Koulukiusaaminen

Vituttaa nyt taas kun en millään uskalla alkaa siinä koulun edessä hakkaamaan jotain noista kiusaajista. Olisko kellään mitään HYÖDYLLISIÄ neuvoja tähän ? esim. hyviä tappelu liikkeitä ym joka auttaisi tähän kiusaamiseen. oon nyt kasilla ja oon ollu koulukiusattu 5 luokalta asti. Olisin todella kiitollinen jos joku tietäs liikkeen mil sais auheutettuu maksimaalist tuskaa tol kiusaajal.
Ilmoita

Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.

Ilmoita
... sillä siitäkin puhutaan hyvässä kirjassa, jonka vinkin sain itseltään Reino Harjunkoskelta. Kirjan on kirjoittanut Tina Holmberg-Kalenius, ja sen nimi on, Elämää koulukiusaamisen jälkeen. Tämä käsitteli mielestäni hyvin koulukiusatuksi tulemisesta "vauvasta-vaariin" ja sen seurauksista. Monesta eri näkökulmasta ja eri tahojen osalta. Kannustaisin lukemaan.

Oikein hyvää jatkoa ja purjeisiin suotuisaa tuulta :)

Pääasia on, ettet ole YKSIN, vaan haet tilanteeseen apua ja ratkaisuja.

Kasvatutieteidenopiskelija64
2 VASTAUSTA:
kyllä se lyönti on paras ratkaisu jos vain uskallat, muut vaihtoehdot saavat sinut naurun ja pilkan kohteeksi sekä lisäksi pitämään itseäsi pelkurina, joka on aika paha juttu..

on parempi uskaltaa ja vaikka saada turpaan kuin antaa hakata itsensä henkisesti maan rakoon uskaltamatta edes yrittää muuta kuin alistua kusipäille..
eeeernnnneest kirjoitti:
kyllä se lyönti on paras ratkaisu jos vain uskallat, muut vaihtoehdot saavat sinut naurun ja pilkan kohteeksi sekä lisäksi pitämään itseäsi pelkurina, joka on aika paha juttu..

on parempi uskaltaa ja vaikka saada turpaan kuin antaa hakata itsensä henkisesti maan rakoon uskaltamatta edes yrittää muuta kuin alistua kusipäille..
jos joku teist joutuu tappeluun kiusaajien kanssa muistakaa aina suojata päätä varsinkin kaulaa ja lyödä oikealla hetkellä vaikka palleaan
+Lisää kommentti
must tuntuu et sun EI kannata kenellekää turpaaanta. tai riippuutilanteesta:p
miten sua kiusataan? sanallisesti, vai ihan fyysisesti, seläntakana puhumisella ym.? voisit selvittää tilannetta ehkä hiukka enemmä.
ja jos sä haluut kipua ni kunnolla vaa tauluu nyrkillä. siitä kyl tulee sitte seuraukset että en suosittele, mutta ei kipuun mitää ihmeellisiä taisteluliikkeitä tarvita.
Ilmoita
Tökkää silmä puhki. Se aiheuttaa ainakin maksimaalista tuskaa.

...juu.
6 VASTAUSTA:
Miksi pitää aiheuttaa kipua kiusaajille?
Vaikka itseänikin on kiusattu, niin en kyllä haluaisi satuttaa ketään jumalan edessä
näin. kirjoitti:
Vaikka itseänikin on kiusattu, niin en kyllä haluaisi satuttaa ketään jumalan edessä
jos sinulla on joku muu idea lopettaa toi noitten kiusaaminen niin anna tulla vaan :P. Mutta toi turpaan antaminen on vanha ja hyväksi todettu tapa!
ja joo. enemmä se kiusaamine o henkistä ja tönimistä
näin. kirjoitti:
Miksi se jumala pitää sotkea mukaan ihan joka vitun asiaan?

Miksei samantien joulupukkia sotketa kaikkialle aina.
Pläääääääh! kirjoitti:
Miksi se jumala pitää sotkea mukaan ihan joka vitun asiaan?

Miksei samantien joulupukkia sotketa kaikkialle aina.
ihminen ei tule hyväksi ihmiseksi maan päällä, niin se on tukkaputkella helvettiin, kiusaajienkin kohdalla.
jos vaikka kirjoitti:
ihminen ei tule hyväksi ihmiseksi maan päällä, niin se on tukkaputkella helvettiin, kiusaajienkin kohdalla.
Mielestäni sitten voi/pitää lyödä takaisin, jos sinua lyödään. Ei pidä jäädä nöyränä hakkaamisen uhriksi. Vaikka hakkaajia olisi kuinka monta, sun täytyy vaan tehdä kaikkesi jos vaikka voittaisitki kaikki. Suosittelisin alkaa harrastamaan itsepuolustusliikkeitä, jos vaikka joudut johonkin tappeluun.
näin. kirjoitti:
Mä oon samaa mieltä
+Lisää kommentti
tukioppilaita? Onko niitä vain ala-asteikäisille? Voisit kutsua seuraksesi sanelemaan kiusaajille sääntöjä ja myös seuraamaan tällaisten tilanteiden kehittymistä (vaikka piilostakin, mikä ettei kameralla kuvaten). Olisi toisen oppilaan - jolla on luottamustehtävä - sana sinun sanasi lisäksi, kun tarvitsee puhua aikuisille. Onko kellään kokemusta, että onko tukioppilaista niin sanotusti mihinkään? Tehkää aloite omassa koulussanne. Kyselkää myös, onko teidän kouluunne tulossa turvakameroita. Vaatikaa suojelusta koululta ja ilmoittakaa, että jos koulu ei hoida velvollisuuksiaan, asia raportoidaan eteenpäin.
5 VASTAUSTA:
http://www.mll.fi/nuortennetti/tukarit/minustako_tukioppilas/

Tuota luottamuspuolta pitäisi kysyä ensisijaisesti niiltä, jotka kertovat kiusaamisesta.
Eipä ole tukioppilaita :P
Asdasdds kirjoitti:
Eipä niillä tukareilla ainakaan meidän koulussa mitään teekkään. Sellasia saatanan perkeleen vitun helevetin kusipäitä kaikki. Asun Suomen persereijässä Kauhajoella, joka on muuten maailman paskin pikkukunta ikinä, elekää vaan muuttako tänne.
QWERTYRandomaattori kirjoitti:
Eipä niillä tukareilla ainakaan meidän koulussa mitään teekkään. Sellasia saatanan perkeleen vitun helevetin kusipäitä kaikki. Asun Suomen persereijässä Kauhajoella, joka on muuten maailman paskin pikkukunta ikinä, elekää vaan muuttako tänne.
Mitä sinulle nykyisin kuuluu? Olet ihan oikeassa, mitä sanoit pikkupaikkakunnista.
Asdasdds kirjoitti:
no nyt varsinkin on yhtä tyhjän kanssa!
+Lisää kommentti
sellainen luonne kuin kiusaajilla on, on jo rangaistus itsessään. En huolisi mistään hinnasta.
1 VASTAUS:
Niina Friilund
&
Johaanna Keränen
+Lisää kommentti
Ite olin kiusaaja ala-asteen kutoseen asti, mutta sitten yläaste ja amiksen ekaan asti kiusattiinkin mua koko vitun päivät. Sokeria niskaa ja vettä päälle, joku rikko koulun juoma-automaatin mulle syyt, kaapit paskottiin ja kaikki työt ja vaatteet rikottiin amiksessa, luokkatunnit vasta henkist kiusaamista. Ikinä en pistänyt vastaan vaikka oon salillakin käynyt vuoden verran ja painoa 80 (silloin jotain 65kg). Nyt jälkeenpäin vituttaa kun oon vaan kotona joka päivä ja mistään saa töitä kun hakenut. Tossakin ihan pari asiaa vaikka tehty kymmeniä, mut kostan kaiken sen. Mikään oikeuta kiusaamaan ketään, aina koitin vaa olla mukava ja en vittuillut kellekään ikinä, jos nään jonkun niistä kaupungilla niin saa lipun taivaaseen. Tossakin ihan pari pikkujuttua mitä mulle tehty, muistan parhaiten amiksessa kun 6 jätkää käy kimppuun kun en antanut niille kännykkääni. Nyt vaan ajattelen että kostaisin kaiken yhteiskunnalle, mutta emmä kuitenkaan mitää tee niin ihansama.
4 VASTAUSTA:
Saitpahan maistaa omaa lääkettäsi. :D Hah. ja nyt sitten itketään täällä. Voi voi. :D No, tuntuuko kivalta kun sinua on kiusattu? Näin kun tehtäisiin jokaiselle kiusaajalle, siis alettaisiin systemaattisesti kiusata niitä niin tietäisivät miltä tuntuu. Tuskin sen jälkeen enää kiusaisivat ketään.
tai ehkä tämä oli jo kosto sinulle, kun olit kiusaaja itse joskus.
hahaa
mieti sitä?? kirjoitti:
tai ehkä tämä oli jo kosto sinulle, kun olit kiusaaja itse joskus.
Hyvin tod.näk. kiusatut antaneet kiusaajan maistaa omaa lääkettään. Ihan oikein. Ei se muuten lopu.

Kosto ei kannata. Mutta takaisinmaksu on aina paikallaan. Linnaan jos saa kiusaajan, ni se on jo sitten jokerin päävoitto.
+Lisää kommentti
Heipä hei,
Tiedän erittäin hyvin mistä puhut.
Minuakin kiusattiin koulussa 7.luokalta as, ja sitä kesti lukion ekalle luokalle.
Minua kiusattiin sekä fyysisesti että henkisesti; tökittiin kynillä, potkittiin, lyötiin (jopa päähän!),jne. Lisäksi oli päin naamaa haukkumista (pojat) ja selän takana puhumista (tytöt). Ryhmiin ei koskaan otettu mukaan.
Ja kyllä suoraan sanoen vi**tti.
Minäkin halusin lyödä takaisin ja pahempaakin.
Onneksi se tosin jäi "vain" fantasian tasolle, koska kuka nyt haluaa itse joutua hankaluuksiin?
Kostonhalu ei kuitenkaan hävinnyt. Keksin vain uuden tavan kostaa noille idiooteille: menestymisen. Keskityin itseeni ja osaamiseeni.
Lukiossa menestyin hyvin, ja haukkuminen ja fyysinen kiusaaminen lakkasi. Kuitenkaan minua ei otettu ryhmiin mukaan. Mutta ei se minua haitannut; mieluiten työskentelinkin yksin, koska saihan silloin tehdä juuri kuten halusin.
Lukio meni kunnialla läpi, ja nyt olen sitten jatkanut opintojani yliopiston puolella. Olen järjestöaktiivi, reissaan ulkomailla jne. Olen nauttinut paljon opiskeluajastani :)
Ja kun kuulin, ettei näillä ex-kiusaajillani mene kovin hyvin, niin siitä vasta nautinkin. Olisipa mukava tavata heidät uudestaan, näin sekä sisäisesti että ulkoisestikin muuttuneena ihmisenä ;) Luulen, että se saattaisi saada heidät tuntemaan jonkinlaista tuskaa. Ja uskon että näin kävisikin, jos pääsisin heille vähän puhelemaan.
Mutta pääasia kuitenkin on,että nautin elämästäni. En nyt tiedä, olenko "perinteisellä tavalla" suosittu; en ole mikään sosiaalinen ihme tai bilehile. Kuitenkin mitä tulee järjestö- tai poliittiseen toimintaan, katseet kummasti kääntyvät minuun. Jonkinlaista suosiota kenties.
Arvet ovat kuitenkin olemassa, ja joissain tilanteissa kiusatun tunteet pullahtavat pintaan. Silloin täytyy sanoa itselleen, että minä olen oikeasti hyvä, vaikka tekisi mieli juosta karkuun ja lujaa.
Miksi minä kerroin tarinani? Miten se teihin muihin kiusattuihin liittyy?
Ehkä ei mitenkään. Tai ehkä kuitenkin; halusin osoittaa, että olemalla oma itsenne, keskittymällä siihen, missä olette hyviä ja kiinnostumalla siitä maailmasta, mikä on koulun ulkopuolella, teillä on mahdollisuus päästä asian yli ja menestyä elämässänne. Määrittelette itse itsenne ja oman elämänne. Määrittelette itse, mikä teille on tavoittelemisen arvoista, sitä ei kukaan muu voi puolestanne tehdä.
Sen vain tahdon sanoa; toivoa on. Uskokaa pois, vaikka se nyt tuntuukin kaukaiselta, heikolta valolta tunnelin päässä. Siellä se silti on.
2 VASTAUSTA:
heheee
Hieno tapa kostaa kiusaajille: menestyminen, onnellisuus. :)

Järjestötoiminnassa menestyminen ei kuitenkaan ole suosiota. Yleensähän se menee niin ettei kukaan halua ilmaishommiin, mut joku urpo sit uhraa itsensä.
Ja jotkut menee mukaan, kun ei pääse missään muualla pätemään.
+Lisää kommentti
jos haluat aiheuttaa paljon tuskaa. niin potkase polveen..
3 VASTAUSTA:
helpompi ja enemmän tuskaa tuottava on potkasta kengänpohjan kulmalla sääreen. Jokainen on varmaan joskus potkassu vahingossa säärensä johonki terävään, ja tietää millasta kipua se tuottaa.

Mut ei se "väkivalta lopettaa vittuilun" aina toimi. Opettajat puuttuu samantien fyysiseen väkivaltaan jolloin ite joudut vaikeuksiin ja ne kiusaajat saa sympatiaa ja pääsee helpolla.

Omasta mielestä on paras vittuilla takas.
esim. kirjoitti:
helpompi ja enemmän tuskaa tuottava on potkasta kengänpohjan kulmalla sääreen. Jokainen on varmaan joskus potkassu vahingossa säärensä johonki terävään, ja tietää millasta kipua se tuottaa.

Mut ei se "väkivalta lopettaa vittuilun" aina toimi. Opettajat puuttuu samantien fyysiseen väkivaltaan jolloin ite joudut vaikeuksiin ja ne kiusaajat saa sympatiaa ja pääsee helpolla.

Omasta mielestä on paras vittuilla takas.
Ihmiset, jos koette nälvimistä/haukkumista tai henkistä kiusaamista, haistattakaa rohkeasti paskat, naurakaa ja sylkekää kasvoille.
Jos fyysistä kiusaamista, niin paras keino on puolustautua = täysillä polvella munille tai nenä poskelle. Sen jälkeen loppuu kiusaaminen ja saat lisää kavereita.
Kiusaajat on päässeet liian helpolla. Ennen vanhaan ne olisi kylänvoimin laitettu ojennukseen, ellei vanhemmat olisi kiusaaja lastaan saaneet kuriin.
Alistumisesta ei ole hyötyä, sitä saa vain katua jälkeenpäin.
Alistumisesta ei ole hyötyä, sitä saa vain katua jälkeenpäin kirjoitti:
Ihmiset, jos koette nälvimistä/haukkumista tai henkistä kiusaamista, haistattakaa rohkeasti paskat, naurakaa ja sylkekää kasvoille.
Jos fyysistä kiusaamista, niin paras keino on puolustautua = täysillä polvella munille tai nenä poskelle. Sen jälkeen loppuu kiusaaminen ja saat lisää kavereita.
Kiusaajat on päässeet liian helpolla. Ennen vanhaan ne olisi kylänvoimin laitettu ojennukseen, ellei vanhemmat olisi kiusaaja lastaan saaneet kuriin.
Alistumisesta ei ole hyötyä, sitä saa vain katua jälkeenpäin.
hakea apua aikuisilta ja olla siinä sinnikäskin. Lisäksi on hyvä vahvistaa itseään sisältäpäin tarkistamalla omia ajatuksiaan ja asenteitaan. Ruveta miettimään elämää ja ihmisyyttä laajemmin, miettiä millainen on hyvä aikuinen, jollaiseksi haluaa tulla. Sillä tavalla todella voi nousta kiusaajien yläpuolelle, vaikkeivät he muuttuisikaan. Kyllä ihmisen käytöksestä voi päätellä, miten hän asioihin suhtautuu, ymmärtääkö arvonsa vai ei. Ei kannata imeä tätä kaikille tyrkytettävää ajatusmaailmaa (tyhmät hierarkiat ym.) itseensä, sillä tavalla ihmisiä pidetään lujassa otteessa. Olkaamme reiluuden puolestapuhujia vastakin, näin voi saada kiusaajankin (salaa) tajuamaan, etteivät porukoiden käsitykset ole ainoita mahdollisia maailmassa. Käytännössä voi pilkkoihin todeta jotain ylimalkaistakin, joka ei edes loukkaa, kuten että kasvaminen ottaa joskus koville. :)
+Lisää kommentti
mulla on kokemust tappelust. olen ammattikoulus.sun kantsii ensiks treenat säkkii mut jos iskui haluut tietää ni suora isku nenää ja isket päähä mahaa ja potkaset polvitaipeesee mut jos haluut nopeen tekniikan ni porukka on se mikä on hyvä ase jos ei ol porukoi käyt epäreilui liikei
Ilmoita
Katot, että seisooko se kiusaaja jalat levällään ja jos seisoo niin BAM!! Suoraa jalkojen väliin. Ja jos se tippuu polvilleen niin polvella nenään. Tai jos se lähtee peruuttamaan takaisin kumarassa pidellen pallejaan nii kenkää leukaan.
4 VASTAUSTA:
vittu älä noita kuuntele " ei kannata lyödä takaisin " vittu ekkö osaa käyttää sitä nyrkkiä , turpaan vaan jokasta vitun kusipäätä saatana. odotat hyvän hetken ja lyöt naamaan se on siinä ja ei kiusaa enää.
34535345345 kirjoitti:
vittu älä noita kuuntele " ei kannata lyödä takaisin " vittu ekkö osaa käyttää sitä nyrkkiä , turpaan vaan jokasta vitun kusipäätä saatana. odotat hyvän hetken ja lyöt naamaan se on siinä ja ei kiusaa enää.
Sekoon kohta ku päässä ei oo mitään muuta ajatusta kun se koulukiusaaminen. Vaikka siitä on jo monta vuotta niin ei helpota. Olis varmaan silloin aikanaan pitänyt tehä jotain sille kiusaajalle, mutta kun olin niin yksin ettei mahtanut mitään. Nyt tuntuu että se kiusaaja menestyy elämässä ja ittellä menee ihan surkeesti. Onko kenelläkään mitään vinkkiä miten päästä vanhoista murheista irti?
minäitse89 kirjoitti:
Sekoon kohta ku päässä ei oo mitään muuta ajatusta kun se koulukiusaaminen. Vaikka siitä on jo monta vuotta niin ei helpota. Olis varmaan silloin aikanaan pitänyt tehä jotain sille kiusaajalle, mutta kun olin niin yksin ettei mahtanut mitään. Nyt tuntuu että se kiusaaja menestyy elämässä ja ittellä menee ihan surkeesti. Onko kenelläkään mitään vinkkiä miten päästä vanhoista murheista irti?
Neuvoja löytyy kyllä. Mitä kaikkea mietit kiusaajissasi? Että ne pärjää ja sinä et?

Voisin kuvitella, että silloin tunteesi ovat enemmän kohdistettu systeemiin, joka tuntuu palkitsevan kiusaajaa, ja rankaisevan kiusattua?

Kiusaajahan itse ei ymmärrä mitä tekee, ja kun häntä ei rangaista, tulee olo että itse pitäisi ottaa laki omiin käsiinsä. Siinähän se veri alkaa kiehuakin, kun oikeutta ei tunnu tapahtuvan, etkä sinä saa itse tehdä yhtään mitään. E se vanhemmille kertominen auta. Sekullani taisi auttaa koulun vaihto, muttei ongelmiaan voi ikuisesti paeta, varsinkaan, jos kiusaamisen syynä on jokin piilottamaton asia, kuten ulkonäkö, tai osa olemusta.

Jos osaa kohdistaa tunteensa oikein, niin tunteet eivät valtaa niin kovin. Voit unohtaa kiusaajasi, ja alkaa miettiä mikä olisi oikeudenmukaisempi systeemi tämän asian hoitoon.

Voit mettiä, että ei ole oikein kiusaajallekaan, jolta puuttuu luultavasti vain ymmärrystä ja tukea omassa elämässään, jos hän joutuu lisäksi koko elämänsä kärsimään lapsuuden typeryydestään.

Auttoiko yhtään? Tai siis antoiko tämä mietittävää? Laita vaan vaikka privaviestiä jos haluat jutella asiasta enemmän, mielelläni juttelisin jos vaikka pääsisit asiassasi vähän eteenpäin. Ei ole kivaa olla jumissa ajatuksissaan.
minäitse89 kirjoitti:
Tuhoot sen kiusaajan elämän nyt, nakerrat kuin hiiri pala palalta sen menestyksen. Siitä se tuska helpottaa.

Jos et kerran pysty unohtamaan.
+Lisää kommentti
Helppoa. Nostele painoja, juokse ja hakkaa säkkiä. Ota kättäpidempää mukaan. Pesäpallomailalla ei voi lain mukaan pahoinpidellä törkeästi.
8 VASTAUSTA:
Oliskin noin helppoa. En halua joutua mihinkään vankilaan tai oikeudenkäynteihin. Vittu kun koko psyyke on pilalla sen paskiaisen takia. Suunnittelin jo yhessä vaiheessa että jos hankkis aseen ja menis täräyttään, mutta tuli sitten omatunto vastaan, että en pysty kyllä tappaan ketään. Joka vitun ikinen päivä kelaa niitä samoja juttuja. Oliskohan pitäny ostaa se ase itteensä varten että täräyttäis vintin pimeeks. Ei tästä tännekään kirjottelusta oo paljon hyötyä, mutta pakko näitä tuntoja on jollekin kertoo kun ei jaksa koko ajan pyöritellä niitä yksinäni.
minäitse89 kirjoitti:
Oliskin noin helppoa. En halua joutua mihinkään vankilaan tai oikeudenkäynteihin. Vittu kun koko psyyke on pilalla sen paskiaisen takia. Suunnittelin jo yhessä vaiheessa että jos hankkis aseen ja menis täräyttään, mutta tuli sitten omatunto vastaan, että en pysty kyllä tappaan ketään. Joka vitun ikinen päivä kelaa niitä samoja juttuja. Oliskohan pitäny ostaa se ase itteensä varten että täräyttäis vintin pimeeks. Ei tästä tännekään kirjottelusta oo paljon hyötyä, mutta pakko näitä tuntoja on jollekin kertoo kun ei jaksa koko ajan pyöritellä niitä yksinäni.
ite pääsin eroon kiusaamisesta turpaan antamalla. en ruennu mitään nytkkeilyliikkeitä käyttämään, vaan otin parilta kaverilta mallia, että naamaan vaan tempasee ja sitten muutama lyönti kehoon tai uudelleen naamaan ja sitte kaveri kenttään. no olin kyllä jo harrastanut aktiivista punttailu jo melkein 4 vuotta, joten siitä oli etua.
minäitse89 kirjoitti:
minäkin 89 ja kiusattiin 9vuotta koulussa, ekasta luokasta lähtien. olin pahasti traumatisoitunut peruskoulun jälkeen enkä edes mennyt jatko-opiskelemaan mihinkää. mutta nyt olen päässyt aika paljon yli kiusaamis jutuista, vaikka kuulostaa ehkä hassulta mutta ajattelin useasti ja sanoin myös itselleni että minä olen hyvä ihminen, minussa ei ollut vika vaan heissä. mutta annan anteeksi itselleni ja heille ja jatkan elämääni. siitä kyllä voi jäädä sosiaalisten tilanteiden pelko ja suosittelen terapiaa, siellä ymmärretään miltä tuntuu ja voi keskustella asioista, jos on sellanen terapeutti kenen kanssa ei ole kiva keskustella niin sitä voi vaihtaa. kunnilla ilmainen mielenterveyshuolto. tsemppiä!kaikille!
minäitse89 kirjoitti:
Ymmärrän tuskasi, mullakin on huonomaine johtuu yhdestä paskiaisesta joka jauhaa kaikkea mahollista paskaa minusta mikä ei ole edes totta...
Kiusattu.... kirjoitti:
Ymmärrän tuskasi, mullakin on huonomaine johtuu yhdestä paskiaisesta joka jauhaa kaikkea mahollista paskaa minusta mikä ei ole edes totta...
Jos se mitä joku puhuu ei ole totta, niin anna olla. Jos se mitä joku puhuu on totta, myönnä se.

Silä ei ole mitään väliä. Avoimuus tappaa ääliömäisyyden, ja tuottaa kunniaa. Aina löytyy joku itseään piilotteleva paskiainen joka on vaatimassa kaikilta samaa käytöstä. Minkäs teet?

Siinä vaan sitten keskityt elämään.

Voit ihan rauhassa tietää, ettei ne ihmiset ole oikein minkään arvoisia, jotka uskovat puheita, ja jotka niitä levittävätt, ja voit tietää sen, että maailmassa on niitä ihmisiä, jotka eivät usko ääliöiden puheisiin, ja niitä tapaat sitten joskus.
minäitse89 kirjoitti:
heitä mulle 2000e ni mä tapan se
minäitse89 kirjoitti:
Älä nyt itteäs tapa jonkun paskan takia!
larethi kirjoitti:
Jos se mitä joku puhuu ei ole totta, niin anna olla. Jos se mitä joku puhuu on totta, myönnä se.

Silä ei ole mitään väliä. Avoimuus tappaa ääliömäisyyden, ja tuottaa kunniaa. Aina löytyy joku itseään piilotteleva paskiainen joka on vaatimassa kaikilta samaa käytöstä. Minkäs teet?

Siinä vaan sitten keskityt elämään.

Voit ihan rauhassa tietää, ettei ne ihmiset ole oikein minkään arvoisia, jotka uskovat puheita, ja jotka niitä levittävätt, ja voit tietää sen, että maailmassa on niitä ihmisiä, jotka eivät usko ääliöiden puheisiin, ja niitä tapaat sitten joskus.
Hei miten tää larethin juttu ei oo saanu plussii? Tyypillä on hyvät neuvot.
+Lisää kommentti
Minua on kiusattu jo 4 - luokalta asti ja oon nytten yläasteela, oon hyvin pärjännyt kun vastannut näille kiusaajille jotka puhuu esim tällein "Hei vitun homo ostaksä sun vaatteet robinhoodista" (en tietenkään) vastasin takaisin "Eiku kirppikseltä sieltä saa todella halvalla" ihan vittumaisesti vastaa takaisin se vasta hauskaa onkin ;) , Jos ne käy pääle niin anna takas mitä ne sulle tekee... isäukko aina sanonut "Jos se lyö lyö viellä kovempaa kyllä minä sit tuun puhuu paskaa rehtorille jos kunnon tappelemiseen menee.." Mutta ikinä ei kannata olla yksin se on tylsää vasta kannataa hankkia pari ystävää (Hyvää) , kyllä se vittuilu jatkuu mutta pitäähän se kestää sanoo vain takas tyhmästi/vittumaisesti niin ne lopettaa jossain vaiheessa kiusaamisen kun ne ei enään jaksa
Ilmoita
Koko kouluaika on kiusattu ja päiväkodissakin. Päiväkodis yks ihmienn ja sen kaverit sellasena porukkana ja ikinä en päässy leikkeihin mukaan, ne oli tosi ilkeitä. Olis nin paljon kirjotettavaa, mit ä mä muistan tosta ajasta. No koulussa sitten, eri kuokalle senyhen kanssa ja ykkösellä mun nykyinen kaveri kiusas vähän aikaa. Outoa sinäänsä, et me ollaan vielkin ihan kavereita. Ja sit ope yritti siirtää mua pakolla asperger-kouluun. Siks sit kakkosella vaihodin rinnakakisluokalle (ei ollu oma päätös, vaan opettajat sopi niin keksenään). Sit jouduin myöskin kakkosella käymänä aina välil siel asperger-koulus, nin et menin suorana ruokailusta loppupäiväks. No siitä sit hukan naurettin ja ihmeteltiin, misk mä siel olin. Sen vaan sanon ,et oli noloa, kun ihmiset näki mun siel sen koulun pihal, kun se oli meiän koulnu vieres parakeis homeongelman takii. No sit kolosella psykiatrille ja todettiin ,et ei ole aspergeria ja pakkosiirto tuli islti sinne kouluun ja en tosiaankaan ollu menos takas sinne, joten äiti sit soitteli parin koulun reksille ja sain paikan yhestä toisesta koulusta. Asd, alan itkemään, kun kirjotan tätä.
Sit olin siis kolosella, uus koulu ja kiusaamine alko ihan tosissaan ja haukuttiin, jätettiin porukasta ulkopuolelle, pojil se oli myös fyysistä ,eli vaik kaadeltiin lumihankiin talvisin ja potkittiin reppuu. No se ei nyt ollu niin fyysistä kuitenkaan. Ja sit haukuttiin sorsaks ja jos joku nyt lukis tän, niin tunnsitais mut. No nelone meni vähän samois merkeis ja koko luokak kiusas ja vitoselakin . Sit oli lyhyitä kausii, kun oltiin taas kavereita joittenkin kaa ja pian riidois, kun kiusaamine alko uudelleen. Kutosella tilanne oli vähän parempi, mut oli tosi yksinäinen. Siis ei kauheesti kiusatut, mut en kyl kuulunu yhtään mihiknään porukakan oieken ja kavreil oli aina parempii kaverei ja sit syksyn lopun ja talvel alun, eli pari kuukautta kutosella oli joku outo. Mikänä ei oikeen kiinnostanu, tuntu, et nekin kaverit, jotka ei ollu samas koulun, oli aina jonkun toisen kaa mieluummin ja en jaksanu oikeen pitää yhteyttä ja itkin usein. Sittne se jotenkin meni yhtä oudosti ohikuin oli alkanutkin, tai oikeestana kutosella oli sillon myös huonommat välit kaikkien kaa, kun se tuli.
Sitten alko seiskaluokka. Se luokka, joka sa mut vieläkin tosi helposti itkemään ja vihaamana niitä ihmisii siel. Koko luokka taas kiusas, mut viel paljon enemmän ja pahemmin. Kaikki haukkus, nauro mulle, kuvistunnillakin kerrna melkeen koko luoka lähti valittamana musta reksille tahallaan. Ja sano mua kiusaajaks, jos hiukankin puolustauduin. Ja en uskaltanu tehä mtn niille, vaik mieli ois tehny hakata varsinkin sen yks paskiainen maan rakoon. No mä nukuin huonosti usien, minkä takii olin ihan väsyny ja luin kokeisiin nini paljon kuin pystyin. Se koulu on ainut osa-alue, minkä mä enää osaan. Lukuaineis keksiarvo on aina ollu hiukan yli ysi ja oli sitten seiskalla luokan paras todistus. Sitten mä sain vaihtaa luokkaa.
1 VASTAUS:
Kasila sitten uus loukka taas ja en osanuu enää yhtän tutustuu ihmisiin. Tuntu, et ne ei oikeen pidä musta ja kaikil oli jo kaverit ja en saanukaan yhtään kaverii, onneks oli valmiiks yks kaveri. Sit vanhalta luokalta ihmiset kiusas viel ja toiselta rinnakkaisluokalta pojat, jotka oli smas kotsanryhmäs. Joo en osaa laittaa ruokaa ja mul on pahimman luokan laktoosi-intoleranssi. No ne vanhat liuokkalaiset on nykyän aika paljon lopettanu kiusaamisen, kun ne puhunu niil yhtään mtn ja olin kuni iit ei olis. Ja sit ne kyllästy lopulta kuukausien päästä. Mut mä vihaan niit. Vielkin, kun mä näen sen yhen ja se selittää jtn kauheen ilosesti ja ystävllisesti jollekin, nin...tekis mieli kostaa sille jotenkin. No kasilla sitten aika tarkkaan, kun talvi alko, alko myös joku otuo, tuntu, et oli koko ajan niin surullinen, et päivät meni kuin sumus vaan ohi ja kokeisiin lukeminenkin oli tosi hankalaa. Ja sit montak ertaa teki mieli vetää rnateet auki ja kuolla pois, mut en mä nytm tn selast uskaltanu tehä, vaan ainoastaan vedin saksilla naarmuja. No en tiiä, oliko hyvä vai huono, et tuli joululoma, joka sekin meni kuin sumus olhi päivä toisensa jälkeen. Ja akvereille mä esitin sit aina paljon ilosempaa ja joskus ne kyl sai mut onneks naurtmaankin ihan oikeesti. No takas kouluun, kokeet meni kyl huonommi ja mm. ruotti tippu ton takii ysiin ja matikka kasiin. Mut sit se ihan pahin vaihe kesti kolem kuuakutta, sit nykyään ei oo ihan sellasta. Mut tosi usein surullinen ja näin, itsetunto ihan paskana, Kaikki kaveritkin pitää outona ja mä oon niin oudon näkönenkin ja käyttädyn niin oudosti, ettei ihme. Ja aika usein sitä tulee mietittyy, et mitä jos ei enää jaksa, sit vaan lopettias tän ite. No joo, ei niin voi tehä, mut siit ajtuksest ei pääse mihinkään. Sittne kun tuli kaiki yöt nukuttuu huonosti ja aamulla paha olo ja oksentamaan, varsinkin jos söi jtn, niin äiti soitti koulukuraattorille ja oon sit sillä jutellu aina välillä, mut en osaa tällasist avautuu kenellekään oikees elämäs ja se anto jonkun myönteiset ja kielteiset ajatukset- taulukon ja siihen sit rustailin kaikkee, mut en ees viitiny ihan kaikki rastittaa, esim. jtn voi kumpa en olisi syntynytkään- tyylisii. No se sit sanos, se kuraattori, et jos niit ois oikeen paljon, niin vois olla masennus. No ei niti olul paljon kyllä, jso miettii ,et hunoin pistemäärä oli -45 ja mul oli -14. Mut nyt se anto lomaks nipun tehtävii, mis pitää mietiti mm. epärealisitisia ajatuksia ja kai sittne aattlee, et mul on sellasii. No netis yks kaveri sanoo mua vainoharhaseks, et voi sit olla mahollist. Mut masennuksest mä en nyt sano ,et mul on tai ei oo. Tuntuu, et on jonkun asteinen, mut ei oo mtn diagnoosii ja en nyt sillä yritä kerjätä huomioo ,et väittäisin ,et oon niin pahasti masentunu. Kun en tiiä. Toisaalta olispa vaan joku diagnoosi, sit olis mustaa valkosella ,et asial täytyy tehä jtn. Kun ei noin kuraattorin tehtävät oieken oo auttanu ja sit viimeks se ite lisäs niit myönteisii ajatuksii ja ne oo samaa mieltä oikeen, ehkä yhestä sit olin. Ja tätä paskaa outoa tunnetta on nyt jatkunu kohta 5 kuuakutta. Ei onneks oo sellast ku talvella, mut nytkin koko päivän vaan istunu sisällä ja ei oo jaksanu mennä yhtään miennkään. ja mulla ie oo aavistustkaan ,mistä se ees tarkaallen johtuu, yksittäisestä tapahtumast,a vai ihan kaikesta. No mun äiti oli kyl sairaslomal masennuksen takii nin pari kuukautta sitten, kun se väsy mun veljeen, joak ie hoida kouluaan ja keskivaikea masenus sillä sitten. Mä en väitä, et mul olis, mut se on lähin epäilys kyl et mullakin ois jonkinlainen.
+Lisää kommentti
Anteeks toi vuodatus ^^ Tekstii vaan tulee kun sitä tulee...
Ilmoita
hei nimimerkki_ missä koulussa oot?
Ilmoita
En suosittele tappelemista jos joudut kysymään tappeluliikkeitä jostai chatti palstalta. Kannattaa alkaa bodaa, kasvattaa hirveet muskelit, opetella karatee ja sitte vasta leikkii chuck norrista.
Ilmoita
Turpaan vaan puhtaasti kiusaajia. Puhdistaa ilmaa mukavasti. Jos ne ie paskaakaan välittänyt susta, niin miksi sä niistä.
Ilmoita
Mitähän sitten tilanteessa, jossa kiusaaja on selvästi vahvempi kuin kiusattu? Vaikka kerran pystyisikin hakkaamaan kiusaajaan (esim. yllätyksen tuoman edun ansiosta), niin turha luulla kiusaajan jättävän asiaa siihen.
Ilmoita
Tähtää polvilumpioihin nii ei voi tehä sen jälkee mitää. Sit vaa purkamaan vuosien aika patoutuneita aggressioita.
Ilmoita

Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.

Ilmoita
oman kiusaajani naaman pistin niin paskaks että kyllä sitä silikoonillakin saa korjata. toisen kiusaajan rusketus jäi kipsin takii vähän vajaaks.
Ilmoita
Ei mitään väkivaltaa. Antaa viranomaisten huolehtia kiusaajista, jos rikkovat lakia eli käyvät käsiksi, turmelevat omaisuutta ym. Kyllä se poliisin puhuttelu pistää kumminkin puntit tutisemaan. Raukkojahan nää on.
2 VASTAUSTA:
On valitettavasti todettava että ei poliisin puhuttelu ei auttanu ainakaan yhtään mun tilanteeseen. Olivat kuulemma siellä "itkenee" että minä olin syyllinen kaikkeen ja sillee
no joo... kirjoitti:
On valitettavasti todettava että ei poliisin puhuttelu ei auttanu ainakaan yhtään mun tilanteeseen. Olivat kuulemma siellä "itkenee" että minä olin syyllinen kaikkeen ja sillee
Oikeudessa itkee.
Ja jos oot alaikäinen ja syytön, sun kuuluu saada ilmanen asianajaja, koska sulla ei oo tuloja. Rikosten uhrit saa myös ilmasia neuvoja puhelimessa. Ite löysin esitteen poliisilaitokselta.

Oikeustuomiosta jää tahra vastapuolen papereihin.

Kun hyvin käy, tarpeeks moni vie kiusaajan oikeuteen. Sit se ei pääse töihin eikä opiskelee. Ei saa lainaa eikä omaa asuntoo.
+Lisää kommentti
Oma kaveri hemmetti teki itsarin ku sit kiusattii.. Viel senki jälkee dissasivat mua ja sit yks päivä pääs naksahti ja hakkasin sen jätkän ihan paskaks.. eipä oo sen jälkee vittuillu. SUOSITTELEN
1 VASTAUS:
oikeesti listi ittesä :( dääm mu besti tappo ittesä ku kukaa ei puuttunu eikä välittäny (poliisi opet reksi ... kukaa tehny mitää mä e oo puhunu paljoo kellekkää se jälkee aloi lintsaa dokaa... kaikki vittu niitte mulkkukiusaajie takii
+Lisää kommentti
voit vaikka ylättää ne ja puskee niitä päällä nenään tai kaataa ne ja sitten potkit niitä ku on maassa.
Ilmoita
uot........ koulun SAKU KOKKO ON MAIMAN PASKIN HOMO IKINÄ SE SAIS TAAPPAA ITTENSÄ JA vittu AMPUA PFDGGJ8D8HGHUDFNHUFH
Ilmoita
http://www.youtube.com/watch?v=AEUe42AFE54&feature=related

toi o hyvä, pahimmas tapaukses tyypilt menee niska sijoiltaa, ja muistaa koko loppuelämänsä tän =)=)=)=)=)

.....no älä ny oikeesti, yksinkertasesti vaa nyrkkiä nassuu, mut vaan sellasessa tilanteessa missä kiusaaja itte alottaa, nii siinä oot vaa sitte puolustanu ittees
1 VASTAUS:
show painia?? :DDDD kersat luulee että se on aitoa!!! pelkkää näyttelyä jota jenkit hehkuttaa!!!!!!
+Lisää kommentti
Kiusaajille pitää opettaa vastuuta heidän teoistaan.
Kiusaaminen tapahtuu esimerkiksi vihjailemalla Facebookissa ja sitten asian tultu ilmi vanhemmille ollaan muka niin pulmusia.
Ehdottaisin että tällä ilmeisesti Suomen luetuimmalla palstalla me lukijat/kommentoijat alamme julkaista tiedettyjen koulukiusaajien Facebook kirjoituksia, asia menisi näin ainakin opettajien ja sukulaisten tietoon.
Jos näin saataisiin estettyä ainakin yksi turha ikävä tapahtuma koulussa.
Netistä täytyy olla myös jotain todellista hyötyä!!
Ilmoita
Samoisinko, että itseäni jossain määrin ollaan kiusattu yläasteella ja ylöspäin, mutta ei siitä kannata lannistua.
jos joku käy suhun käsiks niin pistä vastaa! muuten se ei yksinkertaisesti lopu sano kukamitä tahansa itte hakkasin yläasteella varmaa jonkun 10 tyyppiä ja turpaanki tuli muuta kertä mutta eipähän kaikki tuu edes sen jälkee yrittämään.
Mutta jos kiusaaja on joku saatanan horoperse joka luulee olevansan koulun kingi jolla on ainoastaan kavereira jotain '' perseen nuolijoita '' niin vittuile takaisin ja hauku sitä sano ihmiset mitä tahansa tuski ne sulle suoraan sulle nauraa ja jos ne nauraa ne nauraa vain ja ainoastaan siksi että kiusaaja ei kiusaisi heitä tai vastaavaa. mutta hauku häntä ja olevalmis ottamaan turpaan tappeleen voittamaan häviämään ittelläni on arpia muistona mutta niitä tulee aina.

toi on tismalleen sellain miten asioiden pitäisi olla hakkaat taikka yrität estää kiusaajia kiusaamaste ketä tahansa. Jos ei muutakaan niin pue viitta ja naamio ja ota pesäpallomaila kätee ja mene lyömää kiusaajaa niin paljon ja kauan että hän rupee itkemään taikka ei kuole ja sitten juokse pois. laita hänen postilaatikkoon kaikken laisia viestejä .
esim miksi helevetissä sinun täytyy kiusata muita ihmisiä meidän koulussa ja jotain ookko vittu hieman läskiihrapallo mikä ikinä lie itteeni ei sanat haittaa mutta jos mua lyödään tosissaan kyllä mää lyön isompaakin kaveria takas vaan sen takia että joku saattaa nähdä että ei saa alentua sellaisten ihmisten valtaan.

Toivon että tästä on apua. mutta muista olit kuka tahansan kaikki on mahdollista ja jos ei ole niin pistä ne olemaan mahdollisia.
Ilmoita
jeah ei kinnosta

T:ES JONNE
Ilmoita
KISAAJAT VITTUUU
Ilmoita
JA PASKAT
Ilmoita
miten musta tuntuu, että aika moni täällä olevista on kiusaajia?
Ilmoita
Mä puukottaisin sen kiusaajan. Varmasti loppuu kiusaaminen
1 VASTAUS:
ja se muistaa se koko elämä kaikk maski uude kutee (halva) kaikki se jälkee polttoo /roskii
+Lisää kommentti
ite ottaisin vaa aseen kätee.... ja sinne menis ne
Ilmoita
moi! mä olen nyt ysillä ja mua on kiusattu jo ykköseltä asti aina kaikki haukku mua rumaks ynnä muuta löi ja sen sellasta. mutta pahin kiusaus oli kun mut hakattiin melkein kuoliaaksi ja se johtu siitä kun vähäsen sanoin niistä ja sillee. esim. multa meni kylki luu ja jalka ja käsi. mut kerran niit sattu niin paljon vedin niit pataa nii kovaa et ne ei enää puhunukkaa musta ja kerran kun otinki uusiks niin..............................................................
Ilmoita
moi! mä olen nyt kutosella ja mua on kiusattu kolmosluokalta asti. mua on haukuttu läskiks ja noloks jne. ja vähä sillee kuiskittu ja töllätty käytävillä. mut ihan sama, asiaan. joo okei jos sua kiusataan/kiusattu, niin älä hakkaa takas. oot vaa iha sillee välittämättä ja vähä välttelet niitten katsetta ja tällee. kyl ne lopettaa kun huomaa et sua ei kiinnosta. näin mkin oon tehny ja se autto. (Y) ! :)
Ilmoita
ei pahal, mut toho tyyliin on vaan ajankysymys millo se jatkuu taas.... =(
Ilmoita
älä nyt vittu sentää lyö takasin!! Jossain vaiheessa ihminen jota lyöt antaa takaisin, satuttamalla sinua, tunteitasi tai kantelemalla että joudut pulaan. riita ei auta. jätä hänet rauhaan ja älä kiinnitä häneen huomiota.
Ilmoita
mua on pojat kiusanneet 6 vuotta ja tytöt 5 vuotta ja OPETTAJA 2 vuotta.
joten ei munkaan elämä ole ollut raposempi..........

ekaluokal pojat haukku ja hakkasi,kuristi,jne.
silloin mulla sentään oli kavereita.
toisin kuin kakkosella.....silloin olin koko vuoden yksin.....
ja pojat jatko samaa hommaa.
en halunnut mennä enää kouluun.
ope oli liian lepsu kiusaajille.
kolmosella oli sentään kaveri porukka mihin mennä mutta sielläkään ei saanut puhua.
onneksi pojat eivät enää kiusanneet kun henkisesti.
suosittelen että mainit opettajalle/vanhemmille jne.
nelosella oli tyttöjen kanssa rauhallisempaa.
mutta pojat oli koko ajan kimpussa.....no oli ne tytötkin silloin tällöin.....
vitosella tuli uusi ope,joka kiusasi minua!
nöyryytti,alenti,haukkui,kiusasi jne.
kun sanon sille että mua kiusataan niin sano mulle vihasesti että "en mä hoida sun ongelmia,en jaksa ja muuta törkeyksiä.
juorut leviti.........kiusuu jatkui.....olin nyt niinkuin magneetti jota muut hylki....
onni oli mukana edes lähän,sain kaverin joka oli edes joskun mun kaveri vaikka meni joskus kiusaajien joukkoon.
valitin asiasta rehtorille.....opettaja ja lapset valehteli............
pääsi kuin koira veräjästä!
pojat kiusas,tytöt kiusas,opettaja kiusas.
mihin olisin voinut turvautua?
en halunnut mennä kouluun,itkin 7 tuntia päivässä.
no,pojat jätti rauhaan koska työt juorus opella ja niille että oisin pieksenyt yhen tytön,vaikken kannata väkivaltaa!
6.luokalla ope jatkoi piikittelyä,kiusuuta ja nöyryytystä.
pani minun paikan kiusaajien keskelle....kirpasi.................
olen niin vihainen opelle............
mut sitten sain rehtorilta "lähestymis kiellon" kiusaajiin.
no kyllä ne kiusas mua sittenkin vielä.....
opelle kova pala että sain stipendin,eikä mun kaveri joka on sen lellikki.
törkeimmät teot jotka mun ope teki oli:

- kun sain kaikista kokeista kymppejä,pani 9 vaikkei ollut tunti aktiivisuutta.
- nauroi kiusaajien kanssa minulle.
-kaikki se piikittely ja muu kiusuu

mutta nyt minun ei tarvi nähdä niitä.
olen vapaa!

minä en ole koskaan aatellut ite murhaa tai viiltelyä,joten elkää tekään!
kun luitte tarinani,niin huomaatte että mennään ojasta allikkoon,mutta muistakaa että alhaalta on hyvä nousta huipulle!!

ja jos masentaa niin hankkikaa apua tai mukava harrastus.
ite kun itkin 7 tuntia päivässä niin panin levyn soimaan niin 5 minuutin päästä oli niin kuin mitään ei olisi tapahtunut.

"aika parantaa haavat mutta arvet jää mutta antaa arpien olla"
Ilmoita
joskus yks entinen luokkalainen tuli haastamaan riitaa ilman syytä, yritti lyyä sun muuta... varmaan 30kg painavempikin oli kuin minä... noh ensin se yritti kampittaa minut mutta siinä hötäkässä sain jotenkin vaistomaisesti heitettyä sen turvalleen siihen maahan.. vähän ajan päästä lähes sama uusiksi :D eipä oikei muute oo tarvinnu mitään itsepuolustusta käyttää... tietysti kaverin kanssa useinkin väännetään ihan läpällä :D

kaikille kiusaajille sais antaa sen verran selkään että hyvä kun henki pihisee... ja että muistas sen loppuelämänsä..
Ilmoita
Itse selvisin kiusaamisesta ilman väkivaltaa. Minusta se antaa vielä enemmän heikon merkin jos alkaa väkivaltaiseksi. Ja kun kerran alat väkivaltaiseksi, saatat olla sitä myös jatkossa. Jos väkivalta toimi yhdessä tilanteessa voit ajatella sen toimivan myös toisessa. Näin kannat tätä taakkaa aikuisuuteen asti (spekuloin) ja saatat joutua pahoihinkin ongelmiin.

Vaikka kuinka kliseiseltä se kuulostaa, niin väkivalta ei ole ratkaisu. Toistan tämän vielä, että itse pääsin kiusaamisesta ilman väkivaltaa. Jos haluat aiheuttaa tuskaa kiusaajallesi, olet selvästikkin vihainen hänelle ja tämä on ilmiselvää ja ymmärrettävää. Mutta jos näin on, olet antanut kiusaajalle auktoriteetin itsestäsi. Ruokit hänen käsitystään että kiusaamisella saa huomiota. Ja älä oleta ettäkö väkivaltaisista toiminnoista ei olisi mitään seurauksia sinulle. Kaikki voi kääntyä pian sinua vastaan vaikka sinä olit alunperin uhri.

Kiusaajillakin on ongelmia. He voivat henkisesti pahoin ja tämä on syy siihen miksi he kiusaavat. Mutta ennekuin menet lyömään ketään, tai pahempaa, vastaa tähän kysymykseen:

-Korjataanko vihaa vihalla?
2 VASTAUSTA:
Joskus kiusaamisesta selviää ilman väkivaltaa. Mutta silloin jos ihmistä hakataan, on hänellä myös oikeus lyödä takaisin, kunhan ei aiheuta vakavia vammoja. Toki olisi aina suotavaa että kiusaaminen selviäisi ilman väkivaltaa.
aivan kirjoitti:
Joskus kiusaamisesta selviää ilman väkivaltaa. Mutta silloin jos ihmistä hakataan, on hänellä myös oikeus lyödä takaisin, kunhan ei aiheuta vakavia vammoja. Toki olisi aina suotavaa että kiusaaminen selviäisi ilman väkivaltaa.
Jos jotakuta kohtaan aletaan käyttäytymään väkivaltaiseksi tai edes uhataan väkivallalla siitä voi tehdä jo rikosilmoituksen. Eli tämä ei edelleenkään oikeuta sinua lyömään. Sillä jos kiusaajat ovat kiusatulle todellinen fyysinenkin vaara siitä pitää estotta mennä heti tekemään rikosilmoitus tai mainita asiasta ainakin vanhemmille niin asia saadaan eteenpäin.

Itse tukeudun siihen periaatteeseen, että kun joku lyö niin käännä toinen poski.
+Lisää kommentti
On sittenkin poliisi olemassa jos ei muu auta!
Ilmoita
Meet nyrkkeilyseuraan ja alat reenaa urheilua 24/7 salille ja lenkille jne. Fyysistä voimaa kunnioitetaan varsinkin tossa iässä. Kun oot niitä vahvempi, ne ei kauaa uskalla vittuilla. Ja jos vittuilee ni pistät turpaan. Muutenki se nostaa aktiivisesti testosteronitasoa-> ei jaksa kuunnella kaikenlaista paskaa
Ilmoita
Otat asian asiallisesti puheeksi tilanteessa, joka saa kiusaajasi nolostumaan. Esimerkiksi kesken oppitunnin laitat kiusaajasi selittämään, että miksi hän on jatkuvasti kimpussasi. Näytät, että olet henkisesti häntä vahvempi.

Minua ei ole koskaan varsinaisesti kiusattu, mutta muutamat henkilöt ovat sitä hieman yrittäneet. Seitsemännellä luokalla yksi yhdeksännen luokan oppilas kiusasi minua hieman. Yhden kerran hän löi minun ja kaverini päät yhteen josta minä menetin hermoni totaalisesti. Ohi kulki sattumoisin välituntivalvoja, jolta kysyin kovaan ääneen, että saanko hakata tuon vitun kusipään kun se käy minun kimppuuni? Opettaja alkoi nauramaan, ympärillä olevat alkoivat nauramaan ja kiusaaja lähti tilanteesta naama punaisena eikä ole sen jälkeen minulle puhunut mitään.

Ei tuosta voimaharjoittelustakaan haittaa ole. Jos tulet kiusaajaasi vahvemmaksi niin voit työntää hänet kauemmas ja lähteä tilanteesta pois. Kun kiusaaja tajuaa jäävänsä voimassa toiseksi niin hän tuskin pitkään edes yrittää kiusata sinua fyysisesti eikä sinun tarvitse vahingoittaa häntä.

Vaikka sinusta tulisikin vahvempi niin kannattaa pyrkiä olemaan kostamatta. Ala-asteella minun luokallani oli vain muutama poika ja yksi heistä kiusasi hieman kaikkia. Minua kylläkin kaikista vähiten eikä juuri ollenkaan, mutta yhtä poikaa enemmänkin. Nyttemmin olemme kaikki tuota kiusaajaa vahvempia ja kieltämättä tekisi mieli hänet tavatessaan kostaa hänelle. Tuo eniten kiusattu heittelikin häntä seiniä pitkin kun hänet viimeksi tapasi, mutta ei se poistanut mitenkään sitä aiempaa kärsimystä eikä ole mitenkään ylpeä teostaan.
Ilmoita
Olisin vaan halunnu sanoo tohon turpaan antamiseen.Mun mielestä jos joku nyt sua lyö,älä lyö takasin.Vaan sanot sille suoraan että se on sua alapuolella kun alkaa lyömään,ja että se on säälittävää kun sen pitää yrittää näyttää olevansa joku kovis kun se lyö muita,ja jos se sun kiusaajas on vanhempi se kertoo että kiusaaja...
"Ei uskalla tai pysty lyömään vanhempia,vaan kiusaa sitten nuorempia.Ja sehän on oikeestaan noloa kun kiusaa ´nuorempaa!!!"

Ja ootteko muuten huomannu,yleensä kiusaajathan esittää jotain kovista.Mutta sitten kotona tai jossain muaalla kun koulussa niin ei ne oikeesti mitään koviksia oo,mun yks luokkalainen esitti kovista,löi,haukku jne...mut se oikeesti teki vaan niin koska se ei halunnu näyttää että se on heikko,sillä' sitäkin oltiin kiusattu ja kaikkee muuta.Mut nykyään se on kiltti ja mukava,eikä kiusaa,mut pojat ei usko,joten ne kiusaaa sitä yhä.Ja sen mun luokkalaisen vanhemmat pelkää että sille tulee se ihme tauti missä ei saa syötyy mitään.Ja vaan sen takia koska ne kiusaajat on oikeesti pahottanu sen mielen,vaikka se kuinka kiltti yrittäis olla...
Toivottavasti joku aisia oli teille edes vähän tuttu...
Ilmoita
vesuri ottaan kiinni
Ilmoita
Vaikka koulukiusaaminen on yleinen ongelma, vielä häiritsevämpää on se, miten tämä ongelma on tapana ratkaista monissa kouluissa:

Tosi usein kuulee miten jatkuvasti herjattu/pahoinpidelty oppilas koetaan ongelman aiheuttajana, eli kiusaajien silmätikkuna. Niinpä "viisaat ja valistuneet" opettajat ovat päättäneet siirtää koulukiusatun oppilaan toiseen kouluun. Oppilaan koulumatka joko pitenee tai perhe joutuu lapsiparkansa kanssa muuttamaan. Eikö riitä, että lapsi on kokenut henkistä kärsimystä elämänsä parhaana aikana, vaan pitää siitä vielä aiheuttaa rahallisia menoja?

Sillä välin, kiusaajan entisessä koulussa: Viattoman kiusatun viholliset, nämä inhat kiusaajat ovat riemuissaan, sillä porukassa nousee kohu: "Katsokaa mitä me ollaan saatu aikaiseks! Ollaan me simo hyvä tiimi kun saatiin häädettyä se luuseri! Mitäpä jos etsittäisiin seuraava uhri?"

Ymmärrän kyllä, että opettajat osaavat tehtävänsä ja tekevät työnsä hyvin. Mutta olisiko silti syytä harkita, miten korjata tämänlaiset ongelmat? En usko, että kiusatun eristäminen vieraaseen kouluun auttaa. Pikemminkin näiden KIUSAAJIEN eristäminen auttaisi varmasti sekä kiusattua että koko koulun ilmapiiriä.
Ilmoita
Kun nyt lukee tällasii juttui niin (ei millään pahalla) teijän jutut on ihan pikkuasioita... =( Oon viidennellä luokalla ja mua on eskarista asti kiusattu!
Mulla on siis asiasta paljo juttuja. eskarissa se oli syrjintää eikä päästetty leikkeihin, ekalla alettiin haukkua, tokalla sitte oli 1 kaveri mut se oli ekalla silloin =((, kolmannella otin asian puheeksi keväällä ja ope puhu mun luokan tytöille ja ne alko olemaan mun kans (vähä) enemmän! Nelosella olin taas yksin ja välkät istuin koulun kiikus toivoen, että mut nähtäis. En halunnu häiritä muita. Nyt oon vitosel ja mul on 3 kaverii, mut ne puhuu koko ajan mun päälle! =(((
Lisäksi kiusaamista on taas alettu harrastaan. Ja keksivät varastaa toisen tavaroita, panemmaan mun pulpettiin jaaa sitte tulee turpiin... Uus ope saa niihin kuria, mut en vihi kertoa tästä, koska joutuisin kertomaan, miksi en aiemmin kertonut tästä... ÄLÄ LYÖ TAKAS! NE OOTTAA SITÄ!!! Jotta voisivat kämmiä opelle! Kanttis heti aluks kertoo... Jota en mä tehny...
Ilmoita
Aloita jokin tehokas itsepuollustuslaji. Kannataa myös selata YuoTubea, sieltä löytyy muutama hyvä itsepuollustusvideo esim. hakusanalla fight tips. Ja opettajille kannattaa sanoa aina.
3 VASTAUSTA:
sinä joka väität että muiden jutut ovat pieniä sinun asiasioihin verrattunu niin olet väärässä, jokainen pienikin kiusaaminen on vakavaa ja toiselle voi pienikin suun soitto aiheuttaa vakavia henkisiä vaikeuksia...
kiusattu kirjoitti:
sinä joka väität että muiden jutut ovat pieniä sinun asiasioihin verrattunu niin olet väärässä, jokainen pienikin kiusaaminen on vakavaa ja toiselle voi pienikin suun soitto aiheuttaa vakavia henkisiä vaikeuksia...
ja väkivalta ei ole mihinkään koskaan ratkaisu! Itse olen ollut koko koulu ajan kiusattu.niin kokemuksella voin sanoa että väkivalta ei ratkaise yhtään mitään tässä elämässä. Itse jouduin kertaamaan ykkösluokan kiusaamisen takia, pelkkä rinnakkaisialuokalla siirtäminen ei auttanut. Olen saanut jukisen tappouhkauksen, Masennuksen,yritin itsemurhaa mutta siskoni pelasti minut soittamalla ambulanssin,äitini sai mahahaavan minun kiusaamisen takia koko perhe kärsi. Mutta siinä tuli todettua että väkivalta ei ole ratkaisu mihinkään.jätin entisen elämän taakse ja etsin uudet ystävät ja poikaystävän eri paikkakunnalta, en koskaan unohda kiusaajiani mutta elämässä on pakko jatkkaa eteenpäin. Kiusaaminen on jokaiselle kauheaa. Kukaan ei saisi kokeasitä. Mutta kiusaaja on aina sinua heikompi . Älä anna hänelle valtaa käyttämällä itse häntä kohtaan väkivaltaa joka saa sinut näyttämään heikolta joka turvautuu väkivaltaan ja saa vain kiusaamiseen uutta potkua. Muista aina että olet kiusaajaa vahvempi.!
Kirjoita ylös kaikki kiusaaminen ja kiusaajat vaikka kalenteriin, ni sit sulla on päivämäärätkin. Kun tarpeeks kertyy, viet poliisille.

Kiusaajat on harvemmin fiksuja tyyppejä.
+Lisää kommentti
Ennen kaveripiirini oli laaja, kiusaajiakin oli jonkun verran mukana. Itse en kuitenkaan alentunut heidän tasolleen. Vuodet vierivät nopeasti ja ylä-asteelle mentäessä kaveripiirini oli pienentynyt huomattavasti, koska en kiusannut ketään enkä aloittanut tupakointia. Enhän ollut "kova jätkä", kun en tupakointia aloittanut ja olin ehdottomasti sitä vastaan. Vähitellen siirryin juuri tämän tupakoimattomuuden takia ns. "huonon" porukan joukkoon. Ja nämä entiset kaverini olivat tietysti vastapuolella. Vasta siinä vaiheessa tajusin, kuinka väärin kiusaaminen on.
"Kovat jätkät" aina lesottivat koulussa käärimällä tupakkaa ja huutelemalla kiusatuille ja opettajille. Tunnilla nämä kovat jätkät tietysti nukkuivat ja räpläsivät koko ajan kännykkäänsä kun taas "huonot" olivat tunnilla mukana. Tunnilla piti myös olla mahdollisimman äänekäs ja häiritä opettajaa mahdollisimman paljon. Kokeesta oli tietysti "noloa" saada hyvä numero, oli "kova jätkä", jos sai surkean numeron tai joutui uusimaan. "Kovat jätkät" suorastaan kilpailivat wilma-merkinnöillä. Oli heidän mielestään noloa, jos wilmassa ei ollut muita kuin luvallisia merkintöjä. Kouluun tultiin tietysti aina myöhässä. Varsinkin viikonlopun jälkeen nämä "kovat jätkät" lesottivat kuinka he olivat riehuneet kännissä ja ajaneet poliiseja karkuun viikonloppuna. Suurin osa heidän jutuistaan oli arvatenkin valhetta.
Koska "kovat jätkät" omasivat jonkinlaisen ylemmyystunteen, alkoi kiusaaminen. Minua he eivät kiusanneet, mutta suurta osaa kaveripiiristäni, joka oli pienentynyt edelleen todella paljon. Kai se johtui siitä, että parhaimmat kaverini eivät kuuluneet näihin "koviin jätkiin". Enkä myöskään minä. Aluksi tyydyin vain olemaan välinpitämätön kiusaajia kohtaan, mutta lopulta heidän kanssaan meni hermot.
Oli 9. luokan syksy. Koulut olivat juuri alkaneet. Pian veljeni ei suostunut enää lähtemään kouluun. Sekä minä että vanhempani olimme ihmeissämme. Lopulta tilanne riistäytyi käsistä ja hän joutui laitokseen. Syitä olivat mm. oppivelvollisuuden laiminlyöminen. Jonkin ajan päästä aloin utelemaan miksi hän ei mennyt kouluun. Lopulta hän kertoi, että häntä oli kiusattu pahasti koulussa. Sain tietää kiusaajien nimet, mutta en enää ehtinyt tehdä asialle mitään, koska 9. luokka oli juuri päättymässä. Sen verran ehdin kuitenkin tehdä, että katkaisin kaverisuhteet veljeäni kiusanneisiin "koviin jätkiin". Näpäytin myös erästä hänen kiusaajaansa. Eräs tyttö oli ihastunut minuun, mutta en alkanut hänen kanssaan enkä suostunut puhumaan hänen kanssaan, koska hän oli kiusannut veljeäni.
Todellisuudessa "kovat jätkät" ovat täysiä pellejä, joita ei kannata kuunnella ja joihin ei kannata liittyä.
1 VASTAUS:
Olet totaalisen oikeassa! Olisi hienoa jos sun kaltasias nuoria olis enemmän!
+Lisää kommentti
pidä nyrkit kasvojen korkeudella ja lähellä. kyynärpäät lähellä kehoa ja jalat varman tuntuisena maassa. kun hyökkääjä yrittää lyödä, yksinkertaisesti käänny vasemmalle/oikealle lyönnin mukana, mutta väistäen.
kun otat iskun vatsaan, jännitä lihaksia. muista pitää suu kiinni, jos lyönti tulee naamaan.
lyödessäsi pidä kädet nyrkissä, mutta peukalot nyrkin ulkopuolella. koita osua nenään, huuliin, vatsaan ja tarvittaessa sukukalleuksiin. kun kohde on maassa, älä yritä ryhtyä kunnioittavaksi ja lyödä nyrkeillä. potki niin kovaa kuin lähtee, tämähän ihminen teki elämästäsi helvettiä.
Ilmoita
Lyö vatsaan. Se toimii. Muitakin kikkoja olisi, mutta minä en ihan oikeasti voi keskittyä, koska olen väsynyt ja ympäristöni on äärimmäisen meluisa.
Ilmoita
luulenpa ettet pysty ketään vetään turpaan...
älä nolaa ittees!
1 VASTAUS:
Pohjanmaalla on tapana lyödä ala-asteella jo pesismailalla ottaha
+Lisää kommentti
Hakkaa koulun jälkee. vedä turpii nii ei Vittuile enää !
Ilmoita
Suojaus on tappelussa tärkeää. Kannattaa blokata vastustaja iskut, esim. 1) iske kädelläsi vastustajan käsivartta sivulle kun hän lyö (vähän kuin tällä tavalla: http://1.bp.blogspot.com/-BD0K2cFdeqI/Uaoe1-7j6hI/AAAAAAAAA9Q/Jnj3nrYwd7E/s1600/tumblr_mljgyeHGPd1s5v18xo1_500.gif ) tai 2) iske kyynärpäälläsi vastustajan nyrkkiä kohtisuoraan kun hän lyö ( http://i1.ytimg.com/vi/PV7EVN2t_8g/maxresdefault.jpg ).

Kannattaa myös varoa vastustajan "tarttumisia" - jos joudut esim. kuristusotteeseen (niskalenkkiin tms.) tai johonkin judo-otteeseen, olet käytännössä hävinnyt. Pidä siis etäisyyttä vastustajaan.

Ole aggressiivinen, koska tappelu käydään sen pohjalta. Jos et pyri jatkuvasti toisen kimppuun, sanelee vastustaja mitä tapahtuu seuraavaksi. Älä myöskään pelkää - kipu on hetkellistä, mutta jos oikeasti tappelet, osoitat ettet alistu. Pitemmän päälle se vähentää toisen kiusaamishalukkuutta.

Ja lopuksi, iskut keskivartaloon tms. ei usein auta hirveästi jos et harrasta nyrkkeilyä tai jotain kamppailulajia. Sama pätee erilaisiin potkuihin sekä paini/judo- tms. otteisiin. Tee siis vain sitä mitä osaat. Siis pääasiallisesti pyri lyömään käsillä ja iske kasvoihin. (Tosin jos teet potkuja, se pitää vastustajan passiivisempana - niitäkin siis voi tehdä, mutta pidä pääpaino nyrkeissä ja vastustajan naamassa.)
Ilmoita
No ei noi tappeluvinkit auta täällä kyllä yhtään. Vaikka tekisit mielikuvaharjoituksia, niin ei siinä tositilanteessa niitä muista. Sun kannattais alkaa harrastaan jotain kamppailulajia jos haluut oikeesti osata puolustautua. Siinä ne liikket taotaan selkärankaan, kokemusta on.

Ps. "maksimaalista tuskaa" saa varmaankin parhaiten aiheutettua kovilla ja monilla iskuilla maksan alueelle. En laske mukaan silmän puhkomisia tms. :D
Ilmoita
mun luokalla on iha outo tyttö!enne oltii aika hyviiki kavereita mut sit iha yhtäkkii se alko aukoo mulle päätä joka asiasta..se sama tyttö on kiusannu mua ennenki,joskus muutamia vuosia sitte.ja se kiusaamine on ihan samallaista ku sillo muutama vuosi sitte.siis se aukoo mulle päätä iha oudoista jutuista.esim. "sun terotin on huono" siis sillee vihasesti.ja ku oltii koulus semmosta polttista keinuis nii sit ku potkasin sen pallon ja se meni vaik kuinka kauas nii se tyttö sano "aika huono potku".ja siitä jos mä saan hyvii numeroita kokeista.se ite on aika huono koulus.

oon alkanu miettii et onko se vaa vittu nii kateelline vai onko se vaa nii kusipää ku aukoo mulle päätä minkä kerkeää..oikeesti vihaan sitä tyttöö ihan sairaasti tekis mieli lyyä turpaa nii kovaa ku käestä lähtee!!
1 VASTAUS:
Kierrä kaukaa moinen myrkyttäjä!

Sille paskalle on jo ihan tarpeeks suuri rangaistus olla ittensä seurassa.
+Lisää kommentti

Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.

Ilmoita
Väkivalta ei oo oikee ratkasu! Oo vaan iksumpi kun suo ei kiusata, ylempänä olevat ihmiset eivät antaudu kostoon! Muo ollaan kiusattu kolmivuotis kerhosta ja kiusataan edelleen! Kannattaa vaan keksii jotain tosi nerokkaita vasta lauseita! Jos alistut väkivaltaan niin joudut vaikeuksiin! Voin lyödä vaikka miljoonasta vetoan että opettajat eivät tajua kiusaamisesta mitään! Jos selityksesi on että he kiusaavat minua ja puolustauduin...ei opet siitä mitään tajuu mikä on aika surullista!
1 VASTAUS:
Oon kiusattu ollu jo nelos luokalta ja nyt meen seiskalle..yks päivä ku olin koulussa ja olon silloin viitos luokalla oli välitunti olin koulun nurkalla kaverini kanssa ja ne kiusaajat tuli niitä oli viis ja ne alko tönimää sitte ne tönäs mut maahan ja arvakkaa mitä sillo mulla naksahti päässä ja kiedoin jalat yhen kiusaajan jalkoihin ja väänsin niin voimalla että se kaatu ja löi päänsä seinään ja siihen se tippu..mutta ne neljä hakkasin kolme niistä ihan pystyyn saihan siinä itekki vähä nyrkkiä silmäkulmaan mutta voitin ne ja sitte olis se ns. Niiden pomo vittu nostin rinnuksista seinälle ja ku olin niin adrenaliineissä nii sanoin et vitun homo ja hakkasin minkä kerkesin....kaverini vaa katto sillee et mitä vittuu ja sitte lopuks katoin niitä kaikkia ku ne makas maassa tuskissaan nii sitten mäki tipuin olin niin väsynyt...välitunti valvoja oli minun opettajani silloin ja hän tiesi että minua kiusataan mutta ei tehnyt asialle mitään joten päätin itse tehdä asialle jotain...en joutunut vaikeuksiin koska opettajani tiesi että he kiusasivat minua...
+Lisää kommentti
Kolmiokuristus o aika tuskaa tuottava, jos osaat hyvin kuristaa ja sul o voimaa käsis niin ihmisen hengitystie supistuu tosissaan ja se saattaa tipahtaa n.4-8sec , mut parast olis et keksis jtn muut ku lähtis painii, mut itteensä pitää puolustaa!
Ilmoita
Vittu kun tekee pahaa, kun luen tässä koulujuttuun masennuksesta ja sen yleisimpinä syinä aikuisena mainitaan jatkuvasti kiusaaminen. Tekisi mieli huutaa kiusaajille, saada jotain oikeutusta siihen miten pitkät jäljet se jättää että porukalla kiusataan yhtä, saatetaan häpeään toistuvasti ja viedään mahdollisuus kunnioittaa itseä ja rakentaa terve itsetunto. Sen sijaan kasvaa siihen tunteeseen että on jotenkin pohjia myöten väärin, ihan vaan se että olet olemassa, saatikka se että minkälainen olet. Ja sitten kärsit niistä oireista, jotka ovat syntyneet joskus vuosikymmeniä sitten vielä yhä edelleen. Ei niin isoa vahinkoa voi saada anteeksi, koska kiusattu joutuu elämään sen kanssa koko elämänsä, eikä sille ole olemassa mahdollisuutta korjata vahinko jälkeenpäin.
Ilmoita
Kiinnostavaa oli lukea ylläkirjoitettua tekstiä. Tarina vaikutti tutulta ja tiedän että monelle ala-asteen kouluaikaan kuuluvat muistot ja tapahtumat vaikuttavat myöhemmin uusiiin kokemuksiin toimia sosiaalisesti ja parhaat muistot ovat sellaisia joita voi aina kertoa tuleville sukupolville ja psykologian keinoin siirtää oppimaansa nuoremmille, kuten yleensä omille lapsilleen mikäli perheen perustaa myöhemmässä vaiheessa elämäänsä (Perheistä voin kertoa paljon ja se on tärkein tekijä syntymästä alkaen kun lapsi kehittyy ja kasvaa siitä eteenpäin oppien samalla paljon uutta kuten sosiaalisia ja muita kehityksen kannalta hyödyllisiä taitoja päiväkodissa, vanhempien hoidossa, sukulaisten ja muiden tuttaviensa kanssa, kavereidensa seurassa ja koulua suorittaessaan). Kouluaikaan liittyy oppilaitoksella tapahtuvien haasteiden lisäksi paljon myös muistoja jotka jäävät mieleen ja vaikuttavat monella tavalla ihmisen kykyyn selviytyä myöhemmässä vaiheessa yhteiskunnasta, opiskelusta, ja kokemuksista työelämässä. Parhaiten muistan koulun ensimmäiset päivät jolloin kaikki oli uutta ja kesä oli parhaimmillaan. Myöhemmin opin paljon uutta ja kehityin ala-asteen aikana monessa asiassa ja samalla myös tutustuin helposti uusiin kavereihin ja olin innokas liikkumaan. Koulusta jäi mieleen myös ikävämpiä muistoja kuten ajoittaiset kiusaamistapaukset ja muut ihmissuhteisiin liittyvät hankaluudet kaverien kanssa joita oli monella tuntemallani henkilöllä ala-asteen päätösluokalla ja varsinkin sieltä yläasteelle siirryttäessä. Viides luokka oli vastaavasti täynnä muistoja muttei kokemuksellisesti ollut enää niin hienoa aikaa kuin aiemmat luokat. Kuudennen luokan aloittaessani tunsin kaipaavani jo enemmän uusia kokemuksia kuin aiempina vuosina ja koin silloin jo kyllästymistä ala-astetta kohtaan olemalla koulun penkillä vaikka sen ajan halusin vain sillä hetkellä unohtaa ja keskittyä jo ylempiin luokkiin koska olin kyseisenä vuotena koulun vanhimpia ja monessa paikassa ehkä myös luokkahuoneen tunneilla mukana istuva rakennuksen iäkkäin luokkalainen. Tosiasia ei ollut niin sillä vuosia tuli täyteen monien muiden tavoin jo 12. Siinä iässä koin usein olevani erilainen ja paikoitellen kypsempi kuin muut 6. luokkalaiset ja silloinkin halusin yläasteelle siirtyä jo siinä toivossa että voisin kasvaa, kehittyä ja tutustua myös uusiin ihmisiin saamalla lisää kavereita. Ala-asteen viimeisen luokan päättyminen oli vain välivaihe ja yläasteelle siirtyminen oli silloin jännittävää aikaa mielessäni koska tuntui kuin pienestä koulusta siirtyisin kertaheitolla suurempaan ja laajempaan rakennukseen. Yläasteen vuosina moni ikätovereistani pelasi jääkiekkoa, koripalloa ja muita joukkuepelejä mutta osalla urheiluharrastus hiipui yläasteen aikana ja tilalle tulivat enemmän ihmissuhteet, mopoilu ja skootterilla ajamiset, viina, tupakka ja osalle jatkuva tietokoneella istuminen oli jo silloin urheilua korvaava harrastus. Pelasin tietokoneella osittain vapaa-aikana mutta silloin olin vielä kilpailuhenkinen kun kyse oli urheilusta ja liikuntasuorituksista. Lukiosta ei jäänyt paljoa muistettavaa sllä urheiluun keskityin parhaani mukaan käymällä lukion kaikki kurssit ja kirjoittamalla ylioppilaaksi vasta neljäntenä vuotena. Kuitenkin samassa lukiossa oli vielä muutamia henkilöitä jotka urheilivat aktiivisesti keskittymällä tuleviin peleihin päivittäisillä harjoituksilla joita olivat lenkkeily, kuntosali ja erilaiset pallopelit ulkona ja halleissa. Koulun ohella kävin aktiivisesti kilpailemassa ja ollessani itse samassa tilanteessa kuin monet muut joukkuepelaajat. Olin kasvuiässä vielä kyseisinä lukukausina jolloin yritin parhaani mukaan menestyä monissa lajeissa muita kovemmin ja yrittää parhaani aina silloin kuin se minua kiinnosti eniten.
Esimerkkinä urheilulajit kuten koripallo missä olin hyvä pelaaja monien mielestä mutta parhaimpia pelaajia en ollut luokallani koska silloin muistan että moni ikäiseni oli kova pelaamaan jääkiekkoa tai jalkapalloa jopa joukkueissa. Tasona verrattakoon jo silloin Suomen mestaruudesta taistelut urheilukisoissa myös koulun ulkopuolella joissa olin mukana koulun alkuvuosista lähtien aina innostukseni mukaan. Tunsin olevani joukkueessa kovin pelaaja mutta se jäi lyhyeen sillä jo alkuvaiheessa ensimmäisten onnistuineiden pelien jälkeen palasin kuin maan pinnalle olemalla usein vain maskottina joukkueen urheilukilpailuissa jotka olivat sinällänsä jo seikkailu nykypäivänäkin puhuttaessa ja muisteltaessa monessa mielessä kouluaikoja jotka jäivät kuitenkin hyvämuistoisiksi kokemuksiksi ja oppimiseksi myös kyseisen laitoksen ulkopuolella vapaa-ajalla, matkoilla ja monessa muussakin aktiviteetissa mikä ei silloin liittynyt vielä kouluun koska asiasta en heti kertonut siellä koska päätin enemmänkin pitää salassa harrastukseni ja pysymällä piilossa sen vuoksi koska koin että en ollut tarpeeksi kehittynyt missään lajissa ja varsinkaan vahvuuksissani joita oli niihin aikoihin paljon kuin miettii omaa potentiaaliaan siinä että menestyi
Ilmoita
Mä tapoin sen pahimman kiusaajan.Lusin siitä ensikertalaisena vain 3 vuotta.En kadu.
Ilmoita
Kanttii vaa sanoo et onks kova olo pikku pojalla ja jos se jatkaa ni sun kanttiin alkaa tapella eli ekaks sun kannattaa potkaista sitä reiden taka puolelle tai siihen sivulle. Sitte jos se yrittää lyödä sua niin ota sen käsivarressa kiinni ja lyö sitä vaikka naamaa ja sitten polvella vatsaa. Mut ennen ku sä alat tekee tota niin sul pitää olla tarpeeksi voimaa , tarkkuutta ja fiksuutta. Oon 4 luokalla ja kun mua ollaan kiusattu niin tein saman ja se onnistu. HUOM: Sulla täytyy olla nopeutta ja sitä voimaa ja muita tälläsii tarkkuus juttuja samalla ku teet. Ota mun käyttäjä haltuu instagramissa se on Tahvo_hs ja Facebook on Taha Haverinen ja siin on fortniten kuva siin facebookissa.
Ilmoita

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Koulukiusaaminen

Vituttaa nyt taas kun en millään uskalla alkaa siinä koulun edessä hakkaamaan jotain noista kiusaajista. Olisko kellään mitään HYÖDYLLISIÄ neuvoja tähän ? esim. hyviä tappelu liikkeitä ym joka auttaisi tähän kiusaamiseen. oon nyt kasilla ja oon ollu koulukiusattu 5 luokalta asti. Olisin todella kiitollinen jos joku tietäs liikkeen mil sais auheutettuu maksimaalist tuskaa tol kiusaajal.

5000 merkkiä jäljellä

Rekisteröidy, jos haluat käyttää nimimerkkiä.

Peruuta