Caliber SRT4, kokemuksia & kestävyys?

äsärteeköseuraavaksi

Aika hiljainen näyttäisi olevan tämä rotke -palsta..? No ei se määrä vaan laatu. :)

Uusi auto pitäisi tässä alkukesästä laittaa, ihan muunlaista laitetta merkiltään oli mielessä mutta huomasinpa nyt tämän Caliber SRT:nkin. Merkki on itselle ennestään "tuntematon", toki sinänsä tuttu mutta omistanut en ole Dodgea koskaan.

Hintapolitiikka olisi SRT4:lla ihan ok ja potkua tuolla rahalla saisi nähtävästi aika hyvinkin? :)

Ajotapa on muuten aikamoisen rauhallinen mutta voisihan sitä muutaman kerran kesässä käydä tällaisella kamppeella radallakin pyörähtämässä kun sellainen läheltä löytyy ja hieman taipumusta rata-ajoonkin on.

Nyt kiinnostaa lähinnä se että miten kyseinen laite on toiminut kun kilometrejä on enemmän takana, kuinka luotettavasta autosta siis puhutaan?

Nähtävästi tämä tehomalli rantautui suomeen aika tarkkaan vuosi sitten, kirjoitteleeko täällä ketään kuka olisi hankkinut auton tuolloin ja olisi sama auto edelleen, miten on toiminut ja mitä hyvää / huonoa voisi siitä kommentoida?

Kiitos vaan etukäteen!

38

11473

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • en osaa

      sanoa mutta rata-ajossa tuo ei ole mikään kovin kaksinen eikä se kulje niin hyvin kun 300 heppaisen pitäisi. Toki hintakaan ei ole paha joten jostain on ollut pakko tinkiä, sillä eihän voi olettaa että noin halvalla saisi jonkun Mitsu Evon vertaisen auton. Normi liikenteessä varmasti ihan hyvä peli ja kyllä maantiellä ohituksienkin pitäisi sujua paremman kuin ihan perusautolla.

      • 1USA

        "eihän voi olettaa että noin halvalla saisi jonkun Mitsu Evon vertaisen auton" Siis mitä tuo nyt tarkoitti?? Tyhmä se on joka maksaa leluautostaan ylihintaa. Halpa taala on vetänyt hinnat alas ja lama vielä loputkin 'tyhjät' päältä. Nyt kannattaa ostaa amerikkalainen auto.


      • kokeilemassa
        1USA kirjoitti:

        "eihän voi olettaa että noin halvalla saisi jonkun Mitsu Evon vertaisen auton" Siis mitä tuo nyt tarkoitti?? Tyhmä se on joka maksaa leluautostaan ylihintaa. Halpa taala on vetänyt hinnat alas ja lama vielä loputkin 'tyhjät' päältä. Nyt kannattaa ostaa amerikkalainen auto.

        SRT 4:sta radalla niin huomaat mitä tarkoitan. Halvasti tehty 300 heppanen etuveto ei ole mikään kunnollinen rata-auto. Jos sinulla ei ole omaa kokemusta niin älä tule mussuttamaan.


      • diidadii
        kokeilemassa kirjoitti:

        SRT 4:sta radalla niin huomaat mitä tarkoitan. Halvasti tehty 300 heppanen etuveto ei ole mikään kunnollinen rata-auto. Jos sinulla ei ole omaa kokemusta niin älä tule mussuttamaan.

        Oletko tosissasi kun puhut rata-autoista? Ei Mitsu Evokaan ole mikä rata-autoilun taivas. Enpä ole metriäkään SRT:llä ajanut mutta CVT/SXT 2.0 on tullut nyt 2 v aikana ajettua 63 tuhatta ja mitään muuta ei ole ilmennyt kun etupolttimot kertaalleen vaihdettu. Uskoisin, että normikuskille ajattelemasi auto tarjoaa ihan riittävästi sporttisuutta. Ohi pääsee ripeästi ja varmasti. Yleensä kaikien jenkkien urheilullisten autojen mutkaominaisuudet eivät alustan osalta ole eurooppalaisen mittapuun mukaan parhaasta päästä. Täällä arvostetaan sitä "kivireki-niskat sijoiltaan" alustaista autoa enemmän. Itseä on kanssa alkanut kiinnostaa, josko vaihdossa. On niin namun näköinenkin mitä liikenteessä on tullut katseltua. Käyppä koeajolla, uskon, ettet enää sen jälkeen harkihe muita. Hinta-laatusuhde lienee enemmän kuin kohdillaan. Mulla on jo vuosikymmenten takaa Dodgesta kokemuksia ja aina on hyvin pelittänyt.


      • on..
        diidadii kirjoitti:

        Oletko tosissasi kun puhut rata-autoista? Ei Mitsu Evokaan ole mikä rata-autoilun taivas. Enpä ole metriäkään SRT:llä ajanut mutta CVT/SXT 2.0 on tullut nyt 2 v aikana ajettua 63 tuhatta ja mitään muuta ei ole ilmennyt kun etupolttimot kertaalleen vaihdettu. Uskoisin, että normikuskille ajattelemasi auto tarjoaa ihan riittävästi sporttisuutta. Ohi pääsee ripeästi ja varmasti. Yleensä kaikien jenkkien urheilullisten autojen mutkaominaisuudet eivät alustan osalta ole eurooppalaisen mittapuun mukaan parhaasta päästä. Täällä arvostetaan sitä "kivireki-niskat sijoiltaan" alustaista autoa enemmän. Itseä on kanssa alkanut kiinnostaa, josko vaihdossa. On niin namun näköinenkin mitä liikenteessä on tullut katseltua. Käyppä koeajolla, uskon, ettet enää sen jälkeen harkihe muita. Hinta-laatusuhde lienee enemmän kuin kohdillaan. Mulla on jo vuosikymmenten takaa Dodgesta kokemuksia ja aina on hyvin pelittänyt.

        niin radalla kuin liikenteessäkin. Päädyin toisen merkkiseen autoon.


      • äsärteeköseuraavaksi
        diidadii kirjoitti:

        Oletko tosissasi kun puhut rata-autoista? Ei Mitsu Evokaan ole mikä rata-autoilun taivas. Enpä ole metriäkään SRT:llä ajanut mutta CVT/SXT 2.0 on tullut nyt 2 v aikana ajettua 63 tuhatta ja mitään muuta ei ole ilmennyt kun etupolttimot kertaalleen vaihdettu. Uskoisin, että normikuskille ajattelemasi auto tarjoaa ihan riittävästi sporttisuutta. Ohi pääsee ripeästi ja varmasti. Yleensä kaikien jenkkien urheilullisten autojen mutkaominaisuudet eivät alustan osalta ole eurooppalaisen mittapuun mukaan parhaasta päästä. Täällä arvostetaan sitä "kivireki-niskat sijoiltaan" alustaista autoa enemmän. Itseä on kanssa alkanut kiinnostaa, josko vaihdossa. On niin namun näköinenkin mitä liikenteessä on tullut katseltua. Käyppä koeajolla, uskon, ettet enää sen jälkeen harkihe muita. Hinta-laatusuhde lienee enemmän kuin kohdillaan. Mulla on jo vuosikymmenten takaa Dodgesta kokemuksia ja aina on hyvin pelittänyt.

        ..tosiaan mitään _rata-autoa_ olla hakemassa, satunnaisesti siellä voi käydä pyörähtämässä ja uskon että ko. kampe tarjoaisi ihan riittävät kyydit.. Hyvä kuulla että autosta on ihan ok kokemuksia, vaikka ei nyt tämä malli olekaan kyseessä. Niin tässä SRT:ssä on kait aika jäykkä kytkin ja miten mahtaa olla tuo Getragin laatikko.. mietin vaan että mitenköhän perheen emäntä pärjäisi tuon kanssa..? :D Vaan tuota pitäisi sitten nähtävästi kysellä että mistä liikkeestä löytyy koska ainakaan tänä vuonna noita ei kuullemma ole enää maahantuojalle tulossa eikä ole vapaana. Kyselin siis asiaa paikalliselta jälleenmyyjältä. Jossain liikkeissä jossain päin suomea olisi kuullemma muutama uusi olemassa. Tällä mallilla oli kuullemma erittäin pitkä toimitusaika, puhui yhdeksästä kuukaudesta(!). Sellaisia 10000-20000 ajettuja yms. on muutamat tarjolla, tuollaista ei vaan oikein uskalla ostaa kun ei tiedä missä käytössä on ollut ja paljonko on poljettu..


      • jos on
        äsärteeköseuraavaksi kirjoitti:

        ..tosiaan mitään _rata-autoa_ olla hakemassa, satunnaisesti siellä voi käydä pyörähtämässä ja uskon että ko. kampe tarjoaisi ihan riittävät kyydit.. Hyvä kuulla että autosta on ihan ok kokemuksia, vaikka ei nyt tämä malli olekaan kyseessä. Niin tässä SRT:ssä on kait aika jäykkä kytkin ja miten mahtaa olla tuo Getragin laatikko.. mietin vaan että mitenköhän perheen emäntä pärjäisi tuon kanssa..? :D Vaan tuota pitäisi sitten nähtävästi kysellä että mistä liikkeestä löytyy koska ainakaan tänä vuonna noita ei kuullemma ole enää maahantuojalle tulossa eikä ole vapaana. Kyselin siis asiaa paikalliselta jälleenmyyjältä. Jossain liikkeissä jossain päin suomea olisi kuullemma muutama uusi olemassa. Tällä mallilla oli kuullemma erittäin pitkä toimitusaika, puhui yhdeksästä kuukaudesta(!). Sellaisia 10000-20000 ajettuja yms. on muutamat tarjolla, tuollaista ei vaan oikein uskalla ostaa kun ei tiedä missä käytössä on ollut ja paljonko on poljettu..

        tehokas esittelyauto niin se saa kyllä kenkää monen koeajajan toimesta. Itse erehdyin kerran ostamaan erään mallisarjan "huippumallin" joka oli esittelyauto. Ei mennyt kauaa kuin vaihdelaatikko meni rikki, ja samalla kytkin vaihdettiin. Mielellään kannattaa tilata uusi jos on taloudellisesti mahdollista.


      • dotziman
        kokeilemassa kirjoitti:

        SRT 4:sta radalla niin huomaat mitä tarkoitan. Halvasti tehty 300 heppanen etuveto ei ole mikään kunnollinen rata-auto. Jos sinulla ei ole omaa kokemusta niin älä tule mussuttamaan.

        Hassua miten kiinalaisia leluautoja puolustavat itäautopojut eksyvät tännekin palstalle puhumaan "rata-autoilusta" ja "mussuttamisesta". Tiramisut ja muut pisut kuuluu kinkkiautopalstoille


      • tuon SRT:n
        dotziman kirjoitti:

        Hassua miten kiinalaisia leluautoja puolustavat itäautopojut eksyvät tännekin palstalle puhumaan "rata-autoilusta" ja "mussuttamisesta". Tiramisut ja muut pisut kuuluu kinkkiautopalstoille

        surkeus radalla on todettu jo autolehdissäkin. Usko pois, se ei ole kummonen radalla.


      • minulle +
        diidadii kirjoitti:

        Oletko tosissasi kun puhut rata-autoista? Ei Mitsu Evokaan ole mikä rata-autoilun taivas. Enpä ole metriäkään SRT:llä ajanut mutta CVT/SXT 2.0 on tullut nyt 2 v aikana ajettua 63 tuhatta ja mitään muuta ei ole ilmennyt kun etupolttimot kertaalleen vaihdettu. Uskoisin, että normikuskille ajattelemasi auto tarjoaa ihan riittävästi sporttisuutta. Ohi pääsee ripeästi ja varmasti. Yleensä kaikien jenkkien urheilullisten autojen mutkaominaisuudet eivät alustan osalta ole eurooppalaisen mittapuun mukaan parhaasta päästä. Täällä arvostetaan sitä "kivireki-niskat sijoiltaan" alustaista autoa enemmän. Itseä on kanssa alkanut kiinnostaa, josko vaihdossa. On niin namun näköinenkin mitä liikenteessä on tullut katseltua. Käyppä koeajolla, uskon, ettet enää sen jälkeen harkihe muita. Hinta-laatusuhde lienee enemmän kuin kohdillaan. Mulla on jo vuosikymmenten takaa Dodgesta kokemuksia ja aina on hyvin pelittänyt.

        onko sinun caliberissa kovat rengas äänet? itselläni on rengastuksena kahdenkymmenen tuuman 255;set( pirelli ) rengas äänet ovat aika kovat satasen nopeuksilla olivat alla jo ostettaessa (uutena) autoa on rakennettu muutenkin.


      • Faktaa ei fiktiota
        diidadii kirjoitti:

        Oletko tosissasi kun puhut rata-autoista? Ei Mitsu Evokaan ole mikä rata-autoilun taivas. Enpä ole metriäkään SRT:llä ajanut mutta CVT/SXT 2.0 on tullut nyt 2 v aikana ajettua 63 tuhatta ja mitään muuta ei ole ilmennyt kun etupolttimot kertaalleen vaihdettu. Uskoisin, että normikuskille ajattelemasi auto tarjoaa ihan riittävästi sporttisuutta. Ohi pääsee ripeästi ja varmasti. Yleensä kaikien jenkkien urheilullisten autojen mutkaominaisuudet eivät alustan osalta ole eurooppalaisen mittapuun mukaan parhaasta päästä. Täällä arvostetaan sitä "kivireki-niskat sijoiltaan" alustaista autoa enemmän. Itseä on kanssa alkanut kiinnostaa, josko vaihdossa. On niin namun näköinenkin mitä liikenteessä on tullut katseltua. Käyppä koeajolla, uskon, ettet enää sen jälkeen harkihe muita. Hinta-laatusuhde lienee enemmän kuin kohdillaan. Mulla on jo vuosikymmenten takaa Dodgesta kokemuksia ja aina on hyvin pelittänyt.

        "Oletko tosissasi kun puhut rata-autoista? Ei Mitsu Evokaan ole mikä rata-autoilun taivas. Enpä ole metriäkään SRT:llä ajanut" Niinpä. Käy vaikka kirjastossa lukaisemassa tai tilaa TM:n nettisivuilta artikkeli Scandinavian Sports Car 2008, jossa oli mukana sekä SRT4 että Evo X: http://www.tekniikanmaailma.fi/autot/vertailut/tm-vertailu-scandinavian-sports-car-2008 Vilkaise samalla myös TM 12/2006 Scandinavian Sports Car 2006, jossa oli mukana Evo IX.


      • diidadii
        Faktaa ei fiktiota kirjoitti:

        "Oletko tosissasi kun puhut rata-autoista? Ei Mitsu Evokaan ole mikä rata-autoilun taivas. Enpä ole metriäkään SRT:llä ajanut" Niinpä. Käy vaikka kirjastossa lukaisemassa tai tilaa TM:n nettisivuilta artikkeli Scandinavian Sports Car 2008, jossa oli mukana sekä SRT4 että Evo X: http://www.tekniikanmaailma.fi/autot/vertailut/tm-vertailu-scandinavian-sports-car-2008 Vilkaise samalla myös TM 12/2006 Scandinavian Sports Car 2006, jossa oli mukana Evo IX.

        Autolehdet saa kirjoitella ihan mitä ne lystää. Sitä paitsi onko se autolla ajoa jos lehdestä lukee???? Kun minä maksan autosta, niin minä teen myös päätöksen siitä, millaisen haluan. Minulla on omat kriteerit auton hankinnassa ja siihen ei autolehtien arvostelut eikä toimittajien mieltymykset vaikuta pätkääkään, olkoon toimittajapojat autoista mitä mieltä tahansa. Se on näin yksinkertaista.


      • Faktaa ei fiktiota
        diidadii kirjoitti:

        Autolehdet saa kirjoitella ihan mitä ne lystää. Sitä paitsi onko se autolla ajoa jos lehdestä lukee???? Kun minä maksan autosta, niin minä teen myös päätöksen siitä, millaisen haluan. Minulla on omat kriteerit auton hankinnassa ja siihen ei autolehtien arvostelut eikä toimittajien mieltymykset vaikuta pätkääkään, olkoon toimittajapojat autoista mitä mieltä tahansa. Se on näin yksinkertaista.

        Ei ole kyse pelkästään makuasioista, kello puhui karua kieltään. Molemmissa autoissa tehoa 295hv ja samat huippunopeudet ratakierroksella. Kuitenkin mitatut kierrosajat Evo X 1.16,8 sek ja SRT4 1.21,2 sek. (SSC 2008 TM 14/08)


      • diidadii
        Faktaa ei fiktiota kirjoitti:

        Ei ole kyse pelkästään makuasioista, kello puhui karua kieltään. Molemmissa autoissa tehoa 295hv ja samat huippunopeudet ratakierroksella. Kuitenkin mitatut kierrosajat Evo X 1.16,8 sek ja SRT4 1.21,2 sek. (SSC 2008 TM 14/08)

        Mitä sitten?


      • Maailmako
        Faktaa ei fiktiota kirjoitti:

        "Oletko tosissasi kun puhut rata-autoista? Ei Mitsu Evokaan ole mikä rata-autoilun taivas. Enpä ole metriäkään SRT:llä ajanut" Niinpä. Käy vaikka kirjastossa lukaisemassa tai tilaa TM:n nettisivuilta artikkeli Scandinavian Sports Car 2008, jossa oli mukana sekä SRT4 että Evo X: http://www.tekniikanmaailma.fi/autot/vertailut/tm-vertailu-scandinavian-sports-car-2008 Vilkaise samalla myös TM 12/2006 Scandinavian Sports Car 2006, jossa oli mukana Evo IX.

        On se totuus tässä maassa. Mun mielestä Tuulilasissa ja Auto-Bildissä on parempia totuuksia. He herää ne on toimittajia siellä jotka tekee homma siks et saa matkustella ja ajella hienoilla autoilla ja saa leivänpäälle muutakin kun ylähuulen. Arvennet et se auto jonka porukka pitää hyvää huolta toimittajista ei saa huonoja arvioita. Niinhän se ihminen vaan toimii, sanotaan mitä sanotaan.


      • Sitte
        Faktaa ei fiktiota kirjoitti:

        Ei ole kyse pelkästään makuasioista, kello puhui karua kieltään. Molemmissa autoissa tehoa 295hv ja samat huippunopeudet ratakierroksella. Kuitenkin mitatut kierrosajat Evo X 1.16,8 sek ja SRT4 1.21,2 sek. (SSC 2008 TM 14/08)

        Paljonks se vaikuttaa kun ajaa vaikka Jyväskylästä Ouluun,. kumpiks on nepeempi 80 rajoituksella ?? Hölllllmö


      • Faktaa ei fiktiota
        Maailmako kirjoitti:

        On se totuus tässä maassa. Mun mielestä Tuulilasissa ja Auto-Bildissä on parempia totuuksia. He herää ne on toimittajia siellä jotka tekee homma siks et saa matkustella ja ajella hienoilla autoilla ja saa leivänpäälle muutakin kun ylähuulen. Arvennet et se auto jonka porukka pitää hyvää huolta toimittajista ei saa huonoja arvioita. Niinhän se ihminen vaan toimii, sanotaan mitä sanotaan.

        Kun edes vilkaiseen tuon TM:ssä _julkaistun_ "urheiluautovertailun" niin tietää, että TM:n lisäksi sitä oli toteuttamassa kolme muuta autolehteä. Yksi mukana olleista TM:n toimittajista on muuten ihan ex-autourheilija. Tarkoitatko siis, että mitatut kierrosajat on vääristelty ja totuus löytyy esim. Autopiltistä? Ja tämä keskusteluhan lähti siitä, että alkuperäinen kysyjä arveli käyttävänsä autoaan myös rata-ajoon.


      • Anonyymi
        tuon SRT:n kirjoitti:

        surkeus radalla on todettu jo autolehdissäkin. Usko pois, se ei ole kummonen radalla.

        https://www.is.fi/autot/art-2000000283099.html

        Dodge Caliberin SRT-4-versioon oli tilaisuus tutustua Alastaron moottoriradalla. Auton kiihtyvyys on muhkea ja nopeusmittarin sekä ahtopainemittarin neulat nousevat äkkiä ylös. Tiukka jarrutus ennen mutkaa saa vauhdin nopeasti talttumaan. Hidastimet ovat luonnollisesti tavallista tehokkaammat. Ulkonäön vuoksi jarrusatulat on maalattu punaisiksi.Jäykkä jousitus pitää auton kallistelun hyvin kurissa. ESC sallii vakio-Caliberia suuremmat luisut ennen puuttumistaan peliin.

        Renkaissa on yllättävän hyvä pito, kun muistaa niiden olevan tavalliset katurenkaat. Koko on tosin muhkea 225/45R 19. Rata-ajossa tällaiset siviilirenkaat kuluvat piloille jo hyvinkin nopeasti, joten jokaisen toimittajan ajelu rajoittuu kolmeen kierrokseen. Varikolle palatessa suu on messingillä, vaikka kyllähän tästä olisi nauttinut pitempäänkin.


      • Anonyymi
        kokeilemassa kirjoitti:

        SRT 4:sta radalla niin huomaat mitä tarkoitan. Halvasti tehty 300 heppanen etuveto ei ole mikään kunnollinen rata-auto. Jos sinulla ei ole omaa kokemusta niin älä tule mussuttamaan.

        https://www.is.fi/autot/art-2000000283099.html

        Varikolle palatessa suu on messingillä, vaikka kyllähän tästä olisi nauttinut pitempäänkin.


      • Anonyymi
        tuon SRT:n kirjoitti:

        surkeus radalla on todettu jo autolehdissäkin. Usko pois, se ei ole kummonen radalla.

        Ei ole!


      • Anonyymi
        Faktaa ei fiktiota kirjoitti:

        Ei ole kyse pelkästään makuasioista, kello puhui karua kieltään. Molemmissa autoissa tehoa 295hv ja samat huippunopeudet ratakierroksella. Kuitenkin mitatut kierrosajat Evo X 1.16,8 sek ja SRT4 1.21,2 sek. (SSC 2008 TM 14/08)

        Milloin TM on viimeksi valinnut vuoden autoksi Mitsubishin?


    • moparmän

      Kyllähän sen nyt jo ulkomuodostakin näkee että se ei ole tehty rataautoksi. Dodgella on ihan eri sortin vehkeet jos haluaa tämmöistä harrastella. Caliber on lähinnä city-suviksi suunniteltu auto jota jenkeissä eniten myydään awd versiona. Vuokraa vaikka Dodge Viper päiväksi jos haluat nauttia rata-ajosta amerikanherkuilla.

      • Eihän

        noita tehty kuin pari vuotta, malli lopetettiin vähäisen kysynnän takia, 2009-mallistossa ei ole AWD Caliberia jenkkilässä.


      • varsinkin pohjois-Eurooppaan
        Eihän kirjoitti:

        noita tehty kuin pari vuotta, malli lopetettiin vähäisen kysynnän takia, 2009-mallistossa ei ole AWD Caliberia jenkkilässä.

        neliveto sen pitää olla.


      • Trigger777
        varsinkin pohjois-Eurooppaan kirjoitti:

        neliveto sen pitää olla.

        No niin,päivää kaikille.Seurasin tätä keskustelua ja päätin antaa oman kommenttini SRT4:stä.Aluksi,eka kaveri kysyi käyttökokemuksia mutta keskusteluhan meni taas siihen että kilpaillaan,kenellä on parempi.Ei kai se ollut tämän jutun tarkoitus?Ostin em auton koska halusin sen.Asun ruotsissa ja täällä SRT maksaa yli 10 000 euroa vähemmän kuin suomessa.En ostanut sitä siksi että pääsen radalle ajelemaan,mulle on ihan sama mikä kottero kellottaa mitäkin aikoja jossain alastaron moottoriradalla tms..Tottahan on että SRT EI OLE maailman paras auto,etuvetoisuus ei ole paras puoli näille tehoille.Mutta sen kanssa on opittava elämään.Tai sitten ostettava joku muu merkki.Muitakin vikoja varmasti on.Sen sijaan auto on toiminut ainakin minulla täysin luotettavasti 25 000 km,ei mitään ongelmia.Niinkuin ei uudessa autossa pitäisikään olla.Ja takuu on sitä varten että jos joku paikka pamahtaa niin sitä ei ainakaan itse tarvi maksaa.Esittelyautoa en halunnut koska tottahan se on että niille annetaan mailaa aika huolella,eikä se hintaerokaan ole ainakaan täällä mielestäni merkittävä.Lopputuloksena sanon että autoni ei ole mikään evo,ei mersu,bemari tai mikään muukaan.Eikä paras auto maan päällä.Mutta ihan kiva minulle,noin 20 000 euron uudeksi autoksi.Kyllä mä tällä pärjään.


      • 1.8 sxt
        Trigger777 kirjoitti:

        No niin,päivää kaikille.Seurasin tätä keskustelua ja päätin antaa oman kommenttini SRT4:stä.Aluksi,eka kaveri kysyi käyttökokemuksia mutta keskusteluhan meni taas siihen että kilpaillaan,kenellä on parempi.Ei kai se ollut tämän jutun tarkoitus?Ostin em auton koska halusin sen.Asun ruotsissa ja täällä SRT maksaa yli 10 000 euroa vähemmän kuin suomessa.En ostanut sitä siksi että pääsen radalle ajelemaan,mulle on ihan sama mikä kottero kellottaa mitäkin aikoja jossain alastaron moottoriradalla tms..Tottahan on että SRT EI OLE maailman paras auto,etuvetoisuus ei ole paras puoli näille tehoille.Mutta sen kanssa on opittava elämään.Tai sitten ostettava joku muu merkki.Muitakin vikoja varmasti on.Sen sijaan auto on toiminut ainakin minulla täysin luotettavasti 25 000 km,ei mitään ongelmia.Niinkuin ei uudessa autossa pitäisikään olla.Ja takuu on sitä varten että jos joku paikka pamahtaa niin sitä ei ainakaan itse tarvi maksaa.Esittelyautoa en halunnut koska tottahan se on että niille annetaan mailaa aika huolella,eikä se hintaerokaan ole ainakaan täällä mielestäni merkittävä.Lopputuloksena sanon että autoni ei ole mikään evo,ei mersu,bemari tai mikään muukaan.Eikä paras auto maan päällä.Mutta ihan kiva minulle,noin 20 000 euron uudeksi autoksi.Kyllä mä tällä pärjään.

        JUURI NÄIN, FIKSUA TEKSTIÄ KO. KIRJOITTAJALTA! Hyvää kesän jatkoa!


      • puhuu !!

        niinku ymmärtäis rata-autoilusta jotain. Käykää ekasks ajamassa Formeli ykkösellä ja palatkaa sit asiaan. Ai nii eihän sitä kaikki saakkaan ajaa vaik olis fyrkkaakin taskussa.


      • Mitähittoa
        Trigger777 kirjoitti:

        No niin,päivää kaikille.Seurasin tätä keskustelua ja päätin antaa oman kommenttini SRT4:stä.Aluksi,eka kaveri kysyi käyttökokemuksia mutta keskusteluhan meni taas siihen että kilpaillaan,kenellä on parempi.Ei kai se ollut tämän jutun tarkoitus?Ostin em auton koska halusin sen.Asun ruotsissa ja täällä SRT maksaa yli 10 000 euroa vähemmän kuin suomessa.En ostanut sitä siksi että pääsen radalle ajelemaan,mulle on ihan sama mikä kottero kellottaa mitäkin aikoja jossain alastaron moottoriradalla tms..Tottahan on että SRT EI OLE maailman paras auto,etuvetoisuus ei ole paras puoli näille tehoille.Mutta sen kanssa on opittava elämään.Tai sitten ostettava joku muu merkki.Muitakin vikoja varmasti on.Sen sijaan auto on toiminut ainakin minulla täysin luotettavasti 25 000 km,ei mitään ongelmia.Niinkuin ei uudessa autossa pitäisikään olla.Ja takuu on sitä varten että jos joku paikka pamahtaa niin sitä ei ainakaan itse tarvi maksaa.Esittelyautoa en halunnut koska tottahan se on että niille annetaan mailaa aika huolella,eikä se hintaerokaan ole ainakaan täällä mielestäni merkittävä.Lopputuloksena sanon että autoni ei ole mikään evo,ei mersu,bemari tai mikään muukaan.Eikä paras auto maan päällä.Mutta ihan kiva minulle,noin 20 000 euron uudeksi autoksi.Kyllä mä tällä pärjään.

        Joku asiallinen ja järkeväntuntuinen kaveri näillä palstoilla mopopoikien ja takukan kanssa, Ai nii unohtu hän onkin muuttannu Ruotsiin onneks sentään saa joltain järkevää tekstiä, eikö joltain joka lukee TMää ja on niin asiantuntijaa että hirvittää.


      • Steen Flamignes
        puhuu !! kirjoitti:

        niinku ymmärtäis rata-autoilusta jotain. Käykää ekasks ajamassa Formeli ykkösellä ja palatkaa sit asiaan. Ai nii eihän sitä kaikki saakkaan ajaa vaik olis fyrkkaakin taskussa.

        jopa nuoret pojat ymmärtävät että ennenkuin voi päästä edes kokeilemaan jotain F1 täytyy olla kokemusta rata-autoilusta muilla vehkeillä. Vain lapsi voi väittää jotain näin absurdia.


      • En maksa merkistä, tekiät ovat vain töissä siellä.
        Trigger777 kirjoitti:

        No niin,päivää kaikille.Seurasin tätä keskustelua ja päätin antaa oman kommenttini SRT4:stä.Aluksi,eka kaveri kysyi käyttökokemuksia mutta keskusteluhan meni taas siihen että kilpaillaan,kenellä on parempi.Ei kai se ollut tämän jutun tarkoitus?Ostin em auton koska halusin sen.Asun ruotsissa ja täällä SRT maksaa yli 10 000 euroa vähemmän kuin suomessa.En ostanut sitä siksi että pääsen radalle ajelemaan,mulle on ihan sama mikä kottero kellottaa mitäkin aikoja jossain alastaron moottoriradalla tms..Tottahan on että SRT EI OLE maailman paras auto,etuvetoisuus ei ole paras puoli näille tehoille.Mutta sen kanssa on opittava elämään.Tai sitten ostettava joku muu merkki.Muitakin vikoja varmasti on.Sen sijaan auto on toiminut ainakin minulla täysin luotettavasti 25 000 km,ei mitään ongelmia.Niinkuin ei uudessa autossa pitäisikään olla.Ja takuu on sitä varten että jos joku paikka pamahtaa niin sitä ei ainakaan itse tarvi maksaa.Esittelyautoa en halunnut koska tottahan se on että niille annetaan mailaa aika huolella,eikä se hintaerokaan ole ainakaan täällä mielestäni merkittävä.Lopputuloksena sanon että autoni ei ole mikään evo,ei mersu,bemari tai mikään muukaan.Eikä paras auto maan päällä.Mutta ihan kiva minulle,noin 20 000 euron uudeksi autoksi.Kyllä mä tällä pärjään.

        Näille asioista tietämättömille sanoisin, että mitä väliä sillä on jos auto kiihtyy vain 6s 0/100? Jos satasesta kahteen sataan jää uudet M3, M5, Evo X, Porshe 911, Opel GT, Nissan 300z... naama punasena rannalle ruikuttamaan. Ei aina kannata kattoa vain puhtaasti 0-100 kiihtyvyyttä, sillä suurin osa kaduiilla kilpailutilanteista sattuu yli 60km/h nopeuksissa. Ja jos oikeasti haluatte vetää viivaa eri super autojen välillä, niin pistäkää hintalappu maksimiin uudelle autolle 30.000€ niin katotaan mitä saatte vertailuun. Tämä auto on hinta-laatu suhteeltaan taivaallinen! Uskokaa minua, en vaihtaisi omaani mihinkään muuhun, EN MIHINKÄÄN. Sillä et varmasti löydä 295hp uutta autoa joka pieksee suurimman osan kaikista urheiluautoista ja kuluttaa vain alle 9l polttoainetta satasella! Lisäksi tilat ovat hyvät, i-pod liitäntä mahdollisuus ja kaikki tarpeelliset "lisävarusteet" VAKIONA! Mutta mitä tässä enää hypettämään, menkää koeajamaan, niin tiedätte mistä puhun. Superauton kiihtyvyys/jarrut ja perheauton tilat, en sano enempää.


      • dislike SRT4
        En maksa merkistä, tekiät ovat vain töissä siellä. kirjoitti:

        Näille asioista tietämättömille sanoisin, että mitä väliä sillä on jos auto kiihtyy vain 6s 0/100? Jos satasesta kahteen sataan jää uudet M3, M5, Evo X, Porshe 911, Opel GT, Nissan 300z... naama punasena rannalle ruikuttamaan. Ei aina kannata kattoa vain puhtaasti 0-100 kiihtyvyyttä, sillä suurin osa kaduiilla kilpailutilanteista sattuu yli 60km/h nopeuksissa. Ja jos oikeasti haluatte vetää viivaa eri super autojen välillä, niin pistäkää hintalappu maksimiin uudelle autolle 30.000€ niin katotaan mitä saatte vertailuun. Tämä auto on hinta-laatu suhteeltaan taivaallinen! Uskokaa minua, en vaihtaisi omaani mihinkään muuhun, EN MIHINKÄÄN. Sillä et varmasti löydä 295hp uutta autoa joka pieksee suurimman osan kaikista urheiluautoista ja kuluttaa vain alle 9l polttoainetta satasella! Lisäksi tilat ovat hyvät, i-pod liitäntä mahdollisuus ja kaikki tarpeelliset "lisävarusteet" VAKIONA! Mutta mitä tässä enää hypettämään, menkää koeajamaan, niin tiedätte mistä puhun. Superauton kiihtyvyys/jarrut ja perheauton tilat, en sano enempää.

        Nyt löytyi sen verran väkevää huumoria, että on oikein itsekkin kirjoitettava tälle palstalle ensi kertaa.

        Itselläni oli aikoinaan (2008-2009) työsuhdeautona ensin, perus Caliber, sitten Avenger ja viimeisenä kyseisinä vuosina tämä SRT4. Kaikissa malleissa oli samoja ongelmia, keulasta alkoi kuulumaan rutinaa jo muutaman tuhannen kilometrin jälkeen. Nivelet ja tukitangot olivat sökönä alta aikayskikön. Onneksi itse ajoin kyseisillä autoilla max. 5000km, ja sitten meni vaihtoon. Joku Sherlock voi tässä kohtaa jo keksiä mitä tein työkseni tuolloin.

        Kyseisestä SRT4 mallista sen verran, että siinä on tungettu jo valmiiksi hyvin halpaan autoon järjettömästi tehoa! Fakta on, että yhdessäkään etuvetoisessa autossa ei saisi olla noin paljon tehoa, mutta kyseiseen purkkiin se on aivan liikaa. Perus kruisailussa auto vetelee ihan hemmetisti ja alusta on silkkaa kuraa. Tuli ajettua autobahnalla 260km/h, ja siinä vaiheessa ei meinannut 3 kaistaa riittää. Se kertoo ehkä kaiken olennaisen auton alustasta.

        En voi suositella kyseistä autoa kenellekkään, joka joutuu itse huollot ja ylläpidon maksamaan. Työsuhde kippona voi mennä, jos kehtaa tilata. Tässä autossa yhdistyy todella halpa hankintahinta ja perkeleen kalliit kilometrit!

        Ja tuo naurettava väite 100-200 kiihtyvyydestä, noh lyön vetoa että et ole ajanut M3.sta M5:sta etkä Porschea jos näin kehtaat ääneen sanoa. Vaikkapa M5 söisi tuollaisen Caliberin romun aamiaiseksi kyseisellä kiihdytyksellä.


      • Anonyymi
        dislike SRT4 kirjoitti:

        Nyt löytyi sen verran väkevää huumoria, että on oikein itsekkin kirjoitettava tälle palstalle ensi kertaa.

        Itselläni oli aikoinaan (2008-2009) työsuhdeautona ensin, perus Caliber, sitten Avenger ja viimeisenä kyseisinä vuosina tämä SRT4. Kaikissa malleissa oli samoja ongelmia, keulasta alkoi kuulumaan rutinaa jo muutaman tuhannen kilometrin jälkeen. Nivelet ja tukitangot olivat sökönä alta aikayskikön. Onneksi itse ajoin kyseisillä autoilla max. 5000km, ja sitten meni vaihtoon. Joku Sherlock voi tässä kohtaa jo keksiä mitä tein työkseni tuolloin.

        Kyseisestä SRT4 mallista sen verran, että siinä on tungettu jo valmiiksi hyvin halpaan autoon järjettömästi tehoa! Fakta on, että yhdessäkään etuvetoisessa autossa ei saisi olla noin paljon tehoa, mutta kyseiseen purkkiin se on aivan liikaa. Perus kruisailussa auto vetelee ihan hemmetisti ja alusta on silkkaa kuraa. Tuli ajettua autobahnalla 260km/h, ja siinä vaiheessa ei meinannut 3 kaistaa riittää. Se kertoo ehkä kaiken olennaisen auton alustasta.

        En voi suositella kyseistä autoa kenellekkään, joka joutuu itse huollot ja ylläpidon maksamaan. Työsuhde kippona voi mennä, jos kehtaa tilata. Tässä autossa yhdistyy todella halpa hankintahinta ja perkeleen kalliit kilometrit!

        Ja tuo naurettava väite 100-200 kiihtyvyydestä, noh lyön vetoa että et ole ajanut M3.sta M5:sta etkä Porschea jos näin kehtaat ääneen sanoa. Vaikkapa M5 söisi tuollaisen Caliberin romun aamiaiseksi kyseisellä kiihdytyksellä.

        Kyseisestä SRT4 mallista sen verran, että siinä on tungettu jo valmiiksi hyvin halpaan autoon järjettömästi tehoa! Fakta on, että yhdessäkään etuvetoisessa autossa ei saisi olla noin paljon tehoa

        * Ja näin loppu vuonna 2020, tiedämme monessa muussakin automerkissä olevan tehoa enemmänkin kuin Caliber SRT: ssä.

        Ja tuo naurettava väite 100-200 kiihtyvyydestä, noh lyön vetoa että et ole ajanut M3.sta M5:sta etkä Porschea jos näin kehtaat ääneen sanoa. Vaikkapa M5 söisi tuollaisen Caliberin romun aamiaiseksi kyseisellä kiihdytyksellä


        * Et myöskään sinä ole ajanut mainitsemillasi autoilla, joten et voi tietää.


    • Anonyymi

      Paskin auto tuo dodge srt4 mitä mulla ollu onneksi pääsin siitä eroon.

      • Anonyymi

        no mikäs siinä oli pielessä


    • Anonyymi

      Ei saa kriittisiä osia!. Voin vakuuttaa, että et löydä kaikkia värikoodattuja petilaakereita, tai öljypumppua (suurteho, eri kuin normi 2,4 L) tuohon mistään. Etsin tuloksetta öljypumppua via netti ja jenkkimaahantuojat vuonna 2019.

    • Anonyymi

      Muistan tämän romu auton. Haaveilin siitä aikanaan kun oli halpa ja paljon tehoa. Ja kun kokeilin, voi surkeus mikä peli😂kamalaa vetelyä..oikeasti vaarallinen koska ajettavuus niin surkea. Noh tänä päovänä nuo romut on paalattu onneksi😂

      • Anonyymi

        Niin ja vielä se sisusta😂😂😂siis voiko pahempaa kuraa olla😂😂😂


    • Anonyymi

      sisusta ihan järkyttävää paskaa, kiihtyvyys nykyautoihin verrattuna olematon, etuveto, mutta ajamisen pitää olla hauskaa ja omaani en ainakaan vaihtais mihinkään (180k ajettu) ja hauskimpia autoja mitä oon omistanu, vikoja helvetin vähän. nää foorumit on täynnä jotain oman elämänsä kankkusia, menkää mittaileen kikuleita johonkin missä niillä on väliä, liikenteessä ei tee paskaakaan autolla mikä kiihtyy 2 sekuntia 0-100 tai kulkee 300, se on hyvin harmillista jos joku toinen auto vetää radalla kovempaa, prisman risteyksessä sillä ei ihan hirveesti oo väliä, vai onko?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6153
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3916
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      255
      2299
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1910
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1353
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1296
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1077
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1030
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      976
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      37
      915
    Aihe