Danielin kirja 7 luku

tuhat ja yksi

Danielin kirjassa esiintyvät Danielin unet selitetään yleensä jo samassa luvussa eikä niihin tarvita mitään ihmeellisiä tulkintoja !

Esim;
Dan.7:23.Ja minulle vastattiin: -Neljäs eläin tarkoittaa neljättä valtakuntaa,joka on syntyvä maailmaan.Se valtakunta on erilainen kuin muut valtakunnat,ja se syö koko maailman ja tallaa ja murskaa sen.
(Babylonia,Meedia,Persia ja Magedonia)

Dan.7:24.Ne kymmenen sarvea ovat kymmenen kuningasta,jotka tulee hallitsemaan sitä valtakuntaa.Heidän jälkeensä nousee vielä yksi.Hän on erilainen ja kukuistaa kolme kuningasta.
(Filippos toinen ,Aleksanreri Suuri,Ptolemaios ensim.Soter,Seleukos ensim, Nikator,antiokhos ensim.Soter,Antiokhos toinen Theos,Seleukos toinen Kallinkos,Seleukos kolmas keraunos,Antiokhos kolmas Suuri,Seleukos neljäs Filopator, Antiokhos neljäs Epifanes,Antiokhos viides Eupator,Demetrios ensim.Soter,Aleksanteri Balas,Demetrios toinen Nikator,Antiokhos kuudes Sidetes,)(Juutalaisvalto itsenäistyi 142-143 eaa.)

Dan.7:25.Uhmaten hän puhuu Korkeinta vastaan,tuhoaa Korkeimman pyhiä ja pyrkii muuttamaan juhla-ajat ja lain.Korkeimman pyhät annetaan hänen armoilleen ajaksi, kahdeksiajaksi ja puoleksi ajaksi.

(Antiokhos neljäs Epifanes asettui juutalaisten Jumalaa ja uskontoa vastaan ,tappoi Jerusalemin verilöylyssä ,muutti temppelin uhrikultin Zeun palvonnaksi , kesti n, 3,5 vuotta.)

Dan.7:26.Oikeus on istuva tuomitsemaan,ja hänen valtansa otetaan häneltä pois se tuhotaan ja hävitetään lopullisesti.
(Mattatiaan,pojan , Juudas Makkabin johdolla juutalaiset nousivat kapinaan kats.1 Makk.2:1 - "Niinä päivinä nousi pappi Matatias Simeonin pijan,Johanneksen poika joka asui Modin vuorella.hänellä oli viisi poikaa,,")

Dan.7:27.Kuninkuus ja valta ja valtakuntien mahti annetaan Korkeimman pyhien kansalle.Sen kansan valtakunta on ikuinen valtakunta ja kaikki valtakunnet palvelevat ja tottelevat sitä.

(Juutalaiset saivat kuninkuuden n.143 eaa. Ja olivat "Korkeimman pyhien kansaa"Danielin kirja tuli valmiiksi ennen ,kuin Rooma kuisti tuon valtakunnan n,63 eaa. )

31

714

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hänelle sanottiin myös:

      "Lukitse tämän kirjansanat, sillä ne koskevat kaukaisia aikoja..."

      VT:n profeettojen sanat osoittautuivat usein tosiksi jo heidän eläessään eli ne toteutuivat. Esim "Neitsyt tulee raskaaksi". Se oli ennusmerkki sanan kuulleelle kuninkaalle, joka näki profeetan sanan toteutuvan elämässään, mutta ennustus toteutui varsinaisesti 700 vuotta myöhemmin.

      Näin myös osa Danielin ennustuksista odottaa vielä toteutumistaan, mm. Ihmisen Pojan tuleminen pilvissä.

      • tuhat ja yksi

        "Neitsyt tulee raskaaksi" n, 700 vuotta välissä ja kokonaan eri tapahtuma ! "Neitsyt Maria tulee raskaaksi"

        Danielin kirjan mukaan aika on Profeetta Danielin elin aikaa ja on satoja vuosia Antiokhos neljännen Epifaneen aikaan .

        Ja tulkinnassani mitä ,Danielin unet, tulkintaan tulee ,Danielin kirja ei kerro Jeesus Nasaretilaisesta mitään.

        En löydä yhtään jaetta !Mitkä jakeet mielestäsi kertovat ?


      • kaksi

        neitsyttä jotka tulivat raskaiksi? "Neitsyeen" raskaaksi tulolla ei olisi ollut mitään järkeä tai merkitystä Israelin uskonnossa, mutta kristinuskossa jossa jo tuossa vaiheessa oli oppi perisynnistä, sillä selitettiin Jeesuksen "puhtaus".
        "Lukitse tämän kirjansanat, sillä ne koskevat kaukaisia aikoja..." missä tämä on?
        Daniel puhuu makkabelaisajasta jolloin itse eli, sanonta "ihmisen poika" tarkoittaa sekä hepreaksi että arameaksi ihmistä.


      • tuhat ja yksi
        kaksi kirjoitti:

        neitsyttä jotka tulivat raskaiksi? "Neitsyeen" raskaaksi tulolla ei olisi ollut mitään järkeä tai merkitystä Israelin uskonnossa, mutta kristinuskossa jossa jo tuossa vaiheessa oli oppi perisynnistä, sillä selitettiin Jeesuksen "puhtaus".
        "Lukitse tämän kirjansanat, sillä ne koskevat kaukaisia aikoja..." missä tämä on?
        Daniel puhuu makkabelaisajasta jolloin itse eli, sanonta "ihmisen poika" tarkoittaa sekä hepreaksi että arameaksi ihmistä.

        Oletko sama vai eri kysyjä ?

        Toiseksi kyllä niitä raskaaksi tulijoita on ollut maailman sivu ,mutta mitä ihmeellisintä Danielin kirja ei kerro yhdestäkään.(muistaakseni)

        Mutta makkabialaiskirjat kertovat Jerusalemin Ja sen Temppeli hävityksen yhteydessä niin karmaisevalla tavalla,että kaikki sukupolvet ovat joutuneet niistä suorasti tai epäsuorasti lukemaan!

        Dan.12:9.>>Ja hän sanoi:"Mene Daniel,sillä nämä sanat ovat salatut ja sinetillä suljetut lopun aikaan asti.

        Dan.8:26.>>Näky illoista ja aamuista,josta puhuttin,on tosi;mutta pidätämä näky salassa,sillä se koskee kaukaisia päiviä.>>

        Dan.7:28.>>Tähän loppui puhe.Minua,Danielia,peljättivät ajatukseni kovin,ja muotoni muuttui; ja minä kätkin puheen sydämeeni.>>


    • ja ymmärrettävästi

      mitä sinä ajattelet tällä tarkoitettavan:
      Daniel 7
      13 Minä näin yöllisessä näyssä, ja katso, taivaan pilvissä tuli Ihmisen Pojan kaltainen; ja hän saapui Vanhaikäisen tykö, ja hänet saatettiin tämän eteen.
      14 Ja hänelle annettiin valta, kunnia ja valtakunta, ja kaikki kansat, kansakunnat ja kielet palvelivat häntä. Hänen valtansa on iankaikkinen valta, joka ei lakkaa, ja hänen valtakuntansa on valtakunta, joka ei häviä.

      • tuhat ja yksi

        On toisella sivulla aloituksessa; "Daniel eli satoja" viimeinen viesti ja jatkon laitoin tänään tänne !


      • lukemassa,
        tuhat ja yksi kirjoitti:

        On toisella sivulla aloituksessa; "Daniel eli satoja" viimeinen viesti ja jatkon laitoin tänään tänne !

        mutta siellä ei ollut selkeää ja ymmärrettävää vastausta tuohon, että ketä tarkoitetaan tuolla vanhaikäisen luokse saapuneella ihmisen kaltaisella.


      • tuhat ja yksi
        lukemassa, kirjoitti:

        mutta siellä ei ollut selkeää ja ymmärrettävää vastausta tuohon, että ketä tarkoitetaan tuolla vanhaikäisen luokse saapuneella ihmisen kaltaisella.

        Mutta se oli sanottu että tuo teksti esiintyy unen/näyn kuvaamisessa, elikkä tahdon korostaa sitä että on nähty uni ja se uni ensin on krjoitettu siihen.- Ja samassa 7 luvussa tulee vastaus ja suluissa olen selittänyt mitä mielestäni tarkoittaa eletyssä historiassa.

        Danielin kirjan ymmärtämisen kannalta ei tarvitse pysähtyä miettimään parin jakeen sanoja kun ne on tulkittu samassa luvussa .

        Sitä paitsi 2,7,8,9,10,11ja12. luvut vahvistavat toisensa. 1 X 7 sanoisin jopa seitsenkertainen todistusvoima löytyy tulkinnan perustteksi jos väitteeni on oikea !

        Ja jos lähtisin sinulle tarkemmin selostamaan pitäisi minun kertoa siitä "Enkeliopista" joka vilahtaa Danielin kirjassa kun joku enkeli taisteli ensin Persiaa vastaan ja sitten Kreikkaa (Magedonia)vastaan ja myöskin Makkabialaiskirjoissa on asiaan viittaava.
        (Mutta kun en osaa en yritä. )

        Sitten vielä sanon oli siellä se vastaus !?


      • anneta ikuista
        tuhat ja yksi kirjoitti:

        Mutta se oli sanottu että tuo teksti esiintyy unen/näyn kuvaamisessa, elikkä tahdon korostaa sitä että on nähty uni ja se uni ensin on krjoitettu siihen.- Ja samassa 7 luvussa tulee vastaus ja suluissa olen selittänyt mitä mielestäni tarkoittaa eletyssä historiassa.

        Danielin kirjan ymmärtämisen kannalta ei tarvitse pysähtyä miettimään parin jakeen sanoja kun ne on tulkittu samassa luvussa .

        Sitä paitsi 2,7,8,9,10,11ja12. luvut vahvistavat toisensa. 1 X 7 sanoisin jopa seitsenkertainen todistusvoima löytyy tulkinnan perustteksi jos väitteeni on oikea !

        Ja jos lähtisin sinulle tarkemmin selostamaan pitäisi minun kertoa siitä "Enkeliopista" joka vilahtaa Danielin kirjassa kun joku enkeli taisteli ensin Persiaa vastaan ja sitten Kreikkaa (Magedonia)vastaan ja myöskin Makkabialaiskirjoissa on asiaan viittaava.
        (Mutta kun en osaa en yritä. )

        Sitten vielä sanon oli siellä se vastaus !?

        valtaa, vaan se annetaan Jeesukselle.


      • tuhat ja yksi
        anneta ikuista kirjoitti:

        valtaa, vaan se annetaan Jeesukselle.

        Maailmamvalloista;

        Babylonia,Meedia ,Persia ja Makedonia.

        Makedonia on se neljäs valta joka jakaantui neljään osaan ja Egypti ja Syyria olivat niista merkityksellisimmät juutalaisen katsantokannan mukaan.

        Danielin kirjan 11 luku kertookin selkeimmin Etelä= Egypti ja Pohjoinen = Syyria näiden kuninkaiden sodista !

        Esim;

        Dan.11:18.>>Pohjoisen kuningas kääntyy kohti rannikon maita ja valloittaa niistä monet,mutta muuan sotapäällikkö tekee lopun hänen röyhkeydestään ja kostaa sen hänelle tappioita kärsimättä.>>

        (On Magnesian taistelu n,190 eaa. , jossa Lucios Cornelius Scipio voitti Syyrian Antiokhos kolmannen.)

        Ja Vuosia myöhemmin!!

        Dan.11:21.>>Ja hänen sijaansa on nouseva halveksittu mies,jolle kuninkuus ei kuninkuus kuulu.Hän tulee odottamatta ja ottaa kavalasti haltuunsa kuninkuuden.>>

        (Kertoo Antiokhos neljännestä Epifaneesta.)


      • kerrotaan ajasta
        tuhat ja yksi kirjoitti:

        Maailmamvalloista;

        Babylonia,Meedia ,Persia ja Makedonia.

        Makedonia on se neljäs valta joka jakaantui neljään osaan ja Egypti ja Syyria olivat niista merkityksellisimmät juutalaisen katsantokannan mukaan.

        Danielin kirjan 11 luku kertookin selkeimmin Etelä= Egypti ja Pohjoinen = Syyria näiden kuninkaiden sodista !

        Esim;

        Dan.11:18.>>Pohjoisen kuningas kääntyy kohti rannikon maita ja valloittaa niistä monet,mutta muuan sotapäällikkö tekee lopun hänen röyhkeydestään ja kostaa sen hänelle tappioita kärsimättä.>>

        (On Magnesian taistelu n,190 eaa. , jossa Lucios Cornelius Scipio voitti Syyrian Antiokhos kolmannen.)

        Ja Vuosia myöhemmin!!

        Dan.11:21.>>Ja hänen sijaansa on nouseva halveksittu mies,jolle kuninkuus ei kuninkuus kuulu.Hän tulee odottamatta ja ottaa kavalasti haltuunsa kuninkuuden.>>

        (Kertoo Antiokhos neljännestä Epifaneesta.)

        jolloin pyhän kansan yhden osan hajoitus loppuu ja sanotaan aikaa kakein täyttymiseen olevan kaksi aikaa ja puoli aikaa.

        Eli, onko pyhän kansa yhden osan hajoitus loppunut, vaikkapa onko Israeliin palannut jokin Jaakobin poikien suku kokonaisuudessaan ja jos on, niin milloin se on tapahtunut ja voiko tuo aika, josta puhutaan, olla vaikkapa 2500 vuotta ja vielä yksi kysymys, kuinka kauan ennen ajanlaskun alkua Daniel eli täällä.

        Daniel 12
        1 Siihen aikaan nousee Miikael, se suuri enkeliruhtinas, joka seisoo sinun kansasi lasten suojana. Ja se on oleva ahdistuksen aika, jonka kaltaista ei ole ollut siitä saakka, kuin kansoja on ollut, hamaan siihen aikaan asti. Mutta siihen aikaan pelastetaan sinun kansasi, kaikki, jotka kirjaan kirjoitetut ovat.
        2 Ja monet maan tomussa makaavista heräjävät, toiset iankaikkiseen elämään, toiset häpeään ja iankaikkiseen kauhistukseen.
        3 Ja taidolliset loistavat, niinkuin taivaanvahvuus loistaa, ja ne, jotka monta vanhurskauteen saattavat, niinkuin tähdet, aina ja iankaikkisesti.
        4 Mutta sinä, Daniel, lukitse nämä sanat ja sinetöi tämä kirja lopun aikaan asti. Monet sitä tutkivat, ja ymmärrys lisääntyy.
        5 Ja minä, Daniel, näin, ja katso, siellä seisoi kaksi muuta, toinen virran tällä rannalla, toinen virran tuolla rannalla.
        6 Ja toinen sanoi pellavapukuiselle miehelle, joka oli virran vetten yläpuolella: "Kuinka kauan on vielä näitten ihmeellisten asiain loppuun?"
        7 Ja minä kuuntelin pellavapukuista miestä, joka oli virran vetten yläpuolella, ja hän nosti oikean ja vasemman kätensä taivasta kohti ja vannoi hänen kauttansa, joka elää iankaikkisesti: "Siihen on vielä aika, kaksi aikaa ja puoli aikaa. Ja kun pyhän kansan yhden osan hajotus on loppunut, silloin nämä kaikki täyttyvät."
        8 Ja minä kuulin, mutta en ymmärtänyt, ja minä sanoin: "Herrani, mikä on oleva näitten päätös?"
        9 Niin hän sanoi: "Mene, Daniel, sillä ne sanat pysyvät lukittuina ja sinetöityinä lopun aikaan asti.
        10 Monet puhdistetaan, kirkastetaan ja koetellaan, mutta jumalattomat pysyvät jumalattomina, eikä yksikään jumalaton ymmärrä tätä, mutta taidolliset ymmärtävät.
        11 Ja siitä ajasta, jolloin jokapäiväinen uhri poistetaan ja hävityksen kauhistus asetetaan, on oleva tuhat kaksisataa yhdeksänkymmentä päivää.
        12 Autuas se, joka odottaa ja saavuttaa tuhat kolmesataa kolmekymmentä viisi päivää.
        13 Mutta sinä, mene, siksi kunnes loppu tulee; ja lepää, ja nouse osaasi päivien lopussa."


      • vielä tänään?
        kerrotaan ajasta kirjoitti:

        jolloin pyhän kansan yhden osan hajoitus loppuu ja sanotaan aikaa kakein täyttymiseen olevan kaksi aikaa ja puoli aikaa.

        Eli, onko pyhän kansa yhden osan hajoitus loppunut, vaikkapa onko Israeliin palannut jokin Jaakobin poikien suku kokonaisuudessaan ja jos on, niin milloin se on tapahtunut ja voiko tuo aika, josta puhutaan, olla vaikkapa 2500 vuotta ja vielä yksi kysymys, kuinka kauan ennen ajanlaskun alkua Daniel eli täällä.

        Daniel 12
        1 Siihen aikaan nousee Miikael, se suuri enkeliruhtinas, joka seisoo sinun kansasi lasten suojana. Ja se on oleva ahdistuksen aika, jonka kaltaista ei ole ollut siitä saakka, kuin kansoja on ollut, hamaan siihen aikaan asti. Mutta siihen aikaan pelastetaan sinun kansasi, kaikki, jotka kirjaan kirjoitetut ovat.
        2 Ja monet maan tomussa makaavista heräjävät, toiset iankaikkiseen elämään, toiset häpeään ja iankaikkiseen kauhistukseen.
        3 Ja taidolliset loistavat, niinkuin taivaanvahvuus loistaa, ja ne, jotka monta vanhurskauteen saattavat, niinkuin tähdet, aina ja iankaikkisesti.
        4 Mutta sinä, Daniel, lukitse nämä sanat ja sinetöi tämä kirja lopun aikaan asti. Monet sitä tutkivat, ja ymmärrys lisääntyy.
        5 Ja minä, Daniel, näin, ja katso, siellä seisoi kaksi muuta, toinen virran tällä rannalla, toinen virran tuolla rannalla.
        6 Ja toinen sanoi pellavapukuiselle miehelle, joka oli virran vetten yläpuolella: "Kuinka kauan on vielä näitten ihmeellisten asiain loppuun?"
        7 Ja minä kuuntelin pellavapukuista miestä, joka oli virran vetten yläpuolella, ja hän nosti oikean ja vasemman kätensä taivasta kohti ja vannoi hänen kauttansa, joka elää iankaikkisesti: "Siihen on vielä aika, kaksi aikaa ja puoli aikaa. Ja kun pyhän kansan yhden osan hajotus on loppunut, silloin nämä kaikki täyttyvät."
        8 Ja minä kuulin, mutta en ymmärtänyt, ja minä sanoin: "Herrani, mikä on oleva näitten päätös?"
        9 Niin hän sanoi: "Mene, Daniel, sillä ne sanat pysyvät lukittuina ja sinetöityinä lopun aikaan asti.
        10 Monet puhdistetaan, kirkastetaan ja koetellaan, mutta jumalattomat pysyvät jumalattomina, eikä yksikään jumalaton ymmärrä tätä, mutta taidolliset ymmärtävät.
        11 Ja siitä ajasta, jolloin jokapäiväinen uhri poistetaan ja hävityksen kauhistus asetetaan, on oleva tuhat kaksisataa yhdeksänkymmentä päivää.
        12 Autuas se, joka odottaa ja saavuttaa tuhat kolmesataa kolmekymmentä viisi päivää.
        13 Mutta sinä, mene, siksi kunnes loppu tulee; ja lepää, ja nouse osaasi päivien lopussa."

        Daniel kahdessatoista puhutaan jokapäiväisen uhrin poistamisesta, miten sinä sen käsität.
        Jeesushan on kertakaikkinen Uhri, mutta voidaanko Hänen yhteydessään puhua jokapäiväisestä Uhrista, eli onko mahdollista, että Jeesus lähtee sisimmäisestä majasta, jossa Hän rukoilee puolestamme lakkaamatta, poissa ja ottaa sen vallan, joka Hänelle kuuluu ja meidät jätetään lähemmäs neljäksi kuukaudeksi tänne valtaviin koettelumuksiin ja siihen aikaan, jolloin hävityksenkauhistus asetetaan. Eli joutuuko uskovaiset elämään täällä lähemmäs neljä kuukautta kauheissa olosuhteissa. Tätä saamme yhdessä miettiä ja toivon, että hiljalleen meille avataan tämä tieto.
        Ehkäpä saamme olla niitä taidollisia, jotka loistavat pimeyden keskellä. Toivossa on ihana elää.


        11 Ja siitä ajasta, jolloin jokapäiväinen uhri poistetaan ja hävityksen kauhistus asetetaan, on oleva tuhat kaksisataa yhdeksänkymmentä päivää.
        12 Autuas se, joka odottaa ja saavuttaa tuhat kolmesataa kolmekymmentä viisi päivää.
        13 Mutta sinä, mene, siksi kunnes loppu tulee; ja lepää, ja nouse osaasi päivien lopussa."


      • tuhat ja yksi
        vielä tänään? kirjoitti:

        Daniel kahdessatoista puhutaan jokapäiväisen uhrin poistamisesta, miten sinä sen käsität.
        Jeesushan on kertakaikkinen Uhri, mutta voidaanko Hänen yhteydessään puhua jokapäiväisestä Uhrista, eli onko mahdollista, että Jeesus lähtee sisimmäisestä majasta, jossa Hän rukoilee puolestamme lakkaamatta, poissa ja ottaa sen vallan, joka Hänelle kuuluu ja meidät jätetään lähemmäs neljäksi kuukaudeksi tänne valtaviin koettelumuksiin ja siihen aikaan, jolloin hävityksenkauhistus asetetaan. Eli joutuuko uskovaiset elämään täällä lähemmäs neljä kuukautta kauheissa olosuhteissa. Tätä saamme yhdessä miettiä ja toivon, että hiljalleen meille avataan tämä tieto.
        Ehkäpä saamme olla niitä taidollisia, jotka loistavat pimeyden keskellä. Toivossa on ihana elää.


        11 Ja siitä ajasta, jolloin jokapäiväinen uhri poistetaan ja hävityksen kauhistus asetetaan, on oleva tuhat kaksisataa yhdeksänkymmentä päivää.
        12 Autuas se, joka odottaa ja saavuttaa tuhat kolmesataa kolmekymmentä viisi päivää.
        13 Mutta sinä, mene, siksi kunnes loppu tulee; ja lepää, ja nouse osaasi päivien lopussa."

        Mutta mielestäni tämä tulkinta on ainoastaan sopusoinnussa kaiken V.T.n kirjoituksien kanssa !

        Danieli kirjan 12 luvusta ja sen sanomasta pääsee selvyyteen kun ymmärtää kolme viimeistä jaetta tarkoittavan!?

        Dan.12:11>>Siitä ajasta joloin päivittäinen uhri lakkautetaan ja turmion iljetys pystytetään on kuluva 1290 päivää.>>

        Päivittäinen uhri lakkasi n,169-167 eaa. Antiokhos neljännen Epifaneen palatessa epäonnistuneelta Egyptin sotaretkeltään ja luultuaan juutalaisten nousseen kapinaan hyökkäsi asevoimin kaupunkiin tappaen Jerusalemin väestöä kolmen päivän aikana ja lakkautti juutalaisten temmppelikultin asettaen sinne Zeus Jumalan palvonnan temppelissä uhrattiin juutalaisen uskon vastaisesti saastaisia sikoja joita he eivät uhri eläimiksi hyväksyneet.

        1290 päivää on suunnilleen sama aikamääritelmä kuin (3,5 vuotta)

        Emmauksen taistelu on ollut ja on Juutalaisille nykyäänkin vielä muistamisen arvoinen asia !


        Dan.12:12.>>Onnellinen se joka jaksaa odottaa ja kestää 1335 päivää!>>

        Myös tämä tapahtuma lasketaan Jerusalemin ja sen Temppelin häpäisemisen ajankohdasta luulisin että ,silloin oli ohi jo Emmauksen taistelu ja sen jälkeen tuli mahdollisuus puhdietaa Jerisalemin temppeli , rakentaa uhrialttari ja Makkabien toimesta he aloittivat Mooseksen lain mukaiset uhritoimitukset .

        Dan.12:13.>>Mutta mene sinä siksi kunnes loppu tulee, lepää ja nouse saamaanosasi aiokjen iopussa.>>

        Tämä tarkoittaa sitä ,että näiden asioiden tapahtumiseen Danielin ajasta on niin pitkään että hänen aikansa menee ohi ,ja loppulause kuvastaa ylösnousemus uskoa ennen Jeesus nasaretilsisen syntymää !


        Danielin kirjassa käytetään aikamääritettä ;aika kaksiaikaa ja puoli aikaa!

        Yleisemmin ne ovat 1 vuosi 2 vuotta ½ vuotta = 3.5 vuotta !

        Mutta Dan.12:7. kohdalla voi mielestäni käyttää 100 vuotta 200 vuotta 50 vuotta

        Laskuna; 522eaa - 350 vuotta =172 eaa.
        Ja noihin aikoihin Antiokhos neljännen Epifaneen vainot alkoivat ylipappi Oniaksen virasta pidättäminen oli muistaakseni 174 eaa. ja murha 171eaa.

        Ja tuo tulkinta johon viittasit näillä kahdella tulkinnalla ei ole mitään yhteneväisyyttä !


      • kirja
        tuhat ja yksi kirjoitti:

        Mutta mielestäni tämä tulkinta on ainoastaan sopusoinnussa kaiken V.T.n kirjoituksien kanssa !

        Danieli kirjan 12 luvusta ja sen sanomasta pääsee selvyyteen kun ymmärtää kolme viimeistä jaetta tarkoittavan!?

        Dan.12:11>>Siitä ajasta joloin päivittäinen uhri lakkautetaan ja turmion iljetys pystytetään on kuluva 1290 päivää.>>

        Päivittäinen uhri lakkasi n,169-167 eaa. Antiokhos neljännen Epifaneen palatessa epäonnistuneelta Egyptin sotaretkeltään ja luultuaan juutalaisten nousseen kapinaan hyökkäsi asevoimin kaupunkiin tappaen Jerusalemin väestöä kolmen päivän aikana ja lakkautti juutalaisten temmppelikultin asettaen sinne Zeus Jumalan palvonnan temppelissä uhrattiin juutalaisen uskon vastaisesti saastaisia sikoja joita he eivät uhri eläimiksi hyväksyneet.

        1290 päivää on suunnilleen sama aikamääritelmä kuin (3,5 vuotta)

        Emmauksen taistelu on ollut ja on Juutalaisille nykyäänkin vielä muistamisen arvoinen asia !


        Dan.12:12.>>Onnellinen se joka jaksaa odottaa ja kestää 1335 päivää!>>

        Myös tämä tapahtuma lasketaan Jerusalemin ja sen Temppelin häpäisemisen ajankohdasta luulisin että ,silloin oli ohi jo Emmauksen taistelu ja sen jälkeen tuli mahdollisuus puhdietaa Jerisalemin temppeli , rakentaa uhrialttari ja Makkabien toimesta he aloittivat Mooseksen lain mukaiset uhritoimitukset .

        Dan.12:13.>>Mutta mene sinä siksi kunnes loppu tulee, lepää ja nouse saamaanosasi aiokjen iopussa.>>

        Tämä tarkoittaa sitä ,että näiden asioiden tapahtumiseen Danielin ajasta on niin pitkään että hänen aikansa menee ohi ,ja loppulause kuvastaa ylösnousemus uskoa ennen Jeesus nasaretilsisen syntymää !


        Danielin kirjassa käytetään aikamääritettä ;aika kaksiaikaa ja puoli aikaa!

        Yleisemmin ne ovat 1 vuosi 2 vuotta ½ vuotta = 3.5 vuotta !

        Mutta Dan.12:7. kohdalla voi mielestäni käyttää 100 vuotta 200 vuotta 50 vuotta

        Laskuna; 522eaa - 350 vuotta =172 eaa.
        Ja noihin aikoihin Antiokhos neljännen Epifaneen vainot alkoivat ylipappi Oniaksen virasta pidättäminen oli muistaakseni 174 eaa. ja murha 171eaa.

        Ja tuo tulkinta johon viittasit näillä kahdella tulkinnalla ei ole mitään yhteneväisyyttä !

        on mielenkiintoinen ja se käsittelee myös lopunaikaa.
        Minä en ole saanut Danielin kirjaan ymmärrystä, mutta sen sijaan minuun on laskettu tietoa Sakarjan ja Malakian ilmoituksista.

        Niissä on sanomaa juuri tähän aikaan, jossa nyt elämme. Sellaistakin tietoa, jota monien on vaikea vastaanottaa. Niissä kerrotaan enkelien työstä lopunajassa.


      • tuhat ja yksi
        kirja kirjoitti:

        on mielenkiintoinen ja se käsittelee myös lopunaikaa.
        Minä en ole saanut Danielin kirjaan ymmärrystä, mutta sen sijaan minuun on laskettu tietoa Sakarjan ja Malakian ilmoituksista.

        Niissä on sanomaa juuri tähän aikaan, jossa nyt elämme. Sellaistakin tietoa, jota monien on vaikea vastaanottaa. Niissä kerrotaan enkelien työstä lopunajassa.

        Jos tuntuu siltä että on tarvetta aikaa jen,, niin aloita ketju täällä tuolla tai missä vain !

        Sakarja käsittelee samaa aikakautta jota minäkin tutkin vaikka pyrinkin vain esittämään Danielin unet tulkintaani, Malakia on taas vieraampi ja jos jotain siitä tulkittuja asioita olen lukenut suhtaudun niihin varauksella !

        Sakarjaa tutkineena tunnet varmaan Jerusalemin toisen temppelin rakentamisen vaiheita ja tietenkin Juudanruhtinas Serubaabel kiinostaa ja Sesbassar tai sinne päin kirjoittaako Sakarja niistä ?


      • olla
        tuhat ja yksi kirjoitti:

        Jos tuntuu siltä että on tarvetta aikaa jen,, niin aloita ketju täällä tuolla tai missä vain !

        Sakarja käsittelee samaa aikakautta jota minäkin tutkin vaikka pyrinkin vain esittämään Danielin unet tulkintaani, Malakia on taas vieraampi ja jos jotain siitä tulkittuja asioita olen lukenut suhtaudun niihin varauksella !

        Sakarjaa tutkineena tunnet varmaan Jerusalemin toisen temppelin rakentamisen vaiheita ja tietenkin Juudanruhtinas Serubaabel kiinostaa ja Sesbassar tai sinne päin kirjoittaako Sakarja niistä ?

        anteeksipyynnön sinulle velkaa väittäessäni Danielin kirjan koskevan vain lopunaikaa, sillä nyt kun tarkemmin aloin tätä asiaa miettimään, niin huomasin, että varmasti Danielinkin ennustus koskee pitkää aikajaksoa, samaten, kuin Sakarjan kirja. Sakarjan kirjassa ennustetaan Jeesuksen ensimmäinen ja toinen tuleminen ja kerrotaan väliaikojen tapahtumista.

        Se, että väitit, että Danielissa ei puhuta Jeesuksesta, hämäsi minua, mutta on hämännyt myös sinut, sillä koska olen varma, että Danielissa kerrotaan Jeesuksesta siinäkin kohdassa, jossa Hänelle luovutetaan ikuinen valta, niin kävin hiukan välinpitämättömäksi tuomaasi tietoa kohtaan ja sitä pyydän nyt anteeksi.

        Aion enemmänkin keskittyä tuomaasi tietoon kunhan kerkeän ja toivon sinunkin huomioivan sen, että näissä profetioissa kerrotaan päällekkäin ja sisäkkäin pitkästä ajanjaksosta, eikä vain yhdestä aikakaudesta.
        Olet keskittynyt yhteen murroskauteen tutkimuksessasi, eli kauteen ennen Jeesuksen ensimmäistä tulemista, vai miten on.
        Luulen, että Danielissa puhutaan samoin, kuin Sakarjassakin ensimmäisen ja toiden tulemisen muuroskausista ja väliaikojenkin tapahtumista ja koska ne eivät ole järjestyksessä ne tiedot, saattavat ne hämäännyttää, jos tästä ei ole tietoa.

        Sinä tunnut tietävän tapahtuneista asioista paljon ja tunnut kykenevän todistamaan ne todella tapahtuneina historiallisina asioina, mutta luulen, että et ole voinut ymmärtää koko profetiaa juuri niiden päällekkäisyyksien takia.

        Minä en ole tutkinut asioita tuolta kannalta, vaan sen minkä olen saanut tietoon, olen saanut ylhäältä annettuna.

        Mielenkiintoista, jos todella kykenet todistamaan historian kautta asioiden tapahtumisen.


      • tuhat ja yksi
        olla kirjoitti:

        anteeksipyynnön sinulle velkaa väittäessäni Danielin kirjan koskevan vain lopunaikaa, sillä nyt kun tarkemmin aloin tätä asiaa miettimään, niin huomasin, että varmasti Danielinkin ennustus koskee pitkää aikajaksoa, samaten, kuin Sakarjan kirja. Sakarjan kirjassa ennustetaan Jeesuksen ensimmäinen ja toinen tuleminen ja kerrotaan väliaikojen tapahtumista.

        Se, että väitit, että Danielissa ei puhuta Jeesuksesta, hämäsi minua, mutta on hämännyt myös sinut, sillä koska olen varma, että Danielissa kerrotaan Jeesuksesta siinäkin kohdassa, jossa Hänelle luovutetaan ikuinen valta, niin kävin hiukan välinpitämättömäksi tuomaasi tietoa kohtaan ja sitä pyydän nyt anteeksi.

        Aion enemmänkin keskittyä tuomaasi tietoon kunhan kerkeän ja toivon sinunkin huomioivan sen, että näissä profetioissa kerrotaan päällekkäin ja sisäkkäin pitkästä ajanjaksosta, eikä vain yhdestä aikakaudesta.
        Olet keskittynyt yhteen murroskauteen tutkimuksessasi, eli kauteen ennen Jeesuksen ensimmäistä tulemista, vai miten on.
        Luulen, että Danielissa puhutaan samoin, kuin Sakarjassakin ensimmäisen ja toiden tulemisen muuroskausista ja väliaikojenkin tapahtumista ja koska ne eivät ole järjestyksessä ne tiedot, saattavat ne hämäännyttää, jos tästä ei ole tietoa.

        Sinä tunnut tietävän tapahtuneista asioista paljon ja tunnut kykenevän todistamaan ne todella tapahtuneina historiallisina asioina, mutta luulen, että et ole voinut ymmärtää koko profetiaa juuri niiden päällekkäisyyksien takia.

        Minä en ole tutkinut asioita tuolta kannalta, vaan sen minkä olen saanut tietoon, olen saanut ylhäältä annettuna.

        Mielenkiintoista, jos todella kykenet todistamaan historian kautta asioiden tapahtumisen.

        Et sinä eikä kukaan muukaa ole velkaa minulle ei edes anteeksi pyyntöä,koska jo ennen sitä kun ensimmäisen viestin kirjoitin ;Danielin unet; tulkinnasta mietin kaikki mahdollisuudet ja tahattomat asiat kaikki on jo etukäteen anteeksi annettu vähän vaikeammatkin jutut .

        Sinulle on opetettu että Danielin kirjakin kertoo Jeesus Nasaretilaisesta ja niin useimmat arvoilta tuhat kertookin mutta minä nimitän niitä "Eksytysoppaiksi"ja kumoan kaikki heikoimmin perustellut ennustukset joita matkalleni osuu (jos mahdollista ,myös minun tulkintani on vapaasti kaadettavissa )

        Tulkinnassani ei Danielin kirjan aika ulotu Makkabialaisaikaa pidemmälle !


      • makkabialaisaikaa
        tuhat ja yksi kirjoitti:

        Et sinä eikä kukaan muukaa ole velkaa minulle ei edes anteeksi pyyntöä,koska jo ennen sitä kun ensimmäisen viestin kirjoitin ;Danielin unet; tulkinnasta mietin kaikki mahdollisuudet ja tahattomat asiat kaikki on jo etukäteen anteeksi annettu vähän vaikeammatkin jutut .

        Sinulle on opetettu että Danielin kirjakin kertoo Jeesus Nasaretilaisesta ja niin useimmat arvoilta tuhat kertookin mutta minä nimitän niitä "Eksytysoppaiksi"ja kumoan kaikki heikoimmin perustellut ennustukset joita matkalleni osuu (jos mahdollista ,myös minun tulkintani on vapaasti kaadettavissa )

        Tulkinnassani ei Danielin kirjan aika ulotu Makkabialaisaikaa pidemmälle !

        pidemmälle, vaikka tässä yhteydessä onkin tunnustettava, että en tiedä mihin saakka se aika yltää.

        Kirjat avataan lopunaikana, eli silloin, kun tarkitetaan kenen nimi on elämän kirjassa ja ketä sieltä ei löydy.
        Ajattelisitko tuon vanhaikäisen olevan jonkun muun, kuin Jumala. Ei maallisilla kuninkailla ole tuollaista muotoa ja tuollaista valtaistuinta.

        Entäpä tiedätkö mikä on se tulivirta, joka vanhaikäisesti vuotaa. Hän on Pyhä Henki, joka on tuli ja totuus, eli puhdistava voima ja totuuden voima.

        Entäpä tämä saapuva Ihmisen Pojan kaltainen, keneksi hänet ajattelet. Ei maallisille kuninkaille anneta ikuista valtaa ja kunniaa, vaan vain hetken kestävää, eli tämä pilvissä saapuja on Jeesus Kristus, joka voittajana saatetaan Isän luokse ja joka voittonsa tähden saa ikuisen vallan.

        Tämä peto on se henki, joka valtaa heidät, jotka eivät tahdo uskoa Jeesukseen ja ottaa Hänen Uhriaan vastaan, vaan herjaavat siitä annettavaa tietoakin.

        Harmi, että et erota Danielin kirjan päällekkäisyyksiä.

        Daniel 7
        9 Minun sitä katsellessani valtaistuimet asetettiin, ja Vanhaikäinen istuutui. Hänen vaatteensa olivat valkeat kuin lumi ja hänen päänsä hiukset kuin puhdas villa. Hänen valtaistuimensa oli tulen liekkejä, ja sen pyörät olivat palavaa tulta.
        10 Tulivirta vuoti, se kävi ulos hänestä; tuhannen tuhatta palveli häntä, ja kymmenen tuhatta kertaa kymmenen tuhatta seisoi hänen edessänsä. Oikeus istui tuomiolle, ja kirjat avattiin.
        11 Minä katselin, ja silloin, niiden herjaavien sanojen tähden, joita sarvi puhui, minun katsellessani peto tapettiin, ja sen ruumis hävitettiin ja heitettiin tuleen palamaan.
        12 Ja muiltakin pedoilta otettiin valta pois; niiden elämän pituus oli määrätty aikaa ja hetkeä myöten.
        13 Minä näin yöllisessä näyssä, ja katso, taivaan pilvissä tuli Ihmisen Pojan kaltainen; ja hän saapui Vanhaikäisen tykö, ja hänet saatettiin tämän eteen.
        14 Ja hänelle annettiin valta, kunnia ja valtakunta, ja kaikki kansat, kansakunnat ja kielet palvelivat häntä. Hänen valtansa on iankaikkinen valta, joka ei lakkaa, ja hänen valtakuntansa on valtakunta, joka ei häviä.
        15 Minä, Daniel, tunsin henkeni tulevan murheelliseksi ruumiissani, ja minun näkemäni näyt peljättivät minua.


      • tuhat ja yksi
        makkabialaisaikaa kirjoitti:

        pidemmälle, vaikka tässä yhteydessä onkin tunnustettava, että en tiedä mihin saakka se aika yltää.

        Kirjat avataan lopunaikana, eli silloin, kun tarkitetaan kenen nimi on elämän kirjassa ja ketä sieltä ei löydy.
        Ajattelisitko tuon vanhaikäisen olevan jonkun muun, kuin Jumala. Ei maallisilla kuninkailla ole tuollaista muotoa ja tuollaista valtaistuinta.

        Entäpä tiedätkö mikä on se tulivirta, joka vanhaikäisesti vuotaa. Hän on Pyhä Henki, joka on tuli ja totuus, eli puhdistava voima ja totuuden voima.

        Entäpä tämä saapuva Ihmisen Pojan kaltainen, keneksi hänet ajattelet. Ei maallisille kuninkaille anneta ikuista valtaa ja kunniaa, vaan vain hetken kestävää, eli tämä pilvissä saapuja on Jeesus Kristus, joka voittajana saatetaan Isän luokse ja joka voittonsa tähden saa ikuisen vallan.

        Tämä peto on se henki, joka valtaa heidät, jotka eivät tahdo uskoa Jeesukseen ja ottaa Hänen Uhriaan vastaan, vaan herjaavat siitä annettavaa tietoakin.

        Harmi, että et erota Danielin kirjan päällekkäisyyksiä.

        Daniel 7
        9 Minun sitä katsellessani valtaistuimet asetettiin, ja Vanhaikäinen istuutui. Hänen vaatteensa olivat valkeat kuin lumi ja hänen päänsä hiukset kuin puhdas villa. Hänen valtaistuimensa oli tulen liekkejä, ja sen pyörät olivat palavaa tulta.
        10 Tulivirta vuoti, se kävi ulos hänestä; tuhannen tuhatta palveli häntä, ja kymmenen tuhatta kertaa kymmenen tuhatta seisoi hänen edessänsä. Oikeus istui tuomiolle, ja kirjat avattiin.
        11 Minä katselin, ja silloin, niiden herjaavien sanojen tähden, joita sarvi puhui, minun katsellessani peto tapettiin, ja sen ruumis hävitettiin ja heitettiin tuleen palamaan.
        12 Ja muiltakin pedoilta otettiin valta pois; niiden elämän pituus oli määrätty aikaa ja hetkeä myöten.
        13 Minä näin yöllisessä näyssä, ja katso, taivaan pilvissä tuli Ihmisen Pojan kaltainen; ja hän saapui Vanhaikäisen tykö, ja hänet saatettiin tämän eteen.
        14 Ja hänelle annettiin valta, kunnia ja valtakunta, ja kaikki kansat, kansakunnat ja kielet palvelivat häntä. Hänen valtansa on iankaikkinen valta, joka ei lakkaa, ja hänen valtakuntansa on valtakunta, joka ei häviä.
        15 Minä, Daniel, tunsin henkeni tulevan murheelliseksi ruumiissani, ja minun näkemäni näyt peljättivät minua.

        Tällä osastolla aloitukseen; Daniel eli satoja;
        "vähän laajemmin " viestissäni esittämiisi Daniel 7 jakeisiin ,ne jakeet jotka esitit on unen/näkyä ! selitykset ovat jo valmiina saman luvun loppuosan jakeissa! Ne täytyy vain ymmärtää sieltä !


      • erittäin
        tuhat ja yksi kirjoitti:

        Tällä osastolla aloitukseen; Daniel eli satoja;
        "vähän laajemmin " viestissäni esittämiisi Daniel 7 jakeisiin ,ne jakeet jotka esitit on unen/näkyä ! selitykset ovat jo valmiina saman luvun loppuosan jakeissa! Ne täytyy vain ymmärtää sieltä !

        hyvä, jos uskaltautuisit vastaamaan selkokielellä, eli kertosit, ketä ovat nämä pedot ja kuninkaat ja ketä ovat nämä Korkeimman pyhät ja mihin aikaan asetat nämä Danielin kautta profetioidut tapahtumat.

        Vielä parempi jos kertoisit, tunnetko Jeesusta ja tiedätkö, että Hän voitti synnin meidän puolestamme, eli tuli Uhriksi meidän edestämme ja tiedätkö, että Jeesus voitti kuoleman kiron ja toi meille vapauden ja voiton.

        Jos et tunne tai tunnusta Jeesusta, et voi käsittää Danielin kautta tullutta profetiaa, kuin vain sen verran, minkä voit historiasta todeta tapahtuneeksi. Sinulla jää valtava aukko selittää tätä profetiaa ilman Pyhän Hengen apua ja avausta.

        En halvenna sitä tietoa, jota ehkä historian ja Raamatun historian kautta olet saanut, vaan olen siitäkin tiedosta kiinnostunut, mutta odotan selkokielistä keskustelua.

        Nyt sanon hyvää yötä ja toivon sydämestäni, että Jeesus on ystäväsi ja pelastajasi.

        Daniel 7
        16 Minä lähestyin yhtä siellä seisovista ja pyysin häneltä varmaa tietoa kaikista näistä asioista. Niin hän vastasi minulle ja ilmoitti minulle niiden selityksen:
        17 "Nuo suuret pedot, joita on neljä, ovat neljä kuningasta, jotka nousevat maasta.
        18 Mutta Korkeimman pyhät saavat valtakunnan ja omistavat valtakunnan iankaikkisesti-iankaikkisesta iankaikkiseen."
        19 Senjälkeen minä tahdoin saada varmuuden neljännestä pedosta, joka oli erilainen kuin kaikki muut ja ylen hirmuinen; jolla oli rautaiset hampaat ja vaskiset kynnet, joka söi ja murskasi ja tallasi tähteet jalkoihinsa;
        20 sekä pedon pään kymmenestä sarvesta ynnä siitä sarvesta, joka puhkesi ja jonka edestä kolme putosi; jolla sarvella oli silmät ja herjauksia puhuva suu ja joka näytti suuremmalta kuin ne muut;
        21 se sarvi, jonka minä näin sotivan pyhiä vastaan ja voittavan heidät,
        22 siihen asti kunnes Vanhaikäinen tuli ja oikeus annettiin Korkeimman pyhille ja aika joutui ja pyhät saivat omaksensa valtakunnan.
        23 Hän vastasi näin: "Neljäs peto on neljäs valtakunta, joka syntyy maan päälle, erilainen kuin kaikki muut valtakunnat. Se syö kaiken maan ja tallaa ja murskaa sen.
        24 Ja ne kymmenen sarvea ovat kymmenen kuningasta, jotka nousevat siitä valtakunnasta. Ja heidän jälkeensä nousee eräs muu, ja hän on erilainen kuin edelliset, ja hän kukistaa kolme kuningasta.
        25 Hän puhuu sanoja Korkeinta vastaan ja hävittää Korkeimman pyhiä. Hän pyrkii muuttamaan ajat ja lain, ja ne annetaan hänen käteensä ajaksi ja kahdeksi ajaksi ja puoleksi ajaksi.
        26 Sitten oikeus istuu tuomiolle, ja hänen valtansa otetaan pois ja hävitetään ja tuhotaan loppuun asti.
        27 Ja valtakunta ja valta ja valtakuntien voima kaiken taivaan alla annetaan Korkeimman pyhien kansalle. Hänen valtakuntansa on iankaikkinen valtakunta, ja kaikki vallat palvelevat häntä ja ovat hänelle alamaiset."
        28 Tähän loppuu kertomus. Minua, Danielia, peljättivät minun ajatukseni suuresti, ja minun kasvoni kalpenivat, ja minä kätkin asian sydämeeni.


      • tuhat ja yksi
        erittäin kirjoitti:

        hyvä, jos uskaltautuisit vastaamaan selkokielellä, eli kertosit, ketä ovat nämä pedot ja kuninkaat ja ketä ovat nämä Korkeimman pyhät ja mihin aikaan asetat nämä Danielin kautta profetioidut tapahtumat.

        Vielä parempi jos kertoisit, tunnetko Jeesusta ja tiedätkö, että Hän voitti synnin meidän puolestamme, eli tuli Uhriksi meidän edestämme ja tiedätkö, että Jeesus voitti kuoleman kiron ja toi meille vapauden ja voiton.

        Jos et tunne tai tunnusta Jeesusta, et voi käsittää Danielin kautta tullutta profetiaa, kuin vain sen verran, minkä voit historiasta todeta tapahtuneeksi. Sinulla jää valtava aukko selittää tätä profetiaa ilman Pyhän Hengen apua ja avausta.

        En halvenna sitä tietoa, jota ehkä historian ja Raamatun historian kautta olet saanut, vaan olen siitäkin tiedosta kiinnostunut, mutta odotan selkokielistä keskustelua.

        Nyt sanon hyvää yötä ja toivon sydämestäni, että Jeesus on ystäväsi ja pelastajasi.

        Daniel 7
        16 Minä lähestyin yhtä siellä seisovista ja pyysin häneltä varmaa tietoa kaikista näistä asioista. Niin hän vastasi minulle ja ilmoitti minulle niiden selityksen:
        17 "Nuo suuret pedot, joita on neljä, ovat neljä kuningasta, jotka nousevat maasta.
        18 Mutta Korkeimman pyhät saavat valtakunnan ja omistavat valtakunnan iankaikkisesti-iankaikkisesta iankaikkiseen."
        19 Senjälkeen minä tahdoin saada varmuuden neljännestä pedosta, joka oli erilainen kuin kaikki muut ja ylen hirmuinen; jolla oli rautaiset hampaat ja vaskiset kynnet, joka söi ja murskasi ja tallasi tähteet jalkoihinsa;
        20 sekä pedon pään kymmenestä sarvesta ynnä siitä sarvesta, joka puhkesi ja jonka edestä kolme putosi; jolla sarvella oli silmät ja herjauksia puhuva suu ja joka näytti suuremmalta kuin ne muut;
        21 se sarvi, jonka minä näin sotivan pyhiä vastaan ja voittavan heidät,
        22 siihen asti kunnes Vanhaikäinen tuli ja oikeus annettiin Korkeimman pyhille ja aika joutui ja pyhät saivat omaksensa valtakunnan.
        23 Hän vastasi näin: "Neljäs peto on neljäs valtakunta, joka syntyy maan päälle, erilainen kuin kaikki muut valtakunnat. Se syö kaiken maan ja tallaa ja murskaa sen.
        24 Ja ne kymmenen sarvea ovat kymmenen kuningasta, jotka nousevat siitä valtakunnasta. Ja heidän jälkeensä nousee eräs muu, ja hän on erilainen kuin edelliset, ja hän kukistaa kolme kuningasta.
        25 Hän puhuu sanoja Korkeinta vastaan ja hävittää Korkeimman pyhiä. Hän pyrkii muuttamaan ajat ja lain, ja ne annetaan hänen käteensä ajaksi ja kahdeksi ajaksi ja puoleksi ajaksi.
        26 Sitten oikeus istuu tuomiolle, ja hänen valtansa otetaan pois ja hävitetään ja tuhotaan loppuun asti.
        27 Ja valtakunta ja valta ja valtakuntien voima kaiken taivaan alla annetaan Korkeimman pyhien kansalle. Hänen valtakuntansa on iankaikkinen valtakunta, ja kaikki vallat palvelevat häntä ja ovat hänelle alamaiset."
        28 Tähän loppuu kertomus. Minua, Danielia, peljättivät minun ajatukseni suuresti, ja minun kasvoni kalpenivat, ja minä kätkin asian sydämeeni.

        jo vastannut Dan.7:23,24,25,26 ja 27.

        Dan.7:17. "neljä eläintä"

        Babylonia,Meedia,Persia ja Magedonia.

        Dan.7:18."Korkeimman pyhät"

        Juutalaiset saavat itsenäisen valtion n,142-143 eaa. Danielin kirjan aika päättyy ennen kuin tämä valtio menettää itsenäisyytensä Laajenevalle Roomalle.(Juutalaisvaltion ensimmäinen hallitsija oli Simeon Makkabi Kats.Hasmonit ja Hyrkanos.)

        "Neljännen pedon" valtakunnassa;
        Kymmenennen kuninkaan jälkeen tuli 11 kuningas nimeltään Antiokhos neljäs Epifanes.n,175 164 eaa.

        Tyhmyyteeni en ota kantaa vaan sinun on näytettävä esityksessäni olevat virheet !


      • ei ole
        tuhat ja yksi kirjoitti:

        jo vastannut Dan.7:23,24,25,26 ja 27.

        Dan.7:17. "neljä eläintä"

        Babylonia,Meedia,Persia ja Magedonia.

        Dan.7:18."Korkeimman pyhät"

        Juutalaiset saavat itsenäisen valtion n,142-143 eaa. Danielin kirjan aika päättyy ennen kuin tämä valtio menettää itsenäisyytensä Laajenevalle Roomalle.(Juutalaisvaltion ensimmäinen hallitsija oli Simeon Makkabi Kats.Hasmonit ja Hyrkanos.)

        "Neljännen pedon" valtakunnassa;
        Kymmenennen kuninkaan jälkeen tuli 11 kuningas nimeltään Antiokhos neljäs Epifanes.n,175 164 eaa.

        Tyhmyyteeni en ota kantaa vaan sinun on näytettävä esityksessäni olevat virheet !

        nimitellä aivan ketään ja en ole sinuakaan tyhmäksi sanonut. Mistä moinen ajatus päähäsi syntyi?

        Tuo, että sanot Danielin kirjan ennustusten jo tulleen täytetyksi ei pidä paikkaansa.

        Et vastaa kysymykseen kenen uskot olevan sen Ihmisen Pojan muotoisen ja kuka on Vanhaikäinen ja miksi tälle Ihmisen Pojan muotoiselle annetaa ikuinen valta ja kunnia ja mitä ovat ne kirjat, jotka avataan.

        Näyttäisi, että sinä olet saanut tutkimuksellasi selville nämä maat ja niiden kuninkaat, jotka on ennustettu Danielin kirjassa, mutta se ei ole riittävä ajanjakso tämän Danielin kirjan koko ennustuksen ja tiedon jo toteutumiselle. Eli sinulta jää tärkeä osa poissa tiedostasi, jossa kerrotaan lopunajan tapahtumista.

        Kuten itsekin sanot, sinun ymmärryksesi tämän kirjan osalta pysähtyy tiettyyn aikaan, eli ei siis kata Danielin kirjasta, kuin osan vain.

        Miten voisikaan kattaa, jos et tiedosta Jumalan kolmiyhteisyyttä, joka on aina ollut ja joka tulee aina olemaan.

        Vieläkin kehoitan sinua keskustelemaan niin selkokielisesti, että vastaat kuka on tämä Vanhaikäinen ja mikä tulivirta tästä Vanhaikäisestä virtaa ja kuka on tämä Ihmisen Pojan muotoinen, jolle annetaan valta ja kunnia ikuisesti.
        Sanot, että tässä Danielin profetiassa ja hänen saamissaan unissa ja näyissä ei puhuta mitään Jeesuksesta, eli todista se nyt ja kerro mitä tarkoittaa Ihmisen Pojan muotoinen, joka saa ikuisen vallan ja kunnian.

        Eli mitä olet saanut ymmärrykseesi ja tietoosi tästä:
        Daniel 7
        9 Minun sitä katsellessani valtaistuimet asetettiin, ja Vanhaikäinen istuutui. Hänen vaatteensa olivat valkeat kuin lumi ja hänen päänsä hiukset kuin puhdas villa. Hänen valtaistuimensa oli tulen liekkejä, ja sen pyörät olivat palavaa tulta.
        10 Tulivirta vuoti, se kävi ulos hänestä; tuhannen tuhatta palveli häntä, ja kymmenen tuhatta kertaa kymmenen tuhatta seisoi hänen edessänsä. Oikeus istui tuomiolle, ja kirjat avattiin.
        11 Minä katselin, ja silloin, niiden herjaavien sanojen tähden, joita sarvi puhui, minun katsellessani peto tapettiin, ja sen ruumis hävitettiin ja heitettiin tuleen palamaan.
        12 Ja muiltakin pedoilta otettiin valta pois; niiden elämän pituus oli määrätty aikaa ja hetkeä myöten.
        13 Minä näin yöllisessä näyssä, ja katso, taivaan pilvissä tuli Ihmisen Pojan kaltainen; ja hän saapui Vanhaikäisen tykö, ja hänet saatettiin tämän eteen.
        14 Ja hänelle annettiin valta, kunnia ja valtakunta, ja kaikki kansat, kansakunnat ja kielet palvelivat häntä. Hänen valtansa on iankaikkinen valta, joka ei lakkaa, ja hänen valtakuntansa on valtakunta, joka ei häviä.


      • tuhat ja yksi
        ei ole kirjoitti:

        nimitellä aivan ketään ja en ole sinuakaan tyhmäksi sanonut. Mistä moinen ajatus päähäsi syntyi?

        Tuo, että sanot Danielin kirjan ennustusten jo tulleen täytetyksi ei pidä paikkaansa.

        Et vastaa kysymykseen kenen uskot olevan sen Ihmisen Pojan muotoisen ja kuka on Vanhaikäinen ja miksi tälle Ihmisen Pojan muotoiselle annetaa ikuinen valta ja kunnia ja mitä ovat ne kirjat, jotka avataan.

        Näyttäisi, että sinä olet saanut tutkimuksellasi selville nämä maat ja niiden kuninkaat, jotka on ennustettu Danielin kirjassa, mutta se ei ole riittävä ajanjakso tämän Danielin kirjan koko ennustuksen ja tiedon jo toteutumiselle. Eli sinulta jää tärkeä osa poissa tiedostasi, jossa kerrotaan lopunajan tapahtumista.

        Kuten itsekin sanot, sinun ymmärryksesi tämän kirjan osalta pysähtyy tiettyyn aikaan, eli ei siis kata Danielin kirjasta, kuin osan vain.

        Miten voisikaan kattaa, jos et tiedosta Jumalan kolmiyhteisyyttä, joka on aina ollut ja joka tulee aina olemaan.

        Vieläkin kehoitan sinua keskustelemaan niin selkokielisesti, että vastaat kuka on tämä Vanhaikäinen ja mikä tulivirta tästä Vanhaikäisestä virtaa ja kuka on tämä Ihmisen Pojan muotoinen, jolle annetaan valta ja kunnia ikuisesti.
        Sanot, että tässä Danielin profetiassa ja hänen saamissaan unissa ja näyissä ei puhuta mitään Jeesuksesta, eli todista se nyt ja kerro mitä tarkoittaa Ihmisen Pojan muotoinen, joka saa ikuisen vallan ja kunnian.

        Eli mitä olet saanut ymmärrykseesi ja tietoosi tästä:
        Daniel 7
        9 Minun sitä katsellessani valtaistuimet asetettiin, ja Vanhaikäinen istuutui. Hänen vaatteensa olivat valkeat kuin lumi ja hänen päänsä hiukset kuin puhdas villa. Hänen valtaistuimensa oli tulen liekkejä, ja sen pyörät olivat palavaa tulta.
        10 Tulivirta vuoti, se kävi ulos hänestä; tuhannen tuhatta palveli häntä, ja kymmenen tuhatta kertaa kymmenen tuhatta seisoi hänen edessänsä. Oikeus istui tuomiolle, ja kirjat avattiin.
        11 Minä katselin, ja silloin, niiden herjaavien sanojen tähden, joita sarvi puhui, minun katsellessani peto tapettiin, ja sen ruumis hävitettiin ja heitettiin tuleen palamaan.
        12 Ja muiltakin pedoilta otettiin valta pois; niiden elämän pituus oli määrätty aikaa ja hetkeä myöten.
        13 Minä näin yöllisessä näyssä, ja katso, taivaan pilvissä tuli Ihmisen Pojan kaltainen; ja hän saapui Vanhaikäisen tykö, ja hänet saatettiin tämän eteen.
        14 Ja hänelle annettiin valta, kunnia ja valtakunta, ja kaikki kansat, kansakunnat ja kielet palvelivat häntä. Hänen valtansa on iankaikkinen valta, joka ei lakkaa, ja hänen valtakuntansa on valtakunta, joka ei häviä.

        " kuin ihmisen poika" Dan.7:13.

        On luonut Kristinuskoon käsitteellisen harhan.

        Tuossa kohdassa kerrotaan mitä se Danielin uni/näky oli ja samassa luvussa tuo uni selitetään kaksi eri kertaa Dan. 7:17-22. Dan.7:23-27.

        Ja Danielin kirjan kirjoittajan uskonkäsityksessä Jumala itse puuttuu juutalaisten kohtaloon Syyrian kuninkaan vainoissa Antiokhos neljäs Epifaneen aikana hallitsi n, 175-164 eaa.
        Kirjoittajan ihanteena on valta joka on ikuinen juutalaisten hallitsema eikä sitä muille anneta ja tuohon valtaan josta tuossakin kerrotaan Makkabit pyrkivät ja saavuttivat (Jumalansa)johtaman pappisvallan mutta Rooma kukisti sen.

        Siis ! "ihmisen poika " on tuossa unessa/ näyssä kuvattu näkemys Jumalan puuttumisesta juutalaisten kohtaloon heidän ahdingossaan. Mutta Kristinuskossa on tehty uudenlainen käsite "IHMISENPOIKA".

        Itse olisitte selityksen velkaa miten tuosta jakeesta saa Kristinuskon selittämän käsitteen !?


    • alusta ollut

      ilmestyi Danielille ja kertoi tulevat hänelle. Jeesus, jolla ei siihen aikaan ollut se rakas nimi käytössään, kertoo, kuinka Danielin sydämen nöyryys sai Jumalan voimat liikkeelle ja kuinka Jumala lähettää Poikansa kertomaan lopunajasta ja kuinka jo silloin ihmisten epäusko vastusti Jumalan Sanoman ilmestymistä ja kuinka Jumalan suuri taisteluruhtinas Miikael, oli valmis taisteluun ja tämä sama enkeliruhtinas taistelee nytkin puhtaan Sanan puolesta, eli seisoo Jumalan lasten rinnalla sodassa, jota käydään hengenmiekalla.
      Daniel 10
      1 Persian kuninkaan Kooreksen kolmantena hallitusvuotena ilmoitettiin sana Danielille, jota kutsuttiin Beltsassariksi; ja se sana on totuus ja merkitsee suurta vaivaa. Ja hän ymmärsi sanan, ja hän käsitti näyn.
      2 Niinä päivinä minä, Daniel, murehdin kolmen viikon päivät.
      3 Herkullista ruokaa minä en syönyt, ei liha eikä viini tullut minun suuhuni, enkä minä voidellut itseäni öljyllä, ennenkuin kolmen viikon päivät olivat loppuun kuluneet.
      4 Ensimmäisen kuun kahdentenakymmenentenä neljäntenä päivänä minä olin suuren virran, Hiddekelin, rannalla.
      5 Minä nostin silmäni ja näin, ja katso: oli eräs mies, puettuna pellavavaatteisiin ja kupeet vyötettyinä Uufaan kullalla.
      6 Hänen ruumiinsa oli kuin krysoliitti, hänen kasvonsa olivat kuin salaman leimaus, hänen silmänsä kuin tulisoihdut, hänen käsivartensa ja jalkansa kuin kiiltävän vasken välke; ja hänen sanojensa ääni oli kuin suuren kansanjoukon pauhina.
      7 Ja minä, Daniel, yksin näin sen näyn, mutta miehet, jotka olivat minun kanssani, eivät näkyä nähneet; kuitenkin valtasi heidät suuri pelko, ja he pakenivat ja lymysivät.
      8 Ja minä jäin yksin. Ja kun minä näin tämän suuren näyn, meni minulta kaikki voima; minun verevä muotoni muuttui kaamean näköiseksi, eikä minussa ollut voimaa mihinkään.
      9 Ja minä kuulin hänen sanainsa äänen; ja kuullessani hänen sanainsa äänen minä vaivuin horroksiin kasvoilleni, kasvot maata vasten.
      10 Ja katso, käsi kosketti minua ja ravisti minut hereille, polvieni ja kätteni varaan.
      11 Ja hän sanoi minulle: "Daniel, sinä otollinen mies, ota vaari niistä sanoista, jotka minä sinulle puhun, ja nouse seisomaan, sillä minut on nyt lähetetty sinun tykösi". Ja hänen puhuessansa minulle tämän sanan minä nousin vavisten.
      12 Ja hän sanoi minulle: "Älä pelkää, Daniel, sillä ensimmäisestä päivästä asti, jona sinä taivutit sydämesi ymmärrykseen ja nöyryyteen Jumalasi edessä, ovat sinun sanasi tulleet kuulluiksi; ja sinun sanojesi tähden minä olen tullut.
      13 Persian valtakunnan enkeliruhtinas seisoi vastustamassa minua kaksikymmentäyksi päivää, mutta katso, Miikael, yksi ensimmäisistä enkeliruhtinaista, tuli minun avukseni, sillä minä olin jäänyt yksin sinne, Persian kuningasten tykö.
      14 Ja minä tulin opettamaan sinulle, mitä on tapahtuva sinun kansallesi päivien lopulla; sillä vielä tämäkin näky koskee niitä päiviä."
      15 Ja hänen näitä minulle puhuessansa minä käänsin kasvoni maahan päin ja olin ääneti.
      16 Ja katso, olento, ihmislasten muotoinen, kosketti minun huuliani; silloin minä avasin suuni ja puhuin ja sanoin edessäni seisovalle: "Herrani, nähdessäni näyn valtasi minut tuska, ja minulta meni kaikki voima.
      17 Ja kuinka voi herrani palvelija, tällainen kuin minä, puhutella sellaista, kuin minun herrani on? Sillä siitä asti ei minussa ole voimaa, tuskin enää henkeäkään."
      18 Silloin kosketti minua jälleen se ihmisen muotoinen ja vahvisti minua.
      19 Ja hän sanoi: "Älä pelkää, sinä otollinen mies, rauha olkoon sinulle. Vahvistu! Vahvistu!" Ja hänen puhuessaan minulle minä vahvistuin ja sanoin: "Puhukoon herrani, sillä sinä olet minua vahvistanut".
      20 Ja hän sanoi: "Tiedätkö, mitä varten minä olen tullut sinun tykösi? Nyt minä käyn jälleen sotimaan Persian enkeliruhtinasta vastaan, ja kun minä olen päässyt hänestä, niin katso: tulee Jaavanin enkeliruhtinas.
      21 Mutta minä ilmoitan sinulle, mitä on kirjoitettuna totuuden kirjassa. Eikä ole ketään muuta vahvistamassa minua heitä vastaan paitsi teidän enkeliruhtinaanne Miikael.

      • tuhat ja yksi

        "Danielin unet" tulkinnalle ottaisin tarkasteluun Dan.10:20 ja 21.

        >>Hän sanoi:"Tiedätkö,miksi olen tullut luoksesi? Nyt minä palaan taistelemaan Persian enkeliruhtinasta vastaan,Ja kun olen lähtenyt luotasi,Kreikan enkeliruhtinas tulee.>>

        (Tästäkin näkee tuon maailman valtojen järjestyksen. Persian jälkeen tulee Kreikka ( käytän nimeä Magedonia kohdassa Kreikka))

        Dan.10:21.>>Mutta minä kerron sinulle ,mitä on merkitty totuuden kirjaan.Ainoa,joka tukee minua heitä vastaan,on teidän enkeliruhtinaanne Mikael,jota minä autoin ja suojasin Meedialaisen Dareioksen ensimmäisenä hallitusvuotena.>>

        (Meedian valta oli ennen Persiaa, kuten tekstistäkin on pääteltävissä !)


      • näytät unohtavan
        tuhat ja yksi kirjoitti:

        "Danielin unet" tulkinnalle ottaisin tarkasteluun Dan.10:20 ja 21.

        >>Hän sanoi:"Tiedätkö,miksi olen tullut luoksesi? Nyt minä palaan taistelemaan Persian enkeliruhtinasta vastaan,Ja kun olen lähtenyt luotasi,Kreikan enkeliruhtinas tulee.>>

        (Tästäkin näkee tuon maailman valtojen järjestyksen. Persian jälkeen tulee Kreikka ( käytän nimeä Magedonia kohdassa Kreikka))

        Dan.10:21.>>Mutta minä kerron sinulle ,mitä on merkitty totuuden kirjaan.Ainoa,joka tukee minua heitä vastaan,on teidän enkeliruhtinaanne Mikael,jota minä autoin ja suojasin Meedialaisen Dareioksen ensimmäisenä hallitusvuotena.>>

        (Meedian valta oli ennen Persiaa, kuten tekstistäkin on pääteltävissä !)

        Danielin kirjassa kerrotaan ihan selvästi, että sen toteutuminen on kaukana.9:24 Seitsemänkymmentä viikkoa on säädetty sinun kansallesi ja pyhälle kaupungillesi; silloin luopumus päättyy, ja synti sinetillä lukitaan, ja pahat teot sovitetaan, ja iankaikkinen vanhurskaus tuodaan, ja näky ja profeetta sinetillä vahvistetaan, ja kaikkeinpyhin voidellaan.
        10:14 Ja minä tulin opettamaan sinulle, mitä on tapahtuva sinun kansallesi päivien lopulla; sillä vielä tämäkin näky koskee niitä päiviä." ------- Daniel:
        8:26 Ja näky illoista ja aamuista, josta oli puhe, on tosi. Mutta sinä lukitse näky, sillä se tarkoittaa kaukaista aikaa."


      • tuhat ja yksi
        näytät unohtavan kirjoitti:

        Danielin kirjassa kerrotaan ihan selvästi, että sen toteutuminen on kaukana.9:24 Seitsemänkymmentä viikkoa on säädetty sinun kansallesi ja pyhälle kaupungillesi; silloin luopumus päättyy, ja synti sinetillä lukitaan, ja pahat teot sovitetaan, ja iankaikkinen vanhurskaus tuodaan, ja näky ja profeetta sinetillä vahvistetaan, ja kaikkeinpyhin voidellaan.
        10:14 Ja minä tulin opettamaan sinulle, mitä on tapahtuva sinun kansallesi päivien lopulla; sillä vielä tämäkin näky koskee niitä päiviä." ------- Daniel:
        8:26 Ja näky illoista ja aamuista, josta oli puhe, on tosi. Mutta sinä lukitse näky, sillä se tarkoittaa kaukaista aikaa."

        Jakeesta on olemassa useanlaisia tulkitoja , niinpä ,Danielin unet, tulkintakin poikkeaa kaikista tunnetuista tulkinnoista!

        1. aika määritelmä on 70 vuotta ! ( vuosiviikot alkavat seuraavasta asiayhteydestä Dan.9:25.)

        2. laskutoimituksena, 586 eaa. - 70 vuotta = 516 eaa.(Salomonin temppelin tuho n,586 eaa. 70 vuotta oli määrätty Kats.Dan.9 luvun alku , Jerusalemin Uuden temppelin vihkiminen käyttöön n,516 eaa. Kats.Esra ja Dan.9:24.)

        Jakeen tarkempikin selitys on !


      • häiritsee
        tuhat ja yksi kirjoitti:

        Jakeesta on olemassa useanlaisia tulkitoja , niinpä ,Danielin unet, tulkintakin poikkeaa kaikista tunnetuista tulkinnoista!

        1. aika määritelmä on 70 vuotta ! ( vuosiviikot alkavat seuraavasta asiayhteydestä Dan.9:25.)

        2. laskutoimituksena, 586 eaa. - 70 vuotta = 516 eaa.(Salomonin temppelin tuho n,586 eaa. 70 vuotta oli määrätty Kats.Dan.9 luvun alku , Jerusalemin Uuden temppelin vihkiminen käyttöön n,516 eaa. Kats.Esra ja Dan.9:24.)

        Jakeen tarkempikin selitys on !

        Minua häiritsee se, ettet ota kantaa kaikiin kohtiin, joita viesteissä on. Danielinkirjassa viitataan selkeästi pitkän ajan kuluttua tapahtuviin asioihin. Ja kaikilla on yhteys juutalaisten tulevaan kohtaloon. Ei suorasti kristinuskoon. Tässä eräs juutalaisten sivuilta jos osannet kieltä. Irrefutably Documented

        To fully appreciate the remarkable significance of the following, it is essential to realize that the Book of Daniel, as part of the Old Testament, was translated into Greek prior to 270 b.c., several centuries before Christ was born. This is a well established fact of secular history.1

        The Septuagint

        After his conquest of the Babylonian Empire, Alexander the Great promoted the Greek language throughout the known world, and thus almost everyone - including the Jews - spoke Greek. Hebrew fell into disuse, being reserved primarily for ceremonial purposes (somewhat analogous to the use of Latin among Roman Catholics).

        In order to make the Jewish Scriptures (what we call the Old Testament) available to the average Jewish reader, a project was undertaken under the sponsorship of Ptolemy II Philadelphus (285-246 b.c.) to translate the Hebrew Scriptures into Greek. Seventy scholars were commissioned to complete this work and their result is known as the "Septuagint" ("70") translation.

        (This is often abbreviated "LXX".)

        The Book of Daniel is actually one of the most authenticated books of the Old Testament, historically and archaeologically, but this is a convenient short-cut for our purposes here.

        It is critical to realize that the Book of Daniel existed in documented form almost three centuries before Christ was born.

        Gabriel's Zinger

        Daniel, originally deported as a teenager (now near the end of the Babylonian captivity), was reading in the Book of Jeremiah. He understood that the seventy years of servitude were almost over and he began to pray for his people.

        The Angel Gabriel interrupted Daniel's prayer and gave him a four-verse prophecy that is unquestionably the most remarkable passage in the entire Bible: Daniel 9:24-27.

        These four verses include the following segments:

        9:24The Scope of the entire prophecy;
        9:25The 69 Weeks;
        9:26An Interval between the 69th and 70th Week;
        9:27The 70th Week.
        The Scope

        9:24: "Seventy weeks are determined upon thy people and upon thy holy city, to finish the transgression, and to make an end of sins, and to make reconciliation for iniquity, and to bring in everlasting righteousness, and to seal up the vision and prophecy, and to anoint the most Holy Place."

        The idiom of a "week" of years was common in Israel as a "sabbath for the land," in which the land was to lie fallow every seventh year.2

        It was their failure to obey these laws that led to God sending them into captivity under the Babylonians.3

        When did the Messiah present Himself as a King? On one specific day, Jesus arranges it!

        Note that the focus of this passage is upon "thy people and upon thy holy city," that is, upon Israel and Jerusalem. (It is not directed to the church.)

        The scope of this prophecy includes a broad list of things which clearly have yet to be completed.

        The First 69 Weeks

        A very specific prediction occurs in verse 25:

        9:25: "Know therefore and understand, that from the going forth of the commandment to restore and to build Jerusalem unto the Messiah the Prince shall be seven weeks, and threescore and two weeks: the street shall be built again, and the wall, even in troublous times."

        This includes a mathematical prophecy. The Jewish (and Babylonian) calendars used a 360-day year; 69 weeks of 360-day years totals 173,880 days.

        In effect, Gabriel told Daniel that the interval between the commandment to rebuild Jerusalem until the presentation of the Messiah as King would be 173,880 days.

        The "Messiah the Prince" in the King James translation is actually the Meshiach Nagid, "The Messiah the King." (Nagid is first used of King Saul.)

        Bull's Eye!

        The commandment to restore and build Jerusalem was given by Artaxerxes Longimanus on March 14, 445 b.c.5 (The emphasis in the verse on "the street" and "the wall" was to avoid confusion with other earlier mandates confined to rebuilding the Temple.)

        But when did the Messiah present Himself as a King? During the ministry of Jesus Christ there were several occasions in which the people attempted to promote Him as king, but He carefully avoided it. "Mine hour is not yet come."6

        The Triumphal Entry

        Then one day He meticulously arranges it.7 On this particular day he rode into the city of Jerusalem riding on a donkey, deliberately fulfilling a prophecy by Zechariah that the Messiah would present Himself as king in just that way:

        "Rejoice greatly, O daughter of Zion; shout, O daughter of Jerusalem: behold, thy King cometh unto thee: he is just, and having salvation; lowly, and riding upon an expletive deleted, and upon a colt the foal of an expletive deleted."

        Zechariah 9:9

        Whenever we might easily miss the significance of what was going on, the Pharisees come to our rescue. They felt that the overzealous crowd was blaspheming, proclaiming Jesus as the Messiah the King.8 However, Jesus endorsed it!

        "I tell you that, if these should hold their peace, the stones would immediately cry out."

        Luke 19:40

        This is the only occasion that Jesus presented Himself as King. It occurred on April 6, 32 a.d.9

        The Precision of Prophecy

        When we examine the period between March 14, 445 b.c. and April 6, 32 a.d., and correct for leap years, we discover that it is 173,880 days exactly, to the very day!

        How could Daniel have known this in advance? How could anyone have contrived to have this detailed prediction documented over three centuries in advance? But there's more.

        The Interval

        There appears to be a gap between the 69th week (verse 25) and the 70th week (verse 27):

        9:26: "And after threescore and two weeks shall Messiah be cut off, but not for himself: and the people of the prince that shall come shall destroy the city and the sanctuary; and the end thereof shall be with a flood, and unto the end of the war desolations are determined." The sixty-two "weeks" follow the initial seven, so verse 26 deals with events after 69th week, but before the 70th. These events include the Messiah being killed and the city and sanctuary being destroyed.

        There is a remaining seven-year period to be fulfilled. Revelation 6-19 is essentially a detailing of that climactic period.

        As Jesus approached the city on the donkey, He also predicted the destruction of Jerusalem:

        For the days shall come upon thee, that thine enemies shall cast a trench about thee, and compass thee round, and keep thee in on every side, And shall lay thee even with the ground, and thy children within thee; and they shall not leave in thee one stone upon another; because thou knewest not the time of thy visitation.

        Luke 19:43-44

        The Messiah was, of course, executed at the Crucifixion. "But not for Himself."

        The city and the sanctuary were destroyed 38 years later when the Roman legions under Titus Vespasian leveled the city of Jerusalem in 70 a.d., precisely as Daniel and Jesus had predicted. In fact, as one carefully examines Jesus' specific words, it appears that He held them accountable to know this astonishing prophecy in Daniel 9! "Because thou knewest not the time of thy visitation."

        The 70th Week

        There is a remaining seven-year period to be fulfilled. This period is the most documented period in the entire Bible. The Book of Revelation, Chapters 6 through 19, is essentially a detailing of that climactic period.

        The interval between the 69th and 70th week continues, but it is increasingly apparent that it may soon be over.

        The more one is familiar with the numerous climactic themes of "end-time" prophecy, the more it seems that Daniel's 70th Week is on our horizon.


      • tuhat ja yksi
        häiritsee kirjoitti:

        Minua häiritsee se, ettet ota kantaa kaikiin kohtiin, joita viesteissä on. Danielinkirjassa viitataan selkeästi pitkän ajan kuluttua tapahtuviin asioihin. Ja kaikilla on yhteys juutalaisten tulevaan kohtaloon. Ei suorasti kristinuskoon. Tässä eräs juutalaisten sivuilta jos osannet kieltä. Irrefutably Documented

        To fully appreciate the remarkable significance of the following, it is essential to realize that the Book of Daniel, as part of the Old Testament, was translated into Greek prior to 270 b.c., several centuries before Christ was born. This is a well established fact of secular history.1

        The Septuagint

        After his conquest of the Babylonian Empire, Alexander the Great promoted the Greek language throughout the known world, and thus almost everyone - including the Jews - spoke Greek. Hebrew fell into disuse, being reserved primarily for ceremonial purposes (somewhat analogous to the use of Latin among Roman Catholics).

        In order to make the Jewish Scriptures (what we call the Old Testament) available to the average Jewish reader, a project was undertaken under the sponsorship of Ptolemy II Philadelphus (285-246 b.c.) to translate the Hebrew Scriptures into Greek. Seventy scholars were commissioned to complete this work and their result is known as the "Septuagint" ("70") translation.

        (This is often abbreviated "LXX".)

        The Book of Daniel is actually one of the most authenticated books of the Old Testament, historically and archaeologically, but this is a convenient short-cut for our purposes here.

        It is critical to realize that the Book of Daniel existed in documented form almost three centuries before Christ was born.

        Gabriel's Zinger

        Daniel, originally deported as a teenager (now near the end of the Babylonian captivity), was reading in the Book of Jeremiah. He understood that the seventy years of servitude were almost over and he began to pray for his people.

        The Angel Gabriel interrupted Daniel's prayer and gave him a four-verse prophecy that is unquestionably the most remarkable passage in the entire Bible: Daniel 9:24-27.

        These four verses include the following segments:

        9:24The Scope of the entire prophecy;
        9:25The 69 Weeks;
        9:26An Interval between the 69th and 70th Week;
        9:27The 70th Week.
        The Scope

        9:24: "Seventy weeks are determined upon thy people and upon thy holy city, to finish the transgression, and to make an end of sins, and to make reconciliation for iniquity, and to bring in everlasting righteousness, and to seal up the vision and prophecy, and to anoint the most Holy Place."

        The idiom of a "week" of years was common in Israel as a "sabbath for the land," in which the land was to lie fallow every seventh year.2

        It was their failure to obey these laws that led to God sending them into captivity under the Babylonians.3

        When did the Messiah present Himself as a King? On one specific day, Jesus arranges it!

        Note that the focus of this passage is upon "thy people and upon thy holy city," that is, upon Israel and Jerusalem. (It is not directed to the church.)

        The scope of this prophecy includes a broad list of things which clearly have yet to be completed.

        The First 69 Weeks

        A very specific prediction occurs in verse 25:

        9:25: "Know therefore and understand, that from the going forth of the commandment to restore and to build Jerusalem unto the Messiah the Prince shall be seven weeks, and threescore and two weeks: the street shall be built again, and the wall, even in troublous times."

        This includes a mathematical prophecy. The Jewish (and Babylonian) calendars used a 360-day year; 69 weeks of 360-day years totals 173,880 days.

        In effect, Gabriel told Daniel that the interval between the commandment to rebuild Jerusalem until the presentation of the Messiah as King would be 173,880 days.

        The "Messiah the Prince" in the King James translation is actually the Meshiach Nagid, "The Messiah the King." (Nagid is first used of King Saul.)

        Bull's Eye!

        The commandment to restore and build Jerusalem was given by Artaxerxes Longimanus on March 14, 445 b.c.5 (The emphasis in the verse on "the street" and "the wall" was to avoid confusion with other earlier mandates confined to rebuilding the Temple.)

        But when did the Messiah present Himself as a King? During the ministry of Jesus Christ there were several occasions in which the people attempted to promote Him as king, but He carefully avoided it. "Mine hour is not yet come."6

        The Triumphal Entry

        Then one day He meticulously arranges it.7 On this particular day he rode into the city of Jerusalem riding on a donkey, deliberately fulfilling a prophecy by Zechariah that the Messiah would present Himself as king in just that way:

        "Rejoice greatly, O daughter of Zion; shout, O daughter of Jerusalem: behold, thy King cometh unto thee: he is just, and having salvation; lowly, and riding upon an expletive deleted, and upon a colt the foal of an expletive deleted."

        Zechariah 9:9

        Whenever we might easily miss the significance of what was going on, the Pharisees come to our rescue. They felt that the overzealous crowd was blaspheming, proclaiming Jesus as the Messiah the King.8 However, Jesus endorsed it!

        "I tell you that, if these should hold their peace, the stones would immediately cry out."

        Luke 19:40

        This is the only occasion that Jesus presented Himself as King. It occurred on April 6, 32 a.d.9

        The Precision of Prophecy

        When we examine the period between March 14, 445 b.c. and April 6, 32 a.d., and correct for leap years, we discover that it is 173,880 days exactly, to the very day!

        How could Daniel have known this in advance? How could anyone have contrived to have this detailed prediction documented over three centuries in advance? But there's more.

        The Interval

        There appears to be a gap between the 69th week (verse 25) and the 70th week (verse 27):

        9:26: "And after threescore and two weeks shall Messiah be cut off, but not for himself: and the people of the prince that shall come shall destroy the city and the sanctuary; and the end thereof shall be with a flood, and unto the end of the war desolations are determined." The sixty-two "weeks" follow the initial seven, so verse 26 deals with events after 69th week, but before the 70th. These events include the Messiah being killed and the city and sanctuary being destroyed.

        There is a remaining seven-year period to be fulfilled. Revelation 6-19 is essentially a detailing of that climactic period.

        As Jesus approached the city on the donkey, He also predicted the destruction of Jerusalem:

        For the days shall come upon thee, that thine enemies shall cast a trench about thee, and compass thee round, and keep thee in on every side, And shall lay thee even with the ground, and thy children within thee; and they shall not leave in thee one stone upon another; because thou knewest not the time of thy visitation.

        Luke 19:43-44

        The Messiah was, of course, executed at the Crucifixion. "But not for Himself."

        The city and the sanctuary were destroyed 38 years later when the Roman legions under Titus Vespasian leveled the city of Jerusalem in 70 a.d., precisely as Daniel and Jesus had predicted. In fact, as one carefully examines Jesus' specific words, it appears that He held them accountable to know this astonishing prophecy in Daniel 9! "Because thou knewest not the time of thy visitation."

        The 70th Week

        There is a remaining seven-year period to be fulfilled. This period is the most documented period in the entire Bible. The Book of Revelation, Chapters 6 through 19, is essentially a detailing of that climactic period.

        The interval between the 69th and 70th week continues, but it is increasingly apparent that it may soon be over.

        The more one is familiar with the numerous climactic themes of "end-time" prophecy, the more it seems that Daniel's 70th Week is on our horizon.

        häviä minnekkään ja jos viesteissä on paljon kysymyksiä en todellakaan vastaa kaikkiin en myöskään tiedä vastauksia ,enkä selosta toisenlaisia Danielin kirjan tulkintoja ,joskus koitan kysellä yksityiskohtia toisenlaisistakin tulkinnoista ,nykyään en enää "eksytysoppaita osta". Henkilökohtaisiin kysymyksiin en yleensä vastaa ja oikeastaan en näe mitään tarvetta,koska minullekkin on sama kuka vastaa en mieti henkilön persoonallisuutta !

        Keskustelu tapahtuu osaltani suomenkielellä! on tulkinta myös Dan.9:24-27.mutta ei hitusen vertaakan samanlainen kuin viestissäsi !


      • tuhat ja yksi
        näytät unohtavan kirjoitti:

        Danielin kirjassa kerrotaan ihan selvästi, että sen toteutuminen on kaukana.9:24 Seitsemänkymmentä viikkoa on säädetty sinun kansallesi ja pyhälle kaupungillesi; silloin luopumus päättyy, ja synti sinetillä lukitaan, ja pahat teot sovitetaan, ja iankaikkinen vanhurskaus tuodaan, ja näky ja profeetta sinetillä vahvistetaan, ja kaikkeinpyhin voidellaan.
        10:14 Ja minä tulin opettamaan sinulle, mitä on tapahtuva sinun kansallesi päivien lopulla; sillä vielä tämäkin näky koskee niitä päiviä." ------- Daniel:
        8:26 Ja näky illoista ja aamuista, josta oli puhe, on tosi. Mutta sinä lukitse näky, sillä se tarkoittaa kaukaista aikaa."

        Jos ajatellaan Danielin eläneen 522 eaa .Dareioksen aikana siitä on Antiokhos neljännen Epifaneen aikaan 175 eaa.Todella pitkä aika !


    • Raimo Rento

      DANIEL 12
      6 Ja toinen sanoi pellavapukuiselle miehelle, joka oli virran vetten yläpuolella: “Kuinka kauan on vielä näitten ihmeellisten asiain loppuun?”

      7 Ja minä kuuntelin pellavapukuista miestä, joka oli virran vetten yläpuolella, ja hän nosti oikean ja vasemman kätensä taivasta kohti ja vannoi hänen kauttansa, joka elää iankaikkisesti: “Siihen on vielä aika, kaksi aikaa ja puoli aikaa. Ja kun pyhän kansan yhden osan hajotus on loppunut, silloin nämä kaikki täyttyvät.”

      8 Ja minä kuulin, mutta en ymmärtänyt, ja minä sanoin: “Herrani, mikä on oleva näitten päätös?”

      9 Niin hän sanoi: “Mene, Daniel, sillä ne sanat pysyvät lukittuina ja sinetöityinä lopun aikaan asti.

      10 Monet puhdistetaan, kirkastetaan ja koetellaan, mutta jumalattomat pysyvät jumalattomina, eikä yksikään jumalaton ymmärrä tätä, mutta taidolliset ymmärtävät.

      11 Ja siitä ajasta, jolloin jokapäiväinen uhri poistetaan ja hävityksen kauhistus asetetaan, on oleva tuhat kaksisataa yhdeksänkymmentä päivää.
      Jokapäiväinen uhri lakkautettiin vuonna 606 eKr. Daniel vietiin pakkosiirtolaisuuteen v.605 eKr. Hävityksen kauhistus Temp­pe­li­vuorel­le rakennettiin rukouspaikka ja alkeellinen mos­keija, ns. Omarin moskeija. Myöhem­min pyhällepai­kalle ra­kennettiin Kalliomoskeija v. 691.(Usea islamin oppineista sanoo, että moskeijan rekonstruoi ja laajensi Kalifi Abd al-Malik vuonna 690 jKr.k ja samalla Kalliomoskeijan (Dome of the Rock)pystytetty vuosina 685 and 691 jKr..) ) 1290 päivää vie vuoteen 684 ja siitä 1335 vuoteen 2019

      12 Autuas se, joka odottaa ja saavuttaa tuhat kolmesataa kolmekymmentä viisi päivää.

      13 Mutta sinä, mene, siksi kunnes loppu tulee; ja lepää, ja nouse osaasi päivien lopussa.”

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      333
      3739
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1689
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1510
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      57
      1448
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1300
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1270
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      57
      1254
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      194
      1211
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1157
    Aihe