Moottorin vikavalo syttyi

vovlov70

2.5-20v-98 moottorin vikavalo syttyi ajossa tänään.
Luki ohjekirjassa että vie volvo huoltoon, vikavalon johdosta päästöt eivät saata olla lain sallimissa rajoissa...
No kulutus ei ole noussut ainakaan ajotietokoneen mukaan, eikä muitakaan oireita ole ilmennyt. Mahdollisesti syttynyt vaikka vikaa ei olekkaan? Saako sen itse nollattua ja miten? En ainakaan ennen katsastusta viiti viedä korjaamolle kun ei ajoa haittaa? Sitten jos päästöt viturallaan niin katsoo uudestaan... Vai mitä olette mieltä?

50

47595

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • olla....

      Lambda-anturi viallinen, näin ainakin minun uudemmassa Volvossani oli asia.

    • turhaantunut

      itselläni paloi juuri sama merkkivalo ja käytin konepeltiä auki niin kaskummaa valo sammui. no meni noin vuosi eteen päin ja taas sama ongolma.vein huoltoon ja sillä oli joku antura vika. antura oli ehyt, mutta se se sytytti valon. sen vaihdettua valo sammui.hinta n.80e.ihmettelivät että heidän testerin mukaan anturi oli ehyt.mut silti vika korjaantui.ps. ei mene katsastuksesta läpi jos yksikin merkkivalo palaa. tikkurilassa edullinen volvon merkkihulto, auto servia suosittelen.

    • kdsnflsd

      Mulla syttyi kans se vikavalo ja mietin pitkään että mikä se voisi olla. Moottorin etupuolella, edestä katsoen vähän vasemmalla on aika piilossa joku (alipaine)letku mikä menee moottorin sisään. Siinä mutkassa oli mulla reikä eli veti ilmaa väliin. Sen vaihoin ja vikakoodit nollattiin....ei tullu enää häiriövaloa. Monella tutulla oli sama vika. kannattaa kokeilla. En nyt millään muista tarkkaa kohtaa että missä se oli ja autonkin olen jo hävittäny mutta saattaa olla kampikammion huohotusletku.

    • 377000km

      lamda valon sammutus volvo/kemi maksoi 175eur suosittelen edelleen mustaa eristysnauhaa merkkivalon ja servicen päällä v70tdi. ennen katsastusta 3500 kierrosta 3km.

      • palanut se lamppu

        Mun autossa tuo lamppu on pari kertaa palanut ja sammunut muutaman päivän jälkeen itsekseen. Katsastus löysi eka kerran jälkeen vikakoodista jonkun ilmentymän ja pomppautti katsastuksessa ja käski huoltoon. Käytin Wettrerillä, syynäsivät, ei mitään vikaa, nollasivat ipd:n ja maksoi jotain 30-40 euroa.
        Vikakoodin nollaukseen on omat konstinsa jotka kuka tahansa voi tehdä mutta olen hukannut ne.Ne on ollut joskus tällä palstalla. Voisiko joku tässä neuvoa muitakin konsteja kuin akun kenkien irti käytön? Se ei aina tepsi.


      • j.j.jermu
        palanut se lamppu kirjoitti:

        Mun autossa tuo lamppu on pari kertaa palanut ja sammunut muutaman päivän jälkeen itsekseen. Katsastus löysi eka kerran jälkeen vikakoodista jonkun ilmentymän ja pomppautti katsastuksessa ja käski huoltoon. Käytin Wettrerillä, syynäsivät, ei mitään vikaa, nollasivat ipd:n ja maksoi jotain 30-40 euroa.
        Vikakoodin nollaukseen on omat konstinsa jotka kuka tahansa voi tehdä mutta olen hukannut ne.Ne on ollut joskus tällä palstalla. Voisiko joku tässä neuvoa muitakin konsteja kuin akun kenkien irti käytön? Se ei aina tepsi.

        no tuo - miinuskenkä akusta irti about 15min,ni nollattu; )


      • eläkeläinen
        j.j.jermu kirjoitti:

        no tuo - miinuskenkä akusta irti about 15min,ni nollattu; )

        Hei kyllähän se vika pitää ensin etsiä minkä takia valo rupeaa palamaan, sit sen jälkeen kuitataan vikavalo puiss....


    • johtui

      Polttoaineen ruiskutus pumpun väärästä ajoituksesta. Piti säätää kohdalleen niin sammui häiriövalo. Tosin itelläni on diesel versio

    • mika p

      mulla volvo v70 2.5-20v-99 moottorin vikavalo syttyy välillä ja sammuu välillä.
      käytettiin volvohuollossa eikä löytynyt mitään vikaa.
      jonkinlainen kontaktihäiriö vikavalojärjestelmässä.
      ota noin puoleksitunniksi akun kengät irti niin ei pitäisi palaa sen jälkeen enää kun kytkee kaapelit
      takaisin mutta voi taas ikäväkyllä syttyä uudelleen.

    • palakoon ny

      myös taas, kun ilmat kostuivat, kesän oli pimeenä, vaan taas heräs henkiin... en maksa 800€ turhasta, sen maksais remontti, joku pumppu muka, en oikein usko, eihän päästötkään vois olla kondiksessa, jos vika olis jossain ajoituspumpussa, niinkuin huollossa sanottiin, reilu vuosi sitten. auto on v70 2.5T-98 siis bensa turbo.

      • hahahahahahaaa

        muualle valehtelemaan! Niin monta virhettä keksimässäs jutussa oli...

        PS. ajoituspumppu on dieselissä...


      • totuuden torvi
        hahahahahahaaa kirjoitti:

        muualle valehtelemaan! Niin monta virhettä keksimässäs jutussa oli...

        PS. ajoituspumppu on dieselissä...

        paliinilla kuulemma sitä rustasivat, ja uus maksaa töineen 800€/ tämä on totta, ja auto on bensakoneella.


    • turha arvailla

      sillähän se selviää. Jos on lambda mennyt, niin korjaa ennenkun menee katti, tulee paljon halvemmaksi...

      Itsellä on vastaava vm.-00 ja lambda meni reilun 200 tkm kohdilla. Kuulemma aika yleistä. Uusi lambda makso melkein 300€, mutta toimii. Katti maksais varmaan tonnin...

      • juupadaapa

        Motonetissä 59 e.


      • turha arvailla
        juupadaapa kirjoitti:

        Motonetissä 59 e.

        motonetin lambdat tuossa mallissa jos sitä tarkoitit. Moni urpo on kyllä kokeillut ja vasta sitten uskonut että vaan orggis (Denso) toimii.


    • KaaleppiK

      mennä vaan, itsellä sama tilanne, välillä sammuu muutamaksi päiväksi, periodeittain se toimii.. kosteus ongelma varmaankin.

      • v702,4

        Itellä 2,4l 140hv -04, tuo lamppu syttyy silloin tällöin. Pari kertaa käytin Volvon huollossa, mutten enää viitsi turhasta maksaa. On sammunut muutaman päivän päästä syttymisestä. Moottorin käynnissä/tehoissa en ole huomannut mitään normaalista poikkeavaa. Vois kyllä maksaakin jos oikeasti tulisi kuntoon.


      • Oq
        v702,4 kirjoitti:

        Itellä 2,4l 140hv -04, tuo lamppu syttyy silloin tällöin. Pari kertaa käytin Volvon huollossa, mutten enää viitsi turhasta maksaa. On sammunut muutaman päivän päästä syttymisestä. Moottorin käynnissä/tehoissa en ole huomannut mitään normaalista poikkeavaa. Vois kyllä maksaakin jos oikeasti tulisi kuntoon.

        Mulla oli sama vika. Moottorinvika valo paloi. Käytin lambdan anturin irti, puhdistin sen ja laitoin takasin paikoilleen ja hyvin toimii :)


      • vulva v70 2,4 170hp
        v702,4 kirjoitti:

        Itellä 2,4l 140hv -04, tuo lamppu syttyy silloin tällöin. Pari kertaa käytin Volvon huollossa, mutten enää viitsi turhasta maksaa. On sammunut muutaman päivän päästä syttymisestä. Moottorin käynnissä/tehoissa en ole huomannut mitään normaalista poikkeavaa. Vois kyllä maksaakin jos oikeasti tulisi kuntoon.

        Vissii aika yleinen vika.mulla temppuillu vuojen ajan tuo valo,vika: alipainetunnistin(anturi). osa vaihettu kertaalleen, senki jälkeen samavikakoodi tullu päälle3 krt. Eli todennäköisesti jossaki pieni alipainevuoto joka heittää vian aika ajoin päälle.eli tutkimaan konehuoneeseen ja paikallistamaan letkut onko reikiä/murtumia.vikahan ei ajoa haittaa, ainut tuo valo haittaa silmään.prkl. viime kesän meni viatta 3kk.ja sytty taas syssyllä.en tiiäsitte olisko mahollista olla kosketus häikkää tms.. auta ku tutkia pois


    • öklipökli

      itsellä sama vika paloi ja sammui,oli pois kauan ja taas välähti palamaan.meni hermo ja ostin vikakoodin lukijan.laite volvoon kiinni ja ilmoitti heti ilmamäärämassa mittarissa virhe koodi.mittarin puhdistus ja koodin kuittaus pois .ei ole ilmennyt mitään vuoteen.

    • Rivendell77

      Jep, mulla se syttyi vuos sitten ja vein huoltoon -> lambdahan se oli. Nyt syttyi taas muutamia kk sitten uudestaan ja kävin luettamassa vikakoodin ja oli kuulemma taas sama anturi. Noh, luettiin uudestaan ja olikin joku jäähdytyspuolen anturi kyseessä. Anturi vaihdettiin ja korjaamolta kotiinpäin ajellessa valo syttyi uudestaan eikä auto enää lähtenyt käyntiin seuraavana päivänä. Hinattiin toiseen korjaamoon jossa rupesivat tutkimaan asiaa ja selvisi että termostaatti sieltä oli paskana eikä tämä anturi. Termostaatti vaihdettiin, vikavalo nollattiin ja auto toimii taas normaalisti.

      • Volvo Abe

        syttyi ajon aikana,vein merkkikorjaamolle.Vika oli vvt-solenoidi rikkinäinen. Osa
        uusittiin ja nyt on auto toiminut hyvin toistaiseksi...


    • volvo muija

      Mulla sytty ohitus tilanteessa valo ja tekstissä lukee moottori järjestelmä vaatii huollon...silloin oli lievä ns. tehojen häviäminen muttei sen jälkeen mitää erikoista .Annanko mennä vaan auto on V70 kinetic geatronic -06.

    • sama juttu

      onko öljyt vaihdettu askettäin ? koneessa öljyä liikaa on aika tarkka siitä

      • volvomies

        Miulla ainakin omassa (2.5d -01) teki tuon saman siitä syystä ku hukkaportin kellossa oli kosteutta ja pakkasilla se jäätyi...sit ku esim. ohitustilanteessa läksi kaasu pohjassa vedättämään niin 3 tuhannen kierroksen kohdalla katkas ahtopaineet hetkellisesti ja sytytti häiriövalon ilmoitti et tarkasta moottoriijärj. seuraavassa huollossa...mut jos esim. "pumppaamalla" kiihdytti niin et ei koko ajan kaasu pohjassa vedättäny, ei ko. ongelmaa ollu...ja siis tota se teki vaan pakkasilla...eikä tosiaan vaikuta normi ajoon millään tapaa...


    • volvo muija

      öljyt vaihdettu lokakuussa, autosalvassa elikkä merkkihuollossa.Täytyypi tarkistaa mikä siellä on tilanne.

    • JiiHoo

      Millä tuo ilammassamittari olisi järkevin puhdistaa ettei vaurioita sitä??

      • hjklkjhjn

        elektroniikan puhdistusaineella.


      • T6
        hjklkjhjn kirjoitti:

        elektroniikan puhdistusaineella.

        Tai bräkleenerillä. Ite puhdistin S80 ilmamäärämittarin sillä ja no problemo


    • valovalo

      Itsellä v7 vm.2000 syttyi moottorin vikavalo, otin akun irti hetkeks ja laitoin takas paikoilleen, niin sammui valo.. Nyt syttyi uudestaan, ja lähti päivässä sitten taas pois. Mistä voisi johtua valon syttyminen?

    • Kaikiimeneepänv*ttua

      Mulla syttyi v70 -99 2.5 Dieselissä tuo moottorin vikavalo. En tiedä että johtuiko valon syttymisestä, mutta mielestäni kuuluu matalilla kierroksilla jotain sivuääntä konehuoneesta. Sellainen matala hurina tai miten sen nyt sanois....

      Dieselissä ei kai tuota lambda-anturia ole? Mutta onko kyseessä jokin muu vastaava? V'tuttaa kuin vuoristoleijonaa koska olen korjannut tuota autoa tänä vuonna jo tonnilla ja lisää menee...

      • Eemeli_mies

        Voisitko vaivautua avaamaan konepellin ja katsomaan, mistä päin outo ääni tulee? Lambda-merkillä varustetun valon syttymiseen on noin 27 erilaista mahdollista syytä. Jos ääni ei tule jatkuvasti käyvästä jäähdyttimen puhaltimesta, niin sitten se voi tulla vaikkapa itse koneesta, kun ruiskupumpun hammashihna on ehkä hypännyt väärään pykälään, josta seuraa pahasti virheellinen ruiskutusennakko, josta edelleen seuraa konerikko, mikäli ajamista jatketaan. Uusi hihna ei montaa kymppiä maksa ja Mies vaihtaa sen varttitunnissa, mikäli on tuttu perustyökalujen kanssa, joita ovat torx-meisseli, 13 mm:n ja 15 mm kiintolenkki, 6mm kuusiokoloavain.


    • Rivendell77

      Joo, olihan se peräti melkein 2 vuotta palamatta ja TAAS se pirun merkkivalo syttyi palamaan... Nyt lentää mäkeen koko prkleen Volvo!

    • Volvo muija

      Aina vaan mittaristo herjaa moottorijärjestelmä vaaii huollon... Välillä valo sammuu välillä ei pyörreläpän vipu oli löysä se uusittu , nyt siitä on tullu öljysyöppö vähäväliä lisättävä ööliä, toisinaan koko tienoo sinisen savun peitossa toisen kerran taas ei??? Onko turbo vai ei . Auto V70 kinetic geatronic D2.4 -06.

    • äpi

      itellä volvo v70 -00
      sytty moottorin vika valo
      kävin ostaa OBD II auto scannerin
      niin anto 1 virheen
      se oli sylinteri 4 syt.katkos havaittu

    • jepulis7

      miinus kenkä irti 15min,ni valo sammuu..voi syttyä kyllä uudestaan.

    • joopajoo

      ykkös lambdasta hajoo esilämmitys niin lähtee herjaamaan valoa.Ja tuosta katkastamisesta viel että jos on alle 2001 mallin volvo niin pääsee leimasta silti läpi vaikka tuo lambda valo palaa mut pitää olla pakokaasuarto sallituissa rajoissa.itellä volvossa palanut toista vuotta tuo valo ton esilämmitys rikon takia ja tarvike lambdaa ei kannata laittaa(koskee näitä volvoja joissa on 2 lambda anturia)

      • ääh

        Mulla omassa on kohta palanut tuo valo jo 4 vuotta ja vika on justiinsa tuosta esilämmityksestä.Katsastukseen se ei tässä haittaa ku pakokaasuarvot on sallituissa arvoissa mut 2001-> malleissa ku katsastuksessa tehdään tuo OBD mittaus niin siel ei saa olla yhtikäs vikakoodia ja jos löytyy niin hylkäys tulee vaikka mitään muuta ei autossa oliskaan


      • vovlov70

        on kyllä itellä palanut alussa puolvuotta sitt loppu puoleks vuodeks nyt taas puol vuotta palanut


    • volovo1998

      Ohje nollaukseen: Vuosimalliin 2001 asti:
      1. Käännä virta-avain ykkösasentoon.
      2. Paina sen jälkeen välimatkamittarin nollausnuppi sisään.
      Pidä painettuna kunnes näyttö alkaa vilkkua (noin 10 sekuntia)
      3. Vapauta nollausnuppi.
      Kuuluu merkkiääni ja huoltoväli on nollattu.
      Ole hyvä!

      • Volvo1997GLT

        Kokeilin, ei onnistunut


      • Anonyymi

        Ne on volvojen vikoja


    • MarkusV70

      Mulla palaa autossa (V70 1998 2.5 20v) moottorin vikavalo ja ETS vikavalo. Luettiin koodit ja sieltä tuli P0130= 02 anturinpiiri, paikka 1, antura 1. Onko tietoa missä ja mikä tuo antura on?

      • Suutarinsälli

        Anturasta tietoa. Antura on kengässä oleva kanta, johonka ensimmäinen paino lasketaan kävellessä. Antraan olisi hyvä laittaa liukkailla talvikeleillä kolme kierrettävää nastaa, niin ei lennä enää kovin herkästi persiilleen.


    • s70sedan

      Kojelauta irti,mittaristo pois moottorivalon lamppu pois ei pala enää,katsastukseen riittää kun servicevalo toimii normaalisti ja päästöt kohillaan,ei ainakaan minulle puhuttu katsastuksessa mitään koko lampun olemassaolosta ja leima tuli.

    • catillak

      taitaa oplla tyoi vikavalo volvon tyyppivbika

    • Minäpyörin

      Joo, on syttynyt kerran pari vuodessa jo useampana vuonna. Ilmaantuu ylkeensä silloin kun pitkästä aikaa ajaa yli 200km kerralla. Sammunut itsestään aina tähän asti jonkin ajan kuluttua. Ajo-ominaisuuksissa en ole huomannut mitään muutosta. Myöskään polttoaineen kulutus ei ole lisääntynyt eikä vähentynyt. Kerran käytin korjaamolla. Vian syytä ei löytynyt, veloittivat 50€ mittauksista. Ei voi ottaa vakavasti enää koko merkkivaloa.

    • Anonyymi

      Mulla Volvo V70 2009 kun starttasin nii moottorin häiriö valo syttyy 2 litran bensa

    • Anonyymi

      Mulla on lada ei mitää vikaa muutaku pensaa tankii ja menoksi

    • Anonyymi

      Ohjelmistopäivitys ecuun n100e ja taaempaan lambdaan jatkoholkki siirtyy kauemmas katista.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      70
      6850
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4440
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      272
      2883
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      27
      2121
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1673
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      99
      1475
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1161
    8. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1154
    9. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      306
      1143
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1111
    Aihe