!MAMA NUUDELIEN KALORIT?!!!?

Nimetön

Pääni on nyt aivan pyörällä. Mama nuudelipaketissa lukee,että 100 grammassa valmista keittoa on n. 60 kcal(eri mauissa eroja).No, jos nyt teen näitä Mama nuudeleita ja en syö niitä keittona vaan kaadan sen keitinveden pois ja tosiaan,tuossa pussissa on n. 60 grammaa niitä nuudeleita niin kuinka paljon tässä annoksessa on kaloreita?? koska eikö nuudeleiden paino muutu,kun vesi imeytyy niihin? mutta vedessä ei ole kaloreita,en tajua en tajua! itse ajattelin että niissä olisi n. 40 kaloria per pussi. JA ENTÄ JOS syön näitä nuudeleita kuivina(maistuu muuten todella hyvältä,nam)? onko silloin yhdessä pussissa n. 40 kaloria vai mitä ihmettä??

78

104108

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mielestäni

      Vedessä ei ole kaloreita.
      Kalorit ovat kuiva-aineen mukaan.
      Eli kalorimäärä pysyy suunnilleen samana söit nuudelit kuinka tahansa.
      Jos pussissa on 60g nuudeleita, kalorimäärä pysyy samana nautitko nuudelit sellaisenaan, keitossa vai ilman keitinvettä.
      Jos hyvin tarkkoja ollaan niin keitinveteen on saattanut muutama kalori liueta.
      Ei laihtuminen ole noin vähästä kiinni.

      • envuittu

        Nii säki pusnus


      • Anonyymi

        Nyt kyllä meni mäntyyn sun laskennat


      • Anonyymi

        samastun


    • ajattele vähän

      Okei, yhdessä desissä VALMISTA keittoa on 60 kcal. No, pussissa vissiin lukee, että lisää 3,5 desiä vettä ja keitto on valmis. Näin yhden pussin annos on 3,5 desiä. Eli koko pussin kalorimäärä on 3,5 kertaa 60 kcal. Eli olisko se 210 kcal? Jep, kyllä se on. En usko, että niissä mausteissa on ihan hirveästi energiaa, joten niiden poisjättämisellä ei ole paljon merkitystä. Eli söit ne kuivana tai keittona, pussin energiasisältö on sama. 40 kcal, hah. Eli vähemmän ku yhdessä omenassa? Popsi vaan noita välipalaks. :D

      • Anonyymi

        Lisään vielä, että tässä laskettu näköjään pelkkä vesi. Nuudeleiden paino tietenkin vielä lisäksi tuohon 3.5dl. Jos siis aivan tarkan kalorimäärän haluat.


    • laskija

      Kalorilaskuri.fi:n sivuilta löytyy, eli Mama-nuudeleissa on 490 kcal/100g. Siis kuivapaino.

      • laskija

        Eli siis jos yksi pussi on 60g, siinä on 294 kcal, söit sen pussillisen sitten kuivana tai keittona.


      • tillu
        laskija kirjoitti:

        Eli siis jos yksi pussi on 60g, siinä on 294 kcal, söit sen pussillisen sitten kuivana tai keittona.

        miten voi olla mahdollista, että siinä olisi yli 200 kaloria, jos kerran pussissa sanotaan, että 100 grammassa valmista keittoa on noin 60 kaloria...? Itse olen monesti ihmetellyt, että onko mamas nuudeleissa jokin virhe, koska kaikkien muiden nuudelien kyljessä kalorimääräksi sadassa grammassa sanotaan yli 300 kaloria...


      • .....
        tillu kirjoitti:

        miten voi olla mahdollista, että siinä olisi yli 200 kaloria, jos kerran pussissa sanotaan, että 100 grammassa valmista keittoa on noin 60 kaloria...? Itse olen monesti ihmetellyt, että onko mamas nuudeleissa jokin virhe, koska kaikkien muiden nuudelien kyljessä kalorimääräksi sadassa grammassa sanotaan yli 300 kaloria...

        1 ps nuudeleita 3,5 dl vettä = reilut 3,5 dl VALMISTA keittoa

        100g (n 1dl) VALMISTA keittoa sis 60 kcal

        siispä 3,5 dl VALMISTA keittoa = 3,5 X 60 kcal = 210 kcal

        ...ymmärsitkö?

        Muissa pakkauksissa kerrotaan mahdollisesti joko kuiva-aineen kalorit tai 1 annoksen kalorit, mikä on sama asia, koska vedessähän ei ole kaloreja ja eikös nuo nuudelihässäkät ole yhden annoksen kokoisia.


      • enymmärrä
        ..... kirjoitti:

        1 ps nuudeleita 3,5 dl vettä = reilut 3,5 dl VALMISTA keittoa

        100g (n 1dl) VALMISTA keittoa sis 60 kcal

        siispä 3,5 dl VALMISTA keittoa = 3,5 X 60 kcal = 210 kcal

        ...ymmärsitkö?

        Muissa pakkauksissa kerrotaan mahdollisesti joko kuiva-aineen kalorit tai 1 annoksen kalorit, mikä on sama asia, koska vedessähän ei ole kaloreja ja eikös nuo nuudelihässäkät ole yhden annoksen kokoisia.

        Mä en vaa jotenki siltikään ymmärrä että miten se voi mennä niin. pitäisköhä punnita se kypsä nuudeli ilman siis sitä vesihässäkkää ja kattoo paljon painaa ja niin no mut ÄÄH ku siinki lukee et valmis keitto,ei itsessään nuuudeli. ÄÄH


      • .......
        enymmärrä kirjoitti:

        Mä en vaa jotenki siltikään ymmärrä että miten se voi mennä niin. pitäisköhä punnita se kypsä nuudeli ilman siis sitä vesihässäkkää ja kattoo paljon painaa ja niin no mut ÄÄH ku siinki lukee et valmis keitto,ei itsessään nuuudeli. ÄÄH

        ..eli yhdestä pussillisesta tehty keitto on määrältään 3,5 dl ja se painaa 350g,
        siis sitä valmista keittoa on 350 grammaa,
        josta 100 g osuus sisältää 60 kcal.


      • Laskija
        ....... kirjoitti:

        ..eli yhdestä pussillisesta tehty keitto on määrältään 3,5 dl ja se painaa 350g,
        siis sitä valmista keittoa on 350 grammaa,
        josta 100 g osuus sisältää 60 kcal.

        Pieni pilkunn**sinta jos tähän sallittaneen niin valmiin keiton paino on siis 350g nuudelien kuivapaino.


      • hankalaa hankalaa
        ..... kirjoitti:

        1 ps nuudeleita 3,5 dl vettä = reilut 3,5 dl VALMISTA keittoa

        100g (n 1dl) VALMISTA keittoa sis 60 kcal

        siispä 3,5 dl VALMISTA keittoa = 3,5 X 60 kcal = 210 kcal

        ...ymmärsitkö?

        Muissa pakkauksissa kerrotaan mahdollisesti joko kuiva-aineen kalorit tai 1 annoksen kalorit, mikä on sama asia, koska vedessähän ei ole kaloreja ja eikös nuo nuudelihässäkät ole yhden annoksen kokoisia.

        Lidl myy kahdenlaisia nuudeleita: muovirasiassa, jonka voi valmistaa vain kaatamalla kuumaa vettä päälle ja muovipusseissa, joista tulee joko suuri yhden hengen annos tai kaksi pienempää annosta.

        Yhteenlaskun tulos ei ollut oikea!
        2 13 = 15 ai ei ole vai?!


      • vesieilihota
        laskija kirjoitti:

        Eli siis jos yksi pussi on 60g, siinä on 294 kcal, söit sen pussillisen sitten kuivana tai keittona.

        Juuri näin ja huomioi myös mukana tulleen maustepussin kalorit - sehän voi sisältää mitä tahansa ja ainakin suolan määrä on hirvittävä.

        Ei ne kalorit välttämättä lihota kunhan kulutat ne myös, mutta liiallinen suolan käyttö taas sitoo soluihin nestettä ja saa ne turpoamaan, joten näytät "lihavammalta" kuin oletkaan - olet siis vain turvonnut.


      • Anonyymi
        ..... kirjoitti:

        1 ps nuudeleita 3,5 dl vettä = reilut 3,5 dl VALMISTA keittoa

        100g (n 1dl) VALMISTA keittoa sis 60 kcal

        siispä 3,5 dl VALMISTA keittoa = 3,5 X 60 kcal = 210 kcal

        ...ymmärsitkö?

        Muissa pakkauksissa kerrotaan mahdollisesti joko kuiva-aineen kalorit tai 1 annoksen kalorit, mikä on sama asia, koska vedessähän ei ole kaloreja ja eikös nuo nuudelihässäkät ole yhden annoksen kokoisia.

        Mutta ei sen veden määrä vaikuta kaloreihin kun se on 0kaloria se vesi!


    • huomannut

      että siinä on rasvaa muistaakseni 3g/100g kun useimmissa muissa sitä on yli 20... Saattanee selittää jotain...

      • Meemoi

        Toi 3g rasvaa per 100g on ilmoitettu edelleen valmiille keitolle, eli jonkun 3,5/4 * 3 = 11-12g rasvaa ja muissa nutskupaketeissa on muistaakseni tämä rasvamäärä ilmoitettu koko annokselle. Okei, kevyempää, mutta ei ihan niin paljon kumminkaan...

        Asiaa voi hieman helpottaa jättämällä Mamasin nutskupaketin mukana tulevan rasvapussin kokonaan pois, ei mielestäni pahenna makua ollenkaan.


      • osata kertoa
        Meemoi kirjoitti:

        Toi 3g rasvaa per 100g on ilmoitettu edelleen valmiille keitolle, eli jonkun 3,5/4 * 3 = 11-12g rasvaa ja muissa nutskupaketeissa on muistaakseni tämä rasvamäärä ilmoitettu koko annokselle. Okei, kevyempää, mutta ei ihan niin paljon kumminkaan...

        Asiaa voi hieman helpottaa jättämällä Mamasin nutskupaketin mukana tulevan rasvapussin kokonaan pois, ei mielestäni pahenna makua ollenkaan.

        totuus asiasta.


      • on se.
        osata kertoa kirjoitti:

        totuus asiasta.

        Totuus on se, että normaalikokoisessa Mama-kananuudelipussissa (55 g) on 280 kcal, söi sen sitten veden kanssa, kuivana, keskiyöllä tai vaikkapa pää alaspäin..

        Suuremmassa Mama-pussissa on 420 kcal, söi sen jodlaten tai puolikkaalla vesimäärällä.


      • puolikkaalla ...
        on se. kirjoitti:

        Totuus on se, että normaalikokoisessa Mama-kananuudelipussissa (55 g) on 280 kcal, söi sen sitten veden kanssa, kuivana, keskiyöllä tai vaikkapa pää alaspäin..

        Suuremmassa Mama-pussissa on 420 kcal, söi sen jodlaten tai puolikkaalla vesimäärällä.

        vesipäällä ja jättää rasvapussin veks?


      • marit5
        on se. kirjoitti:

        Totuus on se, että normaalikokoisessa Mama-kananuudelipussissa (55 g) on 280 kcal, söi sen sitten veden kanssa, kuivana, keskiyöllä tai vaikkapa pää alaspäin..

        Suuremmassa Mama-pussissa on 420 kcal, söi sen jodlaten tai puolikkaalla vesimäärällä.

        Moikka!

        Huippu vastaus ja asia juuri näin! :) Mä en ymmärrä mistä ihmiset on saanut
        päähänsä et nuudelit olis jotain ns laihdutusruokaa?
        Sinänsä niissä on aikas paljon kaloreita ja ei kait kukaan niitä yksinään syö?
        Siis tarkoitan, että lisää broileria yms sellaista niin saata kerralla kunnon aterian.
        Hyvää kesän jatkoa ja lämpimiä ilmoja niinkuin tähänkin asti.


      • Anonyymi
        on se. kirjoitti:

        Totuus on se, että normaalikokoisessa Mama-kananuudelipussissa (55 g) on 280 kcal, söi sen sitten veden kanssa, kuivana, keskiyöllä tai vaikkapa pää alaspäin..

        Suuremmassa Mama-pussissa on 420 kcal, söi sen jodlaten tai puolikkaalla vesimäärällä.

        👍👍👍


    • ............

      Valmis keitto:

      1pss nuudeleita 60g 3½ dl vettä (1dl vettä = 100g) = 410g.

      Eli valmis keitto painaa 410g. Jos 100g valmista keittoa sisältää n. 60kcal, 410g keittoa sisältää n. 246kcal. Kun siitä ottaa veden pois, se ei ole enää valmista keittoa vaan pelkkiä nuudeleita. Silloin kalorimäärän sadalle grammalle muodostaa pelkkien nuudelien kalorimäärä, joka on tietenkin pienempi, kuin nuudeleiden ja veden yhteiskalorimäärä sadalle grammalle. Kun kyseessä on keitto, kalorimäärän muodostaa nuudelit ja vesi.

