8.5jx18 -> 4x98???

saakomuutettua

morjensta!

mun autoon menee renkaat ja vanteet pulttijaolla 4x98.

okei, saisin halvalla uudet vanteet ja renkaat, joiden kyljestä löytyy maininta 8.5j x 18 h 2

Kyseessä azevin vanteet. Onko jollain sovittimella tommosta mahdollista sovittaa meikäläisen fiattiin?

kiitti!

11

1985

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 22"

sanoa mitään mistään sovittimista kun tosta vanteen merkinnästä ei käy mitenkään ilmi mikä pulttijako niissä on.

• samamiestaas

moro! mitä toi 8.5j merkintä sitten tarkoittaa?

• 22"
        samamiestaas kirjoitti:

moro! mitä toi 8.5j merkintä sitten tarkoittaa?

vanteen leveyttä 8,5 tuumaa.

• nämä..

mikä on vanteiden pulttijako?
      Löytyy merkintä PCD tai LK ja 2- tai 3-numeroinen luku.
      Sekä vanteen ET, löytyy merkintä ET tai E ja 2-numeroinen luku.

Ja mikä Fiiatti, on meinaan aika isot johonkin uunoon :-P

Ja tässä perustieto vanteista antamillasi tiedoilla

18 -vanteen halkaisija
      8,5 -vanteen leveys
      x -keskiuomavanne
      j - j-reuna
      h2- doublehump eli 2xturvaolake

• kiitosvastauksesta2

kiitti loistavista vastauksista, mut viel yks kyssari:

taas tyhmä kysymys:

vanteiden sen "keskiön" koko on 57mm, ja mun auton 58mm. Mahtuuko, vai onko toi milli liikaa? onko jollain kokemusta, että ois sen verran väljyyttä, että sais mahtumaan?

ja jos auton suosituskoko et:lle (se offset homma :) ) on 30-38, ja renkaiden on 43, mitäs tällöin tapahtuu?

• epävarmuustekijöitä
        kiitosvastauksesta2 kirjoitti:

taas tyhmä kysymys:

vanteiden sen "keskiön" koko on 57mm, ja mun auton 58mm. Mahtuuko, vai onko toi milli liikaa? onko jollain kokemusta, että ois sen verran väljyyttä, että sais mahtumaan?

ja jos auton suosituskoko et:lle (se offset homma :) ) on 30-38, ja renkaiden on 43, mitäs tällöin tapahtuu?

Vanne ei todennäköisesti sovi edes pyörimään, pulttijaosta et näytä tietävän hevon paskaa, keskireikä liian pieni, offset poskellaan. Sinuna unohtaisin koko jutun ja panostaisin hieman perusasioiden opetteluun. Mutta tällaisia täystolloja te pennut nykyisin olette. Kaikki annetaan valmiina eteen ja tehdään helpoksi, on tietokoneet ja kaikki käytössä mutta MITÄÄN ei pystytä itse selvittämään tai tekemään oikein.

• einstein66
        epävarmuustekijöitä kirjoitti:

Vanne ei todennäköisesti sovi edes pyörimään, pulttijaosta et näytä tietävän hevon paskaa, keskireikä liian pieni, offset poskellaan. Sinuna unohtaisin koko jutun ja panostaisin hieman perusasioiden opetteluun. Mutta tällaisia täystolloja te pennut nykyisin olette. Kaikki annetaan valmiina eteen ja tehdään helpoksi, on tietokoneet ja kaikki käytössä mutta MITÄÄN ei pystytä itse selvittämään tai tekemään oikein.

mitä sä kitiset!!! kaveri kysy neuvoa ja niihin ei ole pakko vastata! taidat olla katkera vaik et itse tiedä autoista mitään. tai onko sulla niin paska auto??? et ole tainnu löyää sopivia vanteita.

• asiaan...
        kiitosvastauksesta2 kirjoitti:

taas tyhmä kysymys:

Jos on myöhäistä, niin olkoon tämä jollekkin muulle avustavaksi tiedoksi..

Antamallasi vanteen keskireiän koon perusteella sanoisin että kyse on VAG-konsernin autoihin käyvä vanne, eli pulttijako olisi 4x100 joka taas ei käy vanhempiin Fiatteihin. Tai käy mutta on tieliikennelakien vastainen.

Vanteen ET-lukema on taas hieman liian iso, saattaa ottaa iskunvaimentimeen kiinni.

• natsaa hyvin.
        einstein66 kirjoitti:

mitä sä kitiset!!! kaveri kysy neuvoa ja niihin ei ole pakko vastata! taidat olla katkera vaik et itse tiedä autoista mitään. tai onko sulla niin paska auto??? et ole tainnu löyää sopivia vanteita.

Olethan selvästi nykyajan Einstein. Kaveri kysyi neuvoa ja toinen vastasi hänelle vaikkei tosiaankaan olisi ollut mitään pakkoa. Ehkäpä vastaaja halusi pudottaa kysyjän takaisin maan pinnalle kun poikasen suunnitelmat olivat aika UFOJA. En tiedä vastaajan katkeruudesta mutta realisti hän näyttää olevan. Autoaankaan en tiedä enkä vanteitaankaan mutta vastauksessaan oli edes vähän sellaista maalaisjärkeä joita teillä nykyajan paskahousuilla ei ole enää tippaakaan. Tällaisia täystollojahan teistä nykyisin tulee kun vanhempanne ovat ensimmäisiä vapaan kasvatuksen tuotoksia. Mistäpä sitten teillekään sitä viisautta kertyisi.

• vanhoilliset

Voihan tuo kysyjä olla vaikka "valittajien" vanhempien ikäinen tai "valittajien" ikäinen tai "valittajien" ikäluokan kasvattama eli turha avautua tämmösestä... :)

• Oli minkäikäinen

hyvänsä niin täysidiootti se oli joka tapauksessa. Toivottavasti elämä on edes vähän opettanut. Ei mulla muuta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4028
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      24
      2891
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2310
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      34
      1311
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      899
    6. 131
      875
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      844
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      811
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      756
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      750
    Aihe