KANI PUREE HÄKIN KALTEREITA!

kohta kuuro-

Hei!
Voisiko joku kertoa mikä auttaa siihen kun kanini puree häkin kaltereita?
Olen laittanut tabaskoa, mutta se oli kyllä miedointa mitä saa. Eipä auttanut, kani nuolee sen pois ja sit taas alkaa jyskyttää :/

Meinaa hermot mennä kun se alottaa sen joka päivä jo aamu kuudelta, ja siihen herää!

Onko joku muu aine joka auttaisi?
-vastatkaa pian jotta saan "rauhan" =)

85

11203

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kun on vankeudessa

      Mitä sen kanin sitten pitäisi tehdä siellä häkki vankilassa. Odottaa että tulet pällistelemään häkin eteen ja heität sille vähän ruokaa. Mua oksettaa kaikki ihmiset jolla on kani vankina ja kani asuu häkissä ja pääsee "joskus " jaloittelemaan häkin ulkopuolelle. Sut pitäisi laitta vessaan asumaan niin tietäisit miltä tuntuu. Mulla on kani ja saa elää täysin vapaana yötä päivää. Vamaan maailman onnellisin kani. Sitä toivoisin kaikille muillekkin kaneille.

      • Tuntematon

        Minustakin se on oikein että kani saa suoristella jalkojansa ulkopuolella :o mul on kaks kanii ja neki on koko ajan ulkon paitsi yöl


      • surullista

        Olen täysin samaa mieltä tekisi mieli oikein kiroilla mutta en sitä tee ku lapset lukevat tätä vastustan häkkissä pitoa se on sairasta ja kuvottavaa. Mitä otatte kanin jossette ole valmiita sisustamaan niin että kani saa elää vapaana. HÄPEÄ!!!!


      • minikani

        no ehkei niillä se ei oo mahdollista et kani hyppelee missä sattuu mut olishan se ihan kiva


      • Anonyymi

        minunkin kaunis aa olla yötä päivää vapaana


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        minunkin kaunis aa olla yötä päivää vapaana

        keskustelu ollu 2008. 😂


      • Anonyymi
        Tuntematon kirjoitti:

        Minustakin se on oikein että kani saa suoristella jalkojansa ulkopuolella :o mul on kaks kanii ja neki on koko ajan ulkon paitsi yöl

        Sama täälä vapaana on mutta yöksi pakko laittaa häkkiin mut aamula pääsee taas pois ja häkkiin koirien takia yöksi


      • Anonyymi

        Voiko joku kertoa miksi kani häkissä on niin paha juttu? Sehän on vankina sisällä asunnossakin ei se sen vapaampi ole kun häkissä??? Siis tietysti jos on iso häkki. Yhtä lailla teljetty se on jos talossa on ovet jotka ovat kiinni… ja eikö kaikki eläimet kuulu luontoo sitten tällä ajattelu tavalla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voiko joku kertoa miksi kani häkissä on niin paha juttu? Sehän on vankina sisällä asunnossakin ei se sen vapaampi ole kun häkissä??? Siis tietysti jos on iso häkki. Yhtä lailla teljetty se on jos talossa on ovet jotka ovat kiinni… ja eikö kaikki eläimet kuulu luontoo sitten tällä ajattelu tavalla?

        Ainii suomessa asuu paljon peduiineja ja vähä älysiä jotka miettivät vain omalla perseellään


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        keskustelu ollu 2008. 😂

        Xd


      • Anonyymi

        Vaikka tämä keskustelu olisi kuinka vanha niin eihän nyt herran isä! Pupua voi päästää koko taloon kusemaan sohvat ja matot samoin paskomaan! Eikä meidän puput edes tykkää tai halua mennä lattioilla!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voiko joku kertoa miksi kani häkissä on niin paha juttu? Sehän on vankina sisällä asunnossakin ei se sen vapaampi ole kun häkissä??? Siis tietysti jos on iso häkki. Yhtä lailla teljetty se on jos talossa on ovet jotka ovat kiinni… ja eikö kaikki eläimet kuulu luontoo sitten tällä ajattelu tavalla?

        Häkin pitäisi olla kanille ns.turvapaikkana ei sillei et se on siel 23h päivästä ja yleensä häkit on pieniä


    • saattaa

      ola joku puutostauti taikka se vaan tarvii jotain kovaa purtavaa, kysy joltain eläinlääkäriltä tai palstalta

      • kani_mamma

        Valitettavasti ihmisen ja joskus väliaikaisesti tilan puutteen aiheuttama. Toivottavasti kani pääsee pian väljemmille vesille.


      • mikäauttaa?

        öö.. Mun kanilla oli ylipitkät hampaat(selvisi myöhemmin)


      • Mulla kani asustaa 180x90 kokosessa häkissä aina öisin ja silloin kun itse olen koulussa. Muuten pääsee juoksemaan vapaana huoneessani n.7h päivässä.
        Kanin pitäisi jaloitella monta tuntia päivässä ja häkin tulisi olla riittävän iso. Kompostiaidoista saa käteästi tehtyä häkin itse. Eikä se tule edes kalliiksi sillä yksi setti (neljä aitaa) maksaa 10-15€ kaupasta riippuen. Neljällä aidalla saa rajattua johonkin kulmaan 180x180 kokoisen aitauksen. Se on jo mukavan kokoinen ja kani pärjää siellä vaikka ei saisikaan kuin 1-2h päivässä juosta vapaana.


    • Taitaa haluta

      varmaankin ulos häkistä. Juokuta sitä lattialla niinn paljon kun ikinä pystyt. Älä sotki häkkiä millään hiton aineilla. Tai sitten olisi hyvä antaa kani pois.

      • moiiiiii

        Mulla on 5kk kääpiöluppa. kerran, ku meijän naapuri toi oman koiransa näytille, Ines eka tuli mun taakse. vähän myöhemmin se uskals mennä koiraa lähemmäs. se oli niiiiiiin söpön näköstä, kun niitten kuonot oli kiinnikkäin. mut sit se koira henkäs ja Iines pinkaisi mun taakse. mä olin aika lähellä sitä koiraa. mua ihmetytti se, ettei iines lähteny kauas pois, vaan jäi mun taakse. no myöhemmin iines ei enää pelänny sitä koiraa. ne vaan leikki. voiko se olla mahdollista, että kanista tulee koiran kaveri. ja oonko mä nyt iineksen sujelustyyppi. se ei ees viel seuraa mua, mut hädässä se juoksee mun taakse, vaik oisin keittiössä ja se olkkarissa. se on maailman ihanin pupu. aijon ehkä hankkia toisen, mut en tiedä otenko leikatun pojan, vai ostanko toisen häkin ja tyttökanin. mun huonees ei oo tilaa ku yhelle häkille. vastatkaa mun kysymykseen pliiiiiiiisssss


      • Anonyymi
        moiiiiii kirjoitti:

        Mulla on 5kk kääpiöluppa. kerran, ku meijän naapuri toi oman koiransa näytille, Ines eka tuli mun taakse. vähän myöhemmin se uskals mennä koiraa lähemmäs. se oli niiiiiiin söpön näköstä, kun niitten kuonot oli kiinnikkäin. mut sit se koira henkäs ja Iines pinkaisi mun taakse. mä olin aika lähellä sitä koiraa. mua ihmetytti se, ettei iines lähteny kauas pois, vaan jäi mun taakse. no myöhemmin iines ei enää pelänny sitä koiraa. ne vaan leikki. voiko se olla mahdollista, että kanista tulee koiran kaveri. ja oonko mä nyt iineksen sujelustyyppi. se ei ees viel seuraa mua, mut hädässä se juoksee mun taakse, vaik oisin keittiössä ja se olkkarissa. se on maailman ihanin pupu. aijon ehkä hankkia toisen, mut en tiedä otenko leikatun pojan, vai ostanko toisen häkin ja tyttökanin. mun huonees ei oo tilaa ku yhelle häkille. vastatkaa mun kysymykseen pliiiiiiiisssss

        Miten tääki kommentti liitty tähän keskusteluun😅


    • rauhaa vailla-

      Siis kani saa juosta vapaana klo 14.00-n.23.00 tai 24.00. että eiköhän se saa tarpeeks juosta vapaana, kun joidenkin ihmisten kanit saavat olla vain ehkä 2 tuntia päivässä.

      ja kania en todellakaan ole pois antamassa.
      kyllä mä tiedän että kanit ei pidä häkeistä. mutta ei se ihan koko aikaa voi olla vapaana kun on pakko käydä kouluakin.

      ja mä tiedän että se jyskyttää niitä kaltereita sen takia että se pääsis juoksemaan vapaana, mutta kun ihan aina se ei ole mahdollista. Tuskin olen ainoa ihminen.

      ja mua alko suututtaa kun ihmiset luulee että kukaan ei osaa hoitaa kaneja oikein ja ne käskee antaa ne pois. mistä ne tietää kuinka hyvin niitä hoidetaan? munkin kani on terve ja iloinen aina kun näkee mut ja heti juoksee syliin. että tuskin se niin tekis jos mä en sitä hyvin hoitais. miettikää aina ensin mitä kirjotatte!!!

      • rauhaa vailla-

        unohtui vielä sanoa että mä pyysin viestiin vastausta, en kertomaan kuinka hoidan kania tai kommenttia että anna kani pois.

        ei taida näistäkään foorumeista tai keskusteluista olla mitään apua, kun helppo vaan sanoo kun tulee joku onhelma et anna pois niin se siitä. ongelma ratkaistu.

        kiitos tosi paljon avusta!


      • lupan-mamma,
        rauhaa vailla- kirjoitti:

        unohtui vielä sanoa että mä pyysin viestiin vastausta, en kertomaan kuinka hoidan kania tai kommenttia että anna kani pois.

        ei taida näistäkään foorumeista tai keskusteluista olla mitään apua, kun helppo vaan sanoo kun tulee joku onhelma et anna pois niin se siitä. ongelma ratkaistu.

        kiitos tosi paljon avusta!

        Näitä "neuvojia" on kaikenlaisia...

        Mun tyttöpupu on samanlainen kaltereiden ränkyttäjä. Samassa huoneessa oli mahdoton nukkua, jos kani lukittiin häkkiin yöksi. Muovisella lehtikomnposikehikolla rajattiin parin neliön alue kanille. Nyt pääsee vapaasti häkistä jalottelemaan yölläkin...mutta kyllä se silti sitä kompostikehikkoakin puree, mutta siitä ei pääse niin paha ääni.

        Puput kun pääsevät vapauden makuun, ei niitä sen jälkeen huvita enää häkissä kökkiä, siksi protestoivat puremalla kaltereita.

        Ja syy miksi en minä pidä tyttökania aina vapaana on se, etteä ei tule toisen vapaana elävän kanini kanssa toimeen...


      • -0-0-
        lupan-mamma, kirjoitti:

        Näitä "neuvojia" on kaikenlaisia...

        Mun tyttöpupu on samanlainen kaltereiden ränkyttäjä. Samassa huoneessa oli mahdoton nukkua, jos kani lukittiin häkkiin yöksi. Muovisella lehtikomnposikehikolla rajattiin parin neliön alue kanille. Nyt pääsee vapaasti häkistä jalottelemaan yölläkin...mutta kyllä se silti sitä kompostikehikkoakin puree, mutta siitä ei pääse niin paha ääni.

        Puput kun pääsevät vapauden makuun, ei niitä sen jälkeen huvita enää häkissä kökkiä, siksi protestoivat puremalla kaltereita.

        Ja syy miksi en minä pidä tyttökania aina vapaana on se, etteä ei tule toisen vapaana elävän kanini kanssa toimeen...

        Kiitos vastauksestasi.
        Se oli asiallinen =) kyllä munkin kani saisi juosta vapaana yöt, mutta kun se saa juosta sellasen ison maton päällä missä ei ole mitään reunoja tavallaan. se pääsisi kulkemaan muuallakin huoneessa pelkän lattian päällä mutta ei uskalla mennä koska sen jalat luistaa.

        tiedän että se ei lähde matolta pois mutta en ole kuitenkaan 100% varma siitä ja jos se lähtee muualle juoksentelemaan, voi se vahingossa päätyä rappusiin ja siitä alakertaan.
        ja missään muualla sen häkille ei ole tilaa.
        voisiko siihen maton reunoille kehittää jonkun "aidan" tavallaan ja laittaa häkin maahan mistä pääsisi sitten halutessaan juoksemaan?


      • lupan-mamma,
        -0-0- kirjoitti:

        Kiitos vastauksestasi.
        Se oli asiallinen =) kyllä munkin kani saisi juosta vapaana yöt, mutta kun se saa juosta sellasen ison maton päällä missä ei ole mitään reunoja tavallaan. se pääsisi kulkemaan muuallakin huoneessa pelkän lattian päällä mutta ei uskalla mennä koska sen jalat luistaa.

        tiedän että se ei lähde matolta pois mutta en ole kuitenkaan 100% varma siitä ja jos se lähtee muualle juoksentelemaan, voi se vahingossa päätyä rappusiin ja siitä alakertaan.
        ja missään muualla sen häkille ei ole tilaa.
        voisiko siihen maton reunoille kehittää jonkun "aidan" tavallaan ja laittaa häkin maahan mistä pääsisi sitten halutessaan juoksemaan?