      VERTAA:

      100g mansikkakaramellia sisältää 350kcal.
      100g karamellikeittoa, jossa on 95g vettä ja yksi 5g:n mansikkakaramelli sisältää 17.5kcal. Ethän laske tästäkään sopasta, että mansikkakaramelleissä on 17.5kcal/100g jos siitä ottaa veden pois.

      Selkiskö?

      • anteeks.

        xDDDDD niin hajottava keskustelu.
        Vaikka pidän itseäni täysin tollona 8.9 keskiarvolla, matematiikka ja fysiikka ja kemia ym 9 niin silti jopa itse ymmärsin.

        Huomaa että kyse on VALMIIN KEITON, kalorimäärästä. Joka on siis 60kcal / 100g.
        Jos kokopaino olisi esim 400grammaa vesineen ja nuudeleineen, lasket vain 4 x 60 = 240kcal.
        Ihan sama syötkö nuudelit kuivina vai märkinä, paskassa uitettuina vai föönillä kuivaten, ei se kalorimäärä muutu. Koko paketissa on joka tapauksessa se 240kcal vähintään.

        Jos laskeminen on ylivoimaista, parempi tyytyä porkkanaan. Ja mieti vain sitä porkkanaa.


      • kkkkkkkko
        anteeks. kirjoitti:

        xDDDDD niin hajottava keskustelu.
        Vaikka pidän itseäni täysin tollona 8.9 keskiarvolla, matematiikka ja fysiikka ja kemia ym 9 niin silti jopa itse ymmärsin.

        Huomaa että kyse on VALMIIN KEITON, kalorimäärästä. Joka on siis 60kcal / 100g.
        Jos kokopaino olisi esim 400grammaa vesineen ja nuudeleineen, lasket vain 4 x 60 = 240kcal.
        Ihan sama syötkö nuudelit kuivina vai märkinä, paskassa uitettuina vai föönillä kuivaten, ei se kalorimäärä muutu. Koko paketissa on joka tapauksessa se 240kcal vähintään.

        Jos laskeminen on ylivoimaista, parempi tyytyä porkkanaan. Ja mieti vain sitä porkkanaa.

        Joo mutta Pirkan Tom yam nuudeleissa onkin vähemmän kuin mama's nuudeleissa. Pirkan nuudeleissa kuivana kalorimäärä 180, valmiissa (65 g) annoksessa kaloreita 117!

        http://www.pirkka.fi/ruoka/pirkka_tuotteet/pirkka_tuotehaku/?action=product&productId=6410405058782


      • Kuulkaa
        kkkkkkkko kirjoitti:

        Joo mutta Pirkan Tom yam nuudeleissa onkin vähemmän kuin mama's nuudeleissa. Pirkan nuudeleissa kuivana kalorimäärä 180, valmiissa (65 g) annoksessa kaloreita 117!

        http://www.pirkka.fi/ruoka/pirkka_tuotteet/pirkka_tuotehaku/?action=product&productId=6410405058782

        Rakkaat ihmiset, tuollaiset perus/halpisnuudelit ovat laihduttaessa ja muutenkin täysin turhaa höttöä ja haitallista evästä, vaikka kuinka sattuisivatkin olemaan vähäkalorisia, jota ne eivät kyllä todellakaan ole. Turhat lyhytketjuiset hiilihydraatit eivät auta laihtumisessa millään tasolla ja lisäksi maustesekoitukset koostuvat lähinnä elimistölle haitallisista lisäaineista ja aromivahventeesta eli natriumglutamaatista (E621). Lisätietoa ko pahuudesta http://kemikaalicocktail.blogspot.com/2008/03/e621.html


      • muutos ohjeistukseen

        kca-määrä sille, jos tekee koko pussista keittoannoksen,

        jos vaikka nuudelipussi maustepusseineen sisältää 24 g, pitäisi pussin kyljessä olla mainittu, yksinkertaisuuden vuoksi, että 24 g kuiva-aineista valmistettu keitto sisältää x kca:ia - selvästi tällaiselle tiedolle olisi tarvetta.


