Moniko ns.uskovista kuuntelee rock musiikkia ja pitää sitä hyväksyttävänä musiikkimakuna?
Jos et hyväksy minkäänlaista rockia, niin voisitkos hieman perustella, miksi pidät sitä pahana?
jos hyväksyt millaisista bändeistä pidät?
Sana on vapaa.. ole hyvä..
uskovainen & rockin ystävä?
35
671
Vastaukset
- -juuppa-
Näin aloituksen tuolla etusivulla. Ihmettelen mitä yleensä uskovaisella tarkoitetaan, tarkoittaako aloittaja uskovaa ihmistä vai jotenkin hihhhulia toimintaa.
No minä olen uskova, uskon Raamattuun ja sen sanomaan. Kuunetelen lähinnä 70-luvun rockia, mm. Led Zeppelin, Black Sabbath, Purple kaikki uudempi samasta genrestä. Olen ollut järjestemässä useita rock-tapahtumia ja se porukka on tuttua.
Paljon on uskovia siinäkin sakissa. Mutta ehkä tarkoitit uskovilla ääriliikkeitä?- ac/dc
Entäs sanoitus ja julistus black sabbatilla, ac dc, kiss jne. hiertääkö yhtään vakaumuksesi suhteen?
Jeesus on elävä Legenda ja rock on rajaton riemu.
Kyllä Lapin Kulta Legenda jää häviölle ja Elvis.
Mitä muuta musiikkiin tulee, niin minua nykyisin
siunaa eniten rockin ystävien sovittamat virret.
Suurkiitos rokkipappi Tarvo Laaksolle tienavauksesta- Ac/Dc
eli mitähän tahdoit kertoa? voitko tarkentaa?
-viittaan aloitukseeni. Ac/Dc kirjoitti:
eli mitähän tahdoit kertoa? voitko tarkentaa?
-viittaan aloitukseeni.Mutta Tarvo Laakson lailla tahdon, että kaikki
räväkkä musiikki valjastetaan myös Messiaan
tarkoitusperiä edesauttamaan.
Uskon että kaikki musiikkilajit voidaan valjastaa
Jumalallekin.
Mutta ne jotka tahtovat sanoa sen toisin sanoin tai
muuta sisältöä kehitellä, siitä vaan.
Musiikki on ilmaisukeino ja kaikilla täytyy olla
vapaus ilmaista musiikilla.
Odotan että white metallica kehittyy nykyisestä
vaisusta rajummaksi niin soundin kuin sanojen
suhteen.
Elvis, Hurriganes sun muut sinänsä kelpaa mulle.
Hei
Olen aktiivinen musiikin harrastaja.
Soitan ja laulan joka päivä.
Asia on hyvin hankala.
Kerron ajatukseni.
Minulla on keikkapiano jossa orkesteri ja automaattisäestys toimii automaattisesti kunhan säestän väsemmalla kädellä, eli rytmejä on reippaita.
Kun itse soitan ja laulan itselleni minulle maistuvat reippaat rytmit hengellisessä musiikissa.
Olen kuitenkin sitä mieltä että hengellinen musiikki on harras, melodinen ja kaunis.
Rock roll kuuluu ehdottomasti vain diskoihin ja tanssilavoille.
Nuoren kehittyvä musiikkimaku tahtoo olla jytää ja bassoa. Niin oli itsellänikin, ja 70 luvulla oli vähintään yhtä kovat hevit ja rokit kun olin teini-iässä.
Minulla on oli 17 vuotiaana kaupungin komeimmat stereot ja ovat vielä hyllyssäni j aovat palvelleet 33 vuotta. vaihan ne nyt vasta 2 vuoden kuluttua. Niin valtava tunnearvo niillä ollut on, ja toimivat vielä.
Jari-sedälläkin siis on jytännyt kakruna heti putkiradion kanssa ja 17 vuotiaana kaupungin komeimmat stereot. Jytää edelleen ja Mick Jaggerkin rokkaa.
On kuitenkin niin että keski-iässä ei jaksa enää kotona kuunnella mitään jytää, ja minäkin lauleskelen iskelmän tapaan, en rokkia.
Casio Privia Px 420 hyvä peli.
Ostan vielä Hammondit keikkapianon ja soitan kahta pianoa yhtä aikaa. Casiolla säestys ja orkesteri, Hammondilla soundit.
