Osaako kukaan täällä kertoa, millaista on turvallisuusalan opiskelu Laurean Leppävaarassa?
Olisin melko kiinnostunut alan opiskelusta, mutta mietityttää, riittäisikö rahkeet naisena sinne päin ja muutenkin.
LaureaAMK & turvallisuusala
3
692
Vastaukset
- turva07
Heippa
Olen itse (naispuolinen) turvallisuusalan opiskelija. Sukupuoli on yhdentekevä tällä alalla. Naisia on luokastamme noin kolmannes, mikä selittyy sillä, että turvallisuusala on perinteisesti aika miehinen (miehet siis kiinnostuvat usein helpommin tästä touhusta...). Kyseessähän ei siis ole mikään kolme ja puoli vuotinen vartijakoulu, eli mitään fyysistä koulutusta ei tähän kuulu. Kovimmalle joutuu varmaan sormet näppistä naputellessa:)
Opiskelu painottuu aika pitkälle työelämähankkeisiin, toki luento-opetusta ja tenttejäkin on. Ryhmätöihin saa tottua, mutta turvalaiset ovat kyllä yleisesti ottaen lupsakkaa porukkaa.
Itselläni taustalla armeija ja töitä yksityisellä turvallisuuspuolella. Vaikka työelämäpisteistä onkin hyvä olla jo hakuvaiheessa, ei alan kokemus ole todellakaan välttämätöntä. (Eli kaikki yleinen työkokemus kelpaa) - *turvalainen*
Turvallisuusalan koulutusohjelma soveltuu niin naisille kuin miehillekin. Itse olen naispuolinen ja lähdin opiskelemaan Leppävaaraan ilman sen kummempaa kokemusta turvallisuusalalla työskentelystä, enkä sitä yhtään ole katunut. Ihan yhtä hyvin olen pärjännyt kuin monet alalla jo monta vuotta työskennelleetkin :)
Opiskelu on monipuolista ja opintojen aikana käydään läpi yritysturvallisuuden osa-alueita, eli muun muassa henkilöturvallisuutta, työturvallisuutta, riskienhallintaa, ympäristöturvallisuutta, tietoturvallisuutta.. Opiskelut antavat kattavan kuvan koko turvallisuusalasta, mikä tarkoittaa sitä etteivät tulevat työtehtävätkään rajoitu mihinkään tiettyyn hommaan kuten joillakin muilla aloilla, vaan vaihtoehtoja on monia.. Ihan oman kiinnostuksen mukaan voi lähteä niin tehtaalle työturvallisuuspäälliköksi kuin turvallisuusalan kouluttajaksikin. Myös palotarkastajina on paljon turvalaisia (niihin hommiin tarvitsee tosin hieman lisäkouluttautua pelastusopiston puolella, mutta esim. palotarkastajaharjoittelijana on ihan mahdollista suorittaa vaikka harjoittelu).
Ja niin.. Ehdottoman hyviä ovat kaikki hankkeet, joita opintojaksoilla tehdään. Hankkeet eivät ole mitään huuhaata, vaan todellisia työelämähankkeita. Niiden kautta pääsee hyvin tutustumaan työelämään ja alan yrityksiin.
Jos ala kiinnostaa niin ehdottomasti suosittelen hakemaan :)- Turval(n)ainen
Hei! Olen itse turva-alan linjan aikkaripuolen naisopiskelija. Aloitin opiskelun vuonna 2006 ja missään vaiheessa en ole ajatellut, että "löisin hanskat tiskiin".
Aikkaripuolella ei tosin ole naisia niin paljon kuin nuorisopuolella (näin olen ainakin kuullut), mutta sehän ei tahtia haittaa. Miespuoliset antavat tukeaan mielellään meille naispuolisille, mikä tarvitaan. Suosittelen kovasti, että haet rohkeasti opiskelemaan, mikäli todella tunnet ja tiedät, että tämä linja olisi sinua varten.
Kohta valmistuva naisaikkari
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874168Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella283137No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452340- 351348
- 10919
- 133911
- 6894
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12832Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124776- 11770