmin yhteyttä. Odotellaan. Sanoipa vielä puhelimessa, että nämä kuolinpesän asiat kun ovat aika herkkiä. Herkkää on, kun vakuutusyhtiön pitäisi vainajan korvaukset maksaa. Turvan kanssa asioidessa pitää turvautua omaan lakimieheen.

    • Anonyymi

      Popvakuutus

      Hyvin on vakuutukset toimineet, pienissä korvaus jutuissa. Isommista ei vielä tietoa.

      Tässä minun koodi jos joku haluaa hyötyä 25€ alennus vakuutusmaksuista.

      www.popvakuutus.fi/ref/HUSPUA

      Koodilla: HUSPUA

    • Anonyymi

      Ei kannata. Korvaushakemuksen käsittelyt kestää kauan ja kaikki liput laput pitää ilmoittaa yms. Ja sitte ku tulee päätökseen että aika irtisanoa vakuutukset sieltä nii se vasta vaikiaa on! 2 vuotta jo tapellu firman kans ja edelleen laskuja rapisee.. oli määräaikainen sopimus kuulemma jonka voi irtisanoa vain keväällä. Sitte takelleltiin mystisten valtakirjojen kanssa joista ei ollu asioinnissa yhtään hyötyä... kamalaa raskasta hommaa. Jos ois exän kans yhtään huonommat välit en olisi ikinä saanut irtisanottua itseäni sieltä. Nyt ex tappelee samasta asiasta...

    • Anonyymi

      Korvauskäsittelijät ovat todella törkeitä käytökseltään ja puhetavoiltaan.
      Vahingon käsittelyä viivytellään tahallisesti kuukausia,sitä kauemmin mitä arvokkaammasta omaisuudesta on kysymys.
      Toivon todella,ettei kukaan rehellinen ihminen haksahda tämän vakuutusyhtiön asiakkaaksi.
      Ammattiliittojen toivoisi puuttuvan hallinoimansa yhtiön toimintatapoihin ja kulttuuriin.
      Vakuutuksen ottaja tässä yhtiössä muuttuu jätteeksi vahinkon tapahduttua.

      • Anonyymi

        Olen täysin samaa mieltä, ja samanlaisia kokemuksia itsellä. Aivan ala-arvoisia korvauskäsittelijöitä, ja eivät noudata omia korvausehtojaan. Huijaukselta tuntuu.


    • Anonyymi

      Itse vaihdoin vakuutukset if:stä turvaan edullisuuden vuoksi. Hetken aikaa oli vaikutukset samaa aikaa kummassakin firmassa mutta turva hoiti asian ifin kanssa ja puhelimeen on vastattu heti. Asiakas palvelu on ollut erin omaista. Mutta suosittelen fennia jos on varaa. Muuten turvasta ei ole kokemusta