      • nyt en ymmärjä
        Kuulkaa kirjoitti:

        Rakkaat ihmiset, tuollaiset perus/halpisnuudelit ovat laihduttaessa ja muutenkin täysin turhaa höttöä ja haitallista evästä, vaikka kuinka sattuisivatkin olemaan vähäkalorisia, jota ne eivät kyllä todellakaan ole. Turhat lyhytketjuiset hiilihydraatit eivät auta laihtumisessa millään tasolla ja lisäksi maustesekoitukset koostuvat lähinnä elimistölle haitallisista lisäaineista ja aromivahventeesta eli natriumglutamaatista (E621). Lisätietoa ko pahuudesta http://kemikaalicocktail.blogspot.com/2008/03/e621.html

        Eikö pasta sovikaan painontarkkailuun? Eivätkö nuudelit kuitenkin ole aika rasvattomia.


    • hankalaa on

      en ymmärtänyt ollenkaan, kun pussin kyljessä on ilmoitettu kca-määrä per 100 g valmista keittoa, eikö se sentään pitäisi ilmoittaa per 100 g kuiva-ainetta, koska eihän kcal-määrä muutu vettä lisäämällä ja nuudeleiden märä voi vaihdella eri lautasellisissa, kun kaataa kattilasta.

      • dip__

        KHIHHIHHHII !!

        Voi että kun suloinen MAMA-nuudeli keskustelu!!


      • Rahnu
        dip__ kirjoitti:

        KHIHHIHHHII !!

        Voi että kun suloinen MAMA-nuudeli keskustelu!!

        ja ehkä turhin keskustelu ikinä, hahah. :) itse en suosittele nuudeleita kenellekään, sisältää esim.palmuöljyä mikä on epäterveellisempää kuin meijerivoi...


      • easldfkjspdföxc
        Rahnu kirjoitti:

        ja ehkä turhin keskustelu ikinä, hahah. :) itse en suosittele nuudeleita kenellekään, sisältää esim.palmuöljyä mikä on epäterveellisempää kuin meijerivoi...

        kalorilaskurin mukaan kasvisnuudelipussissa (60g) on noin 42 kaloria


      • jglsorgjpdrföv
        easldfkjspdföxc kirjoitti:

        kalorilaskurin mukaan kasvisnuudelipussissa (60g) on noin 42 kaloria

        no mää ainaki kaadan veden nuudeleitten päälle ja kaadan veden pois :) se on 42 kaloria, urpot


    • Nuutelit
    • Hyvää on!

      Itse keitän Mama-nuudelit pussin ohjetta pienemmässä vesimäärässä (pienelle 2,5 dl ja isolle 3,5 dl) ja laitan sekaan vain maustepussin ja chiliä. Mukana tuleva palmuöljypussi on aivan turha.

    • girlchild..

      Maistuuhan ne hyvältä, niin kuin kaikki super-epäterveellinen.
      Nuudeleihin on lisätty natriumglutamaattia, joka muuten aiheuttaa riippuvuutta, fyysistä ja henkistä.

      Itse olen joskus ollut täysin koukussa nuudeleihin, nyt onneksi eroon päässyt. Ne ei tee sun kropalle eikä mielelle mitään hyvää. Ei sitte mitään.

      • license to noodles

        Ai siitäkö se johtuu.

        Nuudeleihin tulee selvästi himo ja riippuvuus, sellaisiin maustettuihin.


        ref. Nuudeleihin on lisätty natriumglutamaattia, joka muuten aiheuttaa riippuvuutta, fyysistä ja henkistä.


      • Nuudelinisti

        Älä kokeile heroiinia.


    • ei kannata harjoitta

      Olen itse laihduttanut nyt vähän reilut pari kuukautta kalaoreita laskemalla ja se kyllä toimii.Olen nyt laihduttanut kymmenessä viikossa 10 kiloa, alussa lähti ilmeisesti jotain ylimääriästä turvotusta, kun parin ekan viikon aikana katosi neljä kiloa. Ihmiset voivat höpötellä hiidihydraattomista tai rasvattomista dieteistään, mutta kyllä se on kuulkaas kiinni ihan vain energian määrästä. Joku tutkija laihdutti syömällä pelkästään roskaruokaa ja karkkia, tarkoitus oli todistaa että kalorit ratkaisee.