En voi kuunnella hengellistä kovin rytmillisenä.
Pyhä Henki tulee hartaudessa, ei diskomenossa, uskokaa Jari-setää tässä.
Riippuu myös siitä missä ja mitä soittaa ja laulaa.
Minä suositan kauniimpaa ja melodista musiikkia heti kaikessa muussakin.
Rokkitouhu ilmiöneen on itte perkeleestä paljolti.
Mieti kaikkea mitä rokkareiden ympärille tahtoo kertyä ilmiöitä, ei ole suositeltavaa ja tervettä, syntistä menoa, kuka uskovainen voisi sellaista kannattaa ja ihailla.
Laula ja kuuntele kaunista hengellistä ja funtsaa asiaa.
Asia on hiukan hankala.
Jytämusa karkottaa hengellisen tunnelman kokouksissa, tästä ei pääse yli eikä ympäri, mutta kiva sitä soittaa joskus on.
Siistit konsertit voivat olla hiukan asia erikseen, jossa kuunnellaan musiikkia musiikkina, voi hiukan rytmikkäämpi olla paikallaan. Itse en pidä gospelista, on minulle lähinnä rienausta muistuttavaa ja tuntuvaa jos ajatellaan hengelliseksi. Hermostuttaa minut.
Minä en kuunnella enää tosin jaksa joo jytiä vaikka sokeri vielä suussa sulaa, en aivan rokkia soita itse, iskelmän tapaan soitabn ja laulan itse.
Jos menisin seurakunnalle kokouksissa soittamaan ja laulamaan, miettisin hyvin tarkkaan miten rytmikonetta käyttäisin. Mahdollisimman hillitysti.
Hengellisyys häipyy jytällä, kaunis harras hengellinen kuuluu hengelliseen ja kutsuu Pyhää Henkeä ja rahoittaa rakkaudessa.
Älä ota liikaa paineita ja masennu tästä, nuorilla on nuorten mielenlaatu ja meno, Sinäkin rauhoitut aikanaan, hermotut suunniltasi 50 vuotiaana jos joku laittaa kotona rautalankamusaa päälle, mutta mieti mitä tässä sanon mikä kuuluu hengellisyyteen ja ovatko rokin ilmiöt mielestäsi uskovalle kuuluvia.
Jumalan siunausta
jari laurila- Ac/Dc
Mietin sitä miksi pitää hengellistää musiikin pelkästään virsien ja rauhaisaan tempon muottiin? Otetaan nyt vaikka esimerkkinä taulumaalarin. Eihän taulumaalari käytä ainostaan rajallista väripalettia. Vaan tuodakseen luovan taidetta, joutuu hän käyttään kaikkia värejä. Kauneus näkyy katsojan silmässä ja hyvä musiikki kuuntelijan korvassa.
Jos palataan musiikkiin. Kuka tekee rajauksen, mitä saa ja mitä ei? Raamatusta ei löydy kieltoja mustan värin käytölle, eikä myöskään rokahtavalle musiikille. Ac/Dc kirjoitti:
Mietin sitä miksi pitää hengellistää musiikin pelkästään virsien ja rauhaisaan tempon muottiin? Otetaan nyt vaikka esimerkkinä taulumaalarin. Eihän taulumaalari käytä ainostaan rajallista väripalettia. Vaan tuodakseen luovan taidetta, joutuu hän käyttään kaikkia värejä. Kauneus näkyy katsojan silmässä ja hyvä musiikki kuuntelijan korvassa.
Jos palataan musiikkiin. Kuka tekee rajauksen, mitä saa ja mitä ei? Raamatusta ei löydy kieltoja mustan värin käytölle, eikä myöskään rokahtavalle musiikille.Vastasin jo.
Lisään vain että tauluja maalatessa ei tarvita Pyhää Henkeä.
Hengellisissä tilaisuuksissa sitä tarvitaan.
Hengellisistä tilaisuuksissa etsitään Jumalaa ja Jeesusta, ei taidetta.
Nk. mainitsin ovat konsertit asia erikseen kuin hengelliset tilaisuudet.
Taide myös eri asia kuin hengellisyys.
Minullakin on tuossa taiteilijan tarvikkeet, iso kasa pensseleitä ja maaleja, kaikki hankittuna muuta kuin tuhraamaan.
