Armeija & koira?

tietämätön....

Semmonen kysymys kun oon 15 vuotias tyttö ja ajattelin mennä armeijaan sitten kun pääsen, niin ja mietin että koirankin haluaisin... Niin että jos ottaisin nyt koiran niin miten armeija? Jääkökäymättä, voiko se olla vanhemmilla sen aikaan eli noin puoli vuotta muistaako se minua enää vai voiko koiran ottaa mukaan sinne? Olen ihan hakusessa, kun nyt on mahdollisuus koira ottaa mutta se armeija... Miten te olette tehneet jos teillä on ollut vastaavan lainen tillanne?

10

2777

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ?????

      Armeijassa voipi vierähtää vuosikin! Eikä se ole sellainen paikka, että sinne voisi koiran mukaan ottaa.

    • kyllä voivat

      hoitaa koiraasi sen ajan, minkä olet armeijassa. Ethän nyt ihan kohta ole menossa sinne. Koirasi ehtii kasvaa aikuiseksi, jos otat sen nyt lähiaikoina. Ei se sinua unohda, sinähän käyt lomilla sen luona. Keskustele tuo asia valmiiksi vanhempiesi kanssa.
      Tuo on hieno piirre nuoressa tytössä, että haluat käydä armeijan ja kannat vastuuta mahdollisesta koirastasi sillä aikaa.
      Toivotan sinulle kaikkea hyvää matkasi varrelle.

    • Ärrieri

      sinne saa viedä koiria eikä poika/tyttöystäviä ;)
      Olet päättämässä ylä-astetta tänä keväänä iästäsi päätellen,eikö?
      Ennemminkin ajattelisin sijassasi tulevia jatko-opintoja?
      Onko siula mahdollisuus opiskella kotoa käsin vai onko muutto edessä?Tässä tapauksessa vuokraatko oman asunnon vai muutatko opiskelija-asuntolaan/soluun,sinne kun ei myöskään saa koiraa viedä.

      Mikäli joudut kauas kotoa opintojen ajaksi olisi ehkä parempi harkita koiran hankintaa vasta opintojen ja sen mahdollisen intin jälkeen?
      Mikäli olet tosiaan aidosti kiinnostunut koirista ja aioit suorittaa asepalveluksen niin silloin on taas uudet mahdollisuudet edessä.
      Oletko harkinnut esimerkiksi rajavartijan uraa,silloin työkaverisi voisi olla oma koirasi :)
      Tosin tuonne koiraohjaajaksi voi olla tunkua mut hyvä olla tavotteita joiden eteen työskennellä.

      • ruttu-nen

        Kyllä opiskelija-asuntolaan niin yksiöön kuin soluunkin voi viedä koiran jos muilla solun asukkailla ei ole mitään sitä vastaan. Itselläni on ollut kaksikin koiraa kolmen hengen solussa noin puoli vuotta kunnes sain oman yksiön. Ei varmaan kaikkialla hyväksytä lemmikkejä, mutta kyllä ainakin minä sain viedä. Nyt asun yksityiseltä vuokratussa kaksiossa, mutta edelleen moni ystäväni asuu solussa koiransa/koiriensa tai kissan/kissojensa kanssa.


      • Ärrieri
        ruttu-nen kirjoitti:

        Kyllä opiskelija-asuntolaan niin yksiöön kuin soluunkin voi viedä koiran jos muilla solun asukkailla ei ole mitään sitä vastaan. Itselläni on ollut kaksikin koiraa kolmen hengen solussa noin puoli vuotta kunnes sain oman yksiön. Ei varmaan kaikkialla hyväksytä lemmikkejä, mutta kyllä ainakin minä sain viedä. Nyt asun yksityiseltä vuokratussa kaksiossa, mutta edelleen moni ystäväni asuu solussa koiransa/koiriensa tai kissan/kissojensa kanssa.

        et on sellasiakin asuntoja :)
        Ite asuin yksityiseltä vuokratussa kämpässä et ei ollu noita ongelmii,mut parissa asuntolassa joissa asu kamuja niin niissä ei saanu olla lemmikkejä.


      • ruttu-nen
        Ärrieri kirjoitti:

        et on sellasiakin asuntoja :)
        Ite asuin yksityiseltä vuokratussa kämpässä et ei ollu noita ongelmii,mut parissa asuntolassa joissa asu kamuja niin niissä ei saanu olla lemmikkejä.

        asuntolat hyväksykään lemmikkejä, mutta aina tietty kannattaa kysyä. Minä aluksi luulin että joudun jättämään koiruudet kotiin vanhemmille siihen sakka että saan yksiön, mutta yllätys olikin suuri, kun sinne saikin viedä. Ei mun tosin tarvinnu asua siellä kuin vajaa puoli vuotta kun sain jo oman yksiön. Ei siinä kyllä mitään ongelmaa ollu ei sen puoleen, koirat sai olla vapaasti asunnossa, ei tarvinnut telkeä huoneeseen ja sain vapaaehtoista lenkitysapuakin. :))


      • tietämätön...
        ruttu-nen kirjoitti:

        asuntolat hyväksykään lemmikkejä, mutta aina tietty kannattaa kysyä. Minä aluksi luulin että joudun jättämään koiruudet kotiin vanhemmille siihen sakka että saan yksiön, mutta yllätys olikin suuri, kun sinne saikin viedä. Ei mun tosin tarvinnu asua siellä kuin vajaa puoli vuotta kun sain jo oman yksiön. Ei siinä kyllä mitään ongelmaa ollu ei sen puoleen, koirat sai olla vapaasti asunnossa, ei tarvinnut telkeä huoneeseen ja sain vapaaehtoista lenkitysapuakin. :))

        Aivan uutta minulle nuo sotakoira, solu jutut ja melkein kaikki muukin :) Mutta tosiaan olen keskustellut äitini kanssa tästä ja lupautui hoittamaan koiraa sen armeijan aijan kesti mitä kesti :) Ja siitä jos nyt muutan johonkin tollaaseen solu juttuun niin etsin sellaisen mihin voi sen koiran viedä, mutta asiahan ei ole näin yksin kertainen mitä kirjottelen/kuvittelen esim. voi han olla että siihe solu hommaan mihin haluan mennä niin ei otetakkaan koiraa ja sitten huomaan että toisia samallaisia paikkoja ei ole lähellä ja silleen... Mutta olen valmis ottamaan päänsärkyä siitä mihin menen koiran kanssa :)


    • Anonyymi

      Mäkin oon tyttö ja ajatelin myös mennä armeijaan. Minä otan sinne koiran mukaan koska ne on mulle niin tärkeitä. Sitten ei tule tylsää kun on joku kenestä pitää hulta🙂

    • Anonyymi

      Voi taivas näitä aloituksia...!!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      50
      5035
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3307
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1452
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1295
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      990
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      898
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      806
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      738
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe