Lassila&Tikanoja

Huoltoyhtiökö?

Kyllä on avutonta toimintaa ko huoltoyhtiöllä. Oikeammin sanottuna ei taida olla toimintaa ollenkaan.
Kiinteistönhoidon korjauksia saa odottaa viikkoja, jos otetaan yhteyttä ja luvataan tulla, eikä päästäkään, ei ilmoiteta asiakkaalle.
Myös asiakasopalvelussa todella asiatonta ja ylimielistä käytöstä.

46

5976

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • PekkoOriginal

      L & T on hoitanut taloamme vuosikausia ja homma toimii kuin junan vessa.

      Talollemme on nimetty kaksi vastuuhuoltomiestä jotka pitävät huolen ulkoalueista ja talon teknisestä kunnosta mallikelpoisesti. Myös huoneistojen pikkuvikojen korjaukset onnistuvat nopeasti.

      • peepeee

        Heh, tän on pakko olla tikanpojan henkilökunnalta. Tälläistä murjaisua ei voi muuten selittää. Ehkä olikin vitsiksi tarkoitettu


      • lusmuiliat

        Ei pidä paikkaansa oletko kirjoittaja itse mahdollisesti töissä Nakuttaja firmassa.käsikädessä huoltomiehet kulkee silloin kun niitä ylipäätään kerran kuukaudessa pihoilla näkyy.


    • Katjahyt

      Syyllinen tähän tilanteeseen on huoltoyhtiö, koska se tekee aivan liian halpoja tarjouksia taloyhtiöiden kiinteistönhoidosta.

      Taloyhtiö ottaa halvimman tarjouksen tehneen ja paperilla sopimus näyttää erittäin hyvältä.

      Voittoa saadakseen on huoltoyhtiön kuitenkin annettava taloja yhden huoltomiehen vastuulle esim. 50 kpl.
      Huh!

      Tästä seuraa, ettei huoltomies ehdi tekemään töitään ja hän stressaantuu ja jää sairaslomalle.

      Tätä huoltomiestä taas joutuu tuuraamaan toinen huoltomies, jolla myös itsellään on 50 taloa vastuullaan, nyt siis jo 100 taloa!

      Huoltoyhtiön asiakaspalvelussa ei ole silloin mukava olla...

      Surullista!

      • ilman huoltoa jäänyt

        Kun maksetaan kuitenkin kalliita vuokria, vuokrsissa maksetaan myös huolto- ja korjauskulut.
        Kun minä maksan huollosta odotan myös saavani palvelua.
        Ikävä että huoltoyhtiön henkiläkunta joutuu kärsimään kiukkuisista asukkasta, mutta kun sopimukset on tehty ne pitää myös hoitaa.
        Ja asialliseen palveluun kyllä kuuluu esim puh.soitto jos huoltomies ei ehdikään tulla.
        Jos me vuokralaiset maksetaan paljon ja huoltoyhtiö saa vähän niin kuka vetää välistä?
        Ja hymy tai ystävällinen sana ei paljon maksa.


      • alalla työskentelevä
        ilman huoltoa jäänyt kirjoitti:

        Kun maksetaan kuitenkin kalliita vuokria, vuokrsissa maksetaan myös huolto- ja korjauskulut.
        Kun minä maksan huollosta odotan myös saavani palvelua.
        Ikävä että huoltoyhtiön henkiläkunta joutuu kärsimään kiukkuisista asukkasta, mutta kun sopimukset on tehty ne pitää myös hoitaa.
        Ja asialliseen palveluun kyllä kuuluu esim puh.soitto jos huoltomies ei ehdikään tulla.
        Jos me vuokralaiset maksetaan paljon ja huoltoyhtiö saa vähän niin kuka vetää välistä?
        Ja hymy tai ystävällinen sana ei paljon maksa.

        Sopimuksista todellakin pitää pitää kiinni.

        Olisi mukava tietää, miksi et ole saanut pyytämääsi palvelua.

        Kokemuksesta kuitenkin tiedän, että syy ei yleensä ole huoltomiehen haluttomuudessa tehdä pyytämääsi korjausta, vaan siinä älyttömässä työmäärässä mikä hellä on.

        Hän saattaa olla kiinni koko päivän sellaisessa hommassa, jossa esim. viemärin runkolinja menee tukkoon ja asunnot ja kellaritilat täyttyvät viemärivedestä. Samaan aikaan tulee kymmenen muuta työtä lisää, mutta hänellä ei ole lupaa irrottautua kyseisestä työstä.

        Työmäärä kasvaa ja asukkaan on todella vaikea ymmärtää, miksi jotain hänen sinänsä helposti korjattavaa työtä ei tehdä kohtuullisessa ajassa.

        Myös asukkaalle ilmoittaminen, ettei nyt pääsekään tulemaan, unohtuu siinä helposti.


      • ilman huoltoa jäänyt
        alalla työskentelevä kirjoitti:

        Sopimuksista todellakin pitää pitää kiinni.

        Olisi mukava tietää, miksi et ole saanut pyytämääsi palvelua.

        Kokemuksesta kuitenkin tiedän, että syy ei yleensä ole huoltomiehen haluttomuudessa tehdä pyytämääsi korjausta, vaan siinä älyttömässä työmäärässä mikä hellä on.

        Hän saattaa olla kiinni koko päivän sellaisessa hommassa, jossa esim. viemärin runkolinja menee tukkoon ja asunnot ja kellaritilat täyttyvät viemärivedestä. Samaan aikaan tulee kymmenen muuta työtä lisää, mutta hänellä ei ole lupaa irrottautua kyseisestä työstä.

        Työmäärä kasvaa ja asukkaan on todella vaikea ymmärtää, miksi jotain hänen sinänsä helposti korjattavaa työtä ei tehdä kohtuullisessa ajassa.

        Myös asukkaalle ilmoittaminen, ettei nyt pääsekään tulemaan, unohtuu siinä helposti.

        Kiire, sairaus, hankalat hommat oli kuulemma syynä siihen että minulle ei ehditty tulla.
        Ymmärrän kyllä että kyse ei ole siitä ettei huoltomies halua tulla minulle tekemään noita korjauksia.
        Mutta silti joku mättää ja kovasti, miksi tehdään tuollaisia sopimuksia, miksi muitten huoltoyhtiöitten kanssa hommat on hoitunut, ja miksi ei edes soitettu.
        Ja tuolla periaatteeelle kun aina tulee kiireellisiä tapauksia, minun kiireettömät korjaukset ei tule koskaan tehtyä.


      • ilman huoltoa jäänyt
        alalla työskentelevä kirjoitti:

        Sopimuksista todellakin pitää pitää kiinni.

        Olisi mukava tietää, miksi et ole saanut pyytämääsi palvelua.

        Kokemuksesta kuitenkin tiedän, että syy ei yleensä ole huoltomiehen haluttomuudessa tehdä pyytämääsi korjausta, vaan siinä älyttömässä työmäärässä mikä hellä on.

        Hän saattaa olla kiinni koko päivän sellaisessa hommassa, jossa esim. viemärin runkolinja menee tukkoon ja asunnot ja kellaritilat täyttyvät viemärivedestä. Samaan aikaan tulee kymmenen muuta työtä lisää, mutta hänellä ei ole lupaa irrottautua kyseisestä työstä.

        Työmäärä kasvaa ja asukkaan on todella vaikea ymmärtää, miksi jotain hänen sinänsä helposti korjattavaa työtä ei tehdä kohtuullisessa ajassa.

        Myös asukkaalle ilmoittaminen, ettei nyt pääsekään tulemaan, unohtuu siinä helposti.

        Nt sitten ei olla otettu yhteyttä ja sovittu uutta aikaa. Viikko jo mennyt siitä kun edellisen kerran piti tulla ja luvattiin että seuraavan aamuna huoltomies soittaa. Ei ole kuulunut mitään.
        Ei tämä L&T näkojään pysty hoitamaan töitään.
        Pitää taas hoitaa aisia isännöitsijän kautta.


      • Kiinteistönhoitaja
        ilman huoltoa jäänyt kirjoitti:

        Nt sitten ei olla otettu yhteyttä ja sovittu uutta aikaa. Viikko jo mennyt siitä kun edellisen kerran piti tulla ja luvattiin että seuraavan aamuna huoltomies soittaa. Ei ole kuulunut mitään.
        Ei tämä L&T näkojään pysty hoitamaan töitään.
        Pitää taas hoitaa aisia isännöitsijän kautta.

        Kyllä on surkeaa, kun huoltoyhtiö kuvittelee, että huoltosopimuksien hinnat voidaan laskea terveellä järjellä ajatellun alapuolelle.
        Tästä kärsivät kaikki.
        Itse painan hommia hiki hatussa 8 h joka päivä, eikä kahvi ja ruokataukoja ehdi pitämään.
        Silti asukkaat soittelevat pomolle, ettei huoltomies tee yhtään mitään.
        Kun huoltomies sitten tulee teille (toivottavasti pian), niin olemalla ystävällinen hänelle, voit pelastaa hänen loppupäivänsä. Syy tähän surkeaan tilanteeseen ei ole hänen.


      • ja hinta kulkee
        Kiinteistönhoitaja kirjoitti:

        Kyllä on surkeaa, kun huoltoyhtiö kuvittelee, että huoltosopimuksien hinnat voidaan laskea terveellä järjellä ajatellun alapuolelle.
        Tästä kärsivät kaikki.
        Itse painan hommia hiki hatussa 8 h joka päivä, eikä kahvi ja ruokataukoja ehdi pitämään.
        Silti asukkaat soittelevat pomolle, ettei huoltomies tee yhtään mitään.
        Kun huoltomies sitten tulee teille (toivottavasti pian), niin olemalla ystävällinen hänelle, voit pelastaa hänen loppupäivänsä. Syy tähän surkeaan tilanteeseen ei ole hänen.

        käsi kädessä, mitä vähemmän palvelusta maksetaan sitä heikompaa palvelutaso on. L&T on oman kokemuksen mukaan kilpailutuksessa ollut halvin mutta laatutason kanssa on vähän niin ja näin. Positiivista firmassa on se että heillä on iso organisaatio jossa myös laadunvalvonta, asiakassuhteet ja tekniset palvelut hoitaa ammattilaiset. Pienessä narikassa ei yleensä ole kun huoltomiehet ja omistaja, kuka siitä sitten hoitaa reklamaatiot tai tekee katselmukset isännöitsijän kanssa. L&T:llä kuten muillakin tasoon vaikuttaa kenen huoltomiehen hoitoon kiinteistö laitetaan, meitä kun on hyviä ja ei niin hyviä työntekijöitä.

        Syyllinen on yleensä siellä tilaajaorganisaatiossa ja hallituksissa, jos otetaan halvin niin sitä saadaan mitä tilataan. Jokaiselta valittajalta voisi kysyä kuinka paljon kuukaudessa olisit valmis maksaman lisää paremmasta huollosta?


      • Huoltoyhtiössä töissä
        ja hinta kulkee kirjoitti:

        käsi kädessä, mitä vähemmän palvelusta maksetaan sitä heikompaa palvelutaso on. L&T on oman kokemuksen mukaan kilpailutuksessa ollut halvin mutta laatutason kanssa on vähän niin ja näin. Positiivista firmassa on se että heillä on iso organisaatio jossa myös laadunvalvonta, asiakassuhteet ja tekniset palvelut hoitaa ammattilaiset. Pienessä narikassa ei yleensä ole kun huoltomiehet ja omistaja, kuka siitä sitten hoitaa reklamaatiot tai tekee katselmukset isännöitsijän kanssa. L&T:llä kuten muillakin tasoon vaikuttaa kenen huoltomiehen hoitoon kiinteistö laitetaan, meitä kun on hyviä ja ei niin hyviä työntekijöitä.

        Syyllinen on yleensä siellä tilaajaorganisaatiossa ja hallituksissa, jos otetaan halvin niin sitä saadaan mitä tilataan. Jokaiselta valittajalta voisi kysyä kuinka paljon kuukaudessa olisit valmis maksaman lisää paremmasta huollosta?

        Kun joskus joku hallituksen jäsen soittaa ja haukkuu huollon tasoa ja korostaa, että me maksetaan teille isoja huoltomaksuja, niin ne huoltomaksut pystyisi maksamaan isossakin taloyhtiössä se kiinteistönhoitaja, joka sitä taloa hoitaa, kuukauden NETTOpalkalla vaikka vuoden etukäteen!


      • ilman huoltoa jäänyt
        Huoltoyhtiössä töissä kirjoitti:

        Kun joskus joku hallituksen jäsen soittaa ja haukkuu huollon tasoa ja korostaa, että me maksetaan teille isoja huoltomaksuja, niin ne huoltomaksut pystyisi maksamaan isossakin taloyhtiössä se kiinteistönhoitaja, joka sitä taloa hoitaa, kuukauden NETTOpalkalla vaikka vuoden etukäteen!

        Oliskos järkevää sitten sellainen että asukkaat maksaisivat vain tehdyistä töistä.
        Siis poistettaisiin vuokrasta kokonaan korjaus- ja huoltokulut, huoltyhtiö sitten laskuttaisi asiakkaita sen työn perusteella mitä tekee.


      • jo kokeiltu
        ilman huoltoa jäänyt kirjoitti:

        Oliskos järkevää sitten sellainen että asukkaat maksaisivat vain tehdyistä töistä.
        Siis poistettaisiin vuokrasta kokonaan korjaus- ja huoltokulut, huoltyhtiö sitten laskuttaisi asiakkaita sen työn perusteella mitä tekee.

        ovenavauksen osalta. Ongelmana vaan on ettei asukkaat (erityisesti vuokralaiset) maksa laskujaan. Mitäs sitten tehdään, ei kai sitä vuotavaa hanaa voi jättää korjaamatta vaikka asukkaalla olisi vanhatkin maksut rästissä.

        Huoltoyhtiö ei ota laskutusriskiä joten se jää sitten vuokrataloyhtiön tai asunto-osakeyhtiön kontolle. Laskutus, karhuaminen ja reskontra maksaa asukkaille vuokrassa tai vastikkeessa aika paljon.


      • karitasusa
        ilman huoltoa jäänyt kirjoitti:

        Oliskos järkevää sitten sellainen että asukkaat maksaisivat vain tehdyistä töistä.
        Siis poistettaisiin vuokrasta kokonaan korjaus- ja huoltokulut, huoltyhtiö sitten laskuttaisi asiakkaita sen työn perusteella mitä tekee.

        Taitaisi vaan tulla aika kalliiksi, jos niitä tehtäisiin tuntiveloituksena.

        Asunnoissa tehtävät korjaukset ovat vain pieni osa työstä.

        Suuri osa töistä on talotekniikkaan liittyviä.

        Lisäksi sopimuksiin kuuluu yleensä
        kiinteistöautomaatio valvomo 24h, kiinteistönhoitajien päivystys 24h, ulkoalueiden kunnossapito, kulutusseuranta (kaukölämpö, sähkö, vesi jne.), erilaisia kiinteistön viikko-, kuukausi- ja vuositarkastuksia ja huoltoja, huoltokirjan ylläpito ym.ym.

        Esim. yhdessä talossa saattaa olla viikkotarkastuslistassa 50 kohtaa ja se pitää tehdä 52 krt. vuodessa. Lisäksi tulevat kuukausi- ja vuositarkastukset ja huollot.

        Taloja jos yhden kiinteistönhoitajan vastuulla esim. 50 niin... no laskekaa itse...


      • kaikkeatapahtuu
        karitasusa kirjoitti:

        Taitaisi vaan tulla aika kalliiksi, jos niitä tehtäisiin tuntiveloituksena.

        Asunnoissa tehtävät korjaukset ovat vain pieni osa työstä.

        Suuri osa töistä on talotekniikkaan liittyviä.

        Lisäksi sopimuksiin kuuluu yleensä
        kiinteistöautomaatio valvomo 24h, kiinteistönhoitajien päivystys 24h, ulkoalueiden kunnossapito, kulutusseuranta (kaukölämpö, sähkö, vesi jne.), erilaisia kiinteistön viikko-, kuukausi- ja vuositarkastuksia ja huoltoja, huoltokirjan ylläpito ym.ym.

        Esim. yhdessä talossa saattaa olla viikkotarkastuslistassa 50 kohtaa ja se pitää tehdä 52 krt. vuodessa. Lisäksi tulevat kuukausi- ja vuositarkastukset ja huollot.

        Taloja jos yhden kiinteistönhoitajan vastuulla esim. 50 niin... no laskekaa itse...

        niitä ei tehdä koskaan kuitataan pois


    • Talkkari vaan.

      Tuskimpa se vika on huoltomiehessä, vaan syyllistä kannattaa katsella oman yhtiön päättäviä elimiä, mutta toisaalta myös näitä isoja huoltoyhtiöitä. Otetaan hoitoon hinnalla millä hyvänsä; kunhan liikevaihto kasvaa.

      • sivusta voisin

        todeta nim. talkkarille että ne "talkkarintappajat" löytyy oman käytön arvonlisäverolain säätäjistä ja talkkareista itsestään. Harva talonmies suostuu tänä päivänän siihen perinteiseen talkkarintyörytmiin vaan erikseen täytyy olla päivystäjä ja varamies pekkasten ja sairaslomien ajaksi. Ei vaan kannata palkata talonmiestä ja ottaa yhtiölle työnantajariskiä.


      • mirabella2377
        sivusta voisin kirjoitti:

        todeta nim. talkkarille että ne "talkkarintappajat" löytyy oman käytön arvonlisäverolain säätäjistä ja talkkareista itsestään. Harva talonmies suostuu tänä päivänän siihen perinteiseen talkkarintyörytmiin vaan erikseen täytyy olla päivystäjä ja varamies pekkasten ja sairaslomien ajaksi. Ei vaan kannata palkata talonmiestä ja ottaa yhtiölle työnantajariskiä.

        Onhan se outoa, jos joku ei suostu tekemään 24h/365vrk/vuosi pienellä palkalla.

        Se menee jo yli hilseen, että hän ei suostu tekemään esim. sairaslomalla töitä, vaan vaatii tuuraajan!

        Entäs nämä pekkaset ja kesälomat sitten? Tämä talkkari haluaisi silloin vain laiskotella ja tietysti tuuraaja pitäisi siksi ajaksi myös hommata!
        Uskomatonta laiskuutta!


      • Talkkari vaan
        sivusta voisin kirjoitti:

        todeta nim. talkkarille että ne "talkkarintappajat" löytyy oman käytön arvonlisäverolain säätäjistä ja talkkareista itsestään. Harva talonmies suostuu tänä päivänän siihen perinteiseen talkkarintyörytmiin vaan erikseen täytyy olla päivystäjä ja varamies pekkasten ja sairaslomien ajaksi. Ei vaan kannata palkata talonmiestä ja ottaa yhtiölle työnantajariskiä.

        Nooh, eihän tes varmaankaan mielestäsi koske talkkareita, puhumattakaan muista lakien määrämistä asioista, vai ? ? ? ? ? Sinä lienet teet toiselle samalla tavalla töitä, kuten "ihanne-talkkarisi".

        Katsos ystävä hyvä, aika entinen ei palaa.


    • OttakaaPienempi

      Ihan karmee lafka koko pulju. Olin töissä n. viikon, työhaastattelussa unohdettiin mainita että normaalin, erittäin kiireisen ja stressaavan työpäivän lisäksi lumilähdöt aamuyöstä ja kaikki tämä paska paskalla palkalla, luonnollisesti tarpeen tullen päivää pidentäen. Esinahka täysmulkku. Viikonlopuiksi odotettiin myös mahd. lumitöihin tottakai. Näitä isoja firmoja ei kiinnosta muu kuin haalia mahdollisimman paljon asiakkaita ja odottaa että työntekijät kyllä ehtii ja jaksaa kaiken hoitaa, ja edukkaasti.

      • KovempiJäbä

        Armoton neiti olet


      • Valehtelijoitakin

        Mitä mä oon näitä nähnyt, niin harvoin heti päältä päin voi sanoa, että onpa negatiivisia persoonallisuuksia.


      • OttakaaPienempi
        KovempiJäbä kirjoitti:

        Armoton neiti olet

        Tyhmempi jätkä ainakin olet. Itse haluan elääkin, enkä lojua kotona väsyneenä ja vttuuntuneena lumisateita talvikaudet kytäten naurettavalla palkalla.


      • OttakaaPienempi
        KovempiJäbä kirjoitti:

        Armoton neiti olet

        Nämä isot firmat jatkaa samalla tapaa niin kauan kaltaisiasi uunoja löytyy jotka moiseen suostuu. Ja suuri osa töistä jää tekemättä, tai tehdään hutaisten. Itsehän olen nykyään pienessä firmassa 13€ /h. Ns. sisämies kiitos LVI-alan koulutukseni ja osaamiseni. Lumitöitä osaa tehdä kaltaisesi tyhmemmätkin jätkät.


      • kaikkeatapahtuu

        Se on Iso ja paska firma.


    • napsu12

      rovaniemellä aso -asuntojen huolto ei pelaa sitten millään. kaikki on retuperällä ja isännöitsijä ei ota kantaa mihinkään. mistähän me oikein maksamme???

    • JV_

      Todella surkeaa kiinteistöhuoltoa.

      Talkkari on erittäin mukava, mutta häneltä kun tenttaa, niin tosi kiireinen, rankat työpäivät, todella paljon kiinteistöjä yhdellä ja yksin liikkuu. Täällä oli ennen Pirkan talohuolto siellä liikkui kaksi työmiestä mm. työturvallisuuden takia. Kilpailutus on se, minkä takia tämä tuli, ja halvimmalla sai taloyhtiö vuokrakiinteistöön, mutta palvelua ei saa ollenkaan.

      Tänäänkin huoltomies kävi, mutta yli viikko sitten ilmoitetut sammuneet lamput yhteisissä tiloissa ovat vieläkin vaihtamatta?? Ei toki voi häntä haukkua siitä, vaan johtoporrasta, joka pistää yhden miehen lukuisiin kiinteistöihin. Nurmikonleikkuu. Sitä ei tehdä vaikka taloyhtiö maksaa kerran viikossa kesäaikaan. Ehkä pari kertaa ja asukkaana soitellut perään missä ruohonleikkuuryhmä? Tulevat heti seuraavana päivänä, kunnes taas saa soittaa viikon päästä.

      Eihän asiakkaan nyt pidä muistutella töistä? Talvella oikeastaan sama, aurataan hyvin sinänsä, kuten ruohotkin leikataan - mutta saa taas soitella perään. Ehkä joku tulee vasta sitten kun lunta on niin paljon, ettei pääse kulkemaan. Taloyhtiö maksaa myös yhteisen saunan siivouksesta puku- ja suihkutiloineen. Ei ole siivottu siitä asti kun tuli L&T tänne vielä kertaakaan. Vain roskat tyhjennetään sieltä ja vessan paperi vaihdetaan uuteen.

      Meillä on informoitu tästä isännöitsijälle ja hän MONTA kertaa valitteli asiasta johdolle, ei mihinkään asiakaspalveluun. Korjausta ei ole tullut. Nyt viimeisimmässä taloyhtiön asukaskokouksessa isännöitsijä kysyi paikallaolijoiden mielipidettä vaihdetaanko kiinteistönhuolto toiseen. Asukkaita oli viisi ja minä myös nostin käden ylös - kyllä. Kukaan ei ollut sitä vastaan, koska L&T:n kiinteistönhuoltoa ei ole. Ja jos on, tapahtuu vasta viikkojen päästä ja syyksi selitetään aina etteivät ehdi... tehdä. Olisiko liikaa vaadittu palkata enemmän tekijöitä? Tekijöissä ei ole vikaa, meidänkin talkkari on HUIPPUTYYPPI, mutta hän ei sille mahda mitään jos hänelle on annettu kaikki paikkakunnan kiinteistöt ko. vuokranantajalta ja hoitaa vielä muuallakin... Siinä ei todellakaan ehdi ja harmittaa kaikkia pistää yhteistyö poikki.

      Asukkaat toivoivat Pirkan talohuoltoa takaisin, jollainen tässä on aina ollutkin jo yli kymmenen vuotta ennen lassila ja tikanojaa. Siellä homma toimi eikä tarvinnut töistä muistutella. Isännöitsijä myös kertoi, että muutkin vuokranantajan kiinteistöjen asukkaat ovat valittaneet samoista asioista eli mitään ei hoideta. Tämä painaa valinnassa aika paljon ja tosiaan annettu firmalle parantamisen aikaakin, mutta mitään ei tapahdu. Ehkä halvin ei ole paras...

      Julmo-vikailmoituspalvelussa L&T ei edes julkaise asiakkaiden antamia keskiarvoja - miksiköhän?

      • chairmanoftheboard

        Täysin samanlainen kokemus L & T:stä, surkea palveluntarjoaja! Työntekijät mukavia, mutta esimiesosasto syvältä ja poikittain. Pörssiyhtiönä oleminen lienee tehnyt tehtävänsä; vain lukuja viivan alla katsotaan, ei muuta.

        No, minä ja muu hallitus teki oman johtopäätöksensä ja annoimmet potkut L & T:lle. Se on paras palaute, jonka voi antaa. Olivat myös rumasti ylilaskuttaneet. Kk-huollon hinta oli 523, uudella on 365 ja toisin kuin L & T:llä, suora numero esimiehelle ja esimiehen esimiehelle, jolle reklamoida mahdollisista puutteista.


      • JV_

        Meillä nyt onneksi vaihtuu Lassila&Tikanoja taloyhtiössä, nyt odotan putkimiestä toista kertaa, kun se huoltomies on niin ylimielinen että ajattelee patterin olevan OK kun sammuu heti kun vähän pienenntää säätöä, putkimies sanoi kun toista korjaili että on viallinen termari ja täytyy samat tehdä. Auraa ei ole käynyt viikkoon......... tosi surkea firma saa mennäkin pois.


    • m2asukas

      Huoltokutsu tehty joulukuun lopussa 2015, ei ole vielä näkynyt tähän päivään mennessä. Tapauksia on toukokuulta ja kesäkuulta 2017, ei vieläkään vastausta. Jopa uuden asukkaan nimen vaihtaminen postilaatikkoon kesti neljä ja puoli kuukautta.
      Ei toimi ei......

    • keepsmiling2

      Tosiaankin: missä esimiehen yhteystiedot tai hänen esimiehensä jne. Talon oma huoltomies (L&T) toimii hyvin ja on jo ajat sitten lähettämyt eteenpäin sähköosastolle tilauksen. Korjaajaa ei vain näy. Surkeaa, jos täälläkin täytyy odottaa yli 2 vuotta, Näin L&T sivustolla kertoo itsestään"laitteiden korjaus nopeasti ja turvallisesti"

    • Taksu

      Meillä VAIHTUU L&T kiinteostönhoito 2 vuoden jälkeen vihdoin!!!

      On odotettu siitä kun tulivat. 2016. Jo silloin oli huono huoltomies joka ei koskaan ehtinyt tehdä mitään, ruohonleikkuut jäi aina välistä. Piti olla 1 krt vko, oli 1 krt kk. Aura ei ollut sillä hallussa ollenkaan, ajoi 5 min talojen välistä ja lähti pois??? Lunta jäi AINA parkkipaikoille ym.

      Siivous on luokatonta. Kuka siivoaa vain yhteistilojen roskiksia vaihtamalla uusilla pusseilla??? Lapsikin osaa sen tehdä, että siivoojaa voi jäädä kotiin sohvalle makaamaan. Huijasivat vielä isännöitsijää vuoden lisäsopparilla että hommat paranee kun yksikköä vaihdetaan !!!

      Mennyt vain huonommaksi !!! Auramies oli kyllä ok. Hoiti kaikki alueet, mutta välillä oli aikoja kun ei käynyt VIIKKOON, autolla ei päässyt ajoittain pihasta ilman apua. Lippua nostava nainen YLIMIELINEN. Tervehdin kerran kuuluvasti kun satuin ohi kävelemään, meni lippusalon taakse piiloon?! Sitten kun sai lipun käsiin, juoksi kovaa vauhtia autoon??

      Huoltomies ei puhu mitään. Ja jos puhuu niin valheita, sanoi että keväällä vaihdetaan termostaatit kaikille, no nyt on kesä, ei oo vaihdettu!!! Itselleni kyllä kun ensimmäisen kerran se yritti ilmata 2017 marraskuussa. Joulukuussa uusi vikari ei auttanut, vasta TAMMIKUUSSA tuli nainen mittaamaan lämpömittarilla sisälämpötilaa?? Sanoi, että sehän on 17,9. Lähti. Kohta tuli mies, joka vaihtoi termostaatin. No se oli susi koko termari. Uusi vikailmoitus. Vaadin putkimiestä, kehtasi tiuskia sama nainen, etkö nyt tiedä miten patteri toimii?? Sanoin kutsu nyt se putkimies. Kutsui. Tuli heti, paikansi ongelman, Juuri asennettu termari rikki, venttiili rikki ja piti vaihtaa koko höskä putsaen samalla verkoston. Patteri lämpesi heti. Putkimies sanoi että myös keittiöön täytyy sama tehdä toiseen patteriin. Tein vikailmoituksen, kuukausi meni ja tuo nainen ei tee mitään.

      Soitan aspaan, eivät edes pahoitelleet??? Taas meni kuukausi. Soitan isännöitsijälle kahtena kertana muutama vko välissä. Ei edelleenkään. Lähetin vihaisen palautteen L&T:lle niin uskotteko että ALUEPÄÄLLIKKÖ tilasi putkimiehen. Joka sai toisenkin patterin kuntoon. Täysin laiskoja paskoja nuo huoltomiehet L&t! Ilmoitin nyt palaneista lampuista taloista, no ei ole näkynyt ja lippukaan ei liehu liputuspäivinä kun LÄHTÖ on edessä!!!

      ÄLKÄÄ KOSKAAN ottako mitään Lassila&Tikanojalta. Ne eivät osaa tehdä mitään!!

      Yhdellä asukkaalla oli suihkupää lähtenyt kierroksille kun pisti vettä menemään, niin tämä L&T huoltomies korjasi TEIPILLÄ!!!

      Lipunnostosta kyllä plussaa, se on toiminut lähes aina.

      Uutta huoltoyhtiötä kovasti odottaen KAKSI vuotta L&T, EI ENÄÄ ENEMPÄÄ.

    • FITT

      Lassila&Tikanoja vaihtui vihdoin meilläkin!!! Tuli entinen hyvin toiminut PTH!!!

      Nyt on korkki auki ja juon viinaa.... tätä on juhlistettava! Vihdoin kaikki toimii... saunaakin siivottiin ja yhteiset tilat, l&t siivooja niin laiska ettei ole käynyt siivoamassa vuoteen ja se on fakta.

      Kahden vuoden piina, aurauskalustokin talvlela ollut enimmäkseen hukassa.

      Ruohoa sentään joku tänä kesänä jaksanut leikata, kun viime kesällä jäi paljon kertoja pois.

      Lampun vaihto saunaan tikanojalta kesti joulukuusta kesäkuuhun!!!

      • huoltomees

        On se sitten ollut heikkoa jos pth;n tulo riemastuttaa


    • mitenonnistuajokavuosi

      Lehdet ja muut paskat poistamatta piha-alueelta, myös aluevalaistus päin sitä itseään, Pyörävajankin lukkopesä heiluu kun mummon hammas, vaikka tästä sanottu monta kertaa suoraan "huoltomiehelle". Tuli sitä odoteltua hanan korjaustakin pari kuukautta :)

      Ei auta vaikka näistä ilmottaisi asiakaspalveluun tai suoraan huoltoukolle joka nyt sattuu kerran kuukaudessa käymään kohteessa pyörähtämässä.
      Edellisen paikallisen huoltoyhtiön kanssa ei ongelmia ollut. Tsemppiä kaikille ja välttäkää tätä yhtiötä parhaanne mukaan.

    • Werttim

      Valitettavasti se on näin tämä Lassilan porukan työt.
      Suurin osa jää tekemättä ja jos tehdään niin pitkällä viiveellä.
      Otetaan työmaata vaan paljon jotta rahaa tulee ja muulla ei ole väliä.

    • SOL-loikkari

      Kiinteistöpalveluissa ollut säännöllisesti YT:t. Pomoja vaihdetaan ja vastuualueita sorvataan.
      Uusi toiminnanohjaus-sovellus on markkinoitu korulausein, mutta kaikki on työntekijöiltä kiristetty tappiin. Systeemin perimmäinen tarkoitus on kytätä ja puristaa yhdestä ihmisestä kaikki mahdollinen halvalla. Kentällä homma ihan levällään, mutta tärkeintä on, että diagrammit näyttää hyvältä. Oma-aloitteisuus ja itseohjautuvuus on väeltä riistetty kokonaan. Väkeä on lähdössä tai jo siirtynyt sekä huollosta, että tekniikasta muihin firmoihin useita kymmeniä vuoden aikana. Kaikki tahtovat pakoon, eivätkä halua olla uuden systeemin koekaniineja. Tilalle otetaan tuoreita valmistuneita, jotka eivät tiedä miten muualla toimitaan.

      • Anonyymi

        Kuulostaa niin tutulta


      • Anonyymi

        Kokemusta on 10 vuodelta ne kikkailee laitomilla varoituksilla ja antaa laittomia lopputilejä henkilöstölle. Henkilöstö sairastuu ja eläköityy koska ruoskaa annetaan olan takaa ja terveystalo ajaa työnantajan etua mutta kunnallinen on puoluueeton tässä on erot.
        Osaamista heillä ei ole lainkaan ja se yhtiö kuihtuu kun pörssi lista. Työn johtajien ammatti taito on 0.


    • Tototo
    • Anonyymi

      Nyt jo kuusi kertaa olen soittanut L&T:n puhelin "palveluun" - lisäksi olen laittanut kerran spostia ja yhden huoltopyynnön netissä.
      Ensimmäinen soitto 12.10.2020, eli yli kolme viikkoa sitten...

      Asiana yksin asuvan, dementoituneen vanhuksen (äitini) hellan lampun vaihto. Tämä kuuluu isännöisijän mukaan huoltoyhtiölle.

      Mitään muuta ei ole tullut kuin pahoitteluja. Aivan käsittämättömän surkeaa toimintaa "huoltoyhtiöltä".

    • Anonyymi

      Täysin ala-arvoista toimintaa. Huoltomiestä ei saa paikalle vaikka kyse olisi vedivuodosta. Aina vaan luvataan asioita eikä mitään tapahdu lupsuksista ja lukuisista yhteydenotoista huolimatta.

    • Anonyymi

      Eipä ole surkeampaa lumitöiden tekijää ollut kuin L & T. Viime viikonloppuna taloyhtiön pihalta ei päässyt autolla pois 2,5 vuorokauteen eikä maanantaiaamuna töihin lukuisista soitoista huolimatta. Tänä viikonloppuna alkaa tuntua de javullta...

      • Anonyymi

        Missä päin Suomea?


      • Anonyymi

        Mitä lukee sopimuksessa ja oletteko alueen suurin maksaja?


    • Anonyymi

      TOTTA ON ETTEI LUPAUKSIIN OLE LUOTTAMISTA! JOENSUUSSA TYÖNTELIVÄT
      NAAPURIN PUOLELLE LUMET JA SIINÄ RYTÄKÄSSÄ MENI AITAKIN: MITÄS SIITÄ!
      PÄÄASIA ETTÄ LUMET LÄHTI.KUKAAN EI ENNÄTÄ KORJAAMAAN AITAA,VAIKKA LUVATTU ON.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      375
      3369
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      165
      1399
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      62
      1208
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      144
      1102
    5. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      843
    6. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      159
      774
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      115
      772
    8. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      46
      772
    9. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      23
      757
    10. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      40
      719
    Aihe