Miksi sydän itkee?
Miksi on ikävä,
miksi toista ihmistä kaipaa,
miksi huutaa vaikka toinen ei vastaa,
miksi ei voi unohtaa?
Onko sinun ikävä,
kaipaatko sinä ihmistä?
Minun on niin ikävä!
Kun sydän itkee kaipuuta
18
2421
Vastaukset
- Ikävä on
Minulla on ikävä, ikävä...Lauloi Pave Maijanen. Oli ikävä, mutta ei tiennyt minne. Jonnekin ja jotakin, jota ei edes ole.
Minulla on samanlainen ikävä. Jonnekin...jotakin...Kun ei itsekään tiedä, mitä tai ketä.- elma05
Sanoi sen ikävän olevan JUmala kaipuuta.Se on sitten kunkin kohdalla itse arvioitava ,mitä kunkin Jumala kaipuu on?
- ja itkee
sydämein.
Kuka lohduttaisi Nyytiä?- itken itsekkin
Olen nyt itkeskellyt viim. maanantaista lähtien, vaikka en haluaisi. Järki ei toimi, kun tunteet on pelissä. Kyyneleet vain tulvii silmistäni tahtomattani.
Toki olen itkenyt ennenkin. Pisin suruni kesti 25-v, jota itkin myös tahtomattani. Tietenkin se oli kielletty suhde, jonka lopetin itse mahdottomana, mutta raa´asti toista kohtaan.
Se oli kuitenkin sellainen Love Story, joka olisikin pitänyt jatkua. Tein tavallaan virhevalinnan, kun vanhanaikaisena en uskaltanut erota.
Nyt ei ole rakkaus suruja. On vain menneet "sukset ristiin" omien lasteni kanssa.
P:kat lapsista, mutta ne lapsenlapset. He ovat niin suloisen pieniä ihania ja viattomia. Eivät he ymmärrä, miksi mummimammi ei tulekkaan heidän luokseen. Kyyneleet vain tulvii ja kurkkua kuristaa. Nyt tarvittaisiin viisaan päähän järkeä.
Olenhan niin viisas, mutta järki puuttuu. Tunteella tässä eletään.
- Love story
Uskomatonta mutta totta. Olen leskeytynyt muutama vuosi sitten. Tuttavapiiristä löytyi leskimies ja niin alkoi sydämet sykkiä samaan tahtiin. Hän on tuki ja turva minulle, mökillä ja arkisissa asioissa. Lapseni ovat koulutettuja heillä on perheet.
Miten he käyttäytyvätkään, eivät suvaitse tai hyväksy uutta elämääni, välit ovat kylmän viileät minulle ei soitella, lapsenlapset soittelevat kysyvät kuinka sinulle menee? Vävy lohduttaa annetaan ajan kulua ja katsotaan miten asia etenee ehkä he ajan kanssa hyväksyvät tilanteen.
Jatkan yhdessäoloa miehen kanssa, aika kuluu ja on meno-, ja puhekaveri. Miten saisin lapseni ymmärtämään tilanteen?- pohpoika
ja näinhän tämä pitää ajatella minä elän ja haluan elää.
Samat murheet on varmaan monella meistä tässä iässä kun on jäänyt yksin ja sitten kun on löytynyt vielä rakas ystävä niin ei nuoriso tahdo hyväksyä ja ymmärtää.
Minä ainakin uskon että aika opettaa heidätkin hyväksymään meidän ratkaisut. - Pei li
pohpoika kirjoitti:
Samat murheet on varmaan monella meistä tässä iässä kun on jäänyt yksin ja sitten kun on löytynyt vielä rakas ystävä niin ei nuoriso tahdo hyväksyä ja ymmärtää.
Minä ainakin uskon että aika opettaa heidätkin hyväksymään meidän ratkaisut.Hienoa, kun sydän sykkii elämää.
Nauti elämästä..se pitää nuorena.
Tee työtä niinkuin eläisit ikuisesti,
rakasta niinkuin kuolisit tänään.... - etsin onneani
Onnittelen!
Nauti onnestasi, elä omien halujesi mukaan, lapsesi huomaavat kyllä jossain vaiheessa että se mikä sinulle on hyvä, on heille normaalia.
Minun lapseni sanovat; Etsi itsellesi kiva kaveri, ei ole kiva kun olet yksin. Niin eri tavalla meitä kannustetaan tai arvostellaan.
Niin mielelläni minäkin, niin mielelläni tarttuisin toisen käteen ja tuntisin että joku minustakin vielä välittää, arvostaa naista minussa, mutta ei ole tuttavapiirissäni sopivaa, joten pitää vain jatkaa yksinpuhelua ja yksinäisten iltojen päätteeksi huo'ata; Olispa kainalo johon saisi painaa päänsä ja tuntea kuinka toisen sydän sykkii, vaan eipä ole, eipä kukaan kaipaa minua.
Ehkä, ehkä joskus joku avaa sydämeni oven ja saapuu sisään elämääni. Yhtä kaipaan, yhdestä unelmoin, ehkä, kun kaikki loksahtaa kohdalleen.
Nauti sinä, älä,lannistu. Ole onnellinen! - minulla olisi
pohpoika kirjoitti:
Minä ainakin uskon että aika opettaa heidätkin hyväksymään meidän ratkaisut.oma kulta. Silloin hänen ei olisi niin kova huoli kuinka äiti jaksaa olla yksin.
Tämä taitaa olla se raha kysymys lasten taholta. Pelkäävät että perintö menee sivu suun aikanaan.
Kun ei ole perittävää, niin ei ole tuota raha/omaisuus kysymystäkään.
- pei li
Rakkaus on lepo
oikeastaan ainoa lepo mitä ihmisellä.
Eikä mikään ole niin rasittavaa.
Eikä kuitenkaan mikään sido niin paljon,
siinä on rakkauden paradoksi.
Ilman rakkautta ihminen kantaa kuin taakkaa koko ajan ja on yksinäisyytensä vanki,
niin vapaa kuin yksin ollessan onkin...- yksinäinen olo
Voi että ompa tuttuja tunteita.
Aamulla olin varma että haluan erota,nyt on jo epämääräinen ikävä,ehken sittenkään....
Miten voisi ajatuksiaan ymmärtää ja antaa vaan miehen höykyttää itseään..
Ei kulu aika kun ei tiedä onko toinen sittenkin sen toisen luona,vai välittääkö ollenkaan mistään,miten tähän olotilaan tottuu??
Ei ole hyvä olla yhdessä mutta ei yksinkään,ajoittain se tekee kyllä hyvää
Huokaus suuri!
- ArkailleN
Kaipaan hellyyttä, kaipaan läheisyyttä, kaipaan ihmistä jolle kertoa ja joka kertoo omista ajatuksistansa minulle.
Ihminen joka minulle on tärkeä, jonka käteen haluaisin tarttua, joka merkitsee minulle paljon, ei ehkä ajattelekaan samoin kuin minä. En uskalla lähestyä häntä, eikä hänkään tee elettäkään tullakseen lähemmäksi. Miksi, sitä en tiedä? Olemmeko arkoja, onko meillä ennakkoluuloja, vai mikä pitää meitä kuin aidan kahdella puolella, eikä aitaa uskalleta ylittää. Minunkin sydämeni itkee, minunkin on ikävä. Hänkin kaipaa, sen hän on sanonutkin, mutta pitääkö minun tehdä aloite. Miksi me olemme niin arkoja, miksi emme uskalla elää kun se vielä on mahdollista.
Yksin eläminen on minun juttuni, vaan olisi se kiva kun olisi ystävä joka vierailisi, tai jonka luona voisi vierailla, joka olisi henkireikä yksinäisyydessä, kuuntelija kun asiat pakottavat ajatuksissa.
Ystäväni, tule jo lähemmäksi, toivon sitä vaikka tiedän ettei hän täältä terveisiäni saa, ei lue viestiä joka on vain huokaus ikävässä.
Ystävää kaipaa jokainen, rakkautta kaipaa yksinäisyydessä kun tuntuu niin tyhjälle. Usein kaipaus mielen valtaa illoin
käy ajatus ystävän luona silloin.
Mitä kaipaa ihminen illassa elon
siitä kukapa ottaa voisikaan selon.
Rintaa ahdistaa, kiihtyy pulssikin aivan
tekee ikävä kehoonkin ikävän vaivan.
Toista ihmistä kaipaa ihminen
toisen kaipuun kohde on entinen
joku ikävöi mennyttä elämää vain
tämän päivän ilot unohtain.
Muisti armelias auttaa unohtamaan
ettei kaikkea unohtuis kaipaamaan.
Rakkain jos puuttuu rinnalta
ei kai välttyä voikaan kaipuulta
kas, kun ihminen paria etsii aina
vaikka tietää, onnikin on vain laina.
Toinen toistansa ihminen lämmittää
siksi tunnemme polttavaa ikävää.
Rakkaus, kaipuuksi usein vaihtuu.
moni lempi riitasointuihin kuihtuu
ja kuitenkin rinnassa tunne on
rakkauden kaipuu, se on loputon.- 1943
lähes kolme vuotta sitten mieheni kuoltua äkillisesti. Minulla oli valtava ikävä, itkin, soitin hänelle, mutta vastausta ei tullut. Ajattelin, että hän on käymässä jossakin. Tilanne tasaantui vähitellen hiljaiseksi kaipaukseksi. Olin melko tyyni, sillä jotenkin hän oli läsnä elämässäni. Lapseni sanoivat, ettei heillä ole mitään sitä vastaan, että löydän uuden. Elämä vaan yllättää ja uusi suhde orastaa. On jännittävää, kun on taas joku, joka soittaa ja osoittaa hellyyttä ja jolle saa olla hyvä. Toivon tätä mahdollisimman monelle.
- ibiza
vanhan naulakon mä nään
siinä kaipaa takkii puolityhjillään
lähtenyt on pois
jotain hartioilta sen
vielä oottaa sua kaivaten
---laulaa Taikakuu yhtye. Olen katsellut tuota naulakkoa yli vuoden raskaan surutyön ohessa. No, elämä jatkuu ja uskon että naulakko saa vielä harteilleen takin... Ei niin tuttua ja ehkä ei niin rakasta mutta kuitenkin....- rakkaus jää
Odotin kauan oven avautumista ja lapseni tuloa kotiin.Monasti korvissani kuulin askeleet..mutta ovi ei avautunut.Aika taittaa surulta siivet,kyyneleet kuivuu,mutta rakkaus jää ja kiitollisuus siitä että joskus se ovi oli avautunut.
- pohpoika
rakkaus jää kirjoitti:
Odotin kauan oven avautumista ja lapseni tuloa kotiin.Monasti korvissani kuulin askeleet..mutta ovi ei avautunut.Aika taittaa surulta siivet,kyyneleet kuivuu,mutta rakkaus jää ja kiitollisuus siitä että joskus se ovi oli avautunut.
liekö kohtalo puuttunut peliin ainakin siltä tuntuu.
Seitsämättä vuotta harhailin ja etsin ja haikailin yksinäni etsien rakasta ystävää.
Sitten kohtalo puuttui peliin, olin kyllä jutellut jo parisen vuotta aikasemmin ekakerta ja sen jälkeenkin niin meinasin ettei minulla ole mitään mahdollisuuksia hänen suhteen on tavoittamattomissa ihan.
Sitten sattui et tavattiin eräällä reissulla ihan livenä ja nähtiin eka kerta toisemme, mut sittenkin piti vielä miettiä ja tuumailla asiaa.
Aika kului ja viimein rohkaistuin ja otin yhteyttä pikku kirjeellä, hänvastas ja kirjeenvaihto alkoi luistaa jonka jälkeen kirjoittaminen muuttui puhelimeen keskusteluksi täysin.
Sit aikanaan tuli tapaaminen eteen ja hieman jännitti alkuun, mut kaikki muuttui ihanaksi yhdessä oloksi ja toisen ikävää kun joutuu olemaan välillä aina erillään.
Nyt elämä hymyilee ja aamor kai taikoi tilaisuuden meille :)) - 1943
pohpoika kirjoitti:
liekö kohtalo puuttunut peliin ainakin siltä tuntuu.
Seitsämättä vuotta harhailin ja etsin ja haikailin yksinäni etsien rakasta ystävää.
Sitten kohtalo puuttui peliin, olin kyllä jutellut jo parisen vuotta aikasemmin ekakerta ja sen jälkeenkin niin meinasin ettei minulla ole mitään mahdollisuuksia hänen suhteen on tavoittamattomissa ihan.
Sitten sattui et tavattiin eräällä reissulla ihan livenä ja nähtiin eka kerta toisemme, mut sittenkin piti vielä miettiä ja tuumailla asiaa.
Aika kului ja viimein rohkaistuin ja otin yhteyttä pikku kirjeellä, hänvastas ja kirjeenvaihto alkoi luistaa jonka jälkeen kirjoittaminen muuttui puhelimeen keskusteluksi täysin.
Sit aikanaan tuli tapaaminen eteen ja hieman jännitti alkuun, mut kaikki muuttui ihanaksi yhdessä oloksi ja toisen ikävää kun joutuu olemaan välillä aina erillään.
Nyt elämä hymyilee ja aamor kai taikoi tilaisuuden meille :))olla aktiivinen, vaikka torjutuksi tulemisen mahdollisuus on olemassa. Onhan ainakin yrittänyt. Minä naisena olen niin vanhanaikainen, että miehen pitää olla aktiivisempi, silloin ei ole ihan nynny. Nauttikaa yhdessäolosta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1367569Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde361843Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251840- 911603
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1791525Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p104968- 49900
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28800- 31749
- 241717