Varre vai aprilia sx 125?

gdr

Elikkä jompi kumpi ois hankittava mutta kumpi ois parempi mm. ajettavuuden, väännön ja huippujen kannalta. Sx ei oo vielä myynnissä (vasta 2008 keväällä) mutta se lienee samanlainen mx:n kanssa. Elikkä kumpi kulkee ja kiihtyy enemmän? vastauksia kokemuksen kantilta. kiitos etukäteen

14

8101

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • matkaa vai 20km pv?

      Ovat erityypin pyöriä ei noita voi verrata keskenään!. Eroavaisuuksia suuresti esim,1.kaksitahti jota en ottaisi mistään hinnasta,miltä ne mopot haisee yöks .2.Maanvaraa paljon eli polvet koukussa ajetaan ja siinä ajaoasennossa ei kauaa jaksa mietippä matkamotoristeja.3.Pieni tankki ja se tyhjenee nopeammin,bensa masaa enemmän joka vuosi.4.Toinen jaksaa puurtaa kaksipäällä tunnista toiseen toinen ei niiinkään.
      Nuo huippunopeudet on harvinaista herkkua ellei aja jatkuvasti motaria mutta en usko kenenkään piikkikuskin nauttivan motarilla matelusta se 125 taulussa kun on koko ajan jaloissa kummallakinj ja kumpihan kestää esim 120km/h paremmin,toisessa on myös parempi kate .
      Virityshän on suomeksi sanottuna kusipäisten hommaa tavalliseen katukäyttöön ja silloinhan ne koneet vasta paukkuukin ! Mutta joka pyörä kannattaa viedä huoltoon että se 15hv,11kw sieltä varmuudella irtoaa ei meninaan irta monestakaan ja tulee paljon paremmaksi ajaa kun vääntää hyvin.

      Elikkä nuo pyörät ei ole vartailukelpoisia keskenään ovat eri käyttöön. Kummallakin ajaa toista vain korjataan ja toista ei.

      • gdr

        matkaa ajaisin lähinnä, että tuo varadero tuntuisi kyllä sitten paremmalta vaihtoehdolta. nii meneekö se varre noin 120. se kyllä riittää minulle. olen samaa mieltä tosta virityksestä ettei siinä ole mitään järkeä. kevarin pitää vakiona kulkea jo sen verran että riittää. mopot on viritystä varten! kiitoksia neuvoista


      • fddfh
        gdr kirjoitti:

        matkaa ajaisin lähinnä, että tuo varadero tuntuisi kyllä sitten paremmalta vaihtoehdolta. nii meneekö se varre noin 120. se kyllä riittää minulle. olen samaa mieltä tosta virityksestä ettei siinä ole mitään järkeä. kevarin pitää vakiona kulkea jo sen verran että riittää. mopot on viritystä varten! kiitoksia neuvoista

        Täysin erilaiset pyörät kyseessä. Varadero on hyvä rauhalliseen matka-ajeluun, kun taas sx enemmän leikkikaluksi (kuten moottoripyörät yleensä).

        Sx:ssä on vakiona 30 heppaa, mutta Suomeen tuotaessa sitä on kuristettu rankasti, joten sellaisenaan se ei ole hyvä.

        Varadero ei mene oikeasti 120 kuin huippuolosuhteissa, mutta 110 ei pitäisi olla ongelma. Se kestääkö pyörä jatkuvaa kaasupohjassa ajoa on toinen juttu, oli nelitahti, tai ei. Ylämäkiin varadero hyytyy kehnon väännön vuoksi, mutta ei kulutuskaan ole kova n. 4l. Vastaavasti sx kulkee 130-140, mutta ei ole endurona todellakaan mukava yli 100 vauhdeissa, eikä matka-ajossakaan. Lisäksi kulutus vaihtelee neljästä kahdeksaan litraan.

        Piikkikuluissa suurimmaksi muodostuu hinnanpudotus, parin litran kulutuserolla ei ole loppujenlopuksi mitään väliä.


      • pintele
        fddfh kirjoitti:

        Täysin erilaiset pyörät kyseessä. Varadero on hyvä rauhalliseen matka-ajeluun, kun taas sx enemmän leikkikaluksi (kuten moottoripyörät yleensä).

        Sx:ssä on vakiona 30 heppaa, mutta Suomeen tuotaessa sitä on kuristettu rankasti, joten sellaisenaan se ei ole hyvä.

        Varadero ei mene oikeasti 120 kuin huippuolosuhteissa, mutta 110 ei pitäisi olla ongelma. Se kestääkö pyörä jatkuvaa kaasupohjassa ajoa on toinen juttu, oli nelitahti, tai ei. Ylämäkiin varadero hyytyy kehnon väännön vuoksi, mutta ei kulutuskaan ole kova n. 4l. Vastaavasti sx kulkee 130-140, mutta ei ole endurona todellakaan mukava yli 100 vauhdeissa, eikä matka-ajossakaan. Lisäksi kulutus vaihtelee neljästä kahdeksaan litraan.

        Piikkikuluissa suurimmaksi muodostuu hinnanpudotus, parin litran kulutuserolla ei ole loppujenlopuksi mitään väliä.

        Aprilia sx on heppoja vain 25-28 pollee, eikä se kulje 140 km/h vaioväleillä, väärää tietoo teillä!


      • tokmak
        pintele kirjoitti:

        Aprilia sx on heppoja vain 25-28 pollee, eikä se kulje 140 km/h vaioväleillä, väärää tietoo teillä!

        Jos virittää niin saa yli 30hv, mutta pelkällä tyhjällä putkella ei saa 30hv.Aprilia sx menee vakioväleillä sen 140(raskaat välit vakiona),mutta ei vakiona!
        Mutta mennäänpäs aiheeseen. Varadero on matka pyöränä parempi kuin sx. Varadero kuluttaa vähemmän mutta omasta mielestäni nelitahdilla ei ole mielekästä ajaa kun ei pääse ohitteleen hidastelijoita ja kaasupohjassa joutuu ajaan että saa sen 110km/h mittariin.
        Suosittelen itse varaderoa jos joutuu ajaan paljon pitkiä matkoja.


    • JK

      Löytyykö Aprilia 125 SX 2008 muuta jarrulevyä kuin alkuperäinen?
      Tietääkö kukaan?
      JK

    • Oikeesti??????

      Varadero hahaahahahahahahahahahaahahhhahhahahahahahahahaahha jos sellasen ostat nii tuun käymään ja keulin sun ohi pyörätuolilla!!!

    • szzzzzzzzzzzzzzzzz

      Kyllä mää säxällä painelin 200km lenkkejä putkeen mökille ja takasin ja helposti kestää kunhan tietää miten 2tahtia kuuluu ajaa. Tehoo säxässä on ttnä about 26-28hp. Ja kulkee vinguttamalla 140 vakioväleillä koska ovat niin raskaat. Testattu on!

    • Aavikkokameli

      Varadero on rumin ja suoraansanoen paskin kevari mitä olen ajanut. Se ei kiihdy mihinkään, huippunopeus on juuri ja juuri yli 100km/h sekä on järkyttävän näköinen. Jäin tällä jopa mopojonnelle viivoissa. Ainoa hyvä asia mikä on, niin melko mukava ajoasento.

      Osta ihmeessä Aprillipila ainakin tällein alkuun =)

    • SXmies

      SX:n täystehosetin papereissa lukee, että muutossarja 33 hevosvoimaan. Ja kyllähän se mukavasti meneekin. :)

    • entäs se aprillia rx

      entäs se rx 125 eli enduro versio aprillia sx katulaiskasta paljo se kulkee kenelkää tietoa

    • mr.papi

      Onko sen pyörän pakko olla joku aprillia tai mikä lie varadero onkaan... Esimerkiksi Honda CBR 125R on mukava ajaa. En sellaista omista, mutta olen käynyt kerran testaamassa. Ajo-ominaisuudet olivat perus tasoa, ei huonoa mutta ei myöskään huippulaatua. Teho... Aika laiskahan se on, mutta mikäpä kevari ei olisi :) Jos et aja paljoa kuoppaosella hiekkatiellä, niin CBR 125R on loistokevari.

      Ja sitten niille jotka aikoo nauraa että renkaat on kuin kärrynpyörät, perä näyttää rumalta ja mun KTM menee työntämällä ohi... Älkää edes vaivautuko.

    • Hussepoika

      Huutista ennemmin ajaa mopolla ku 4t piikillä :DD

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      14
      1362
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1265
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      62
      1160
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1042
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1006
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1005
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      983
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      979
    9. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      970
    10. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      961
    Aihe