    • Anonyymi

      Luin kommentteja, auto asiassa ei minua autettu mitenkään, kun minulla oli kaverin auto lainassa ja siitä hajosi tuulilasi, auto oli minun vastuulla, mutta turva ei alkanut millekkään tuli vain todella tylyjä vastauksia. Turva ei alkanut millekkään kun olin ulkomailla ja olin käynyt ostaan uuden puhelimen ja kellon, sen jälkeen lähdin veneristeilylle laukussa oli ostamani puhelin , kello, muutama sormus, lompakko, vahvuuksilla olevat aurinkolasit, yms, horjahdin ja laukkuni putosi järveen, eikä löydetty, vakuutus yhtiö ei korvaa mitään kun ei ole ostokuitteja ja kauppojen nimiä mistä voisin saada uudet kuitit, kävin monessa eri liikkeessä ja tyhmä kun olin en muistanut ottaa kuvaa liikkeiden nimistä, mistä olen ostanut mitäkin, tämä tietenkin on ihan täysin omaa tyhmyyttäni kun en valkokuaa kauppojen nimiä. Viime ja toissa vuonna ostetuista sormuksistani ei ole tositetta mukana jotka kans on ostettu ulkomailta ja en taaskaan muistanut ottaa kuvia Istanbulin liikkeistä mistä ostin ja osan olen saanut miesystävältäni ja pari ex mieheltäni suomesta, taas olen ollu tyhmä kun en ole ottanut valokuvia näistä sormuksista. Nyt vakuutusyhtiö turva pyytää minua etsimään ne liikkeet mistä olen ostanut mitäkin , eli minulla pitäisi lentää Istanbul ja etsiä liikkeet,sitten lentää batman ja etsiä liikkeet, sitten lentää Marmaris ja etsiä liikkeet mistä olen ostanut mitäkin, no kyllä tällä hetkellä olen turkissa, mutta kenellä on varaa lähteä lentelee ja etsimään liikkeitä ja kun minä kuukautinen ja satutin selkäni, niin lääkäri määräsi sairaslomaa 3 viikkoa, en saa liikkua, miten voin alkaa hakemaan tositteita? Olen tehnyt ilmoituksen että olen loukkaantunut ja minulla olisi pitänyt palata Suomeen nyt olen täällä ja kohta asun rannalla, kun vakuutusyhtiö ei ala maksamaan oloani täällä ja itse en pysty oikein tekemään mitään hyvä kun vessaan saan itseni jotenki raahattua, täällä on nyt paikallisilla liikkumis rajoitukset, eivät pääse matkustajan toiseen kaupunkiin, miesystäväni olisi muuten tullut tänne minun avuksi, nyt mietitään miten minä voisin matkustaa missä miesystäväni on että saisin apua päivittäisissä asioissa häneltä kuten kaulassa käynti ruuanlaitto yms, vakuutus ei ala korvaan että jotenkin matkustaisin ja ei ala maksamaan hotellia että olisi katto pään pällä, eli joudun ulos asumaan. Olen noin toistakymmentä vuotta ollut tämän yhtiön asiakas, että näin tässä vakuutusyhtiössä sitten toimitaan kun haet korvausta. Ha kun on silmin näkijöitä kun laukkuni tippui mutta ei auta kun alkaa säästöön rahaa kun Parainen ja palaan Suomeen ja sitten lähteä lentelee ympäri Turkkia etsimään liikkeet mistä olen ostanut mitäkin ja Pyhtään tositteet.

      • Anonyymi

        suht turha kommentti.......


    • Anonyymi

      Muutaman kerran joutunu asioimaan, puhelimella ei pääse mitenkään, onneksi ei oo oma vakuutus yhtiö, eikä tuu

    • Anonyymi

      Pistin auton seisontaan ja turvan piti palauttaa50€ takaisin. Rahojen tulo kesti 3 viikkoa. Loppui yhteistyö siihen!

    • Anonyymi

      If, Pohjola ja Lähiötapiola ovat ns oikeita vakuutusyhtiöitä ja heillä järjestelmät ovat tätä päivää. Kaikki muu enemmän tai vähemmän puuhastelua

    • Anonyymi

      Korvausasioiden osalta asiakaspalvelu ainakin puhelimitse on ala-arvoista tai oikeastaan sitä ei tunnu edes olevan. Asiakaspalveluun ei pääse, linjoilla on ruuhkaa - ei ilmoitusta jonotusajan pituudesta, ei takaisinsoittoa pyynnöstä huolimatta. Eli palvelu ei todellakaan ole tätä päivää, Puhelimisessa jonottaessani ehdin lähettää tarjouspyynnöt useampaan muuhun vakuutusyhtiöön.

    • Anonyymi

      Liiton kautta vakuutettuna Turvassa, ikävä kyllä. Ensimmäinen yhteys yhtiöön kun sattui vapaa-ajalla tapaturma…akillesjänne meni poikki salibandy pelissä, ei korvausta olisi mennyt poikki kuulemma muutenkin!?? Melkoisia tietäjiä nämä virkailijat..uskallan väittää että edellinen liiton käyttämä vakuutusyhtiö if olisi tämän tapahtuneen korvannut ja kysymys oli lääkkeistä jota tähän hoitoon tarvittiin. Eipä tarvi ostaa mitään vakuutuksia Turvasta, se tuli kyllä selväksi.

    • Anonyymi

      täysin paska vakuutusyhtiö mm. käyttää toista paskaa yritystä puhelinhaavereissa eli fonumia

    • Anonyymi

      Kokemukseni Turvasta…se sai mut tähän arvostelemaan, huonoin käyttämistäni vakuutusyhtiöistäni, en suosittele.

    • Anonyymi

      Kyseinen yhtiö huijaa asiakkaita. Eivät korvaa esim. tapaturmaa, vaikka sellainen vakuutus kyseisestä yhtiöstä on. En suosittele kenellekään!

      • Anonyymi

        Olisinpa lukenut tämän kun siirsin vakuutuksemme Turvaan. Huono, huono yhtiö! Nyt vakuutukset irtisanottu Turvasta, ja nykyisen vakuutusyhtiön kanssa korvauspuoli toimii erinomaisesti.


    • Anonyymi

      Mulla oli liitonkautta kaikki vakuutukset turvassa. Ukonilmalla hajosi murtohälytyslaite, pillihuusi jatkuvasti ja palokunta kävi irrottamassa akunjohdon, olin 300km päässä kotoa. Hain turvalta korvauksia parivuotta vanhasta laitteesta. Puheluun vastasi tytön hempukka, kyseli iskikö salama suoraan laitteeseen, sanoin ettei tietoa mutta mitään jälkiä ei seinissä näy kun on kolmen seinän takana. Sanoin salaman todennäköisesti iskeneen puhelinlinjaa pitkin, ropottipuhelin kun otti yhteyden sitä kautta tai sitten sähköverkon suojamaata pitkin. Hempukka sanoi ettei vakuutus korvaa mitään kun salama ei iskenyt suoraan, heidän ehdoissaan lukee, että korvaa vain suoran salaman iskun, kertoi tuon tosi ilkikurisesti ja nauraa räkätti päälle. Kävin 60km matkan heidän konttorlllaan kaikki oli reilusti ylipainoisia keskenään juoruavia naisi, ketään asia ei kiinnostanu eikä kukaan edes vastannut selkeästi kysymyksiin. Lähdin pois, kerroin asian työkavereille kahvitunnilla ja usemman kanta oli omien kokemuksiensa mukaa, että muuttavat vakuutusyhtiötä, samoin tein minäkin. Ei mennyt kauvaa kun turva myytiin. Sitten soitti myyjä ja tarjosi vakuutuksia, kerroin hänelle tapahtuneen ja sanoin ettei uutta asiakkuutta synny. Kertoi turvan uudistuneen ja palvelun palaavan paremmin, minua ei enää kiinnostanu, ratsastivat ay-väen selkänahalla.

      • Anonyymi

        Juuri tällaista on vieläkin Turvan touhu.


    • Anonyymi

      Olkaa varovaisia , oikeitakin vakuutusyhtiöitä on.

      • Anonyymi

        Juurikin näin.


    • Anonyymi

      -25€ alennus POP Vakuutukseen koodilla MUEMSE

      www.popvakuutus.fi/ref/MUEMSE

    • Anonyymi

      Oli oikeusturva vakuutus turvassa joka maksaa asianajajan ja käräjäoikeuden kulut. Mutta yllätys yllätys ei korvannut löytyi pieni präntti että minulle ei tartte korvata. Oikein suuri huijaus. Miten ilkeävät olla töissä kun huijaavat asiakkaita.

    • Anonyymi

      Vahva EI SUOSITUSTA -tägi Turvalle. Korvauksia evätään täysin mielivaltaisin perustein, vakuutusmaksuja tietenkin otetaan käsi ojossa vastaan.

      Olen kyseiseen yhtiöön jo 2 kertaa siirtynyt muista yhtiöistä, ja kummallakin kerralla kokemukset korvauspalvelusta on kyllä äärimmäisen karua settiä.

      Kolmatta kertaa ei enää tule, saavat kyykyttää muita asiakkaitaan.

      Jopa Pohjantähti oli parempi vakuutusyhtiö kuin Turva, vaikka siinäkään ei paljoa kehumista ole.

    • Anonyymi

      Itselle on selvinnyt miksi halvalla hinnalla minut houkuteltiin asiakkaaksi. Turva ihan mielivaltaisesti lisää asuntoon huoneita, ettei tarvitse lattiavahinkoa korvata. Sitten kun asiakas hyväksyy epämääräisen lattiarajauksen keskelle eteisen ja tupakeittiön rajaa, niin Parkettiliikkeen tarjous siitäkin on heidän mielestä liian suuri. Virkailijalla on kompetenssia arvioida ammattilaisten työtä, kun samanlaista laminaattia ei enää edes saa. Siis säälittävää vääntöä 2000 euron vahingosta, joten voin vain kuvitella mikä nillitys Turvalla on isommista vahingoista. Turvan kertakorvauksen kerroinkin näkyy olevan alle 0,5 ja tästä vielä omavastuu vähennys. En tiedä onko muilla yhtiöillä näin säälittävää kertakorvauskerrointa? Minusta Turvan logiikka on, että saatamme asuntosi huonompaan kuntoon kuin ennen vahinkoa, niin sen me korvaamme halvimmalla tekijällä.

      Onko autovahingossa sama, jos ilkivallantekijä lyö lommon konepeltiin. Maalataan pelti puoleksi ja lista keskelle peltiä eikä haittaa vaikka on toinen puoli vähän erivärinen.

    • Anonyymi

      Turvan johtamiskultturi on kivikaudelta. Edustajia ei arvosteta ja tärkeintä on ettei edustajat (jotka ovat yrittäjiä) ansaitse enempää kuin palkalliset esihenkilöt.

      Korvauspuoli saakkaa oman kokemukseni mukaan kanssa ja korvauspäätöksen saaminen kestää luvattoman kauan.

    • Anonyymi

      Ei kannata kilpailuttaa!!! Sirllä myydään alennuksia ja prosentteja ja ostajaa kiinnostaa lähinnä minkä vastineen saa vakuutusmaksuilleen vahinkotilanteessaa.

      Ystävältä kuultuna korvauspuoli on tukossa (pl. Henkilövahingot) ja korvaukset käännetty jos suinkin mahdollista kielteisiksi.

      Vakuutisedustajia, jotka siis yrittäjiä kohdellaan Turvassa työntekijöinä ja kaiken maailman höhö palavereita jatkuvasti jonnin joutavista asioidta.

      Vaihtuvuus vakuutusedustajilla ollut huomattavaa ja kun yksi lähtee tai tarvittaessa kolme, jotta päällikkö saa omat kannustepalkkionsa -ei hyvä yhtiö kuulema olla vakuutuksia -saati mennä tuonne töihin :)😄

    • Anonyymi

      Ystäväni oli edustajana Turvassa ja edelliseen kommenttiin ei ole lisättävää 😄.

      Ainakin pk -seudulla vaihtuvuutta ollut todella paljon ja pilipali kokouksia ja sparrauksia riittää. Kannattaa valita joku muu vakuutusyhtiö mikäli vahinkotilanteessa toivoo saavansa apua 🤣

      • Anonyymi

        Vaihtuvuutta toden totta paljon. Samoin perivät takaisin starttirahoja ja palkkioita lopettaneilta yrittäjiltä, vaikka perintätoimiston kautta.

        Ei kannata hakeutua töihin eikä liioin ostaa vakuutuksia Turvasta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaihtuvuutta toden totta paljon. Samoin perivät takaisin starttirahoja ja palkkioita lopettaneilta yrittäjiltä, vaikka perintätoimiston kautta.

        Ei kannata hakeutua töihin eikä liioin ostaa vakuutuksia Turvasta!

        Ei lisättävää!!!

        Täysin mielivaltaista "johtamista" ja päälliköiden osaaminen / asenne yrittäjiä kohtaan nolla 👎.

        Kattettomia lupauksia riitti yhteistyöstä sovittaessa ja totuus sitten jotain muuta.

        Palkkiotaso luokkaa surkea suurimmalla osalla edustajista ja moni maksaa MINIMI yel:iä ja nostaa Kelalta asumistukea.

        Kannattaa siis harkita useampaan kertaan ennen edustajasopimuksen solmimista Turvan kanssa


    • Anonyymi

      En suosittele Turvaa edes pahimmalle vihamiehelle. Useita vuosia ollut asiakkaana ja kas kummaa, kun neljä vuotta "vanhasta" pyykinpesukoneesta meni sähköt oli Turva kädet pystyssä -ei korvattava vahinko 🥺.

      Jonotusaika asiakaspalveluun oli myös pitkä ja lienevätkö soittaneet c-kasetteja äänenlaadusta päätellen ☹️.

      Tuli kusetettu olo ja perheen vakuutukset oli pakko siirtää muualle 👋

    • Anonyymi

      Menin hölmöyksissäni siirtämään vakuutukseni IF:stä Turvaan konttoritapaamisessa.

      Laskutus ei vastannut sovittua ja minulle vakuutukset myynyt edustaja oli lopettanut. Asiakaspalvelu totesi, että tässä on nyt sana sanaa vastaan eikä suostunut korjaamaan hinnoittelua vaikka toimitin heille saamani tarjoukset.

      Viimeinen pisara oli, kun toisen vuoden maksut olivat lähes 30%:a kalliimmat. Tuli lievästi sanottuna ketutus.

      Onneksi ei vahinkoja tuon vuoden aikana sattunut, epäilen, että vaikeaa olisi ollut.

      Nyt jälleen vanhassa tutussa yhtiössä.

      • Anonyymi

        Näin kävi myös minulle. Nuori rempseä turvalainen soitti ja sai perusteltua vakuutusten siirron hyödyt.

        Lasten sairaskuluvakuutukset oli irtisanottu vanhasta yhtiöstä ja saatuani Turvan vakuutuskirjat sain tietooni, että Turvassa kurkku- ja korvasairaudet on rajattu.

        Otin yhteyttä myyjään, joka pahoitteli ja kertoi, että näin se menee. Olisi ollut suotavaa, että tästä olisi minua infottu!!!

        Olin yhteydessä vanhaan yhtiöön, joka laittoi vakuutukset voimaan uudestaan ja yhteistyö Turvan kanssa loppui alle kahteen viikkoon.


    • Anonyymi

      Älkää missään nimessä haksahtako tähän. Pahin kusetusyhtiö ikinä.

      Rahat kelpasi, mutta toiseen suuntaan on turha toivo odottaa mitään.

    • Anonyymi

      en suosittele turvaa kenellekkään vaimolle ostettiin moottori pyörä ja kyseinen pyörä varastettiin pihaltamme ja poliisit löysivät pyörän ja rikosilmoitukset tehty ja vahinko ilmoitus ja turvasta soiteltiin että kukas pyörällä on ajanut ja itse anastamiseen liittyvä juttu sivuutettiin kokonaan ja keskityttiin siihen että kuka pyörällä on ajanut ennen tapahtumaa ja tapaahtuman jälkeen ja rupesivat siitä sitten epäilemään petosta kun vaimo ei siis vielä omista korttia kyseiseen pyörään. anastus sivuutettiin kokonaan elikkä korvausta on todennäköisesti turha odottaa! en suosittele kyseistä yhtiötä kenellekkään!!

      • Anonyymi

        Lainaa autoasi ajokortilliselle lapselle ja haet sen jälkeen korvausta Turvasta 🥺.

        Helpompaa on saada kossupullo puoleen hintaan Alkosta, kun Turvaa korvaamaan tuossa tilanteessa


    • Anonyymi

      Aliarvoista asiakaspalvelua ikinä. Joku urpo soitteli, kiroili, haukkui ja syytteli puhelimessa... . Taitaa olla kuiva kausi urpolla tai väärällä alalla töissä.

    • Anonyymi

      Juu, sama minulle tuli puhelu "No morjens, kuulut ammattiliittoon (insinööriliitto) ja tässä meillä on halvat vakuutukset sinulle...

      Ai ei kiinnosta halvemmat vakuutukset?

      Ei kiitos kiinnosta ottaa yhtiöstänne mitään, kun on huonoja kokemuksia.

      Häh, tuo on kyllä huonoin syy jonka olen ikinä kuullut ja luurit.

      Kertoo aika paljon, kun asiakas on kuin kalakaveri ja lisäksi MYYJÄ lyö luurin korvaan ennen kuin itse ehdin.

      • Anonyymi

        Soittorobotit soittavat ja edustajia ei kiinnosta.

        Huonosti johdettu yhtiö ja vakuutusedustajalle aivan vihon viimeinen vakuutusyhtiö johon kannattaa hakeutua!!!

        Vaihtuvuus älyttömän suurta ja esihenkilöt täysin pätemättömiä 😮‍💨.


    • Anonyymi

      en tiedä miten kusipäisyys ja turva liittyy yhteen, mutta epäilen johtuvan yritys ja työntekijät

    • Anonyymi

      Pienet korvaukset Turvassa hoituu, mutta isoissa jää luu käteen. Vakuutusehdot kannattaa tutkia tarkasti. Kokemusta on. Iso mänty kaatui kesämökin katon päälle, mutta keskituulennopeus ei ollut riittävästi lähimmällä sää-asemalla, joka tosin oli kaukana yli 50 km päässä. Iso lasku jäi itselle. En suosittele! Vakuutuspäätökset tulevat todella hitaasti, jos korvaussumma on vähänkään suurempi.

    • Anonyymi

      Kannattaa välttää "Vakuutusyhtiö Turvaa"! Siihen asti kaikki hyvin, kun olet vaan maksava asiakas ja siinä ohessa vakuutusyhtiö kehuu, kun kaikki on niin hyvää ja kaunista heiän Turvassa. Mutta, kun vahinko sattuu niin ääni kellossa muuttuu "olet niin paska asiakas"! Korvausasioissa viivytellään, ei tule mitään tietoja missä mennään, viesteihin vastata (silloin, kun oli joku muu kysymys vaikka vakuutuksen muuttaminen toiseen vastattiin heti), asiakaspalvelu töykeää silloin, kun korvauksia haetaan! Vakuutusyhtiö vaihtuu...laadusta kannattaa maksaa vähän enemmän!

    • Anonyymi

      Hei

      • Anonyymi

        Olen ollut vuosikaudet Turvan asiakas. Kauan sitten korvasivat kyllä heti pari pienehköä auton kolhua, toinen niistä oli ilkivaltaa.

        Itsellä tuntuma, että mikä tahansa vakuutusyhtiö voi vetäytyä vastuustaan jos vaan pilkku ja tietty sana ei korvausehdoissa ole juuri oikeassa paikassa.

        Kertokaapa ihmiset saman tien MIKÄ on mielestänne "PARAS" vakuutusyhtiö, kun kerran tämä Turva on "niin huono firma"!


    • Anonyymi

      Joo itsekin tunnen puoli tusinaa Turvasta korvausta hakenutta mutten yhtään sieltä korvausta saanutta. Kukaan näistä korvausta hakeneista ei ole enää Turvan asiakas.

    Ketjusta on poistettu 15 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      228
      3578
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2201
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2091
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1985
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      87
      1662
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1381
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1281
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1267
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1217
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1208
    Aihe