Suomen laki on täynnä porsaanreikiä.
Perustuslaki varsinkin.
"Laittomat lait" ovat Suomessa jo niin yleisiä.
Otetaan tilanne esim toimeentulosta
Haluaisin lukea pääsykokeisiin väh 50h viikossa ja se ei todellakaan onnistu jos joudun käymään töissä 28h.
Nimittäin minulla ei ole oikeutta työttömyysturvaan, koska en voi olla työnhakijana. En voi olla työnhakijana, koska saisin heti töitä.
Minulla ei ole myöskään oikeutta opintotukeen.
Ja toimeentulotukea en saa, koska en ole työnhakijana ja avopuolisolla on muutama tonni säästössä.
Ja korostan vielä sitä, että emme ole toisistamme elatusvelvollisia. Minä en hyödy lainkaan avopuolisoni rahoista tilillä. Päinvastoin hän laskee kaikki sentit mitä joudun häneltä lainaamaan mm. ruokaan, vuokraan ja bussikorttiin. Ja niitä senttejä tulee olemaan paljon. Olen nyt hänelle velkaa 600€ ja joudun kaiken sitten maksamaan tulevasta kesätyöpalkastani.
Miksi ihmeessä minä maksaisin tulevaisuudessa (tai jo vuoden maksoin) veroja jos en saa edes avustusta kun sitä tarvitsisin?
Harmaa talous saa vallata minunkin arkeni.
Kyllä tässä yhteiskunnassa sorretaan.
Minulla ei ole vanhempia joiden luokse turvautua.
Jos en saisi otettua lainaa avopuolisoltani, niin olisin kadulla lukemassa pääsykokeisiin ilman ruokaa tai sitten joutuisin käymään töissä väh 28h/vk.
Mutta se, että joudun ottamaan lainaa monta tonnia sitä varten, että voin opiskella tulevaisuudessa on niin väärin!
yhteiskunnassamme sorretaan
5
394
Vastaukset
- liian suuret saappaat.
"Haluaisin lukea pääsykokeisiin väh 50h.."
Jos sinun pitää lukea noin paljon päästäksesi sisään johonkin yliopistoon(?), olet todennäköisesti alunperinkin liian tyhmä sinne.- AP..
Haluan vain olla varma sisäänpääsystäni! Ja riskejä en halua ottaa.
- ....
Ajattelepa kuinka monta tonnia lainaa tulisi jos opiskelisit ulkomailla!
- AP...
Oli se, että eikö olekin reilua, että muut "pumpulilapset" joille elämä on aina ollut helppoa, niin saavat taas päästä helpommin?
Pointti oli myös se, että jos olet köyhä syntyessäsi niin olet myös myöhemmässä elämässä. SUomi ei ole poikkeusmaa vaikka niin väitetään.
Ja mieluusti opiskelisin mm. Saksassa, Itävallassa, Ruotsissa, Norjassa YM
töiden ohessa ei jaksa tai ehdi lukea riittävästi.....
ilman tuloja ei voi olla
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse754547Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1063781Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1433485Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.371980Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575701925Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.891229- 1251064
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.134976- 57933
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä25847