Kokemuksia OP:sta? Hyvää / huonoa..

Mahd. vaihtaja

Aikeissa EHKÄ vaihtaa..

Mitä konkreettisia hyötyjä on jos vakuutukset on Phjolassa ja pankki OP:ssa?

Minkälaatuiset sijoituspalvelut ja niiden käytettävyys?

Entäs lainat, asiakaspalvelu ja loogisuus??

119

19252

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kokemusta omaava

      Sijoitin juuri huomattavan summan OP-henkivakuutukseen, tästä haluaisin muidenkin mielipiteitä.

      Mielestäni OP-pnkki on ylivoimainen muihin nähden, esim nettipalvelut ovat ylivoimaisesti parhaat.

      • Rouva Suorasuu

        Ja maksoit kovan hinnan sijoittamisesta.


      • asiakas.
        Rouva Suorasuu kirjoitti:

        Ja maksoit kovan hinnan sijoittamisesta.

        Olen saanut 75 prosentin tuoton parhaimmillaan, OP_henkivakuutuksesta.


      • "Mielestäni OP-pnkki on ylivoimainen muihin nähden, esim nettipalvelut ovat ylivoimaisesti parhaat."

        Mielenkiintoista! Minä olen nimittäin pysynyt erossa OP-pankista erityisesti juuri siitä syystä, että saamani käsityksen mukaan heillä on muita heikommat nettipalvelut. Näin siitäkin huolimatta, että viime vuonna olisin saanut Pohjolan kotivakuutukseen vuoden maksuvapautuksen, jos olisin ryhtynyt OP-asiakkaaksi.

        Tee esim. seuraava testi: Yritä tehdä määräaikaistalletus netin kautta. Onnistuuko se vai tuleeko eteen sivu, jossa neuvotaan ottamaan yhteys lähimpään konttoriin? Sampo-pankin verkkopankissa määräaikaistalletuksen voi tehdä vaikka sunnuntaina. Sen olen käytännössä testannut.

        Tällä keskustelufoorumillakin on saanut OP-pankeista erityisen huonon käsityksen siitä syystä, että he eivät näköjään enää uudista tavallisia pankkikortteja. Se aiheuttaa ongelmia sellaisille asiakkaille, joilla ei ole edellytyksiä saada luottokorttia. Pankkikortin tilalle tulevia uusia yleiseurooppalaisia debit-kortteja OP alkanee kuitenkin myöntää vasta ensi vuonna kuten muutkin pankit.


      • Piruparka
        Timontti kirjoitti:

        "Mielestäni OP-pnkki on ylivoimainen muihin nähden, esim nettipalvelut ovat ylivoimaisesti parhaat."

        Mielenkiintoista! Minä olen nimittäin pysynyt erossa OP-pankista erityisesti juuri siitä syystä, että saamani käsityksen mukaan heillä on muita heikommat nettipalvelut. Näin siitäkin huolimatta, että viime vuonna olisin saanut Pohjolan kotivakuutukseen vuoden maksuvapautuksen, jos olisin ryhtynyt OP-asiakkaaksi.

        Tee esim. seuraava testi: Yritä tehdä määräaikaistalletus netin kautta. Onnistuuko se vai tuleeko eteen sivu, jossa neuvotaan ottamaan yhteys lähimpään konttoriin? Sampo-pankin verkkopankissa määräaikaistalletuksen voi tehdä vaikka sunnuntaina. Sen olen käytännössä testannut.

        Tällä keskustelufoorumillakin on saanut OP-pankeista erityisen huonon käsityksen siitä syystä, että he eivät näköjään enää uudista tavallisia pankkikortteja. Se aiheuttaa ongelmia sellaisille asiakkaille, joilla ei ole edellytyksiä saada luottokorttia. Pankkikortin tilalle tulevia uusia yleiseurooppalaisia debit-kortteja OP alkanee kuitenkin myöntää vasta ensi vuonna kuten muutkin pankit.

        Esittämäsi testin olen sattumalta tehnyt äskettäin käytännössä. Tein määräaikaistalletuksen Osuuspankin verkkopalvelun kautta 15. maaliskuuta. Mitään yhteydenottoa konttoriin ei tarvittu. Tili aukesi ja rahat siirtyivät sinne välittömästi. Sunnuntaista en tiedä, kun tuo sattui olemaan arkipäivä.

        Muutenkin verkkopalvelu toimii hyvin ja on ollut viime aikoina erittäin luotettava. Sijoituspalveluissakin toimeksiannot menevät nykyisin läpi heti ja miettimättä. Tältä osin tosin palvelu on kalliinlainen, mutta toisaalta tuntuu toimivan varmemmin kuin eräät "erikoistuneiksi" mainostetut verkkosijoituspalvelut. Ehkäpä käyttäjiä on vähemmän.

        Ylivoimaisuudesta en tiedä, kun kilpailu tasaa pankeista aina pahimmat särmät pois, mutta mitään perustetta pankin vaihdolle minulla ei ole ollut.


      • hen. vakutus

        voi hyvä veli jos op on vielä pistänyt jotain rahastoja vakutuksen rinnalle esi puolet 5% rahastoon ja toinen puoli henkivakutukseen niin olen melko vatrma että rahastosta et saa ainakaan mitään palkkiot voi olla kovat en susittele erittäin huono,ehdoista en tiedä mutta kokemus minulla on erittäin huono.


      • Kiireitä

        Systeemit op:ssä toimivat hyvin (nettipankki, osakesijoitukset, yms.), mutta asiakaspalvelu on tällä hetkellä surkeaa - viimeksi selityksenä oli kesälomat eli vaikuttavat koko vuoden asiakaspalvelun saantiin.

        Kävin asuntolainaneuvotteluissa, ja tarjous luvattiin torstaiksi - monta torstaita sitten eikä ole vielä näkynyt.

        Arvo-osuustilin siirsin jo pois op:stä.


      • monenasiakas

        Itse olen OP asiakas. Asiasta ei sen enempää!

        Mutta olen ymmärtänyt jotenkin, että se on aika tarkka siitä kenet se haluaa asiakkaksi. Itse olen myös joskus ns. vittuuntunut tuohon pankkiin ja kävin toisaallakin välissä ja aivan kuin puhelinoperaattorit, niin ne soitti mulle ja pyys takas...
        Mut se on varma, että kaikilla pankeilla on ne asiakkaat jotka pankki haluis pois omistaan....


      • kohtavaihtuu

        Liikaa nostaneet vakuutus maksujaan.


      • Anonyymi

        Joo lueppa Eläkevakuutusyhtiö Kansa muutama kymmenen vuotta sitten. Rahat meni kuin hohtimet kaivoon.Valtioneuvoston Sosiaali ja Terveysministeriön yksimielisellä päätöksellä varat otettiin konkurssipesän käyttöön. Palautus vastasi yhden kuukausierän maksuja.
        Kun selvitys alkoi vakuutettiin että maksuja ei kannata jättää maksamatta kaikesta huolimatta maksaminen on eduksi. Siis kertakaikkisen röyhkeää ja törkeää valhetta kaikki.
        Tosin maksoivat 50 vuoden eläkkeestä yhden kuukausimakuerän takaisin jolla sai kk elintarvikkeet. 30 vuotta elämästä otettiin noin vain tuosta tylyn kylmästi, nyt saan eläkettä alle 1000€ kk.Tämä taivaalisen tosi juttu, mutta jokainen on oman onnensa seppä. Ottakaa opiksenne. Tätä kirjoitusta ei saa poistaa palstalta sillä se on oikeusmurha.


      • Anonyymi

        Kirjoitat paskaa. Nykyään OP pankkiirin ei pääse enää netin kautta eikä muutenkaan. Muka Osuuspankki! Se on johtoporukan raha kuppauslaitos. Ne mafiaukot ja akat ovat panneet rahansa talteen osuustileille 3% korolle, joille muilla ei ole pääsyä. Tavallinen palkansaaja jää nollakorolle eikä pääse enää asioimaan pankkiin mitään kautta. Siirtäkää hyvät ihmiset rahanne pois jos voitte.


      • Anonyymi
        Timontti kirjoitti:

        "Mielestäni OP-pnkki on ylivoimainen muihin nähden, esim nettipalvelut ovat ylivoimaisesti parhaat."

        Mielenkiintoista! Minä olen nimittäin pysynyt erossa OP-pankista erityisesti juuri siitä syystä, että saamani käsityksen mukaan heillä on muita heikommat nettipalvelut. Näin siitäkin huolimatta, että viime vuonna olisin saanut Pohjolan kotivakuutukseen vuoden maksuvapautuksen, jos olisin ryhtynyt OP-asiakkaaksi.

        Tee esim. seuraava testi: Yritä tehdä määräaikaistalletus netin kautta. Onnistuuko se vai tuleeko eteen sivu, jossa neuvotaan ottamaan yhteys lähimpään konttoriin? Sampo-pankin verkkopankissa määräaikaistalletuksen voi tehdä vaikka sunnuntaina. Sen olen käytännössä testannut.

        Tällä keskustelufoorumillakin on saanut OP-pankeista erityisen huonon käsityksen siitä syystä, että he eivät näköjään enää uudista tavallisia pankkikortteja. Se aiheuttaa ongelmia sellaisille asiakkaille, joilla ei ole edellytyksiä saada luottokorttia. Pankkikortin tilalle tulevia uusia yleiseurooppalaisia debit-kortteja OP alkanee kuitenkin myöntää vasta ensi vuonna kuten muutkin pankit.

        Minulla erittäin surkeita kokemuksia OP pankin vakuutuksista. Nettisivut ovat ehkä surkeimmat mitä ikinä nähty. Neuvon kaikkia pysymään kaukana kyseisestä vakuutusyhtiöstä, jos ei halua harmaita hiuksia;)


    • Kakkosluokan kansalainen

      Nimimerkkini kertoo juuri sen miksi vaihdoin pois OP:sta, sellaiseksi siellä itseni tunsin =(

      Vaihtaessani pankkia taloastani sain isommat vakuudet 70% (Op:ssa 60%). Lisäksi OP:ssa minun tarvitsi kiinnittää koko omaisuuteni, nyt vakuuksiksi riittää taloni =)
      Palvelu toisaalla tosi asianmukaista! Tämä voi toki olla konttorikohtraista, kaikkia ei kaikkien pärstä miellytä.

      Kuulin myös asian toiselta OP:n asiakkaalta. heillä henkilökohtaista lainaa 80 000 euroa (vakuudet olisi 250 000 euroon), eivät saa lisää lainaa, kun kaikki henkilökohtaiset vakuudet kiinnitetty tuohon 80 000 euron lainaan. Heidän Firmallaan on lainaa 150 000 euroa, johon on takaus toisaalta (alunperin ollut lähemmäs 300 000 euroa lainaa, josta maksaneet 2 vuodessa niin, että jäljellä vain tuo 150 000 eikä sitäkään enää kokonaan). Kiinteistöistä saaneet vain 60% vakuuksiksi. Kiinteistöt on juuri saneerattu ja laitettu. Niistä on myös tuore arvio. Pankki vetoaa kiinnityksissä vastuisiin ja siksi ottaneet täydt kiinnitykset. Heidän koko omaisuutensa arvo on noin 500 000 euroa...

      Miettisin näillä tiedoilla kaksi kertaa...

      • The Guru

        60 % vakuusmenettelyä en usko eli valehtelet. Lainat myönnetään maksukyvyn mukaan ei vakuuksien mukaan. Ei ole pankin intressissä alkaa myymään asiakkaan omaisuutta maksamattomien erien takia.

        Osuuspankin sijoituspalvelut netissä ovat valovuoden edellä esim. Nordean vastaavia. Osakekaupankäynnin suhteen vastaavan tasoisia palveluita toki löytyy, esim. eQ.


      • Kakkosluokan kansalainen
        The Guru kirjoitti:

        60 % vakuusmenettelyä en usko eli valehtelet. Lainat myönnetään maksukyvyn mukaan ei vakuuksien mukaan. Ei ole pankin intressissä alkaa myymään asiakkaan omaisuutta maksamattomien erien takia.

        Osuuspankin sijoituspalvelut netissä ovat valovuoden edellä esim. Nordean vastaavia. Osakekaupankäynnin suhteen vastaavan tasoisia palveluita toki löytyy, esim. eQ.

        Miten kuvittelet toisen pankin myöntäneen lainat ensinnäkin minulle, jos maksukyky ei muka riitä ja nostaneen vakuusarvoa?

        Tämä toinen tapaus jonka tiedän, heillä on hyvät tulot ja firma tahkonnut voittoa ihan mukavasti. Maksukykyä siis löytyy. Heilläkin vakuudet hyväksytty vain 60% mukaan.

        Kaikki ei ole uskon asioita, mutta tämä on tosi. Toisessa pankissa tuttavat kävivät kysymyssä tarjousta ja siellä oli ihmetelty suuresti OP:n vakuuksien ottoa niin pienelle lainalle.


      • konttoristakin, sillä
        Kakkosluokan kansalainen kirjoitti:

        Miten kuvittelet toisen pankin myöntäneen lainat ensinnäkin minulle, jos maksukyky ei muka riitä ja nostaneen vakuusarvoa?

        Tämä toinen tapaus jonka tiedän, heillä on hyvät tulot ja firma tahkonnut voittoa ihan mukavasti. Maksukykyä siis löytyy. Heilläkin vakuudet hyväksytty vain 60% mukaan.

        Kaikki ei ole uskon asioita, mutta tämä on tosi. Toisessa pankissa tuttavat kävivät kysymyssä tarjousta ja siellä oli ihmetelty suuresti OP:n vakuuksien ottoa niin pienelle lainalle.

        itse kilpailutin Sammon, Nörden, Tapiolan ja Op:n.
        Lainan otin lopulta Op:sta, se oli siellä kaikkein halvin ja lisäksi sain päälle etuuksia sijoituspuolelta.
        Olin jo sopinut lainan eräässä toisessa pankissa mutta lupaukset ja sopimuksen teksti eivät kohdanneet, virkailijan pokka piti hyvin: "Se on parempi näin". Olihan se pankille.


      • The Guru kirjoitti:

        60 % vakuusmenettelyä en usko eli valehtelet. Lainat myönnetään maksukyvyn mukaan ei vakuuksien mukaan. Ei ole pankin intressissä alkaa myymään asiakkaan omaisuutta maksamattomien erien takia.

        Osuuspankin sijoituspalvelut netissä ovat valovuoden edellä esim. Nordean vastaavia. Osakekaupankäynnin suhteen vastaavan tasoisia palveluita toki löytyy, esim. eQ.

        "Osuuspankin sijoituspalvelut netissä ovat valovuoden edellä esim. Nordean vastaavia. "

        Kuinka hyvin olet perehtynyt Nordean maksullisten sijoituspalveluiden valikoimaan? Itsekään en niitä paljon tunne enkä käytä kuin ihan perussalkkupalvelua ja rahastotietoja, mutta Nordean verkkopalvelut kattavat kyllä hyvin laaja-alaisesti erilaisten sijoittajien tarpeet piensijoittajista suuryrityksiin. Eräs esimerkki: http://www.nordea.com/sitemod/default/index.aspx?pid=57652


      • alajärven op
        Kakkosluokan kansalainen kirjoitti:

        Miten kuvittelet toisen pankin myöntäneen lainat ensinnäkin minulle, jos maksukyky ei muka riitä ja nostaneen vakuusarvoa?

        Tämä toinen tapaus jonka tiedän, heillä on hyvät tulot ja firma tahkonnut voittoa ihan mukavasti. Maksukykyä siis löytyy. Heilläkin vakuudet hyväksytty vain 60% mukaan.

        Kaikki ei ole uskon asioita, mutta tämä on tosi. Toisessa pankissa tuttavat kävivät kysymyssä tarjousta ja siellä oli ihmetelty suuresti OP:n vakuuksien ottoa niin pienelle lainalle.

        sama homma meillä rahaa ei tule yritys tuottaa voittoa mutta pankinjohtaja suomeks sanottuna vittuilee. tunne on sama kakkosluokan kansalainen


      • Hyvin pullat uunissa
        alajärven op kirjoitti:

        sama homma meillä rahaa ei tule yritys tuottaa voittoa mutta pankinjohtaja suomeks sanottuna vittuilee. tunne on sama kakkosluokan kansalainen

        Alajärven op:ssa ainaskin mulla toimii kaikki asiat todella hyvin ja asiakas jo
        25 vuotta, niin yrityksen kuin myös henkilökohtaiset palvelut.


      • Anonyymi
        The Guru kirjoitti:

        60 % vakuusmenettelyä en usko eli valehtelet. Lainat myönnetään maksukyvyn mukaan ei vakuuksien mukaan. Ei ole pankin intressissä alkaa myymään asiakkaan omaisuutta maksamattomien erien takia.

        Osuuspankin sijoituspalvelut netissä ovat valovuoden edellä esim. Nordean vastaavia. Osakekaupankäynnin suhteen vastaavan tasoisia palveluita toki löytyy, esim. eQ.

        Sen verran on kokemusta että voin sanoa että OP on haistapaskan " pankki"


      • Anonyymi
        Timontti kirjoitti:

        "Osuuspankin sijoituspalvelut netissä ovat valovuoden edellä esim. Nordean vastaavia. "

        Kuinka hyvin olet perehtynyt Nordean maksullisten sijoituspalveluiden valikoimaan? Itsekään en niitä paljon tunne enkä käytä kuin ihan perussalkkupalvelua ja rahastotietoja, mutta Nordean verkkopalvelut kattavat kyllä hyvin laaja-alaisesti erilaisten sijoittajien tarpeet piensijoittajista suuryrityksiin. Eräs esimerkki: http://www.nordea.com/sitemod/default/index.aspx?pid=57652

        Op pankin sijoitus palveluissa juuri tänään jumittivat osakkeeni 8 tunniksi ohjelmisto virheen vuoksi, ei muuta kuin pahoittelua vastaukseksi ja kiva oli seurailla kyseisen kurssin laskua kädettömänä tekemään mitään asian eteen


    • antavat valheellista tietoa

      Me olemme vielä toistaiseksi op:n asiakkaita, mutta vaihto toiseen meneillään. Pankin taso laskenut vuodessa hurjasti. Lainaneuvottelussa meille annettiin täysin virheellistä tietoa ja täysin tietoisesti. Vastuu meidän, kun emme lukeneet sitä pikku tekstiä vaan keskustelimme asiasta virkailijan kanssa ja saimme virheellisen tiedon häneltä. Älkää myöskään uskoko niihin bonuskorkoalennuksiin, koska todellisuudessa ette niitä tule saamaan. Bonukset kyllä, mutta ne käytetään palvelumaksuihin, jotka muissa pankeissa ovat automaattisesti (tallettajilla/lainanottajilla) ilmaiset. Myöskään asiointi nettipankin viestien kautta ei ole onnistunut, vaan ainaa täytyy mennä käymään. Paska pankki, olen pettynyt.

      • The Guru

        kunhan käytät oikeaa kanavaa eli valtuutusta. Jos et osaa et voi syyttää kuin itseäsi.

        Häpeä.


    • kokemukseni

      Itse käytän kahta pankkia rinnakkain.
      Olin aiemmin Nordean asiakas, asiakkuus siirtyi OP:iin, Nordeassa edelleen sijoitusasiat, palkkatili ja asuntolaina sekä pikkuisia rahastoasiointeja OP:ssa.

      Oman kokemukseni mukaan nettipankit toimivat molemmissa, päivittäisasioinnissa OP:n palvelut ovat parempia, sijoituspuolella Nordea on helpompikäyttöinen, mutta toisaalta en ole OP:n aktiivisijoittajapalveluita tilannutkaan, en tiedä paljonko ne auttaisivat asiaa.

      Tavalliselle pulliaiselle, jolla on muutama kymppi säästöjä ja tuplamäärä asuntovelkaa, on OP edullisempi pankki. Nuo velat ja tilisaldot kerryttävät bonuksia, joista palvelupalkkiot peritään. Nordean avainasiakkaana maksan päivittäisasioinneistani enemmän, ja se veloitetaan tililtä eli siis oikeasti maksan sen.

      Asuntolainan ehdot ja marginaaliti sinäänsä eivät toisitaan oman kokemukseni mukaan poikkea. OP:ssa joustetaan helpommin, siellä pienet lainapäätökset eivät vaadi pääkonttorien / keskuskonttorien kautta kierrättämistä, vaan päätökset pysytään tekemään paikallisesti eli siis nopeammin.

      Olen pienen OP:n asiakas, joten suhde pankkiin on henkilökohtainen. Nettipankin kautta lähetettyyn kysymykseen saa nopean ja hyvän vastauksen, jollei asia selviä yksinkertaisesti, saan pankistani soiton.
      Nordeassa netin kautta lähetettyihin kysymyksiin vastataan päivien viiveellä. Minulla on henkilökohtainen palveluneuvoja, jolle täytyy tilata aika - ja on jopa käynyt niin, ettei tuo täti ole edes ollut paikalla, kun olen sovittuun tapaamiseen mennyt.

      Siis, puolensa kussakin.
      Mutta mikään ei varsinaisesti puhu OP:a vastaankaan.

      Tuosta Pohjola-kuviosta minulla ei ole kokemusta.

    • Osuuspankin ylimielisyys on käymässä heille taakaksi.Monet purnanneet palvelun laatua ja hintaa,ja itse yhdyn samaan. Osuuspankissa ei puhuta enään kuin bonuksista, kuitenkaan ei maksa korkoa käyttötileille ja lainamarginaalit ovat korkeimmat.