Olen kurssia käynyt ja oppikirjoja tutkinut, perusteita öljyvärimaalaukselle remprantiksi ja sinatraksi vaan tässä Jari setä, heh, hissunkissunhilijooksensa.
Muista ettei Pyhä Henki tarkoita hurmosta, alkuasukkaat menoissaan ovat hurmoksissa, ja jotkut kristityt erehtyvät että pitäisi tavoitella hurmoksia.
Jos joku spontaanisti reagoi hurmoksella on asia eri.
Konsertit ja hengelliset tilaisuudet rukouksineen ja hengellisine ohjelmineen ovat kaksi eri asiaa. Hengellisissä tilaisuuksissa ei jytätä, eikä rock roll sovi koskaan hengelliseen musiikkiin edes konserteissa.¨Siis rokki.
Iskelmät ovat kauniita vuosikymmenien varrella monet usein ja sopivat hengellisiin konsertteihin niiden rytmitkin usein mielestäni, eivät nekään aina hengellisiin tilaisuuksiin.
Vrt. mitä edellisessä kirjoitin.
Jumalan siunausta
jari- Ac/DC
jarlau kirjoitti:
Vastasin jo.
Minullakin on tuossa taiteilijan tarvikkeet, iso kasa pensseleitä ja maaleja, kaikki hankittuna muuta kuin tuhraamaan.
Olen kurssia käynyt ja oppikirjoja tutkinut, perusteita öljyvärimaalaukselle remprantiksi ja sinatraksi vaan tässä Jari setä, heh, hissunkissunhilijooksensa.
Muista ettei Pyhä Henki tarkoita hurmosta, alkuasukkaat menoissaan ovat hurmoksissa, ja jotkut kristityt erehtyvät että pitäisi tavoitella hurmoksia.
Konsertit ja hengelliset tilaisuudet rukouksineen ja hengellisine ohjelmineen ovat kaksi eri asiaa. Hengellisissä tilaisuuksissa ei jytätä, eikä rock roll sovi koskaan hengelliseen musiikkiin edes konserteissa.¨Siis rokki.
Iskelmät ovat kauniita vuosikymmenien varrella monet usein ja sopivat hengellisiin konsertteihin niiden rytmitkin usein mielestäni, eivät nekään aina hengellisiin tilaisuuksiin.
Jumalan siunausta
jariEt huomaa tuota hengellistämistäsi. Ei kaiken toiminnan elämässä pidä olla jotain seurakuntaelämää.
Toin noin yleisesti musiikin ja uskovan suhteen.
Minusta ne on irroitettavissa. Samoin kuin hampaanpeseminen ei kuulu seurakunta elämään.
Mutta sillai voi ajatella että kaikki kuuluu auringon alla olevaksi. Ei kirkkorakennusten alla olevaksi.
Taidat olla aika tiukkapipoinen kaiken suhteen. Ajatteletkos uskoa silloinkin kun rakastelet, ethän sitäkään tee siksi että siinä ei tarivta pyhähenkeä. Vai huomaat sentään. Että onhan siinäkin koko ihminen mukana pyhähenkeineen. Tajuatko? jarlau kirjoitti:
Vastasin jo.
Jumalan siunausta
jariLordin porukka on sööttejä, mutta sinut näen
totaalisesti väärässä olevan viestisi ansiosta
kaksinaamaisena hirviönä. Mutta koetan ymmärtää.
## Lisään vain että tauluja maalatessa ei tarvita Pyhää Henkeä.
Hengellisissä tilaisuuksissa sitä tarvitaan.##
## Konsertit ja hengelliset tilaisuudet rukouksineen ja hengellisine ohjelmineen ovat kaksi eri asiaa. Hengellisissä tilaisuuksissa ei jytätä, eikä rock roll sovi koskaan hengelliseen musiikkiin edes konserteissa.¨Siis rokki. ##
Olet kaksinaamainen hirviö!
Kysypä vaikkapa veli Weijolta, tarvitaanko tauluja maalatessa Herran Henkeä.
Kaikessa tarvitaan Hengen voitelu jos todella tahdotaan luoda jotakin uutta.
Rutinoitu kopsaaminen ei ole taidetta eikä mitään.
On ollut rock-konsertteja, joissa Pyhä Henki on saanut valtaansa yleisön.
Mikä tahansa missä on Henki mukana, olkootpa paikka suksien tervaaminen,
muuttuu siunaavan hengelliseksi, kun Henkeä ei suljeta pois.
Hengellisiä tilaisuuksia ja hengellisiä konsertteja on siksi, että hengellinen
anemia vaivaa jokapäiväistä aherrusta ja luomista.
- kokeita
musiikin vaikutuksesta,kasviin eläimiin ihmisiin.Ihmisen sydän,reakoi eri tavalla erilaisiin ääniin,samoin kasvit,ja eläimet.Siunausta sinulle
- Näin on
Minun puolesta rock musiikin voi poistaa koko maailmasta ja olisin ihan tyytyväinen. En kaipaisi rock musiikkia, vaikka sitä ei enää soitettaisi ollenkaan. Minulla ei ole mitään erityistä "moraalisesti" sitä vastaan, mutta en kaipaa sitä millään tavalla.
- Olethan täynnä itseäsi
Koetapa kiinnostua lähimmäisestä
- Eikö vain?
Olethan täynnä itseäsi kirjoitti:
Koetapa kiinnostua lähimmäisestä
"rock musiikki"! Löydän paljon muuta minulle sopivampaa musiikkiakin, niin että ei tarvitse rockia kuunnella. Minä en ollenkaan ymmärrä sellaista lähimmäisyyttä, johon kuuluisi vain "rock musiikki"! Eikö lähimmäisen rakkaus kanavoidu paremmin rauhallisempia ja rakentavamopia reittejä pitkin kuin "rock musiikin" kautta?
musaa, ja kiitos Jumalalle, sitä on kristillisenäkin. Profiilissani olen hieman selostanut tästä aiheesta ;)
Uskova rockmuusikko haluaa tuoda kunnian Jumalalle musiikillaan ja moni haluaa tietenkin tavoittaa ei-uskovia sieluja biiseillään.
En kuuntele Paholaista ja kuolemaa ihannoivaa lyriikkaa, jollaista moni ns. maallista rockia ja metalia soittava orkesteri tuottaa. Koska uskon Jeesukseen, mussa on Jumalan Pyhä Henki, ja täysin vastakkainen tämän maailman ja Paholaisen henki, aiheuttaa mulle yksinkertaisesti pahan olon.
Kristillinen vastine AC/DC:lle, joskin hivenen parempi ;), on X-Sinner -niminen yhtye. Kuunteles vaikka ekoja albumeita; Get it (1989), seur. Peace treaty 1991, Loud'n proud 2001 ja Fire it up 2006.Älä ajattele määräyksiä.
Pyhä Henki määrää itse kutakin jos sen alle asettuu.
Asetuksia ei ole, järki käteen hengessä.
Mieti vaan ajan mittaan sisälläsi mitä kirjoitin asiasta.
Olet nuori ja kaikkea hyvää elämääsi.
Monet Raamatun asiat selviävät aikanaan kun tietoa on tarpeeksi ja tutkit asioita.
Älä tuskastu hankaliin kysmyksiin, ja mihin et heti pysty, jätä sellaiset tuonnemmaksi, aivot askartelevat tiedostamatta ongelmien parissa ja kaikki valkenee aikanaan.
Älä jätä Luojaasi koskaan.
Jumalan siunausta
jari laurila- Säälittävä olento
Eläimellisen täynnä itseään, omahyväisyyden esikuva.
Kuuntelen jossain määrin rockia ja heviä. Oikeastaan olen kaikkiruokainen musiikin suhteen.
Mielialojen mukaan tulee kuunneltua. Joskus kaipaa raskaampaa ja joskus rauhaisaa-. Miten milloinkin.
Niin paljon luonteesta kiini millaisesta musiikista pääasiassa tykkää.
Olen sitä mieltä, että ihmisen uskoon tullessa ei musiikki rajoitu pelkästään ns. hengellisen musiikin ympärille. Musiikki on makuu asia sekä Jumalan lahjaksi annettu ihmisille sielumme virkistykseksi.
Kuka tykkää mistäkin.
(Whitesnaken konserttiin lippu tilattu):)Tykkään kaikesta aidosti esitetystä musiikista ja
aidoista esittäjsitä riippumatta mitä ajavat takaa.
Useimpien saundien ja sanojen takana on lopultakin
jumalkaipuu sitä paitsi.
Tykkään myös tekopyhsätä musiikista kuten
Gregorianuksesta, vasinkin Lady In Black
ja Send Me An Angel.
Lordin euroviisuvoitto sai minut melkein tolaltani ja avarsi minua paljon.
Niin no tietysti myös hänen seuraajansa Marijan
voitto vei tolaltaan ja avarsi.
Toi räppi rap ei ole vielä kolahtanut.AnttiVKantola kirjoitti:
Tykkään kaikesta aidosti esitetystä musiikista ja
aidoista esittäjsitä riippumatta mitä ajavat takaa.
Useimpien saundien ja sanojen takana on lopultakin
jumalkaipuu sitä paitsi.
Tykkään myös tekopyhsätä musiikista kuten
Gregorianuksesta, vasinkin Lady In Black
ja Send Me An Angel.
Lordin euroviisuvoitto sai minut melkein tolaltani ja avarsi minua paljon.
Niin no tietysti myös hänen seuraajansa Marijan
voitto vei tolaltaan ja avarsi.
Toi räppi rap ei ole vielä kolahtanut.Samoilla linjoilla olen Antin kanssa.
- adventisteja
rock ja hevi on perkeleestä ja sen kuuntelijat alistaneet tahtonsa perkeleelle.
Tervehdys!
Itse kuuntelin ennen uskoontuloani kaikkea mahdollista popin ja hevin väliltä.
Mutta, sinä iltana, kun sain jättää elämäni kokonaan Jeesukselle ja kokea uudestisyntymisen ylhäältä ja Pyhä Henki tuli minuun asumaan, nämäkin asiat muuttuivat. Kukaan ei sanonut minulle, että nyt et saa kuunnella rokkia, mutta minulta otettiin kaikki halu ja mielenkiinto pois rock musiikkia kohtaan, ilman, että itse olisin siihen millään lailla vaikuttanut. Ainoa asia mitä olin tehnyt oli se, että olin vastannut kyllä Jeesukselle.
Voi olla, että et ymmärrä mistä kirjoitan, koska tämän voi ymmärtää täysin vain oman kokemuksen kautta...Nuorena olin kova hevari ja uskoon tullessaan minä annoin pois kaiken rock ja hevi musiikin, tein täyskäännöksen kaiken suhteen, ja oli aikoja jolloin television, elokuvien katselu, tanssin, uskomattominen kanssa yhdessä oleminen, pisarakin alkoholia, tietty pukeutuminen, kilpaurheileminen, lottoaminen jne. olivat minulle syntiä Jumalan edessä. Mutta enemmän tätä elämää läpikäyneenä uskovaisena huomaa yhden asian. Turha laittaa päätä taivaaseen, kun ei vielä siellä olla. Ja senkin, että emme saa eristää itseämme tästä maailmasta, vaan meidän tulee mukautua tähän maailmaan norm. tavalla, jotta mielenterveytemme säilyisi terveellä tavalla itseemme, muihin ihmisiin, yhteiskuntaan(ympäröivään maailmaan).
Jumala haluaa, että uskovina kuljemme ihmisten joukoissa, emmekä ala eristäytymään liikaa hihhuleiksi. Usko on kätkettynä sydämessämme, ei ulkoisiin kannata liikaa takertua, eikä tehdä vinoutuneita omatunnon rajauksia.
Uskoontuloni jälkeen menin joka asiassa ns.lain alle(tiukkapipoisuuteen)että olin menettämässä mielenterveyteni. Missä silloin vika? Oliko tämä Jumalan tarkoitus? Syyt löytyi. Vika oli vääristyneissä uskomuksissa, joita uskontoni syötti minulle. Ja minä herkkänä ihmisenä otin kaiken tosissaan. Halusinhan silloin olla Jumalalle täydellinen.
Kaiken vastoinkäymisten kautta kasvoin ulos. Yksilölliseen Kristus suhteeseen. Jeesus on kanssani missä ikinä menenkin tämmöisenä (syntisenä armahdettuna). Uskon edelleen, mutten nipottele enää. Pyrin olemaan oma itseni( rehellinen).
:)
Aurinkoista kevät päivää.Utulila kirjoitti:
Nuorena olin kova hevari ja uskoon tullessaan minä annoin pois kaiken rock ja hevi musiikin, tein täyskäännöksen kaiken suhteen, ja oli aikoja jolloin television, elokuvien katselu, tanssin, uskomattominen kanssa yhdessä oleminen, pisarakin alkoholia, tietty pukeutuminen, kilpaurheileminen, lottoaminen jne. olivat minulle syntiä Jumalan edessä. Mutta enemmän tätä elämää läpikäyneenä uskovaisena huomaa yhden asian. Turha laittaa päätä taivaaseen, kun ei vielä siellä olla. Ja senkin, että emme saa eristää itseämme tästä maailmasta, vaan meidän tulee mukautua tähän maailmaan norm. tavalla, jotta mielenterveytemme säilyisi terveellä tavalla itseemme, muihin ihmisiin, yhteiskuntaan(ympäröivään maailmaan).
Jumala haluaa, että uskovina kuljemme ihmisten joukoissa, emmekä ala eristäytymään liikaa hihhuleiksi. Usko on kätkettynä sydämessämme, ei ulkoisiin kannata liikaa takertua, eikä tehdä vinoutuneita omatunnon rajauksia.
Uskoontuloni jälkeen menin joka asiassa ns.lain alle(tiukkapipoisuuteen)että olin menettämässä mielenterveyteni. Missä silloin vika? Oliko tämä Jumalan tarkoitus? Syyt löytyi. Vika oli vääristyneissä uskomuksissa, joita uskontoni syötti minulle. Ja minä herkkänä ihmisenä otin kaiken tosissaan. Halusinhan silloin olla Jumalalle täydellinen.
Kaiken vastoinkäymisten kautta kasvoin ulos. Yksilölliseen Kristus suhteeseen. Jeesus on kanssani missä ikinä menenkin tämmöisenä (syntisenä armahdettuna). Uskon edelleen, mutten nipottele enää. Pyrin olemaan oma itseni( rehellinen).
:)
Aurinkoista kevät päivää.Terve Utulila!
Ymmärrän kyllä mitä tarkoitat, mutta minusta on eri asia itse tehdyt estot ja rajoitukset (omat perinnäissäännöt), kun se, että jos JEESUS VAPAUTTAA sinut jostakin asioista, joiden vanki sinä olet ja Hän ottaa sinulta kaiken mielenkiinnon kyseisiin asioihin.
Minulla uskoontulo oli aika radikaali ja Pyhä Henki teki pienessä ajassa suursiivouksen, vaikka en edes tiennyt olevani kahleissa. Lähti viinanhimo ja mielenkiinto rock-musiikkiin, saippuasarjoihin, romaaneihin... en minä itse sitä muutosta tehnyt, enkä käynyt luterilaisen kirkon papilta kysymässä, mitä kirkko asiasta opettaa :). Tiesin silloinkin, että luterilaisista aika harva on kokenut uudestisyntymistä. En rupea leikkimään tulella ja palaamaan takaisin entiseen elämään, kompuroin tarpeeksi kaidalla tiellä muutenkin. Kun Jumalan Poika vapauttaa, se ei ole mitään lain alle menemistä, vaikka maailmalla on omat mielipiteensä siitä.
Aurinkoinen päivä ollaan tosiaan saatu, kiitos Herralle. Pitää muistaa laittaa aurinkolasit, kun menee ulos.Stork kirjoitti:
Terve Utulila!
Ymmärrän kyllä mitä tarkoitat, mutta minusta on eri asia itse tehdyt estot ja rajoitukset (omat perinnäissäännöt), kun se, että jos JEESUS VAPAUTTAA sinut jostakin asioista, joiden vanki sinä olet ja Hän ottaa sinulta kaiken mielenkiinnon kyseisiin asioihin.
Minulla uskoontulo oli aika radikaali ja Pyhä Henki teki pienessä ajassa suursiivouksen, vaikka en edes tiennyt olevani kahleissa. Lähti viinanhimo ja mielenkiinto rock-musiikkiin, saippuasarjoihin, romaaneihin... en minä itse sitä muutosta tehnyt, enkä käynyt luterilaisen kirkon papilta kysymässä, mitä kirkko asiasta opettaa :). Tiesin silloinkin, että luterilaisista aika harva on kokenut uudestisyntymistä. En rupea leikkimään tulella ja palaamaan takaisin entiseen elämään, kompuroin tarpeeksi kaidalla tiellä muutenkin. Kun Jumalan Poika vapauttaa, se ei ole mitään lain alle menemistä, vaikka maailmalla on omat mielipiteensä siitä.
Aurinkoinen päivä ollaan tosiaan saatu, kiitos Herralle. Pitää muistaa laittaa aurinkolasit, kun menee ulos.Minusta oikeanlainen/terve suhtatuminen norm.asioihin ei tarvi mitään vapautumista. Miksi vapautua esim. jostain josta pitää. esim. raskaampi musiikki, hiihtäminen, pesäpallo, teatteri, elokuvien katselu, vuorotyöntekeminen tarkoitan tällaisia tavallisia asioita. Mitkä jo muutenkin maailmassa yhteiskunnassamme ovat norm..hyväksyttäviä ja hyviä asioita.
Totta tietysti viinan, tupakan ja huumeitten orjuus tai jokin peliriippuvuus on asioita joista pitää vapautua. Ei kaikille synny alkoholismia tai jotain muuta riippuvuutta. Toisilla on suurempi riski sairastua erilaisiin päihteisiin.
Olit tässä joku aika sitä mieltä, että minun olisi pitänyt uskon takia irtisanoutua, jotta tekisin mukamas oikein. Muistatkos? ..sekin asia oli näitä, jossa on menty tulkitsemaan asioita väärin. Ja esim. ehdoton sapatin viettäminen on mahdottomuus yhteiskunnassamme, niinkuin bushmanni hyvin meille selitti noita asioita.
Että sellaista ja tällaista tällä kertaa..:)
- Tuomas Holopaisen fani
Nightwish on huippuhienoa ja syvällistä musiikkia. Bändin säveltäjän ja sanoittajan maailmankatsomuksen ja monet ajatukset kristinuskosta allekirjoitan täysin!
- se on muinaisen
afrikkalaisen mustan magian nykymuoto. sama rytmi, samat rummunpaukutukset, sama möly, sama pimentävä ja moraalia rapauttava vaikutus.
orjat lauloivat gospelia joiden sanoitukset kunnoitti Jumalaa. Samalla niissä oli salakieli orjien kesken, jotka odottivat orjuudesta vapautusta.
Rockia voi tehdä myös Jumalan kunniaksi, ja sitten sitä voi käyttää Paholaisen tarkotusperiin, jotka tietenkään ei ole hyvät, vaan läpeensä pahat.
Jumalan tahto ihmistä kohtaan on hyvä, täydellisen hyvä.Victoria777 kirjoitti:
orjat lauloivat gospelia joiden sanoitukset kunnoitti Jumalaa. Samalla niissä oli salakieli orjien kesken, jotka odottivat orjuudesta vapautusta.
Rockia voi tehdä myös Jumalan kunniaksi, ja sitten sitä voi käyttää Paholaisen tarkotusperiin, jotka tietenkään ei ole hyvät, vaan läpeensä pahat.
Jumalan tahto ihmistä kohtaan on hyvä, täydellisen hyvä.Kristillisissä piireissä on käytetty jo pitkään rokahtavaa rytmitystä. Rockin nimi on kylläkin aika paheellinen ja siksi moni demonisoi rock musiikin pahaksi. Vähän sama asia kuin motoristeja aina katsottu huligaaneiksi. Vaikka suurin osa on pelkkiä harrastajia.
- Sivusta seurannut.
Rockista ja ns. hengellisestä rockista!! Vastaan puolestani kaikille, mutta erityisesti Victoria777:
Rockin historiaan on jokaisen syytä perehtyä kunnolla. Kyseinen musiikki on syntynyt alun alkaenkin paholaisesta. Rockin juuret ovat Jazz-musiikissa ja Jazzin juuret juontavat Länsi-Intialaiseen riivaajienpalvonta-musiikkiin, josta taas juuret ovat afrikkalaisessa spiritisti-musiikissa.
Saatte vapaasti ajatella, mitä tykkäätte, mutta en lähtisi tuomaan tällaista musiikkia hengelliseen tarkoitukseen. Esimerkiksi tunnettu blues-muusikko Robert Johnson myi sielunsa paholaiselle, samoin tekivät monet Jazz-muusikotkin. Puhuuko Raamattu rockaamisesta? Rockasivatko esim. alkuseurakunnan ihmiset? Rockasiko Jeesus, Paalvali, Pietari ym??? Eivät rockanneet, siis emme rockaa mekään?
On väärin lähteä perustelemaan rockia Psalmilla 150. Tämän värssyn osaavat monet nuoret kyllä ulkoa, kun tulee kyse rockista. Samaa Psalmia lainataan heti, jos mainitaan ylistystanssista kirkossa. Perusteluja haetaan peukalopaikoila ja irroitetaan jae sen oikeasta asiayhteydestä.
Edelleenkin saatte nauraa minulle ja tälle kirjoitukselleni aivan vapaasti. Olen syvästi tietoinen, ettei Suomen Siionilla mene tänä päivänä oikein hyvin. Se vaikertaa tuskissaan ja hakee lohtua vaikka mistä. Monet ikääntyneet seurakunnan aktiivikävijät puistelevat päätään nykymenolle. Olen keskustelut myös monien keski-iän kynnyksellä olevien henkilöiden kanssa ja yllättävän moni heistäkin näkee toivottomana seurakunnan tilan.
Ne vanhat hyvät kitara-kuoro-laulut, joita ennen vanhaan laulettiin ja joissa kaikui todellinen Ilosanoma Jeesuksesta, ovat hautautuneet unholaan. Nämä rakkaat laulut, jotka ovat syntyneet Pyhästä Hengestä, ovat jääneet ajan unholaan. Nykyään vain soi jytä ja nuoret tanssivat kirkkosalissa, paikassa, joka pitäisi olla pyhitetty Herralle. Arvostan suuresti niitä suuntia, jotka vielä jaksavat taistella puhtaan Sanan puolesta ja urhoollisesti puolustavat omaa seurakuntaansa, ettei siellä soi tällainen saatanan lähteestä tuleva musiikki, jonka rytmikin on jo niin vastenmielistä kuunneltavaa. Ei rock-musiiki tule puhtaaksi, vaikka siihen kuinka laitettaisiin hengelliset sanat. On sielunvihollisen juoni pettää ihmistä, että hiukan sanoja siistimällä se on ok. Näin ei ystävät rakkaat ole. Jumala ei koskaan sekoita pimeyttä ja valkeutta.
On väärin antaa nuorten soittaa rockia seurakunnassa. Ainakin itse äänestän jaloillani sellaista seurakuntaa vastaan, joka sallii tällaisen menon. En voi kuvitellakaan istuvani kirkossa, jossa soi rok ja siihen lauletaan jotain hengellisin sanoin. Mielestäni sellainen on pilkkaa, mitä pahinta pilkkaa Jumalaa vastaan. - heviä kiitos... ja
Mielestäni mitään rajaa ei pidä vetää uskon ja maailman väliin.
Uskonto pitää olla samanoloista kuin maailmassa.
Ei muutakuin täysissä heviä, siellä se jeesus rokkaa ja taivaassa soi hevi.
Jos uskoon pitäisi peittää joku pyhyys ja kauneus, ei se viehätä.
Helpompaa on elää jyskeen keskellä, silloin helvetti ei uskalla tulla sisään.
Nuorien on helpompi uskoa, kun mitään ei muuteta ja muutos ei näy.- pyh!
kun uskonto ja maailma ovat sama asia, olet Jumalaa vihaavan babylonin asukas.
- Sivusta seurannut.
Vastaan sinulle nimim. heviä kiitos... ja:
Me, jotka olemme lähteneet seuraamaan Jeesusta, olemme hyljänneet kaiken maailmallisuuden. Tämä tarkoittaa myös sitä, että rock tulee hyljätä sen maailmallisuuden vuoksi. Kirkkosali ei ole mikään yökerho, jossa soi rock, eikä myöskään tanssisali, jossa hytkytään musiikin tahtiin. On todellakin järjetöntä, että tällainen meno sallitaan jo useammissa seurakunnissa Suomen Siionissa.
Jos linja on tämä, että nuoret alkavat yhä enenevässä määrin vaatia kovempaa ja kovempaa menoa, niin ainoaksi vaihtoehdoksi jää Raamattu ja rukouspiiri-tyyppiset kotikokoukset, joihin totiset Jeesuksen seuraajat voivat kokoontua puhtaan Jumalan Sanan, rukouksen ja aidon hengellisen musiikin / virsien parissa. Ainakin minun kattoni alta lentäs rockaajat pihalle.- pyh!
mutta ei mitään uutta, koska kirkot (paitsi adventikirkko) ovat Babylon.
- pyh!
rock on saatanasta ja tuhoaa aivojen moraalikeskuksen. siksi.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse704505Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1053759Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1193412Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.351958Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575691911Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.881202- 93965
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.125922- 55905
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä25827