Thank god I'm a vegetarian

tällaisina hetkinä

http://www.hs.fi/ulkomaat/artikkeli/Ruotsalaisteurastamo keitti sikoja elävältä/1135244364351

Tällaisina hetkinä olen tietenkin surullinen ja pettynyt ihmisen pahuuteen ja välinpitämättömyyteen ja kusipäisyyteen, ja vaikka se saa minut masentumaan ja ahdistumaan niin olen ainakin tyytyväinen siitä että minä olen kasvissyöjä ja minun rahoillani ei tueta tuollaista brutaalia eläinrääkkäystä.

Kuinka monta tällaista vastaavaa uutista pitää tehotuotantomaailmasta tulla ennenkuin ihmiset alkavat oikeasti vähentää lihansyöntiään? Eikä oikeasti kukaan välitä?

16

673

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .............

Itkettää niin lukea eläinten kärsimyksestä. Tuntuu aivan kamalalta ajatella possuparkojen kärsimystä tuossa tilanteessa.

Olen siirtynyt yhä kasvispainotteisempaan ruokaan ja aion luopua kyllä lihasta kokonaan. Tällaiset uutiset saavat todella pahoinvoivaksi. Olenko oikeasti niin itsekäs, että syön lihaa, vaikka puolustuskyvytön eläin kärsii siinä.

Nyt vain tekisi mieli mennä yhdelle kotieläintilalle, missä eläimillä on hyvät oltavat eikä niitä syödä, ja mennä halaamaan kaikkia possuja ja muita. :'(

• että!!!

Voiko ihminen oikeasti käyttäytyä kuin sinä nyt?

No, taidat olla 11-vuotias pikkutyttö.

• jos on kanttia
        että!!! kirjoitti:

Voiko ihminen oikeasti käyttäytyä kuin sinä nyt?

No, taidat olla 11-vuotias pikkutyttö.

Kyllä nelikymppinen mieskin, ja nainen tietysti, voi itkeä maailman julmuutta. Kokemusta on.

Enkä nyt lähtisi halveksumaan 11-vuotiaita pikkutyttöjä. Monilla heistä on vahva kyky eläytyä toisten asemaan ja sen lisäksi voimakas oikeuden tunto.

• kerkko766

Miksi arvostat itsesi kaltaista elämää enemmän kuin muuta? Miksi eläimiä ei saisi käyttää ravintona, mutta kasveja ja sieniä saa? Miksi eläimen elämä on arvokkaampi kuin kasvin?

• kun sitä leikataan

Pöh, kasvithan suorastaan rakastavat sitä että niitä leikataan ja syödään! Kysy vaikka!

• itsemme kaltaisiin

Käytännössä se raja on johonkin vedettävä, muutenhan emme selviäisi hengissä. Kasvisravinnolla pärjää nykymaailmassa ihan mainosti, siksi julmuuden raja on järkevää vetää siihen, mitä meidän tieteemme kivun tuntemisesta ja kärsimyksestä sanoo:

Kivun tuntemiseen tarvitaan kehittynyt keskushermosto eli esim. aivot. Yleensä olennot, joilla on kyky nähdä, kuulla ja muuten aistia, omaavat riittävän kehittyneen keskushermoston myös kivun tuntemiseen.

Eli en syö mitään, millä on joskus ollut silmät tai mikä on tullut sellaisesta olennosta.

• eläinlääkärikin

huomautti asiasta aikanaan, juttuhan on ns. menneen talven lumia. Ei se minun lihansyöntiin mitään vaikuta. Miksi pitäisi?

• tehotuotanto on julmaa

• pitihän tuo arvata
        tehotuotanto on julmaa kirjoitti:

Lihan, maidon ja kananmunien tuotanto nykymaailmassa on JULMAA.
        http://www.oikeuttaelaimille.net/ttnet/

Kestätkö totuutta vai täytyykö puolustella?

hörhö raukka jonka hermosto ei kestä elämää, no sinulla toki on oikeus elää oman oppisi mukaan, ja niin myös minulla. Ei kuule päätä huimaa syödä lihaa ja sillä tuo on kuitattu.
        Teitä raukkoja on maailmassa hyttysen pierun verran verrattuna valtaväestöön. Minusta syy sellaiseen ei ole se että olisitte jotenkin löytäneet oiean tien, vaan että teillä on ongelmia oman itsenne ja elämänne kanssa.

• ja sama vaan jatkui

Luuletko tosiaan että eläinlääkärin huomautuksella on merkitystä?
        Jutussahan luki että eläinlääkäri oli huomauttanut asiasta mutta sama oli toistunut lyhyen ajan päästä uudelleen.

Ei ehkä hetkauta sinun lihansyöntiäsi, ei minuakaan hetkauta se jos sinut joku puukottaa tai hakkaa kuoliaaksi. Couldn't care less. Maailma olisi parempi paikka.

• potuttaa oikein rankasti!
        pitihän tuo arvata kirjoitti:

hörhö raukka jonka hermosto ei kestä elämää, no sinulla toki on oikeus elää oman oppisi mukaan, ja niin myös minulla. Ei kuule päätä huimaa syödä lihaa ja sillä tuo on kuitattu.
        Teitä raukkoja on maailmassa hyttysen pierun verran verrattuna valtaväestöön. Minusta syy sellaiseen ei ole se että olisitte jotenkin löytäneet oiean tien, vaan että teillä on ongelmia oman itsenne ja elämänne kanssa.

kun jäitte rysän päältä kiinni, eikä onnistunutkaan salailu niin kuin alussa oli tarkoitus. Tämä onneksi avaa pinttyneemmänkin lihansyöjän silmät, eikä ole mitään hyötyä tuosta teidän itkuraivarikiukuttelusta. Tule sinäkin, hyvä ihminen, järkiisi ja katso totuutta silmiin!

Kyllä sen jokainen tajuaa, että kidutus ei ole mitään normaalia elämää. Eivät ihmiset ole enää sellaista valmiit sietämään. Eikä se ole vain pieni porukka, vaan jo iso osa ihmisiä on sitä mieltä, että rahan takia ei saa kiduttaa noin räikeästi!

• toivoa mitä ikinä
        ja sama vaan jatkui kirjoitti:

Luuletko tosiaan että eläinlääkärin huomautuksella on merkitystä?
        Jutussahan luki että eläinlääkäri oli huomauttanut asiasta mutta sama oli toistunut lyhyen ajan päästä uudelleen.

Ei ehkä hetkauta sinun lihansyöntiäsi, ei minuakaan hetkauta se jos sinut joku puukottaa tai hakkaa kuoliaaksi. Couldn't care less. Maailma olisi parempi paikka.

tykkäät, ei liikuta minua tippaakaan.
        Minä se kuitenkin menen huomenna taas kauppaan lihaostoksille.

• hah haa
        toivoa mitä ikinä kirjoitti:

Ei sinun tarvitse menemisistäsi tehdä tiliä täällä kasvisruokapalstalla. Sen kun menet minne lystäät, ja toivottavasti suksitkin mahdollisimman pitkälle täältä ja pysyt siellä! Sinun jutuissasi ei ole mitään asiaa eivätkä ne liity mitenkään tämän palstan aiheeseen. Säälittävää kiukuttelua vain!

• kylki kyljessä
        toivoa mitä ikinä kirjoitti:

Luuletko että meidän päivämme menee pilalle kun sinä tulet tänne tilittämään lihaostoksistasi? Luuletko ettemme tiedä että siellä lihatiskillä sinä ja kaikki ne muutkin tunnevammaiset juntit roikutte? Ei sitä meille erikseen tarvitse kertoa.

Psykopaatit on sellaisia että ne eivät koe minkäänlaista empatiaa, ei ketään eikä mitään kohtaan. Sinä taidat kuulua siihen joukkoon, kun noin kylmä lahna olet. Teitä on kyllä paljon, et ole yksin. Sen takia tämä maailma onkin täynnä petoksia, murhia, raiskauksia, pahoinpitelyjä, henkistä ja fyysistä väkivaltaa. Sustakin on varmaan kiva viihdyttää itseäsi pienellä snägäritappelulla perjantai-iltaisin Korson Grillillä.

• TYHMYYDEN HUIPPU
        pitihän tuo arvata kirjoitti:

MIKÄ IHME SINÄ IHMINEN LUULET OLEVASI? SAMANLAINEN ELÄIN KUIN KAIKKI MUUTKIN ELÄIMET MAAN PÄÄLLÄ!! MIKÄ OIKEUS MEILLÄ IHMISELÄIMILLÄ MUKA ON KÄYTTÄÄ HYVÄKSEMME JA KIDUTTAA MUITA ELÄINLAJEJA?? TÄYTYY KYLLÄ IHMETELLÄ IHMISTEN YLIMIELISYYTTÄ JA JULMUUTTA. NO, TYHMÄ ELÄINLAJIHAN IHMINEN ON, SE ON TULLUT TODISTETTUA JO MONEEN OTTEESEEN MONESSA ASIASSA. VALITETTAVASTI.

KATSO: http://www.oikeuttaelaimille.net/ttnet/

• LÄHES VEGETARISTI

KYLLÄ MEITÄ VÄLITTÄJIÄ ON. RAHA VAAN RATKAISEE TYHMIEN IHMISTEN ELÄMÄSSÄ. AHNEUS JA HALPA RUOKA. MUTTA KYLLÄ NE "ISIEN PAHAT TEOT" VIELÄ JOSSAIN MUODOSSA RANGAISTAAN...NÄIN ATEISTINAKIN USKON SIIHEN. IHMINEN ON JULMA JA RAAKA ELÄIN.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa

Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m
      Maailman menoa
      322
      5616
    2. Kohdataanko me

Enää?
      Ikävä
      74
      5129
    3. Rakkaalle miehelle

Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest
      Ikävä
      48
      4196
    4. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      52
      3871
    5. Olipa turha tämä

Rakkaustarinamme
      Ikävä
      43
      3534
    6. SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo
      Maailman menoa
      122
      3229
    7. Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?

Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv
      Maailman menoa
      92
      3095
    8. Mitä tapahtuu

Sitten keväällä ja kesällä
      Ikävä
      43
      2229
    9. Voitko sanoa jotain

Hellää?
      Ikävä
      49
      2158
    10. UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?

Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami
      Euroviisut
      27
      2118
    Aihe