Grilli kesäksi

grilliin

Hei,

Pitäisi hommata kaasugrilli kesäksi, olisko kellään suositella mitään grilliä hintaluokassa max 200 euroa

23

8429

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sillä

      200€ hintaan ei saa mitään käyttökelpoista kaasugrilliä. Jos haluat grillata alle 200€ budjetilla, ja hyvää pitäisi tulla, suosittelen Weberin pallogrilliä. Sillä tulee hyvää edullisesti.

      • Olipa hintaluokka

        Mikä hyvänsä, voi grillata, koska ne ovat sitä varten ja vain sitä varten suunniteltu ja valmistettu. On aivan samantekevää maksaako grillisi 10 euroa vai 500 euroa. Ladallakin voi ajella, mutta mersukin soveltuu samaan tehtävään. Ei kalliimpi grilli tee ruuasta yhrään maukkaampaa.
        Polta vaikka nuotio ja aseta hiilloksen päälle ritilä, siinä on sinulle oiva grilli, eikä maksa paljon, silti voit valmistaasiinä lähestulkoon samat sapuskat kuin satasten kapineessa. Pistä tuon ritilän päälle peltivati alassuin niin sinulla on täydellinen grilli.
        Kyse on lähinnä siitä kuinka kateelliseksi haluat naapuritalon isännän.
        Weberin grillit ovat suoraan sanottuna ylimainostettuja ja ylihinnoiteltuja edustavat jotain jenkkihapatusta.


      • <200€
        Olipa hintaluokka kirjoitti:

        Mikä hyvänsä, voi grillata, koska ne ovat sitä varten ja vain sitä varten suunniteltu ja valmistettu. On aivan samantekevää maksaako grillisi 10 euroa vai 500 euroa. Ladallakin voi ajella, mutta mersukin soveltuu samaan tehtävään. Ei kalliimpi grilli tee ruuasta yhrään maukkaampaa.
        Polta vaikka nuotio ja aseta hiilloksen päälle ritilä, siinä on sinulle oiva grilli, eikä maksa paljon, silti voit valmistaasiinä lähestulkoon samat sapuskat kuin satasten kapineessa. Pistä tuon ritilän päälle peltivati alassuin niin sinulla on täydellinen grilli.
        Kyse on lähinnä siitä kuinka kateelliseksi haluat naapuritalon isännän.
        Weberin grillit ovat suoraan sanottuna ylimainostettuja ja ylihinnoiteltuja edustavat jotain jenkkihapatusta.

        kaasugrillillä lämmittää näppärästi makkarat, tai jopa karjalanpiirakat suoraan paketista. Alle 200€ kaasugrillillä on turha kuvitella tekevänsä herkullista grilliruokaa, sillä teho ei riitä. Nuotiossa teho riittää hyvin, samoin kuin esim. pallogrillissä.

        Landmanilla ja Luciferilla (Futura tms.) löytyy monta hyvää entry level grilliä joita olen itsekin kokeillut. Yhteistä näille on se että kipinä syntyy ja into kasvaa. Kun alkaa ymmäertää grillaamisen päälle alkaa Weber kiinnostamaan. Olin kanssasi samaa mieltä Weberin ylihinnasta ja ylimainostuksesta, kunnes viimein hankin oman Weberin. En osaa sanoa, onko hinta oikea, mutta grillinä Weber on selkeästi muita parempi. Nyt mökiltä löytyy OK-luokan Landmann ja kotona grillien ykkönen, Weber. Mökkigrilli tuskin menee vaihtoon sillä Landmann riittää tarpeeseen jotenkuten.

        P.S. Weberin smoker box on kokeiltu Weberin hickory puruilla ja aivan parasta laatuluokkaa tuli. Weber osaa grillit.


      • Ettei tehot riitä
        <200€ kirjoitti:

        kaasugrillillä lämmittää näppärästi makkarat, tai jopa karjalanpiirakat suoraan paketista. Alle 200€ kaasugrillillä on turha kuvitella tekevänsä herkullista grilliruokaa, sillä teho ei riitä. Nuotiossa teho riittää hyvin, samoin kuin esim. pallogrillissä.

        Landmanilla ja Luciferilla (Futura tms.) löytyy monta hyvää entry level grilliä joita olen itsekin kokeillut. Yhteistä näille on se että kipinä syntyy ja into kasvaa. Kun alkaa ymmäertää grillaamisen päälle alkaa Weber kiinnostamaan. Olin kanssasi samaa mieltä Weberin ylihinnasta ja ylimainostuksesta, kunnes viimein hankin oman Weberin. En osaa sanoa, onko hinta oikea, mutta grillinä Weber on selkeästi muita parempi. Nyt mökiltä löytyy OK-luokan Landmann ja kotona grillien ykkönen, Weber. Mökkigrilli tuskin menee vaihtoon sillä Landmann riittää tarpeeseen jotenkuten.

        P.S. Weberin smoker box on kokeiltu Weberin hickory puruilla ja aivan parasta laatuluokkaa tuli. Weber osaa grillit.

        Herkullisen grilliruoan valmistukseen. Kerrohan tuo ihmesapuska mitä ei kykene pienemmälläkin grillillä tekemään?
        Olen myös käyttänyt noita manitsemiasi Webereitä mutta päädyin kuitenkin lopuksi muurattuun hiiligrilliin, jossa on säädettävä ritilä joka juoksuttaa rasvat erilliseen astiaan, joten leimahtelua ei synny nimeksikään. Aromeja varten en tarvitse erityisiä savunmuodostajia. Laite on siisti ja kun asetan rosterisen kuvun grillin päälle on talvisäilytyskin ratkaistu.
        Kuvussa on kiinteä lämpö ja kosteusmittari joten bbq :n onnistuu erinomaisesti.
        Muuten, koko komeus maksoi tiilineen alle 200 euroa muurattuna paikalleen. Samaan hintaan sain ritilän ja kuvun.
        Väitän laitettani Weberiä paremmaksi, onhan minulla molemmista kokemusta.
        Mutta makunsa kullakin, jotkut ajavat jenkkiautoilla, minä luotan saksalaisiin.


      • turhuudenjumala
        Ettei tehot riitä kirjoitti:

        Herkullisen grilliruoan valmistukseen. Kerrohan tuo ihmesapuska mitä ei kykene pienemmälläkin grillillä tekemään?
        Olen myös käyttänyt noita manitsemiasi Webereitä mutta päädyin kuitenkin lopuksi muurattuun hiiligrilliin, jossa on säädettävä ritilä joka juoksuttaa rasvat erilliseen astiaan, joten leimahtelua ei synny nimeksikään. Aromeja varten en tarvitse erityisiä savunmuodostajia. Laite on siisti ja kun asetan rosterisen kuvun grillin päälle on talvisäilytyskin ratkaistu.
        Kuvussa on kiinteä lämpö ja kosteusmittari joten bbq :n onnistuu erinomaisesti.
        Muuten, koko komeus maksoi tiilineen alle 200 euroa muurattuna paikalleen. Samaan hintaan sain ritilän ja kuvun.
        Väitän laitettani Weberiä paremmaksi, onhan minulla molemmista kokemusta.
        Mutta makunsa kullakin, jotkut ajavat jenkkiautoilla, minä luotan saksalaisiin.

        minä ajan jenkillä ja grillaan samalla tavalla tiiligrillissä... ite kun tekee, niin saa just sellasen ku haluaa. ei pääse kaasulla lähelle oikean puun antamaa makua...


      • riittävät,
        Ettei tehot riitä kirjoitti:

        Herkullisen grilliruoan valmistukseen. Kerrohan tuo ihmesapuska mitä ei kykene pienemmälläkin grillillä tekemään?
        Olen myös käyttänyt noita manitsemiasi Webereitä mutta päädyin kuitenkin lopuksi muurattuun hiiligrilliin, jossa on säädettävä ritilä joka juoksuttaa rasvat erilliseen astiaan, joten leimahtelua ei synny nimeksikään. Aromeja varten en tarvitse erityisiä savunmuodostajia. Laite on siisti ja kun asetan rosterisen kuvun grillin päälle on talvisäilytyskin ratkaistu.
        Kuvussa on kiinteä lämpö ja kosteusmittari joten bbq :n onnistuu erinomaisesti.
        Muuten, koko komeus maksoi tiilineen alle 200 euroa muurattuna paikalleen. Samaan hintaan sain ritilän ja kuvun.
        Väitän laitettani Weberiä paremmaksi, onhan minulla molemmista kokemusta.
        Mutta makunsa kullakin, jotkut ajavat jenkkiautoilla, minä luotan saksalaisiin.

        aivan kuten kirjoitin. Teit siis itsellesi hiiligrillin joka maksoi alle 200€ ja toimii hyvin. Mielestäni kirjoitin tarkalleen samoin, eli jos budjetti on alle 200€ kannattaa satsata kunnon hiiligrilliin. Mikä on ongelma?

