Eläinten biotiini!

hullu*

Kenelläkään kokemuksia eläimille tarkoitettujen biotiinivalmisteiden nappailusta? Saako aikaa tukan maagisen kasvupyrähdyksen niinkuin joillakin googlaamilla sivuillani hehkutettiin?

Houkuttelevat minua siksi että eläinten biotiinitabuissa on enemmän biotiinia per kapseli kuin ihmisten nappuloissa, joten teho ja hinta on paremmassa suhteessa.
Kasvaako samalla lailla sitten muutkin karvat kuin hiukset? Onko haittaa normaalille ihmiselle, tai häiritseekö e-pillereiden käyttöä (ei kai pitäs, eihän niissä ole kuin biotiinia ja jotain sitovia aineita kuten maissitärkkelystä, laktoosia tms..)?

Kaipaan siis apua heikkoon tukkaan ja hauraisiin kynsiin, biotiinia syöneiltä toivon vastauksia, EN TARVITSE SAARNAAMISTA että mitä sinä eläinten pillereitä aiot syödä...

28

22413

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vielä...

      Söin sellaista jossa on pelkkää biotiinia. Kyllä auttaa jonkun verran kynsiin ja hiuksiin, ja hiusten kasvu vahvistuu. Ei huonoa kokemusta, mutten jaksa mitään pillereitä kovin kauaa syödä. Yksi minkä olen kokenut kanssa hyväksi on Priorin, muttei siinäkään mitään ihme aineita ole. Mutta hiukset voi hyvin. Toinen mitä kannattaa syödä on B-vitamiinivalmisteet (niissä on myös yleensä biotiinia) ja myös C-vitamiini ja tietysti huolehtia kalkin saannista ja terveelliseä ruokavaliosta. Tämän varmaan jo tiesitkin :-) Niin ja kaikki karvat kasvaa, ei se biotiini sun kropassa tiedä minne on menossa.

    • olen syönyt

      monta purkkia. Kyllä voisin väittää että niillä jonkinlainen positiivinen vaikutus on, kun jaksaa kyllin kauan niitä vetää.
      Minä olen syönyt reilusti yli vuoden ja jatkan kyllä.

      • vai mistä?

        kysymys otsikossa.


      • Susanna**
        vai mistä? kirjoitti:

        kysymys otsikossa.

        ainaki ostin apteekista eläimille tarkoitettua Biotin Fortea.


      • tai sitten
        vai mistä? kirjoitti:

        kysymys otsikossa.

        apteekista. Molemmista saa elukkabiotiinia.


    • Susanna**

      Oon syöny nyt kaks kuukautta eläimille tarkotettua Biotin Fortea.(1tabu/pvä, yhessä tabussa 5mg biotiinia) Hiuksiin ei oo kyllä vaikuttanu juuri mitenkään.. valitettavaa kyllä :/ Ei oo muutkaan karvat alkanu rehottaa :D ehkä kulmakarvat hivenen tuuhentunu.

      Kynsiin on vaikuttanu tosi positiivisesti.. ovat paljo vahvemmat, eivätkä katkeile ja liuskotu enää juuri ollenkaan! Ei mulla tuosta negatiivista sanottavaa ole, vaikkei se (ainakaan vielä) tuonu toivottua tulosta..

    • karité

      Oon syönyt eläinbiotiinia jo muutaman vuoden, mutta mitään kasvupyrähdystä hiuksiin ei ole tullut. Ehkä sitten saan ravinnosta kaiken tarvittavan biotiinin?!? Kynnet ovat alkaneet voiman huonommin kuin ennen :(, mikä siinäkin on? Varmuuden vuoksi oon jatkanut pillereiden syömistä. Muutenkin pidän hulluna terveydestä huolta eli syön rasvaa ja proteiinia tarpeeksi sekä vitamiineja.

      • Hullu*

        Jos niitä pillereitä nappailee ja tukkaan tulisi joku kasvupyrähdys ja sitten nappulat yhtäkkiä lopettaa, niin tippuuko "ylimääräinen" tukka sitten pois vai hidastuuko se kasvu vaan entiselleen... :D Ok, eli ei tainnut olla tukkaan hirveää vaikutusta ainakaan tähän mennessä vastanneilla, pitänee silti testata. En ole itsekään mikään säännöllinen pillerinottaja, mutta tuskinpa siitä epäsäännöllisyydestä kovin haittaa olisi kun on ihan ylimääräinen aine kyseessä..

        Kiitos vastauksista muuten, mielenkiintoinen aihe :P


      • priorinia
        Hullu* kirjoitti:

        Jos niitä pillereitä nappailee ja tukkaan tulisi joku kasvupyrähdys ja sitten nappulat yhtäkkiä lopettaa, niin tippuuko "ylimääräinen" tukka sitten pois vai hidastuuko se kasvu vaan entiselleen... :D Ok, eli ei tainnut olla tukkaan hirveää vaikutusta ainakaan tähän mennessä vastanneilla, pitänee silti testata. En ole itsekään mikään säännöllinen pillerinottaja, mutta tuskinpa siitä epäsäännöllisyydestä kovin haittaa olisi kun on ihan ylimääräinen aine kyseessä..

        Kiitos vastauksista muuten, mielenkiintoinen aihe :P

        ja voisin väittää jotta positiivista vaikutusta on ollut! Kallista värkkiä. Joskin aion vielä toisen purkin ostaa.


      • kasvupyrähdyksiähän

        on tietääkseni turha odottaa. Kaikilla hiukset kasvavat omaa määrättyä vauhtia eikä millään ulkoisilla tekijöillä tuohon vauhtiin pystytä suuremmiten vaikuttamaan.
        Sen sijaan biotiini voi vahvistaa hiuksia ja parantaa hiusten laatua ajan kanssa. Muutamassa kuukaudessa turha odottaa mitään. Vuoden kun on biotiinia nappaillut, voi jo vaikutuksiakin havaita.


      • itsekin innostunut
        kasvupyrähdyksiähän kirjoitti:

        on tietääkseni turha odottaa. Kaikilla hiukset kasvavat omaa määrättyä vauhtia eikä millään ulkoisilla tekijöillä tuohon vauhtiin pystytä suuremmiten vaikuttamaan.
        Sen sijaan biotiini voi vahvistaa hiuksia ja parantaa hiusten laatua ajan kanssa. Muutamassa kuukaudessa turha odottaa mitään. Vuoden kun on biotiinia nappaillut, voi jo vaikutuksiakin havaita.

        Itselläni tukan kasvu kiihtyi biorionin syönnin vuoksi puolella, aiemmin sentti kuussa, nykyisin reilu kaksi. Ja kun asiasta googlettelin äskettäin niin löytyipä vastaavia ihmeitä useampiakin, valtavasti uutta hiussänkeä pukkasi yhellä jos toisella.. Ja lyhyessä ajassa, parissa kuukaudessa.


      • tulokset
        itsekin innostunut kirjoitti:

        Itselläni tukan kasvu kiihtyi biorionin syönnin vuoksi puolella, aiemmin sentti kuussa, nykyisin reilu kaksi. Ja kun asiasta googlettelin äskettäin niin löytyipä vastaavia ihmeitä useampiakin, valtavasti uutta hiussänkeä pukkasi yhellä jos toisella.. Ja lyhyessä ajassa, parissa kuukaudessa.

        tieteellisiä, vain Suomi24:n kokemuksia? JOs jälkimmäisiä niin pyrähdykselle löytyy kyllä yksinkertainen selitys: kuvittelua.


      • ...
        tulokset kirjoitti:

        tieteellisiä, vain Suomi24:n kokemuksia? JOs jälkimmäisiä niin pyrähdykselle löytyy kyllä yksinkertainen selitys: kuvittelua.

        ...omakohtaista kokemusta oman tukan reippaasta kasvusta ja tuuhettumisesta löytyy biotiinin syönnin jälkeen, myös kynnet kasvaa nopeammin ja ovat vahvemmat (kärsin tosi liuskottuvista kynsistä). Hiusten kasvattelusta innostuneille useita keskustelupalstoja joissa vertailevat omia kokemuksiaan, ei ole siis huuhaata...


      • hyvääää
        ... kirjoitti:

        ...omakohtaista kokemusta oman tukan reippaasta kasvusta ja tuuhettumisesta löytyy biotiinin syönnin jälkeen, myös kynnet kasvaa nopeammin ja ovat vahvemmat (kärsin tosi liuskottuvista kynsistä). Hiusten kasvattelusta innostuneille useita keskustelupalstoja joissa vertailevat omia kokemuksiaan, ei ole siis huuhaata...

        olen käyttänyt briorinia ja välillä biotiini fortea ja jatkan kyllä:)


      • tällainen.....
        hyvääää kirjoitti:

        olen käyttänyt briorinia ja välillä biotiini fortea ja jatkan kyllä:)

        http://www.yliopistonapteekki.fi/displayArticle.do?articleId=2124


        Biotiini (H-vitamiini)

        Saantisuositus 15 - 60-vuotiaille: 100 - 300 mikrogrammaa / vrk.

        Puutosoireet: ei yleensä esiinny.

        Vaikutus: rasvojen ja hiilihydraattien aineenvaihdunta.

        Lähteet: liha, maksa, munuaiset, maito ja maitovalmisteet, kukkakaali, herneet, pavut, viljavalmisteet, munankeltuainen.


      • Hullu*
        tällainen..... kirjoitti:

        http://www.yliopistonapteekki.fi/displayArticle.do?articleId=2124


        Biotiini (H-vitamiini)

        Saantisuositus 15 - 60-vuotiaille: 100 - 300 mikrogrammaa / vrk.

        Puutosoireet: ei yleensä esiinny.

        Vaikutus: rasvojen ja hiilihydraattien aineenvaihdunta.

        Lähteet: liha, maksa, munuaiset, maito ja maitovalmisteet, kukkakaali, herneet, pavut, viljavalmisteet, munankeltuainen.

        ...biotiinin puutosoire on juuri tukan lähtö tai ohentuminen ja kynsien haurastuminen.
        Ja mitäpä sitä ei nainen tekis saadakseen topakamman tukan tahi kynnet, varsinkaan ku ei tuosta biotiinin syönnistä pitäisi mitään tappavia sivuoireita tulla, yleensä ei mitään paitsi isoista määristä vähän pahaa oloa jos tyhjään masuun napsii.

        Minä kyllä kokkeilen! Kerron sitte kuukauden päästä jos mitään tapahtuu tai jos silloin mitään näkyy :D


    • joku

      Kertoisitteko vielä, että kuinka paljon eläimille tarkoitettua biotiinia otatte päivittäin? Otatteko yhden vai useamman tabletin?

      • minna-----

        Minä otan välillä kokonaisen ja välilä puolikaan. ulkoisesti olen käyttänyt Revivogenia nämä yhdessä on käsvattaneet kovaa vauhtia hiuksiani:)


      • Luolanainenko?
        minna----- kirjoitti:

        Minä otan välillä kokonaisen ja välilä puolikaan. ulkoisesti olen käyttänyt Revivogenia nämä yhdessä on käsvattaneet kovaa vauhtia hiuksiani:)

        Mitä on Revivogen ja mistä sitä saa?


    • AUTAKAA NYT JOKU

      En saanut vastausta siihen että kasvattaako se muitakin karvoja sitten?

      • walencia6677

        Minä olen syönyt Biotiini Fortea nyt kohta 2kk. Hiuksissa olen huomannut tapahtuneen vain sen, että niitä lähtee vähemmän. Ennen niitä sai olla keräilemässä pitkin lattioita ja vaatteita, mutta nyt kärsii haroa viispiikkisellä paljonkin eikä niitä jää käsiin, löydy vaatteista tai pöydiltä. Sormien kynnet kasvaa pikkuisen nopeammin, mutta varpaankynnet on niin kovat ettei niitä meinaa saada enää leikatuksi normi kynsisaksilla vaan niitä joutuu ihan tosissaan puristaan. :D En kyllä karvojen kasvussa ole huomannut mitään erityistä. Että ei ole ilmestynyt partaa tai muuta vastaavaa epänormaalia kasvustoa. Tai no saattaa ehkä hieman nopeammin ilmestyä säärikarvojen sänki ja kainalokarvat kasvaa takaisin kun ne on kerran ajellut. Enkä uskokaan että voisi sillä tavalla muitakin karvoja kasvattaa. Jospa se elimistö ottaa siitä pilleristä vain sen minkä tarvitseekin, että kropan oma hiustenkasvatusvauhti palautuu.


    • biotinfortea
    • Tiedän kyllä.

      Ei ole mitään järkeä syödä eläinten ravintolisiä sillä eläimillä on erillainen metabolia kuin ihmisillä. Turhaa ellei jopa vaarallista.

    • 1995Henna

      Olen käyttänyt eläinten biotiinia jo kolmisen vuotta. Toisen vuoden kohdalla pidin tauon. Tuossa syömisessä pitää muistaa muutkin ravintoaineet että ei lopettaessa ala hiukset haurastumaan liikaa -> hiusten lähtö. 1 tabletti on riittävä. Kahdesta mulla alkoi jo hiuksia putoilemaan liiankin tiuhaan. Näkisittepä puolen vuoden erot hiuksistani biotiinilla ja ilman biotiinia!ei ole koskaan ollut näin pitkät hiukset!

    • Biotiinihirmi

      Moikka! Oon syönyt eläinten biotiinia vuodesta 2010-2011 (herrajumala miten aika kulkee!). Aloin kasvattamaan omaa väriä pois ja se autto kyllä ihan huikeesti! Nyt mulla on alaselkään asti omaa tukkaa ja oon siihen enemmän kuin tyytyväinen. Käytän aina sykleissä, koska jos liian pitkää käyttää tai liian isoilla annoksilla, hiuksia alkaa tippuu enemmän päästä. Tään lisäksi syön omegaa ja monivitamiinia. Huomaan aina tauon jälkeen että kun alottaa uuen purkin niin hiuksista tulee jotenki ilmavammat ja asettuvammat.

    • Kokemusta_on2

      Hiusvita.fi

    • ohohh

      Biotiinia kannattaa syödä sykleissä? Kuinka pitkän aikaa kerrallaan pitäisi syödä ja kuinka pitkään pitää taukoa?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      50
      5025
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3297
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1442
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1285
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      980
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      888
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      238
      775
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      738
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe