morjensta!
mun autoon menee renkaat ja vanteet pulttijaolla 4x98.
okei, saisin halvalla uudet vanteet ja renkaat, joiden kyljestä löytyy maininta 8.5j x 18 h 2
Kyseessä azevin vanteet. Onko jollain sovittimella tommosta mahdollista sovittaa meikäläisen fiattiin?
kiitti!
8.5jx18 -> 4x98???
11
1985
Vastaukset
- 22"
sanoa mitään mistään sovittimista kun tosta vanteen merkinnästä ei käy mitenkään ilmi mikä pulttijako niissä on.
- samamiestaas
moro! mitä toi 8.5j merkintä sitten tarkoittaa?
- 22"
samamiestaas kirjoitti:
moro! mitä toi 8.5j merkintä sitten tarkoittaa?
vanteen leveyttä 8,5 tuumaa.
- nämä..
mikä on vanteiden pulttijako?
Löytyy merkintä PCD tai LK ja 2- tai 3-numeroinen luku.
Sekä vanteen ET, löytyy merkintä ET tai E ja 2-numeroinen luku.
Ja mikä Fiiatti, on meinaan aika isot johonkin uunoon :-P
Ja tässä perustieto vanteista antamillasi tiedoilla
18 -vanteen halkaisija
8,5 -vanteen leveys
x -keskiuomavanne
j - j-reuna
h2- doublehump eli 2xturvaolake- kiitosvastauksesta2
kiitti loistavista vastauksista, mut viel yks kyssari:
taas tyhmä kysymys:
vanteiden sen "keskiön" koko on 57mm, ja mun auton 58mm. Mahtuuko, vai onko toi milli liikaa? onko jollain kokemusta, että ois sen verran väljyyttä, että sais mahtumaan?
ja jos auton suosituskoko et:lle (se offset homma :) ) on 30-38, ja renkaiden on 43, mitäs tällöin tapahtuu? - epävarmuustekijöitä
kiitosvastauksesta2 kirjoitti:
taas tyhmä kysymys:
vanteiden sen "keskiön" koko on 57mm, ja mun auton 58mm. Mahtuuko, vai onko toi milli liikaa? onko jollain kokemusta, että ois sen verran väljyyttä, että sais mahtumaan?
ja jos auton suosituskoko et:lle (se offset homma :) ) on 30-38, ja renkaiden on 43, mitäs tällöin tapahtuu?Vanne ei todennäköisesti sovi edes pyörimään, pulttijaosta et näytä tietävän hevon paskaa, keskireikä liian pieni, offset poskellaan. Sinuna unohtaisin koko jutun ja panostaisin hieman perusasioiden opetteluun. Mutta tällaisia täystolloja te pennut nykyisin olette. Kaikki annetaan valmiina eteen ja tehdään helpoksi, on tietokoneet ja kaikki käytössä mutta MITÄÄN ei pystytä itse selvittämään tai tekemään oikein.
- einstein66
epävarmuustekijöitä kirjoitti:
Vanne ei todennäköisesti sovi edes pyörimään, pulttijaosta et näytä tietävän hevon paskaa, keskireikä liian pieni, offset poskellaan. Sinuna unohtaisin koko jutun ja panostaisin hieman perusasioiden opetteluun. Mutta tällaisia täystolloja te pennut nykyisin olette. Kaikki annetaan valmiina eteen ja tehdään helpoksi, on tietokoneet ja kaikki käytössä mutta MITÄÄN ei pystytä itse selvittämään tai tekemään oikein.
mitä sä kitiset!!! kaveri kysy neuvoa ja niihin ei ole pakko vastata! taidat olla katkera vaik et itse tiedä autoista mitään. tai onko sulla niin paska auto??? et ole tainnu löyää sopivia vanteita.
- asiaan...
kiitosvastauksesta2 kirjoitti:
taas tyhmä kysymys:
ja jos auton suosituskoko et:lle (se offset homma :) ) on 30-38, ja renkaiden on 43, mitäs tällöin tapahtuu?Jos on myöhäistä, niin olkoon tämä jollekkin muulle avustavaksi tiedoksi..
Antamallasi vanteen keskireiän koon perusteella sanoisin että kyse on VAG-konsernin autoihin käyvä vanne, eli pulttijako olisi 4x100 joka taas ei käy vanhempiin Fiatteihin. Tai käy mutta on tieliikennelakien vastainen.
Vanteen ET-lukema on taas hieman liian iso, saattaa ottaa iskunvaimentimeen kiinni. - natsaa hyvin.
einstein66 kirjoitti:
mitä sä kitiset!!! kaveri kysy neuvoa ja niihin ei ole pakko vastata! taidat olla katkera vaik et itse tiedä autoista mitään. tai onko sulla niin paska auto??? et ole tainnu löyää sopivia vanteita.
Olethan selvästi nykyajan Einstein. Kaveri kysyi neuvoa ja toinen vastasi hänelle vaikkei tosiaankaan olisi ollut mitään pakkoa. Ehkäpä vastaaja halusi pudottaa kysyjän takaisin maan pinnalle kun poikasen suunnitelmat olivat aika UFOJA. En tiedä vastaajan katkeruudesta mutta realisti hän näyttää olevan. Autoaankaan en tiedä enkä vanteitaankaan mutta vastauksessaan oli edes vähän sellaista maalaisjärkeä joita teillä nykyajan paskahousuilla ei ole enää tippaakaan. Tällaisia täystollojahan teistä nykyisin tulee kun vanhempanne ovat ensimmäisiä vapaan kasvatuksen tuotoksia. Mistäpä sitten teillekään sitä viisautta kertyisi.
- vanhoilliset
Voihan tuo kysyjä olla vaikka "valittajien" vanhempien ikäinen tai "valittajien" ikäinen tai "valittajien" ikäluokan kasvattama eli turha avautua tämmösestä... :)
- Oli minkäikäinen
hyvänsä niin täysidiootti se oli joka tapauksessa. Toivottavasti elämä on edes vähän opettanut. Ei mulla muuta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874028Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242891No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452310- 341311
- 10899
- 131875
- 6844
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12811Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124756- 11750