        Ihmesapuska jota ei pysty tehottomalla grillillä tekemään on esim. 4 reilunkokoista härän pihviä.
        Pienessä grillissä pihvit eivät halua mahtua sisään lisukkeiden kanssa, ja jos mahtuvat, grillin tuottama lämpöenergia on se verran pieni että liha alkaa kiehumaan, eikä grillautumaan.

        Moni pitää hiiligrillaamista parempana kuin kaasugrillaamista, joten en ihmettele näkökantaasi yhtään. Minullakin on kokemusta hiili- ja kaasugrillaamisesta. Hiiligrillit olen jättänyt suosiolla pois kaasugrillien ylivoimaisen käytettävyyden ansiosta. Makunsa kullakin, kuten totesit.

        Mitä autoihin tulee, huomaan luottavani Itävallassa koottuun jenkkiin. Miten tämä liittyy grilleihin tai grillaamiseen ei oikein aukea.


      • brikettimies
        riittävät, kirjoitti:

        aivan kuten kirjoitin. Teit siis itsellesi hiiligrillin joka maksoi alle 200€ ja toimii hyvin. Mielestäni kirjoitin tarkalleen samoin, eli jos budjetti on alle 200€ kannattaa satsata kunnon hiiligrilliin. Mikä on ongelma?

        Ihmesapuska jota ei pysty tehottomalla grillillä tekemään on esim. 4 reilunkokoista härän pihviä.
        Pienessä grillissä pihvit eivät halua mahtua sisään lisukkeiden kanssa, ja jos mahtuvat, grillin tuottama lämpöenergia on se verran pieni että liha alkaa kiehumaan, eikä grillautumaan.

        Moni pitää hiiligrillaamista parempana kuin kaasugrillaamista, joten en ihmettele näkökantaasi yhtään. Minullakin on kokemusta hiili- ja kaasugrillaamisesta. Hiiligrillit olen jättänyt suosiolla pois kaasugrillien ylivoimaisen käytettävyyden ansiosta. Makunsa kullakin, kuten totesit.

        Mitä autoihin tulee, huomaan luottavani Itävallassa koottuun jenkkiin. Miten tämä liittyy grilleihin tai grillaamiseen ei oikein aukea.

        noh,hiiligrillejäkin on monta eri tasoista,kuin myös brikettejä tahi hiiliä.
        En kyllä menisi tuomitsemaan hiiligrilli-kokkaajaa huonosta valinnasta.
        kyllä sillä kosani-rillilläkin saapi
        "herkku-hiilikyljystä",jos ei osaa.
        Lähinnä kyse on osaamisesta,joka tulee kokeilun ja välillä erehdyksen kautta.
        Muuta eroa kyseisissä laitteissa varsinaisesti
        ei ole,kuin se että "toinen tykkää äidistä ja toinen tyttärestä".
        Molemmillahan syntyy hyvää,jos vain taidot riittää.


      • Brikettimies

        ..se halpishallin 10 ecun grilli,vaikka näyttääkin liki samaltakuin 100 ecun Weber,
        ei aina tee samaa tulosta.
        Paljon riippuu myös poltto-aineesta,eli hiillostus-aineesta.


      • hiiligrilli
        brikettimies kirjoitti:

        noh,hiiligrillejäkin on monta eri tasoista,kuin myös brikettejä tahi hiiliä.
        En kyllä menisi tuomitsemaan hiiligrilli-kokkaajaa huonosta valinnasta.
        kyllä sillä kosani-rillilläkin saapi
        "herkku-hiilikyljystä",jos ei osaa.
        Lähinnä kyse on osaamisesta,joka tulee kokeilun ja välillä erehdyksen kautta.
        Muuta eroa kyseisissä laitteissa varsinaisesti
        ei ole,kuin se että "toinen tykkää äidistä ja toinen tyttärestä".
        Molemmillahan syntyy hyvää,jos vain taidot riittää.

        "En kyllä menisi tuomitsemaan hiiligrilli-kokkaajaa huonosta valinnasta."
        - Sitä ei kukaan ole tehnyt - päinvastoin, alle 200€ hintaluokkaan on suositeltu nimenomaan hiiligrilliä potentiaalisesti tehottoman kaasugrillin sijaan.

        "noh,hiiligrillejäkin on monta eri tasoista,kuin myös brikettejä tahi hiiliä."
        - Juuri tästä syystä keskusteluketjussa on mainittu legendaarinen Weberin iso pallogrilli. Muitakin hyviä varmasti löytyy markkinoilta. Jotkut ovat jopa muuranneet grillinsä itse ja ovat tuloksiin tyytyväisiä.

        "kyllä sillä kosani-rillilläkin saapi
        "herkku-hiilikyljystä",jos ei osaa"
        - tehokkaalla grillillä, ja väärin grillattuna tämä tapahtuu helposti. Tehottomalla kaasugrillillä ei tule "hiilikyljystä" vaan "keittolemää".

        "Lähinnä kyse on osaamisesta,joka tulee kokeilun ja välillä erehdyksen kautta."
        - Tämä on homman ydin. Grillausoppaaseen kannattaa tutustua jo grilliä valitessa. Kun grilli on pihassa kannattaa tutustua juuri sen grillin käyttöohjeisiin ja resepteihin. Näin toimien erehdyksiä tulee vähemmän ja todella loistavaa ja terveellistä ruokaa enemmän.

        "Muuta eroa kyseisissä laitteissa varsinaisesti
        ei ole,kuin se että "toinen tykkää äidistä ja toinen tyttärestä". "
        - Kyllä niissä on vähän muitakin eroja. Aiheesta voisi perustaa vaikka oman ketjun.

        "Molemmillahan syntyy hyvää,jos vain taidot riittää."
        - Molempia menetelmiä tulee käytettyä ja olen asiasta 100% samaa mieltä.


      • voi voi
        Brikettimies kirjoitti:

        ..se halpishallin 10 ecun grilli,vaikka näyttääkin liki samaltakuin 100 ecun Weber,
        ei aina tee samaa tulosta.
        Paljon riippuu myös poltto-aineesta,eli hiillostus-aineesta.

        muuttaa grillauksen lopputulosta jos grillit ovat samlaiset ei kuule se merkki tee ruuasta parempaa. Kaasugrillit on niin tsimppeleitä että tuskin mitää eroja on maussa oli sitten grillattu kuinka webberillä tai sitten itsetehdyyllä grillillä. Toki kyllähän se on pakko maistua ainakin sen mielstä kenen lompsasta tuo webberin hinta on maksettu niin parmmalta onhan se ihan pakko olla parempaa... eikö?


    • PRISMASTA

      Prisma myy Barbec 3 polttimen grilliä hintaan 199€ ja siitä vielä 20€ alennusta S-kortilla. Aivan yhtä hyvä kuin Weber, ellei parempikin. Laatua ja tehoa riittää.

      • ostaa

        Onko tämä barbec hyvä? 2 polttimellisen teho Prismassa ilmoitettu 7Kw mutta laatikossa 10Kw kumpikohan on oikein? Riittäisiköhän tuo 2 polttimellinen pihvien paistoon? Millainen siinä on tuo rasvapelti?Onko helppo kasata? Saakohan varaosia?


      • KOKEMUKSELLA
        ostaa kirjoitti:

        Onko tämä barbec hyvä? 2 polttimellisen teho Prismassa ilmoitettu 7Kw mutta laatikossa 10Kw kumpikohan on oikein? Riittäisiköhän tuo 2 polttimellinen pihvien paistoon? Millainen siinä on tuo rasvapelti?Onko helppo kasata? Saakohan varaosia?

        grilli kuin grilli, oli merkki sitten mikä hyvänsä niin 10 Kw ja siitä ylimenevä on tarpeeksi tehokas. Jos ostan vaikka 10Kw 120 egee maksavan niinsanotun halpis grillin tai sitten saman tehoisen weberin, niin kyllä se ruoka ihan samalta maistuu ja on yhtä aikaa valmiskin. Yhtä samalla tavalla helvettiä on noiden grillien puhtaana pito ja yhtälailla puhdistus päivänä kuumenee muukin kuin poltin. Halpis grillin etu onkin siis, että voi vaikka parin vuoden välein ostaa uuden, kun entinen on rasvan ja paskan raiskaama eikä sitä enään saa millään hangattua puhtaaksi. Ei se viisi vuotta akstiivisessa käytössä ollut weberikään varmaan houkuta ihan mahottomasti grillailemaan.


    • grillaaja

      Onko kokemuksia motonetin "easy cooking" grillistä? 269€ maksaa.

      • m a s a=)

        Mulla tuo kyseinen grilli ja hyvin sillä olen tän alku kesän jo pärjännyt. Grilli on riittävän tehokas ja sivukeitin ei pienestä tuulesta hätkähdä. Eihän tuo mikään weeperi o, mutta samallalailla lihat tuollakin kypsyy ja hyvvee on ollut. Hinta laatu suhe ihan on kohillaan joten ainakin itse suosittelen.


      • pihvi grilli
        m a s a=) kirjoitti:

        Mulla tuo kyseinen grilli ja hyvin sillä olen tän alku kesän jo pärjännyt. Grilli on riittävän tehokas ja sivukeitin ei pienestä tuulesta hätkähdä. Eihän tuo mikään weeperi o, mutta samallalailla lihat tuollakin kypsyy ja hyvvee on ollut. Hinta laatu suhe ihan on kohillaan joten ainakin itse suosittelen.

        valurauta polttimet?


      • m a s a=)
        pihvi grilli kirjoitti:

        valurauta polttimet?

        kyllä on...taitaa nykyään kaikissa merkeissä näin olla.


      • jopss
        m a s a=) kirjoitti:

        Mulla tuo kyseinen grilli ja hyvin sillä olen tän alku kesän jo pärjännyt. Grilli on riittävän tehokas ja sivukeitin ei pienestä tuulesta hätkähdä. Eihän tuo mikään weeperi o, mutta samallalailla lihat tuollakin kypsyy ja hyvvee on ollut. Hinta laatu suhe ihan on kohillaan joten ainakin itse suosittelen.

        kävin jo ostamassa. Täytyy sanoa että ihan hyvältä vaikuttaa. Hinta/laatusuhde todella hyvä. Kiitos!


    • lescandale

      Ainoa oikea grilli. Mitä helvettiä kaasu grillaa?

      • kaasumiäs

        peppusi kaasugrillin pariloille ja istu siinä tovi. Mene sitten lääkäriin näyttämään tulosta, niin eiköhän se puoskari ensimmäiseksi kysele, että mitenkäs sie takapuoltas olet grillannut. Siis GRILLANNUT!!! Kyllä vaan niin perse kuin ryynärikin kaasugrillin pariloilla GRILLAANTUU.


      • ole mitän
        kaasumiäs kirjoitti:

        peppusi kaasugrillin pariloille ja istu siinä tovi. Mene sitten lääkäriin näyttämään tulosta, niin eiköhän se puoskari ensimmäiseksi kysele, että mitenkäs sie takapuoltas olet grillannut. Siis GRILLANNUT!!! Kyllä vaan niin perse kuin ryynärikin kaasugrillin pariloilla GRILLAANTUU.

        grillausta. Sama vaikka paistais sitte pannulla. Kyllä se pitää olla kunnon ritilää olkoon sitte pinnaa tai lattarautaa kuha se hiilien tai kaasuliekin efekti pääsee vaikuttamaan siihen lihaan.


      • lescandale
        ole mitän kirjoitti:

        grillausta. Sama vaikka paistais sitte pannulla. Kyllä se pitää olla kunnon ritilää olkoon sitte pinnaa tai lattarautaa kuha se hiilien tai kaasuliekin efekti pääsee vaikuttamaan siihen lihaan.

        mutta, vaan niinku, maun vuoksi:

        1. Mistähän sen hiilen aromin gaasugrillistä pihviisä oikein oikeen taikoo?
        2. Mistä johtuu että ammattikokkien vuotuisessa grilliskapassa voittaja lähes järjestään on käyttänyt puusellaista? "Kaasuttaminen - tai vieläpä sähtötuoli" -kuuleman mukaan kun on grillattavalle ruoalle pyhäinhävästys.

        Mutta yhtäkaikki; kyllä tässä arkitisessa ilmastossa kunnon paistinpannu on se varmin ympärivuotinen tapa safkansa väsätä.
        Harmi vaan että se jokaisen kunnon kokin vaatima kaasuliesi tahtoo näistä perustylsistä nykyajan kämpistä puuttua.

        Itse jokainen päättäköön, kuuluu ihmisoikeuksiin.


    • dd

      Tästä hyvä pihagrilli ostin itselle www.buyon.fi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      376
      3471
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      179
      1538
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      66
      1287
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      146
      1154
    5. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      853
    6. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      164
      825
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      116
      794
    8. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      24
      789
    9. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      47
      782
    10. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      46
      782
    Aihe