      Itsekkin ihmettelin hieman noita nuudeleiden kaloreita, kun jossain ilmoitetaan alle 100kcal/100g ja jossain toisessa yli 400kcal/100g. Meillä on käytetty Prismasta ostettuja vihreässä pussissa olevia nuudeleita, eikä niissä ole lainkaan ilmoitettu energiasisältöä... eikös Suomessa kuulu ilmoittaa energia?!?! (täytyykin pistää palautetta Prismaan).

      Olen kuitenkin ottanut sen linjan että jos tuotteesta ei löydy selvää kalorimäärää, niin silloin oletan sen sisältävän kaloreita paljon, eli käytän 400kcal/100g, jolloin 85g pussissa on 340kcal, söi ne sitten kuiviltaan tai keittona. Makarooniin verrattavaa perushiilihydraattia siis.

    • license to eat

      Paljonko Lidlin muovipurkissa olevissa nuudeleissa, sitruunaruoho (vain sesonkituote) on kaloreita, kcal - aika usein Lidlin kcal:t ovat jossakin verkossa, mutta nyt en ole helposti löytänyt niitä tietoja sitten mistään.


      Ihan mielettömän herkullista. Kuvittelenko, kun muistelin, että annoksessa, yksi kupillinen, enkä noin 3 dl, olisi jotain vain alle 90 kcal - voisiko se olla mahdollista.

    • license to enjoy

      315,7 kcal

      yhdessä K-kaupassa myynnissä olevassa noin 3 dl:n nuudelipurkissa, johon lisätään vettä.

      Hui kauhistus. Verrattuna einesruoka-annoksien kcal-määriin kuitenkin.

    • nuudeli

      Mä oon joskus naureskellut miten harhaanjohtavasti näissä nuudeleissa se kalorimäärä on kerrottu. En nyt jaksanut lukea ketjua läpi ja luultavasti vastaus onkin jo saatu, mutta siis pussillisen painoksi ohjeen mukaan tehtynä tulee noin: 350g.

    • huijauksen uhri

      prkl..mua on huijattu :DDD

    • mangokaaleppi

      pussinuudeleissa on sen verran lisäaineita että kuollessasi et maadu, vaan olet valmiiksi balsamoitu

      ihmismuovipikkelsi!

    • pojatmeitäonkusetett

      voi ... vtu. XD oon syöny niitä sen takia koska olen luullut että niissä olis vaan se 70kcal per pussi.. nyt tuntuu siltä että mua on kusetettu ja pahasti.

    • olen tyhmä

      Mut vedessähän ei oo kaloreita ja se vesi muutenki kaadetaan pois...?

    • Usek

      Syömään vaan. Ei kannatta aina laskea kcal. Sitten ruoka ei maistuu enä. Nämä nuudelit ovat josku välipalana ihan ok ja valmistus ei kestä kauan.

    • turhakalorinlasku

      Eihän se vesimäärä mitään ratkaise, keität vaikka litrassa vettä ja kaadat ne pois niin eihän silloin voi laskea litra kertaa 60 koska veden kaataa pois.

    • ärsyttääää

      vituttaa nuo maman whole wheat noodelit kun niissä ei voi olla sitä samperin kuiva arvoa vaan on harhaanjohtavasti vaan lukenut että paketissa on yksi annos ja annos on 410 g yksi annos sisältää 263kcal ja 100g tuotetta on 64 kcal. ymmärrän nyt että kyseessä on todellakin sitä valmista keittoa mutta miksi oi miksi ei sitä oo voitu ilmoittaa vaan tosta kuiva painosta että 100g tuotetta sisältää vaikka 300kcal ja paketissa on 60g eli 180kcal tms, kun ei se veden lisääminen tossa kuitenkaan mihinkään vaikuta, muissakin samperin eineksissä on kuiva arvot

      • cuba libre

        Sekobooltsia tuo nuudeleiden kalorien arvonta. Ja vielä tosi pienellä präntillä. Miksi ei voi sanoa että tässä setissä on näin-ja-näin paljon kaloreita, kun vedestä ei niitä lisää tule... Rasvaa ton verta, hiilareita noin ja noin jne... On se niin vaikeaa.

        Nyt sitten saa ynnäillä, että joo 3.5dl (350g) vettä 60g nuudeleita xg jotain mauste-öljy sotkua -> ~420g valmista keittoa, joka sisältää 60kcal/100g => 4.2*60=252


    • Mama's Noodles

      Apua! Taitaa teillä olla tylsää :D iha sama jos jotai valitus kommenttei tänne vastaatte!

