kuvan koon pienennys

kuinka?

Minulla on kuva 3.5 Mt koko. Se pitäisi pienentää kokoon alle 1.5 Mt. Keltainen Pörssi myynti-ilmoitus ei hyväksy noin suurta kokoa (JPEG-kuva).


Kuinka tämä tapahtuu?

20

26642

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • esi merkki

      Kopioi kuva työpöydälle, napsauta oik. hiiren napilla -> lähetä -> sähköpostin vastaanottaja
      Kysyy aukeavassa ikkunassa pienennetäänkö kuvakokoa, anna lupa pienentää. Lähetä itsellesi. Saat paluupostissa itsellesi pienennettynä sen kuvasi, jos se on vieläkin liian iso, toista toimenpide. Melko helppoa :O)

      • ei ei ei....

        Ei tuke mitään ilmoituksia pienentämisestä. Eikä edes liitetiedosto aukea...kele.

        Pakko olla joku helpompi keino. Ei ole kovin ihme asia, en vain osaa.


      • pietu2

        Toimii outlookissa. Onko Picasassa mahdollisuutta pienentää kuva. Ohje ei ole suomenkielinen, joten kysyn täältä.


    • mikä lienee helpointa

      Jos sulla on Windows niin Painprushissa voit muuttaa tiedostomuotoa esim vähentämällä värien määrää tallentamalla sen kuvan eri formaattiin kuten .gif jossa on vain vajaa kolmesataa väriä paletissa.

      • ei gif kelpaa

        Mutta Kelt.Pörssi vaatii jpg. tiedostona.


      • onnistua
        ei gif kelpaa kirjoitti:

        Mutta Kelt.Pörssi vaatii jpg. tiedostona.

        No joo nyt onnistui. Se muuttui Paintissa 1.28 Mt kokoon ihan itsestään.


    • Ananasvakuuttaja

      3,5Mt koko tarkoittaa, että sen resoluutio on aika suuri, vissiin suoraan digikamerasta otettu kuva? Resoluutio varmaan joku 2000xjotain.

      Sun kannattaa ladata joku ilmainen kuvankäsittely ja muuttaa siellä sitten sen kuvan kokoa. Keltaiseen pörssiin varmasti riittää joku 800x600 kokoinen jpg, vie alle 1Mt.

      • oli tehty....

        Joo digikameralla otin kuvan. Tässä on tällainen kameran oma käsittelyohjelma en vaan löytänyt sieltä mitään pienennysjuttua.

        Jaa en tiedä olisiko voinut kameralla (se on kameran muistissa se kuva) sen asetuksista pienentää kokoa...


      • tietysti
        oli tehty.... kirjoitti:

        Joo digikameralla otin kuvan. Tässä on tällainen kameran oma käsittelyohjelma en vaan löytänyt sieltä mitään pienennysjuttua.

        Jaa en tiedä olisiko voinut kameralla (se on kameran muistissa se kuva) sen asetuksista pienentää kokoa...

        Niin tietysti olisin voinut ottaa sen kuvan uudelleen 1 megapikselin asetuksella. minulla on kamerassa sellainen että voi ottaa 1, 2, 3, 4 , 5. 6 tai 7 megapikselin kuvia....


    • Digkuva

      Lataa ilmainen kuvan käsittely ohjelma,niitä on useampia, en tiedä saako tässä mainostaa. Minulla Canon kamerassa,kolme eri kuvan kokoa.Kuvan käsittely ohjelmalla kuva pienenee hetkessä ja voi myös rajata,ottaa kuvasta irti.

      • Ananasvakuuttaja

        Aloittaja taisi jo saada kuvansa kuntoon, mutta laitan vielä tähän ohjeen:

        Lataa vaikka Photofiltre ja asenna se tolla tiedostolla, sitten avaat sen.

        http://photofiltre.free.fr/utils/pf-setup-en.exe
        (saa suomeksikin kun asentaa sieltä sivuilta kielipaketin)

        File --> Open --> etit kuvan --> valitset sen ja painat Open ---> kuva avautuu näytölle.

        Sitten valikkoon Image ---> Image Size ---> Kohta New Size ---> Width kohtaan kirjotat 800 height kohtaan 600 --> sitten painat Ok ---> kuvan resoluutio muuttui.

        Nyt talletat kuvan uuteen tiedostoon, ettei alkuperäinen muutu ---> Valikosta File ---> Save As --->Kirjoita File name kohtaan nimi jolla haluat sen tallettaa, vaikka kirjoitat b nimen loppuun ---> Sitten painat Save.

        Kuvan pitäisi olla nyt sitten talletettuna uudeksi tiedostoksi koossa kuvakoossa 800x600 ja tiedoston koko varmaan alle 1Mt.


      • xx_xx_xx

        palstalla on yleensä tuotemerkit ollu esillä ja porukka kehunu tai haukkunu ihan nimeltä tuotteita. Joten luulisin että saa mainostaa joten kerro vaan vapaasti jos tiiät hyviä ilmasia ohjelmia.

        Ite oon jonkin verran käyttäny GIMP 2:sta ja erittäin hyvä ohjelma ilmaisohjelmaksi. Tosin kuvakoon muuttaminen ei ole täysin aloittelijalle ihan yksinkertaista, varmaan löytyy ohjelmia jossa saa esim yhellä klikkauksella (tai parilla) kuvan sähköpostikokoon joka tähänkin tilanteeseen olis varmaan hyvä koko.


      • Digkuva
        xx_xx_xx kirjoitti:

        palstalla on yleensä tuotemerkit ollu esillä ja porukka kehunu tai haukkunu ihan nimeltä tuotteita. Joten luulisin että saa mainostaa joten kerro vaan vapaasti jos tiiät hyviä ilmasia ohjelmia.

        Ite oon jonkin verran käyttäny GIMP 2:sta ja erittäin hyvä ohjelma ilmaisohjelmaksi. Tosin kuvakoon muuttaminen ei ole täysin aloittelijalle ihan yksinkertaista, varmaan löytyy ohjelmia jossa saa esim yhellä klikkauksella (tai parilla) kuvan sähköpostikokoon joka tähänkin tilanteeseen olis varmaan hyvä koko.

        Minulla on Paint.NET ilmainen kuvan käsittely ohjelma saa myös suomenkielisenä, on kevyt ja helppo oppia.Tuttavilla on PhotoShop ja toisella Gimp, Gimpin esitteessä sanotaan ei aloittelijalle.


      • Ananasvakuuttaja
        Digkuva kirjoitti:

        Minulla on Paint.NET ilmainen kuvan käsittely ohjelma saa myös suomenkielisenä, on kevyt ja helppo oppia.Tuttavilla on PhotoShop ja toisella Gimp, Gimpin esitteessä sanotaan ei aloittelijalle.

        Itse jätin aikoinaan Paint.netin pois omista kuvioista, kun etsin nopeasti toimivaa, ilmaista ja yksinkertaista kuvankäsittelyä, sillä se tarvitsee lisähärpäkkeen toimiakseen. Microsoftin joku .NET ympäristön. Päädyin sen takia Photifiltreen joka on tosi simppeli ja nopea, eikä vaadi mitään lisäkkeitä toimimiseen.

        GIMP tosiaan on sitten jo paljon vaativampi ja sekavampi, kun siinä on sen verran enemmän ominaisuuksia kiva ikkunointi.

        Itse olin sen kanssa täysin hakusessa ensimmäisillä kerroilla, vaikka Photoshopista olikin kokemusta. Mutta kun siihen lopulta tottu ja oppi missä mikäkin toiminto oli, niin nykyään sen kanssa ei ole käytössä ongelmia. Loistava ohjelma, kun tietää mitä eri toiminnoilla pystyy tekemään :-)


      • Digkuva
        Ananasvakuuttaja kirjoitti:

        Itse jätin aikoinaan Paint.netin pois omista kuvioista, kun etsin nopeasti toimivaa, ilmaista ja yksinkertaista kuvankäsittelyä, sillä se tarvitsee lisähärpäkkeen toimiakseen. Microsoftin joku .NET ympäristön. Päädyin sen takia Photifiltreen joka on tosi simppeli ja nopea, eikä vaadi mitään lisäkkeitä toimimiseen.

        GIMP tosiaan on sitten jo paljon vaativampi ja sekavampi, kun siinä on sen verran enemmän ominaisuuksia kiva ikkunointi.

        Itse olin sen kanssa täysin hakusessa ensimmäisillä kerroilla, vaikka Photoshopista olikin kokemusta. Mutta kun siihen lopulta tottu ja oppi missä mikäkin toiminto oli, niin nykyään sen kanssa ei ole käytössä ongelmia. Loistava ohjelma, kun tietää mitä eri toiminnoilla pystyy tekemään :-)

        Hei kun latasin Paint.Netin kaikki tuli mukana en tiedä mitä tarkoitit lisä härpäkkeellä.Kyllä ohjelmia löytyy, minulle suositeltiin Picasaa myös.Katson mikä tämä Photofiltre on,PaintNetiin olen ollut tyytyväinen,minua opetettiin jotta mitä yksinkertaisempi ja kevyempi ohjelma on sitä paremmin oppii ohjelmaa/ ohjelmia käyttämään.


      • Ananasvakuuttaja
        Digkuva kirjoitti:

        Hei kun latasin Paint.Netin kaikki tuli mukana en tiedä mitä tarkoitit lisä härpäkkeellä.Kyllä ohjelmia löytyy, minulle suositeltiin Picasaa myös.Katson mikä tämä Photofiltre on,PaintNetiin olen ollut tyytyväinen,minua opetettiin jotta mitä yksinkertaisempi ja kevyempi ohjelma on sitä paremmin oppii ohjelmaa/ ohjelmia käyttämään.

        Voi olla, että sitä Paint.nettiä on muutettu jo sillai, ettei tarvitse erikseen latailla mitään lisäajureita. Ite koitin sitä viimeksi varmaan vuosi pari sitten, silloin piti ladata Microsoftin .NET Frame Network, että sen sai toimimaan.

        Picasaakin kokeilin joskus, mutta en ollut tyytyväinen siihenkään.


      • Digkuva
        Ananasvakuuttaja kirjoitti:

        Voi olla, että sitä Paint.nettiä on muutettu jo sillai, ettei tarvitse erikseen latailla mitään lisäajureita. Ite koitin sitä viimeksi varmaan vuosi pari sitten, silloin piti ladata Microsoftin .NET Frame Network, että sen sai toimimaan.

        Picasaakin kokeilin joskus, mutta en ollut tyytyväinen siihenkään.

        Katsoin kaikki ohjelmat, oli neljä Framework;ia kolme 1,1 ja yksi 2,o. Kaikki tuli mukana,mihinkä kokoon pienennät kun lähetät esim: s-postissa,minun tuttavista toiset haluaa kuvan isona toiset jotta pienennän tänään pienensin 193 kt,lähetän kolme kuvaa kerralla.


    • niinkun-can

      Mulla on canon 400d . olisikio toi paint.net sopiva, olen vasta nyt ostanut kamerani .
      Haluaisin saada myös saada tekstin kuvaani? Auttakaa vanhaa ukkoa/uutta kuvaajaa. Kiitos
      niinkun-can

    • Kuvankäsittelyohjelmalla pudotat resoluutiota ja säädät pakkaussuhdetta lisää.

    • paintteri

      Ihan paintilla onnistuu, muuta kokoa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      90
      3910
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      604
      3717
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      43
      3702
    4. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      13
      2351
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      63
      2291
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      327
      1988
    7. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      123
      1967
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      187
      1806
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      28
      1479
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1372
    Aihe