Sieppi Oskar

Yritän löyttää sukulaiset. Isä olin syntynyt Salmijarvella Petsamossa 1903v, ati oli Greta ja veljet Anton ja Alfred ja kaksi siskoa. Isä muutin Venäjälle , minä syntynyt ja isä ammutin.
Ystävällisesti Alfred Sieppi, asuu Venäjällä Petroskoissa, fyysikan professori,voisitte ota yhteyttä Suomessa Vaissero Elena vaissero1@netti.fi. Kiitos!
Ilmoita

Sieppi on lapin sukuja. Lähtöjään jostain Enontekiön eteläosasta, olikohan se Muoniota nykyisin se siepin kylä, en tiedä. Ei ole saamelaissuku lähtöjään, Enontekiölle tulleet ylitornion suunnalta, Kirkonkirjoista löytyy 1600-luvulta merkintöjä sieppi-suvusta Ruotsista.

1800-luvun loppupuoliskolla Siepin kylän erään talon veljeksistä lähti useampi liikkeelle itää kohti, käsittääkseni Inarista ja Vuotsosta löytyy näitä sieppejä. Ei kauas heittäne, jos arvelen Oskar-herran olleen näiden jälkeläisiä.

Rovaniemellä on nykyisin kai lähes eniten Sieppejä, sinne niitä on valunut sekä Muoniosta että vuotso-inari-suunnalta, mutta siis samaa sukua alkujaan ovat.

Varmaksi tiedoksi näitä ei voi vannoa, aukkoja on enkä ole suoraan sieppejä tutkinut vaan "sisarsukua", jossa paljon sieppien kanssa kohtaloita...
5 VASTAUSTA:
Kiitos Sinulle!
Minun ystävä Alfred Sieppi (minun äidin mies) on yrittänyt löytää oma isä ja me saamme
Petsamon Seurakunnan kokoelmasta seuraavat tiedot, että Brita Greta Sieppi, s 1858, hänellä oli
kuusi lasta:
-   Hans Alfred, s. 7.5.1884
-   Maria Elmina, s. 29.5.1886
-   Anton, s. 18.8.1889
-   Laura Ovidia, s. 27.9.1896
-   Iida, s 23.6.1897
-   Oskar Evert, s. 7.4.1900
-   
Heidän isä oli Herman Kunnari, s. 29.12.1856 Kemijärvi.
Ja meillä on tiedot, että kaksi veljiä Anton ja Oskar lähtivät Venäjälle ennen sodan aikana.
Ja Oskarilla syntyi Alfred 1934v, ja heille aina oli sanottu, että isän vanhempi veli oli Alfred, siksi pieni veli antanut veljen nimi hänelle. Sitten molemmat veljet (Anton ja Oskar) oli kuollut, oli ammuttu.
Alfred Sieppi, fyysikko professori, 73v ja minun äiti Jalkanen Galina (fyysikko opettaja) asuvat Petroskoissa ja Alfredilla on kaksi tyttöä, he asuvat Moskovassa.
Ystavallisesti Vaissero Elena (entinen Jalkanen)
Ytro69 kirjoitti:
Kiitos Sinulle!
Minun ystävä Alfred Sieppi (minun äidin mies) on yrittänyt löytää oma isä ja me saamme
Petsamon Seurakunnan kokoelmasta seuraavat tiedot, että Brita Greta Sieppi, s 1858, hänellä oli
kuusi lasta:
-   Hans Alfred, s. 7.5.1884
-   Maria Elmina, s. 29.5.1886
-   Anton, s. 18.8.1889
-   Laura Ovidia, s. 27.9.1896
-   Iida, s 23.6.1897
-   Oskar Evert, s. 7.4.1900
-   
Heidän isä oli Herman Kunnari, s. 29.12.1856 Kemijärvi.
Ja meillä on tiedot, että kaksi veljiä Anton ja Oskar lähtivät Venäjälle ennen sodan aikana.
Ja Oskarilla syntyi Alfred 1934v, ja heille aina oli sanottu, että isän vanhempi veli oli Alfred, siksi pieni veli antanut veljen nimi hänelle. Sitten molemmat veljet (Anton ja Oskar) oli kuollut, oli ammuttu.
Alfred Sieppi, fyysikko professori, 73v ja minun äiti Jalkanen Galina (fyysikko opettaja) asuvat Petroskoissa ja Alfredilla on kaksi tyttöä, he asuvat Moskovassa.
Ystavallisesti Vaissero Elena (entinen Jalkanen)
Kyseessä lienee Brita Greta Sieppi joka syntyi 12.11.1858 Rovaniemellä. Brita Gretalla ainakin sisar Susanna s.1856. Hänen vanhempansa ovat Olof Olofinpoika Sieppi s.1827 ja Kaisa Pallari s.1824. Tämä vanhempi Olof Sieppi s.1796 muutti Muoniosta Rovaniemelle 1800-luvun alkupuolella päätyen Rovanimen Kivitaipaleen kylään. Vaimona hänellä oli Sodankylästä(?) Margareta Pokka s.1786. Siepit polveutuvat savosta lappiin 1500-luvun loppupuolella muuttaneesta Matts Pynnösestä, eli ei todellakaan ole alunperin saamelaissuku. Tunnettu 1700-luvulla myös ruotusotilassukunimellä Oxhuvud. Todennäköisesti kaikki Siepit ovat sukua keskenään.
nimim. tuttusuku kertoo Siepin suvun olevan tuttu kun on tutkinut sukuja joilla Siepin kanssa yhteistä matkaa. ? Mitä sukuja olet näistä tutkiskellut?
Olen myöskin hakemassa tietoja mm. Siepeistä
Tulevaan sukukirjaan tulee Sieppiä ja Kerässieppiä satamäärin, ottakaa yhteyttä
paavo.riihitammela@pp.inet.fi
Priihi kirjoitti:
Tulevaan sukukirjaan tulee Sieppiä ja Kerässieppiä satamäärin, ottakaa yhteyttä
Siepin suku tulee laajasti ja kaukaa aina 1500 luvulta saakka. Siepin suvun kaksi eri sukuhaaraa.

Paavo
+Lisää kommentti
Sieppi on todella Lapin sukuja. Kolarin kantasukuja ovat mm: Sieppi, Suikki, Vasara ja Vettainen. Kolarissa on myös kylä Sieppijärvi.
1 VASTAUS:
Sieppejä on ollut todella kauan lapissa. Ruotsista löytyy Sjeppi nimeä. Samoin Norjasta.

Näissä vastauksissa on mainittu Oxehuvud ja savon Pynnönen alkujuurina. Norjasta löytyy Ruijassa asuneet Oxehuvudit ja myöskin lappalaisten sukunimissä löytyy Härkäpää.

Greta Siepin avopuoliso ja Oskar sekä Anton Siepin isä Esaias Herman Juhonpoika Kunnari s. 29.12.1856 Kemijärvi ( Gunnarin talossa) . Hänen isänsä Johan Esaiaksenpoika Heckman, myöhemmin Kunnari s. 7.9.1829 Kemijärvellä.
Esaias Hermannin jälkeen on jäänyt myöskin Kunnarin sukunimellä jälkipolvia.
+Lisää kommentti
Sieppi!
Täällä yksi Sieppi joka on muuttanut Ruotsiin, mutta isäni Oskari Sieppi oli Enontekiön Kerässiepistä.
Käsittääkseni Keräsieppissä, Liepimässä ja yleensä Enontekiöllä on enimmistö Sieppiläisiä. Olisin myös kiinnostunut tietämään jos Rovaniemen Siepit ovat sukua meille. Meillä on myös jonkinlainen sukupuu rakenteilla www.geni.com , olisi mielenkiintoista jos teillä on siihen lisättävää.
5 VASTAUSTA:
Katso ylempää Sieppiläisen kirjoitus, samoja Sieppejä ovat Rovaniemen Siepit. Olof Siepin jälkeläisiä on asunut ainakin Kivitaipaleessa Rovaniemellä. Olofin sisaren Anna Margareetan jälkeläisiä on asunut Ounasjokivarressa mm Olli ja Pikkupeura nimellä.
viliveikko kirjoitti:
Katso ylempää Sieppiläisen kirjoitus, samoja Sieppejä ovat Rovaniemen Siepit. Olof Siepin jälkeläisiä on asunut ainakin Kivitaipaleessa Rovaniemellä. Olofin sisaren Anna Margareetan jälkeläisiä on asunut Ounasjokivarressa mm Olli ja Pikkupeura nimellä.
Ovat sukukirjassani mukana taitaa olla 1000 Sieppiä kirjassani mukana
Täällä toinen Sieppi joka on muuttanut Ruotsiin. Olen samasta kylästä kuin isäsi.
Jos äitisi nimi oli Aino niin tunsin hänet. Sieppejä on tosiaan paljon.
Siehän taiat olla Junnun Oskarin jälkipolvea. Oskari oli syntynyt noin 1910-1920 ja on kuollut Muoniossa 1960 luvulla.

Oskarilla taisi olla veli, Junnun Janne.
taisin tuntea kirjoitti:
Siehän taiat olla Junnun Oskarin jälkipolvea. Oskari oli syntynyt noin 1910-1920 ja on kuollut Muoniossa 1960 luvulla.

Oskarilla taisi olla veli, Junnun Janne.
Kyllä Oskarilla oli Janne veli ja mie olen Jannen tytär.
+Lisää kommentti
Tähän astisten tietojen perusteella,yhdyn edelliseen.
Ilmoita
10.7.2011 julkaistu sukukirja tarjoaa nyt kyllä Sieppejäkin tosi paljon.

3 VASTAUSTA:
Mikähän mahtaa olla kirjan nimi, ja kuka on sen tekijä?
SuvussaSieppejäkin kirjoitti:
Mikähän mahtaa olla kirjan nimi, ja kuka on sen tekijä?
paavo.riihitammela@pp.inet.fi on kirjoittanut Siepin sukukirjan
gneta kirjoitti:
paavo.riihitammela@pp.inet.fi on kirjoittanut Siepin sukukirjan
Paavo, ei onnistu lähett tuohon paavo.riihitammela@pp.inet.fi osoitteeseen.olisin tilannut kirjasi.
+Lisää kommentti
Hei Sieppiläiset!

Olen tutkinut Tornberg-sukua ja saanut Paavo Riihitammelalta Sieppeihin sukuyhteyden. Esim. Oskar on tornbergilainen yhdessä kantaisa Nicolaus Ulopolitanus eli Tonbergin laajahkon jälkeläismäärän kanssa. Voitte saada lisätietoa sähköpostilla kiviniemi.reijo@gmail.com
Ilmoita

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Sieppi Oskar

Yritän löyttää sukulaiset. Isä olin syntynyt Salmijarvella Petsamossa 1903v, ati oli Greta ja veljet Anton ja Alfred ja kaksi siskoa. Isä muutin Venäjälle , minä syntynyt ja isä ammutin.
Ystävällisesti Alfred Sieppi, asuu Venäjällä Petroskoissa, fyysikan professori,voisitte ota yhteyttä Suomessa Vaissero Elena vaissero1@netti.fi. Kiitos!

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta