Kiiltävä & keltainen meikkinaama

Apua !!!

Elikkäs olen kärsinyt seuraavasta ongelmasta aina. Ihoni ei ole luonnostaan tasainen ja finnejä ilmestyy naamaan aika ajoin riippumatta ruokavaliosta. Siispä turvaudun meikkeihin.

Ongelmanani on kasvojen rasvoittuminen. Tosin poskipäistä nassu on joskus todella kuiva. Käytän kaikista vaaleimpia sävyjä, mitä marketeista löytyy (Lumenen puuteri sävyä 0, Lorealin True Match N1 tms). Ensinnäkin kahden tunnin jälkeen meikkaamisesta naama loistaa kuin Naantalin aurinko, eikä naamaan voi lainkaan koskea, kun meikki on aivan rasvamainen ihon rasvan puskiessa läpi. Toisekseen ihollani kauniin vaalea meikki alkaa päivän mittaan taittumaan keltaiseksi. Loppuillasta naama on kuin hävityksen kauhu. Joutuisin meikata kolmesti päivässä pärjätäkseni.

Jos joku vain osaisi sanoa mikä auttaa ja voisiko jokin meikki (kalliimpikin merkki) auttaa minua, olisin kiitollinen.. :/

4

687

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kosteusvoidetta

käytät meikkivoiteen alla?

• Apua !!!

Aiemmin en ole käyttänyt mitään kosteusvoiteita säännöllisesti. Nykyään käytän Lorealin Happydermiä, tuntuu olevan liian raskasta meikin alle, joten olen käyttänyt myös Yvesiltä tilattua Bio Specific sarjan rasvaa. Ehdotuksia hyvän kosteusvoiteen suhteen ottaisin myös vastaan!

Nyt ostin jotain meikinpohjustusvoidetta. Apua tuskin siitäkään on. Yleensä mattapinnan antavat voiteet kuivattavat vain poskipääni. Uskomatonta että lähes valkoinen meikkivoidekin muuttuu naamallani päivän mittaan niin, ettei minua kiinalaisesta erottaisi.

• Mimo*

Primeriä meikkivoiteen alle, auttaa paljon.

• schwarzkopf

Sulla on siis rasvainen akneiho ja kuivat poskipäät eikä pohjameikki pysy hyvännäköisenä koko päivää? Mulla on sama ongelma ja olen ratkaissut sen vaihtamalla fluidimeikkivoiteen mineraalimeikkeihin tai jättämällä meikkivoiteen kokonaan pois.

Teen siis pohjan niin, että levitän silmän alle, liikkuvalle luomelle ja kulmaluulle valokynää (molemmat silmät tottakai...), piilotan finnit peitetuotteella ja viimeistelen aurinkopuuterilla, poskipunalla ja puuterilla. Kulmiin kulmavahaa, ripsiin taivutus, ehkä myös jotain luomiväriä.

Tällä tavoin kun tekee hyvin luonnollisen meikin ei niin pistä silmään se rasvaisuus. Mä en myöskään jaksa tapella luontoa vastaan. Jos naama on rasvainen ja finninen, sitten on. Onneksi itsellä on finnejä vähemmän nyt kun olen vähentänyt meikin määrää. Sun aknes kuulostaa kuitenkin hormoniperäiseltä ja sille löytyy oma palstansa täältä (Terveys-osion alta). Kuivia poskipäitä voisit kokeilla kuoria esim. sokeri ja öljy-seoksella. Kosteuttamiseen koko kasvoille Humektan ja poskipäille Aqualan L. Näitä saa apteekista muutamalla eurolla taskupakkauksina.

Varmaan tiedät jo ongelmastasi ja sen hoidosta paljon mutta tässä nyt tuli muutama neuvo. Toivottavasti saat ihosi kuntoon.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      236
      4016
    2. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      123
      2317
    3. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      82
      1996
    4. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      141
      1481
    5. Mistä kehon osasta

Pidät minussa eniten?
      Ikävä
      77
      939
    6. Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan

Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein
      Maailman menoa
      127
      937
    7. Hotelli kainuu

Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!
      Kuhmo
      37
      930
    8. Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?

Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!
      Luterilaisuus
      331
      860
    9. Pitäis vaan lopettaa

Sinun kanssa yhteydenpito. Alkaa vaan haluamaan enemmän ja tuskin lopulta mikään kohtaisi. Ja ikävä vaan kasvaa ja lähei
      Ikävä
      8
      847
    10. J. Rinta-Joupilla jättimäinen veropetosvyyhti

Seinäjoen keskustan kiinteismiljonäärit olleet jo pitkään ahtaalla ja liittykö J. Rinta-Jouppikin rintamaan? https://yl
      Seinäjoki
      62
      770
    Aihe