        Noista muovisista kompostikehikoista voi rakennella vaikka minkälaisen alueen. Itse ostin Plantagenista 9,95€. Häkki on nurkassa, yksi osa on seinää ja kolme on rajattu kehikolla. Vaikea selittää, mutta osta vaikka kaksi pakkausta, saat koko maton ympärille kehikon.


      • hedelmä.
        lupan-mamma, kirjoitti:

        Noista muovisista kompostikehikoista voi rakennella vaikka minkälaisen alueen. Itse ostin Plantagenista 9,95€. Häkki on nurkassa, yksi osa on seinää ja kolme on rajattu kehikolla. Vaikea selittää, mutta osta vaikka kaksi pakkausta, saat koko maton ympärille kehikon.

        Yöksi voi häkin päälle heittää vaikka jonkun lakanan/pyyhkeen, joka peittäisi aika paljon häkkiä. Meillä kani ymmärtää silloin "hiljentyä", koska tulee pimeää ja se on oppinut siihen vuosien mittaan:) jos et heti saa ostettua sitä kompostikehikkoa niin voithan tätäkin kokeilla.


      • rauhaa vailla
        lupan-mamma, kirjoitti:

        Noista muovisista kompostikehikoista voi rakennella vaikka minkälaisen alueen. Itse ostin Plantagenista 9,95€. Häkki on nurkassa, yksi osa on seinää ja kolme on rajattu kehikolla. Vaikea selittää, mutta osta vaikka kaksi pakkausta, saat koko maton ympärille kehikon.

        Jep. Mä ratkaisin pulman, nyt kani saa juosta yötä päivää vapaana. =) ei tartte olla enää häkissä.. enää ei ole kaltereita mitä jyskyttää, heheh :)


      • Madleen
        -0-0- kirjoitti:

        Kiitos vastauksestasi.
        Se oli asiallinen =) kyllä munkin kani saisi juosta vapaana yöt, mutta kun se saa juosta sellasen ison maton päällä missä ei ole mitään reunoja tavallaan. se pääsisi kulkemaan muuallakin huoneessa pelkän lattian päällä mutta ei uskalla mennä koska sen jalat luistaa.

        tiedän että se ei lähde matolta pois mutta en ole kuitenkaan 100% varma siitä ja jos se lähtee muualle juoksentelemaan, voi se vahingossa päätyä rappusiin ja siitä alakertaan.
        ja missään muualla sen häkille ei ole tilaa.
        voisiko siihen maton reunoille kehittää jonkun "aidan" tavallaan ja laittaa häkin maahan mistä pääsisi sitten halutessaan juoksemaan?

        Hei! Oletko ottanut Huomioon että Kun kani osaa Hyppii tai silleen tai sitten se matto on entinen 1 yön jälkeen se voisi Pissaa kakka ynnä muuta siihen Muista toi siis oli hyvä idis Mut Jos se puree niitä rautoija Niin mä ainaki Suolasin ne ja sillee Tai etikkaa Taipipar minttu Mene sinne ostaa ja laita sitä niihin Juttuihi mitä se puree niin siihen loppuu se pureminen .... ja sit muista laittaa Isot kulmat ne osaa Hypätä korkeelle :D


      • hoh!
        Madleen kirjoitti:

        Hei! Oletko ottanut Huomioon että Kun kani osaa Hyppii tai silleen tai sitten se matto on entinen 1 yön jälkeen se voisi Pissaa kakka ynnä muuta siihen Muista toi siis oli hyvä idis Mut Jos se puree niitä rautoija Niin mä ainaki Suolasin ne ja sillee Tai etikkaa Taipipar minttu Mene sinne ostaa ja laita sitä niihin Juttuihi mitä se puree niin siihen loppuu se pureminen .... ja sit muista laittaa Isot kulmat ne osaa Hypätä korkeelle :D

        Miksi ihmeessä hankit kanin, jos sen pitää tyytyä mököttämään häkissä!? Onneksi aloittaja ratkaisi asian hieman järkevämmin kuin sinä!


    • Manu.

      Ei kannata lannistua.Minulla oli kani joka oli aina vapaana kun olin kotona eli vain työpäivän ja yön tarhassaan.
      Kyllä se lopettaa sen kun se on tarpeeksi jyrsinyt ja kolistellut ja huomaa ettei se auta mitään.Älä ole huomaavinasikaan sitä silloin kun se rymistelee sillä minä ainakin sain omani lopettamaan ryskäämisen.

      • Luppa^^

        Kannattaa laittaa kanille tekemistä häkkiin, kiinnostavampaa kuin kaltereiden jyrsiminen. Esim. hedelmä katosta roikkumaan, salaattipallo yms. Sitten puiden oksia nakerrettavaksi ja vaikka pieni pahvimökki, sen jyrsiminen ei haittaa:) Muista myös antaa runsaasti hyvälaatuista heinää yöksi, sitä pupeltaessa pysyy pupu pois pahanteosta. Iltaruoka kannattaa antaa silloin kun pupu joutuu häkkiin, sitä syödessä pysyy mieli iloisena. Aamulla kouluun valmistautuessa on myös hyvä päästää pupu siksi aikaa jaloittelemaan (ellet sitä jo tee). Keksi paljon tekemistä päivällä ja leiki kanin kanssa, "väsytä" se yöksi;) Myös isompi häkki voi auttaa.


      • masu löysällä
        Luppa^^ kirjoitti:

        Kannattaa laittaa kanille tekemistä häkkiin, kiinnostavampaa kuin kaltereiden jyrsiminen. Esim. hedelmä katosta roikkumaan, salaattipallo yms. Sitten puiden oksia nakerrettavaksi ja vaikka pieni pahvimökki, sen jyrsiminen ei haittaa:) Muista myös antaa runsaasti hyvälaatuista heinää yöksi, sitä pupeltaessa pysyy pupu pois pahanteosta. Iltaruoka kannattaa antaa silloin kun pupu joutuu häkkiin, sitä syödessä pysyy mieli iloisena. Aamulla kouluun valmistautuessa on myös hyvä päästää pupu siksi aikaa jaloittelemaan (ellet sitä jo tee). Keksi paljon tekemistä päivällä ja leiki kanin kanssa, "väsytä" se yöksi;) Myös isompi häkki voi auttaa.

