oksettaa tämä nykymeno
tappaminen ja vittuilu on nykyään suotavaa
ja jos et vittuile olet nössö
petturuus on hyväksyttyä
että voi ärsyttää tää nykymeno
1900-1929 syntyneet tietää mitä on tosielämä
ei sitä 1970-2003 syntyneet edes tiedä
mitä on edes kunnioitus tai hyvät käytöstavat
mutta sikailun ja törttöilyn 10-30 vv.
osaa opettamattakin, hemmetin hemmetti!
niin ja arkkipiispa Jukka Paarma on sitten kai
isänmaanpetturi, täh ?
pluralismi, liberalismi, kapitalismi
siinäpä kerrakseen moskaa ihmisen taakaksi
ja ns. common sense unohdetaan tyystin
Adolf Ehrnroothin ja Mauno Koiviston
puheilla ei ole mitään painoa
että voi risoo tämmönen
arvot & etiikka
9
293
Vastaukset
- Jane
Minua ei okseta.
Aivan: "tappaminen ja vittuilu on nykyään suotavaa".
Tosiaan vaikutaa useasti siltä, että "jos et vittuile olet nössö2 ja että "petturuus on hyväksyttävää".
Kyllähän nykymeno joskus ärsyttää.
1970-2003 syntyneet tietävät ja oppivat tietämään, mitä on tosi elämä. Elämän arvot vain ovat muuttuneet, koska olosuhteetkin ovat muttuneet ihan toisiksi, kuin mitä ne olivat 1900-1969.
Tosi on, että kaupungin keskustassa ei viikonloppuisin humalassa törttöileviä nuoria näy, vaan ne kadut ovat täynnä 19-40 vuotiaita umpikännissä seinille kuseskelevia ja katua pitkinpoikin konttaavia baareista palaavia ja nakkarille öristen jonottaman pyrkiviä nuoria aikuisia.
Paarma on ok.
Kaikki ismit ovat taakka toislle ja toisille helpotus.
"Common sense unohdetaan tyystin"!!!
kai joku diggaa Ehrnroothia ja Koivistoakin. Itse diggailen enemmän Astrid Lingrenin kirjojen sanomaa - olen aikuinen.
Joskus se risoo, joskus huvittaa ja joskus ei herätä niin mitään.- Y.B
Pieni enkun oppitunti tähän väliin.
- Vaisnava
Olen samaa mieltä siitä, että vanhat suomalaiset ovat yleistäen lämpimämpää, suvaitsevaisempaa ja viisaampaa seuraa kuin nuoret suomalaiset. Suurin selitys lienee sota-aika, jonka aikuisena kokeneet ovat useimmiten oppineet jakamaan ja olemaan valittamatta pikkuasioista.
Kaikella ikävällä on meille sanoma, jota kuuntelemalla saamme tilaisuuden parantaa karmisia asemiamme.- Jane
Selitys voisi olla myös iässä.
Sota-aikana eläneet ovat nyt vanhuksia ja vanhempia. Sitä keski-iän jälkimmäisellä puolella alkaa muuttua suvaitsevaisemmaksi.
Ihan samanlaisia ne ihmiset olivat sota-aikana ja sen jälkeenkin. Suvaitsemattomia, oman etunsa tavoittelijoita jne. - Vaisnava
Jane kirjoitti:
Sota-aikana eläneet ovat nyt vanhuksia ja vanhempia. Sitä keski-iän jälkimmäisellä puolella alkaa muuttua suvaitsevaisemmaksi.
Ihan samanlaisia ne ihmiset olivat sota-aikana ja sen jälkeenkin. Suvaitsemattomia, oman etunsa tavoittelijoita jne.Toivon, että olet oikeassa ja minä väärässä.
- Cuthalu
Jane kirjoitti:
Ihan samanlaisia ne ihmiset olivat sota-aikana ja sen jälkeenkin. Suvaitsemattomia, oman etunsa tavoittelijoita jne.Vanhukset ovat yleensä kaikkea muuta kuin suvaitsevia erilaisia asioita kohtaan. Ja yleensä ihmiset muuttuvat pikemminkin konservatiivisemmiksi kuin suvaitsevaisiksi iän lisääntyessä.
- Mooses
Katsonolevani ihan sivistynyt ja moraalinen henkilö. Vaan enpä näe Koiviston presidenttiajassa suurtakaan moraalisuutta. Äijä puolusti rötösherroja yms. Ei ole suutaan avannut missään "moraalisessa" asiassa. Ehnrooth fraasikone joka näkyy jo pistäneen suunsa kiinni.
- Cuthalu
Moraali muodostuu siitä mitä yleisellä tasolla pidetään oikeana, näin ollen moraali ei ole perustellusti tavoittelemisen arvoinen. Nimittäin yleinen moraalisääntö tuntuu olevan, että alkoholia saa käyttää mutta kannabista ei, vaikka WHO on todistanut kannabiksen vähemmän haitalliseksi aineeki. Usassakin jossain on moraalin mukaisesti oikein tuomita ihmisiä kuolemaan jne...
- Cuthalu
"ei sitä 1970-2003 syntyneet edes tiedä "
Näytät sinäkin sortuvan vääryyteen nimeltä yleistäminen...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin Enter-napilla tehdään miljardi euroa - Helsingissä
"Ei se nyt niin kovin ihmeelliseltä näytä. Tavallinen nappi, musta muovinpala, joka kököttää parikymppiä maksavan mustan1711163Eipä tunnu se "pedofilia" huuto kiinnostavan
Lähinnä se sekohäirikkö ressukka joutuu itse vastaileen itselleen, mitään näkyvyyttä ei saa, palstalla ylipäätään on hyv8010281- 514353
- 244067
Perussuomalaiset kirjoittaa vain positiivisista uutisista
Ei tarvitse palstaa paljon seurata, kun sen huomaa. Joka ainoa positiivinen uutinen Suomen taloudesta tai ylipäätään, ni134028Jätä minut rauhaan
En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv353816Ben Z: "SDP ei ole ollut 50 vuoteen näin huolissaan velasta"
"– Olen ollut eduskunnassa noin 50 vuotta, eikä SDP ole koskaan ollut niin huolissaan velasta kuin nyt. Se on tietysti h573719No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol413553- 533253
- 422975