miten on elämäsi?

pirkanmaan mummu

Oletko tyytyväinen vai tyytynyt elämääsi? Oletko saanut elämässäsi sitä,mitä toivoitkin vai menikö kaikki väärin? Toteutuivatko unelmasi? Mitä vielä toivoisit elämältä? Loppuelämä on kuitenkin lähempänä kuin mennyt elämä..Kertokaa,miten haluaisitte sen viettää.

4

538

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kenraaliharjoitus

-Elämä toi eteen monia yllätyksiä ja hyvin vaikeita vuosikymmeniä.Se oli täysin erilainen,kuin saattoi nuoruudessa kuvitella.Toiveena oli joskus saada oma koti- siis omistusasunto.Pysyvää kotia en saanut,vaan 34 eri asuinpaikkaa.Työtä ja uurastusta riitti.Tähtihetkiä olivat lasten syntymät.Jokainen heistä elämän ihme.-Tiedän,että koko yli 60-vuotisen elämänkaareni kohokohta on henkilökohtainen uskoontulo 40 vuotta sitten.Se kokemus auttoi ymmärtämään monet kyyneleiset polut ja viitoittaa kirkkaasti elämäntaipaleeni loppuun saakka tässä ajassa sekä tulevassa iankaikkisuudessa,jossa sitten saan elää sen täydellisen elämäni,mikä täältä maan päältä jää puuttumaan.-Viimeiset vuodet ovat olleet onnellisia rakkaan puolison rinnalla,jonka olen Jumalalta saanut.Osaan antaa hänelle suuren arvon,koska vastakohtaisuus entiseen liittooni on niin suuri.-Jos jotakin vielä voisin toivoa,niin:
      Rukoilen nuorimmille lapsilleni (n.kolmekymmppisiä)hyviä aviopuolisoita ja itselleni ja miehelleni sitä omistuskotia,jotta asuminen olisi vähän edullisempaa.Ei se ole niin tärkeää,että vanhimmat lapseni paranisivat sairauksistaan,sillä tiedän,että KERRAN HEKIN OVAT TÄYSIN TERVEITÄ,kun ovat matkalla taivaaseen Jeesuksen omina.-Oikeastaan olen maailman onnellisin äiti:kaikki lapseni ja lapsenlapseni ovat uskossa! Voiko elämältä enempää toivoa?-EDESSÄ ON PAREMPAA.

• vuosista takana ja odotan mielenkiinnolla tulevia. Jotkut unelmani ovat toteutuneet yli odotusten, jotkut ovat muuttuneet tai unohtuneet; olen elänyt erikorkuisia myötä- ja vastamäkiä, mutta kaiken koen jollain tapaa rikastuttaneen.

Toivon saavani ihan oikeasti - ainakin jollain tapaa aktiivisena - elää elämäni loppuun saakka ja päivä kerrallaan. Kirjaimellisesti. ;))

Millaisia ovat omat ajatuksesi?

• Morfar

Olen 64 v eronut eläkkeellä oleva mieshlö. Minulla on kaksi lasta ja yksi lapsenlapsi. Olin sotalapsena ruotsissa, äiti haki minut kotiin 1945. Nautin elää, matkustamiseen on aikaa ja minulla on voimia hoitaa kohta 3 v. lapsenlasta.

• Elämä antaa ja ottaa, se on valintoja ja kohtaloa rinta rinnan. Kukapa meistä ei olisi joskus virhevalintojakin tehnyt, mutta nekin ovat juuri sitä mitä elämä kaikkinensa, yllätyksellisyyttä, huomisen valintoja ei ole voinut tehdä eilen, eikä eilistä kannata jäädä suremaan.
      Tyytyväinen olen kun olen oppinut hyväksymään asiat joihin en voi vaikuttaa etu- enkä takakäteen. Kun elämä alkoi muistuttamaan liikaa niiltä eilisiltä ja huomisissa oli pelkkiä rasittavuuksia, päätin tehdä täyskäännöksen, oman valintani helpompien huomisten saamiseksi.
      Kaikissa lähipäivissä on oma uusi jännityksensä, olen muuttamassa ihan uuteen ympäristöön, outojen ihmisten pariin.
      Olen erittäinen tyytyväinen itseeni nyt kun se päätös on tehty. Kaikki täällä jää ennelleen, vain jotain itselle tärkeää vien mukana, muu jää seuraavan polven käyttöön.
      Miksi purnaisin elämästäni, siitä saa vain harmaita hiuksia ja kyllästyneitä kuulijoita.
      Hyvää naistenviikon loppua palstan naisille.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      136
      7599
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      36
      1863
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      25
      1860
    4. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      91
      1603
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      179
      1525
    6. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      104
      968
    7. Oletko miten

Valmis läheisyyteen?
      Ikävä
      49
      900
    8. Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme

Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri
      Ikävä
      28
      810
    9. Muistatko hänen

Tuoksunsa? Saako se sinut syttymään? ❤️‍🔥
      Ikävä
      31
      749
    10. Mahabharata oli ensimmäinen maailmansota

Toinen maailmansota oli oli vuosina 1914–1918
      Hindulaisuus
      241