Auttakaa tyhmää&nuorta !

-Nuorikki-

Olen kirjoitellut tästä samasta ongelmasta ennenkin tänne palstalle. Joskus 2003 tammikuussa kai?.. Nyt jo etukäteen, suuri kiitos niille, jotka kehtaavat/yrittävät auttaa minua!

Ongelmani on laihduttaminen. Olen 13-vuotta,
ja olen laihduttanut n.vuoden. Kiloja on lähtenyt 16kg. Vuoden 2002 syksyllä minua vaivasi vakava masennus, johon liittyi itsemurha-yrityksiä ja viiltelyä ym... Laihdutuskeinoni oli varsin typerä: Elin vain aamupalalla ja liikuin todella paljon. Usein myös oksensin ruokani ulos tahallisesti. Saman vuoden marraskuussa laihduttamiseni meni ehkä liian pitkälle, kun olin syömättä n.viisi päivää. Jouduin tiputukseen terveyskeskukseen. Silloin olin niin huonossa kunnossa, että otin kyllä opikseni! Tai no, ainakin kuukaudeksi. Joulukuu meni suht.hyvin,
ja söin melkein normaalisti. Mutta sitten tammikuussa.. Olin niin, niin masentunut etten siihen sanoja keksinyt. Itkin joka yö itseni uneen, viiltelin aina vain enemmän ja rankaisin itseäni siitä, että olin syönyt.
Syksystä (n.syyskuusta) tammikuuhun olin laihtunut 13kg. Ystäväni alkoivat olla huolissaan ja niin olin itsekin: söin päivään yhden hedelmän, enkä edes juonut mitään. Jos nimittäin juon jopa pelkkää vettä, niin tunnen lihovani.

Silloin tajusin, että tarvitsen apua. Hankkiuduin terveydenhoitajalle, joka määräsi minulle psykiatrin. Tuolloin oli maaliskuu.
Psykiatrin hoiviin pääsin vasta toukokuussa, joka totesi heti, että poden anoreksiaa.
Sain masennuslääkkeet, rauhoittavat-ja paniikkilääkkeet. Koko kesä meni laihduttaessa, ja laihduin vain 3kg. Nyt en ole käynyt psykiatrilla n.kahteen kuukauteen, ja minusta tuntuu että masennus pahenisi entisestään..

Toukokuun,kesäkuun ja heinäkuun olin viiltelemättä. Nytpä vain aloitin sen uudestaan, kun huomasin läskin vatsani ympärillä ja hölskyvät reiteni.. =( Ylipainoinenhan minä olen vieläkin, vaikka olen laihtunut 16kg.
(mittani ovat 163cm/56kg) Vatsan ympärys on 84cm ja reiden 56cm. Ranteen ympärys 14,8cm...

Tässäpä siis teille minua älykkäämmille pari kysymystä.
1. Kuinka paljon minun pitäisi laihduttaa,
että pääsisin hoikan/laihan mittoihin?
2. Lihottavatko masennuslääkkeet? Riippuu varmaan merkistä? En satu muistamaan omaa merkkiäni.
3. Tämä kysymys ei ehkä kuulu tälle palstalle, mutta kysyn samantien: Voiko anoreksia uusia?
4. Jos minun ikäiseni/kokoiseni tyttö syö päivässä n.448 kaloria päivässä(kuten nykyään), niin laihdunko? kuinka nopeasti? Onko kyseinen kalorimäärä laihduttajalle liikaa, kuten itse luulen?

Pelkään, että masennus ja laihduttamiseni alkavat vain pahentua, mitä enemmän laihdutan.. en vain osaa lopettaa! silti, meinasin jopa hankkia ns.laihdutustabletteja, joilla laihtuisin jopa 10kg 14 päivässä. Aion kylläkin hankkia kyseiset tabletit vieläkin.. mutta pahentaisiko se ongelmaani? Oloni on niin sekava.. =(
yrittäkää ymmärtää. Masennus vaivaa, kauhea tehodieetti päällä ja koulu käy päälle...

Kiitos, te rakkaat hyvät ihmiset, jotka edes yrittivät auttaa minua! kiitos.
Psykiatrini vain tunkee minulle lääkkeitä eikä auta minua yhtään..

Tsemppiä kaikille laihduttajille! Haluamaan tulokseen kyllä pääsee, jos on tarpeeksi tahdonvoimaa. Olkaa oma itsenne ja olkaa iloisia.
Lämmintä ja kaunista syksyä kaikille!

Rakkain terveisin, Nuorikki.

3

739

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lizziez

haluisin alkaa mailailee sun kans.. jos kiinnostaa niin pistäpä mailia:)

[email protected]

• Jelppaaja

Toivottavasti tämä oli pilaa, mutta jos ei ollut, niin...

Ensiksikin painosi on nyt juuri ihanteellinen, eli sinun ei tarvitsisi laihtua yhtään, olet juuri sopivissa mitoissa!

Toiseksi, syöt aivan liian vähän, sinun pitäisi syödä ainakin kaksi kertaa noin paljon. Siltikin peruskulutuksesi olisi enemmän kuin saamasi energia, eli laihtuisit. Mikäli liikut paljon tai edes jonkin verran, voisit hyvin syödä jopa kolme kertaa niin paljon kuin tällä hetkellä.

Jos sinusta tuntuu, että nykyisestä psykiatristasi ei ole apua, niin voisitkohan yrittää päästä toisen psykiatrin vastaanotolle? Minusta nimittäin kuulostaa siltä, että tarvitset edelleen psykiatrin apua...

• Maria

Aloin melkein itkemään säälistä ja kiukusta kun luin viestisi...ÄLÄ tyttö pieni tuhoa elämääsi moisella pelleilyllä!Itse vakavasta syömishäiriöstä/masennuksesta kärsineenä tiedän kyllä mistä puhun.Olen sua kymmenisen vuotta vanhempi ja hiljalleen toipumassa ruokahelvetistä.Sun tapauksessasi ei ole kyse (terveellisestä)laihduttamisesta vaan nimenomaan syömishäiriöstä.Älkää sekoittako noita kahta käsitettä keskenään!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      113
      4802
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3493
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2420
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      50
      1538
    5. Minulla on käsitys

Ettet ole kovin se k s uaalinen ihminen.
      Ikävä
      36
      1473
    6. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      39
      1349
    7. Jätä minut rauhaan

En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv
      Ikävä
      23
      1212
    8. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      14
      1202
    9. 165
      1079
    10. On varmaan turn off

Mutta olen tosi kokematon.
      Ikävä
      27
      1078
    Aihe