        Kiitos kaikille viesteistänne ja avuistanne. Homma on nyt hoidettu ja kani saa olla koko ajan vapaana :)

        yks pulma vielä on, mun kanin maha on löysällä. en ole antanut sille mitään tuore ruokaa oikeestaan. pari viikkoo sitten oli ihan normaali. oli sitä ennen ollut jonkun aikaa heinä vesi kuurilla. nyt taas alkoi sama. onko mahdollista että se on jollekkin allerginen?
        kani ei saa muuta kun siemenseosta (suba rabbit) heinää, vettä, välillä makupalaksi kuivattuja banaanilastuja, muutaman kerran viikossa vähän porkkanaa, kurkkua ja omenaa.(ajattelin että jos olen antanut liikaa tuore ruokaa ja se johtuu siitä) onko kellään ideaa? ennen kun tää pahenee..

        on inhottavaa kun sen pylly on ihan likanen ja kakka on kauheella klöntillä siellä kiinni. tahtoisin niin kovasti että sillä ois kaikki hyvin mutta en keksi mitään mistä se vois johtua.


      • ;;--;;
        masu löysällä kirjoitti:

        Kiitos kaikille viesteistänne ja avuistanne. Homma on nyt hoidettu ja kani saa olla koko ajan vapaana :)

        yks pulma vielä on, mun kanin maha on löysällä. en ole antanut sille mitään tuore ruokaa oikeestaan. pari viikkoo sitten oli ihan normaali. oli sitä ennen ollut jonkun aikaa heinä vesi kuurilla. nyt taas alkoi sama. onko mahdollista että se on jollekkin allerginen?
        kani ei saa muuta kun siemenseosta (suba rabbit) heinää, vettä, välillä makupalaksi kuivattuja banaanilastuja, muutaman kerran viikossa vähän porkkanaa, kurkkua ja omenaa.(ajattelin että jos olen antanut liikaa tuore ruokaa ja se johtuu siitä) onko kellään ideaa? ennen kun tää pahenee..

        on inhottavaa kun sen pylly on ihan likanen ja kakka on kauheella klöntillä siellä kiinni. tahtoisin niin kovasti että sillä ois kaikki hyvin mutta en keksi mitään mistä se vois johtua.

        Olen aikaisemminkin kertonut pötsilääkkeestä nimeltä Vetrumin.Tarkoitettu märehtijöille, mutta auttaa tosi hyvin kaninkin ripuliin.
        Meillä oli viikonloppuna pitkästä aikaa kaniherralla ripulia, ja annoimme sille kahdesti 10 ml tuota lääketta niin siihen loppui ripuli.
        Sitä voisi kysellä eläinlääkäriltä, niin saisi pienempiä
        annoksia, kaupassa se on myynnissä niin isoissa astioissa kun on tarkoitettu isommille eläimille...


      • pupunen
        ;;--;; kirjoitti:

        Olen aikaisemminkin kertonut pötsilääkkeestä nimeltä Vetrumin.Tarkoitettu märehtijöille, mutta auttaa tosi hyvin kaninkin ripuliin.
        Meillä oli viikonloppuna pitkästä aikaa kaniherralla ripulia, ja annoimme sille kahdesti 10 ml tuota lääketta niin siihen loppui ripuli.
        Sitä voisi kysellä eläinlääkäriltä, niin saisi pienempiä
        annoksia, kaupassa se on myynnissä niin isoissa astioissa kun on tarkoitettu isommille eläimille...

        okei. minkälainen kani sinulla on? mulla on hermeliini ja ajattelin että olisko se 10ml sille sopiva määrä, vai liian suuri? ajattelin yrittää löytää tuota lääkettä jostain, jos se kerran toimii kanin vatsaan ehkä agrimargetista saattaa löytyä sitä


      • ;;-;;
        pupunen kirjoitti:

        okei. minkälainen kani sinulla on? mulla on hermeliini ja ajattelin että olisko se 10ml sille sopiva määrä, vai liian suuri? ajattelin yrittää löytää tuota lääkettä jostain, jos se kerran toimii kanin vatsaan ehkä agrimargetista saattaa löytyä sitä

        meidän kani on sellanen sekarotuinen noin 3-kiloinen, että hermeliinille riittää varmaan pienemmät annokset..
        Itse asiassa ripuli palasi juuri tänään takaisin, ja olemme joutuneet antamaan sitä vetruminia tänäänkin juuri äsken toinen 10 ml.
        Kanimme on aina vapaana asunnossamme ja kun tulimme töistä, oli olkkarin matot sotkussa, että siivoustakin olemme saaneet harrastaa tänään...


      • kysyvä ei tieltä eksy,
        ;;-;; kirjoitti:

        meidän kani on sellanen sekarotuinen noin 3-kiloinen, että hermeliinille riittää varmaan pienemmät annokset..
        Itse asiassa ripuli palasi juuri tänään takaisin, ja olemme joutuneet antamaan sitä vetruminia tänäänkin juuri äsken toinen 10 ml.
        Kanimme on aina vapaana asunnossamme ja kun tulimme töistä, oli olkkarin matot sotkussa, että siivoustakin olemme saaneet harrastaa tänään...

        Onko teitin ripuli ihan vesiripulia? Mun herkkävatsainen luppani päästää sellaisiä pikkupapanoista koostuvia pötkylöitä, jotka haisevat.


      • pupunen-
        kysyvä ei tieltä eksy, kirjoitti:

        Onko teitin ripuli ihan vesiripulia? Mun herkkävatsainen luppani päästää sellaisiä pikkupapanoista koostuvia pötkylöitä, jotka haisevat.

        mielestäni se on silloin suolisto papanaa jos se jää sellaseksi pötkyläksi.

        meidän kanin kakka jää kamalaksi klöntiksi sen pyllyyn kiinni ja se paakkuu sitten tietysti sotkee joka paikan.
        onneksi kanille on oma matto jonkan päällä se saa olla vapaana niin se matto ei niin tärkeä ole.

        nytkin eilisen päivän oli ihan puhdas pylly mutta nyt taas aammulla kun katsoin niin vähän sotkuinen, nyt ei kutienkaan ollut kamalaa klönttiä pyllyssä, vähän vain.
        en yhtään tiedä mistä se johtuis mutta tahtoisin saada kanin kuntoon. syö ja juo ja liikkuu ja hyppelee kuten normaali kani.


      • ;;--;;
        kysyvä ei tieltä eksy, kirjoitti:

        Onko teitin ripuli ihan vesiripulia? Mun herkkävatsainen luppani päästää sellaisiä pikkupapanoista koostuvia pötkylöitä, jotka haisevat.

        Kyllä meillä kani ihan ripulilla oli, eli hyvin vetistä ulostetta, joka sotkee takapuolen ja takajalat.
        Se umpparikakka on sitten eri juttu, se ei sotke sillä lailla. Useinhan pupu syö sen, mutta joskus jää syömättäkin...


      • puputin
        ;;--;; kirjoitti:

        Kyllä meillä kani ihan ripulilla oli, eli hyvin vetistä ulostetta, joka sotkee takapuolen ja takajalat.
        Se umpparikakka on sitten eri juttu, se ei sotke sillä lailla. Useinhan pupu syö sen, mutta joskus jää syömättäkin...

        Joskus pupun massu voi mennä sekasin ihan vaa stressistä tai äkillisestä ruoan vaihtumisesta. Mutta ne menee yleensä aika nopeasti itsestään ohi. Mutta jos ripulin merkkejä alkaa olla yli kolmea päivää peräkkäin kannattaa puputin käyttää eläinlääkärillä tarkastuksessa, ettei vointi pääse huononemaan.


    • tavallista pupuille

      Meillä kaksi tyttökania, jotka olivat kesällä melko suuressa häkissä ulkona. Kun syksy tuli ja aloimme pitää niitä sisällä häkissä, joka oli vähän pienempi kuin ulkohäkki,ei se pupuille oikein sopinut. Räminä oli hurja, ainakin yöaikaan. Eli niitä kertakaikkiaan ahdisti pienempi tila liikkua.
      Mahdollisimman paljon liikuntaa ja virikkeitä, niin kyllä rauhoittuvat ajan myötä. Vapaus on niiden luonnollinen tila ja siksi osoittavat mieltään.

    • tuntematon

      tabasohan polttaa sen sisäelimet! AJATElkAA IHMISET

      • ?!

        Miettikääpä vähän, mitä päästelette näppiksistänne, kun epätietoinen tai hätääntynyt eläimenomistaja pyytää apua ja neuvoja!

        Luulisi, että tämä on vain pikkulasten ( =kauhukakaroiden) leikkikenttä, kun lukee näitä ketjuja täällä.

        Täällä on kumminkin kokenuttakin väkeä, joiden luulisi olevan sen verran fiksuja että osaavat neuvoa asiallisestikin. Toki erityisen hölmöihin tai provo-kysymyksiin ei tarvitse asiallisesti vastata.. Tai voi käskeä häipymään muualle.


    • itsekkin kokenut

      mulla on sulle kas hyvää neuvoa ...1 . jos kanisi puree kaltereita on syytä tarkistaa hampaat...anna jotain muuta purtavaa esim.vuoltu keppi (toimii)olen itsekkin sen kokenut....2 . pääästä enempi liikkumaan... :D tuo on kylläjo toistettu usiampaan kertaan:D onnea sekä sinulle että kanillesi!

      • ...........joku

        ihan okeesti tuskin kukaan haluaa pahaa kanilleen
        voi neuvoa ja koitaa autaa ratkasee juttu ekä valittaa ja piää
        kauheet angstaust.!!!!!!!!!!!!!!!:(


      • koira ja kani
        ...........joku kirjoitti:

        ihan okeesti tuskin kukaan haluaa pahaa kanilleen
        voi neuvoa ja koitaa autaa ratkasee juttu ekä valittaa ja piää
        kauheet angstaust.!!!!!!!!!!!!!!!:(

        voiko kania pitää samassa talossa ison Afgaanin vinttikoiran kanssa?


      • neppis---
        koira ja kani kirjoitti:

        voiko kania pitää samassa talossa ison Afgaanin vinttikoiran kanssa?

        kai se on mahdollista, jos kani ja koira ovat tottuneet toisiinsa. itse pitäisin lemmikkejä kuitenkin erillään, koska pidän koiraa petona, eikä sen ajatuksista aina tiedä. itselläni on koira joka pitää kania saaliina... onneksi koira ei pääse lähellekään kaneja :)

        voi olla että kani stressaantuu koiran läsnä ollessa, mutta voi myös olla että heistä saattaa tulla kavereita?


      • ThreeAnimal
        koira ja kani kirjoitti:

        voiko kania pitää samassa talossa ison Afgaanin vinttikoiran kanssa?

        Meillä on ainakin kaksi koiraa kani samassa omakotitalossa, ja meidän kääpiöuroksen kohdalla on enemmänkin niin että koirat jännittää enemmän. Kani on käynyt juuri tuollaisen kompostikehikon läpi koiria nuuhkimassa, ja kyllä se häkkiin pääsee piiloon jos on tarve. On pari kertaa kaatanut kehikon koirien päälle päästäkseen tekemään lähempää tuttavuutta. Siis hyvin lunki. =)

        Päästän kania aamuin illoin noin tunniksi ulos, sillä liikkuma-alue on sen tyylinen ettei sitä saa näin päättäväiselle yksilölle yksinoloon turvalliseksi. Sillä jos tämä haluaa mennä sängyn alle, se myös menee vaikka tiiliskivien läpi. Lisäksi kani pääsee kesäisin sään salliessa valjaissa ulos, ja talvisin se saa juosta aika-ajoin vapaana koko talossa(kun koirat on muualla. En pysty pitämään kania ainiaan vapaana myöskään siksi, että silloin ovi olisi pakko pitää koko ajan kiinni(ettei tule kehikosata läpi), ja huone olisi silloin kaikkea muuta kuin asumiskelpoinen.


    • enemmän kovaa purtavaa,

      esimerkiksi leipää, pajunoksia jne. Annatko niitä tarpeeksi?

      Kanisi puree kaltereita luultavasti siksi, että sillä on tylsää. Päästätkö kaniasi tarpeeksi liikkumaan päivittäin? Kani tekee tuhoja usein silloin, kun mahdollisuudet muihin aktiviteetteihin ovat rajatummat kuin mitä kani oikeasti ehkä tarvitsisi.

      Kani tarvitsee liikuntaa vähintään 2 tuntia päivässä. Ja tuo on se ihan oikea minimi. Kuvittele mitä tapahtuisi, kun laittaisit kissan häkkiin; vastaahan senkin liikunnantarve kania?

      Älä todellakaan pistä tabaskoa. Se voi olla kanille haitallista tai jopa vaarallista. Kanin ruokavalioon eivät kuulu happamat tai tuliset tuotteet (!).

      Etkö voisi siirtää kaniasi toiseen huoneeseen, mikäli äänet ärsyttävät? Kania ei kannata pitää esim. makuuhuoneessa.

    • vaippamato

      - onko kanilla kovaa purtavaa? oksia, kiuvaa ruisleipää, näkkäriä, puhtaita männynkäpyjä?

      - pääseekö kani joka päivä moneksi tunniksi juoksemaan irti?

      - saako hyvää, monipuolista, terveellistä ruokaa? suolakivi?

      - onko sillä paljon tekemistä häkissä? aktivointipallo, mökki, tunneli, wc paperirullan pahvihylsyjä, kananmunakenno, pingispallo, jne?

      • ei meillä

        ainakaan olla oltu kiinnostuttu vaikka laitoin sen samalla kun sain kääpiöluppikseni! siitä on nyt kuukausi. kai se saa kaikki suolat ruoasta?

        Laitatko munakennoon sisälle jotain? vai vain jyrsittäväksi?


    • pupusetpupuset

      jos vaan pystyt niin pidä kanisi vapaana AINA jos mä pitäisin kanejani hetkenkin häkissään vankina ne tulis HULLUIKSI ja sun kanile on käyny niin

    • kanifani

      niin mullakin, mutta onneksi vain välillä. Kanini saa olla vapaana n. 7.00 22, 23.00 että kyllä se saa olla tarpeeksi vapaana. jos kanisi ei saa olla paljoon vapaana niin kyllä se haluaa ehdottomasti häkistä ulos. minulla on kani koulupäivänkin ajan vapaana ja joskus se on yölläkin. pidä enemmän vapaana niin voisi pureminenkin loppua!!

      • Chihiro--

        Meillä kani puri kaltereita aluksi todella useasti.. Laitettiin häkkiin oksia pureksittavaksi ja pidettiin häkin kyljessä olevaa luukkua auki(kani ei vielä silloin osannut hypätä siitä ulos) niin loppui se häkin kaltereiden pureminen. Kannattaa pitää kania ulkona häkistä niin paljon, kun pystyy. Nykyään kani ei enään pure kaltereita..


    • töpösöpö

      Moi.

      Mun kanillani oli aluksi sama juttu, että se puri häkin kaltereita. Kun kanini oli ollut meillä noin pari kuukautta niin se rupesi puremaan häkin luukun kaltereita koska oli ymmärtänyt pääsevänsä siitä kohtaa aina pomppimaan vapaasti. Kaltereiden pureminen jatkui ja jatkui ja kerran se osasi avata häkin luukun itse kun rymistele tarpeeksi = ) (siihen heräsin yöllä) Heräsin aina yöllä tuohon rymistelyyn ja jouduin laittamaan sen takaisin häkkiin yön ajaksi.

      Tuon syynä voi olla että kanisi puree häkin kaltereita koska haluaa päästä vapaaksi jos kyllästyy olemaan häkissä täydessä hiljaisuudessa jos ei ole oppinut päivärytmiäsi että yöllä nukutaan ja päivällä leikitään = ) mutta jotkut kanit ei yleensä opi perheen rytmiä sillä kanithan ovat vähän niinkuin "yöeläimiä" että ne liikkuu mieluusti yöllä. Meillä häkin rymistely loppui kyllä joksikin aikaa koska se oppi että yöllä nukutaan ja että se ei pääse vapaaksi. Mutta sitten se taas alkoi. joudun laittamaan "lukon" häkin luukkuun että se ei pääse yöllä vapaaksi sillä kanit voi yksin tehdä kepposia. hyppiä kukkaruukkuihin tai syödä johtoja.

      Toivottavasti sinunkin kanisi oppisi päivärytmisi pian niin saat nukkua rauhassa. = )

    • Lettuli

      ootko miettiny sitä, et jos sun kani on melkein koko päivän vapaana, et se ei haluu olla enää häkissään. mun kääpiöluppa on 5kk ja heti, ku mä herään, nii päästän sen vapaaks ja laitan häkkiin vasta ku meen nukkumaa. se alkaa puree häkin kaltereita 5min ku se on ollu häkis. nykyään mä laitan sen häkkiin puol tuntii ennen ku meen ite nukkumaa. aina se ei auta mut yleensä uttaa.

      • wsedrfgh

        meiän kanit tekee samaa..koko päivän vapaana...toisinaan ne menee häkkin syömään ja lepäämään, mutta, toinen alkaa jäystää kalteria vaikka luukku on auki?! höh, en tajua :D

        lisäksi mun toinen kani nuolee kaikkea..mattoa, koppiaan, pehmoleluja.....onks mun kani mielisairas vai mikäköhän sillä on? tuntuu et se nuolee kaikkee mihin vaa koskenki..ruokaaki pitää nuolla ennenku sitä voi purasta..:/ nuolukivi ei kuitenkaa kelpaa nuoltavaks, kai siks ku se ois sallittua xD


    • minä vain

      minulla pupu asuu häkissä komerossa jossa se olla vapaana tyttökaverinsa kanssa ja aina kun olen kotona pidän pupuja vapaana. vaikka komeron ovi onkin auki ja puput saavat vapaasti liikkua niin puput käyvät välillä huvikseen puremassa häkin ovensuun rautoja. minusta kuulostaa siltä että pidät pupuasi tarpeeksi usein vapaana. itse en ainakaan pitäisi yölläkin pupuja vapaana tai silloin kun olen poissa, kun niille kelpaa kaikki jyrsittäväksi niin ei sitten tiedä jos niille vaikka sattuu jotain jos syövät jotain epämääräistä, esim sähköjohtoja. minulla on pupuille kalkkikivi häkin seinässä jota ne tykkäävät jyrsiä, etenkin tyttöpupu joka on yleensä kaikkea jyrsimässä niin on nyt siirtynyt kalkkikiveen. elä välitä muiden epäasiallisista kommenteista, itse saavat hölmön maineen tuollaisesta tekstistä. tsemppiä pupulle ja sinulle, toivottavasti löydät kalterin puremiseen ratkaisun ja hyvä kun juoksutilan olet saanut ratkaistua!

    • jöhe78

      soi kalteriblues ns. .sillon pupumme tahtoo pois häkistä. Kotona ollessamme on irti ellei joskus ns joudu arestiin häkkiinsä niin joskus silloin alkaa ryske. Useimmiten kerkeää aamulla vähäsen soittaa kaltereita, kun kuulee, että joku konkoilee sängystä ylös.

      • Uppupuppu

        Ketju on jo ikuisen vanha, mutta nyt on kyllä pakko kommentoida. Hyvin moni kanin omistaja yrittää luoda lemmikilleen parhaat mahdolliset elinolot. Jos kani keksii jonkin ärsyttävän tavan, saa siitä mielestäni olla kettuuntunut ja haluaa sen tavan loppuvan. Meillä kun kani keksi kalterit, ei kyse ollut vapaan juoksun puutteesta, kovan purtavan tai muunkaan puutteesta. Rakastan kaniani lemmikkinä, mutta kun aamulla olisi viideltä aamuvuoroon herätys, ja kalterien jyskäys valvottaa, ei paljon naurata ja sillä hetkellä tuntuu että saisi koko kani lentää ikkunasta ulos. Huom TUNTUU. Näihin tunteisiin on täysi oikeus väsyneenä ja vihaisena, joten jättäkää ne "ei saa hyvää hoitoa, antakaa pois" lässytykset niille, jotka suomenmaassa eläimiään oikeasti kiduttavat tai pahoinpitelevät jopa hengiltä tai jättävät heitteille.

        Varsinaiseen ongelmaan: oi teitä autuaita, jotka voitte rajata kaneillenne kohtuudella turvalliset alat olla vapaana yötä päivää. Kaikkien talouksissa, kuten meidän, se ei ole ainakaan mahdollista. Minusta ketjun aloittaja on VASTUULLINEN kun ei pidä kaniaan vapaana öisin, jos on edes 0,0001 % mahdollisuus että se voisi tehdä jotain pahojaan yöllä. Mites sitten suu pannaan kun kani saa vaikkapa aikaan sähköpalon johtoja maistamalla ja siinä palaa koko perhe mukaan lukien se ihkupihku kani? Mielestäni on kohtuullista, että kani viettää 6-8h öisin häkissä, varsinkin kun kani sen verran tarvitsee lepoa vuorokaudessa.

        Kalteritapa on yhtä ärstyttävä kuin hevosten puunpurenta karsinoissaan. Kun tavan pupu kerran oppii, se tuskin siitä luopuu ikinä, tämä on oma kokemukseni. Sitten ei enää auta vaikka olisi metsällinen puuta purtavana ja 23h juoksu aikaa. Tapa on aika pinttyväistä laatua. Itse kokeilin tabascokikan, ajattelin että eihän se nyt sitä herranjestas syömään ala. No, alkaahan se, joten äkkiä vain häkin pesuun. Ainoa toimiva kikka on ollut viltillä häkin peittäminen, toimii kohtalaisesti. joinakin öinä jyrsää silti. Onko kellään tiedossa muita kikkoja? Siis kanille jota tullaan aina pitämään yöt häkissä kuten kaksi vuotta tähänkin asti?


      • niiiin

        Joo meillä sama ongelma-


    • vapaus joskus

      jos antasit olla joskus vapaanakin! minun kanit on kaiket päivät VAPAANA. yällä laitan häkkiin kun menen nukkumaan ja sitten aamulla taas vapauteen... tämä ei ole mitää rakettitiedettä...

    • Tiuhti=mun oma kani

      Hm...Hei,olisiko joillakin neuvoa siihen asiaan,kun mun kanini nuoleskelevat puuta paljon!Kaikki puutavara käy nuoleskeltavaksi,mikään muu ei kyllä kelpaa!:)Hoidan kanejani hyvin ja vastuullisesti!Tuosta häkin puremisesta,vaikka kani saattaa purra kalteria,se ei aina tarkoita että se on huonossa hoidossa tai onneton.Kysyin itse asiaa eläinlääkäriltä asiasta ja hän sanoi että mikä on oma lempiharrastuksesi.Kanit näemmä tykkäävät jyrsiä kaltereita joka usein johtuu kylläkin vähästä liikunnasta ja purureskelu tavaroiden puuttummisesta!Mutta se voi olla myös ylipääsemätön haarastus,jota voi lievittää hankkimalla lisää pureskelu tavaraa ja lisää liikuntaa sitä tarvitseville(sanoin tämän yleisesti kaikille)
      :D

    • KaniFani

      Kaikilla ei pakosti saa olla kani kokoajan vapaana.
      Ja monet kanit "hakkaa" kaltereita. Jotkut kanit mölisee enemmän ja jotkut vähemmän. Tälle asialle ei voi paljoa tehdä mitään.

    • yuio

      meillä välillä puree poikakani kaltereita, vaikka saa olla 24/7 vapaana! myös kun en ole kotona ja myös yöllä. ja on oksaa sun muuta namua.

      että älkää heti väittäkö, että kyse on AINA siitä, että kani ei saa olla vapaana...en kyllä tiiä mikä tämän tilanne oli

    • Kaneista kyselevä

      Joo ei se välttämättä siitä johdu jotkut kanit saattaa vaan keksiä ja ajatella että tää onkin hauskaa kun omistaja tulee:)

      Mut jos johtuu tilanpuutteesta nii en sit kyl tiiä miten edetään ittellä kun vielä ei oo kania mut oon lukenut niihin:D

    • puupupetti

      Mulla on hermeliiniuros jolla ilmenee kaltereiden puremista myöskin, mutta kun sen päästää vapaaksi se tuhoaa jokaisen esteen mikä eteen sattuu tulemaan.

      Seinät on tuhottu ja matto revitty riekaleiksi. Ja tähän en syyksi usko olevan etteikö kani saa olla vapaana. Pidän sitä mahdollisimman paljon vapaana huoneessa joskus yötämyöten, mutta koska meillä on kolme kissaa niin niihinkään ei voi aina sataprosenttisesti luottaa. Olen kokeillut kuusenoksia, heinää, vessapaperin pahviosia, puita herkkutikkuja, näkkileipää; mitä nyt päähän pälkähtääkään. Mutta ei se aina ole niistä kiinnostunut vaan edelleen seinät matot, ja kalterit on mielekkäintä puuhaa. Komentaminen toimii yöllä, kun häkissä keksii mesota. Mutta näköjään ihmisen härnääminen on aika mukavaa..

      Kanini tykkää leikkiä nuorimman tyttökissan kanssa hippaleikkejä, mutta en uskalla jättää vahtimatta koska helpostihan kissa käyttäää kynsiä. Olisiko toisesta kanista ehkä seuraa? Mitä mieltä olette ? Voisin käyttää kania eläinlääkärissäkin jos hampaat vaivaavat...

      • Sedä

        Kanikaveri on aina kiva virike, mutta voi olla että se vain tykkää nakerrella paikkoja :) Ehkä voisit rajata sille suuren aitauksen, niin ettei se pääsisi "hampaiksi" kaikkeen? Esim taikakuutioilla?


      • Herttakerttu
        Sedä kirjoitti:

        Kanikaveri on aina kiva virike, mutta voi olla että se vain tykkää nakerrella paikkoja :) Ehkä voisit rajata sille suuren aitauksen, niin ettei se pääsisi "hampaiksi" kaikkeen? Esim taikakuutioilla?

        Vastauksesi tuli 4vuotta myöhässä, tuskin kani on edes enään hengissä kun omistaja valelee kalterit tabascolla.


    • Jenkoi

      Olette te ihmiset hävyttömiä! Ihminen kysyy apua\keinoja, niin te tuutte haukkumaan tuntemattomaa ihmistä ilman syytä!! Ja vain sen takia että kani jyrsii häkin kaltereita!!! Jumalauta mullaki kanit jyrsii vaikka vapaana ovat päivät!! kaikilla ei ole mahdollisuutta pitää kania yötä päivää vapaana... jos on vaikka lapsia jotka on lattialla... menkää ihmiset itseenne tai muuttakaa itse häkkiin ja pysykää siellä, mutta ei tarvi tulla tänne haukkumaan koska ette tunne ihmistä!!!!!!!

    • Sitä vaa

      Meidänkin kani jyskyttää kaltereita koska haluaa ruokaa....
      Ja kanimme pääseee juoksemaan aina jotain 5 päiväl ja aamul noin 30 min Ja ainako laitetaa jotain ruokaa nii se ei jyskytä niin suosittelen laittamaan paljon virikkeitä yöksi esim aktivointi pallo jonne laitat nameja sisään niin se pyörittelee vaan sitä ! Ja meidän kania ei voi pitää yöllä pois häkistä tai sillonku kukaa ei vahi koska se hyppää sängylle pissaamaaan tai sitte se puree lipastot rikki

    • ...

      Minun kani puri myös häkin kaltereita, en alkuun tiennyt syytä mutta syynä on se että kani haluaa/tarvitsee enemmän vapautta eli aina kun voit pidä kani pois häkistä niin minä teen (:

    • :)pupu

      meillä sama juttu :D Luultavasti haluaa vain pois häkistä.? :)

    • timpouritim

      kalterien purenta loppuu, kun valmistat uuden häkin pleksistä, eli läpinakyvstä vahvasta muovimaisesta aineesta. Sileästä åpinnasta kanikaan ei saa hampaillaan kiinni. Pleksiä myydään ainakin muovikaupoissa (eterna) tai ehkä rakennusliikkeist. Myöskin muut levyt jopa sileä åelitkin käy. Ja kun teet hkin. voit tehdä siitä tarpeeksi suuern ja viakka kahden kerroksen viritelmän. Levyt vopi kiinnittää toisiinsa poraamalla levyihin reikiä ja kyttämällä rautalankaa tai ruuveja

    • Kanihullu0

      Se kannattaa päästää vapaaksi! Minunkin kani puree häkkiä, kun haluaa sieltä pois.

      • vapaana.aina.kun.voi

        Aina ei voi päästää vapaaksi. Minulla kani saa olla työpäivinä aamuisin vapaana n. 30-45min. Ja kello n. klo 15-16 jälkeen n. klo 22-24 asti, eli n. 8-10h päivässä. Vapaapäivinä monesti aamusta iltaan, toki silloinkin joutuu häkkiin, jos täytyy lähteä kotoa.

        Yksin ei uskalla vapaaksi jättää eikä yöksi. Kani tykkää hyppiä sohvalle ja sänkyyn, ja jos ei ole häätämässä, niin yleensä lirauttaa sinne pissat. Sohvalle ja sänkyyn hyppimistä ei ole helppo estää. Ei niitä oikein aidatakaan voi, ja kani hyppää kuitenkin jopa 70-80cm korkeiden esteiden yli.

        Sen takia ei voi pitää vapaasti vapaana tai päästää esim. keskellä yötä vapaaksi, jos alkaa kalistelemaan häkkiä. Kun ei kiinnitä huomiota, niin ei se yleensä kauan jaksa. Jos taas menee kieltämään, niin oikein innostuu lisää, kun huomaa tulleensa huomatuksi.


    • Kääpiölupan_omistaja

      Meidän kano jyrsii kun alkaa hampaat puhjeta.

    • muyskytär

      Hei!Se johtuuu siitä,että kani on stressaantunut jostakin syystä.Voit rauhoittaa sitä,vain ja ainoastaan puhumala,ja ennen kaikkea ole rauhallinen.

    • Anonyymi

      Moi, voisiko joku kertoa miten siivoon kanin häkkiä. Kun Lapiosta menee kaikki läpi.

      • Anonyymi

        voi jeesus


      • Anonyymi

        lue netistä jos et kerta ole vielä tajunnut, olet varmaan 09 luokkaa jos et osaa kirjoittaa nettiin ”häkin siivous” tai KANNATTAISIKO KANILLE HOMMATA MIELUMMIN OIKEAN KOKOINEN HÄKKI JONNE VOISI LAITTAA VAIKKA MATON POHJALLE kiesus


    • Anonyymi

      Minä olen ihan samaa mieltä. Kanin ei pitäisi olla häkissä

    • Anonyymi

      ootko päästäs sekasin. et selvästikkään tiedä kaneista paljoa ja olet hankkinut kanin ottamatta selvästi liian vähän eläimestä selvää!!!

      kani on tylsistynyt ja häkki on liian pieni. osta sille virikkeitä esim puisia, pajusta tehtyjä tai heinä leluja! oletan että käytössä on tehdashäkki joka on huono. täte ymmärrä että osta kanillesi hyvä häkki tai tee kahtesta koiranpentu aitauksesta kanille sopivan kokoinen oleskelu paikka. kanin täytyy jaloitella reiluja aikoja päivästä 1-2h MINIMISSÄÄN!!!!!! tai sitten alat pitää 24/7 vapaana kaniasi. riistät tältä elämän jos sillä ei ole tekemistä ja tulet siitä tänne valittamaan että kanisi pyytää lisää tilaa ja tekemistä!!! jos pidät kaniasi vapaana osta sähköjohtoihisi suojaa (rautakaupoista saa) tai aitaat alueet jolle tämä ei saa mennä. sängyllä kanit viihtyvät ja pöydän tulisi olla tyhjä. tuoli olisi mukava jos ei liikkuisi jos kani sille hyppää.

      kiitos olen puhunut, äläkä jeesus mitään tabascoa tai muuta kalteriin laita kun kani syö sitä saattaa tulla kalliita, vakavia tai kuolemaan johtavia seurauksia!!

    • Anonyymi

      Se yrittää teroittaa hampaita

    • Anonyymi

      Meidän kani tekee sitä ainakin sen takia, että haluaa päästä pomppimaan. Meillä siis Kani pomppii koko talossa jonkun aikaa kunnes menee taas omaan häkkiin😆. Eli se ainakin meidän kanin kohdalla tarkoittaa sitä, että haluaa pois häkistä. Olisihan se nyt tylsää olla koko päivä häkissä… (Tiedän olen myöhässä tämän asian kanssa, mutta ajattelin että voisi auttaa seuraavia kuka tätä asiaa kaipaa :)

    • Anonyymi

      Vanha keskustelu jo mut silti jos kani puree kaltereita niin laittakaa jotain leluja kiinni niihin kaltereihin eikä mitään tabaskoa tai vaikka oksia ja jos ei kestä sitä meteliä niin ei kannata hommata kania

    • Anonyymi

      Kanillasi on stressi. Tee sille iso aitaus tai huoneasuta sitä vapaana.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      275
      2929
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      76
      1528
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1460
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      34
      1260
    5. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1190
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1187
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1109
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1067
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      1003
    Aihe