Helosan vai Bepanthen

rasva.

Kumpaa rasvaa olet käyttänyt tatuoinnin hoidossa (tai kenties kumpaakin?) Miksi käytät juuri valitsemaasi rasvaa?

Olen kuullut, että Helosan olisi parempi voide, sillä se antaa ihon hengittää toisin kuin Bepanthen?? Aiheuttaako Bepanhtenin käyttö kenties suuremman tulehdusriskin?

Luin viestiketjun jossa Helosanin käytön yhteydessä väitetään muodostuvan herkemmin arpikudosta.
Tatuointini tulee olemaan siro ja ohutviivainen ja haluan todella sen näyttävän hyvältä ja mietin vaikuttaako arpikudoksen muodostuminen lopulliseen kuvaan.

Onko näillä kahdella voiteella siis merkittäviäkin eroja käytännössä??

32

25663

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tatskan otin

      niin käytin sen rasvaukseen helosania. Muistaakseni jopa tatuoija suositteli käyttämään sitä.

      • eka tatuointi

        käytin bepanthen voidetta,ihan siksi koska sitä kotona oli
        Tatuoija sanoi että voi käyttää kumpaa vaan.

        Hyvin,ja nopeasti ainakin oman kokemukseni mukaan bepanthenilla parani!


    • daivaaja

      Artistit taitavat suositella jompaa kumpaa. Itse olen käyttänyt aina pari päivää Bebanthentiä ja sitten Helosanilla tai muulla rasvalla jatkaen. Itse jotenkin koen bebanthenin enempi hoitavana ja Helosanin kevyenä päivittäisenä rasvana.

    • käytin

      Minä käytin punaista bebanthenia, koska tatuoija kehotti käyttämään sitä. Ja hyvin tatuointi parantui.

    • dinggggggg

      No mä ainakin käytin sinistä Bepanthenia, ja hyvin paranee :) en tiedä, olisiko Helosan kesäkuumalla sit parempi, mut ei oo Bepanthenin kans ollu mitää ongelmaa kun oon ohuelti levittäny kuvan päälle useita kertoja päivässä. :)

    • Brasva

      Ja kokemuksen syvällä rintaäänellä: Bebanthen on rasvaisempi ja sotkee vaatteita enemmän. Paranemisen kannalta ei merkitystä mutta Helosan on käyttäjäystävällisempi. Jos tatuoijasi (huom.ei palstalainen) kertoo sinulle että jompikumpi rasva lisää arpikudoksen kasvua, vaihda rivakasti tatuoijaa.

      • iholle

        Suosittelisin kuivalle iholle Bepanthenia, koska helosan imeytyy nopeammin, jos normaali tai rasvainen iho, niin molemmat aivan yhtä hyviä. helosan tuoksuu paremmalle, ja siksi olen itse käyttänyt sitä....


    • --------------

      Jos tatuointikohta on todella kivulias, suosittelen helosania. Bepanthen on niin kiinteää että levitys sattuu, ainakin itselläni. Helosan levittyy todella hienosti ja kivuttomasti!

    • tat24u

      Kumpaakaan ei pitäisi käyttää lainkaan, Helosan kerää nestettä kudokseen ja tekee enemmän rupea ja sitä kautta väriä lähtee helpommin. Bepanthenille puolestaan hyvin useat reagoivat. Haavavoiteet on tarkoitettu haavojen hoitoo(pienet alueet) Tatuoinnin hoitoon löytyy nimenomaan tatuoinneille tarkoitettuja voiteita ja tatuointiliikkeiden pitäisi myös tietää tämä. Hyvästä liikkeestä pitäisi löytyä hoitoon tarkoitettua voidetta.

    • Voice Of The Incubus

      Kyllä se tatuointi Helosanilla paranee, ihan siinä missä Bepanthenillakin. Nykyään löytyy kaikentietävää tekopätevää porukkaa, jotka rupeavat viisastelemaan asioilla, mistä ei ole mitään faktoja tai todisteita. Se että joku on käyttänyt Helosania ja tatuointi on haalistunut, tarkoittaa että tatuointia ei ole hoidettu oikein. Haalistuminenhan johtuu siitä, että rupi irtoaa liian aikaisin vetäen tatuointiväriä mukanaan verinahasta, johon tatuointi on tehty. Eli tatuointi ei todellakaan ole ihon pinnalla, vaan alemmassa kerroksessa, eli verinahassa.

      Tatuoinnin rasvaamisen tarkoitus on pitää iho puhtaana ja pehmeänä, jotta parantuessa ainoastaan ylempi ihokerros uusiutuu ja peittää tatuoidun verinahan, eikä niin että se kuivuu, rupeutuu voimakkaasti ja ruven mukana lähtee myös verinahassa oleva tatuointiväri. Tatuointia ei ikinä voi rasvata liikaa, tuli sitten kuka tahansa selittämään ihohuokosista ynnä muusta, liian paksu rasvakerros saattaa ainoastaan hidastaa parantumista, koska iho ei pääse hengittämään, mutta tatuointi tulee parantumaan kuukauden sisällä joka tapauksessa. Ilman kelmua/muovia kannattaa olla aina kun mahdollista, tosin peittämättä tatuointia tuolloin vaatteella ja aina kun kelmua/muovia tulee pidettyä, tulisi rasvaa olla reilusti, jottei kelmu/muovi tartu tatuointiin tai hinkkaa sitä.

      Ja nuo "tatuointia varten tarkoitetut rasvat" ovat sitten täyttä paskaa, joilla yritetään vain kasvattaa tatuointiliikkeiden tuottoa.

      • Sanottiin liikkeesä

        Ei reilusti rasvaa, kun laittaa kelmun päälle. Antaa sen imeytyä kokonaan ennen kuin laittaa elmua päälle. Eikä tuo kelmu näytä tarttuvan ei. Kun on kelmu hyvin, niin ei se tatuoinnista nouseva nestekään kuivu sinne kelmun alle ja saa mitään tarttumaan.


      • Miggok

        No nyt oli asiallinen kommentti. Elikkä juurikin näin!


    • lovelockdown

      käytin itse helosania ja tatuointini oli juuuri "siro ja ohutviivainen" myös.
      suosittelen ehdottomasti.

    • kuvioitu

      Sitä käytin (punainen Bepanthen) ja hyvin parani kuva.. Tässä seuraava jo suunnitteilla, iso Bepanthen jo varattuna hoitoon :D

      • mp9

        Tatuoija suositteli, keskikokoinen tatuointi parani sitten kuukaudessa. Mulla on kuulemma sellainen iho, johon on "ilo" tatuoida, tai näin olen ainakin saanut kuulla...

        Jostain syystä verta ei tuu tatuoidessa ollenkaan, eikä mustetta mene niin paljoa kuin yleensä, ehkä siksi minuun on kiva tatuoida...


      • mp9 kirjoitti:

        Tatuoija suositteli, keskikokoinen tatuointi parani sitten kuukaudessa. Mulla on kuulemma sellainen iho, johon on "ilo" tatuoida, tai näin olen ainakin saanut kuulla...

        Jostain syystä verta ei tuu tatuoidessa ollenkaan, eikä mustetta mene niin paljoa kuin yleensä, ehkä siksi minuun on kiva tatuoida...

        Mulla paranee tatuoinnit 4-7 päivässä kun käytän punaista Bepanthenia. Jos joku huutelee Helosanin puolesta argumenttinaan 30päivän paranemisaika suosittelen harkitsemaan ja pitkään. Niin ja siis tatuointien koot on ollu 15x10cm, 17x15cm ja 20x30cm. Jokaisen iho on erilainen joten käytä sitä mikä tuntuu hyvältä. Jollakulla toimii toinen ja toisella toinen. Ihan niinku jotkut juo kaljaa ja jotkut sidukkaa. Kuuntele kehoasi.


    • tfyntynt

      itse olen molempina kertoina käyttänyt punasta bepanthenia, rupi muodostui ja lähti reilun viikon kuluessa. kun rupi oli lähtenyt vaihdoin aqualaniin. myöskin ensimmäiset reilu pari viikkoa huuhtelin tatuoinnin joka kerta ennen kun laitoin uutta rasvakerrosta.

      tokalla tatuointikerralla tatuoija kysyi itse että miten olen hoitanu aiempaa kuvaa ja käski hoitaa toisen samalla tavalla kun on toiminut niin hyvin. lienee siis yksilöllistä mikä menetelmä toimii parhaiten.

    • T.L90

      Itse ajattelin tässä hiljaa mielessäni että voiko tatuoinnille levittää hajustamatonta ja väritöntä kosteusvoidetta nyt kun helosania ei ole

    • Iso Pee

      Itselläni helosan toimii paremmin, sitä kuluu vähemmän ja se on halvempaa kuin bepanthen. Myös muovipaketti parempi kuin bepanthenin metallinen joka usein hajoo taskussa aiheuttaen voiteen vuotamiseen taskun pohjalle. Mutta kokeilemalla selviää kumpi on sulle parempi.

    • KMJW

      Olen ammattitatuoija n. 20v kokemuksella. Suosittelen Bepanthenia tai Easy Tattoo rasvaa. Kiellän asiakkailtani Helosanin käytön, koska on tilastonäyttöä vuosien ajalta että sillä hoidettuja kuvia korjaillaan ja uudelleenväritellään huomattavasti useammin.

    • muutama tatska takan

      Itse käytän bepanthen puna/sini sekasin, ihan mitä sattuu löytymään kaapista parit ekat päivät. Sen jälkeen siirryn helosaniin, koska levittyy helpommin

    • mie112

      Voice of the incupuksen teksti täyttä asiaa, just näin.

    • Mustetahratesti

      Itse kehotan asiakasta käyttämään joko Bepanthenia tai rasvoja jotka on tatuoinneille tarkoitettuja. Viimneksimainituissa on kyllä eroja, mutta eivät ole kaikki täyttä bullshit'iä kuten tuolla jo ehdittiin mainita.
      Viimeksipidetyssä hygienia-seminaarissa annettiin itseasiassa varoitus Helosanista. Tuotteen koostumusta on muokattu ja tämä on aiheuttanut jo komplikaatioita muutamassa tapauksessa. Olen huomannut kyseisen tuotteen yhä sponsoroivan joitakin tatuointeihin liittyviä tapahtuvia ja medioita, siinä saat sitten pähkiä mikä on rahastusta, ja onko "helpolla levittymisellä" niin iso rooli sen reilun parin viikon aikana kun tatuointi paranee.

    • Artisti_

      Kumpi vaan käy. Nykyään vaan bepanthen todettu "paremmaksi", sen takia itse suosittelisin sitä.

      • f.t.a.a

        Itseasiassa Helosanin koostumusta on muutettu ja sitä ei enää suositella tatuoinnin hoitoon ollenkaan! (itse kyllä käytän edelleen).
        Fiksuinta olisi käyttää tatuointien hoitoon suunniteltuja voiteita.


    • juupajooo

      Ehdottomasti Bepanthen. Olen sitä käyttänyt kaikkiin tatuointeihini. Olen kuullut Helosanista pahaa, vaikka monet sitä suosittelevatkin.

    • Kookosrasva

      Koko selän poikki menevään tatuointiin käytin kookosrasvaa. Tatuointi parani täydellisesti, ei rupea eikä mitään muutakaan ongelmaa. Suosittelen!

    • Huisentään

      Miksi ihmeessä te teette itsellenne kipeää? Sitten kysellään täältä helpotusta. En ymmärrä koko tatuointitouhua, mutta ei kai minun sivistyneenä ihmisenä tarvitse ymmärtääkään....

      • kkdkdkdkd

        Hienoa että olet sivistynyt. Jos olet sivistynyt kuten sanot, niin ymmärrät varmaan tatuointien kulttuurillisen merkityksen?


      • Anonyymi

        No niin, aina löytyy yksi trolli joka keskusteluun.
        Senkin uhalla, että heitän vettä myllyyn, niin tatuointien ottamisen järkevyydestä tässä ei nyt lainkaan keskusteltu, ja "olon helpotuksesta" ei myöskään ole kyse. Ainoastaan asiallisesta kysymyksestä oman kehon koristuksen hoidosta, josta on syytä huolehtia, jotta vältytään tulehduksilta. Ei luulis olevan sulta mitään pois.


    • TattuuBoi

      Hustle Butter aivan parasta aftercarea. Onhan sillä hintaakin, mutta elämänpituisen kumppanin kanssa ei kannata säästellä.

    • Anonyymi

      Vanha aloitus mutta haluan heittää lusikkani soppaan ja kehua Apo Basea, erityisesti violettia versiota! On mukavan ohutta, auttaa kutinaan(mihin ei esim Helosan tai Bepanthen juuri auttaneet joten vaihdoin siksi voidetta), ei tahri vaatteita, imeytyy äkkiä, nopeuttaa paranemisprosessia. Itse en käytä enää mitään muuta tatuointien kanssa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      273
      4365
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2428
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2161
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2126
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      112
      1763
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      26
      1442
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      16
      1402
    8. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      334
      1363
    9. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1327
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1247
    Aihe