Olen ajatellut lukion jälkeen hakea AMK:hon terveydenhoitajaksi? En aijo ottaa lukiossa pitkää matikkaa, mutta kannattaako mun ottaa fysiikkaa ja kemiaa? Tarvitseeko niitä?
Kannattaako ottaa fyssaa&kemiaa?
3
568
Vastaukset
- Joku vain
Eli siinähän se tuli otsikossa. :) Itse en oikein tiedä tarviiko niitä välttämättä terveydenhoitajaksi lukiessa, mutta varmastikaan mitään haittaa fysiikasta ja kemiasta ei sinulle ole. Ainakin tulet pääsemään helpommalla AMK:ssa.
Suosittelisin fykeä tosin ilman tulevaisuudensuunnitelmiasi, koska ovat todella mukavia aineita eikä kauhean vaikeitakaan. Pitkää matikkaakaan ei kannata jättää pois sen takia että "pelkää" sen olevan liian vaikeaa. Ainahan voi kokeilla sen ensimmäisen (ja tosi helpon) kurssin. Mutta tietysti jos panostaa esim. kieliin niin eihän kaikkia voi ottaa. :)
Tervetuloa lukioon! - Verkaufer
Jos ajattelit terveydenhoitajaksi niin suosittelisin ennemmin kemiaa kuin fysiikkaa. Luultavasti tarvitset sitä enemmän. Itselläni kahdesta ensimmäisestä ptkän matematiikan kurssista 9 enkä kuitenkaan pidä tuota fysiikkaa suoranaisesti helppona.
Olen itsekkin ajatellut terveydenhoitajaa,sairaanhoitajaa tai mielenterveyshoitajaa tulevaksi ammatiksini- Minulla ainakin on pitkä matikka,fysiikka ja kemia ollut näin ekene vuonna ja kaikki ovat tällä hetkellä 10. Heti ensimmäisellä fysiikantunnilla opettaja ilmoitti,että fysiikka on lukion haastavin aine ja teidän ryhmästäkin todennäiköisesti porukkaa tippuu ajan myötä. Että näin kannustava opettaja.. Mutta hampaita kiristellen fysiikkaa on tullu kahlattua läpi.. :P
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1014507Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293343No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452370- 361388
- 341183
- 371116
- 131064
- 1581007
- 6934
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12872