mestarinikkarit

minkä,,,,,,,,,

lainen duuni paikka

262

18545

Vastaukset

• hyvä paikka se on reilu johto ja palkanmaksu sujuu..

• Hyvä firma se on!

• jaa ja millähän tavoin?

• jeesus kristus kirjoitti:

This message has been removed by .

Töitä riittää ja mukavat pomot.

• Jape44 kirjoitti:

Töitä riittää ja mukavat pomot.

on ainaki jonkin verran porukkaa lomautettuna

• tietoa kirjoitti:

on ainaki jonkin verran porukkaa lomautettuna

Mistä ei olisi. Hyvä firma, ei mitään valittamista ole tullut.

• mävaantaas kirjoitti:

This message has been removed by .

Joopa .MESTARINIKKARIT teki tarjouksen asunnon väliovien vaihdosta. 5kpl, 3300e ?
      Ostin samanlaiset ovet ja vaihdoin itse. 5 x 69e=345e ! Että näin MESTARINIKKARIT
      menestyy ja tietämätön asiakas köyhtyy!

• hintatietoinen kirjoitti:

Joopa .MESTARINIKKARIT teki tarjouksen asunnon väliovien vaihdosta. 5kpl, 3300e ?
      Ostin samanlaiset ovet ja vaihdoin itse. 5 x 69e=345e ! Että näin MESTARINIKKARIT

olen oikeen tyytyväinen nikkareiden remonttiin. asiantuntevaa ja vastuutuntoista porukkaa. helppo ja vaivaton remontti ja hintakin on vähintäänkin kohtuullinen ,huomioden että paketti on täysin vaivaton avaimet käteen paketti (kotimaiset materiaalit ja asentajat.) suosittelen :)

• trupaduuri kirjoitti:

olen oikeen tyytyväinen nikkareiden remonttiin. asiantuntevaa ja vastuutuntoista porukkaa. helppo ja vaivaton remontti ja hintakin on vähintäänkin kohtuullinen ,huomioden että paketti on täysin vaivaton avaimet käteen paketti (kotimaiset materiaalit ja asentajat.) suosittelen :)

nikkarilaisen itse kirjoittamalta..;)

Moro! sä olisit saanut vielä halvalla. Mulle 6:n välioven vaihto olisi maksanut 5200€.
      Onnneksi tajusin perua kaupan.

• AC kirjoitti:

Moro! sä olisit saanut vielä halvalla. Mulle 6:n välioven vaihto olisi maksanut 5200€.
      Onnneksi tajusin perua kaupan.

Ei tuo vielä mitään. Meille tehtiin 20:n erikokoisen oven tarjous 7600 euroa. Järkyttävää. Onneksi minäkin tajusin perua kaupan.

Pyörivät S-joella huiputtamassa ihmisiä ovelta ovelle. Käyttävät hyväksi ihmisten tietämättömyyttä. Vähintään puolet halvempaa muilla toimittajilla. Veljeäni yritti huiputtaa. Otti muualta ja säästi 5000 eur keittiöremontissa.

• kristian 3 kirjoitti:

Pyörivät S-joella huiputtamassa ihmisiä ovelta ovelle. Käyttävät hyväksi ihmisten tietämättömyyttä. Vähintään puolet halvempaa muilla toimittajilla. Veljeäni yritti huiputtaa. Otti muualta ja säästi 5000 eur keittiöremontissa.

Moi, nämä MESTARINIKKARIT pyörivät nyt Itävantaalla. Olivat käyneet anopin ovella ja keittiöremontin hinnaksi arivoitu 19t€. Ei saatana tuolla saa jo uuden auton! Onko nämä vielä L positiivisiakin? Varokaa!

• ewta kirjoitti:

jaa ja millähän tavoin?

Rikkoo ihmisten kotirauhaa soittelemalla ovikelloja. TÖRKEETÄ!!!

• En ole samaa mieltä.

• ihmettelen vaan kirjoitti:

Moi, nämä MESTARINIKKARIT pyörivät nyt Itävantaalla. Olivat käyneet anopin ovella ja keittiöremontin hinnaksi arivoitu 19t€. Ei saatana tuolla saa jo uuden auton! Onko nämä vielä L positiivisiakin? Varokaa!

Melko iso keittiö, kaveri teetti sijoitusasuntoon uuden keittiön Kalustetukulla. Kaapit , jääkaappi pakastin ja apk maksoivat asennuksineen, putki ja sähkötöineen 5000 €. Lisäksi hintaan kuului vanhan purku ja kaikki kuljetukset. Sanoivat tuolla Tampereen liikkeessä että kaksiota isompiin tekee asennukset 1000 - 2500 €.

Joopa joo!
      Erehdyin ottamaan välovien 4 kpl, ja pariin poistettuun oveen karmit, Ovet ok mutta nämä listat/karmit, naula läpi vinosti toselle puolelle joka paikattu akrylilla, Yksi naula halkaissut listan, silikonit möykkynä kynnyksessen vieressä, jalkalista n. 1½cm yli karmien, myös listojen ja karmien laudat eivät tasassa.
      Kusetettu

• kusetettu1 kirjoitti:

Joopa joo!
      Erehdyin ottamaan välovien 4 kpl, ja pariin poistettuun oveen karmit, Ovet ok mutta nämä listat/karmit, naula läpi vinosti toselle puolelle joka paikattu akrylilla, Yksi naula halkaissut listan, silikonit möykkynä kynnyksessen vieressä, jalkalista n. 1½cm yli karmien, myös listojen ja karmien laudat eivät tasassa.
      Kusetettu

Olethan jo tehnyt reklamaation?

• Naulapyssysankari kirjoitti:

Olethan jo tehnyt reklamaation?

Kyllä soitin. Ensi viikolla työnjohtaja tulee katsomaan. Onhan tässä ollut jopa tapaturma vaarakin, sojottavassa naulassa. Lapsilla pää, silmä...Itseltä tarttui puseron hiha kiinni. Löytyisikö firmasta vastuuta jos pahemmin olisi käynyt. edelleenkin sitä jalkalistaa on varottava ettei iske varpaita siihen. Että näin Mestarinikkarit tekee työnsä.

• kusetettu1 kirjoitti:

Joopa joo!
      Kusetettu

Mäntsälässä on myös eräs rakennusurakointi firma joka osaa laskuttaa ihan vietävästi, käyttää virolaista halpistyövoimaa...ja tunteja osataan laittaa tuntilistaan ja jälki on mitä on. Kannattaa tsekata yritys ennen kuin ryhyy hommiin?

• ihmettelen vaan kirjoitti:

”Tuolla saa jo uuden auton!” Haha minkälaista korean paskaa sä tarkotat?😂 uutta AUTOA et saa 19k

• Ei kyllä todellakaan ole, en ymmärrä kuka kirjoittaa tuollaisia valheita

• trupaduuri kirjoitti:

Sun on pakko olla Nikkareille myynnissä töissä, ja puolet niiden asentajista EI ole suomalaisia

• duunipaikka,8 vuotta ollut,en lahkossa ole.

• Hieno homma kun tykkäät tehä töita ja saata siit kesaloma korvauksen ei kesaloman palkan.

eli kun siinä saat 2000 siis toisessa samanlaisessa missä maksetan se mikä sinulle kuulu saisit 4000 eli sillalailla;)

• minä kirjoitti:

Hieno homma kun tykkäät tehä töita ja saata siit kesaloma korvauksen ei kesaloman palkan.

eli kun siinä saat 2000 siis toisessa samanlaisessa missä maksetan se mikä sinulle kuulu saisit 4000 eli sillalailla;)

ja sinä olet virolinen poika??

• työntekijat, jotka tekevät 350-400 metria 10-12 tuntia, vaan kirjoittavat 8 tuntia, että ei liikaa veroja palkasta. ja pomo lähettää koti-työpaikka-koti 300 km. huom., km-korvaukset urakkapalkasta!

vaan joku tee 250-300 metria normali työpäivä 8 tuntia kodinsa vierässä.

joku pomon ystävä tekee vain ovet & ikkunat. ja hyvä pomo lähettää tekemään lattialistat MUUT!

• paskapuhetta... ei kyllä ovi/ikkuna keikkoja tee kukaan normimestoilla. Ja jos toisten jäljille joutuu, niin maksetaan urakan päälle tunnit kompensoimaan erotusta. Yrityspuolella täysin suvereenisesti paras. Yksityispuoli vielä jäljessä, mutta kehittyy koko ajan. Ja se mitä luvataan ja sovitaan pidetään. halvemmallakin saa "suomalaisen" firman josta joskus tulee pari kolme eesti keeltä ja jälki on sitten sen mukaista.

• listamies2 kirjoitti:

paskapuhetta... ei kyllä ovi/ikkuna keikkoja tee kukaan normimestoilla. Ja jos toisten jäljille joutuu, niin maksetaan urakan päälle tunnit kompensoimaan erotusta. Yrityspuolella täysin suvereenisesti paras. Yksityispuoli vielä jäljessä, mutta kehittyy koko ajan. Ja se mitä luvataan ja sovitaan pidetään. halvemmallakin saa "suomalaisen" firman josta joskus tulee pari kolme eesti keeltä ja jälki on sitten sen mukaista.

paitsi pomon omat poijat voivat tehä

• Ihan oikein!

• j.m ei ainakaan tehnyt koskaa noin.tuskin muutkaan.

• tiedän kirjoitti:

j.m ei ainakaan tehnyt koskaa noin.tuskin muutkaan.

J.M oli paras tj. eikä tosiaankaan teettänyt tollasia hommia. Ei kyllä nykysetkään. Kestää kyllä kilpailun ko firma.

• nikkarit rulettaa

• kaikki viestit missä on kritisoitu kyseistä puljua on poistettu

• just yks tuttu pyysi Tarjousta ja sai Kauppakirjan ja ei muuta kun nimi alle niin olis köyhtyny 8000e ylimääräistä lattialaminaatin laitossa kerrostalo kaksioon!!
    työt tavarat verollisena maks 5000e!
    Että niin reilua kauppaa Nikkareilla. Mut hulluhan se joka maksaa...

• Mitäs itkette.. Senkus teette itse vaan remontin, jos siltä tuntuu. Monella se jääkin sitten siihen kovien puheiden tasolle. Rahalle saa kyllä vastineen nikkareilta, mutta kukin tyylillään...

• toi summa kuulostaa kyl täysin paskapuheelta..en usko et kellään olis oikeesti pokkaa pyytää tommosta summaa kaksion laminoinnista..3000 euroa verollisenakin on jo aika paljon jos laitettava pinta-ala on noin 50m2..jos lasketaan tarvikkeisiin n.1000 eur (laminaattit,listat,kankaat) ni tolla 2 tonnilla tekee 50 tuntia töitä 40eur/h..oon ite jokusen neliön läiskiny ja teen yksin ton kokoiseen kahden päivän aikana lattian ja listat. 3 päivää jos täytyy vanhat purkaa ja kantaa pois. tietty kuten mainittua:ei se ole hullu joka pyytää ;)

• reino.r.r kirjoitti:

toi summa kuulostaa kyl täysin paskapuheelta..en usko et kellään olis oikeesti pokkaa pyytää tommosta summaa kaksion laminoinnista..3000 euroa verollisenakin on jo aika paljon jos laitettava pinta-ala on noin 50m2..jos lasketaan tarvikkeisiin n.1000 eur (laminaattit,listat,kankaat) ni tolla 2 tonnilla tekee 50 tuntia töitä 40eur/h..oon ite jokusen neliön läiskiny ja teen yksin ton kokoiseen kahden päivän aikana lattian ja listat. 3 päivää jos täytyy vanhat purkaa ja kantaa pois. tietty kuten mainittua:ei se ole hullu joka pyytää ;)

Kävivät juuri meillä tekemässä tarjousta. Lattioiden laminointia noin 55 neliötä. Hintaa 8000 euroa, josta tavarat noin 1800. Loppuosuus työlle.

Työnlaadusta en osaa sanoa, kun ei ole kokemusta. Hinta oli kuitenkin mielestäni melko kallis, jäi kaupat tekemättä...

• reino.r.r kirjoitti:

toi summa kuulostaa kyl täysin paskapuheelta..en usko et kellään olis oikeesti pokkaa pyytää tommosta summaa kaksion laminoinnista..3000 euroa verollisenakin on jo aika paljon jos laitettava pinta-ala on noin 50m2..jos lasketaan tarvikkeisiin n.1000 eur (laminaattit,listat,kankaat) ni tolla 2 tonnilla tekee 50 tuntia töitä 40eur/h..oon ite jokusen neliön läiskiny ja teen yksin ton kokoiseen kahden päivän aikana lattian ja listat. 3 päivää jos täytyy vanhat purkaa ja kantaa pois. tietty kuten mainittua:ei se ole hullu joka pyytää ;)

Nikkarit ottaa 1000 Euroa välioven laitosta. Timpuri tekee vähintään puolet halvemmalla.

• varokaa rahastusta kirjoitti:

Nikkarit ottaa 1000 Euroa välioven laitosta. Timpuri tekee vähintään puolet halvemmalla.

Kyllä, pimeänä kiitos!

• Huvittavia nuo kirjoitukset. Jos haluat hyvää ja halpaa, niin ota molemmat. Itse olen käyttänyt Nikkareitten palveluja kahdessa eri oman asunnon projektissa. Voin sanoa että olen erittän tyytyväinen, sekä voin suositella heitä varauksetta. En ole "lahkossa" enkä heillä töissä.

Tyytyväine Nikkareitten asiakas Joensuusta

• MESTARINIKKATI ON TÄYSIN PERSEESTÄ, AINAKIN MITÄ TÄÄLLÄ TUUSULASSA OVAT TEHNEET JÄLKEÄ NIIN KAIKEN OLEN SAANUT KORJATA JA KORVAUKSIA EI TULE VAIKKA SELVÄSTÄ RAKENNUSVIRHEESTÄ KYSE.

• Oli miten oli, mutta ei oo hintansa väärti ei nyt eikä koskaan!

• Pers aukiset vinkuu . Autoissakin mersu maksaa enemmän ku Lada . Onko vaikea ymmärtää . Mut hinta laatu suhde on nikkareilla kohillaan .

• Et ole sitten laatua nähnytkään.

• no mutta 20000e kylppärirempasta on aika paljon.perus ok talo.
    siinä on ilmaa x4.

• Ihan normaali markkina hinta kylppäri remontissa. Ei tarvi maksaa. Kyllä joku virolainen tulee halvemmalla pilaamaan oma koti talosi. Tai voit aina itse pilata sen. :)¨

• Kylppäriremontti 20 000 euroa. Härskiä hinnoittelua. Jos firman veloitus on vaikka n.50 e per h. ja tarvikkeisiin menee 1500. Niin tolla hintaa remonttimiehen pitäisi olla kylpyhuoneessa 46 päivää. Tuskin on oikeasti kolmea päivää pidempään. Asiakkaita hämätään aina urakkahinnoilla mitkä ei koskaan hyödytä asiakasta.

• muurari kirjoitti:

Kylppäriremontti 20 000 euroa. Härskiä hinnoittelua. Jos firman veloitus on vaikka n.50 e per h. ja tarvikkeisiin menee 1500. Niin tolla hintaa remonttimiehen pitäisi olla kylpyhuoneessa 46 päivää. Tuskin on oikeasti kolmea päivää pidempään. Asiakkaita hämätään aina urakkahinnoilla mitkä ei koskaan hyödytä asiakasta.

Nikkarit maksavat palkan niin monelle työntekijälle. On suunnittelijat ja kaupustelijat.
      Ei hyvä remonttifirma tarvitse ovelta ovelle kaupustelijoita. Sana kiertää kyllä.

• ei se joka pyytää vaan se joka maksaa...

pyysivät neljästä jeldwen ovesta lähes neljä tonnia

katsoin bauhausista ja k-raudasta samat ovet 140 kappale

vai mersua muka, ainakin hinnan puolesta

ei tullut kauppoja

• Revi ne vanhat ovet hemmettiin, hommaa peräkärry tai pakettiauto. Lyö kyytiin, aja kaatopaikalle. Maksa jätemaksu. Raahaa uudet ehjänä perille. Pällistele hetki pakettia ja aja takasin kauppaan. Osta karmit. Hommaa akkuporakone jostakin. Laita karmit paikoilleen. OHO karmiruuvit puuttui. Aja takas rautakauppaan. Muista jo samalla ne torx päät... Nuhjaa seuraava päivä romppeittes kans ja varo, ettei tuu haamuovia. Menetä hermos. Osta paketti listaa ja sirkkeli. Laita listat paikalleen -> eti vasara ja ne 3" rautanaulat. Roiskase listat paikoilleen... Muista laittaa ne uretaanit (ennen listoja), jotka kävit ostamassa sen takia, kun karmiruuvit ei purru sinne kipsilevyyn. Säädä ovea 3kk... Kuuntele kavereiden vittuilut, kun ovi ei edelleenkään pysy auki saati sitten kiinni. Lisäks naulanpäät hieman hyppii silmille. Tuttu insinööri kertoo sulle vatupassista, mistä olis voinu olla apua.. Lisäks ovi aukee, kun kahvaa kääntää ylöspäin... Nyt onkin hauska lähtee töihin, kun akka nalkuttaa jotta näintässätaaskävikuniterupesittekemään... Säästin sentään 200, kun tein ite...

• itetein kirjoitti:

Revi ne vanhat ovet hemmettiin, hommaa peräkärry tai pakettiauto. Lyö kyytiin, aja kaatopaikalle. Maksa jätemaksu. Raahaa uudet ehjänä perille. Pällistele hetki pakettia ja aja takasin kauppaan. Osta karmit. Hommaa akkuporakone jostakin. Laita karmit paikoilleen. OHO karmiruuvit puuttui. Aja takas rautakauppaan. Muista jo samalla ne torx päät... Nuhjaa seuraava päivä romppeittes kans ja varo, ettei tuu haamuovia. Menetä hermos. Osta paketti listaa ja sirkkeli. Laita listat paikalleen -> eti vasara ja ne 3" rautanaulat. Roiskase listat paikoilleen... Muista laittaa ne uretaanit (ennen listoja), jotka kävit ostamassa sen takia, kun karmiruuvit ei purru sinne kipsilevyyn. Säädä ovea 3kk... Kuuntele kavereiden vittuilut, kun ovi ei edelleenkään pysy auki saati sitten kiinni. Lisäks naulanpäät hieman hyppii silmille. Tuttu insinööri kertoo sulle vatupassista, mistä olis voinu olla apua.. Lisäks ovi aukee, kun kahvaa kääntää ylöspäin... Nyt onkin hauska lähtee töihin, kun akka nalkuttaa jotta näintässätaaskävikuniterupesittekemään... Säästin sentään 200, kun tein ite...

kyllä kolmella tonnilla tuon kestää

ja jos ei kestä

niin paljon halvemmalla kaiken tuon saa ammattimiehen tekemään

kuin mestarinikkarin hinnoilla

500 maksoi pelkkä roskien vienti

että silleen

• Toiset menee Bauhausiin toiset haluaa palvelua. Muiden pitäisi ottaa mallia Nikkareista eikä soittaa suutaan. Olen tyytyväinen.

• 4tuhatta muka 4:stä ovesta on aika paskapuhetta. Kellään ei ole pokkaa pyytää tuommosia summia...

• Herranjumala mitä tekstiä täällä! :D
    Olen 4v. ollut Helsingissä listamiehenä, ja minua ei ole KERTAAKAAN yritetty kääntää, eikä syrjitty sen takia etten kuulu lahkoon.
    Eiköhän tuo uskominen ole jokaisen oma päätös.

Lisäksi tuo "lahko" homma ei ole kertaakaan tullut eteen eikä vaikuttanut mihinkään muuhun kuin siihen, että joulupalaverissa lahjaksi saa esim. työkaluja ja vaatteita kossupullon sijasta!

Jos haluat mukavan työn ja tienata enemmän kuin moni insinöörirööri tai mestari, niin voin lämpimästi suositella! ;)

• höpöhöpö

• itse olen ennen tehny listahommia yli kuus vuotta! ja johan oli yks toikkosta hommaa.. rahaa tuli jonkinverran mutta tuntuu että suurin osa työntekijöistä oli niin pöljiä etteivät ymmärtäneet palkaus systeemiä vaikka kuinka koitti rautalangasta vääntää. eli jos joutu ajamaan työmaalle vähänki kauempaa nii ei ollu mitään järkeä paukuttaa kolmeasataa metriä koska sitten vasta sait maksettua omat kilometri kustannukset ja ruokarahan. sen jälkeen alkoi mennä tuotanto palkkiolle.

eli jos kilometrejä 100 (100x36senttiä=36 euroa) ja ruokaraha jotain 7euroa ja pohjapalkka 12 euroa (8x12=96). yhteensä siis koko paska 139 euroa. ja lista hinta jotain 60 senttiä. 139/0,6=232. elikkä kun olet tehny 232 metriä (määrä jolla olet ylittäny pohjapalkan,kilometrikorvauksen ja lounasrahan summan) niin sen päälle tulevista metreistä alkaa kertyä tuotanto palkkiota! ja tonki metrin eteen saa kyllä tehä vitusti töitä, ei se itestään tuu ja jos joku nii väittää nii valehtelee!

Lahko homma vaikutti sen verran että johtajien lapset ja serkut olivat kaikki töissä ja heille luonnollisesti tulivat kunnon työmaat vaikka muuta yrittivät pokalla väittää!

• miesEspoo kirjoitti:

itse olen ennen tehny listahommia yli kuus vuotta! ja johan oli yks toikkosta hommaa.. rahaa tuli jonkinverran mutta tuntuu että suurin osa työntekijöistä oli niin pöljiä etteivät ymmärtäneet palkaus systeemiä vaikka kuinka koitti rautalangasta vääntää. eli jos joutu ajamaan työmaalle vähänki kauempaa nii ei ollu mitään järkeä paukuttaa kolmeasataa metriä koska sitten vasta sait maksettua omat kilometri kustannukset ja ruokarahan. sen jälkeen alkoi mennä tuotanto palkkiolle.

eli jos kilometrejä 100 (100x36senttiä=36 euroa) ja ruokaraha jotain 7euroa ja pohjapalkka 12 euroa (8x12=96). yhteensä siis koko paska 139 euroa. ja lista hinta jotain 60 senttiä. 139/0,6=232. elikkä kun olet tehny 232 metriä (määrä jolla olet ylittäny pohjapalkan,kilometrikorvauksen ja lounasrahan summan) niin sen päälle tulevista metreistä alkaa kertyä tuotanto palkkiota! ja tonki metrin eteen saa kyllä tehä vitusti töitä, ei se itestään tuu ja jos joku nii väittää nii valehtelee!

Lahko homma vaikutti sen verran että johtajien lapset ja serkut olivat kaikki töissä ja heille luonnollisesti tulivat kunnon työmaat vaikka muuta yrittivät pokalla väittää!

hmmmm....
      Ei millään pahalla mutta ei tuohon 232 metriin paljoa tarvita. Helposti saa 4-5h ja jos vähänkään jaksaa paiskia enemmän hommia, niin joku 350m tulee päivässä aika helposti.

Mutta en voi väittää, ettei tuo palkkaus homma olisi perseestä.
      Käsittämätöntä että km korvaukset vähennetään suoraan tuotantopalkkiosta!
      Pari työkaveria alkaa justiinsa tutkimaan, että kuseksiiko tämä firma suoraan silmään vai ei...

• Brock-Ivans kirjoitti:

hmmmm....
      Ei millään pahalla mutta ei tuohon 232 metriin paljoa tarvita. Helposti saa 4-5h ja jos vähänkään jaksaa paiskia enemmän hommia, niin joku 350m tulee päivässä aika helposti.

Pari työkaveria alkaa justiinsa tutkimaan, että kuseksiiko tämä firma suoraan silmään vai ei...

paskapuhetta että sen saa helposti 4 tunnissa. tietenki jos laatu on perseestä. tuollahan laskennalla 460 metriä tulis helposti päivässä!

• tryhsrety kirjoitti:

paskapuhetta että sen saa helposti 4 tunnissa. tietenki jos laatu on perseestä. tuollahan laskennalla 460 metriä tulis helposti päivässä!

Pari kaveria tekee 400m päivässä HYVÄLLÄ laadulla!
      300-350 ei todellakaan ole ison työn takana, ja laatu pysyy vielä siinä missä pitääkin.
      Toki meillä on myös kavereita, jotka tekee niin huonoa jälkeä, että viikon listotuksen jälkeen ollaan viikko tekemässä kiertoja...
      Olen muutaman vuoden tehny töitä tässä firmassa ja 1.5 vuotta metri määrä pyöri siinä 180-230m paikkeilla.
      Pienillä jutuilla saa aika helposti nostettua ja nyt keskimäärin päivässä 320m 8 tunnissa.

• joopsjoo kirjoitti:

300-350 ei todellakaan ole ison työn takana, ja laatu pysyy vielä siinä missä pitääkin.
      Toki meillä on myös kavereita, jotka tekee niin huonoa jälkeä, että viikon listotuksen jälkeen ollaan viikko tekemässä kiertoja...
      Olen muutaman vuoden tehny töitä tässä firmassa ja 1.5 vuotta metri määrä pyöri siinä 180-230m paikkeilla.
      Pienillä jutuilla saa aika helposti nostettua ja nyt keskimäärin päivässä 320m 8 tunnissa.

kummaa kun mun kuuden vuoden aikana ei tullu vastaan useita sellasia kavereita jotka tekivät hyvällä jäljellä yli kolmesataa päivässä (päivittäin). yks teki varmaan keskimäärin 300 mutta oliki 10 vuotta runkannu niitä listoja.. ihan kohteesta riippuu, jos joku puu rivari nii mikse sitten "helposti" saa nelisenki sataa metriä päivässä.. mutta normaali kohteilla taitaa olla keskimäärin se 180-250 mitä siellä useimmat jannut tekee.. ja turha väittää ettei metrien eteen saa töitä tehdä! kyllä siinä joutuu konttaamaan ja saa saatana sirkkeli ja höylä laulaa hoosiannaa kokoajan! tai ainaki on hommia mistä sen saman rahan saa paljon helpommin... eipä tarvi nykysessä työssä jatkuvasti sykkiä ja pystyy jutustelee jatkuvasti ilman että hommat kärsii.. mut ei siinä mitään jos jollain ei oo muita tavoitteita ku listaa laittaa ja jiireistä puhua

• joopsjoo kirjoitti:

laatu mikä on se joka menee kitinät just ja just läpi nii on aika perseestä! itse en ainakaan ostais sellaista kämppää mikä on juosten kustu

• jeesusristus kirjoitti:

kummaa kun mun kuuden vuoden aikana ei tullu vastaan useita sellasia kavereita jotka tekivät hyvällä jäljellä yli kolmesataa päivässä (päivittäin). yks teki varmaan keskimäärin 300 mutta oliki 10 vuotta runkannu niitä listoja.. ihan kohteesta riippuu, jos joku puu rivari nii mikse sitten "helposti" saa nelisenki sataa metriä päivässä.. mutta normaali kohteilla taitaa olla keskimäärin se 180-250 mitä siellä useimmat jannut tekee.. ja turha väittää ettei metrien eteen saa töitä tehdä! kyllä siinä joutuu konttaamaan ja saa saatana sirkkeli ja höylä laulaa hoosiannaa kokoajan! tai ainaki on hommia mistä sen saman rahan saa paljon helpommin... eipä tarvi nykysessä työssä jatkuvasti sykkiä ja pystyy jutustelee jatkuvasti ilman että hommat kärsii.. mut ei siinä mitään jos jollain ei oo muita tavoitteita ku listaa laittaa ja jiireistä puhua

Joo kyllä töitä saa tehä jos palkkaa haluaa.
      Itsekkin olen nuori vielä, enkä ajatellu kyllä loppuelämääni tässä firmassa viettää.

Ymmärrän että tämä työ ei sovi ihmisille, jotka vieroksuu fyysistä työtä ja haluaa päivät pitkät rupatella mukavia :)
      En tiedä kuinka millin tarkkaa työtä teit aikoinaan, mutta ei se 300m päivässä ole ison työn takana, paitsi jos ei tykkää kontata ja välillä tekee mieli käydä höpöttelemässä joutavia.

• mestariHML kirjoitti:

laatu mikä on se joka menee kitinät just ja just läpi nii on aika perseestä! itse en ainakaan ostais sellaista kämppää mikä on juosten kustu

Jos et halua kämppää mikä on juosten kustu, niin ota vasara käteen ja läheppä rakentamaan HUOLELLA ja RAUHASSA omakotitalo.
      Tule tänne sitten 8 vuoden päästä kertomaan, missä kohtaa olet perustuksissa menossa.
      Tollo.

• msrohe kirjoitti:

Itsekkin olen nuori vielä, enkä ajatellu kyllä loppuelämääni tässä firmassa viettää.

Ymmärrän että tämä työ ei sovi ihmisille, jotka vieroksuu fyysistä työtä ja haluaa päivät pitkät rupatella mukavia :)
      En tiedä kuinka millin tarkkaa työtä teit aikoinaan, mutta ei se 300m päivässä ole ison työn takana, paitsi jos ei tykkää kontata ja välillä tekee mieli käydä höpöttelemässä joutavia.

helppohan se on täällä väittää ettei oo työn takana. itse tein parasta, luonne ei anna periksi huonompaan.. haluaisin nähä sun juosten kustuja kämppiä :D varmaan sais nauraa pitkään. ja itse olen toistakymmentä vuotta tehny fyysistä työtä että se siitä..

• fukc kirjoitti:

Jos et halua kämppää mikä on juosten kustu, niin ota vasara käteen ja läheppä rakentamaan HUOLELLA ja RAUHASSA omakotitalo.
      Tule tänne sitten 8 vuoden päästä kertomaan, missä kohtaa olet perustuksissa menossa.
      Tollo.

minkä takia perustuksissa kannattais liikaa aikaa käyttää?? idiootti

• aretgreter kirjoitti:

helppohan se on täällä väittää ettei oo työn takana. itse tein parasta, luonne ei anna periksi huonompaan.. haluaisin nähä sun juosten kustuja kämppiä :D varmaan sais nauraa pitkään. ja itse olen toistakymmentä vuotta tehny fyysistä työtä että se siitä..

Mistä päättelet että teen huonoa jälkeä? Siitä että olet 3 vuotta tehnyt enemmän töitä kuin minä pienemmällä metrimäärällä? 3 vuoden aikana en ole KERTAAKAAN joutunut korjaamaan omia jälkiä, enkä todellakaan kuulu myöskään lahkoon, eli en kuulu ns. sisäpiiriin. Hyvä että huomasit olevasi väärällä alalla (vaikka vähän myöhässä) ;)

• msrohe kirjoitti:

Mistä päättelet että teen huonoa jälkeä? Siitä että olet 3 vuotta tehnyt enemmän töitä kuin minä pienemmällä metrimäärällä? 3 vuoden aikana en ole KERTAAKAAN joutunut korjaamaan omia jälkiä, enkä todellakaan kuulu myöskään lahkoon, eli en kuulu ns. sisäpiiriin. Hyvä että huomasit olevasi väärällä alalla (vaikka vähän myöhässä) ;)

niin kun joku muu on korjannu sun surkeat räpellykset! itse olin parhaimmistoa eli olinko väärällä allala voi olla montaa mieltä.. mutta kaipasin HAASTEITA enkä mitään yksinkertaista massatuotantoa..

• 5343fghj kirjoitti:

niin kun joku muu on korjannu sun surkeat räpellykset! itse olin parhaimmistoa eli olinko väärällä allala voi olla montaa mieltä.. mutta kaipasin HAASTEITA enkä mitään yksinkertaista massatuotantoa..

voi voi... olet varmaan ollut oman aikasi listamaakari? ;D Onneksi minun ei tarvi sulle ruveta todistamaan kuinka hyvä olen työssäni. haluan toivottaa sinulle menestystä elämässäsi ja pienenä vinkkinä: käyppä tarkistaa mitä sana "massatuotanto" tarkoittaa.
      kaikkea hyvää sinulle

• 4245434 kirjoitti:

minkä takia perustuksissa kannattais liikaa aikaa käyttää?? idiootti

Edellinen taisi tarkottaa sarkasmilla jos et ymmärtänyt?

• msrohe kirjoitti:

voi voi... olet varmaan ollut oman aikasi listamaakari? ;D Onneksi minun ei tarvi sulle ruveta todistamaan kuinka hyvä olen työssäni. haluan toivottaa sinulle menestystä elämässäsi ja pienenä vinkkinä: käyppä tarkistaa mitä sana "massatuotanto" tarkoittaa.
      kaikkea hyvää sinulle

Näin ison rakennusliikkeen mestarin näkökulmasta. Työmailla on pyörinyt jos jonkinlaista listoittajaa ja yleensä vauhti on ollut noin 2 asuntoa päivässä. Eli metreissä jotain 200 luokkaa??! (arvio) Sitten on ollut pari heppua mitkä ovat tehneet reippaasti enemmän mutta on sitten ollut korjattavaakin! ja on myös ollu näitäkin jotka tekevät sen puolitoista asuntoa päivässä ja laatu ei ole kovin kaksista. palkkauksesta sen verran mitä olen kysynyt niin yleensä laatoittajat ja lattiamiehet tienaavat paljon paremmin. elementti porukka onkin sitten ihan eri luvuissa

• mesu68 kirjoitti:

Näin ison rakennusliikkeen mestarin näkökulmasta. Työmailla on pyörinyt jos jonkinlaista listoittajaa ja yleensä vauhti on ollut noin 2 asuntoa päivässä. Eli metreissä jotain 200 luokkaa??! (arvio) Sitten on ollut pari heppua mitkä ovat tehneet reippaasti enemmän mutta on sitten ollut korjattavaakin! ja on myös ollu näitäkin jotka tekevät sen puolitoista asuntoa päivässä ja laatu ei ole kovin kaksista. palkkauksesta sen verran mitä olen kysynyt niin yleensä laatoittajat ja lattiamiehet tienaavat paljon paremmin. elementti porukka onkin sitten ihan eri luvuissa

Palkka vaihtelee samoin kuten laatottajalla tai lattiamiehellä. Harvemmin vaan enään näkee suomalaisia laattamiehiä ainakaan pk-seudulla. Listamiehen palkka vaihtelee 2200-3500e/kk. Riippuu täysin työmaasta!
      Työn jälki on asia erikseen. Se jolla on pokkaa tehä narinalista täyteen, on oma häpeä koska omaan nilkkaan siinä potkitaan.

• msrohe kirjoitti:

Moi. Kertoisitko miten teet vaihe vaiheelta? Olen ollut 2 vuotta ja en saa kuin 200 metriä keskimäärin päivässä! tämä ei vielä riitä tuotantopalkkioon. haluaisin saada sen 300 metriä päivässä!

• lista2 kirjoitti:

Moi. Kertoisitko miten teet vaihe vaiheelta? Olen ollut 2 vuotta ja en saa kuin 200 metriä keskimäärin päivässä! tämä ei vielä riitä tuotantopalkkioon. haluaisin saada sen 300 metriä päivässä!

No kerropa ensin että miten teet niin voin antaa korjaavia neuvoja?

• miesEspoo kirjoitti:

itse olen ennen tehny listahommia yli kuus vuotta! ja johan oli yks toikkosta hommaa.. rahaa tuli jonkinverran mutta tuntuu että suurin osa työntekijöistä oli niin pöljiä etteivät ymmärtäneet palkaus systeemiä vaikka kuinka koitti rautalangasta vääntää. eli jos joutu ajamaan työmaalle vähänki kauempaa nii ei ollu mitään järkeä paukuttaa kolmeasataa metriä koska sitten vasta sait maksettua omat kilometri kustannukset ja ruokarahan. sen jälkeen alkoi mennä tuotanto palkkiolle.

Voisitko kertoa lähemmin, miten se kilometrikorvausten ja voileipärahan ansainta toimi ja paljonko siihen noin keskimäärin joutui tekemään työtä?

• xXx kirjoitti:

No kerropa ensin että miten teet niin voin antaa korjaavia neuvoja?

no eka mittaan ikkunat ja ovet noin 2 kämpästä ja sit sahailen valmiiksi kaikki ja numeroin. höylää en paljon käytä koska vie aikaa vaan listat jätetään yleensä vähän irvistämään jos ei paljoa tarvi höylätä. sit käyn naulapyssyllä ampumassa ovet ja ikkunat. sit mittaan kahden kämpän jalkalistat ja sahaan ne ja sen jälkeen käyn ampumassa kiinni ja roppaamassa SAMALLA hinnalla.. sit on valmista. yksinkertaista ja helvetin mielenkiintoista!!

• jonetsky44 kirjoitti:

Palkka vaihtelee samoin kuten laatottajalla tai lattiamiehellä. Harvemmin vaan enään näkee suomalaisia laattamiehiä ainakaan pk-seudulla. Listamiehen palkka vaihtelee 2200-3500e/kk. Riippuu täysin työmaasta!
      Työn jälki on asia erikseen. Se jolla on pokkaa tehä narinalista täyteen, on oma häpeä koska omaan nilkkaan siinä potkitaan.

no itse listoittana kyselin mestariltaki että miten vittu tollanen paska voi mennä läpi mikä toinen oli tehny? mut ei mitään, läpi meni ja kitinöitä ei juuri ollenkaan. itse en pystyny jättämään niin huonoa jälkeä joka menee just ja just kitinät. jonkinlainen ammatiiylpeys piti olla.

• lista2 kirjoitti:

no eka mittaan ikkunat ja ovet noin 2 kämpästä ja sit sahailen valmiiksi kaikki ja numeroin. höylää en paljon käytä koska vie aikaa vaan listat jätetään yleensä vähän irvistämään jos ei paljoa tarvi höylätä. sit käyn naulapyssyllä ampumassa ovet ja ikkunat. sit mittaan kahden kämpän jalkalistat ja sahaan ne ja sen jälkeen käyn ampumassa kiinni ja roppaamassa SAMALLA hinnalla.. sit on valmista. yksinkertaista ja helvetin mielenkiintoista!!

Roppaukset ja kittaukset viimisenä, eli jos on kerroksessa vaikka 4 asuntoa.
      Sarjottamalla nopeuttaa selvästi, eli 7 ovi/peitelistaa pystyy katkaseen kerralla ja ovia ei kannata mitata. Mitan näet karmin alhaalta.
      Höylää saa ja PITÄÄ käyttää. Listoja ei saa missään nimessä jättää irvistämään!

• kilikili1 kirjoitti:

Sarjottamalla nopeuttaa selvästi, eli 7 ovi/peitelistaa pystyy katkaseen kerralla ja ovia ei kannata mitata. Mitan näet karmin alhaalta.

noi oli nyt ihan joutavan päiväsiä ohjeita. jos on smyyygi ovi nii on vähän pakko mitata. tietenki jos pinta listaa tulee oveen nii näkeehän se jo silmällä mitat. ja yleensä roppaanki muutaman asunnon kerralla. ja siinä nyt menee vittu ihan sama aika roppaatko 2 2 vai 4. tai kittaatko 2 2 vai 4. kyllä kittaajatki naureskeli millä hinnalla me kittaillaan, käytännössä ilmaseksi!

• lista2 kirjoitti:

noi oli nyt ihan joutavan päiväsiä ohjeita. jos on smyyygi ovi nii on vähän pakko mitata. tietenki jos pinta listaa tulee oveen nii näkeehän se jo silmällä mitat. ja yleensä roppaanki muutaman asunnon kerralla. ja siinä nyt menee vittu ihan sama aika roppaatko 2 2 vai 4. tai kittaatko 2 2 vai 4. kyllä kittaajatki naureskeli millä hinnalla me kittaillaan, käytännössä ilmaseksi!

Siis miksi smyygit pitää mitata? Tietysti smyygien paksuudet mitataan, mutta normaalisti jos tulee 2120 pitkä pysty pintalista, niin smyygin kanssa muutama milli pidempi, koska smyykin pintalista korottaa sen verran.
      Ja smyygit menee melkein aina 2090 tai 2100 pitkänä.

• kilikili1 kirjoitti:

Siis miksi smyygit pitää mitata? Tietysti smyygien paksuudet mitataan, mutta normaalisti jos tulee 2120 pitkä pysty pintalista, niin smyygin kanssa muutama milli pidempi, koska smyykin pintalista korottaa sen verran.
      Ja smyygit menee melkein aina 2090 tai 2100 pitkänä.

eli huonoa jälkeä kun ei höylätä jos ei mitata smyygejä :D :D vitun onneton

• jeesusristtus kirjoitti:

eli huonoa jälkeä kun ei höylätä jos ei mitata smyygejä :D :D vitun onneton

Siis sanoinko jotain höyläämisestä? Smyygien paksuudet mitataan mutta pituuksia ei.
      Taidan näiden sinun viestien perusteella tietää kuka olet ja siksi ei tule yllätyksenä, kuka tohelo siellä kirjoittelee :)

• riisijuustomakaroni kirjoitti:

Siis sanoinko jotain höyläämisestä? Smyygien paksuudet mitataan mutta pituuksia ei.
      Taidan näiden sinun viestien perusteella tietää kuka olet ja siksi ei tule yllätyksenä, kuka tohelo siellä kirjoittelee :)

eli kumminkin joudut idiootti mittaamaan ne. eikö se oo sitten ihan sama vaikka mittaat pituudetkin. et oo kirjoitusten perusteilla listoittanu varmaan metriäkään. on tainut aika mennä kun vetelet äitiäs kuivana kakkoseen!

• jeppess kirjoitti:

eli kumminkin joudut idiootti mittaamaan ne. eikö se oo sitten ihan sama vaikka mittaat pituudetkin. et oo kirjoitusten perusteilla listoittanu varmaan metriäkään. on tainut aika mennä kun vetelet äitiäs kuivana kakkoseen!

:D Mutta kakkonenhan on ykkönen?

• lista2 kirjoitti:

Jepujee, ne on oikeastaan aika pieniä korjauksia millä tähän hommaan saa vauhtia huomattavast lisää. Smyygi ikkunat mitataan ala- ja ylälistat saranasta saranaan, alalistan kun mittaa niin nyrkkisääntö on että ylälista on aina pari-kolme milliä lyhyempi, eli pelkän alalistan mittaus riittää. Smyygin kannattaa ja pitääkin työstää mahdollisimman tarkasti niin välttyy turhalta kittaamiselta, tämä säästää loppujen lopuksi aikaa ainakin suurissa ikkunoissa. Smyygi ikkunoita kannattaa samalla työstää kerrallan 3-5 ikkunaa ja käy ripottelemassa listat valmiiksi. Kuulemma Jyväskylän porukka tekee ensin sivut/pystyt->käyvät lyömässä kiinni->mittaavat uudella kierroksella ylä ja alalistat/vaakalistat->työstävät ja käyvät lyömässä kiinni? Miksi??? Pintaikkunoissa ylä- ja alapuihin pääsääntöisesti teen tuplahöyläyksen takaa niin ei tarvii juosta aina asemalle takaisin kun ei sovikkaan kohdille. Itse kittaan aina muutaman ikkunan jäljessä valmiiksi, ei siinä säästä että kittaisi neljä kämppää kerrallaan (kokeiltu on), sormissa vaan on kilo kittiä kun saa kämpät valmiiksi. Ovet tosiaan pitää kyllä höylätä tarkasti, ainakin jos seinät on kiveä vieressä. Levyseinisissä tietty saa ammuttua pystyt sivuista kiinni seiniin niin ei jää pienintäkään rakoa. Jalkalistoissa kyllä menee se aika kun menee, jos on joku perkuleen betonibunkkeri missä vielä vuosisadan kovinta kiveä niin aikaa menee ihan pirusti, ei sille voi mitään. Hinnoittelussa pitäisi ottaa huomioon levyseinien ja betoniseinien ero asennuksessa, esim kuten ruuvauslisä on jo.
      Tottakai jos usein joutuu vaihtamaan työmaata niin pelkässä työmaalle "sisäänajossa" menee päivä tai pari ennen kuin pääsee kunnolla vauhtiin.

• lista2 kirjoitti:

Jalkalistoissa vaan tahtoo mennä se aika kun menee, onhan siinä aina ero jos on paljon levyseinää tai toinen kohde jossa pieniä koppeja ja joka seinä kiveä. Hinnoittelussa pitäisi ottaa tämä huomioon, esim. kuten ruuvattavat listat joissa ruuvauslisä.
      Asenne tässä hommassa ratkaisee paljon, joskus saa paskastakin työmaasta hyvän jos tulee mesun kanssa toimeen ja saa hommat toimimaan niin kuin ne pitäsi.
      Itse olen tehnyt monen näköistä työtä ennen listahommia ja tämä ei todellakaan ole niitä paskimpia, tietenkin työhön kuin työhön alkaa ajan mittaa kyllästymään, mutta palkka ratkaisee itselle paljon, eikä 20-30€ tuntiliksaan tarvii ihan hirveästi vielä hikoilla (tuohon ei tietenkään lasketa kilometrejä, ateriakorv. eikä ta-lyhennystä mukaan).

• kilikili1 kirjoitti:

Ja minkä mitan näkee karmista alhaalta, korkeus? leveys? Eihän pysty pintalistaa tarvii erikseen mitata, lista karmiin kiinni, alapää lattiaan ja merkki ylös mistä katkaistaan, tai sitten vetää koko 10 listan nipun 2120 pituuteen ja ihmettelee kun hetken kuluttua osa karmeista onkin 3 mm irti lattiasta:P

• Listaniggari kirjoitti:

Ja minkä mitan näkee karmista alhaalta, korkeus? leveys? Eihän pysty pintalistaa tarvii erikseen mitata, lista karmiin kiinni, alapää lattiaan ja merkki ylös mistä katkaistaan, tai sitten vetää koko 10 listan nipun 2120 pituuteen ja ihmettelee kun hetken kuluttua osa karmeista onkin 3 mm irti lattiasta:P

Listan pituus on 2120 jos karmi menee lattiaan asti. Silmällä oppii hyvin huomaamaan kuinka suuri heitto siinä tulee jos on lattiasta irti!
      Tuota kynällä listaan merkkailua kannattaa ehdottomasti välttää, koska
      siihen menee aivan liian paljon aikaa!

• xXx kirjoitti:

Jepujee, ne on oikeastaan aika pieniä korjauksia millä tähän hommaan saa vauhtia huomattavast lisää. Smyygi ikkunat mitataan ala- ja ylälistat saranasta saranaan, alalistan kun mittaa niin nyrkkisääntö on että ylälista on aina pari-kolme milliä lyhyempi, eli pelkän alalistan mittaus riittää. Smyygin kannattaa ja pitääkin työstää mahdollisimman tarkasti niin välttyy turhalta kittaamiselta, tämä säästää loppujen lopuksi aikaa ainakin suurissa ikkunoissa. Smyygi ikkunoita kannattaa samalla työstää kerrallan 3-5 ikkunaa ja käy ripottelemassa listat valmiiksi. Kuulemma Jyväskylän porukka tekee ensin sivut/pystyt->käyvät lyömässä kiinni->mittaavat uudella kierroksella ylä ja alalistat/vaakalistat->työstävät ja käyvät lyömässä kiinni? Miksi??? Pintaikkunoissa ylä- ja alapuihin pääsääntöisesti teen tuplahöyläyksen takaa niin ei tarvii juosta aina asemalle takaisin kun ei sovikkaan kohdille. Itse kittaan aina muutaman ikkunan jäljessä valmiiksi, ei siinä säästä että kittaisi neljä kämppää kerrallaan (kokeiltu on), sormissa vaan on kilo kittiä kun saa kämpät valmiiksi. Ovet tosiaan pitää kyllä höylätä tarkasti, ainakin jos seinät on kiveä vieressä. Levyseinisissä tietty saa ammuttua pystyt sivuista kiinni seiniin niin ei jää pienintäkään rakoa. Jalkalistoissa kyllä menee se aika kun menee, jos on joku perkuleen betonibunkkeri missä vielä vuosisadan kovinta kiveä niin aikaa menee ihan pirusti, ei sille voi mitään. Hinnoittelussa pitäisi ottaa huomioon levyseinien ja betoniseinien ero asennuksessa, esim kuten ruuvauslisä on jo.
      Tottakai jos usein joutuu vaihtamaan työmaata niin pelkässä työmaalle "sisäänajossa" menee päivä tai pari ennen kuin pääsee kunnolla vauhtiin.

Juuri näin!

• jonezky78 kirjoitti:

Listan pituus on 2120 jos karmi menee lattiaan asti. Silmällä oppii hyvin huomaamaan kuinka suuri heitto siinä tulee jos on lattiasta irti!
      Tuota kynällä listaan merkkailua kannattaa ehdottomasti välttää, koska
      siihen menee aivan liian paljon aikaa!

Itse saan kynällä merkkaamalla aikaiseksi normi päivänä sellaisen 300-350 metriä päivässä, että eipä tunnu ainakaan hirveästi hidastavan.

• lista2 kirjoitti:

Ikkunat ja ovet voi pätkiä valmiiksi vaikka neljään asuntoon kerrallaan, yleensä itse teen valmiiksi sen verran kuin arvioin päivässä saavani aikaiseksi. Sitten vaan kompura, kitti ja iskukone mukana kämppään kerrallaan ja asunto valmiiksi yksi kerrallaan. Jalkalistat siis pätkitään asunto kerrallaan ja lyödään heti kiinni, ei sitten tarvii juosta uudestaan takasin kamojen kanssa. Näin teen itse ja saan päivässä sen 300-350 metriä aikaiseksi, ilman hikoiluja;)

• Brock-Ivans kirjoitti:

hmmmm....

... ja pitkään ovat näköjeen tutkineet, taitavat olla jollain valtion rahoittamalla osastolla töissä;)

• Kuka se nyt työkaluja ja työvaatteita lahjaksi haluu. Painahan puoli elämää urakalla niin rupee illalla muutkin asiat kiinnostaa kun työkalut.Kun on vielä mahd. painaa hommia niin paina,kyllä itelläkin on mukava katella 3vitosena maksettua taloa.
      Nyt pari vuotta huilia ja sit eläkerahat kassaan.

• Ei ole höpöhöpöä!

• Aika moni duunari tienaa enemmän ku mestarit...

• Jos niitä ovia alkaa asentamaan itse, niin muistakaa laskea oma päiväpalkkamenetys siihen mukaan. Se joka osaa tehdä ite, se luultavasti tekee. Se joka luulee osaavansa, yrittää ja tekee paskaa aivan kauhean pitkään unohtaa hakea tarvittavia materiaaleja. Se joka ei osaa, ei tee vaan tilaa ammattilaisen paikalle tekemään laatutyötä!

• Joo hintaa ne kyllä kehtaa pyytää! Etenkin jos sattuu olemaan yksin asuva nainen joka ei hinnoista niin tiedä. Tuttuni pyysi hinta arvion 4 eteisin kaapista hinnaksi sanoivat 3800e. Pelkät kaapit olisivat kuulema maksaneet 3000e. Sitten haettiin keittiökalusteliikkeestä täysin samanlaiset kaapit samanlaisilla oven kahvoilla ja kaikilla muillakin osilla, niin ne maksoivat 700e. Ja itse asennettuina ei tullut hintaa sillekkään ja tuli hyvät! Toinen yksin asuva nainen oli pyytänyt heiltä Hinta-arvion pienen keittiön lattian uusimisesta laminaatilla. Hinnaksi oli sanottu 1800e. Ja itse ostettuina laminaatit maksoivat 100e joten siinäkin tuntui melkoisen ylihinnoitellulta. Ja molemmissa tapauksissa oli arvioija koko ajan yrittänyt saada allekirjoitusta johonkin lappuun, todennäköisesti sopimukseen urakasta. Laatua en mene haukkumaan, koska siitä ei ole kokemusta mutta hinnat tuntuvat ainakin olevan pilvissä!

• käykääpä katsomassa näiden veijarien omaa talotuotantoa..
    buhahahahahahahhehehehe...!

• Mikäs tämä LAHKO juttu tässä jutussa oikein on?Onko siis joku USKONTO juttu vai mikä?

• kylpyhuoneremontin sovittu hinta kauppakirjassa oli 6400e ensin vajaan tunnin sisällä aluepäällikkö tuli uudestaan ja ilmoitti uuden hinnan joka oli7000e.Perustelu oli korkeammalta saatu määräys.Tein virheen kun hyväksyin uuden hinnan .Aluepäällikkö oli tavaroiden kanssakuulemma laskenut hinnan väärin.Materiaali oli itsellä 7000e koko summa työn osuutta. Myyntipäällikön mielestä 7000eon vieläkin alihinta oikea hinta olisi kuulemma ollu 11,000e tavaroiden kanssa. Huippukallis remontti. asentajan työssä ei moittimista.

• Halvalla pääsit. Meillä kylppäriremppa vesivahinkokorjauksineen yli 30 000...

• Teetin huoneistoremontin pirkanmaalla edullisemmalla firmalla, pöytälaatikossa oli myös nikkareiden tarjous, mutta alempi hinta houkutteli. Kilpaileiva pulju lupasi samat asiat kuin nikkarit, kotimaiset asntajat (ei aliurakointia), kotimaiset tuotteet eikä etumaksuja. Päin persettä meni! asentajat olivat ulkoistettuja, hinta ei loppulaskussa ollut sama kuin sopimuksessa ja eräpäivä ensimmäisessä laskussa oli HETI ja lasku saapui ennen remontin valmistumista.

Nyt vuotta myöhemmin remontti on valmis, nikkarit tekivät sen loppuun ammattitaidolla ja pitivät lupauksensa kaikessa mitä paperilla sovittiin!

Vuoden verran asiaan perehtyneenä voin olla varma ettei ainakaan pirkanmaalla voi kukaan muu luvata remonttia ilman ennakkomaksuja, hintatakuun, täysin omaa sekä kotimaista asennusta!
    Mielenrauhasta maksoi mielellään! Laatutyötä ja viimesenpäälle rehtiä väkeä! Kiitos mestarinikkarit!

Tyytyväinen aiakas Kangasalta!

• Kaikki on nykyään kallista, se on ikävä tosiasia. Vähän paremmasta pitää maksaa maltaita, vaikka sen kummenpia ole kuin vanhankansan ammattimiehet.

• "Tyytväinenasiakas", onkohan noin? Eppäilen.

No, jos oot tyytyväinen, hyvä on. Mielestäni paljon halvelmmallakin saa hyvää.

ps. teetin ovien vaihdon sukulaisella ja kustannus oli viidesosa. :-)

• pss. Kaikilla ei ole sukulaisia, jotka osaavat niitä ovia asennella, vaikka loppujenlopuksi siihen ei mitään maisterintutkintoa tarvitakkaan. Jos rahaa on ja haluaa oikeasti hyvän lopputuloksen, niin en keksi ainuttakaan syytä, miksi en käyttäisi nikkareiden palveluita.

• poronkusema1 kirjoitti:

pss. Kaikilla ei ole sukulaisia, jotka osaavat niitä ovia asennella, vaikka loppujenlopuksi siihen ei mitään maisterintutkintoa tarvitakkaan. Jos rahaa on ja haluaa oikeasti hyvän lopputuloksen, niin en keksi ainuttakaan syytä, miksi en käyttäisi nikkareiden palveluita.

No "poronkusema1", et sinä kai huvikseen viitsisikään omaa työnantajaa haukkua, ymmärrettävää mestarinikkari tuubaa.

• Vilunen kirjoitti:

No "poronkusema1", et sinä kai huvikseen viitsisikään omaa työnantajaa haukkua, ymmärrettävää mestarinikkari tuubaa.

Miksi pitäisi haukkua jos ei ole haukuttavaa???

Käsittämätöntä, että täällä porukka käy vaahtoamassa kalliista hinnoista ja että kuinka lessut kusettavat.
      Joka firmasta löytyy paska puolensa, ja niin varmasti myös Nikkareista.

Luulen että sullakaan ei ole minkäänlaista käsitystä kyseisestä firmasta (ellei lasketa netissä kuultua paskapuhetta)

Lähinnä naurattaa tuo Pena66:n kommentit tällä ja toisella foorumilla, missä selvästi yrittää keinolla millä hyvänsä herjata Nikkareita :D

Ja Vilunen arvasit aivan oikein! Olen Nikkareilla ollut kohta 6v. töissä, ja en kuulu mihinkään lahkoon.
      Töissä en kumminkaan rupea kertomaan omista ryyppyreissuista, koska niin kauan kun mulle ei tuputeta mitään uskontojuttuja, niin minäkään en tuputa omia juttuja tiettyjen ihmisten seurassa.

En todellakaan yritä "nuoleskella" firmaa ja aivan varmasti voisin sanoa jos olisi jotain haukuttavaa kyseistä firmaa kohtaan.

Jatkossa kaikille teille, joilla ei ole mitään hajua tästä firmasta, niin kannattee jättää haukkumiset suosiolla väliin, ellei halua joutua naurunalaiseksi kuten Pena66:lle on käynyt.

• Sinun huhuiluasi? Ei mitään tekemistä todellisuuden kanssa. Sinä pyörittelet itseäsi huhuillasi, muut hoitakoon osaamansa asiat.

• kateellisten panettelua.

• MESTARINIKKARIT TARJOSI ETEISEN LIUKUPEILIOVIA HINTAAN 2700e,
    ASENNETTUNA!?
    SAMAT OVET TOISELTA FIRMALTA 860e ASENNETTINA.
    HUOM. OVET PRIKULLEEN SAMANLAISET,JA SAMAN VALMISTAJAN!

• No, minkä valmistajan?

• Kyllä se on sellainen juttu. Että itse ollut töissä nikkareilla 2v listoittajana. Ja voin rehellisesti sanoa että ne on laiskat jotka täällä valittaa. Jos teet normaalisti töitä niin kyllä pärjää. Ne on katkeria tai Laiskoja jotka herjaa NIKKAREITA. Ja kaikille tiedoksi NIKKARIT on suomalainen firma joka käyttää suomalaista työvoimaa ja suomalaisia raakaaineita.

Suosittelen NIKKAREITA kaikille joilla itsellä ei ole taitoja tehdä itse.

SUOSITTELEN jopa omalla nimelläni.

t. Kenttälä jani

jos on nimettömiä herjauksia niin miten niihin voi USKOA

• Vastaakos Suomalaisen firman toimitus johtaja suoraselkäisesti alaistensa tekemät mokat ? vai meneekö peiton alle piiloon ? Asiaa olisi mistä puhelin numerosta herra vaan löytyisi ensi viikolla ??

• Niin ja sellainen vielä että en ole lestaadiolainen. Eikä minua ole ikikuuna päivänä sorsittu fimassa. Ja tosiaan kaikilla NIKKAREIDEN töillä on tyytyväisyys takuut. diggaan jokaisesta pomosta joka NIKKAREILLA on.. Koska jokaisen sana pitää ja sopimuksista pidetään kiinni.

t. Kenttälä jani

• Kuinkas ne kilometrikorvaukset niihin palkkoihin?Toivoa sopis että joku työntekijöistä uskaltaisi käydä verottajan tai liiton kanssa palkkausasiat läpi.
      Yksiselitteinen verolaki kertoo: KULUKORVAUKSIA EI SAA MISSÄÄN TILANTEESSÄ SISÄLLYTTÄÄ PALKKAAN.
      Tiedän tästä jotain sillä olen työskennellyt kyseisessä virmassa.
      Olen nykyinen opiskelija ja nämä asiat tuli eteen opiskelujen kautta.
      Työssa ollessani olin nuori enkä silloin ajatellut enkä tainut tietääkään noista asioista.

• No tämä oli kyllä nyt niin hävytöntä perseennuolentaa että rupes oikein hävettämään..

• niin pärjää varmasti. missä päin oot listoittajana? oletko tajunnut palkkaus tavan? onko se edes laillinen?

• Sain viime viikolla tarjouksen kylpyhuoneen ja saunan remontista. Kyseessä pienen kaksion kylppäri. 24000€, kyllä luit juuri oikein.

Kyllä oli pokassa pitäminen, tyyppi oli mukava mutta tarjous aivan käsittämätön. Tarvikkeisiin 15000€ ja ne oli ihan perushuttua. Itse laskettiin että kun itse käy ne SAMAT tarvikkeet kaupasta niin hintaa tulee 3000€ , kyllä täysin samat laatat, paneelit, ovi, kaappi yms.

Sain jo toisen tarjouksen joka tulee tarvikkeineen ja töineen jäämään 7000-8000€ ja se on arvioitu yläkanttiin kaiken varulta. Paneloinnit ja kalusteet puran itse ja uudet paneelit asennan itse.

Että silleen. Eihän tyhmä ole joka pyytää vaan joka maksaa.

• Markku T. kirjoitti:

Sain viime viikolla tarjouksen kylpyhuoneen ja saunan remontista. Kyseessä pienen kaksion kylppäri. 24000€, kyllä luit juuri oikein.

Kyllä oli pokassa pitäminen, tyyppi oli mukava mutta tarjous aivan käsittämätön. Tarvikkeisiin 15000€ ja ne oli ihan perushuttua. Itse laskettiin että kun itse käy ne SAMAT tarvikkeet kaupasta niin hintaa tulee 3000€ , kyllä täysin samat laatat, paneelit, ovi, kaappi yms.

Sain jo toisen tarjouksen joka tulee tarvikkeineen ja töineen jäämään 7000-8000€ ja se on arvioitu yläkanttiin kaiken varulta. Paneloinnit ja kalusteet puran itse ja uudet paneelit asennan itse.

Tyhmä taitaa olla väärä sana, tietämätön on kuvaavampi jos tuollaisen 24.000 euron tarjouksen hyväksyy ilman vertailua.
      Vertailun jälkeen jos hyväksyy, sana voi ollakin oikea.

• Markku T. kirjoitti:

Sain viime viikolla tarjouksen kylpyhuoneen ja saunan remontista. Kyseessä pienen kaksion kylppäri. 24000€, kyllä luit juuri oikein.

7000-8000€ saunan ja kylpyhuoneen remontoinnista on käypänen hinta jos kyse on pelkästä työstä. Yksikään yritys ei voi tarjota materiaaleja tuohon hintaan, ellei kysymyksessä sitten ole hyväntekeväisyys.

• Markku T. kirjoitti:

Mulla kävi tänään tekemässä tarjouksen saman firman ihminen. Saunan oven vaihto (valitsin savulasioven) ja yhden välioven vaihto kynnyksineen 2356!!! Tuo saunan ovi maksaa kaupassa alle 100 ja tuo väliovi ehkä 350, joten kohtuullinen hinta jää kynnykselle ja karmeille, koska työn osuus on 1012. Mitään laskelmia ei esitetty, ainoastaan loppusumma.
      Pesuhuoneremontin hinnaksi arvio 20000. Kyseessä piehenkö pesuhuone ja tosi pieni löylyhuone.
      Jätin ottamatta.

• Onko Mestarinikkareilla minkälainen ja mistä saatu rekisteri potentiaalisista asiakkaista. Sain tänään puhelinsoiton missä tarjottiin asunnon kuntokartoitusta. Puhelinnumeroni on aina ollut salainen.

• aika paskaa hommaa! ykstoikkosta ja huonot palkat! jos tykkää kontata ja työstä jota osais apinakin tehdä nii sitten oikea valinta. myös satuhahmoihin kuten jeesukseen uskominen plussaa

• Ei jumalauta! :D Koittakaa hyvät ihmiset nyt tajuta, että työ ei ole pelkkää listoitusta! Työhön sisältyy myös panelointia, karmien asennusta, kynnyksiä jne. jos vasara pysyy vaan kädessä. Ja palkkauksesta sen verran että 3-4000e/kk on ainaki itselle ihan riittävästi. Muistakaa että nikkareilla on myös remppa/rakennus puoli erikseen.

• En tajua teitä ihmisiä jotka valitatte tästä työstä. Hävetkää.
      Firma on erittäin menestyvä ja pystyy tarjoamaan työntekijöille töitä jopa hiljaisina hetkinä.
      Olen työskennellyt aiemmin Skanskalla ja YIT:llä ja voin rehellisesti sanoa, että
      mikään firma ei ole KOSKAAN pitänyt näin hyvää huolta duunareista.
      Tänä päivänä rakennus alalta on todella vaikea löytää kunnollista/luotettavaa työpaikkaa ja mitä Skanskan sekoiluun ja YIT: harkkari mesuihin tulee, väitän että mulla kävi hyvä tuuri kun otin riskin ja vaihdoin paikkaa. Itse työ on mukavaa vaihtelun kannalta (työmaat ja kohteet vaihtuvat jatkuvasti) ja oman työnajan voi säätää itselle sopivaksi.
      Lisäksi palkkaan voi vaikuttaa itse aika paljon, eli ei nuo 4000e kuukausitulot ihan perättömiä ole.
      Kaikki te jotka valitatte työn yksinkertaisuudesta ja raskaudesta, teillä ei näköjään ole harmainta aavistusta ja tuskin olette edes työskennelleet kyseisessä firmassa.

• porterrobinson kirjoitti:

En tajua teitä ihmisiä jotka valitatte tästä työstä. Hävetkää.
      Firma on erittäin menestyvä ja pystyy tarjoamaan työntekijöille töitä jopa hiljaisina hetkinä.
      Olen työskennellyt aiemmin Skanskalla ja YIT:llä ja voin rehellisesti sanoa, että
      mikään firma ei ole KOSKAAN pitänyt näin hyvää huolta duunareista.
      Tänä päivänä rakennus alalta on todella vaikea löytää kunnollista/luotettavaa työpaikkaa ja mitä Skanskan sekoiluun ja YIT: harkkari mesuihin tulee, väitän että mulla kävi hyvä tuuri kun otin riskin ja vaihdoin paikkaa. Itse työ on mukavaa vaihtelun kannalta (työmaat ja kohteet vaihtuvat jatkuvasti) ja oman työnajan voi säätää itselle sopivaksi.
      Lisäksi palkkaan voi vaikuttaa itse aika paljon, eli ei nuo 4000e kuukausitulot ihan perättömiä ole.
      Kaikki te jotka valitatte työn yksinkertaisuudesta ja raskaudesta, teillä ei näköjään ole harmainta aavistusta ja tuskin olette edes työskennelleet kyseisessä firmassa.

pelkkä listoitus on todella yksinkertaista ja puuduttavaa hommaa. tein itse 7 vuotta pelkkää listoitusta. ja polvet on sen jälkeen vihoitellu aika ajoin. jossain työpaikka ilmoituksessa oli että hyvät henkilöstö edut?? mitä ne on? itse sain soittamalla 1 liikuntasetelin per viikko :D :D nykyisessä työssä työ auto,puhelimet ja tietokoneet. vitutti uutta audia aina sotkea listapuruilla, eli melkein joutuu ostaa toisen auton työ autoksi jos ei halua autoa sotkea! plus ruokaraha normaali eikä mikään 6,6?? :D :D

• jeesusristus kirjoitti:

pelkkä listoitus on todella yksinkertaista ja puuduttavaa hommaa. tein itse 7 vuotta pelkkää listoitusta. ja polvet on sen jälkeen vihoitellu aika ajoin. jossain työpaikka ilmoituksessa oli että hyvät henkilöstö edut?? mitä ne on? itse sain soittamalla 1 liikuntasetelin per viikko :D :D nykyisessä työssä työ auto,puhelimet ja tietokoneet. vitutti uutta audia aina sotkea listapuruilla, eli melkein joutuu ostaa toisen auton työ autoksi jos ei halua autoa sotkea! plus ruokaraha normaali eikä mikään 6,6?? :D :D

Et halunnut sotkea uutta audia? Sinähän se hieno mies olet!
      Satuitko huomaamaan 7 vuoden aikana, että siinä työpisteessä on IMURI?! :D
      Se on aika kätevä keksintö ja ei kuule paljoa purut autossa pyöri, ku putsaa aseman työmaan vaihdon yhteydessä.
      Mutta koitetaan ymmärtää. Audimies on audimies.

Akka...

• joo kyllä itsekin työauton hankin tähän hommaan, toki toiselle autolle on muutenkin tarvetta.
    nyt valitettavasti taitaa olla työt vähissä alkuvuoden.lienee lomautettuna paljon porukkaa ainakin listapuolelta.
    toivotaan ettei kauaa jotta pääsisi taas nakuttelemaan;)

• Joo nyt on kyllä työt vähissä, ainakin vielä helmikuun ajan PK-seudulla.
      Olen sen verran seurannu tämän keskustelun etenemistä, että laitetaanpas faktat pöytään:
      Työ on välillä yksitoikkoista, siitä ei pääse yli eikä ympäri. Se on ihmisestä kiinni, kuinka paljon jaksaa tehdä ja miten pitkään. Itse olen 3 vuotta ollut listapuolella ja välillä puuduttaa ihan hulluna (pääosin jos joutuu tekemään toisten kiertoja). Mutta muuten työ on omasta mielestä mukavaa ja työaika itse säädettävissä aika hyvin. Nikkareista sen verran, että vaikka lahkolaisia kuulemma ovat, niin eipä tuo ole paljoa näkynyt. Ja jos "hyvät" työmaat menee muka sukulaisille, niin mitä sitten? Eipä täällä maailmassa muutenkaan mene nallikarkit tasan kaikille. Sekin on ihmisestä kiinni miten asiat ottaa. Mulle riittää että saan työmaan missä pääsee tuotannolle ja välillä tulee niitä "hyviä" työmaita.

• SantaCruuuz kirjoitti:

Joo nyt on kyllä työt vähissä, ainakin vielä helmikuun ajan PK-seudulla.
      Olen sen verran seurannu tämän keskustelun etenemistä, että laitetaanpas faktat pöytään:
      Työ on välillä yksitoikkoista, siitä ei pääse yli eikä ympäri. Se on ihmisestä kiinni, kuinka paljon jaksaa tehdä ja miten pitkään. Itse olen 3 vuotta ollut listapuolella ja välillä puuduttaa ihan hulluna (pääosin jos joutuu tekemään toisten kiertoja). Mutta muuten työ on omasta mielestä mukavaa ja työaika itse säädettävissä aika hyvin. Nikkareista sen verran, että vaikka lahkolaisia kuulemma ovat, niin eipä tuo ole paljoa näkynyt. Ja jos "hyvät" työmaat menee muka sukulaisille, niin mitä sitten? Eipä täällä maailmassa muutenkaan mene nallikarkit tasan kaikille. Sekin on ihmisestä kiinni miten asiat ottaa. Mulle riittää että saan työmaan missä pääsee tuotannolle ja välillä tulee niitä "hyviä" työmaita.

no eiköhän sitä puuhaa kohta taas riitä, toivottavasti.viime vuosi olikin melko hurja tahtinen.
      tottakai aina joskus työnteko tökkii, mutta niin se on joka työssä.
      itse ainakin tykkään työstä, hyvä palkka ja voi säädellä mukavasti aikatauluja kunhan vaan hommat etenee aikataulussa.
      joo ei tuo lahkolaisuus näy mitenkään missään.
      kohta 10 vuotta takana tässä firmassa ja en näe hyvää syytä lopettaa.
      tietenkin töitä pitää tehdä että palkkaa saa, ei tämä työ sovi laiskoille.
      keikkatyön takia ajamista riittää, se tässä on miinusta itsellä.

• SantaCruuuz kirjoitti:

Joo nyt on kyllä työt vähissä, ainakin vielä helmikuun ajan PK-seudulla.

yleemsä vitutus menee työmaan mukaan. jos hyvä niin ei niin vituta mutta sitten kun paska työmaa nii vituttaa ettei veri kierrä. itelle tuppaa vaan siunaantumaan paljon enempi paskoja kuin hyviä työmaita. ihan normaali kerrostalo työmaa kelpais. esim ncc:n tai yitin.. mutta ollut nyt enempi kaikkea saneerauksia, päiväkoteja, vanhusten taloja ja rakennuttajat olleet pieniä ja työmaat ollut siinä kunnossa. vaikka tunteja saa kuitattua mutta se ei paljon vitutusta lievennä. paljon mukavempi olis kun sais päästää vaan menemään.

• lista4vee kirjoitti:

yleemsä vitutus menee työmaan mukaan. jos hyvä niin ei niin vituta mutta sitten kun paska työmaa nii vituttaa ettei veri kierrä. itelle tuppaa vaan siunaantumaan paljon enempi paskoja kuin hyviä työmaita. ihan normaali kerrostalo työmaa kelpais. esim ncc:n tai yitin.. mutta ollut nyt enempi kaikkea saneerauksia, päiväkoteja, vanhusten taloja ja rakennuttajat olleet pieniä ja työmaat ollut siinä kunnossa. vaikka tunteja saa kuitattua mutta se ei paljon vitutusta lievennä. paljon mukavempi olis kun sais päästää vaan menemään.

heikkona aikana saat olla tyytyväinen että on edes mitään työmaata.
      ja jos ei kiinosta sinua niin voin tehdä ne puolestasi ja niin kuuluisikin olla kun olen ollut pitempään talossa.pitää asiaa aamulla kysyä makelta.

• lista4vee kirjoitti:

Eikös nuo päiväkodit ja palvelutalot ole muka hyviä työmaita?
      Tietysti asia erikseen jos siellä ei mikään toimi, mutta yleensä ne on aika rahakkaita keikkoja.

• kyllä niissä parempi liksa on kun perusmestoilla ja monesti pääsee vielä hyville metreillekkin.
    tietenkin työmaita on monenlaisia ja kuntoisia, se yleensä on ihan mestarista kiinni miten homma toimii ja nuo pienet puljut ei monesti ole vielä oppineet ns.listoittajan tavoille, mutta yleensä sanomalla on hommat hoitunu kuntoon.

mutta en valittaisi jos on töitä, ei tämä palkatta kotona istuskelukaan ole niin mukavaa..

• Kävin Lapissa työreissussa ja siellä ne mestarit vasta olikin hukassa meidän kanssa!

Ootko ihan lomalapun kanssa vai ilman??
      Itse olin "lomautettuna" peräti 2 päivää :D
      Tulevalla viikolla pitäis kuulemma aueta muutama työmaa Uudellamaalla. Kuulemma...

• itse en ole Oulua korkeammalla käynyt, siellä kyllä vielä homma toimii melko hyvin.
    ei tullu lappua, peruuntui viime hetkillä yksi työmaa arkkitehdin toimesta niin se aiheutti tämän katkon kun ei korvaava työmaata löytynyt.
    nyt kyllä taas hommia on tuolla savonseudulla ainakin joksikin aikaa.

• jep jep, hiljasta on mutta onneksi palkka juoksee koko ajan, kun ei ole lomautettukaan.

• ainakin huono muisti tuntuu olevan..

• Vieläkö mestarinikkarit maksavat palkkatuloja verottomina kilometrikorvauksina ?

Kiinnostaisi tietää, että onko firmassa vielä tämä käytäntö, kun ajattelin hakea heille töihin, eikös ko. firmassa ollut tälläinen tapa ?

• tuskin nyt ottavat lisätekijöitä kun on muutenkin hiljaista.
    km korvaukset on samat kuin 10 v sitten ja pykälien mukaan.
    käytännössä samoin kun ns. myyntimiehillä jotka provikkapalkalla.

• terve, olen poika joka tiedän nikkareiden toiminnasta. se on todella hyvää ja kannattavaa. Jälki on siistiä ja muutenkin kaikki on mennyt ihan sujuvasti. kiitos

• Parasta palvelua jota olen ikinä saanut!!!! Jos joku väittää vaihtavansa oven paremmin kuin nikkarit voi imeä paskaa!!!!!!!

• Kuka lie olet, mutta "sanasi" ei kuulu firman poikien sanavarastoon.
      Ovet ovat yksiselitteisesti nikkareilla kalliimpia kuin kellään muulla suomessa.

• helsingissä menee jälki läpi vaikka sahaisitte moottorisahalla ja ampuisitte runkonaulaimella ne listat, sellasta sutta siellä joutuu kattelemaan kun välillä käy lainassa siellä...kyllä huomaa että siellä ne todelliset firman "tuloksen" tekijät asuu...huhu mitä paskaa...

• nikkareilla on on paljon fyrkkaaaaa

• Vierestä jo pidempään nikkareiden touhuja seuranneena voin kertoa
      että laatu tai muu tekeminen ei ole ongelma.
      Ongelma on hinnoittelu ,tämä kuitenkin johtunee siitä yksinkertaisesta
      syystä että "yrittävät" kuitenkin hoitaa velvollisuutensa juuri kuten laki
      ja asetukset määräävät. Tämä ei todellakaan ole tänä päivänä ihan
      ilmaista hommaa , kiitos valtiovallan,että näillä eväillä mennään.
      En todellakaan ole missään suhteessa kyseiseen yritykseen,mutta
      itse yrittäjänä samoissa kohteissa pyörinyt. Ainoastaan hintoja olen
      kuullut moitittavan , no jostainhan ne "honittomuudet" aina johtuvat.

• Reilun 2vuotta oon tehny pelkkiä listahommia pk-seudulla. Laatu sellaista, että omia jälkiä ei ole ikinä tarvinnut korjata. Työaika yleensä 7-15 Viime vuoden bruttotulot 40 000€. Kiva firma, reilu työnjohto! Ei valittamista!

• 48000€

• Oletko tehnyt urakkatyönä 2v listoitusta.Voin kertoa että olet silloin alipalkattu.
      rakennusalan urakkatöissä tavoite ansio on 25 euron luokkaa.
      Etenkin kun teet urakkatyötä pääkaupunkiseudulla,olet polkemassa palkkoja tolla hinnalla.Siinä olet oikeassa että firma ja työnjohto on hyvää luotettavaa.
      Firma on yksi alihankkijoista yhtiössä jossa työskentelen.
      Sen verran vielä,että itse en ole timpuri vaan toimihenkilö alalla joten tunnen palkka asiat.
      Olet ehkä nuori miimkuin siinä firmassa monet ovat.Itsestäsi palkka tuntuu hyvältä mutta tosiasiat puhuu toista.

• urakkatyö 25-30 e kirjoitti:

Oletko tehnyt urakkatyönä 2v listoitusta.Voin kertoa että olet silloin alipalkattu.
      rakennusalan urakkatöissä tavoite ansio on 25 euron luokkaa.
      Etenkin kun teet urakkatyötä pääkaupunkiseudulla,olet polkemassa palkkoja tolla hinnalla.Siinä olet oikeassa että firma ja työnjohto on hyvää luotettavaa.
      Firma on yksi alihankkijoista yhtiössä jossa työskentelen.
      Sen verran vielä,että itse en ole timpuri vaan toimihenkilö alalla joten tunnen palkka asiat.
      Olet ehkä nuori miimkuin siinä firmassa monet ovat.Itsestäsi palkka tuntuu hyvältä mutta tosiasiat puhuu toista.

Rakennusalan työehtosopimusta tulkiten urakkatyössä palkan hinnoittelu/laskenta on noin 30% normaalia tuntipalkkaa korkeampi. Vaikka palkkaluokka olisi VI (6) ja perustuntipalkka näin ollen 15,89€ ja tähän 30% urakkalaskenta käyttäen, olisi urakka tuntipalkka 20,657€.

• Itseä kiinnostaa sama kysymys kuin nimim. tuleva_listaduunari:a vieläkö palkkoja maksetaan verottomina kilometrikorvauksina ?

Kerran työmaalla ollessani eräs mainitun firman listamies "avautui" heidän urakkapalkkauksestaan ja kertoi että ensin maksetaan päivärahat kilometrikorvaukset vaikka työajoa ei tullut todellisuudessa kuin 10km/päivä ja jos listaa tulee tarpeeksi niin sitten tuntipalkkaakin vähän päälle.

Toimiiko se nyt oikeasti noin ? Laitontahan tuo, eikä paljon duunarin eläkkeet kerry!

• Jaa että mitä? Minulle ei ainakaan ole koskaan yritetty maksaa veronalaista ansiota kilometrikorvauksina, vaan kaikki on mennyt juuri niin kuin pitääkin, kiitos hyvälle palkanlaskijalle:)
      Ja älkää viisaat tieteilijät sekoittako urakkapalkkaa ja tuotantopalkkiota, kaksi toisistaan aivan eriävää palkkalajia.

xXx

• Kyllä se noin toimi ainakin vielä pari vuotta sitten.

• Täyttä roskaa ja huiputusta koko firman touhu. Käyvät iäkkäiden ihmisten luona ja ahdistelevat päivittäin, ramppaavat ovella ja soittelevat perään, vaikka tämä iäkäs äitini ei ollut edes puhelinnumeroaan antanut heille.

Pyytävät päästä sisälle tekemään "ilmaista aviointia!... Törkeää touhua!

Turun alueella nyt liikkuvat ja poliisi on myös varoittanut näistä, että älkää kotiinnne sisälle hyvät ihmiset päästäkö näitä.

Saattaa jälkeenpäin huomata, että jotain on kenties kadonnut.

t. ammatiltansa poliisi

• Voi voi.
      Kuinkahan huono elämä sinulla mahtaa olla, ku täytyy täällä käydä mustamaalaamassa kyseistä firmaa?
      Oletko kenties entinen työntekijä, joka sai potkut vai mistä syystä olet näin katkera?

Jos todella olet ammatiltasi poliisi, niin voi auta armias!
      Juuri sinunlaisia ihmisiä sinne tarvitaan ja oloni on erittäin turvallinen yöllä kun kuljen kadulla ja tiedän että sinä turvaat selustani.

Ps:Tämä oli sitten suoraa vithuilua, koska et varmaan käsittänyt mainitsematta.

• ihan samat ongelmat monilla muilla

• vaikuttaa toi "poliisi" kilpailijan edustajalta aika läpinäkyvää terkuin terde

• suurin osa mitä olen nikkareita tavannut työmailla, nii ovat työhönsä tyytymättömiä/kyllästyneitä?? ei vissiin raha tuo tyydytystä'

• No tämä nyt ei pidä läheskään paikkaansa,
      Kaikki ei tietenkään jaksa tätä työtä, mutta kyllä suurin osa on varmasti tyytyväisiä työhön ja firmaan!

• Fakta on että jokaisen yrityksen toiminnasta löytyy korjaamista, nikkareilla tämä ainakin tiedostetaan ja yritetään tehdä asioille jotain. Olen kyllästynyt kuuntelemaan itkua siitä miten huonot palkat ja plaa plaa plaa... kyllä sitä motivaatota alkaa taas löytymään jos vielä matkaatte työvoimatoimiston luukulle

• Parkettilattian annuksen jälkeen jätettiin ovien alareunojen viilaus tekemättä, nyt ovet laahaa mattoja. Että semmoista meininkiä.En suosittele tätä firmaa.

• No mitä sieltä vastattiin kun ilmoitit asiasta?
      Itselläni remontti sujui oikein mallikkaasti PK-seudulla, lukuunottamatta pientä sotkua mikä jäi jälkeen, mutta eipä tuo elämää kaada.

• jkl123k kirjoitti:

No mitä sieltä vastattiin kun ilmoitit asiasta?
      Itselläni remontti sujui oikein mallikkaasti PK-seudulla, lukuunottamatta pientä sotkua mikä jäi jälkeen, mutta eipä tuo elämää kaada.

Palkkauksesta sen verran, että kyllä on hinnat poljettu alas! Se on varmaa että firma vetää välistä ja palkkausjärjestelmä on niin sekava ja monimutkainen, ettei vanhemmatkaan työntekijät käsitä miten se menee.
      Se kertoo firmasta aika paljon, että irtisanomisilmoituksessa oli kohta, missä piti vakuuttaa ettei ole mitään saatavia Nikkareilta. Outoa eikö vain?

• vk-85 kirjoitti:

Palkkauksesta sen verran, että kyllä on hinnat poljettu alas! Se on varmaa että firma vetää välistä ja palkkausjärjestelmä on niin sekava ja monimutkainen, ettei vanhemmatkaan työntekijät käsitä miten se menee.
      Se kertoo firmasta aika paljon, että irtisanomisilmoituksessa oli kohta, missä piti vakuuttaa ettei ole mitään saatavia Nikkareilta. Outoa eikö vain?

saitko potkut?

• kysyjä kirjoitti:

saitko potkut?

En vaan ihan itse lähdin parempiin hommiin ja karkuun ens vuotta.
      Näillä näkymin Nikkareille tulee jatkossa Uudenmaan alueella kuivat ajat ja joudutaan varmasti lomauttamaan lisää työntekijöitä.

Firma oli muuten ihan hyvä, mutta huonolla palkalla.

• vk-85 kirjoitti:

En vaan ihan itse lähdin parempiin hommiin ja karkuun ens vuotta.
      Näillä näkymin Nikkareille tulee jatkossa Uudenmaan alueella kuivat ajat ja joudutaan varmasti lomauttamaan lisää työntekijöitä.

Firma oli muuten ihan hyvä, mutta huonolla palkalla.

Paljonko tienasit kuukaudessa/vuodessa jos saa kysyä?

• Uneliasutelias kirjoitti:

Paljonko tienasit kuukaudessa/vuodessa jos saa kysyä?

Palkka vaihteli aika paljon, myös siitä syystä, että työmaat mitä sain, oli suoraan sanottuna perseestä. Mutta keskimäärin n.2000-2400e/kk. Välillä toki sai enemmänkin mutta harvoin. Kyllä se ihan totta on, että ne pomon omat kultamussukat saa ne kermat kakun päältä. Todettu on.

• vk-85 kirjoitti:

tottakai firma vetää välistä idiootti! mitä järkeä on liiketoiminnalla jossa ei tehdä voittoa?? tajautko että firman täytyy maksaa myös palkaa "ei tuottaville"! esim toimistotyön tekijän palkka revitään sun selkänahasta. plus työkalut maksaa, sairaslomat maksaa, ohjelmat maksaa jne.. kuluja on uskomattoman paljon. Mutta se on totta että palkkausjärjestelmä on sekava nikkareilla ja sorsii ihmisiä joitten työmaat ovat kaukana...

• ex-listaLahti kirjoitti:

tottakai firma vetää välistä idiootti! mitä järkeä on liiketoiminnalla jossa ei tehdä voittoa?? tajautko että firman täytyy maksaa myös palkaa "ei tuottaville"! esim toimistotyön tekijän palkka revitään sun selkänahasta. plus työkalut maksaa, sairaslomat maksaa, ohjelmat maksaa jne.. kuluja on uskomattoman paljon. Mutta se on totta että palkkausjärjestelmä on sekava nikkareilla ja sorsii ihmisiä joitten työmaat ovat kaukana...

Kyllä sitä voittoa tehdään myös ilman, että vedetään välistä ja valehdellaan.
      Toivottavasti sinusta ei koskaan tule yrittäjää...

• vk-85 kirjoitti:

Palkka vaihteli aika paljon, myös siitä syystä, että työmaat mitä sain, oli suoraan sanottuna perseestä. Mutta keskimäärin n.2000-2400e/kk. Välillä toki sai enemmänkin mutta harvoin. Kyllä se ihan totta on, että ne pomon omat kultamussukat saa ne kermat kakun päältä. Todettu on.

Miten sulla voi olla ollu noin pieni palkka? eiköhän kaikki yli 0,5 v työtä tehneet pääse jo ihan itsestään 3000 kk-tiliin...laiska? oot viikon kuukaudess palkattomalla lomalla ollu?

• Sisäovien vaihto 5kpl = 5313 euroa (työn osuus 1800eur, materiaalit 3500e). Ei tilattu....

Vaihdoin itse ovet karmeineen ja kilkkeineen kahden illan aikana ja hintaa tuli kaikkineen 580 euroa (3 kevytpeiliä ja 2 vaimennettua).

• Miten ihmeessä porukka kirjoittaa että vaihdoin itse ja säästin sen ja sen verran. Ihmekkös tuo on, että itse tekien säästää.

• selvähän kirjoitti:

Miten ihmeessä porukka kirjoittaa että vaihdoin itse ja säästin sen ja sen verran. Ihmekkös tuo on, että itse tekien säästää.

"Miten ihmeessä porukka kirjoittaa että vaihdoin itse ja säästin sen ja sen verran. Ihmekkös tuo on, että itse tekien säästää."

Kuvittelis että ite tekemällä säästää vaan työt, mutta mestari nikkareiden ollessa kyseessä säästää myös ihan helvatusti materiaalien hinnoissa. Nikkarit velottaa materiaaleista yli 3000 euroa ja ite kaupasta hakemalla saan ne 600-700 eurolla. Itseasiassa voin vuokrata vaikka pakettiauton ja palkata kantoapuakin ja saan materiaalit silti yli puolet halvemmalla..

Nää kauppiaat kiertää nyt Länsi-Tampereella ja me saatiin kans viiden oven vaihdosta yli 5100 euron tarjous ja laminaatin laitosta (65m2 alueelle) 8000 euron tarjous. Nyt oon tehny 2 tarjouspyyntöä kahdelle eri firmalle/yrittäjälle (en laita nimiä ettei mene mainostamiseksi) ja ovien vaihto maksais n. 1200 euroa sisältäen materiaalit ja työt. Laminaatien laitosta sain tarjouksen 15 euroa neliölle joka tekee n. 1000e ja laminaatit nyt maksaa 7e-40e/m2 (460e-2600e). Eli maksimissaan 4000e.

Ovien vaihto
      Nikkarit 5100e v. muut n. 1200e

Laminaatit
      Nikkarit 8000e v. muut n. 2000e-4000e (riippuen minkä hintasta laminaattia halutaan)

• Niin ja ne 50 Euron ovet mistä laskutetaan 1000 Euroa kappale haetaan rautakaupasta ja otetaan siitäkin 500 Euroa. Tuolla hinnalla ovien pitäisi olla jotakin muuta kuin pahvia.

• Bhiit kirjoitti:

"Miten ihmeessä porukka kirjoittaa että vaihdoin itse ja säästin sen ja sen verran. Ihmekkös tuo on, että itse tekien säästää."

Kuvittelis että ite tekemällä säästää vaan työt, mutta mestari nikkareiden ollessa kyseessä säästää myös ihan helvatusti materiaalien hinnoissa. Nikkarit velottaa materiaaleista yli 3000 euroa ja ite kaupasta hakemalla saan ne 600-700 eurolla. Itseasiassa voin vuokrata vaikka pakettiauton ja palkata kantoapuakin ja saan materiaalit silti yli puolet halvemmalla..

Nää kauppiaat kiertää nyt Länsi-Tampereella ja me saatiin kans viiden oven vaihdosta yli 5100 euron tarjous ja laminaatin laitosta (65m2 alueelle) 8000 euron tarjous. Nyt oon tehny 2 tarjouspyyntöä kahdelle eri firmalle/yrittäjälle (en laita nimiä ettei mene mainostamiseksi) ja ovien vaihto maksais n. 1200 euroa sisältäen materiaalit ja työt. Laminaatien laitosta sain tarjouksen 15 euroa neliölle joka tekee n. 1000e ja laminaatit nyt maksaa 7e-40e/m2 (460e-2600e). Eli maksimissaan 4000e.

Ovien vaihto
      Nikkarit 5100e v. muut n. 1200e

Laminaatit
      Nikkarit 8000e v. muut n. 2000e-4000e (riippuen minkä hintasta laminaattia halutaan)

Mitä tämä 15 euroa nelio laminaatin asennus sisältää .... huonekalujensiirto työt,suojaus työt,mahd lattian tasoitukset,jalkalistat,askeläänieristeet ,rakennusjätteiden pois viennit loppusiivoukset ??? Ja tämä kaikki 15 euroa neliö ?? En oikeen usko !! tai sitten on näitä firmoja ku toimii vuoden kaks ... kannattaa selvittää tarkkaan että mitä kaikkea kuuluu urakkaan ...
      Terveisin nikkareiden asiakas turusta ..ite tykkään ainakin että hommat tehdään viimisen päälle ja ehkä mulla on vähän rahaa enemmän ku näillä kanssa veljillä mitkä katkerana itkee täällä kun nikkarit menestyy

• Minkälainen liksaa maksavat aloittelevalle nikkarille? Maksavatko mitään ylimääräistä esim ateriakorvaus?

• Tuntipalkka koeajan jälkeen n.12e/h ja metrihinta keskimäärin 0.65s/m. Ruokaraha 7e ja km-korvaukset vähennetään sitten suoraan tuotantopalkkiosta, eli jos et ole ennen listoittanut etkä kehtaa tehdä sutta nopeasti, sinun on TODELLA vaikea päästä tuotannolle. Ja sittenkin jos pääset, palkka ei päätä huimaa, sanokoot muut mitä tahansa. 3-4000e:n kuukausituloihin ei pääse kun muutama hassu jantteri.

• 9 vuotta tehny hommia, kuukausipalkka n. 4000 e. Melkein jokainen listamies pääsee noin 3500 euroon kuussa vähän ennen vuotta. Tietty aikaisemminkin jos on aiempaa kokemusta. Kaikista ei tietenkään ko hommaan ole, muutamia munapusseja tullut vastaan (jotka sitten karsiutuu kun ei fysiikka/ymmärrys/peruslogiikka riitä). Hyvä työnantaja ja ylivertainen monopoli Suomessa. Laiskoja ja katkeria löytyy luonnollisesti suoli24 keskusteluista yllin kyllin. Palkkasysteemi yksinkertainen: saat sen verran palkkaa kuin teet, alussa harjoittelet jollain 12 e/h palkalla.

• EiSeKannata kirjoitti:

Tuntipalkka koeajan jälkeen n.12e/h ja metrihinta keskimäärin 0.65s/m. Ruokaraha 7e ja km-korvaukset vähennetään sitten suoraan tuotantopalkkiosta, eli jos et ole ennen listoittanut etkä kehtaa tehdä sutta nopeasti, sinun on TODELLA vaikea päästä tuotannolle. Ja sittenkin jos pääset, palkka ei päätä huimaa, sanokoot muut mitä tahansa. 3-4000e:n kuukausituloihin ei pääse kun muutama hassu jantteri.

koeajan jälkeen tuntipalkka ei todellakaan oo 12 euroa.. jotain 9euroa

• Poggy kirjoitti:

9 vuotta tehny hommia, kuukausipalkka n. 4000 e. Melkein jokainen listamies pääsee noin 3500 euroon kuussa vähän ennen vuotta. Tietty aikaisemminkin jos on aiempaa kokemusta. Kaikista ei tietenkään ko hommaan ole, muutamia munapusseja tullut vastaan (jotka sitten karsiutuu kun ei fysiikka/ymmärrys/peruslogiikka riitä). Hyvä työnantaja ja ylivertainen monopoli Suomessa. Laiskoja ja katkeria löytyy luonnollisesti suoli24 keskusteluista yllin kyllin. Palkkasysteemi yksinkertainen: saat sen verran palkkaa kuin teet, alussa harjoittelet jollain 12 e/h palkalla.

se vaati kuitenkin 250 metriä päivässä ja yliki! riippuu työmatkasta :D :D et saa sen verta palkkaa kun teet, jos työmatkasi on pitkä nii et pääse ees tuotantopalkkaukselle. jos lyhyt työmatka nii pääset jo 180 metrin jälkeen tuotantopalkkaukselle. tietenki 'poggyn oloinen idiootti lessu ei tajua palkkaus systeemiä vaan oon jumalan armosta nikkareilla :D heh heh hee

• timohimo kirjoitti:

se vaati kuitenkin 250 metriä päivässä ja yliki! riippuu työmatkasta :D :D et saa sen verta palkkaa kun teet, jos työmatkasi on pitkä nii et pääse ees tuotantopalkkaukselle. jos lyhyt työmatka nii pääset jo 180 metrin jälkeen tuotantopalkkaukselle. tietenki 'poggyn oloinen idiootti lessu ei tajua palkkaus systeemiä vaan oon jumalan armosta nikkareilla :D heh heh hee

Urpo, en ole yhtään lessumpi kuin sinäkään.

Työmatka ei vaikuta palkan suuruuteen kuin siten, että mitä pidempi työmatka on sitä enemmän jää käteen kun verotuksenalainen palkka on pienempi.

250 metriä tekee helposti 7 tunnissa.

• Poggy kirjoitti:

9 vuotta tehny hommia, kuukausipalkka n. 4000 e. Melkein jokainen listamies pääsee noin 3500 euroon kuussa vähän ennen vuotta. Tietty aikaisemminkin jos on aiempaa kokemusta. Kaikista ei tietenkään ko hommaan ole, muutamia munapusseja tullut vastaan (jotka sitten karsiutuu kun ei fysiikka/ymmärrys/peruslogiikka riitä). Hyvä työnantaja ja ylivertainen monopoli Suomessa. Laiskoja ja katkeria löytyy luonnollisesti suoli24 keskusteluista yllin kyllin. Palkkasysteemi yksinkertainen: saat sen verran palkkaa kuin teet, alussa harjoittelet jollain 12 e/h palkalla.

Vuositulosi siis noin 48 000€?

• Poggy kirjoitti:

Vuositulosi siis noin 48 000€?

• Poggy kirjoitti:

Urpo, en ole yhtään lessumpi kuin sinäkään.

Työmatka ei vaikuta palkan suuruuteen kuin siten, että mitä pidempi työmatka on sitä enemmän jää käteen kun verotuksenalainen palkka on pienempi.

250 metriä tekee helposti 7 tunnissa.

vaikuttaahan se idiootti! sä joudut omalla työllä tienaamaan kilometrikorvaukset!

• En ole eläissäni nähnyt niin huonoa työnjälkeä listoituksen osalta, mitä Nikkareilla (olen ollut keikkahommissa ja kiertänyt ympäri Suomea niiden leivissä).
    Palkkaus on painettu niin alas, että siellä joutuu melkein väkisinkin menemään sieltä mistä aita on matalin, että pääsee plussalle.

Olin eräällä työmaalla tekemässä kiertoja, niin eiköhän se Nikkareitten oma metripoika M***** R*********** ollut ampunu jalkalistat naulapyssyllä kiviseinään ja tehnyt yhdestä talosta ainoastaan ikkunat ja ovet! :D
    Pari kertaa jutellu muutaman muun työntekijän kanssa tästä kaverista ja porukalla ihmetelty, miksei sille työnjohto mainitse asiasta, koska jatkuvasti joku on korjaamassa sen jälkiä. Tajuttiin sitten että sehän on vissiin sen toimarin sukulainen ja sen 15 sisarusta on myös samassa firmassa ja näitä vastaavia metriheikkejä on roppakaupalla...

Kaveri meni Romanoffille töihin ja siellä on kuulemma palkkataso täysin eri luokkaa ja ne vaativat parempaa työnjälkeä ja ovat sillä perusteella saaneet vedettyä Nikkareilta vuosisopimuksia pois. En ihmettele yhtään.

• Itse meinasin kanssa keväällä 2013 nikkareille hommiin tällaisilla ehdoilla oltaisi menty=)

Ateriakorvausta ei kuulemma makseta enenkö olet ensimmäisen kerran päässyt tuotantopalkoille, jonka lasku tapaa ei kyllä ymärrä varmaan sen kehittäjäkään. Ja palkka on alkuvaiheessa rakennus alan tessin palkkaluokka2 elikkä suunnilleen 11€/h. Joten ja isontalon edut voi unohtaa ainakin alkuvaiheissa. Henkilökohtaiseti rakennus hommia 5 vuottatehneenä jätin väliin tämän USKOMATTOMAN tarjouksen.
    Nykyisessä paikassa lähtöpalkka 12.80€ urakat ja ateriakorvaus 9.50 , homma ei tietysti ole ihan yhtä siistiä kuin listoitus mutta saa sentään voita leivänpäälle ja laskut maksettua.

• Siirryin kilpailevaan firmaan n.vuosi sitten.
    Samat metrimäärät kahdessa viikossa, mutta palkassa n 500e enemmän,
    Metrihinnat pikkuisen eriluokkaa kuin mestarinikkareilla, mutta täällä kyllä vaaditaan todella hyvää jälkeä.

• Voitte avata kilpailevalle firmalle ihan oman otsikon. Mutta kommentoin kuitenkin tähän. Tietysti kilpailu on hyväksi meille työntekijöille. Ihan omankin edun vuoksi silmät on auki myös sinne itään. Faktat kuitenkin faktoina omin silmin nähtynä: romanovi on vähän kuin Nikkareiden kaatopaikka. Työntekijöistä pahimmat mätäpussit siirtyneet sinne ja työmaat ovat samaa luokkaa, paskasia jämiä (niitä jotka on Nikkareilta jäänyt yli). Vuosisopimuksia saattoivat jossakin vaiheessa saada, mutta eivät ole pystyneet vakiinnuttamaan asemaansa ja ne ovat palanneet takaisin Nikkareille.

Jos joku puhuu paskasta palkasta Nikkareilla, niin omani on tuo nelisen tonnia kuussa sen kummemmin sykkimättä. Ylitöit sitten päälle joskus harvoin.

• Poggy kirjoitti:

Voitte avata kilpailevalle firmalle ihan oman otsikon. Mutta kommentoin kuitenkin tähän. Tietysti kilpailu on hyväksi meille työntekijöille. Ihan omankin edun vuoksi silmät on auki myös sinne itään. Faktat kuitenkin faktoina omin silmin nähtynä: romanovi on vähän kuin Nikkareiden kaatopaikka. Työntekijöistä pahimmat mätäpussit siirtyneet sinne ja työmaat ovat samaa luokkaa, paskasia jämiä (niitä jotka on Nikkareilta jäänyt yli). Vuosisopimuksia saattoivat jossakin vaiheessa saada, mutta eivät ole pystyneet vakiinnuttamaan asemaansa ja ne ovat palanneet takaisin Nikkareille.

Jos joku puhuu paskasta palkasta Nikkareilla, niin omani on tuo nelisen tonnia kuussa sen kummemmin sykkimättä. Ylitöit sitten päälle joskus harvoin.

Taisi iskeä arkaan paikkaan?
      Romanoffilla käynyt muutamakin nikkarilainen haastattelussa, mutta eivät päässeet, koska siellä on tiedossa kaikki huonot tekijät.
      Työmaista sen verran, ettei todellakaan ole mitään jämätyömaita.
      Deal with it.

• hjkhjkh kirjoitti:

Taisi iskeä arkaan paikkaan?
      Romanoffilla käynyt muutamakin nikkarilainen haastattelussa, mutta eivät päässeet, koska siellä on tiedossa kaikki huonot tekijät.
      Työmaista sen verran, ettei todellakaan ole mitään jämätyömaita.
      Deal with it.

No ei tosiaan iskenyt. Kuten sanottu, se on vaan työntekijän etu että on kilpailua. Mutta tiedän ainakin 3-4 sinne mennyttä kaveria jotka ovat kaikki vätyksiä.

Vielä tarvii uskottavuutta romanov.

• Poggy kirjoitti:

No ei tosiaan iskenyt. Kuten sanottu, se on vaan työntekijän etu että on kilpailua. Mutta tiedän ainakin 3-4 sinne mennyttä kaveria jotka ovat kaikki vätyksiä.

Vielä tarvii uskottavuutta romanov.

Ihan miten vain :)
      Mulle riittää se, että saan samasta työstä reippaasti enemmän rahaa, sekä työkaverit ja varsinkin työnjohto on vähän mukavampaa sakkia.

Nikkareilla ropattava jalkalista on 0.62 senttiä/m. Romanoffilla 1.10 euroa/m, ei paha? ;)

• hjkhjkh kirjoitti:

Mulle riittää se, että saan samasta työstä reippaasti enemmän rahaa, sekä työkaverit ja varsinkin työnjohto on vähän mukavampaa sakkia.

Nikkareilla ropattava jalkalista on 0.62 senttiä/m. Romanoffilla 1.10 euroa/m, ei paha? ;)

voi vittu! tohon hintaan oisin lyöny itteni rikkaaksi kun olin nikkareilla! vittu 0,61 silloin jalkalista! sama oliko ropattavaa vai levyseinään

• hjkhjkh kirjoitti:

No ei paha. Täytyy vähän katsella tarkemmin josko katselisi joskus työnantajan vaihtoa. Mietintämyssyyn menee jos saavat jossain vaiheessa työmaita, nyt ne vaan taitaa pitkälti mennä mn:lle ja voi olla hiljaiset ajat r:llä.

• Poggy kirjoitti:

No ei paha. Täytyy vähän katsella tarkemmin josko katselisi joskus työnantajan vaihtoa. Mietintämyssyyn menee jos saavat jossain vaiheessa työmaita, nyt ne vaan taitaa pitkälti mennä mn:lle ja voi olla hiljaiset ajat r:llä.

Nikkarit ei syö, juo tai pidä mitään taukoja päivän aikana. Siten pääsee kuulemma palkoille.

• Hänmän kirjoitti:

Nikkarit ei syö, juo tai pidä mitään taukoja päivän aikana. Siten pääsee kuulemma palkoille.

Voihan sen noinkin ajatella, pidetään tauot sitten kotona:)

• hjkhjkh kirjoitti:

Vaikea uskoa että uudiskohteilta saa tuota hintaa edes Rumanoffilta, saneeraus hinnalta vaikuttaa!

Vaikea uskoa että uudiskohteilta saa tuota hintaa edes Rumanoffilta, saneeraus hinnalta vaikuttaa!

Niin valitettavaa kuin se onkin, niin kyllä saa.
      Hintaero on huomattava Nikkareihin verrattuna.

• Muistakaa se että romanovilla miehet tekee suurimmaksi osaksi lattioita. Ja harvemmin listoittaa. Jos lyöt päivässä JL 400m. Niin se tekee päivä palkaksi 248e eli ei paha hinta. Nikkareilla työasemat on uskomattoman hyvät.
    Itse en tule vaihtamaan ikinä työpaikkaa jos vain töitä alalla riittää. Ja kyllä nikkarit maksaa korvausta jos työmaa on erikoinen. Ja mitä olen itse tehnyt nikkareilla töitä niin kyllä kaikilla nikkareiden tekemillä töillä on laatutakuu.

Terv. Kenttälä jani

• Otahan Jani selvää asioista, jos meinaat avautua.

Romanoffilla on lähes täysin samanlainen työasema (vähän painavampi, mutta omasta mielestä parempi nikkareitten työasemaan verrattuna.)

Romanoffilla on erikseen myös listapuoli ja tällähetkellä vuosisopimus mm. YIT:n kanssa.

Eli kyllä siellä töitä riittää tekevälle ja tuleva kesä tulee olemaan erittäin kiireinen, koska töitä on niin paljon.

Jos et nyt vielä tajunnut, niin annahan kun minä selvennän.
      Parketti Romanoff tekee lattioita (oliko yllätys?) ja Lista Romanoff listoittaa.

• Jenttälä Kani kirjoitti:

Otahan Jani selvää asioista, jos meinaat avautua.

Romanoffilla on lähes täysin samanlainen työasema (vähän painavampi, mutta omasta mielestä parempi nikkareitten työasemaan verrattuna.)

Romanoffilla on erikseen myös listapuoli ja tällähetkellä vuosisopimus mm. YIT:n kanssa.

Eli kyllä siellä töitä riittää tekevälle ja tuleva kesä tulee olemaan erittäin kiireinen, koska töitä on niin paljon.

Parketti Romanoff tekee lattioita (oliko yllätys?) ja Lista Romanoff listoittaa.

Ai niin ja tuosta palkasta vielä.

Nikkareilla 400m jalkalistaa, eli 400 x 0.62 = 248e
      Romanoffilla 400 x 0.92 = 368e roppauslisät (n.1.10e/m),
      eli ihan hitokseen enemmän.

• Sinun "laatu" tiedetään...

Otahan Jani selvää asioista, jos meinaat avautua.

Onko Romanoffilla työmaita tällä hetkellä pelkästään pääkaupunki seudulla vai joko ollaan levittäytymässä muualle Suomeen?

Ai niin ja tuosta palkasta vielä.

Nikkareilla 400m jalkalistaa, eli 400 x 0.62 = 248e
      eli ihan hitokseen enemmän.

Mie romahan!!!

• Lentävä Rami kirjoitti:

Onko Romanoffilla työmaita tällä hetkellä pelkästään pääkaupunki seudulla vai joko ollaan levittäytymässä muualle Suomeen?

Lähinnä Uudellamaalla ja välillä saattaa joitain keikkahommia muualle olla.
      Toivoa sopii että saisivat laajennettua myös muualle Suomeen. Työntekijätkin tulisivat jo valmiina toisesta firmasta ;)

• kakskytviisi kirjoitti:

Lähinnä Uudellamaalla ja välillä saattaa joitain keikkahommia muualle olla.
      Toivoa sopii että saisivat laajennettua myös muualle Suomeen. Työntekijätkin tulisivat jo valmiina toisesta firmasta ;)

Odotellaan mielenkiinnolla mitä tulevaisuudessa tapahtuu. Nikkareissa ei mielestäni ole mitään vikaa, mutta kilpailu on aina tervetullutta ja tiedä vaikka nostaisivat vielä omia asennushintojaan?

Odotellaan mielenkiinnolla mitä tulevaisuudessa tapahtuu. Nikkareissa ei mielestäni ole mitään vikaa, mutta kilpailu on aina tervetullutta ja tiedä vaikka nostaisivat vielä omia asennushintojaan?

Nikkarit vetää sen verran halvalla että vaikeaahan se on...
      Mutta kuten joku mainitsi siitä, että Romanoffilla edellytetään hyvää työnjälkeä, niin se pitää kyllä paikkansa ja on aika iso etu kilpailutuksissa Nikkareiden kanssa.
      Ymmärrän hyvin miksi Nikkareilla moni sortuu tekemään sutta pienten metrihintojen takia, mutta ei kaikki sentään.

• no tampereella oli eräässä saneeraus kohteessa TÄYSIN samat hinnat mitä uudis kohteessa!! onko edes laillista

• jellenjalla kirjoitti:

no tampereella oli eräässä saneeraus kohteessa TÄYSIN samat hinnat mitä uudis kohteessa!! onko edes laillista

Ainahan saa pyytää mitä haluaa?
      Tyhmä on se joka maksaa.

• ihan hyvä työpaikka ollut ainakin itselle, palkka oman työn mukaan ja aina otettu takaisin kun olen pari kertaa käynyt muualla.ei valittamista.
    en vaihtaisi enää tällä iällä.

• Olen Nikkareilla töissä. Mä painan listaa päivässä sen mitä jaksan. Välillä enemmän ja välillä vähemmän. Mahdollisimman paljon samalla mitalla, ei väliä vaikka irvistää tai jää rakoja. Sillai se on myytykin. Kahvi ja ruokatauot pidän ihan normaalisti.

• listoittaja kirjoitti:

Olen Nikkareilla töissä. Mä painan listaa päivässä sen mitä jaksan. Välillä enemmän ja välillä vähemmän. Mahdollisimman paljon samalla mitalla, ei väliä vaikka irvistää tai jää rakoja. Sillai se on myytykin. Kahvi ja ruokatauot pidän ihan normaalisti.

Ja vieläkö joku ihmettelee, miksi Romanoff vie Nikkareiden työmaita?
      Toivottavasti "listoittajaa" hävettää...

• listoittaja kirjoitti:

Olen Nikkareilla töissä. Mä painan listaa päivässä sen mitä jaksan. Välillä enemmän ja välillä vähemmän. Mahdollisimman paljon samalla mitalla, ei väliä vaikka irvistää tai jää rakoja. Sillai se on myytykin. Kahvi ja ruokatauot pidän ihan normaalisti.

Ei varmaan oo trolli tää viesti? ;) roman pojilla tuntuu olevan aikaa istua netissä

• Bauhausin asentajat velottaa noin 120 e tunti laminaatin asennuksesta. Repikää siitä.

• joopa joo ,,sama täällä ..tapetointi ja katon maalaus 3300e ...ei satana voi olla totta että kusettavat noin kovast ,,,

• Ei ollut trolliviesti. Ei se ole normaalia että vedät täysillä koko päivän tuntihommissa. Joo joo tiedän että on tuotantopalkkaus.

• JG työnjohtaja, heh.. Kaksinaamainen mies. Puhuu toista, tekee toista. Muka kaikkien kaveri.

• Täysin samaa mieltä!
      Saattaa johtua kyllä myös siitä että JG:llä ei ole hirveästi kokemusta alalta...

• miten aloittelija otetaan nikkareilla vastaan? haastatteluun tulossa ja koulutus löytyy taskusta ja osaan jotenkin listottaakki:D

• Haastattelussa kannattaa olla sanomatta kaikki, mitä normaalit ihmiset vapaa-ajalla tekee. Sanot että et juo viinaa, etkä polta tupakkia, niin paikka on sinun.

Sinut otetaan varmasti ihan hyvin vastaan ja saat luultavasti myös mukavan kouluttajan. Ominpäin et tietenkään voi töitä lähteä tekemään, koska sinulla ei ole varmaan minkäänlaista kokemusta "urakalla" listoittamisesta.

Nikkarit on työpaikkana ihan ok, toki myös muita listoitusfirmoja paljon paremmalla palkalla löytyy, riippuen mistäpäin haet töitä.
      Ennenkuin laitat nimen alle, TARKISTA miten sinulle palkka tullaan maksamaan ja mistä vähennetään mitäkin. Nikkarit käyttää porsaanreikää palkanmaksussa ja vetää työntekijöiltä välistä (fakta).

Ei muutakuin kireitä jiirejä ja ole jämpti, jos meinaavat huijata!

• ExNik4Life kirjoitti:

Haastattelussa kannattaa olla sanomatta kaikki, mitä normaalit ihmiset vapaa-ajalla tekee. Sanot että et juo viinaa, etkä polta tupakkia, niin paikka on sinun.

Sinut otetaan varmasti ihan hyvin vastaan ja saat luultavasti myös mukavan kouluttajan. Ominpäin et tietenkään voi töitä lähteä tekemään, koska sinulla ei ole varmaan minkäänlaista kokemusta "urakalla" listoittamisesta.

Nikkarit on työpaikkana ihan ok, toki myös muita listoitusfirmoja paljon paremmalla palkalla löytyy, riippuen mistäpäin haet töitä.
      Ennenkuin laitat nimen alle, TARKISTA miten sinulle palkka tullaan maksamaan ja mistä vähennetään mitäkin. Nikkarit käyttää porsaanreikää palkanmaksussa ja vetää työntekijöiltä välistä (fakta).

Tämä kiteyttää kyllä koko lafkan toiminnan! Ollaan muka niin mukavia että oksat pois, vaikka samalla kusetetaan minkä keretään!

• ExNik4Life kirjoitti:

Haastattelussa kannattaa olla sanomatta kaikki, mitä normaalit ihmiset vapaa-ajalla tekee. Sanot että et juo viinaa, etkä polta tupakkia, niin paikka on sinun.

mitä tarkoitat huijaamisella??

• t. nais***m*

• Tekevät remonttia nyt nimellä tähtiremontit (indone tähtiremontit oy). Sama kusetus jatkuu törkeillä ylihinnoilla. Ovelta ovelle pakko myyntiä vanhuksille!

• tähtiremontit oy ei kuulu nikkareihin.enää.tuomo karhun heiniä.

• No hinnat ja hinnat, ei köyhällä ole varaa ostaa halpaa se se kalliiksi tulee.

• Hyvä työpaikka se on. Voishan se palkka olla parempikin mut niinhän se aina

• Itsellä vuosi kokemusta kyseisetä kioskista ja voin sanoa että paskin duuni ikinä! Siitä keroo varmasti se että olin alueella pisimpään viihtynyt työntekijä? Duunarilta vaaditaan joustoa ja metrejä venyä ja paukkua pitäisi joka suuntaan, mitä firma tarjoaa työn tekijän jaksamisen eteen muikkuja joulupalaverissa JEP siinä se työntiekijäläheinen firma. Yhtä ja samaa seurakuntaa ja penninin venyttäjiä koko sakki.
    Totthan sielä on ihmisen hyvä olla jos ei kiinosta muutakun kieli ruskeena väkerää listaa seinään.
    Mutta voin kertoa että lukekaa ne sopimukset tarkkaan ja meneekö kaikki oikesti tes:ssin mukaan? En tosin tiedä onko saman seurakunna jäsemnillä eri edut. Mutta mitikää kaksi keraa ennenkö astutte tähän arkkiin. Ja se lisäyksenä että ei niitä metrejä oikesti tule tuotannoille asti kun ehkä 1/10:nestä työmaasta. Joten tunti palkoilla mennän.

• Ei kai se firman syy ole jos ette osaa?

• Tuli tänään 170m. Onko hyvin? Ei taida olla..Mut onneksi tää riittää mulle, tuntihommissa ku ollaan.

• Ei tuo taida riittää lähellekkään... Romanoffilla tuolla 170m/pv määrällä pääsee jo urakoille.

• Hjkhfk kirjoitti:

Ei tuo taida riittää lähellekkään... Romanoffilla tuolla 170m/pv määrällä pääsee jo urakoille.

no mitä ne romanohvilla maksaa 170metristä??tuohan ei ole kovin paljon listamiehelle metrejä muutenkaan.

• lista013 kirjoitti:

no mitä ne romanohvilla maksaa 170metristä??tuohan ei ole kovin paljon listamiehelle metrejä muutenkaan.

Romalla ennen tuntipalkkojen nostamista riitti n.145m/8h. Nyt kun pohjapalkat on 16e/h luokkaa, Urakalle pääsee n.170m/8h. Onhan siellä toki palkat paljon isommat kuin Nikkareilla ja työolosuhteet paremmat.

• Aissen kirjoitti:

Romalla ennen tuntipalkkojen nostamista riitti n.145m/8h. Nyt kun pohjapalkat on 16e/h luokkaa, Urakalle pääsee n.170m/8h. Onhan siellä toki palkat paljon isommat kuin Nikkareilla ja työolosuhteet paremmat.

Minkälaiset suunnitelmat teillä Romanoffilla on muuhun kuin pääkaupunkiseudun alueella, joko on tiedossa työmaita/vuosisopimuksia muualta Suomesta ensi vuodelle?

• kuusiplusyksitoista kirjoitti:

Minkälaiset suunnitelmat teillä Romanoffilla on muuhun kuin pääkaupunkiseudun alueella, joko on tiedossa työmaita/vuosisopimuksia muualta Suomesta ensi vuodelle?

Helsingissä ja Uudenmaan alueella lähinnä.

• Millainen mikä firma on Tähtinikkarit ?

• Tarkoitit varmaan Tähtiremonit?
      Entisiä Nikkareitten yksityispuolen remonttitekijöitä, myytiin irti nikkareista noin vuosi sitten, kuitenkin ennen Nikkareiden myyntiä Melbylle.

• ^Tähtiremontit

• No paljonko Romanoffilainen sitten päivässä asentaa listaa? Paljonko saa päivässä tienattua euroja?

• Saman verran kuin Nikkareilla, mutta paremmalla laadulla ja metrihinnalla.
    Jalkalista taisi olla n.85snt/m roppauslisä ja kyllä, Romalla saadaan roppauslisä, toisin kuin Nikkareilla, jossa se lisä jätetään maksamatta työntekijöille ja tämä on faktatietoa (paperilta nähneenä).

Vuosia ole Nikkareiden toimintaa seurannut sivusta ja voi vaan ihmetellä, miksei työntekijät puutu virheisiin ja puutteisiin. Raha kiertää sisällä ympyrää ja listoittajilta vedetään välistä minkä keretään.
    Onko kaikki työntekijät Nikkareilla niin kyllästyneitä, ettei enää vaan kiinnosta?

• Kun vielä itse tuossa puulaakissa olin, niin silloin ainakin oli jatkuvasti työkavereiden kanssa puhe epäkohdista, murta puheen asteelle se jäi...

Niin ja kun otin loparit, niin vanhojen työvaatteiden perään jaksoivat kysellä pariinkin otteeseen :D

• Aikaisemmin puhuttiin että romanoffin metrihinta olis 92cnt ja pari viestiä aikaisemmin se "taisi olla 85 cnt/m" :D koittakaahan päättää paljonko se oikeasti on ? :D

• Jotain siltä väliltä, en edes muista omaani tällähetkellä. Voi olla että muistin omani väärin ja se oli tuo 92snt/m ja roppauslisät päälle
    Jokatapauksessa jokainen lista on PALJON paljon enemmän kuin Nikkareilla.

Eikös Nikkareilla se jalkalista ollut n. 50snt/m luokkaa? Eikä ollut vissiin niitä lisiäkään?

• ite ollu nikkareilla toistakymmentävuotta ja töitä on ainakin nyt muuallakin kuin etelässä.70c metriltä on hinta erikois lisät.nuoremmilla tekijöillä toki vähempi.
      romanohvi taitaa enempi olla parkettifirma, jos olen oikein ymmärtänyt..??
      ja joskus tekee myös listoituksia, ja nekin lähinnä vain jalkalistat omiin lattioihin.?
      noita romun poikia oli joskus espoon asuntomessutyömaalla ja valittelivat kovin miten hidasta listoittaa.eli ammattitaidon puutetta.

• Romalla on Nikkareiden entisiä työntekijöitä, sekä täysin oma listoituspuoli.
    Ihan samalla tavalla Romallakin listoitustyömaita ja ei todellakaan ainoastaan omiin parketteihin.
    Vuosisopimus YIT:n kanssa tällähetkellä.

Työnjälki on Romalla HUOMATTAVASTI parempaa, koska sitä vaaditaan enemmän, toisin kuin Nikkareilla, eli siksi myös palkassa tulee muutama satanen enemmän kahdessa viikossa.

• Eli Romanoffin pojat tekee 400metriä työpäivän aikana 7-15:30 HUOMATTAVASTI parempaa jälkeä kuin Nikkarit. Lisäksi he pitävät kahvitauot 2x12min, ruokatunnin noin 30min ja jutusteleva kohteliaasti mukavia muiden työntekijöiden kanssa pitkin päivää. Lisäksi heidän ei tarvitse korjata omia jälkiään koska ovat niin taitavia poikia. On ne kovia pikku veijareita :D

• Kuka sanoi 400m?
      Kuka sanoi, että omia jälkiä ei tarvi korjata?
      Ja kuka sanoi pitkistä tauoista?

Kommentistasi paistaa läpi kateellisuus ja katkeruus. Sääli.

(Nikkareilla harva tekee 400m/pvä)

• sääliksikäy kirjoitti:

Kuka sanoi 400m?

Kommentistasi paistaa läpi kateellisuus ja katkeruus. Sääli.

(Nikkareilla harva tekee 400m/pvä)

Kuka sanoi 400m?

14.3.2014 17:55
      "Nikkareilla 400m jalkalistaa, eli 400 x 0.62 = 248e
      eli ihan hitokseen enemmän."

15.11.2014 17:02
      "Työnjälki on Romalla HUOMATTAVASTI parempaa, koska sitä vaaditaan enemmän, toisin kuin Nikkareilla" -jos minun ei tarvitse korjata omia jälkiä, niin miksi sitten HUOMATTAVASTI parempaa pitäisi korjata?

21.1.2014 18:42
      "Nikkarit ei syö, juo tai pidä mitään taukoja päivän aikana. Siten pääsee kuulemma palkoille." -no ei tässä tosiaan pitkistä tauoista puhuta :D you got me! hah no mutta itse pidän ainakin ruokatauon ja 1-2 kahvitaukoa

• Pärjääköhän tässä firmassa ilman ajokorttia? Eli onko työ yleensä sellaista että jos menee bussilla työmaalle niin siellä pärjää sitten koko päivän ilman autoa? Ja millaisen koulutuksen tähän tarvitsisi?

• Tarvitsee ajokortin ja auton....tai no ei välttämättä työpäivän aikana tarvitse, mutta työmaan valmistuessa pitäisi työkamat saada kuskattua seuraavalle työmaalle. Työmaat voi välillä olla myös niin kaukana/ huonojen yhteyksien varrella, että julkisilla matkan taittamiseen voi mennä helposti yli tunti.

Koulutusta ei välttämättä tarvitse olla. Uutena työntekijänä olet vanhemman listoittajan opastuksessa pari kolme viikkoa, jonka jälkeen mahdollisesti omalle työmaalle itsenäisesti.

• Pärjää ilman autoa. Saha ja vasara vaan reppuun. Firma kouluttaa miehet omassa akatemiassaan Upsalassa. Koulutus kestää kolme viikkoa. Sen jälkeen pääset jo oikeisiin hommiin!

• Mä en ainakaan syki yhtään, että saisin muutaman kympin enemmän viikossa. Tein just pari viikkoa 90 metrin päivä keskiarvolla. Ei mua haittaa, vaikka tulee noin vähän. Mitä väliä? Tuntihommissa tässä ollaan..

• listoittaja kirjoitti:

Mä en ainakaan syki yhtään, että saisin muutaman kympin enemmän viikossa. Tein just pari viikkoa 90 metrin päivä keskiarvolla. Ei mua haittaa, vaikka tulee noin vähän. Mitä väliä? Tuntihommissa tässä ollaan..

Tekemällä 250-300m/päivä melkein tuplaisit palkkasi, oma valintasi jos haluat kuulua minimipalkkaryhmään:/

• Kannattaa muistaa että kilometrikorvaus kuuluu siihen piiskarahaan. jos joudut pidemmällä käymään töissä niin aika kovasti saat rehkiä että pääset "urakalle".

Jos sulla on vaikka pieniä lapsia ja ajat 100km päähän paskalle työmaalle, niin ei siinä paljoa tee mieli urheilla, kun saat päivässä nippa nappa sen 200m täyteen.

Onnekseni vaihdoin työpaikkaa, loppu osaltani tuo järjettömyys.

• Verottomat korvaukset eivät nykyisessä palkkamallissa vaikuta nikkareilla veronalaiseen palkkaan.

• 12-34-56 kirjoitti:

Verottomat korvaukset eivät nykyisessä palkkamallissa vaikuta nikkareilla veronalaiseen palkkaan.

Sen sijaan metrihinnat on pienentyneet HAHAHAHAHAHAHAAA!!!!

• Onko mitenkä hommat muuttunut ajan myötä.? Koko ajan näyttäs olevan paikkoja auki. Kiinnostais itteeni

• Kuopiossa nähnyt pariakin eri listamiestä ja voin sanoo et kovia jätkiä. Metreistä en tiiä paljon tekevät 3-4 asuntoo päivässä.ite oon timpurina 18 vuotta ollu ja kyllä hirvittää poikien vauhti.

• Palkkakerroin on aika pieni.
    Kannattaa huomioida.

• Hattua noille jätkille pitää nostaa jotka jaksaa viihtyä nikkareilla, palkat laahaa työmäärään nähden ja pahimmillaan ilman taukoja painat ja työmestarit vinkuu ja vonkuu joka asiasta ja vehkeet renaa ku vanhoi romui, tee siinä sit metrejä ja urakkaa. Itselle riitti ja jokunen työvuosi siellä ehti tulla ennenku tajus et saman rahan saat muualla normaaleilla tauoilla ilman työmaamestarien prässäämistä. Alkoi loppuvaihees olla hermot jo melko loppuna. Suurimmat massit noistaki käärii herrat päältä ja tekijöille sit olemattomat summat mitä huvittaa maksaa.

• Esimiehet ei tee töitään ja narisee. Palkanmaksu vähä kyseenalaista. Jos teet suoritepalkalla luultavasti teet ilmasia päiviä jokusen. Ne tekee hirveet rahat jätkillä ja maksaa erittäin nihkeesti mistään. Sovitut lisät pienenee esimiehen maun mukaan.

• Ei maksa sovittuja palkkoja, ei oikeita kilometrikorvauksia.

Jos sinä et tiedä mitä johonkin asiaan kuuluu, sitä et tuu saamaan, sun täytyy raivolla vaatia jos jotain haluut
    Sun täytyy melkeen uhkailla että saat ne maksamaan sinulle kuuluvat rahat.
    Minulle ovat 800e velkaa vieläkin, eikä suostu maksaa, mennään oikeuteen.

Ketjusta on poistettu 26 sääntöjenvastaista viestiä.