Mikä ihmeen 'homot JA lesbot'

O.Reteh

Jopa lehdissä/tv:ssä puhutaan homoista JA lesboista, mikä on silkka asiavirhe. On vain hetero- ja/tai homoseksuaaleja (ja aseksuaaleja). 'Lesbo' on vain jonkun keksimä nimitys naishomolle.

30

1643

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ihmeidentekijä

      Homot ja lesbot ovat homoseksuaaleja, mutta puheessa on usein tarve erottaa asianomaisten sukupuoli. Se tapahtuu siten, että miehiä kutsutaan homoiksi ja naisia lesboiksi. Järkevää.

      Meillä on aivan liikaa nais-/mies-alkuisia etuliitteitä sukupuolen osoittamista varten, kankeaa, tönkköä (naispresidentti, naiskirjailija, miessairaanhoitaja jne.), ollaan iloisia, kun kieleen vakiintuu lyhyempiä ilmaisuja. Pelkkä homo ON mies.

      • O.Reteh

        Kirjoitinkin, että kyseessä on ASIAvirhe.

        Ilmaisu 'homo-seksuaali' tarkoittaa 'sama-sukupuoli', joten homo on homo, on se sitten mies- tai naispuolinen.

        Ilmaisun 'homot ja lesbot' voi hyvin korvata sanalla 'homo(seksuaali)t'.

        Ja mitä epäselvää tai 'pitkää ilmaisua' on ilmaisussa 'Maija on homo'?


      • tarkoittaa
        O.Reteh kirjoitti:

        Kirjoitinkin, että kyseessä on ASIAvirhe.

        Ilmaisu 'homo-seksuaali' tarkoittaa 'sama-sukupuoli', joten homo on homo, on se sitten mies- tai naispuolinen.

        Ilmaisun 'homot ja lesbot' voi hyvin korvata sanalla 'homo(seksuaali)t'.

        Ja mitä epäselvää tai 'pitkää ilmaisua' on ilmaisussa 'Maija on homo'?

        kyllä sananmukaisesti ihmistä, ei samaa sukupuolta. Joten on ASIAVIRHE, että heteroitakin ei kutsuta homoiksi. Kun he sitä kuitenkin ovat ;)


      • ihmeidentekijä
        O.Reteh kirjoitti:

        Kirjoitinkin, että kyseessä on ASIAvirhe.

        Ilmaisu 'homo-seksuaali' tarkoittaa 'sama-sukupuoli', joten homo on homo, on se sitten mies- tai naispuolinen.

        Ilmaisun 'homot ja lesbot' voi hyvin korvata sanalla 'homo(seksuaali)t'.

        Ja mitä epäselvää tai 'pitkää ilmaisua' on ilmaisussa 'Maija on homo'?

        Tietenkin ilmaisu "homoseksuaali" on yleisnimitys, KAIKKIHAN SEN TIETÄVÄT. Juuri kerroin kaltaisellesi tynnyrissä kasvaneelle, että ne, jotka haluavat lyhyesti viestiä samalla myös homoseksuaalin sukupuolen, käyttävät erillisilmaisuja "homo" tai "lesbo", muuta ei tarvita.

        Menikö perille? Käytä ihmeessä kumpaa tapaa tahansa, ei kiinnosta minua. Minä ja muut käytämme myös.

        Homo on kreikkaa ja tarkoittaa: saman, sama. Kyllä jokainen ymmärtää myös lauseen "Maija on homo", mutta se särähtää, pelkkä homo on vakiintunut maskuliiniksi. Ei useinkaan puhuta maijoista eikä mateista, siis erisnimillä, kun viitataan homoseksuaalisuuteen (paitsi juoruilijat), nimiä ei tarvita sukupuolen ilmaisuun, se ei ole edes korrektia, ilmaisu homo/lesbo riittää.

        Käsitteiden uusmerkitykset ovat ilmeisesti sinulle vieras asia. Pidät todennäköisesti ASIAvirheenä esimerkiksi myös "sovinismi"-sanan nykykäyttöä. Ei sitä enää esitetä kiihkoisänmaallisuuden yhteydessä, vaan naisia sortavan/alentavan käyttäytymisen kuvaajana.

        Kieli elää ajan mukana, mitähän jos sinäkin yrittäisit?


      • O.Reteh
        ihmeidentekijä kirjoitti:

        Tietenkin ilmaisu "homoseksuaali" on yleisnimitys, KAIKKIHAN SEN TIETÄVÄT. Juuri kerroin kaltaisellesi tynnyrissä kasvaneelle, että ne, jotka haluavat lyhyesti viestiä samalla myös homoseksuaalin sukupuolen, käyttävät erillisilmaisuja "homo" tai "lesbo", muuta ei tarvita.

        Menikö perille? Käytä ihmeessä kumpaa tapaa tahansa, ei kiinnosta minua. Minä ja muut käytämme myös.

        Homo on kreikkaa ja tarkoittaa: saman, sama. Kyllä jokainen ymmärtää myös lauseen "Maija on homo", mutta se särähtää, pelkkä homo on vakiintunut maskuliiniksi. Ei useinkaan puhuta maijoista eikä mateista, siis erisnimillä, kun viitataan homoseksuaalisuuteen (paitsi juoruilijat), nimiä ei tarvita sukupuolen ilmaisuun, se ei ole edes korrektia, ilmaisu homo/lesbo riittää.

        Käsitteiden uusmerkitykset ovat ilmeisesti sinulle vieras asia. Pidät todennäköisesti ASIAvirheenä esimerkiksi myös "sovinismi"-sanan nykykäyttöä. Ei sitä enää esitetä kiihkoisänmaallisuuden yhteydessä, vaan naisia sortavan/alentavan käyttäytymisen kuvaajana.

        Kieli elää ajan mukana, mitähän jos sinäkin yrittäisit?

        Puutuin viestissäni sanontaan 'homot ja lesbot', jota käytetään esim/jopa tv:n uutislähetyksissä, joissa kai oikeakielisyys ja täsmällinen kielenkäyttö pitäisi olla arvossaan (mm. Arvi Lind on tunnettu suomen kielen vaalija ja oikeakielisyyden kannattaja).

        Jos sanotaan 'homot ja lesbot', tarkoitus ei nimenomaan ole erotella sukupuolia, vaan tarkoitetaan homoseksuaaleja yleisesti. On siis turha myöskään erikseen puhua homoista ja lesboista, kun sama voidaan korvata sanalla homo (tai homoseksuaali).

        Puhekielessä on aina käytetty ilmaisuja, joita hyvä suomen kieli ei ole kuullutkaan. Joten voit puhua vapaasti homoista, lesboista, tai ihan mistä vaan, kunhan et ole esim uutistoimittaja.

        Suositan sinulle luetun ymmärtämisen opiskelua.


      • O.Reteh
        tarkoittaa kirjoitti:

        kyllä sananmukaisesti ihmistä, ei samaa sukupuolta. Joten on ASIAVIRHE, että heteroitakin ei kutsuta homoiksi. Kun he sitä kuitenkin ovat ;)

        Termissä 'homoseksuaali' se 'homo' tarkoittaa 'samaa' ja se 'seksuaali' ... miksi vaivautua?

        Osta sanakirja.


      • ihmeidentekijä
        O.Reteh kirjoitti:

        Puutuin viestissäni sanontaan 'homot ja lesbot', jota käytetään esim/jopa tv:n uutislähetyksissä, joissa kai oikeakielisyys ja täsmällinen kielenkäyttö pitäisi olla arvossaan (mm. Arvi Lind on tunnettu suomen kielen vaalija ja oikeakielisyyden kannattaja).

        Jos sanotaan 'homot ja lesbot', tarkoitus ei nimenomaan ole erotella sukupuolia, vaan tarkoitetaan homoseksuaaleja yleisesti. On siis turha myöskään erikseen puhua homoista ja lesboista, kun sama voidaan korvata sanalla homo (tai homoseksuaali).

        Puhekielessä on aina käytetty ilmaisuja, joita hyvä suomen kieli ei ole kuullutkaan. Joten voit puhua vapaasti homoista, lesboista, tai ihan mistä vaan, kunhan et ole esim uutistoimittaja.

        Suositan sinulle luetun ymmärtämisen opiskelua.

        _ lukenut "synonyymeistä"? Ilmaisuista, jotka tarkoittavat samaa? Kun media kirjoittaa karhuista, käyttää toimittaja välillä sanaa "otso", "nalle", "mesikämmen", ihan ne uutistoimittajatkin. Vain jankuttaja tyytyy tautologiaan.

        Homoseksuaalien sijasta voidaan käyttää vastaavasti ilmaisua "homot ja lesbot", samassa yleismerkityksessä. Myös tv-uutisissa. Lisäksi sanoilla on spesifit merkityssisältönsä, kuten mainitsin.

        Opettele keskustelemaan, nolaat itsesi.


      • O.Reteh
        ihmeidentekijä kirjoitti:

        _ lukenut "synonyymeistä"? Ilmaisuista, jotka tarkoittavat samaa? Kun media kirjoittaa karhuista, käyttää toimittaja välillä sanaa "otso", "nalle", "mesikämmen", ihan ne uutistoimittajatkin. Vain jankuttaja tyytyy tautologiaan.

        Homoseksuaalien sijasta voidaan käyttää vastaavasti ilmaisua "homot ja lesbot", samassa yleismerkityksessä. Myös tv-uutisissa. Lisäksi sanoilla on spesifit merkityssisältönsä, kuten mainitsin.

        Opettele keskustelemaan, nolaat itsesi.

        Samoin voidaan sanoa 'autoja ja farmariautoja', mutta se olisi typerää, koska farmariautotkin ovat autoja.

        M.O.T.


      • Catsy_666
        ihmeidentekijä kirjoitti:

        Tietenkin ilmaisu "homoseksuaali" on yleisnimitys, KAIKKIHAN SEN TIETÄVÄT. Juuri kerroin kaltaisellesi tynnyrissä kasvaneelle, että ne, jotka haluavat lyhyesti viestiä samalla myös homoseksuaalin sukupuolen, käyttävät erillisilmaisuja "homo" tai "lesbo", muuta ei tarvita.

        Menikö perille? Käytä ihmeessä kumpaa tapaa tahansa, ei kiinnosta minua. Minä ja muut käytämme myös.

        Homo on kreikkaa ja tarkoittaa: saman, sama. Kyllä jokainen ymmärtää myös lauseen "Maija on homo", mutta se särähtää, pelkkä homo on vakiintunut maskuliiniksi. Ei useinkaan puhuta maijoista eikä mateista, siis erisnimillä, kun viitataan homoseksuaalisuuteen (paitsi juoruilijat), nimiä ei tarvita sukupuolen ilmaisuun, se ei ole edes korrektia, ilmaisu homo/lesbo riittää.

        Käsitteiden uusmerkitykset ovat ilmeisesti sinulle vieras asia. Pidät todennäköisesti ASIAvirheenä esimerkiksi myös "sovinismi"-sanan nykykäyttöä. Ei sitä enää esitetä kiihkoisänmaallisuuden yhteydessä, vaan naisia sortavan/alentavan käyttäytymisen kuvaajana.

        Kieli elää ajan mukana, mitähän jos sinäkin yrittäisit?

        Siinä ei ole turhia vierasperäisiä konsonantteja hienontamassa sanaa. Se on lyhyt, ytimekäs ja rehellinen. Se on sellainen, jota voi käyttää vaikka esittäytyessä:
        "Moi, mä oon sitten Pera"
        "No moi, mä olen homo".

        Tuntuu, että vanhemmat lesbot käyttävät sanaa "homo" lesboista enemmän kuin nuoremmat sukupolvet.
        Vanhat homot taas käyttävät joskus sanaa "hintti". Jotenkin söpöä kun vanha homo puhuu itsestään "tällainen vanha hintti kuin minä".


      • ihmeidentekijä
        Catsy_666 kirjoitti:

        Siinä ei ole turhia vierasperäisiä konsonantteja hienontamassa sanaa. Se on lyhyt, ytimekäs ja rehellinen. Se on sellainen, jota voi käyttää vaikka esittäytyessä:
        "Moi, mä oon sitten Pera"
        "No moi, mä olen homo".

        Tuntuu, että vanhemmat lesbot käyttävät sanaa "homo" lesboista enemmän kuin nuoremmat sukupolvet.
        Vanhat homot taas käyttävät joskus sanaa "hintti". Jotenkin söpöä kun vanha homo puhuu itsestään "tällainen vanha hintti kuin minä".

        Homo on ok-sana Catsy-rakas, ei mitään vikaa. Miellän sen kuitenkin vain miehiin, luulisin, että useimmat?

        Hinttiä pidän haukkumasanana, syystä tai syyttä, en tiedä. Johtunee esiintymiskontekstista. Arvelen, että olisi enempikin kyse supisuomalaisesta itsevähättelystä, kun joku kutsuu itseään hintiksi, tai tutuksi tekemisestä, outouden elementin torjunnasta. Oletan, että silloinkin hintti kuuluu vain meikäläisten kesken, ei vieraiden heteroiden?

        Sen sijaan "lesbo" on ihana, olen täysin eri mieltä alempana olevan kommentoijan kanssa. Taiteellis-historiallis-eroottissävyinen ikiaikainen ilmaisu peräisin ajalta 2400 vuotta sitten. Eläköön luovuus ja naiset kautta vuosituhanten! Lepakot, lepsut sun muut joutavat kaatikselle, mielestäni.


      • nyt...
        O.Reteh kirjoitti:

        Termissä 'homoseksuaali' se 'homo' tarkoittaa 'samaa' ja se 'seksuaali' ... miksi vaivautua?

        Osta sanakirja.

        heteroa pännii kun noin kireänä on? Kuten sanoin homo on latinaa ja tarkoittaa ihmistä. Joten sanakirjoja kyllä löytyy ;)

        Relax.


      • ihmeidentekijä
        ihmeidentekijä kirjoitti:

        Homo on ok-sana Catsy-rakas, ei mitään vikaa. Miellän sen kuitenkin vain miehiin, luulisin, että useimmat?

        Hinttiä pidän haukkumasanana, syystä tai syyttä, en tiedä. Johtunee esiintymiskontekstista. Arvelen, että olisi enempikin kyse supisuomalaisesta itsevähättelystä, kun joku kutsuu itseään hintiksi, tai tutuksi tekemisestä, outouden elementin torjunnasta. Oletan, että silloinkin hintti kuuluu vain meikäläisten kesken, ei vieraiden heteroiden?

        Sen sijaan "lesbo" on ihana, olen täysin eri mieltä alempana olevan kommentoijan kanssa. Taiteellis-historiallis-eroottissävyinen ikiaikainen ilmaisu peräisin ajalta 2400 vuotta sitten. Eläköön luovuus ja naiset kautta vuosituhanten! Lepakot, lepsut sun muut joutavat kaatikselle, mielestäni.

        Viittasin lesbo-, lesbinen jne. ilmaisujen 2400 vuotiseen historiaan, vaan 200 v. pitempihän tuo on. Aiheellista korjata, Sapfo eli Lesboksella 600 e.a.a. Muisti pätkii, muuten potkii hyvin. Nonnii, naisille kauniita unia!


    • Catsy_666

      Moi!

      Minä en usko aseksuaalisuuteen lainkaan.

      Terkuin: Homo-Catsy.

    • O.Bsel

      Mutta mitä sen on väliä? On tässä maailmassa suurempiakin asiavirheitä.

    • kuitenkin

      biseksuaalit.

      • O.Reteh

        Kirjoitin 'On vain hetero- ja/tai homoseksuaaleja'. Jos joku on hetero- ja homoseksuaali, niin sehän on yhteensä biseksuaali.


      • ihmeidentekijä
        O.Reteh kirjoitti:

        Kirjoitin 'On vain hetero- ja/tai homoseksuaaleja'. Jos joku on hetero- ja homoseksuaali, niin sehän on yhteensä biseksuaali.

        Voiko joku olla noin tietämätön? Biseksuaali EI ole hetero- eikä homoseksuaali, vaan biseksuaali. KUMPIKIN sukupuoli käy seksuaalikumppanuuteen. Heterolle käy vain vastakkaisen sukupuolen edustaja, homoseksuaalille saman sukupuolen edustaja.

        Kyllä nyt tämän pitäisi olla käsitetasolla selvää luku- ja kirjoitustaitoisille tällä vuosituhannella.


      • ja mieti
        ihmeidentekijä kirjoitti:

        Voiko joku olla noin tietämätön? Biseksuaali EI ole hetero- eikä homoseksuaali, vaan biseksuaali. KUMPIKIN sukupuoli käy seksuaalikumppanuuteen. Heterolle käy vain vastakkaisen sukupuolen edustaja, homoseksuaalille saman sukupuolen edustaja.

        Kyllä nyt tämän pitäisi olla käsitetasolla selvää luku- ja kirjoitustaitoisille tällä vuosituhannella.

        Homoseksuaali tuntee vetoa omaan sukupuoleensa.
        Heteroseksuaali tuntee vetoa 'vastakkaiseen' sukupuoleen.

        No.

        Yhdistetäänpä: homo hetero=bi. Kun nämä piirteet siis ovat samassa henkilössä.

        Ei kai tämä nyt näin vaikeaa ole?


      • ihmeidentekijä
        ja mieti kirjoitti:

        Homoseksuaali tuntee vetoa omaan sukupuoleensa.
        Heteroseksuaali tuntee vetoa 'vastakkaiseen' sukupuoleen.

        No.

        Yhdistetäänpä: homo hetero=bi. Kun nämä piirteet siis ovat samassa henkilössä.

        Ei kai tämä nyt näin vaikeaa ole?

        _ jos se on sinun tapaistasi. Käytän mieluiten oikeita. Billä voi olla hetero- tai homoseksuaalinen vaiheensa meneillään, mutta silti hän on HENKILÖNÄ seksuaalisuudeltaan bi, ei hetero eikä homo eikä lesbo.

        Tiedän jo, olet niitä tyyppejä, jotka eivät ikinä anna periksi, vaikka huomaavat olevansa kuinka väärässä. Väittelet tästäkin luultavasti maailman tappiin kanssani, jos vain viitsisin jatkaa. En viitsi.


      • O.Reteh
        ihmeidentekijä kirjoitti:

        _ jos se on sinun tapaistasi. Käytän mieluiten oikeita. Billä voi olla hetero- tai homoseksuaalinen vaiheensa meneillään, mutta silti hän on HENKILÖNÄ seksuaalisuudeltaan bi, ei hetero eikä homo eikä lesbo.

        Tiedän jo, olet niitä tyyppejä, jotka eivät ikinä anna periksi, vaikka huomaavat olevansa kuinka väärässä. Väittelet tästäkin luultavasti maailman tappiin kanssani, jos vain viitsisin jatkaa. En viitsi.

        Tajua jo, nämä ovat tieteen faktoja:
        Omaan sukupuoleensa vetoa tunteva on homo. Right?
        Toiseen jne jne jne jne jne jne on hetero. Right?
        No, bi on näitä MOLEMPIA. Right? RIGHT!!

        Tuntuu siltä, että et ole koskaan syventynyt asioihin käsitteiden pintaa syvemmältä. Tai ajatusrakenteesi on luutunut tietyille urille, joiden ulkopuolelle sinun on vaikea nähdä.

        Anyway, kantamme ovat tulleet esitetyiksi. Tämä tästä.


      • .....
        O.Reteh kirjoitti:

        Tajua jo, nämä ovat tieteen faktoja:
        Omaan sukupuoleensa vetoa tunteva on homo. Right?
        Toiseen jne jne jne jne jne jne on hetero. Right?
        No, bi on näitä MOLEMPIA. Right? RIGHT!!

        Tuntuu siltä, että et ole koskaan syventynyt asioihin käsitteiden pintaa syvemmältä. Tai ajatusrakenteesi on luutunut tietyille urille, joiden ulkopuolelle sinun on vaikea nähdä.

        Anyway, kantamme ovat tulleet esitetyiksi. Tämä tästä.

        musta lesbo on jotenkin kamala sana, se vaan kuulostaa rumalta.


      • Nyt tämä
        O.Reteh kirjoitti:

        Tajua jo, nämä ovat tieteen faktoja:
        Omaan sukupuoleensa vetoa tunteva on homo. Right?
        Toiseen jne jne jne jne jne jne on hetero. Right?
        No, bi on näitä MOLEMPIA. Right? RIGHT!!

        Tuntuu siltä, että et ole koskaan syventynyt asioihin käsitteiden pintaa syvemmältä. Tai ajatusrakenteesi on luutunut tietyille urille, joiden ulkopuolelle sinun on vaikea nähdä.

        Anyway, kantamme ovat tulleet esitetyiksi. Tämä tästä.

        O. Reteh on purkanut kiukkunsa ja voi varmaan rauhoittua. Hupaisaa vaan,että joku jaksaa äksyillä ja kitistä tuollaisesta asiasta. Uskomatonta ;D


      • jank..jank...
        Nyt tämä kirjoitti:

        O. Reteh on purkanut kiukkunsa ja voi varmaan rauhoittua. Hupaisaa vaan,että joku jaksaa äksyillä ja kitistä tuollaisesta asiasta. Uskomatonta ;D

        mokomasta ..!! Pienet on murheet joillakin.
        Aurinkoista kesää siltikin ihan kaikille :)


      • tieteen ulkopuolelta
        O.Reteh kirjoitti:

        Tajua jo, nämä ovat tieteen faktoja:
        Omaan sukupuoleensa vetoa tunteva on homo. Right?
        Toiseen jne jne jne jne jne jne on hetero. Right?
        No, bi on näitä MOLEMPIA. Right? RIGHT!!

        Tuntuu siltä, että et ole koskaan syventynyt asioihin käsitteiden pintaa syvemmältä. Tai ajatusrakenteesi on luutunut tietyille urille, joiden ulkopuolelle sinun on vaikea nähdä.

        Anyway, kantamme ovat tulleet esitetyiksi. Tämä tästä.

        olen biseksuaali ja olen suhteessa biseksuaalin kanssa. olemme eri sukupuolia.

        suhteemme EI ole heterosuhde, vaan kahden biseksuaalin suhde.
        sukupuolinen identiteettini ei vaihdu partnerin mukaan, enkä muuttuisi lesboksi vaikka naisen kanssa olisinkin.

        viehtymyksemme toisiimme perustuu juuri siihen, että olemme molemmat biseksuaaleja; sukupuolien "välissä" ja "ulkopuolella", niin suhteessa toisiimme kuin ympäröivään maailmaankin.

        minä EN ole lesbo enkä hetero, vaan iloinen, pesunkestävä biseksuaali.
        riko oma ympyräsi ja poista se pääsi sieltä "tieteeksi" naamioidusta pensaasta.


      • O.Reteh
        tieteen ulkopuolelta kirjoitti:

        olen biseksuaali ja olen suhteessa biseksuaalin kanssa. olemme eri sukupuolia.

        suhteemme EI ole heterosuhde, vaan kahden biseksuaalin suhde.
        sukupuolinen identiteettini ei vaihdu partnerin mukaan, enkä muuttuisi lesboksi vaikka naisen kanssa olisinkin.

        viehtymyksemme toisiimme perustuu juuri siihen, että olemme molemmat biseksuaaleja; sukupuolien "välissä" ja "ulkopuolella", niin suhteessa toisiimme kuin ympäröivään maailmaankin.

        minä EN ole lesbo enkä hetero, vaan iloinen, pesunkestävä biseksuaali.
        riko oma ympyräsi ja poista se pääsi sieltä "tieteeksi" naamioidusta pensaasta.

        Seksuaalinen kiinnostus omaan sukupuoleen on homoseksuaalisuutta. Fakta.

        Seksuaalinen kiinnostus toiseen sukupuoleen on heteroseksuaalisuutta. Fakta.

        Missä tässä on mutua?


    • Anonyymi

      Vuodesta 2019 päivää. Nykyisin on keksitty kätevä ilmaisu, LGBTQ. Lisäksi sukupuolia on tullut lisää.

      • Anonyymi

        Mitä vitun muita sukupuolia? Muna pyllyyn tai pilluun, lesbot nuolkoot vittua. On vain mies ja nainen.

        Heteropride


    • Anonyymi

      Kerrot sä ny ylå va alapäälläs? Kyllä nyt on elinvirhe käynyt. Asia on sun aivoistas. Kuinka voi noin tyhmästi tehdäkään.

    • Anonyymi

      Itsestään määritelmää gay käyttävät englanninkielisissä maissa niin naispuoliset- kuin miespuolisetkin homot. Homoseksuaali -nimitys on vanhentunut, koska ei homoudella tarkoiteta vain seksiä. Parempi sana olisi homorakkaus, joka kuvaa rakastumista tai eroottista kiinnostusta samaan sukupuoleen. Homo on homo olkoon sitten mies- tai naishomo. Lesbo-sana on vanhanaikainen ja sitä käyttävät enää heteromiehet fantasioidessaan seksistä kahden homonaisen kanssa.

    • Anonyymi

      Kuin sen voi elämää kunnioittaakseen kertoa? Seta ja tati ei koskaan vastaa itse kysymykseen. Vammaisetvammaiset ovat niin parantumattomia.

    Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      373
      4714
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      86
      1904
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      67
      1631
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1566
    5. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      229
      1463
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1410
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      60
      1386
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      54
      1367
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1245
    10. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      11
      1234
    Aihe