      • kokemusta muistakin

        Minusta op on pankeista paras. Asuntolaina kerryttää mukavasti bonuksia vaikka marginaali olisi muualla hieman pienempi niin bonukset huomioonottaen laina on kuitenkin edullisempi. Palvelu on myös ollut hyvää.


      • ANTALA ANTALA W00t TooT
        kokemusta muistakin kirjoitti:

        Minusta op on pankeista paras. Asuntolaina kerryttää mukavasti bonuksia vaikka marginaali olisi muualla hieman pienempi niin bonukset huomioonottaen laina on kuitenkin edullisempi. Palvelu on myös ollut hyvää.

        En kyllä sanoisi.. Siirsin tilini tapiolaan! Loistava vaihtoehto.. Korkokin on monin kertainen.. Osuuspankissa vissiin 0.25% ja tapiolassa 2,5%.. Myöskin vakuutukset saa helposti!

        Olen täysin tyytyväinen tapiolaan!


      • ja paskat
        kokemusta muistakin kirjoitti:

        Minusta op on pankeista paras. Asuntolaina kerryttää mukavasti bonuksia vaikka marginaali olisi muualla hieman pienempi niin bonukset huomioonottaen laina on kuitenkin edullisempi. Palvelu on myös ollut hyvää.

        Op ei kyllä paras ole... Korkokin on 0.25% vertaappa se esimerkiksi Tapiola pankin 2.5%.. Muutenkin Tapiola parempi vaihtoehto.. Op kuseee ja pahasti


      • hen. vakuutus
        kokemusta muistakin kirjoitti:

        Minusta op on pankeista paras. Asuntolaina kerryttää mukavasti bonuksia vaikka marginaali olisi muualla hieman pienempi niin bonukset huomioonottaen laina on kuitenkin edullisempi. Palvelu on myös ollut hyvää.

        kerro hyvä ihminen missä semmoinen osuuspankki on onkylläsemmoiset kokemukset osuuspankista etä ei se aina oikein pankilta tunnu siellä ei saa määrätä ers omia rahojakaan siellä istut sijoitus neuvojan kanssa kopissa ja se latelle sulle mitä ostat tai myyt ja varmasti menee pankin hyödyksiainakin raumalla on niinetevät neuvojat,jos rauman sijoitus neuvoja huomaa että nyt asiakas taitaakin tietää jotain sijoituksista.keinot kekisitään painetaan nappia ja oven takana on joku virkailia heiluttamassa jotain papereita ja toiminta loppuu siihen.seuraavalla kerralla onkin sitten yllätys vastassa onki porilainen neuvoja keskustelu alkaakin täälä sitten myydään tai ostetaan ja jos on jotain papereita esittä niin pirä ihmeesä kiini niistä ne on hyvin äkkiä tulostetavana toisesa huoneessa tämä täti riehuu kuin olisi jossain heinäpellolla olet pienen päästä paniikissa ja olet rouvan uhri valmis tekemään mitä rouva pyytää.tietysti pankn hydyksi.tällälaila tekee osuuspankki väki varmasti vie rahasi jos olet sijoittaja.


      • kalervo

        OP pankkeja on myöskin yksityisiä(esim Lemillä) jossa homma toimii. Haminassa OP tuli yhdistymisen myötä niin iso että joka asiassa on pitkät piuhat eli homma ei toimi.
        Olin sen pankin asiakas ennen nyt olen Tapiolan asiakkaana ja homma toimii.Eikä muuten mene joka asiassa palvelumaksua.


    • OP Suomen huonoin

      Osuuspankissako muka pienet lainapäätökset sujuu? Itselläni liikkui rahaa tilin kautta noin 50k vuodessa ja olin omistajajäsen, mutta palvelu oli huonoa. Lainoihin, kuten autoon tai asuntoon kielteiset lainapäätökset. Mainostavat omistajan olevan muka etusijalla. Sampo Pankista saimme asuntolainan ja vakuudeksi "riitti" 20% käteistä vakuustilillä. Autolainoista eivät tienneet yhtään mitään, muualla superkaskotettu auto riittää vakuudeksi itsessään - OP vaatii kaksi henkilötakaajaa. Autosta, haloo?

      • tiukkalinjaaaaa

        Mahtaa se pers aukista harmittaa.


    • Pankin vaihtaja

      Kävin mieheni kanssa kysymässä Osuuspankista jossa ollaan oltu vauvasta asti asiakkaina myös omistaja asiakkaina n. 120- 130 000 € asuntolainaa tai lähinnä alustavasti tietoja eri vaihtoehdoista kuten tasaerälyhennys jne. Omia säästöjä meillä yht. 16 000 €. Luottohäiriöitä ei ole koskaan ollut. Meitä "palveli" kaveri joka tuntui olevan kuin persuksille ammuttu karhu. Ei kätellyt eikä kunnolla tervehtinytkään. Piirsi vain paperille tikku ukkoja ja taloja hahmotellen esitelmän kuinka suuri riski on ottaa lainaa. Panttitakaajat meillä olisi ja he vaativat sitä 40 000 € ja kuinka karmeaa se sitten on pankin periä saataviaan näiltä onnettomilta jotka me kuseen saatamme.
      Sitten seurasi pelottelu osuus, että mitäs jos minä kuolen ja kun ei ole avioehtoja ym. plää plää että kuinkas sitten toinen pärjää. Mies sai juuri vakituisen työpaikan suomalaisesta vanhasta tuontialan firmasta joka on juuri tehnyt laajennuksia ja on kannattava firma. Pelotteli että jos menee firma nurin kun vienti alkaa tökkiä globaalisti niin ei enää tarvita tuontiakaan yms.
      Minä kuuntelin suu ammollaan ja tuli tunne että anteeksi että häiritsimme. Helvetti eihän sitä kannata nousta sängystä ylös jos täytyisi pelätä kuolevansa joka hetki, piruako sitä elämää siinä sitten eteenpäin suunnittelemaan. Kyllähän järki sanoo että mitä vain voi tapahtua elämässä, mutta pitääkö kuoleman pelontakia elää koko ikänsä kaupungin pienessä kämpässä josta maksamme n. 700 € vuokraa. Tasalyhenteisellä maksaisimme seuraavat 25 vuotta n. 600- 650 € kk ja jos korot nousee laina- aika vain pitenisi. Ei puhunut näistä jutuista mitään pelotteli vain kaikella. Ihan ihmeellistä sanon vaan.
      Meidän tuloilla jäisi käteen enemmän kuin tuo elämiseen vaadittu 1100 € kk. Sitäpaitsi olen 73 v vanhempieni talon ja maiden perijä ja lisäksi perin setäni sitten aikoinaan. Saan ennakkoperintöäkin .
      Eli Op saa haistaa pitkän paskan. Meidän rahat siirtyy vaikka patjan alle.

      • optäeikustasimmuun

        Hahahhaa,, pers-aukisen murheita.


    • toimikaa kkkkk

      Jos palvelu ei miellytä, silloin lähdetään pois vaikka kesken lauseen. Sitten vaan uudelleen tiskille ja uudelle virkailijalle aikaa pyytämään. Pankin johtajien yhteystiedot löytyvät nettisivuilta. Ei pankkien etu ole pitää asiakspalveluun kykenemättömiä virkailijoita palveluksessaan. Kun reklamaatioita tarpeeksi tulee, kyllä siihen reagoidaan.
      Jokaiselle sattuu huono päivä joskus, mutta ei sitä asiakkaan kuunnella tarvitse. Jos olet joskus saanut hyvää palvelua/kohtelua pankissa, paina virkailijan nimi mieleen ja pyydä tapaamista hänelle.

    • pettynyX2

      Minä olen pettyny osuuspankkiin nyt jo kaksi kertaa. Ihan penskasta asti ja koko perheen voimin oltu op:n asiakkaita. Aikanaan kun alkoi palkkatuloja tulla ja muutenkin "aikuistua" niin kyselin ja hain luottokorttia tai edes debit-korttia (pystyy maksamaan junassa/bussissa toisin kuin electronilla) tai luotollista tiliä itselleni. Mikään ei koskaan onnistunut näistä ohjeellisista syistä joita tämä pankki pitää näiden "kokonaisvaltaisten" päätöstensä perusteena. Noh, tuomioon pettyneenä annoin olla. Siihen aikaan uusi S-pankki esim. lykkäs samantien kuvailemani normi debit-kortin kouraan kun sinne osuusmaksuni maksoin ja aikanaan sitten tajusin Nordeassakin piipahtaa. Niin, lykkäsin palkkalaskelman pankkisedän kouraan ja kysyin saanko pankki-luottokortin ja tilin tänne? Kaveri teki luottotietojen tarkistuksen, anto valtakirjan palkanmaksun siirtoon nordeaan ja lähetti sen mun työpaikalle. Korttipäätös tuli noin puolessa minuutissa ja kortti kotiin parin viikon päästä... Näin, kaikki mitä op:ssä yritin noin 6kk ajan hankkia sain nordeassa 20 minsan käynnillä ilman mitään aikasempaa asiakkuutta. Ekan kerran maksan palvelumaksuja mistään nordeaan vuonna 2018 nykyhinaston mukaan. Ihan vaan kiusallani yritin sitten 2012 joulukuussa vielä, joko on hommat helpommin hoidettavissa op:ssa... Juu ei. Samaa kitsastelua ja ei pysty kykeneen settiä heitetään edelleen päin näköä. Petyin uudestaan, mutta sepä varmisti sen, ettei enää tartte muusta haaveilla kun nordea hoitaa homman. Siinä oma kokemus asiasta.

    • Jaloilla äänestänyt

      OP-pankissa henkilökohtaisesti asiointi tarkoittaa yleensä pitkää odottamista (kuten Danske Pankissa ja Nordeassakin) ja raskasta rahastusta. Tilitapahtumiakaan ei näe netissä LISÄmaksutta taaksepäin kuin aivan vähän matkaa. S-pankissa asiat sujuvat lähes poikkeuksetta viidesosa-ajassa ja ilman törkeää rahastusta. Keuruun Osuuspankki (ei kuulu OP-ryhmään) on myös todella sujuvasti ja hyvin palveleva eikä rahasta.

      • vepa5

        Tilitapahtumat näkee maksutta kahden vuoden ajalta, kun osaa vaan katsoa oikeasta paikasta. Turha valittaa täällä, jos on niin tyhmä ettei osaa edes verkkopankkia käyttää.


    • Kr. Pennonen

      Kerta ja karkuun! Siinä kokemukseni.

      Meillä oli tili, jolla oli jopa rahaakin ja yhden rahaston osuuksia.
      Summat ehkä tavanomaiseia piensäästäjän kakkospankille.
      25000€ ja rahasto n. 40000€.

      Kaikki muutokset ja järjestelyt olivat tavattoman byrokraattisia ja vaikeita.
      Kun lisäksi kaikkiin asioihin täytyi jonottaa kuinkonsanaan n-liitossa aikoinaan niin vihelsimme pelin poikki.

      Ei jäänyt ikävää!

    • rahoituksenktm

      Op on aivan vitun paska. Heti kun valmistun ja pääsen työelämään kiinni, niin vaihtuu Nordeaan sillä sekunnilla. Joka perkeleen viikko soittelemassa ja myymässä vakuutuksia tai rahastoja ja eivät usko, että markkinoita ei voi voittaa pitkällä aikavälillä. Miksi laittaa myymään ihmisiä tuotteita, josta ne eivät jumanlauta ymmärrä paskan vertaa. Aspia mainostetaan "Kun säästät asunnon hinnasta vähintään 10 prosenttia, lainaamme sinulle loput. " ja siinäkin on joku 170k raja, loput on pankkilainaa. Joo lähde heilumaan helsingin asuntomarkkinoille 170 tonnilla, nauravat sut takaisin kehä kolmosen ulkopuolelle ja jos et ole vakituisessa työsuhteessa niin ei pakkilainaa heru. Vituttaa maksaa rahalle hintaa jos op:n riskienhallinta perustuu täysin varmaan tuottoon, high risk high yield meininkiä enemmänkin kuin op:n no risk high yield. Siihen paskalaitokseen en maksa koron korkoa. Olen ilmaissut tämän jo 3 kertaa kun soittelevat osta, osta osta meiningillä ja eivät usko. Tv kohta rahoituksen ktm

    • Op on varas

      Op EI koskaan enää,Kiitos

      Sääliksi käy niitä joiden kaikki rahat/rahaliikenne Op:ssä.

      Op huijannut vakuutuksilla ja maksamattomilla bonuksilla tuhansia asiakkaita.
      Monelleko muulle jätti bonukset maksamatta?
      2013 olisi kuulunut vielä maksaa....
      Yhteiskanne vaikka eihän suomessa valkokaulusrikollisuudesta mitään saa.

      • pettynyt op:iin

        Minne ne bonukset pitäisi maksaa? Ei niitä ainakaan pankkitilille ole tullut (muistaakseni - saatan kyllä olla väärässäkin). Pitääkö niitä itse kysellä jostain, vai menevätkö ne automaattisesti esimerkiksi pankin 'palvelumaksujen' maksamiseen?

        Olen ollut Osuuspankin asiakas pikkulapsesta asti. Muistatteko, te vanhemmat: silloin joskus pystyi viemään ne muutamat markat ja pennit pankin tiskille ja ystävällinen pankkineiti kirjoitti ne pankkikirjaan omin käsin? Ja pystyi myös noutamaan rahaa samaiselta tiskiltä ilman, että siitä olisi veloitettu hurjia summia. Ja sitten tuli ottomaatit, ja muutaman vuoden ajan niitä tuli lisää ja lisää, jotta kaikki voisivat hoidella tavallisimmat pankkiasiansa itse. Samalla pankin 'palvelumaksut' kuitenkin vain kasvoivat. Palvelumaksuja ei ollut lainkaan vielä 80-luvulla. Pankit olivat kiitollisia siitä, että ihmiset kantoivat niille rahansa. Nyt on lähin ottomaatti monen kymmenen kilometrin päässä, ja sieltäkin se pian poistunee. Tulee siru sormeen, ja kaikki rahan liikkuminen voidaan kontrolloida ja tutkia, eikä käteistä enää ole. Siis jos siihen suostumme.

        Kokeilin Nordeaakin, ja Säästöpankkia, mutta suljin ne tilit aika pian. Osuuspankki oli minulle sopivin. Olihan se myös ainut pankki, jolla vielä on konttori tälläkin pikkukylällä. Siitä en kuitenkaan pidä, että he odottavat asiakkaan olevan koko ajan selvillä lainansa ehtojen jokaisesta pienellä painetusta kohdasta ja muistavan ne joka tapaamisella, tai muuten virkailija käyttää tilaisuutta hyväkseen. Kun halusin lyhentää asuntolainasta noin puolet rahalla, joka oli pian tulossa tililleni, kysyin pankista, voisinko samalla pienentää hiukan lyhennyserää. Jos olisin älynnyt kysyä "Maksaako se mitään?", hän olisi tietysti kertonut, että se tekee 100 euroa, mutta koska en kysynyt, hän ei kertonut ennen kuin oli tekaissut paperin ja pyysi siihen allekirjoitusta. Kun harmittelin sitä, hän kysyi, peruutetaanko koko juttu. Siitäkin olisi kai sitten velotettu! Kun raha nyt sitten tulee ja lyhennys tehdään, saammepa nähdä, velottavatko he siitäkin, ja miten paljon. Siitäkään en tajunnut kysyä, joten sitäkään hän ei kertonut.

        Onhan se aika upeaa vääntää köyhästä velallisesta viimeisetkin lantit. Virkailija voi jopa saada bonusta omaan palkkaansa, kun onnistuneesti nylkee köyhän roposet. Köyhän ja tyhmän, joka ei tajua koko ajan pitää mielessään lainaehtojensa koko kirjoa. Voihan siellä jopa olla ehto, jonka mukaan muutoksen teko maksaa kerran vuodessa tehtynä 100 euroa, ja lisämuutokset useita satoja. Ja siitä ensimmäisestäkään muutoksesta ei jäänyt itselle edes kopiota allekirjoitetusta paperista. Tuosta olemattomasta paperista he sitten velottivat, tai yllätyksellä anastivat, sata euroa. Nokkelaa. Epäeettistä. Ja kyllä, minä olin tyhmä, kun en osannut kysyä oikeita kysymyksiä. Onkohan tyhmille omaa, rehellistä, asiakaskeskeistä, palvelevaa pankkia?


    • Rosvopankki

      Kusettajia koko pankki täynnä eikä asiakasta kunnioiteta lainkaan.

    • ei asiakas

      sitä saa mitä tilaa, jos on ylimielinen ja hoitaa asiat/sopimukset huonosti, niin ei mikää pankki ole hyvä.

      Toivottavasti pankitkin alkaa joskus perustaan mustia listoja asiakkaista ja jakamaan niitä. Se postiivinen luottorekisteri vaan kehiin pienin viilauksin.

    • tarkka poika

      V.2007 konkreettiset hyödyt?.

      • lainansaaja

        Ihan paska pankki, älkää ihmeessä menkö sinne. Itse haimme asuntolainan jonka saimme. Sdn jälkeen ovat syynänneet tilimme kuukausittain. Henkilökunta töykeää,
        nimi, suomalainen


      • Miten näin on
        lainansaaja kirjoitti:

        Ihan paska pankki, älkää ihmeessä menkö sinne. Itse haimme asuntolainan jonka saimme. Sdn jälkeen ovat syynänneet tilimme kuukausittain. Henkilökunta töykeää,
        nimi, suomalainen

        Mistä tiedät, että tiliä syynätään jatkuvasti?


    • toni.

      pelkkää paskaa

    • Taatelintallaaja

      Olen ollut yli 50 vuotta Turun seudulla sijaitsevan Osuuspankin asiakkaana. Menin viime viikolla tutun pankkineuvojan puheille tekemään 100.000 euron sijoitusta pankin tuotto-osuuteen (korko 3,25 %). Mutkia tuli matkaan kun kävi ilmi, että henkilöllisyystodistukseni oli vanhentunut. Neuvoja haki konttorin johtajan paikalle. Yhdessä he selittivät, että pankilla on sääntönsä, avasivat minulle oven ja laittoivat lakin päähän. Hyvä etten saanut potkua perseelleni.

      Niin on paha mieli...

      • dfgsdfgf hsg

        Ehkä he ajattelivat, että olit jo kuollut, ja henkilö, joka esitti sinun vanhentuneen henkkarisi, oli joku muu, vaikka samannäköinenkin. Näin kyllä voi käydä, vaikka henkkari olisi vielä voimassakin. Minullakin ajokortti on kaksi vuotta vanha, ja siinä oleva kuva vielä vanhempi. Mistä sen tietää, että se tosiaan olen minä, kun menen sitä näyttämään vaikka pankkiin?


      • sdfdsggh

        Anteeksi, en huomannut, että neuvoja oli tuttavasi. Kumma, että silti olisi pitänyt todistaa henkilöllisyytensä, vaikka oltiin jo tuttuja. Virkaintoisuus ja hiustenhalkominen ja pilkunnu55iminen menee helposti liian pitkälle. Kyllähän henkilöllisyyden voi todeta monella tavalla. Entä, jos pankkineiti olisi ollut sukulaisesi?


      • PlainTruth

        Jos henkilötodistuksen kuvasta sinut on voinut tunnistaa, niin pankkineuvojien kohtelu on ollut varsin epäasiallista. Osuuspankin omien ohjeiden mukaan "tunnistamisasiakirjan kelpoisuuden edellytys on, että henkilö on tunnistettavissa kuvasta". Henkiöllisyystodistuksen vanhentumisella ei sinänsä ole merkitystä.


      • Ikaalilainen

        Samanlaista pilkunnussintaa myös Ikaalisissa (OP Satapirkka), eivät vissiin lue omia ohjeistuksiaan (tai eivät sisäistä lukemaansa) kun vanhentuneella henkkarilla en voinut omalle tililleni tallettaa käteistä. S-ryhmän jäsenyyttä olin perumassa myös vanhentuneella henkkarilla (Ikaalisten s-marketissa) niin siellä asiakaspalvelija korotti ääntään sekä käsivarret suoriksi repien jo kirjoittamaansa irtisanomissopparia huudahtaen: "Vanhoilla henkkareilla ei voi hoitaa pankkiasioita", mahtoi tulla ämmälle ylemmyydentunnetta. Kolmas kokemus sellainen että olin mieheni kanssa hakemassa tunnuslukukorttia ym. s-tilin yhteyteen ja mulla oli vanhentunut henkkari ja tili ei ole yhteinen vaan minun. S-pankin virkailija (Kankaanpäässä) ei huolinut henkkariani, teki verkkopankkisopimuksen kuitenkin.., tosin mieheni tiedoilla ja nyt kun avaan kotona kyseisen varkkopankin sivun lukee siellä tilin omistajana mieheni. Henkilökortti maksaa sellaiset 50€ ja on uusittava 5vuoden välein, olen nyt vajaat 40v ja noiden tapausten lisäksi en ole tarvinnut ko.korttia koskaan, tuntuu aika turhalta kuluerältä...ja turhan usein tuo tarvii uusia, harvempi meistä kovin paljoa muuttuu viidessä vuodessa.


    • afgdfgfghdfghd

      Mielestäni Osuuspankki on Suomen pankeista toistaiseksi vielä ihmisläheisin, mutta ongelma ei ole Osuuspankki tai Nordea tai Säästöpankki, vaan koko pankkilaitos tällaisena. Ne toimivat yksityisten keskuspankkien alamaisina, ja nuo keskuspankit, ja niiden pääpankki Sveitsissä, Bank of International Settlements, ovat jo hyvin lähellä täyttä diktatuuria. Ne ovat velkaannuttaneet maailman valtiot niin, että velkojen yhteenlaskettu summa on suurempi kuin käytössä oleva rahamäärä. Tästä aiheesta uskalsi Ismo Leikola puhua huumorin varjolla Las Vegasissa, ja sai maailman hauskimman ihmisen tittelin: http://www.youtube.com/watch?v=VCeVtAVon6c

    • Huonoja kokemuksia, päättivät sulkea varoittamatta nettipankkini kun olin ostanut lentoliput netistä sivulta, joka ei ollut pankkiluotettu. Mukava oli olla 3kk ulkomailla kun ei voinut hoitaa laskuja yms. meinasivat sulkea kortinkin kun en ollut ilmoittanut pankille lähdöstäni. Tunnusten avaaminen ei onnistunut mitenkään, vaikka ehdotin skypeä ja sitä, että lähetän kuvan itsestäni, passistani ja ajokortistani äidilleni ja äitini käy sitten pankissa avaamassa tunnukseni. Pankista sanottiin, että ei kelpaa sillä he eivät voi olla varmoja, että se olen minä. Maalaisjärjen käyttö ei ole näköjään sallittua. Noh haistatin pitkän vi**n koko pankille ja nyt tili Nordeassa.

      • persaukinenpummiolet

        Voi vitun aasi, missä pankissa äidit tekee täys-ikäisten asiat???


    • toni.

      pääsivät kusettamaan tuolla tuotto-osuudella, tästähän ei saa rahojaan koskaan takaisin ne ovat menetettyjä lopullisesti

    • PA-OP omistaja

      Ainahan sellainen oankki on hyvä joka antaa miljardin velkaa 20v maksuajalla, mutta se pankki on huono joka ei anna lisää lainaa tietynrajan jälkeen tai alkaa puhumaan siitä että lainaa pitäisi maksa tai huomauttamaan.

      Sama asia koskee kortteja yms.

      Mikä tahansa pankki on hyvä tai huono. Aika monella tää pankinvaihtojuttu on just sen takia iholla, kun asiat kusessa. Ihmiset kuvittelee itsestään aika isoja.

      Pitäs kysyy pankilta sitä millainen on hyvä asiaksas. Kait kaikki johtuu siitä, että Suomessa pankkiasiakkuus on pakollinen ja kaikki vaan ei ns. selvii itsensä kanssa.... ja pankin on pakko pitää velkaiset asiakkaat niin pitkää ku velat on selviä......

      Ja harvalla oikeesti on rahaa alkaa vaatia mitään pankilta. Paljonko on paljon. Siis käyttötilillä pitäs olla varmaa kokoajan 50 000e ja asioinnin arvo pitäs olla tuosta sumasta ainakin 15X.

      200 000e on aika maksimi..... turhaan niitä miljoonia on kuvitella.

    • luottoa

      Itse tein eilen 3 annen rahasto sopimuksen ja sijoitin huomattavan summan rahaa.Olen huomannut et kannattaa , pelkkä asiakasomistus jo tuottaa.

    • Kaikista paras.

      En keksi Osuuspankista muuta kuin positiivistä sanottavaa.

    • OP KUSETTAA

      Kyllä kusettaa koko OP PANKKI kerran vuodess käy sijoitustilillä vetää kuluja 175€

      Eli suomeksi vanha tonnin edestä varastaa EI MITÄÄN REILUA PELIÄ PRRRLE

      ILMANKOS RYSSÄT VETÄÄ NETIN KAUTTA OMIAAN POIS MAASTA...MOISEN
      PANKIN TILEILTÄ

    • Huono_palvelu

      Meikäläinen myös jonkun aikaa tässä jo pohtinut, josko lopettaisin asiakkuuteni osuuspankkilla kokonaan ja vaihtaisin muualle. Vakuutukset myös.

      Osuuspankilla palvelu takunnut jo pidempään, samoista asioista joutuu moneen kertaan niiden kanssa vääntämään. Osotteen jouduin vaihtamaan verkkopankin kautta kerran ja mitään ei tapahtunut. Sitten vaihdoin sen puhelimitse 5 kertaa ennen kuin ne sai sen sinne vaihdettua, kovasti joka kerta pahottelivat mutta ei se enää sillä viidennellä kerralla mieltä lämmittäny!
      Korttiakaan eivät lähettäneet kotiin vaikka sen piti tulla. Noudin kortin konttorista ja lupasivat että seuraava kortti tulee koTiina asti. Nyt kortti menee sitten umpeen viikon päästä ja uutta ei ole näkynyt mailla halmeilla. Verkkopankissa lukee että kortti on noudettavissa. Joudun siis viikolla hakemaan taas sen kortin sieltä ja annan kyllä palautetta palvelusta!
      Sen jälkeen alan kyllä pikasesti vertaileen muita pankkeja ja lopetan kaikki op:lla!

    • XFEED0
    • tyytyväinenasiakas

      Kannattaa muistaa, että Osuuspankit ovat paikallisia. Eroja pankkien välillä siis voi olla. Itse olen tyytyväinen Op:n asiakas ja samoin myös Pohjolan. Bonuksia kertyy sen verran, että oma ja mieheni pankkiasiointi maksetaan niillä. Lisäksi jää jonkin verran vakuutusmaksujen hoitoon. Eli entiseen pankkiin verrattuna n. 100-200 euron säästö vuodessa, kun huomioi bonusten käytön vakuutusmaksuihin.

    • Huijausyrittäjäkö

      Ainakin joku huijari verkossa yrittää kalastella siten avainlukulistasinumeroita siten, että kun olet maksamassa laskua, niin verkko yht'äkkiä jumittuu ja et saa laskua loppuun maksettua tai sitten olet maksanut ja pyydät kuittia, niin ohjelma alkaa pyöriä tyhjää ja joudut katkaisemaan väkisin tietokoneen kesken istunnon. Sitten kun avaat tietokoneen jälleen, niin pankkiyhteys on edelleen auki, mutta pyydetään muka erillistä salasanaa. Älä koskaan anna sitä, ennenkuin olet sulkenut yhteyden ja tyhjentänyt historiatiedot. Sitten voit yrittää uudelleen kesken jäänyttä maksua. Tätä on ainakin mun koneella tapahtunut kaksi kertaa, ja se kuvakaappaaja yritti jopa ottaa yhteyttä pankkiin painamalla viestinappulaa, että saisi tilin siirrettyä itselleen. Osuuspankin pitää varmaan tarkistaa tietoturvaansa?

      • Securitas

        Ehkä sun pitäs tarkistaa oman koneesi tietotutva.:)


    • Biiigg_Broootthherrr_spy

      OP.n asiakkaana tietää millaista oli olla Itä-saksan kansalainen ww2.n jälkeen! Paska pankki

    • ororrrr

      Op-pankista on minulla vain huonoa sanottavaa. Verkkopankki on sekava ja alati kasvavat palvelumaksut alkoi ottaa päähän varsinkin kun johto jakaa isoja osinkoja ja pisti väkeä reilusti pihalle. Nyt minulla on pelkästään tili s-pankissa. voihan ne palvelumaksut tulla sinnekin jossain vaiheessa, mutta ei ainakaan vielä.

    • katajainen_kansa

      Neuvostoliiton tyylin asiakaspalvelu. Asiakasomistajuuden purku, tehty maakuntakonttorissa, yritin purkaa kaupungissa. "Ei onnistu, teidän pitää mennä sinne maakuntaan hoitamaan asia. " Vähän kun hiillostin, niin kylläpä onnistuu valtakirjalla omistajuuden purku. Juuri minuuttia aiemmin se oli vielä täysin mahdotonta.

      Nettipalvelu: tunnuksia ei anneta, että saisin tarkastella vakuutustietoja netissä. Yhteydenottoihin ei vastata, kun olen kysynyt tunnuksia. OP vaikenee kuin kivimuuri. Sijoitussalkkua ja mitään muuta kuin vakuutuksia en siihen taloon anna. Vakuutuksetkin siirrän pois. Vaieten.

    • jkuiol

      Jokainen pankki on liikelaitos ja tarvitsee tuoton, joten jollakin tavalla se sinulta aina peritään. Saattaa vain joskus olla vaikea sitä saada selville, kun on kytketty asioita yhteen.
      Jokaisen pitäisi ymmärtää, että mikään yritys ei pysy pystyssä, ellei se saa tuottoja ja esim Op kertoo hyvistä tuloksista, joten ei se raha puussa kasva, vaan kyllä teiltä todellakin jollakin tapaa se peritään.
      Totuus toki on että, aina se jolla on jo vähän muutenkin maksaa palveluistaan kaikkein korkeimman hinnan. Niillä joilla paljon on yleensä etuisuutta.

      Juuri katsoin Metsä Groubin bonusjärjestelmän puunmyyjälle eli määrän mukaan nousee, kenellä vähiten myytävää, hänelle maksetaan alhaisin lisäbonus.

    • op_asiakas

      Ihmisläheisyys.... se on aina kahdenkauppa.... kyllä pankkikin voi sössiä ja asiakas ei ole sit enää mitää ku asiat on huonisti.
      Op omistajuus..... satasella ei omista mitää miljardikasasta...... Ei edes vaikka ostas tuhannella eurolla tuotto-osuutta.... tuhannen euron arvosta sitä sanottiin ostettavan... pelkkä myyntikikka`?
      Sanon näin, vaikka olenkin OP asiakas...

    • patjaonparempi

      Sain OP:lta äsken viestin. Eivät kehdannet lähettää sitä paperilla vaan piilotettiin nettipankkiin. Ilmeisesti joku sika OP:ssä on päättäänyt vetää välistä PANOISTA, alkaen 1.3. Vedätys on muka-nokkelasti ilmoitettu näin, ensimmäiset kolme talletukset ilmaisia, sen jälkeen 2,50€/talletus sekä joku osuus talletuksesta.

      Ei miellytä edesauttaa tällainen sikailu. Olisiko ehdotuksia paremmasta suomalaisesta pankista?

    • ex_OP_ex_danske

      S-pankin omistajarakenteen perusteella, pankille ei tule kuluja omistajien osinkoruokinnasta. Käyttötili, pienemmät kulut kuin danskella, ilmeisesti myös pienemmät kuin op:lla, maksuttomat käteisnostot pari kpl. S-pankilla ei ole marmoripalatseja kirkonkylien kalleimmilla liikepaikoilla, kuten danskella ja OP:lla. Sanotaanko rumasti, että vain jeesuksella on isompi ja kalliimpi liikepaikka. Asiakkaalta palatsien kulut kynitään. On loistoa ja lehtikultaa, komeeta on, olen käynyt joskus. Ihan tajuttoman upeeta. Asiakas voi erehtyä, mutta asiakas on aina oikeassa.

    • milja-ko

      kallis pankki. sekava epäselvä verkkopankki. en suosittele

      • 100miljardiaeuroo

        Joo venäjän rahat kelpaa pestään kiinteistöihin no arvot niissäki laskee


      • veio4

        Onko Op johto niin sisäänlämpiävää, että valitsevat myös kaltaisensa työntekijät. Eivät osaa tehdä verkkosivuja eikä muutakaan asiakkaan näkökulmasta vaan asiakkaan pitäisi opetella heidän salakielensä.


    • Hunajahannu

      Sijoitin tähän pankkiin euron. Sain yli kymppitonnin osinkoa. Suosittelen...

    • Reino_

      Irtisanoin pankkitoiminnan OP: sta. Tämä tapahtui vuosi sitten. Minun kokemukset on huonoja OP:sta. Ehkä kannattaa guuglata. Nordea ja OP on ihan samanlaisia pankkeja. OP oli ehkä joskus kymmeniä vuosia sitten hyvä pankki.

    • eraa

      Valitettavasti vain huonoa sanottavaa....olisi pitänyt vaihtaa jo aiemmin pankkia mutta onneksi kuitenkin älysin vaihtaa aktiaan

    • kituuttaja

      Osuuspankista vaikeinta saada asuntolainaa 270 000 euron lainalle olisi pitänyt olla 600 000 vakuudet.höh mutta naapuripankista sain lainaa 270 000 lainan suuruisilla vakuuksilla. Ihmettelen vain, mutta mitäpä pienistä

    • hermanniAA

      Osuuspankin asiakaspalvelu ja sijoitusneuvot ovat olleet todella huonoja. Nykyään en ole enää asiakkaana ja sijoitukset ovat onneksi tuottaneet paremmin toisen pankin sijoituksissa.

    • PyhMitäPankkeja

      Olen ollut OP:n asiakas koko elämäni, 3 kertaa kysynyt tänä aikana asuntolainaa sieltä ja aina ollut palvelu huonoa ja hidasta. Olen mielestäni hyvätuloinen ja vakavarainen ja säästöjäkin on huomattava määrä lainan vakuudeksi. Ihme toimintaa enkä taaskaan ottanut OP:n lainaa. Ihan ihme pankki. Danske Bankilta ihan ok palvelu ekaksi mutta sitten alkoivat syyttelemään toisiaan "ai se ei ole soittanut takaisin, no se on vähän sellainen" - joten ei kiitos. Nordean palvelu oli nopeaa ja tarjous paras. Ei epäilystäkään mistä otan kolmannen asuntolainani.

    • Kerronpavaan

      Palvelu huonoa ainakin Viitasaarella, pikkuvirkailijoita ei tavoita, eivät vastaa soittopyyntöihinkään jne.

    • shaibaa

      Itse osuuspankin asiakkaana uskallan sanoa, että osuuspankki on kyllä joustamattomin pankki ikinä .
      Kaikki muutokset lainoissa maksaa , eräpäivän vaihdosta lähtien (eräpäivän vaihto 100e samoin maksuvapaa muutos 100e )
      Akuutin lomautuksen saatuaan joutuu hattu kourassa mennä kuulemaan, että saadaksesi muutaman kuun maksuvapaan kannattaa töiden alettua kyllä miettiä omakotitalon myyntiä pois ja edullisemman ostoa tilalle. Mietin , että mitä ?
      Kaikki maksut on kuitenkin ajantasalla ja aina kunnolla maksettu.Aiemman lyhennysvapaan jouduin pitämään n.2 v-. sitten ,koska työpaikalla oli yt:t ja työt loppui kokonaan niin 6 kk. olin lyhennysvapaalla, nyt en sitten saakkaan maksella pelkkiä korkoja lomautuksen ajan, joka kestää nyt kuitenkin vain 4 kk ja työt jatkuu sitten taas ihan hyvällä palkalla , ei pröystäilevällä mutta sillä maksut maksaa ja syö ja vähän harrastaa.
      Alun perin kaduttaa siirtymiseni osuuspankkiin, olin ennen Tapiola pankin asiakas ja siellä kaikki palvelut oli maksuttomia jos jotain muutosta teki ja ovat kuulemma edelleen S-pankin aikaankin.
      Siellä oltiin paljon ymmärtäväisempiä ihmisten normaaliin arkeen ja elämään suhtauen.

    • SaintarpeekseniOPsta

      Yritin vaihtaa tänään rahaa Forexissa. Forex kieltäytyi rahanvaihdosta, koska pankkikortissani lukee entinen nimeni - pankkikortilla olevan nimen pitää kuulemma täsmätä henkilöllisyystodistuksessa olevan nimen kanssa. Näin siitä huolimatta, että pankkikortiltani oli tehty jo veloitus PIN-koodini avulla. Tätä pilkunviilausta ihmettelin, mutta vielä enemmän pahoitin mielelläni Op:ssa tämän tapahtuman jälkeen.

      Nimenvaihdoksestani on kulunut kohta 2 vuotta ja olen tähän päivään asti käyttänyt koko ajan hyvässä uskossa ja täysin ilman ongelmia Op:n debit/ Visa korttiani, vaikka siinä lukee entínen nimeni. Op:n nettipankissa ei missään lue, että pankkikortti pitäisi itse tilata nimenmuutoksen jälkeen, päinvastoin Op:n nettipankissa todetaan, että he saavat automaattisesti uuden nimen väestörekisterijärjestelmästä, eikä uuden nimen ilmoittaminen ole tarpeen. Kun uutta pankkikorttia ei kuulunut nimenvaihdoksen jälkeen v. 2014 syksyllä, oletin, että Op on sitä mieltä, että kortin uusiminen ei ole tarpeen. Tänään kun menin suoraan Forexilta OP:n konttoriin selvittämään, mistä on kysymys, selvisi, että Op:n järjestelmä on kaksijakoinen niin, että väestötietojärjestelmästä uusi nimi ei päivitykään kortttietoihin, vaan ainoastaan nettipankkiin ja muualle Op:n järjestelmiin. Minun olisi sitten Op:n virkailijoiden mukaan pitänyt tämä tietää ja olisi siis pitänyt osata tilata uusi kortti itse, vaikka tästä ei ole missään Op:n nettipankissa mainintaa eikä sitä ole muutenkaan kukaan minulle koskaan OP:sta kertonut. Minulle ei edes pahoiteltu sitä, että heidän puutteellisten ja harhaanjohtavien ohjeidensa takia olen nyt tilanteessa, että lähden ylihuomenna matkalle, eikä uutta pankkikorttia ollut kuulemma mahdollista enää saada. En siis saa tilattua matkavaluuttaa ja en varmaankaan saa autovuokraamosta varaamani autoakaan tuolla kortilla. Op:ssa 2 virkailijaa käytti 10 - 15 minuuttia kaikkien mahdollisten syiden keksimiseen, joiden nojalla vika on yksin minun, eikä Op:n toiminnassa ole mitään huomautettavaa tai edes kehitettävää, eikä heidän ole mahdollista tehdä asialle yhtään mitään (kuulemma korttiehdoissa määrätään, että asiakkaan pitää tilata uusi kortti, jos nimi muuttuu - voi olla että näin on, mutta korttiehtojahan ei toimiteta enää silloin uudelleen kun kortti uusitaan, joten siitä kun olen korttiehdot Op:lta saanut, on vuosia, miten voisin tuollaista yksityiskohtaa enää muistaa; ja Op ei voi mitenkään tiedottaa asiakkaitaan siitä, että nimenmuutoksen jälkeen asiakkaan tulee itsensä tilata uusi pankkikortti, ei henkilökohtaisesti eikä yleisissä ohjeissakaan; uutta korttia ei ole myöskään mitenkään mahdollista saada seuraavaksi päiväksi, "koska kysyin jo ja se ei onnistunut, eikä se ole aikaisemmillakaan kerroilla kun olen kysynyt onnistunut; jos olisit tullut eilen tai tänään heti klo 9, se olisi onnistunut" [kello oli vähän yli 13]).

      Minulle olisi ollut tärkeää, että virkailijat olisivat edes pahoitelleet tilannetta ja sitä, että heidän nettipankissaan tai muuallakaan ei ole ohjeita uuden kortin tilaamisesta nimenvaihdostilanteissa. Mutta sen sijaan sain moitteita, jopa viimeiset sanat, ennen kuin poistuin konttorista, olivat: "Eikö mieleen todella tullut, että sinun pitää tilata itse kortti?" No, ei tullut mieleen, ja nyt olisin kaivannut pankilta apua, miten ongelma saadaan ratkaistua, kun ulkomaan matka on jo ylihuomenna.

      Onneksi minulla on Nordean myöntämä Stockmann Mastercar-kortti. Ilman sitä en saisi todennäköisesti autoa vuokrattua, ja matkamme olisi mennyt pilalle. Kun kävin Nordean konttorissa varaamaan aikaan pankkiasioideni kilpailutusneuvotteluun ja kerroin ikävästä tilanteesta Forexissa ja Op:ssa, Nordean virkailija kysyi heti ensimmäiseksi: "Kirjoittivatko ne teille todistuksen siitä, että kortti on teidän?" No eivät kirjoittaneet eivätkä edes keksineet mitään noin ratkaisukeskeistä. Op:n virkailijat halusivat mieluummin kyykyttää asiakasta, kuin keksiä ratkaisua tilanteeseen.

      Jos tama olisi ensimmäinen huono kokemuksen Op:n kankeasta asiakaspalvelusta, en olisi vielä vaihtamassa pankkia. Mutta koska minulla on valitettavasti huonoja kokemuksia myös Pohjolan korvauspäätöksistä, oma johtopäätökseni on, että Op Pohjolalle asiakkaat ovat vain häiriötekijöitä, jotka ovat aina väärässä. Olen järkyttynyt Op:n tavasta kohdella asiakkaitaan. Minulle riitti, en halua enää tulla kyykytetyksi Op:ssa. Asiakkaalle voi ainakin puhua ystävällisesti ja kunnioittavasti, vaikka jokaista toivetta ei olisi mahdollista täyttää. Ja silloin jos pankki on itse ainakin osavastuussa asiakkaan ongelmasta, olisi mielestäni kohtuullista tehdä parhaansa ongelman ratkaisemiseksi.

      • katopeiliinvaan

        Eiköhän ne huonot kokemukset yleensä kerry yksille ja samoille asioita hoitamattomille hölmöille.

        ja pitkässä juoksussa tuo on vain siunaus op.N KUNNON ASIAKKAILLE, SILLÄ SE LUOTTO TIEDOTON SAASTA KARSIUTUU POIS JA TAPPIOT MINIMOITUU.


    • aasuikai

      Nopeasti scroolasin tämän ketjun. Kait se huono palvelu on sitä kun ei saa lainaa eikä ymmärrä miksi, no niin oli itsellänikin... mutta kuka perustelee pankinvaihtoa sillä, että joku ihminen omassa lähipiirissä on joutunut pankin takia hankaluuksiin...

      Sillä, että pankki olisi paikallinen ei ole enää mitää merkkaa... itsellä on OP-tili ja olen asiakkaana konttorissa joka on konttoreitten vähenemisen myötä siirtynyt 500m päästä 15km päähän. Nyt 450 m päässä on OP-konttori, mutta se ei olekaan samaa ketjua kuin se pankki joka oli siinä naapurihuoneessa.

      No olipa hyvä tuotto sataselle kun sai 3250e korkoa...itselläkin on tuo tuotto-osuus sadan euron edestä ja sain kanssa 3,25e jo toisena vuonna. Vanhoista henkkareista... kyllä kait kaikkien pitäs tietää millo omat henkkarit vanhenee. Minulla oli vanhasta ajo-kortista kuva OP kannassa ja kun uusin kortin, niin pankki sanoi ettei sitä kortin kuvaa tarvi kiirehtiä.

      Ja mikä pankki on kullekin hyvä. Se on aivan jokaisen oma käsitys mikä on hyvä. Itse on yleisesti kyllä luottas mihinkään kun suomessa on niin paljon luottotierona kusseta. Järjestelmässä kait vika... ja nykyää ku kaikkea valvotaan sähköissti, niin ihmettelen että luottohäiriöitä on niin paljon.... Ja ihmettelen vielä että miksi joku ottaa 300k ja yleensä saa sellaisen.... ja muka helposti...

    • daskeen-menossa

      Osuuspankki, ainakin Varsinais-Suomessa, on ryhtynyt "harmaan talouden ja rahanpesun" estämiseen oikein tosissaan. Nyt nimittäin ei enää avata yritystiliä edes luottokelpoiselle (puhtaat luottotiedot), jos pankin merkonomi virkailija päättää, että tiliä ei avata. Päätöksiä ei perustella, eikä tietenkään voi perustella, jos perusteluna on naama/mielivalta. Toiminta on täysin absurdia ja suorastaan järjenvastaista! Suosittelen kiertämään OP:n hyvin kaukaa, aikanakin jos yritystoimintaa aikoo harjoittaa.

      Eikä se yksityishenkilön asiakkuuskaan ihan mutkatonta ole OP:ssa. Esimerkiksi lapsen tilin seuraamiseen ei PUHDASLUOTTOTITOISELLE isälle annettu (omaan tiliinsä) verkkopankkitunnuksia, vaan sanottiin, että ne annetaan vasta kun pankki KONKREETTISESTI näkee että tilille on toistuvaissuorituksia. Eihän lapsen/nuoren tilille yleensä ole toistuvaissuorituksia? Johtopäätös: pankin johdossa täytyy olla useita IDIOOTTEJA !!!

    • PettynytAsiakas

      Itse olin OP:n asiakas hämeenlinnan OP:ssa ja todellakin kannatti vaihtaa pankkia. Huonoa palvelua ja asiaa ei voinut hoitaa puhelimessa vaikka olin vakavasti sairas...todella surkea pankki ja huono palvelu.En voi suositella kenellekkään tuota pankkia.En koskaan palaa Op:n asiakkaaksi.Kerta riitti ja 25 vuotta asiakkaana ,olin asuntolainat ottanut ja muutakin ja silti annettiin tunne että olet paskaa.Vakuutuksetkin kannattaa ottaa pois op:sta.

    • jokusiellämättää

      Töykeää ja röyhkeää palvelua ainakin K-uudenmaan pankissa.

      En ole kohdannut muissa konttoreissa yhtä päällekäyvää
      asennetta.

      olen siirtynyt jo pois,
      suosittelen kilpailuttamaan pankit ja niiden palvelut.

      Perusasiakkuutta, ei pitäisi olla mitään vaikeaa, mutta
      eihän se aina onnistu.

    • veio4

      Op ei ole pystynyt edes perusasioita hoitamaan. Annan julki palautteeni jonka lähetin MOT ohjelmaan kunhan saan kaikki pankin tekemät sotkut selvitettyä ja tilini siirrettyä muualle.

    • o9jhgt6löämn

      Täysin kelvoton pankki, palvelu erittäin töykeää.

    • Pankinjohtaja34

      Erittäin huono pankki ja huonoa palvelua.

    • suttakarkuun_karhua_vast

      Itse olen op asiakas ja asiat on ok....

      Mutta yleisesti... jos joku lähtee pankkia vaihtamaan, niin syy on kyllä usein peilin kuvassa... ei peilissä. Eli jos on vaikka korvia myöten velkaa ja tulee ongelmia, niin ne ongelmat tulee vastaan aika nopeasti siell uudessa pankissakin... Tottakai ne ottaa asiakkaan vastaan OP:ssa, mutta ne tekee hyvin kevyellä tapaa analyysin ja voip olla, että se vanha pankki on aivan yhtä hyvä kuin op...

      Ja mistä tiedän vaikka OP olis ketjun aloittajalla se viimeinen pankki jota yrtetään... ja mitä tulee sit uuden lainan saamiseen, niin ne vaatii varmaa jonkilaisen asiakkuuden keston ennenkuin ne antaa mitää.... niin ja jos nyt on asiakas jolla on ns. positiivinen talous ja pikkuisen rahaakin, niin mitä sitä sitten pankkia vaihtamaan jos ei ole mitää ongelmia.

    • kamalaaaa

      Saimme aivan järkyttävää palvelua perintöasioiden hoidossa. Asian käsittelyä vitkuteltiin viikkokaupalla milloin ruuhkaan vedoten, milloin siihen, että ko. asian käsittelijä on poissa töissä jne. Se myönnettiin, että olimme kyllä toimittaneet heti asian hoitamista varten kaikki tarvittavat paperit. Käsittelijään ei tietenkään saanut yhteyttä, koska hänellä ei ole PUHELINTA! Siis 2000-luvulla virkailijalla ei ole puhelinta!! Se vaikenemisen muuri on mahdoton puhkaista, jos asiasi hoitaminen on vain yksinkertaisesti haluttu jättää tekemättä. Pienellä ihmisellä ei ole mitään mahdollisuutta saada osuuspankin kaltaista isoa organisaatiota vastuuseen miksi eivät hoida asiaasi tai ei voi edes kysyä miksi eivät hoida, kun et saa yhteyttä. Kun lopulta vaatimalla vaadimme ja vedoten jo valvontaelimiin (silloinkin pääsimme vain puhelinpalveluun), suostuivat maksamaan meille kuuluvat rahat. Kun kysyimme syytä, miksi kaikki tämä vitkuttelu ja asian hoitamattomuus johtui, nainen sanoi, että ei olisi ollut mitään syytä olla maksamatta! Nyt vain kävi huono tuuri! Mitenkähän monelle käy osuuspankissa näin huono tuuri!

      • epäilynkäryäilmassa

        Milloin perinön jako tehdään päivissä?? Sori vaan melkoista tuubaa, tuskin olet perinyt koskaan tai edes mitään.

        Olitte toimittaneet paperit ajoissa? Kerroppas mitä toimititte.


    • Vaiennettu

      Asiakas on arvoton,jos olet pienellä vanhuuseläkkeellä ja aikoinaan kelpasi,kun rahaa nyhdettiin pankin hyväksi armottomalla tavalla.Omistajaasiakkuus ei ja pitkä pankkisuhde merkitse heille mitään.Rikkaat asiakkat palvellaan hyvin ja köyhät moititaan pystyyn ja pyydetään epämääräinen summa vielä ja valehdelaan,ettet ole maksanut,vaikka pankkitiliotteesta näkyy se selkeästi.Harkitsen pankin vaihtoa kokonaan,niin loukkaavaa käytöstä ja töykeää.Rahantaontaa ja omille voittokehät jaetaan.Olisko julmuuden kehto finanssilaitos,yksiniistä.

    • Efraim123

      Nostakaa rahanne pois osuuspankista, se on täysin epäluotettava pankki. Nykyisin se on tosi ahneiden op-johtajien vetämä pankki, jotka ahneudessaan imevät pankin kuiviin. Op-johtajien palkat paljon korkeammat kuin muiden pankkien. Op on nykyisin monituotealan yritys. Ota sairausvakuutus op:sta, voit päästä hengestäsi op-sairaalassa, jos tulet liian kalliiksi.

    • Köyhäpoika

      Monikohan op-johtaja ja erityisesti tj on kuollut viinaan. Satun tuntemaan useita.

      Jotain vikaa rukkasessa siellä on ( sontaa rukkasessa oli yhden tj:n hokema) kun op:t jakaantuivat koivunlehtipankkeihin ja muihin. Sitten meni se esikuntapankki pörssiin ja sitten se otettiin pois. Pohjola vakuutusyhtiö tuhottiin. Nyt siellä on saman katon alla ja samoissa tiloissa pankin välitysliikekin. Kyllä se pankkisalaisuus säilyy se on varmaa. Ei kai sitä kukaan usko. Miettikää ihmiset mihin pankkiin rahanne talletatte. Op:n tunnusluvut ovat sellaisia, että jos pankin omistavat konttorit arvostettaisiin käypiin arvoihin koko pankki olisi kutakuinkin nurin, ei täyttäisi EU:n kriteerejä enää.

    • surkeaPankki

      Todella huono ja epäluotettava pankki!

      Virkailija laski talletetut rahat väärin ja korjasi oikean summan vääräksi. Huomasin asian vasta myöhemmin tiliotteesta. Kyseessä ei valtava summa, mutta monelle yli päivän palkka.

      Eivät suostuneet asiaa korjaamaan, eivätkä suostuneet selvittämään asiaa kamerasta. Eli varastivat asiakkaan rahaa!

      Pankki lähti saman tien vaihtoon ja suosittelen muillekin pysymään kaukana OP:stä, tai vaihtamaan sieltä pois mahdollisimman pian!!!

      • varmatieto

        nämä on huvittavia. joku vaihtaa samaan aikaan, suunnilleen samasta syystä, jostain muualta OP:lle.


    • nipotinip

      OP:llä on Suomen paras mobiiliverkkopankki, todella tyylikäs ja käytettävyydeltään korkeatasoinen.

      Välillä ihmettelen, ovatko OP:n viestinnästä vastaavat käyneet ollenkaan kouluja. Heidän mielestään genetiivi lyhenteestä OP on "OPn". OP-ryhmän he kirjoittavat "OP Ryhmä". Edelleen minulle tuli tekstiviesti OP:ltä, jossa luki "Voisitteko suositella OPta muillekin?" Miten tuo "opta" olisi tarkoitus ääntää? Mobiiliverkkopankissa lukee puhekielen omaisesti maksusuoritusten toistuvuusasetusten kohdalla "viikottain". Eikö koulussa opetettu, että se on kirjakielessä "viikoittain"? Pistin asiakaspalveluun postia, mutta eivät ole vielä vaivautuneet korjaamaan virheitä.

    • toteaja-

      30v OP:n asiakkaana. ei ole valittamista.
      En tiedä mikä on hyvää ja huonoa, kun ei ole mitään mihin verrata.
      Vaikea kuvitella, että alkaisin vaihtamaan....

    • OP-asiakas

      Toivomisen varaa on, niin palvelutavoissa toisinaan, kun rehellisyydessä.
      Onhan se ymmärrettävää (kai) että kun koko ikänsä pyörittelee rahakuvioita, sokeutuu totaalisesti rahalle, eli mikään muu ei enää merkitse elämässä.
      Se rahastustyyli jota pankki nykyisin harjoittaa, ei ole asiakkaan mieltä ylentävää.
      Lypsävät ja keksivät eri korkoja ja kurssimuutoksia, että saavat revittyä asiakkaalta maksimaaliset voitot, epäreiluin keinoin.

    • Vituttaaaaaa

      OP ei saa rahaa siirtymään ilman viikon viivettä. Nyt lähti saatana pankki vaihtoon. Verkkopankki on Suomen surkein ja palvelu luokatonta ja hidasta.

    • Sijoittaja_Keski-Suomi

      Itse vaihdoin OP:sta Nordeaan koska OP vaati kohtuuttomia vakuuksia sekä lainansaanti oli todella vaikeaa. Asiakaspalvelu oli myös surkeaa. Nordeasta ei ole mitään pahaa sanottavaa, ollut erinomainen joka suhteessa. Rahaa saa aina kun pyytä.

      Eli minä en suosittele OP miltään osa-alueelta.

    • kyllästynytasiakas

      Olen ollut syntymästäni asti op:n asiakas ja nykyään omistaja asiakas ihan pankin taivuttamana. Pari erilaista tiliä ja melko huomattava summa rahaa. Ihan omalla työllä ansaittuja rahoja ja osa perintöä. Noin vuosi sitten otin S-pankista tilin ja maksukortin. Nyt jouduin menemään osuuspankkiin "ristikuulusteltavaksi" muka sijoitusneuvoihin vedoten. Minulta tivattiin asmiskulujani ja ruokakulujani ja teenko käteistalletuksia yms. Ja onko minulla muiden pankkien tilejä tai sijoituksia. Ilmeisesti epäillään että harrastan jonkunlaista hämärataloutta kun kulutukseni on niin pientä ja pankkikortin käyttö vähäistä. Ymmärrän kyllä turvallisuus asiat, mutta jäi tunne että se varsinainen ongelma on se etten tuota osuuspankille mitään, kun ei ole lainaa enkä käytä sijoituspalveluja. Ja toinen ongelma että otin sen s- pankin tilin käyttöön.
      Jos vertaa s pankin ja op:n asiakaspalvelua, on eroa kun yössä ja päivässä. S- pankissa asiointi huomattavasti helpompaa ,nopeampaa ja ystävällisempää.

    • PasOp

      Op:n asiakas olen ollut parikymmentä vuotta. Ihmettelen miksi luottorajaa evät voi nostaa kortillani, samaan aikaan muut korttiyhtiöt pyytävät korottamaan kilvan luottorajaa. Op:lta tuli vastaus, että eivät voi nostaa maksukäyttäytymisen vuoksi!? Aina olen raha-asiat hoitanut kunnolla ja ajoissa. Sama on ollut autolainojen kohdalla autoliikkeiden kautta, muualta lainat kyllä autoon saa. Paikalliskonttori antoi sentään lainan omakotitaloon empimisen jälkeen, kun sanoin että laina kyllä järjestyy muista pankeista. Kun lainojen korot nousevat, pitää kilpailuttaa pankit.

    • Anonyymi

      Ei yhtään mitään. Olet vain naulattu ristille.

    • Anonyymi

      Luin juuri OP-HUIJAUS sivustostolta kuinka asiakas sai rahat takaisin pankilta, vaikka rikolliset olivat siirtäneet omiin taskuihin. OP:sta vastuuhenkilö oli sitä mieltä, että huijatut rahat maksetaan takaisin?? No varmaan tarkoittaa ,että pankkipalvelut kallistuu siämyöten.

      • Anonyymi

        Osuuspankki välitti huijareille koko elämäni isot säästöt ja hävisin kaikki rahani.

        No, mites sitten kävi.

        Osuuspankki ei korvaa rahojani vaikka lain mukaan kuuluisi tapauksessani ja todisteideni valossa, sain vain törkeää toimintaa kyseiseltä pankilta yli 1 vuoden aikana, että en voi sitä sanoa tässä lyhyesti. Se on niin laaja tarina ja pöyristyttävä että sen voi kertoa vain toimittajille jotka tuovat tapaukseni julki omissa kanavissaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Osuuspankki välitti huijareille koko elämäni isot säästöt ja hävisin kaikki rahani.

        No, mites sitten kävi.

        Osuuspankki ei korvaa rahojani vaikka lain mukaan kuuluisi tapauksessani ja todisteideni valossa, sain vain törkeää toimintaa kyseiseltä pankilta yli 1 vuoden aikana, että en voi sitä sanoa tässä lyhyesti. Se on niin laaja tarina ja pöyristyttävä että sen voi kertoa vain toimittajille jotka tuovat tapaukseni julki omissa kanavissaan.

        Kyllä sinä ihan itse ne maksut olet tehnyt, turha syyttää pankkia jos on hyväuskoinen hölmö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä sinä ihan itse ne maksut olet tehnyt, turha syyttää pankkia jos on hyväuskoinen hölmö.

        Sinä sanoit noin yksinkertaisena ajatusmallina kun et tunne tapausta.

        Laki sanoo toisin, josta on olemassa todistemateriaali.


    • Anonyymi

      OP kokemuksia 2022? Joko henkilöstö on piikitetty vai vielä järjissään tekevät työtä?

      • Anonyymi

        Alkoivat veloittamaan tililtä jota ei ole edes käytetty, kuukausimaksua, eivätkä edes ilmoittaneet mitään. Vetosivat siihen, että ilmoitus oli laitettu heidän nettisivuilleen. Nettisivuilla en ole käynyt katsomassakaan, kun tili on vain siksi, että voin hoitaa vanhuksien asioita heidän tileiltään. Piti nimittäin olla sitä varten omakin tili. Muutoin heidän nettisivunsa maksujen osalta on toiminut ihan ok, paitsi ne mainokset ja popup ikkunat häiritsee. Samoin se, että olettavat aina aluksi, että kaikki loggautuvat jollain mobiilivarmenteella. Asiakaspalevelua ei käytännössä ole. Voit yrittää soittaa, vaikka jokaiseen numeroon mitä löydät, mutta ketään et saa vastaamaan kuin korkeintaan tunnin jonotuksen jälkeen, jos silloinkaan. Lisäksi ne asiakaspalvelijat eivät todellakaan tiedä tai osaa mitään. Fyysisten pankkitoimipisteiden määrä on romahtanut ja vain muutamia konttoreita löytyy, jossa voi vielä nostaa rahaa tililtään. Kallis pankki kaikilta palveluiltaan, mutta kuitenkin on vielä joitakin oikeita konttoreitakin, toisin kuin muilla pankeilla. S-pankki on parempi vaihtoehto, jos meinaa halvemmalla päästä. Niiden nettisivusto vain on aika surkea ja sama mobiililoggautuminen on oletusarvona, kuin OP:ssäkin, eli erittäin häiritsevää ja hankalaa. Toimipisteitä ei myöskään ole kuin muutamien ostoskeskusten yhteydessä, mutta luulen, että S-pankin ja S-kaupan yhdistelmä on monelle suomalaiselle parempi vaihtoehto kuin esim. OP. Tosin S-kauppojen tuotteiden laatu on nykyisin laskenut aika alas ns. halpatuotteiden takia. Jos vertaa samoja tuotteita, joita myydään sekä K-kaupasssa ja S-kaupassa, eli tummettuja tuotteita, niin K-kauppa tulee halvemaksi. Oho, nyt eksyin jo aiheesta...


    • Anonyymi

      Osuuspankilla on nykyään verkkopankista myös helppokäyttöisempi versio, joka sopii myös ikäihmisille ja vammaisille, mutta on pätevä verkkopankki ihan kaikille.

      Kyseisestä helppokäyttöisestä verkkopankista on olemassa esittelyversio, joka toimii ilman oikeita pankkitunnuksia. Pääset kokeilemaan sitä täällä: https://demo.op-saavutettava.fi/

    • Anonyymi

      Op pohjola ei korvaa ja yhtiöön ei saa yhteyttä. Vaihtakaa yhtiöön tapiolaan.

      • Anonyymi

        Tiedossa on, OP Pohjala kuuluu korruptoituneeseen systeemiin jossa ajetaan rahaa sisään mutta ei ulos.

        POHJOLA VAKUUTUS OY:

        Päätöksentekijät:
        - Timo Ritakallio Hallitus: puheenjohtaja (sekä OP Ryhmän pääjohtaja)
        - Jani Vilpponen Hallitus: varsinainen jäsen ( sekä Tampereen Osuuspankki: toimitusjohtaja


        Vapaamuurarien jäsenluettelo:
        - Jani Hannunpoika Vilpponen: Ylöjärvi

        lähde: Helsingin kansalliskirjasto


    • Anonyymi

      Osuuspankki on pelkkiä rosvoja. Sulkivat meidän äiteen pankkitunnukset, koska joku räkänokka virkailija väitti, että he (hän) epäilevät, että joku muu käyttää äitimme pankkitunnuksia. Tämä ei ole totta, ainoastaan äitiämme autetaan laskujen maksussa, hänen läsnäollessaan. Tämä räkänokka virkailija ei selkeää puhetta ymmärtänyt.

      Lopputulos on se, että laskuja jää nyt maksamatta, karhuja tulee, ne jää maksamatta, kohta tulee ulosottoja. Kirjautuminen Kelaan, vero.fi:hin, mihinkään ei onnistu ilman.pankkitunmuksia.

      Tämä rosvopankki kylmästi jätti asiakkaan näin oman onnensa nojaan, ilman mitään ratkaisua. Laitamme lakimiehen asialle tällaisesta kohtelusta.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      62
      5992
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      24
      3774
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      232
      2076
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1830
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1269
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1256
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      298
      1049
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1000
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      929
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      878
    Aihe