Poltin 28 vuotta...

Ihan ekaks kaikille teille jotka yritätte lopettaa tupakointia, mä pidän lipun korkealla. Yrittäkää aina vaan uudelleen ja uudelleen, niin se joskus onnistuu. Mä väitän ettei sellaista kaikilla toimivaa keinoa ole olemassakaan. Jokainen ihminen on yksilö, ja siks myös lopettaminen on yksilöllistä. Mä aloitin tupakoinnin 12-vuotiaana, koska piti olla kovajätkä. Muutamia kertoja olen välillä yrittänyt lopettaa, mutta lopputulos on ollut surkea. Jokaiselle tulee joskus sellaisia fiiliksiä että tupakka ei maistu jne. Näin kävi minullekkin eräänä aamuna. Joka-aamuinen tupakka tuntui vastenmieliseltä. Niinpä jätin sen polttamatta. Siitä kaikki lähti käyntiin. Välillä hiukan kovempienkin taisteluiden kautta on nyt kulunut hiukan yli vuosi, ja hyvin menee. Henkilökohtaisesti pidän tärkeimpänä sitä, että aluksi en kertonut kenellekkään olevani lakossa. Lisäksi en luvannut kenellekkään mitään. En edes itselleni. Ajattelin vain että olen polttamata niinkauan kun se suht vaivattomasti onnistuu. Lisäksi kannattaa muistaa se että aina kun tulee se tupakan himo, se himo ei kestä kun korkeintaan 5 min. Aluksi noita 5min. jaksoja tulee, ihmisestä riippuen kovinkin useasti. Mutta pikkuhiljaa kerrat harvenevat, ja yhtäkkiä sitä huomaa että on ollut jo tunteja ettei ole tehnyt tupakkaa mieli.
Henkilökohtaisesti olen ollut välillä hyvinkin huvittunut siitä, miten omamieli yrittää keksiä puolusteluja kuinka voisi polttaa edes yhden tupakan. Samoiten unet ovat välillä melko uskomattomia. Kokonaan tupakan unohtaminen ei varmaan onnistu koskaan, mutta sen kanssa voi elää. Jos ajatellaan että joku asia on ollut mukana yli puolet elämästä, on varma ettei se unohdu ihan noinvain. Jokatapauksessa tupakanpoltto on typerää touhua, ja siksi jokaisen omanarvon tuntevan ihmisen tulisi päästä eroon siitä. VOIMIA TEILLE, JOTKA YRITÄTTE PÄÄSTÄ MOKOMASTA PASKASTA EROON.

7

1213

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • toistaiseksi.

      Nyt jo kymmenen vuotta takana. Mutta voi kun se tuoksuu hyvälle joskus, ja tosiaan,ne unet,kun herää on niin kuin olisi oikeasti polttanut,katsoo käsiään,missä se jämä on. Siis niin suuri riippuvuus se on se tupakka.

    • yritän lopettaa

      polttamisen. Aloitin tosi nuorena tupakoimaan.
      Mulla todettiin lievä keuhkoahtauma jokin aika sitten. Kovasti olen yrittänyt olla polttamatta. Toistaiseksi olen pystynyt olemaan pari päivää ilman,sitten tuli taas repsahdus. Pitäisi taas yrittää ottaa itseään niskasta kiinni.

      • vanha mies

        ja polttanut 49 v.Ei ole yskää ollut koskaan.Veljeni lääkäri "määräsi"lopettamaan.Oli polttamatta 17 v.,sairastui keuhkosyöpään ja kuoli 62 vuotiaana.Älkää minusta kuitenkaan oppia ottako.Keuhkosyövän suurimpia aiheuttajia on asbesti,pakokaasut ja vielä 80-luvulle jatkuneet pakolliset röntgenkuvaukset.Olen yrittänyt ottaa selville kaikkien sairastuneiden tuttavieni elämäntavat ja tullut tähän tulokseen.


      • fiat-jeps
        vanha mies kirjoitti:

        ja polttanut 49 v.Ei ole yskää ollut koskaan.Veljeni lääkäri "määräsi"lopettamaan.Oli polttamatta 17 v.,sairastui keuhkosyöpään ja kuoli 62 vuotiaana.Älkää minusta kuitenkaan oppia ottako.Keuhkosyövän suurimpia aiheuttajia on asbesti,pakokaasut ja vielä 80-luvulle jatkuneet pakolliset röntgenkuvaukset.Olen yrittänyt ottaa selville kaikkien sairastuneiden tuttavieni elämäntavat ja tullut tähän tulokseen.

        syöpään hieman perehtyneenä voin sanoa että mikään yksittäinen tekijä ei laukaise syöpää vaan elintavat yleensä.

        toisekseen ei ole mitenkään todistettavaa että tupakoitsija, joka saa syövän, saa sen keuhkoihin sen paremmin kuin muihin syöpäalttiisiin ruumiin osiin, siitä ei voida vetää mitään johtopäätöstä, tosin alttius on hieman hyvin hieman enemmän suurempi.

        ottakaa selvää jos ette usko. 11pv polttamatta. rahan takia lopetin, en minkään keuhkosyövän pelossa.

        kahvi - siinä on teille aine, joka on hyvin vaarallinen syövän aiheuttaja yhdessä muiden elin tapojen kanssa. juokaa sitä kun lopetatte polttamisen, lisäätte samalla riskiä. lycka till.


    • miiiii

      Oon 17 wee, poltin n. 4 kuukautta ja olen lopettanut. Välillä tekee mieli polttaa Se Legendaarinen "viimenen" tupakka, mutta oon päättäny että en polta, en edes sitä "viimeistä" :)

    • Nyt 7kk ilman...

      25:n vuoden tupakoinnin jälkeen nyt 7 kuukautta olen ollut lakossa. Yllättävän usein tulee vieläkin kauhiat tupakan tuskat, mutta niistä on toistaiseksi selvitty. Edellinen pidempi lakko yli kymmenen vuoden takaa kesti peräti 2 vuotta, mutta vielä sorruin... Naapuri oli polttamatta 10 vuotta, mutta ei ole enää... Eli aikamoinen riippuvuutta aiheuttava myrkky se on! Pitänee (yrittää) lopettaa alkoholin käyttökin kokonaan, kun muutaman paukun jälkeen tupakan tuskat ovat todella voimakkaat...

      • Sloppa

        Täällä
        Kirjoittanut: fransuherman 7.2.2007 klo 23.24


        Tulee neljäviikkoa täyteen, ilman savuakaan. Kaikki alkoi siitä kun tuli jumalaton flunssa, pienemissä flunsissa tuli poltettua, mutta nyt ei maistunut, joten kun meni yksipäivä ilman meni toinen meni kolmas, ajattelin että kohta alkaa hirveet vieroitus oireet, mutta ei istuin komantena päivänä jonka olin ilman ja flunssakin hiukan hellitänyt, siis pöydän päässä ja katsoin tupakointi välineitä ja ajattelin en tarvitse enään tuota myrkkyä. Muistan kun kaksivuotta sitten samatilanne myös flunssa ei maistunut tupakka. Mutta silloin neljäntenäpäivänä ollessani koirankanssa lenkilä iski hirvee tupakanhimo aivan juoksin kotiin koska tupakat olivat kotona, vedin sauhun ja aivan kuin huume kun olin polttanut sen makasin soffalla ja ihan kuin olisin ottanut huumetta siis varmaan niillä samanmoinen olo kun saavat annoksensa? Mutta nyt kun olen asennoitunut eri tavalla asiaan en ole tarvinnut purukummia en muitakaan poppakonsteja, sen verran kun iskee se että pitäis eli vetää savu siis se mikä iskostunut se tekeminen aivoihin, puran sen siihen keitän teetä, jota muuten en ole juonut moneen vuoteen ja syön muutaman siivun pullaa se menee sillä ohi. Eli ei ihmeempiä taisteluita, ihmettelenkin miksi sitä ainetta pitää ottaa josta koittaa päästä eroon (vrt. huume, eihän niillekään anneta huumetta vieroituksessa). Olen polttanu about 35 vuotta melkein tauotta.
        Lopetus on pitänyt ei edes kovia vieroitusoireita, luulen kun alkuun asennoiduin asiaan, en tarvitse enään tuota myrkkyä! onhan sitä ollut jonkinmoista mutta kyllä se menee ohi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      257
      4230
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2398
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2151
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2096
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      103
      1740
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      26
      1432
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      16
      1382
    8. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      327
      1333
    9. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1317
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1237
    Aihe