    • oletmitäsyöt

      No ihan maalaisjärjellä voisi ajatella että nuudelit valmistetaan samoista raaka-aineista kuin pasta joten kalorit ovat samaa luokkaa ja kun lisää öljyn ja mausteet kaloreita tulee vielä enemmän. jos et söisi dietillä pastaa älä syö nuudeleitakaan! pystyn vain nauramaan niille jokka vetelee jonkun 3pussia nuudeleita päivässä laihtumisen toivossa XD

    • Tsekatkaapa tää

      Tässä on almiiks laskett noitten nuudeleitten kaloreita!
      Nuudelit vertailussa:
      Nuudelitaulukko, ravintoaineet:
      nuudeli, valmistusmaa energiaa/annos rasvaa hiilihydraatteja proteiineja

      Pirkka kana-yrtti 65 g, Kiina1820 kj/435 kcal 16 g 63,5 g 10,3 g

      YumYum kana 60 g, Thaimaa 1214 kj/290 kcal 12,7 g 38,2 g 4,8 g

      Eldorado kana 85 g, Kiina 1542 kj/369 kcal 12,8 g 51,9 g 11,9 g

      Mama täysjyvä kana 60 g, Thaimaa 1104 kj/263 kcal 11 g 34 g 7 g

      Mama itämainen kana55 g, Thaimaa 1000 kj/240 kcal 12 g 28 g 4 g

      Samar Authentic chicken 85 g, Kiina 1720 kj/410 kcal 17,2 g 55,8g
      7,9 g

      Yeo's kana85 g, Singapore 1872 kj/446 kcal 19,4 g 60 g 8,2 g

      Blue Dragon kanan- ja chilin maku 86 g, Kiina 1680 kj/402 kcal 17,8 g 52,2 g 8 g

      Authentic low fat chilli chicken 85 g, Kiina 1789 kj/428 kcal 1,7 g 87,4 g 14,1 g

      Kananmakuisissa nuudeleissa pussi koko 55g-86g on n. 240-446kcal!

    • Entä jos

      Haa-haa, entäpä, jos sitä ei syö keittona laisinkaan, vaan imeyttää sen 3,5 dl vettä niihin nuudeleihin?:D

    • RealMan

      hei naiset, tässä teille tapa mitenkä voitte LASKEA ne kuiva-aine kalorit.
      Otetaan esimerkiksi tämä:
      YumYum kana 60 g, Thaimaa 1214 kj/290 kcal

      Eli annoksessa on 290kcl, siinä on vettä xxx määrä, ei kiinnosta koska se on vettä = 0kcal. Sensijaan tiedämme että 60g = 435kcal jolloin 100g kuivaa tuotetta sisältää
      100/60 * 290kcal = 483 kcal

      Minä ymmärrän että naissukupuolelle tämmönen matematiikka voi olla monimutkaista ja pieni pää menee ihan pyörälle, mutta jos kysytte vaikka mieheltänne apua.

      Esimerkkinä vielä tämä "ärsyttäää" nimimerkille ylivoimanen operaatio:

      "vituttaa nuo maman whole wheat noodelit kun niissä ei voi olla sitä samperin kuiva arvoa vaan on harhaanjohtavasti vaan lukenut että paketissa on yksi annos ja annos on 410 g yksi annos sisältää 263kcal ja 100g tuotetta on 64 kcal.
      ymmärrän nyt että kyseessä on todellakin sitä valmista keittoa mutta miksi oi miksi ei sitä oo voitu ilmoittaa vaan tosta kuiva painosta että 100g tuotetta sisältää vaikka 300kcal ja paketissa on 60g"

      Yksi annos sisältää 263kcal , paketissa on 60g = 100/60 * 263 = 438kcal, eli kuiva aineen kaloripitoisuus on 438kcal per 100g.

    • Ravintoekspertti

      Jos kastelet nuudelit ne turpoavat jolloin niissä on nelinkertainen määrä kaloreita että ei kannata :)

      • Vastauksia nopeasti

        Tietääkö kukaan paljonko yksi mama nuudelipurkki maksaa? Tarvitsen vastauksen klo2 mennessä!!!:)


      • Nuudelsson
        Vastauksia nopeasti kirjoitti:

        Tietääkö kukaan paljonko yksi mama nuudelipurkki maksaa? Tarvitsen vastauksen klo2 mennessä!!!:)

        xD xD


    • laihdutus?
    • noodelit on hyvvee.

      Mitäs jos laittaa 1litran vettä. Ruoka painaa yli kilon. Kalorit n 2000?? Niinkö xD

    • eimaistusalami

      Teiltä on mennyt asian ydin kokonaan ohi. Niin pitkään kun salami maistuu on kaikki hyvin. Mutta jos salami EI maistu, tulee lisätä 4.5/5 KILOkaloria per nuudelisenttimetri.

    • eikinostaei

      Ketä kiinnostaa jotkut kalorit, senkun vetää ääntä kohti vaan nuudelit.

    • gg_me_hävittiin

      Jos nuudeleita 100g (60kcal) nettona pussina -> vettä 300g (0 kcal) = 400g
      Seos on kuivanuudelia 100g ja vettä 300g.
      Valmiin nuudelin määrä nettopaino on 400g.
      Eli valmis nuudeli sisältää kuivan nuudelin ja veden.
      = 100g (60kcal) 300g (0 kcal)
      = 60kcal (400g valmiita nuudeleita)

      Nuudelin kcal on aina vakio, olipa siinä vaikka kuinka paljon vettä niin se on aina 60kcal
      Esim. 100g (60 kcal) 10L (litraa) vettä (10000g 0 kcal) = 60kcal
      (käytetään grammoja pelkistämiseksi)
      = 10100g (60kcal) = 10,10L (60kcal)
      Sitä uutta kalorimäärää ei tuu tyhjästä, halusitpa sitä vai et.
      Eikä tämän helpommaksi sitä saa väänettyä

      • Nuudelit

        Kiitos


      • Anonyymi

        Oli pakko tulla sanomaan että olet yksinkertaisesti väärässä. Kalorit lasketaan valmiista tuotteesta jota on 405g eli 4,05 x 62kcal = 251kcal per pussi


    • kuningasIII

      mistä ihmeen keitosta täällä horistaan. nuudelipussin valmis lopputuote ei ole mikään f***ing keitto vaan nuudeliannos. jos keität makaronia, niin onko kattilassa makaronikeitto?
      tai kaadat maissimuroihin maitoa, niin onko lautasellasi corn flakes-keittoa?

    • laihduttaja

      Itse laitan vähempi vettä niin on vähempi kaloreita kun ei ole niin monta kertaa 100ml. Pakkauksessa ilmoitetaan kalorit /100ml

      • Anonyymi

        Huoh... 🤦‍♀️


      • Anonyymi

        olet aivan vitun tyhmä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        olet aivan vitun tyhmä

        jos pakkauksessa ilmoitetaan valmistettu x grammaa = x kcal niin veden lisäämisen pitäisi lisätä kcal, koska vedellä on paino... lukekaa ohje......


    • Anonyymi

      Eikö veden lisääminen nosta kaloreita, koska vesi koostuu hapesta ja vedystä? ( h2o )

      • Anonyymi

        Ja vetä käytetään jopa polttoaineena.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja vetä käytetään jopa polttoaineena.

        Siis vetyä.


    • Anonyymi

      Näin 14v myöhemmin tulen toteamaan että 55g mama nuudeli pussissa lukee, että pussista tulee 405g tuotetta. Ja sitten sen jälkeen lukee että valmistetusta nuudelista 100g on 62kcal.

      Eli yhdessä pussissa on 251kcal.

    • Anonyymi

      Entäs jos ei laita ollenkaan sitä öljyä? Paljonkos silloin on kaloreita? Oletan, että nämä öljyn kalorit on laskettu mukaan tuohon valmiin annoksen kaloreihin.

      • Anonyymi

        Niin ja se vesi.. :))


    • Anonyymi

      Siinä pussissa lukee annoskoko 405g. Sisältää oletetun vesimäärän 350ml. Itse nuudeli( MAMAA KANAA ) kuivana painaa 55g, nii otappa maolin taulukko käteen, nii voit laskea:) 100g:ssa valmistettua nuudelia=59 kcal
      Kyllä nuo monia hämää, jos ei lue tarkasti pienellä präntättyä tekstiä! Syökää KANAA!

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1898
    2. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      133
      1888
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1838
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1630
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1256
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1150
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe